NHL 15

  • 414 097
  • 1 284

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko joku onnistunut tuolla koodilla tilaamaan pelin Xbox Onelle? Olen kokeillut kolmena eri päivänä ja kahdella selaimella, mutta hinta ei koodilla putoa vaikka menen vahvistamissivulle asti. Yritän tilata rekisteröimättä jos sillä on jotain merkitystä.

Minä ainakin onnistuin. Ilman mitään ongelmia. Kivoja tarjouksia kyllä ollut viime aikoina, Xbox One + 3 peliä tulossa yhteishintaan 420 euroa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Minä ainakin onnistuin. Ilman mitään ongelmia. Kivoja tarjouksia kyllä ollut viime aikoina, Xbox One + 3 peliä tulossa yhteishintaan 420 euroa.

Nyt on pakko kysyä, mistä hitosta sait näin halvalla nuo?
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nyt on pakko kysyä, mistä hitosta sait näin halvalla nuo?

Expertillä oli paketti Xbox One + 2 peliä (FIFA 15 ja Forza Motorsport) hintaan 370€, kun syötti sellaisen koodin tilatessa. Ja sitten NetAnttilasta tuo NHL 15 samaan tyyliin 49,90€. Yhteensä siis 420€.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Expertillä oli paketti Xbox One + 2 peliä (FIFA 15 ja Forza Motorsport) hintaan 370€, kun syötti sellaisen koodin tilatessa. Ja sitten NetAnttilasta tuo NHL 15 samaan tyyliin 49,90€. Yhteensä siis 420€.

Ai niin siellä olikin Fifa eikä NHL. Se selittää hinnan sitten, kun ihmettelin tuota nimenomaan.

Edit: Enpä olisi Gigantista lähes juosten loistavaa tarjousta hakiessani uskonut, että sellaisesta tulee vielä parempi. 469e+60e WD oli tuo hinta. 10 euroa siis enemmän, mitä tämä Kinectitön Xbox One kolmella pelillä, jotka joka tapauksessa ostan kun ilmestyvät - Forza, jonka ostan vasta kun se halpenee reilusti.

Lyhyesti laskettuna ja 100e Kinectin erillishinnalla täysin olettaen, yhteishinta olisi siis ollut tuolle paketille 580 euroa. Joten kahden pelin hinnan olisin säästänyt, jos olisin kiltisti odottanut.
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onko joku onnistunut tuolla koodilla tilaamaan pelin Xbox Onelle? Olen kokeillut kolmena eri päivänä ja kahdella selaimella, mutta hinta ei koodilla putoa vaikka menen vahvistamissivulle asti. Yritän tilata rekisteröimättä jos sillä on jotain merkitystä.

Jostain olin lukevinani, että Plussa-kortin numeron laitto auttaisi, liekö sitten voida ollenkaan tilata alennuksilla ilman rekisteröitymistä. Enpä tiedä, kertokoon joku onnistunut.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Just äsken soitettiin Gamestopista ja kerrottiin että on tullut joku uusi ennakkotilaajien etu, en edes muistanut että olen sen jo ennakkotilannut joskus. Kuitenkin nyt saan vielä mukaan Pelicans-aiheiset metallikuoret kotelolle.

Suurin toive itse pelistä on että EA olisi poistanut sen hemmetin tasoittelu systeemin online matseista. Hemmetin rasittavaa kun vastustajan maalivahti torjuu kiekot millon perseellä ja millon päällä kun oma maalivahti päästää jonkun lirun längeistä sisään ja sen takia hävitään.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Jostain olin lukevinani, että Plussa-kortin numeron laitto auttaisi, liekö sitten voida ollenkaan tilata alennuksilla ilman rekisteröitymistä. Enpä tiedä, kertokoon joku onnistunut.

Nyt sain alennuksen, kun rekisteröidyin ja syötin Plussa-kortin numeron. Se jäi arvoitukseksi kummanko noista vaati, vaiko molemmat.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Just äsken soitettiin Gamestopista ja kerrottiin että on tullut joku uusi ennakkotilaajien etu, en edes muistanut että olen sen jo ennakkotilannut joskus. Kuitenkin nyt saan vielä mukaan Pelicans-aiheiset metallikuoret kotelolle.
Kun sulle soitettiin, niin saitko itse päättää joukkueen vai päättikö ne sun puolesta vai saako kaikki suomalaiset Pelicans -kotelot?
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kun sulle soitettiin, niin saitko itse päättää joukkueen vai päättikö ne sun puolesta vai saako kaikki suomalaiset Pelicans -kotelot?

Kyllä, EA Suomi kämmäsi jotenkin ja painoi pelkästään Pelicans koteloita joten jokainen saa semmoset mukaansa, huhujen mukaan Tomi-Pekka Kolulla on näppinsä pelissä tässä sekoilussa.

Ja jos ihan tosissaan ollaan niin itse sain valita haluamani kotelon. Kotelot toki jaetaan siinä siinä järjestyksessä missä teki ennakkovarauksen eli nopeat syö hitaat.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Nyt on sitten NHL 15 ennakkovarattu GameStopista ja Ilves Steelbookin saan myös.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Vanha kunnon Jatkoaika GMC kaipaa uusia managereita riveihinsä. Liiga toimii täysin omalla palstallaan nykyään ja pirun mukava porukka tuolla on ollut kasassa. Valitettavasti vaan nyt osa ei vielä osta Xbox Onea tai ostaa Playstation4-konsolin ja näin ollen liiga hajoaa osittain. Managereita siis kaivataan. Tarkasta määrästä tarpeelle en vielä uskalla sanoa mitään, mutta noin 10-15 manageria voi tarve olla.

Eli meikäläiselle yv:tä jos kiinnostaa. Liiga alkaa viikon-kaksi NHL15-pelin julkaisusta, paitsi jos kaikki managerit ovat valmiita aloittamaan jo aiemmin. Xbox One tosiaan pelialusta ja säännöt kerron tarkemmin sitten yhteydenottajalle.

Edit: Lisätään että ne jotka liigaan tulevat, menevät automaattisesti joukkuedraftissa viimeisille sijoille, kun liigassa jo mukana olleet ovat ja ennen tätä huutelua mukaan ilmoittautuneet ovat etusijalla. Joukkuedrafti järjestetään siis 18.8. alkaen hyvin todennäköisesti.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
NHL 15 NEW Arena Screenshots, Player Ratings Reveal and MORE - YouTube

Siitäpä videopäiväkirjaa TheClapperton-käyttäjältä, jossa kerrotaan että maanantaina tulee pelaajien arvoja pihalle EA:lta. Katsotaan siis taas mitä tulevan pitää.

Linkki vie videoon tulevista NHL15 päivityksistä/areenakuvista, TheClapperton-käyttäjältä youtubessa. Kannattaa muuten tsekkailla noita muitakin videoita NHL15-pelistä tuolta kaverilta.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.

SASamuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Seattle Kraken
Vaimo käväs tänää varaamas gamestopista meitille änärin. 24e hut sisältöö ja Kärpät steelbook tulossa siis. Muitten seurojen steelbookkien saatavuudesta en osaa sanoo mut Kärppiä kuulemma vielä saatavilla. Oman seuran steelbook ainakin ratkas meitin osalta et mistä ennakkovaraus vaikkakin ois toisen tietyn ison firman piikkii pitän vetää jo näin duunin puolest. Mut muilla vaan 15e hut sisältöö ennakkona ni ei lopult ollu vaikee päättää :D
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mut muilla vaan 15e hut sisältöö ennakkona ni ei lopult ollu vaikee päättää :D

Joo ja hintaeroakin vaan kevyet 20 euroa verrattuna Anttilan hintaan sillä ale-koodilla.. Olettaen että tuo sen 69.90e maksoi siellä, kuten yleensä.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mietin tuossa, että EA:lla olisi kiertotiellä mahdollisuus saada pientä realismia lisää peliin, vrt. noi omat halli-/pelikatkomusiikit. Antaisi jonkun "maskipohjan", johon tietokoneella piirtämällä ja sen sieltä johonkin konsolin hakemistoon lisäämällä saisi oman maskinsa peliin (mahdollistaako konsoli/peli tämän, en tiedä). Siinä ei kauaa kestäisi kun aidot maskit tulisivat saataville taitavien käyttäjien toimesta ja käyttäjätyytyväisyys olisi näin taas nousussa. Saisivatpa nettiveskatkin ihan omia luomuksiaan esitellä. Ilmainen vihje, EA.


Hieman offtopicia, mutta en ole ikinä tuolta Anttilasta mitään tilannut, joten milloinka se heidän laskunsa tulee, voisiko joku antaa hiukan vinkkiä? Ostotapahtumassa mainittiin vain pari viikkoa maksuaikaa, mutta ei tarkempia tietoja asiasta... Ja ei, eivät jaksaneet vastata sähköpostissaan tähän itse. Itse pelin saamisen jälkeen, vai?
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitäs porukka veikkailee MG:n overalliksi? Itse veikkaan 85.

Vähän turhan kova ovrl-veikkaus mielestäni. Täytyy muistaa, että Granlund on pelannut NHL:ssä playoffit mukaanlukien vasta 103 ottelua tehoilla 14+42. PPG siis 0,54 (kausi 13-14 0.65PPG, playoffit 0.54PPG). Näillä tilastoilla 85 kokonaisuuden omaavia pelaajia olisi aikamoinen liuta pelissä.
Oma veikkaus, että julkaisun aikaan MG:n ovrl on 83. Jos homma rupeaa luistamaan hyvin, niin ensimmäisessä päivityksessä voisi nousta tuonne 84-85 tietämille.

P.S. Minulla ei tietoa NHL14 ovrl-tasoista, joten perustan nämä arviot siihen, miten kokonaisuudet oli NHL13:ssa. Paljonkos MG:n overall edes oli NHL14?
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hieman offtopicia, mutta en ole ikinä tuolta Anttilasta mitään tilannut, joten milloinka se heidän laskunsa tulee, voisiko joku antaa hiukan vinkkiä? Ostotapahtumassa mainittiin vain pari viikkoa maksuaikaa, mutta ei tarkempia tietoja asiasta... Ja ei, eivät jaksaneet vastata sähköpostissaan tähän itse. Itse pelin saamisen jälkeen, vai?

Lähetin samasta syystä sähköpostia heille eilen ja vastaus tuli ja kuului seuraavanlaisesti.

"Lasku lähetetään tuotteen toimituksen jälkeen."
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
P.S. Minulla ei tietoa NHL14 ovrl-tasoista, joten perustan nämä arviot siihen, miten kokonaisuudet oli NHL13:ssa. Paljonkos MG:n overall edes oli NHL14?

Taisi olla jtn 77-79. En muista olisiko ollut jossain myöhemmässä päivityksessä peräti 80 tai yli.

Mitkäköhän ovat Konnan, Lehterän ja Leksan overallit? Komarovilla oli muistaakseni 14:ssa joku 78. Lehterälle veikkaan jtn 77-79, ja Konnalle samaa luokkaa.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
No, Rask on ansaitusti rankattu top 5 molareihin, mutta muuten näistä overall julkistuksista en ole innoissani. Jotenkin saan muovisen kuvan pelistä, jos (ja kun) joka kolkasta löytyy näitä <90 ovr pelaajia. Änärin tekijät voisivat hyvin laittaa maltillisemmat kokonaisuudet pelaajille, kuten Fifassa.

esimerkiksi näin:

75-80 ovr: 40> pistettä edelliskaudella (ovr voisi toki riippua roolista kentällä yms...)
81-83 ovr: 40-50 pistettä
84-85 ovr: 50-60 pistettä
86-87 ovr: 60-70 pistettä
88-89 ovr: 70-80 pistettä
90 ja sitä suuremmat ovr: yli 80 pistettä


tuota taulukkoa ei nyt kannata liian vakavasti ottaa. Edelliskaudella vähemmän pelejä pelanneet ja liigan parhaat puolustavat puolustajat saisivat matalat overallit. Pointtini on kuitenkin se, että ainoastaan todella hyvät pelaajat voivat saada <85 ovr ja ainoastaan maailman absoluuttinen huippu <90. Lisäksi vaikka Liigan parhaille pelaajille voisi antaa 75-80. Ja tehdä euroopan sarjojen nopeista luistelijoista oikeasti nopeampia kuin NHL:n Hal Gilleistä ja muista puukäsistä.

Ei tämä suuri tai kauhean tärkeä muutos toki olisi. Omaa pelikokemusta parantaisi kyllä roimasti. Eihän tuo nyt niin pahalta kuulosta, vai?
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No, Rask on ansaitusti rankattu top 5 molareihin, mutta muuten näistä overall julkistuksista en ole innoissani. Jotenkin saan muovisen kuvan pelistä, jos (ja kun) joka kolkasta löytyy näitä <90 ovr pelaajia. Änärin tekijät voisivat hyvin laittaa maltillisemmat kokonaisuudet pelaajille, kuten Fifassa.

esimerkiksi näin:

75-80 ovr: 40> pistettä edelliskaudella (ovr voisi toki riippua roolista kentällä yms...)
81-83 ovr: 40-50 pistettä
84-85 ovr: 50-60 pistettä
86-87 ovr: 60-70 pistettä
88-89 ovr: 70-80 pistettä
90 ja sitä suuremmat ovr: yli 80 pistettä


tuota taulukkoa ei nyt kannata liian vakavasti ottaa. Edelliskaudella vähemmän pelejä pelanneet ja liigan parhaat puolustavat puolustajat saisivat matalat overallit. Pointtini on kuitenkin se, että ainoastaan todella hyvät pelaajat voivat saada <85 ovr ja ainoastaan maailman absoluuttinen huippu <90. Lisäksi vaikka Liigan parhaille pelaajille voisi antaa 75-80. Ja tehdä euroopan sarjojen nopeista luistelijoista oikeasti nopeampia kuin NHL:n Hal Gilleistä ja muista puukäsistä.

Ei tämä suuri tai kauhean tärkeä muutos toki olisi. Omaa pelikokemusta parantaisi kyllä roimasti. Eihän tuo nyt niin pahalta kuulosta, vai?

Samoilla linjoilla. Tosin < ja > merkit meni ilmeisesti väärinpäin. Nyt huolestuttaa se, ettei pelaajien kokonaisuuksien ja eri ominaisuuksien välille uskalleta tehdä selvää eroa käyttämällä koko 1-99 skaalaa. Nyt esimerkiksi liigan kovimman laukoja eli Charan lyöntilaukauksen voima on 95, mutta kuinka moni uskoo, että EA antaisi NHL pelaajille alhaisemman arvon siihen kuin ~80. Tässä voisi aivan hyvin tehdä niin, että Charan arvo olisi 99, sillä hänellä on kovin laukaus ja sitten sijoittaa loput pelaajat Gaussin käyrälle vaikka arvovälille 25-99. Samoin pitäisi tehdä kaikkien arvojen kohdalla. Näin kyettäisiin luomaan pelaajista huomattavasti aidomman tuntuisia, sillä mitä pystyt toisella pelaajalla tekemään ei onnistukaan puukäsipakilla. Nyt kaikki pelaajat tuntuvat enemmän tai vähemmän samasta muotista veistetyiltä.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samoilla linjoilla. Tosin < ja > merkit meni ilmeisesti väärinpäin. Nyt huolestuttaa se, ettei pelaajien kokonaisuuksien ja eri ominaisuuksien välille uskalleta tehdä selvää eroa käyttämällä koko 1-99 skaalaa. Nyt esimerkiksi liigan kovimman laukoja eli Charan lyöntilaukauksen voima on 95, mutta kuinka moni uskoo, että EA antaisi NHL pelaajille alhaisemman arvon siihen kuin ~80. Tässä voisi aivan hyvin tehdä niin, että Charan arvo olisi 99, sillä hänellä on kovin laukaus ja sitten sijoittaa loput pelaajat Gaussin käyrälle vaikka arvovälille 25-99. Samoin pitäisi tehdä kaikkien arvojen kohdalla. Näin kyettäisiin luomaan pelaajista huomattavasti aidomman tuntuisia, sillä mitä pystyt toisella pelaajalla tekemään ei onnistukaan puukäsipakilla. Nyt kaikki pelaajat tuntuvat enemmän tai vähemmän samasta muotista veistetyiltä.

Tästä ehdottomasti samaa mieltä. Tosin itse jättäisin tuon 99-arvon antamatta, vaan jostain 96-98 väliltä voisi alkaa ja siitä sitten putoilemaan. Huono luistelija saisi olla huono luistelija, huonon laukauksen omaava laukoisi oikeasti huonosti jne. Nyt tosiaan kaikki 75-82 väliltä varsinkin ovat samaa harmaata massaa. Ainoastaan aivan kirkkaimmat tähdet ovat ominaisuuksiltaan noita n. 80 ovrl omaavia parempia.

Eroista saisi tehdä isompia. NHL:n puolelta voisi kokonaisuudetkin alkaa alempaa, eli 4.ketjun jyrillä olisi arviot jossain 68-75 välillä. Siitä sitten porrastetusti ylöspäin Crosbyyn, Datsyukiin, Ovechkiniin, Malkiniin, Stamkosiin ynnä muihin yli 90 kokonaisuuden omaaviin.
 
Suosikkijoukkue
KK
tuota taulukkoa ei nyt kannata liian vakavasti ottaa. Edelliskaudella vähemmän pelejä pelanneet ja liigan parhaat puolustavat puolustajat saisivat matalat overallit. Pointtini on kuitenkin se, että ainoastaan todella hyvät pelaajat voivat saada <85 ovr ja ainoastaan maailman absoluuttinen huippu <90. Lisäksi vaikka Liigan parhaille pelaajille voisi antaa 75-80. Ja tehdä euroopan sarjojen nopeista luistelijoista oikeasti nopeampia kuin NHL:n Hal Gilleistä ja muista puukäsistä.

Ei tämä suuri tai kauhean tärkeä muutos toki olisi. Omaa pelikokemusta parantaisi kyllä roimasti. Eihän tuo nyt niin pahalta kuulosta, vai?
Nämä ratingit on tehnyt NHL scouttaaja. EA:n sivulta:

Player ratings are based on scouting reports provided by a professional NHL Scout and take both a player’s offensive and defensive abilities into consideration.

Eli näissä ei välttämättä aina pisteet merkkaa paljoakaan. Myös scouttaajalla saattaa olla omia näkemyksiään pelaajista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös