NHL 15

  • 413 000
  • 1 284

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
NHL 15 (Yleinen keskustelu pelistä)

NHL 15 julkaistaan syksyllä 2014 uusille kahdeksannen sukupolven PS4- ja Xbox One -konsoleille, sekä perinteiseen tapaan vielä PS3- ja Xbox 360 -konsoleille.


Pelin ominaisuudet:
True Hockey Physics:

12 Player NHL Collision Physics - Oikean maailman fysiikat koskevat ensimmäistä kertaa jokaista pelaajaa jäällä tapahtuvissa törmäyksissä uuden 12 Player NHL Collision Physicsin myötä. Uusien konsolien tehoja hyödyntävän ja palkittuun NHL Collision Physics -järjestelmään pohjautuvan toiminnon myötä jokaiseen jäällä olevaan pelaajaan sovelletaan aina fysiikkaa. Tunne NHL-lätkän kovaotteinen kaaos aitojen törmäysten, maalitaistojen ja pelaajaryppäiden myötä.

Real Puck Physics - Lätkäkiekko on yksi haastavimpia kohteita autenttiseen kopiointiin, mutta siinä on lopultakin onnistuttu. NHL 15 -pelissä on kokonaan uudelleen rakennetut kiekkofysiikat, joiden myötä kaikki kiekon liikkeet ja interaktiot tuntuvat aidommilta. Kaikki jäällä oleva, mukaanlukien jään pinta, on elossa mikä aikaansaa ennalta arvaamattomia ja autenttisia kiekon pyörähdyksiä ja pomppauksia, joita nähdään myös oikeissa NHL-peleissä.

Uuden sukupolven lätkäpelaaja:

Autenttiset Pelaaja & Varustemallit - Uuden sukupolven lätkäpelaajahahmo on rakennettu täysin uudelleen jäästä ylöspäin. Nyt pelaajamalleilla on kolme selkeää kerrosta - keho, varusteet ja peliasu. Jokainen kerros toimii itsenäisesti, mikä tekee jokaisesta kiekkointeraktiosta tai pelaajainteraktiosta entistäkin realistisempaa. Dynamic Cloth -teknologia lisää pelin realismia ja vauhdin tunnetta, sillä se reagoi pelaajan liikkeisiin jäällä esimerkiksi räjähtävien kiihdytysten aikana.

Pelaajien ennennäkemätön tunnistettavuus - EA SPORTS UFC -pelistä tuttu teknologia tuo NHL 15 -pelin pelaajille mullistavan tunnistettavuuden, aidot emootiot ja animaatiot. Pelaajat näyttävät ja tuntuvat aitojen esikuviensa kaltaisilta lähtien siitä, miten he luistelevat jäällä, aina siihen minkälaisia ilmeitä heidän kasvoillaan nähdään voittomaalien jälkeen.

Superstar Skill Stick - Nyt kaikki NHL superstarojen työkalut ovat käytössäsi. Mullistava Skill Stick on kehittynyt edelleen antaen entistä enemmän hallintaa pelaajalle. Suojele kiekkoa ja vastaanota syöttöjä ilman että rytmi rikkoutuu ja löydä uusi arsenaali harhautuksia - kaikki tämä intuitiivisella oikealla tattiohjaimella, jota on todella helppo käyttää, mutta josta löytyy myös syvyyttä.

Vision AI - Kehittynyt pelaajaäly, Vision AI, antaa pelaajille paremman tietoisuuden ja mahdollisuuden lukea ja reagoida potentiaalisiin tilanteisiin. Maalimahdollisuuksien tunnistus, syöttöjen ennakointi ja kehittynyt joukkuetyö parantavat pelin sujuvuutta.

NBC Sports Broadcast -paketti:

Uusi Kommentaattoritiimi - Uudet äänet uudelle sukupolvelle. NHL 15 toivottaa tervetulleksi NBC Sports kommentaattoritiimin Mike 'Doc' Emrickin ja Eddie Olczykin. TSN analyytikko Ray Ferraro tarjoaa lisäksi pelitietoa jään tasolla. Pelaajien kanssa samaa Vision AI -älyä hyödyntävä toiminto tekee kommentoinnista entistä aidompaa. Doc, Eddie ja Ray ennakoivat pelin kulkua ja lisäävät kommentointinsa intensiivisyyttä jään tapahtumien mukaan. Kommentaattoreilla on käytössään yli 35 000 upouuttaa kommenttia.

NBC Sports Game Day Presentation - Kaikkien aikojen realistisin broadcast-paketti on mahdollista uuden NBC Sports -yhteistyön myötä. NHL ja NBC miehistö toivottaa sinut tervetulleeksi kaupunkiin pelin intron aikana ja tarjoaa samoja elämyksiä, mitä näet televisiosta NHL ja NBC grafiikkojen ja brandauksen kera.

Real Life Broadcast Integration - Kun sanomme, että Doc ja Eddie ovat pelissä, tarkoitamme että he ovat oikeasti pelissä. NHL 15 vie kommentoinnin aivan uudelle tasolle tarjoten aidon maailman ennakkopelikommentointia Docilta ja Eddieltä. Yhdessä NHL 15 -pelivisuaalien kanssa tämä on vallankumouksellinen edistysaskel urheiluvideopeleille, hämärtäen aitojen urheilulähetysten ja pelitapahtumien välistä rajaa.

Ennenkokematon areenakokemus:

Yli 9,000 yleisöhahmoa - NHL 15 asettaa uuden standardin videopeleille tuomalla peliin yli 9000 yksilöllistä yleisöhahmoa ja 4x enemmän animaatioita kuin aiemmissa peleissä. Katso yleisöön ja näet fanien heiluttavan kylttejä, joissa on sinun nimesi, erilaisiin asuihin pukeutuneita superfaneja ja jopa kokonaisia katsomolohkoja täynnä vastapuolen tukijoita.

Elävä yleisö - Yleisö on elossa. Tunne miten yleisö reagoi kun tiputat hanskat, teet upean taklauksen tai huikean maalin. Jokaisella yleisön edustajalla on oma yksilöllinen käyttäytymismalli, jonka mukaan he toimivat ennakoidessaan peliä, irvailevat pelaajille, taputtavat Jumbotronin dynaamisen musiikin mukaan tai pitävät taukoja toiminnasta nappaamalla selfien ja ikuistamalla kokemuksensa.

Autenttiset areenat - Tunnet todella olevasi paikalla, sillä me annamme sinulle talon parhaat paikat. Uuden sukupolven konsolien myötä NHL-sarja pystyy toistamaan jokaisen yksityiskohdan NHL-areenalla.

Ainutlaatuiset areenat sisältävät jopa 19 000 istuinpaikkaa, erilaisia valaistuksia ja pelaajien sisäänkäyntitunneleita - ja kaikki nämä on tallennettu niin yksityiskohtaisesti, että se ei olisi voinut olla mahdollista aiemmilla konsolisukupolvilla. Nyt kotipelit todella tuntuvat kodilta.
 
Viimeksi muokattu:

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
En tiedä, miksi joka vuosi ostan uuden NHL -pelin, kun aina joutuu pettymään. Joka kerta peli on buginen ja osa ominaisuuksista on täyttä kuraa.

Jokaistahan ei voi miellyttää, parina viime vuonna on mun mielestä menty parempaan suuntaan. Pelistähän on lähes mahdoton tehdä miellyttävä kaikille.

NHL15 toivomuksia olisi tosiaan tuo ettei ne pelaajat kirmaa sinne paitsioon aina... Sitten joukkueittain yksilölliset YV-muodostelmat. Esimerkiksi Flyersilla tämä on että Simmonds odottaa maalin edessä selkä päin maalia, kun Giroux leipoo kiekkoa, ja tietysti Hartnell b-pisteen keskellä odottaessaan myös syöttöä.
Myös yksilölliset chäntit eri NHL-joukkueille olisivat plussaa. Esimerkiksi Canadiensilla pelatessa "Ooléé Ole Ole Oleee" voisi kuulua voitonlauluksi katsomosta. Tai vaikkapa Phillyssä "Crosby sucks! Crosby sucks!".

Tälläisilla pienilläkin lisäyksillä voitaisiin tehdä peliä paremmaksi. Juuri nyt ei muuta osaa sanoa.
 

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
Joo melko hiljaista on ollut uuden änärin suhteen. Toivottavasti sitä infoa alkaisi tippumaan. Itselläni on ainakin ollut sellainen mielikuva, että EA olisi todennut NHL 15 olevan uuden sukupolven änäri, että kaikki menisi uusiksi? Ja että n. 3 vuotta olisi suunniteltu NHL 15:ta? Voi olla, että olen vain kuvitellut EA:n todenneen noin :)

Muutama toive:

- Realistisempi kontaktimoottori, taklauset ja räsynukke-efektit yms.
- Mailat eivät menisi enää pelaajien läpi, vaan kuten yllä esitetyssä toiveessa olisivat osa kontaktia.
- Kerhopeleissä voisi vaikuttaa minkä roolin botteja joukkueessa pelaa esim. grinderi, sniperi ja playmaker yms.
- Tekoäly kuntoon. Botti on ainakin NHL 14 vielä liian "aivoton".
- Varmat glitch maalit pois.

Tässä nyt näin alkajaisiksi.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos nyt jotain pieniä realistisia toiveita tähän heittäisi niin:

- Yleisö elävämmäksi, huutaamaan juuri niin kuin Jyyd yllä kirjoitti niin kaikkee "Crosby sucks!" huutoja ja buuaamaan jne. Rankkareissa yleisön pitäisi nousta seisomaan ( ainakin suurimman osan yleisöstä ) ja kunnon tuuletukset maalivahdille jos torjuu.
- Pelaajat voisivat tuulettaa niitä maaleja yhdessä sen sijaan, että jokainen pelaaja seikkailee kentällä tikkusuorana ties minne.
- Kenttä pienemmäksi, nykyisellään liian iso.
- Sopimuksia pitäisi voida tehdä kesken kauden.
- Tappelua haastaessa pelaaja voisi vetäistä jonkun kunnon poikkarin selkään tai huistaista hieman vastustajaa mailalla eikä perinteinen hanskalla hieman hieraista naamaan tai mukamas joku poikkari.
- Pelaajien palkkapyynnöt realistisemmiksi. Hyvän kauden jälkeen voi pyytää enemmän kuin mitä ehkä kokonaisuus antais myöden jne. Ns. siltasopimukset pitää myös olla mahdollisia joidenkin junnujen kanssa jos semmoinen nähdään tarpeena. Aina sen pelkän rahan ei pidä vaikuttaa vaan myös joukkueen jne.
- Paremmat tilastot, blokkaukset mukaan sekä YV-ajat ja AV-ajat.
- Pitäisi pystä tekemään kolme alivoima ketjua.
- Sisääntulosta paremmat, ennen peliä esille faktoja ja miksei pelin aikanakin, vaikka sarjataulukko tilannekin voisi siinä vilahtaa jossakin jne.
- Valmentajat ja GM:ät peliin mukaan! Jokainen valmentaja suosii tietysti tietynlaista pelityyliä ja managerit myös tietynlaista joukkueen rakennustapaa.
- Amerikassa pyörivät junnusarjat käyntiin jolloin voi seurata prospectien tilastoja jne. Hyvän kauden ja huonon kauden pitää näkyä kehityksessä!
- Scouttaus järkevämmäksi, nykyinen on ihan hirvee.
- Draft tilaisuudessa olisi parempi jos siellä olisi asiantuntijoiden listoja muutama ja ne eroaisivat toisistaan, pelaajista vahvuuksia ja heikkouksia kerrottuna jne. Nykyinen yksi lista minkä mukaan pelaajat varataan on surkuhupaisa. Omilla scouteilla olisi myös heittää omat listansa ja mielipiteensä pelaajista.

Tuommoisia pieniä juttuja joita keksisi kyllä enemmänkin, mutta noi nyt tuli ensimmäisenä mieleen.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Omat koskien EASHL:ää:

- Kopissa voisi neppailla kiekon kanssa muiden siellä olevien kanssa
- Erätauoilla odotuttajien lista
- Sillä omalla äijällä pitäisi voida harjoitella yksinkin
- Peliä etsivien joukkueiden lista ja alempana rankissa oleva voisi aina haastaa korkeammalla sijalla olevan joukkueen
* - Päävalikkoon mahdollisuus asettaa oikopolku, vieläpä sellainen joka aktivoituu jos ei vaikka 5 sekuntiin koske ohjaimeen pelivalikkojen näkyessä. EASHL->koppiin

Siinä ne tärkeimmät. Pelimekaniikkaan ja grafiikkoihin ei tarvitse koskea koska kelpaa paremmin kuin hyvin nykyiselläänkin.

* lisä.

- Yleisö elävämmäksi, huutaamaan juuri niin kuin Jyyd yllä kirjoitti niin kaikkee "Crosby sucks!" huutoja ja buuaamaan jne. Rankkareissa yleisön pitäisi nousta seisomaan ( ainakin suurimman osan yleisöstä ) ja kunnon tuuletukset maalivahdille jos torjuu.

^ käytännössä kumminkin uudistuksen on jotain tämmösiä, valitettavasti.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Täällä onkin jo ihan hyviä listauksia.

Lisätään itsekin muutama:

- Ennen Online-vs -pelin hakua saisi laittaa ne kokoonpanot mieluisaksi. Ärsyttää aina laittaa ne ketjumuutokset manuaalisesti ennen jokaista peliä, toinen joutuu siinä venailemaan ja parhaassa tapauksessa poistuu. Ja kun EA on vielä laittanut päin helvettiä ne defaultti kokoonpanot. Esim. Minnesotalla en edes jaksa pelata kyseistä pelimuotoa, kun siinä kentällisten muokkauksesssa kestää aina. Näinhän on voinut tehdä FIFA-pelisarjassakin jo muistaakseni vuodesta 2011 lähtien.

- Korjatkaa ihmeessä se rystylaukaus! Jumalauta veskari ei saa sitä ikinä kiinni vaikka se tulisi suoraan räpylää kohti, aina se pomppaa siitä johonkin ja aiheuttaa vaarallisen reboundin.

- Laukaukset heti siniviivan jälkeen ilman maskia tuppaavat menemään maaliin kummallisen helpohkosti. Ei luulisi olevan vaikea korjattava.

- Free-For-All -pelimuoto takaisin!

- Momenttumia voisivat hieman hienosäätää, meinaa hermo mennä.

- En juurikaan pelaa offlinessa, mutta syy siinäkin taitaa olla se että pelihän on ihan kelvoton siihen. Ensinnäkin se tekoäly kuntoon, sitten ne pelimuotojen muut ominaisuudet yms. kuntoon (vertaa NBA2K -sarjaa). En rupea sen kummemmin listaamaan puutteista. Live The Life on pohjanoteeraus.

- 4v4 kentällisiä saa tehtyä kolme, mutta jumalauta av/yv kentällisiä ei.

Lisäillään kun on aikaa. Näitä meinaa riittää.
 

_Ice_shooter_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Pittsburgh Penguins
Heitän myös muutaman toiveen:

- Eurooppalaiset juniorit voisi lähettää Euroopan liigoihin kehittymään eikä sinne AHL:ään reserviin
- Tähän liittyen Euroopan liigat ja junioriliigat voisivat olla myös käynnissä NHL-kauden aikana ja sieltä voisi katsoa tilastoja ja tuloksia
- Euroopan liigojen pelaajia voisi napata (edellyttäen että ensimmäinen kohta toteutuisi)
- Euroopan liigojen kokonaisuuksia ylöspäin (pl. Tšekin liigan, jonka pelaajien kokonaisuuksia pitää laittaa todella paljon alaspäin)
- FIFAssa käytetty systeemi, että vain supertähtien taidot tiedetään varmasti, tähtipelaajien ominaisuudet vaikka 5:n tarkkuudella (esim. harhauttaminen 73-78) ja huonommat pelaajat pitäisi scoutata, jotta heistä voitaisiin saada jotain selville
- Draft-pelaajien kokonaisuuksia ylöspäin, aivan liian alhaalla, kun korkeimpien varausten pitäisi voida taistella NHL-paikasta
- Draft-tilaisuus on itsessään todella tylsä, NBA 2K14:sta voitaisiin ottaa vähän mallia (näin yhden videon, jossa tuli draft-tilaisuus My Careerissa, vakuutti heti)
- Pelaajien kehittymiseen mallia FIFA:sta, ei vain sitä hyppyä ennen draftia ja ennen kauden alkua. Tasaista kehittymistä, jota tapahtuu kauden aikana, pelattujen pelien määrä myös vaikuttaa
- Treidisysteemiin vähän parannuksia vielä
- Pelaajien kokonaisuudet NHL:ssä. Tässä on paljon parantamisen varaa, vähän enemmän eroja pelaajien kesken ja myöskin muutoksia muutenkin tulisi tehdä
- Scouttaus paremmaksi
- Jatkosopimusneuvotteluja kesken kauden, raha ei saisi ratkaista kaikkea sopimusneuvotteluissa
- Momentumin vaikutus todella paljon pienemmäksi, annetaan pelaajien ratkaista pelit. Todella raivostuttavaa, kun momentum vaikuttaa peliin todella räikeästi ja ratkaisee sen. Jotkin pienet asiat voisivat kuulua momentumiin, mutta eivät todella räikeät ja helpot maalit

Tässä nyt asioita mitä tuli mieleen kun hetken noita pohti.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Fifasta tuttu joukkueiden bannaaminen.
Voisi laittaa 1-2 joukkuetta/liiga mustalle listalle niin ettei vastustaja näillä voisi pelaa. Vituttaa se ainainen pelaaminen Pensiä tai Sharksia vastaan.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Toivoisin kokonaan uusitun NHL:n. NHL 14 on huono kopio NHL 13:sta ja NHL 13 on puolestaan paranneltu versio NHL 12:sta. Näinhän tämä on aina mennyt ja tulee menemään. En siis odota oikeastaan mitään, uudelle konsolille nuo kaiketi tulevat ja pelkästään parempi graafinen pelielämys ei saa minua hankkimaan konsolia tai peliä.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Olen jo toisessa ketjussa kirjoittanut tämän viestin, mutta laitan sen tänne parannettuna.
Live the lifessa olisi kiva nähdä fanipaidoissa oma nimi, mikäli pelaaja on tähti/fanien suosikki. Lisäksi kun siirryt uuteen seuraan voisi tulla vaikka esittely kaupungista ja joukkueesta.

Enforcerina olemisen voisi korjata paremmaksi seuraavaan versioon. Nykyäänhän tämä muistuttaa enemmän voimahyökkääjänä pelaamista kuin goonia. Vai pelaavatko George Parros, sekä Trevor Gillies jatkuvasti 20 minuuttia pelissä, samalla kun koutsi odottaa tehopisteitä?
Muutenhan Live the life on kohtuullisen onnistunut, vaikka NBA 2K sarjaan onkin vielä pitkä matka. Listaan tähän loppuun vielä asioita, jolla kovanaamana pelaamisesta tulisi realistisempaa ja mielenkiintoisempaa.

- Tappeluiden yksipuolinen aloittaminen Scott - Kessel tyyliin
- Bertuzzin sucker punchit
- Viikate isku mailalla päähän (Tämän tapainenhan on jo pelikatkoilla ja muistaakseni NHL 10:ssä)
- Baarisekoilu Karalahden tyyliin
- Valmentajan antamat teloituskäskyt
- Jonkun pelaaja uhkailu ennen peliä/pelin aikana, esim. Tekstiviestillä tai twitterissä.
- Kurkunviilto tuuletus tappelun jälkeen
- Muutakin pientä rottailua, kuten pureminen ja potkiminen.

Ja niin soundtrack kuntoon oikeasti. Nyt on turha tulla sanomaan, että voit lisätä omat musiikit. Kyllä, olen lisännyt omat musiikit, mutta pelintekijät eivät voi odottaa, että jokainen peluri ne lisää. Laitetaan 11 tylsää biisiä, joita ei oikeassa lätkäpelissä edes kuulla ja luullaan että tämä riittää.
 

Teloch

Jäsen
- Pelaajat voisivat tuulettaa niitä maaleja yhdessä sen sijaan, että jokainen pelaaja seikkailee kentällä tikkusuorana ties minne.

Tuo on kyllä jännä asia. Vaikuttaa todella pieneltä ja merkityksettömältä, mutta käytännössä tekee aika paljonkin pelin fiilikseen. Tuollaiset tuuletukset ovat melkeinpä ainoa syy minkä takia 2k-sarjan viimeisin käy vielä joskus koneessa.
 
Tuskin toteutuu, mutta KHL olisi hienoa saada mukaan. Tosin pelaajien luokitukset (ratings) olisivat todennäköisesti vielä karmeampia, mitä ne nyt on. Pääasia olisi kuitenkin, että pääsisi pelaamaan näillä joukkueilla.

Taitaa jäädä Jokeritkin pelistä muuten pois.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
- Mailat eivät menisi enää pelaajien läpi, vaan kuten yllä esitetyssä toiveessa olisivat osa kontaktia.

EA oli kokeillut sitä tähän versioon ja suoraan mainitsivat, että se onnistuisi, mutta pelaamisessa ei olisi mitään järkeä sen jälkeen. Ja uskon tämän täysin.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Ja niin soundtrack kuntoon oikeasti. Nyt on turha tulla sanomaan, että voit lisätä omat musiikit. Kyllä, olen lisännyt omat musiikit, mutta pelintekijät eivät voi odottaa, että jokainen peluri ne lisää. Laitetaan 11 tylsää biisiä, joita ei oikeassa lätkäpelissä edes kuulla ja luullaan että tämä riittää.

Kyllä! Vanhojen änäripelien soundtrackit olivat huikeita, NHL 12:sta lähtien ollut varmaa alamäkeä. Vieläkin muistan 2000-luvun puolivälin musiikkeja...


Omat koskien EASHL:ää:

- Sillä omalla äijällä pitäisi voida harjoitella yksinkin

Tuota minäkin olen kaivannut.
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Omat koskien EASHL:ää:

- Sillä omalla äijällä pitäisi voida harjoitella yksinkin

Onhan tämä onnistunut jo NHL 12. Luo pelaaja ja nakkaa se johonki rosteriin ja mene vapaa luisteluun tai vaikka testaa buildia luisteluharjoituksessa ajan kanssa. Tosin tätä ominaisuutta ei ole EASHL osiossa, mutta pienellä vaivalla tämäkin onnistuu.
 

Laser Pacific

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Pahiten päivityksen tarpeessa on kyllä tietokoneen tekoäly ja maalivahtipeli. Bottia vastaan ei ole kiinnostanut pelata enää moneen vuoteen, kun se on sitä samaa junnaamista ja ihme pompputuurimaaleja.

Glitch-maalit pitäisi saada kitkettyä pois. Moken pitäisi oppia ottamaan se sama ranari pois, jos sitä yritetään koko pelin ajan. Lisäksi spiderman-refleksit pois maalivahdeilta ja one-timerit ja ruuhkavedot pitäisi saada menemään paremmin. Tällä hetkellä menee tietynlaiset kudit tietyistä paikoista tiettyyn kulmaan. Minnekään muualle kiekko ei uppoa suoralla laukauksella. Längeistä ei mene melkeinpä ikinä. Oikeasti sieltä pujahtaa aika iso osa maaleista.

Ensimmäisen kosketuksen syöttö pitäisi saada peliin mukaan. Muutenkin ekalla kosketuksella on aika mahdotonta saada mitään järkevää tehtyä. Hyökkäysalueen pyöritys kosahtaa monesti siihen että kiekollinen pelaaja kierähtää omituisesti ja sitten ei ehdi syöttää kiekkoa pois ennen kuin pakki tulee ja kolaa ihan pystyyn.

Taklauspeli kuntoon. Nykyään taklaaja osuu kuin magneettiin ja kiekollinen pelaaja lentää kuin märkä rätti. Myöskään kiekosta luopumisen jälkeen ei osata väistää taklausta, vaan karvaaja kolaa miehen jäihin. Muutenkin sellainen laitakamppailu voisi olla todenmukaisempaa.

EA:lla on kaikki mahdollisuudet saada tämä toimimaan. Jotenkin vain tuntuu ettei ole kiinnostusta. Juuri nuo tuuletukset, kannatushuudot ja musiikit ovat pikkujuttuja, mutta pienistä puroista kasvaa iso joki.
 

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joka vuosi tulee laitettua toivomuslista uudesta änäristä jollekkin foorumille. Joka vuosi toiveet ovat olleet lähes samoja. Tänä vuonna yritän arvata mitä "uutta" syksyllä ilmestyvässä änärissä on:

Varmat:

- uusi IGNITE-pelimoottori
- Full HD

Muita mahdollisia uudistuksia:

- Live The Life -pelimuotoon kolme uutta kysymystä
- joku uusi turha pelimuoto
- yleisö elää hieman paremmin pelissä mukana

Viime vuonna ensimmäiset paljastukset NHL 14:stä tulivat 15.4. Elämme jännittäviä aikoja.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mä en enää jaksa toivoa. Menee turhaan odotukset vaan hukkaan. Rahastusta se seuraavakin sukupolven änäri tulee ilman kilpailua olemaan ja vain tämä eka änäri on ns. "täysin uusi änäri", tai ainakin näin uskon.

Toivottavasti peli ei ole samaa jatkumoa kuin tähän asti pohjaltaan. Sitten sen näkee, joskus. Ps. Katkes pitkä putki NHL-pelien ketjujen avaajana, saa nähdä koska tietoa putoilee. Viimeksi se oli Huhtikuun puolivälissä, sitä edellisenä vuonna vasta Toukokuun puolessa välissä (ekat viralliset tiedot).
 

Laser Pacific

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Todella usein sieltä menee, kun osaa tähdätä oikeaan kohtaan oikealla hetkellä.
Pakko myöntää, että tuo länkimaalien vähyys johtuu enemmän vanhemmista änäreistä johtuneesta pelityylistä, ettei sinne koiteta laittaa ikinä. Ennen vanhaan kun se kiekko ei mennyt millään ilveellä sieltä.

Yksi tärkeä asia, mikä EA:n NHL:stä puuttuu, ja mikä oli paremmalla tasolla jo 2K-sarjassa vajaa kymmenen vuotta sitten, eli viivapelaaminen. Tällä hetkellä pelaajat eivät välitä ollenkaan siniviivasta, vaan kiekko saattaa käydä vetoa ladatessa väärällä puolella, ja tuloksena paitsio. Muutenkin sitä viivapelaamista pitäisi saada vähän järkevöitettyä. Toisen pakin tai jonku hyökkääjän pitäisi paikata kiekollista viivassa liikkumalla varmistamaan omiin päin. Nyt niitä yksin läpi- hyökkäyksiä tulee turhan helposti kiekonriistosta hyökkäyssinisellä.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Muutenkin sitä viivapelaamista pitäisi saada vähän järkevöitettyä. Toisen pakin tai jonku hyökkääjän pitäisi paikata kiekollista viivassa liikkumalla varmistamaan omiin päin. Nyt niitä yksin läpi- hyökkäyksiä tulee turhan helposti kiekonriistosta hyökkäyssinisellä.

Samaa mieltä, mutta läpiajoihin ainakin vähän auttaa esimerkiksi pakkien strategian vaihtaminen collapsingiin (romahtava?). Joka tapauksessa ainakin omaa ylivoimaa pelatessa vastustaja on läpi, jos kaverilla on nopea karvaaja ja tulee pienikin virhe viivassa. Ei ole niin minkäänlaista varmistusta.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
FIFA:ssa on sellainen moodi, jossa pelaajat voivat käydä netissä tekemässä omia joukkueita tai pelaajia. Ihan uskomattoman siisti! Sieltä sai mm. ladattua kotimaisen Veikkausliigankin ihan helvetin hienosti tehdyillä paidoilla. Tällainen ominaisuus olisi myös änäriin hieno saada.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös