NHL 11 (Xbox ja PS3)

  • 375 571
  • 1 596

motamoro

Jäsen
Opin tuon pelitavan joltakin random janarilta joka vei minua kuin pässinarussa. Pelin jälkeen huomasin, että pelaaja oli todella kova (Top-10) pelaaja. Ja ei en suutu itse jos joku pelaa tuolla tavalla minua vastaan, koska olen oppinut pelaamaan sitä taktiikkaa vastaan (edes jollakin tavalla).

Kerrotko miten puolustat tuota vastaan, siten että saat kiekon? Meinaan tässä pelissä tuota kissaa ja hiirtä voi leikkiä hyvinkin helposti menettämättä kiekkoa, joskaan ei itsekään sitä maalia saa tehtyä. Vaikuttaa juuri hyvinkin ärsyttävältä taktiikalta, jolla saa käytännössä koko erän pelattua aikaa, ellei toinen lähde karvaamaan korkeammalta. Olettaen, että siis siitä sumpusta ei mennä läpi ellei selkeää tilaa tule. Kyllä ainakin itse ottaisin vaikkakin sitten 7 maalia noilla ylivoimahyökkäyksillä nokkiin ja häviäisin 8-2 ennemmin kuin tuhlaisin 20min elämästäni siihen, että vastustaja pitää keskialueella kiekkoa pakki-pakkia heitellen eikä hae mitään riskiä.

Tietysti ymmärrettävää siinä tilanteessa jos vastustaja on jo osoittanut olevansa glitch-janari, mutta tuolta top-10 pelaajalta tämän jutun perusteella varsin neitimäistä toimintaa, jonka melkein rinnastaisin juuri bugi/glitch pelaajiin johtuen pelin huonosta AI:sta ja karvauksesta (pelataan epärealistista lätkää, videopelin luomin tehokkain metodein)
 

ditrim

Jäsen
Saako noita uusimpia kokoonpanoja mistään nyt kun PSN:n on poissa käytöstä? Kyllähän se kuitenkin latasi ne kokoonpanot kuntoon ennen tätä tuskaepisodia...
 

ipaz

Jäsen
Melkoisen taistelun jälkeen sain ladattua nuo PetrPuckin siirtotakarajan kokoonpanopäivitykset xboxille.

Koitin luoda pelaajaa, mutta jostain syystä tämä ei onnistu. Eli kun tallennan pelaajan vaikka vapaisiin pelaajiin, sitä ei löydy sieltä. Koitin tehdä pelaajan, jonka laitoin valmiiksi joukkueeseen, mutta eipä miestä sieltäkään löydy.

Johtuukohan tuo tosta rosteripäivityksestä? Ennen sitä pystyin pelaajan luomaan.

Johtuu jostain aikasemmasta itse pelin päivitysversiosta, eikä pelkästä rosteripäivityksestä. PetrPuck tuota kirosi jos syksymmällä että EA leikkasi tuota itse luotujen pelaajien määrää. Eli voit kyllä viilata sinne pelurin, mutta jos lista on täysi (jota ei mistään näe) niin tämä uusi luomus ei peliin ilmesty. PetrPuckin rosterit on kyllä aivan mahtavat. Käsittämätön sälli, että riittää virtaa luoda noita pelaajia ja fiksata esim. veskareiden releet pilkuntarkasti kuntoon. Ihan kaikki AHL-jätkät ei atribuuttien mukaan ihan taida täsmätä, mutta mitäs pienistä. Saisi EA palkata jätkän rosterivastaavaksi.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kyllä ainakin itse ottaisin vaikkakin sitten 7 maalia noilla ylivoimahyökkäyksillä nokkiin ja häviäisin 8-2 ennemmin kuin tuhlaisin 20min elämästäni siihen, että vastustaja pitää keskialueella kiekkoa pakki-pakkia heitellen eikä hae mitään riskiä.

Ite monesti mieluummin lähdeen pois pelistä ja etsin uutta vastustajaa kuin kattelen tota hienoa taktiikkaa. Pahimmillaan noi jampat jaksaa puoli erää pyöriä siellä omassa päässä jos et ite lähde karvaamaan kiekkoa. Ihmettelen kyllä kovasti miten tärkeitä jonkun virtuaalipelin online- tilastot voi ihmiselle olla.
 

trap

Jäsen

18-21-4 nyt ja kyllähän tämä on loistava peli. Nettipelitkin pääosin hyvää viihdettä, mitä nyt taas muutama näitä Canucks-janareita ollut ja viimeisimmässäkin lähti 5-2-tilanteessa menemään. Olen noita alkanut myös vähän välttelemään, kun alkaa kyllästyttämään Vancouveria vastaan pelailu. Muutenkin tylsä jengi. Itsekään ei jaksa samalla pelailla, vaan aika paljon tulee vaihdeltua. Boltsilla olen kovemman jengin valinneita vastaan pelannut ja sitten muuten aika paljon vaihdellut.

Oma pelikirja on pysynyt aika yksinkertaisena ja samanlaisena alusta asti, syötöillä usein laidasta sisään, kiekkoa viivalle ja vetoa maalille. Sieltä sitten yrittänyt ripareita törkkiä sisään, välillä onnistunut paremmin ja välillä huonommin. Viime aikoina tosin alkanut saamaan ihan hienoja sommitelmiakin aikaan ilman selkeitä ylivoimahyökkäyksiä. Samalla onnistunut myös omaan päähän laskemaan noiden määrää, vaikkakin välillä tulee turhan riskillä varsinkin tappioasemassa haettua riistoa/niittiä pakilla.
 

Arde90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Dallas Stars, sympatiat Lukko
Noin 13 vuotta on änäriä tullu pelattua. Kyllä peli on mennyt joka vuosi parempaan ja parempaan suuntaan. Mutta harmi vain, että jotkut selkeät ongelmat toistuvat vuodesta toiseen:

1) Vastustajan alueella on todella vaikea pyörittää peliä hallitusti. Tottakai vastustaja pyrkii samaan vapaana olevat miehet pidettyä, mutta usein on pirun vaikea syöttää vapaana olevalle kaverille vaikka syöttölinja olisi aivan selkeä. Yleensä käy niin, että syöttö lähtee aivan päin vittua. Ylipäätänsä koko pelissä on aika vaikea rakennella mitään kovin ihmeellisiä syöttökuvioita. Tietysti YV:llä peliä pystyy pyörittämään laitoja myöten, mutta helposti ei käy syöttäminen jollekkin pelaajalle sinne vastustajan AV -nelikon keskelle menee suoraan vastustajalle.

2) Toinen isompi ongelma on maalien ja vetojen suhde. Itse pelaan sillä vaikeimmalla vaikeustasolla, jolloin vastustaja tekee yleensä sen 0-3 maalia, mutta vastaavasti vetoja on poikeuksetta alle 20 kappaletta per matsi. "Koneen" tekemät maalit ovat useasti sellaisia, joita ei kukaan muu pysty tekemään kuin "kone" itse. Itse saan ampua oikein urakalla, että edes muutaman kerran matsissa saisin kiekon vastustajan maaliin. Tuntuu siis, että "koneen" veskarit pelaavat aina lähes unelmapeliä, ja vastaavasti oma veskari haparoi sen minkä ehtii. Positiivista on se, että itse ei enää maaleja saa niin helposti kuin aiemmin eli syöttämällä takatolpalle. Toki kyllähän niitäkin maaleja edelleen tulee, mutta niinhän niitä tulee ihan oikeissakin peleissä.

3) Syötöt jäävät välillä ikävästi ns. muistiin. Tätä ongelmaa ei ollut muutaman vuoden takaisissa änäreissä, mutta vastaavasti sitä aikaisemmissa se taas oli. Sama ongelma on myös FIFA 11.

En ole peliin ladannut muuta, kuin kokoonpano päivityksiä, joten onko näihin ongelmiin saatavissa edes pieniä ratkaisuja muista päivityksistä. Vai pitääkö vain toivoa, että seuraavassa pelissä ongelmat jo poistuneet?
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Otetaan nyt vaan yhestä kiinni kun ei jaksa enempää...

1) Vastustajan alueella on todella vaikea pyörittää peliä hallitusti. Tottakai vastustaja pyrkii samaan vapaana olevat miehet pidettyä, mutta usein on pirun vaikea syöttää vapaana olevalle kaverille vaikka syöttölinja olisi aivan selkeä. Yleensä käy niin, että syöttö lähtee aivan päin vittua. Ylipäätänsä koko pelissä on aika vaikea rakennella mitään kovin ihmeellisiä syöttökuvioita. Tietysti YV:llä peliä pystyy pyörittämään laitoja myöten, mutta helposti ei käy syöttäminen jollekkin pelaajalle sinne vastustajan AV -nelikon keskelle menee suoraan vastustajalle.

Vaihdappa "tosipelaaja"-asetus päälle valikoista niin se syöttö lähtee tasan sinne minne tatilla osoitat.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Kesäliigaa pystyyn? PSN toimii ja päivityksiäkään tuskin enää tulee, joten joku äkkiä järjestämään!
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Olen huomannut erään "jännän" jutun online-peleissä. Jos joukkueella on tehtynä 0 maalia ottelun viime hetkillä, niin melkeinpä mikä vain veto uppoaa rikkoen maalivahdin nollapelin. Viimeisellä minuutilla kannattaa siis vetää melkeinpä mistä vain. Tänäänkin olin komeassa 5-0-johdossa Devilsillä Minnesotaa vastaan, niin eikös Brodeurin nollapeli rikkoudu ajassa 59.16 ja maalintekijänä on Mikko Koivu. Pienestä sitä voikin ärsyyntyä.

Tilanteen ollessa viime hetkillä 0-0 (harvinaista) en tiedä päteekö yllekirjoittamani. En ole koskaan päässyt kokeilemaan.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Pelailen tässä online-pelejä, vastustaja valitsi Tshekin, joten valitsin Venäjän, että pärjäisin jotenkin. No, pärjäsin ja voitin 3-2. Hain uuden matsin ja taas sama vastustaja, otin tällä kertaa Suomen ja ajassa 27.29 vastustaja luovutti, tilanne oli tuolloin 4-0 ja vedot 16-0. :)
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Taitaa olla liian aikaista avata koko pelille uutta ketjua, mutta NHL12:sta on julkaistu eka kuva. Sen voi kurkata tästä. Eli ilmeisesti veskareiden koskemattomuus poistuu. Myöskin Winter Classic näyttää olevan tulevan vuoden painoksessa mukana.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Taitaa olla liian aikaista avata koko pelille uutta ketjua, mutta NHL12:sta on julkaistu eka kuva. Sen voi kurkata tästä. Eli ilmeisesti veskareiden koskemattomuus poistuu. Myöskin Winter Classic näyttää olevan tulevan vuoden painoksessa mukana.

Sekä myös maalikin voi lähteä pois paikoiltaan. Mielenkiinnolla odotetaan.
 

Teloch

Jäsen
Jahas...
Kuvasta voi päätellä myös sen verran että ei taida meikäläisellä sitten tulevaisuudessa riittää edes se 30-40 jäähyminuuttia ottelua kohti.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Jahas...
Kuvasta voi päätellä myös sen verran että ei taida meikäläisellä sitten tulevaisuudessa riittää edes se 30-40 jäähyminuuttia ottelua kohti.

Sama. Toivotaan että OR jaetaan jos maalivahteja taklaillaan liian useasti tai törkeästi.

Online peleissä toivottavasti ei yliesty että jos vituttaa, voi ajella surutta moken päälle.
 

Fiiu

Jäsen
Sama. Toivotaan että OR jaetaan jos maalivahteja taklaillaan liian useasti tai törkeästi.

Online peleissä toivottavasti ei yliesty että jos vituttaa, voi ajella surutta moken päälle.

Uskoisin että veskarin koskemattomuus on "pyhä asia" myös NHL 12:ssa. Tai paremminkin, toivoisin. Onhan se tietty varmaan hienoa pelata jatkuvaa 5-3 av:ta jos vituttaa mutta kyllä toi OR olisi myös hyvä juttu, vähän hillitsisi älykääpiöitä joita takuuvarmasti tulee löytymään.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Ainakin seuraavassa änärissä joidenkin EASHL-joukkueiden ainoa maalintekotapa vaikeutuu huomattavasti.

Pistin nhl11:ssa oman EASHL-pelaajani nimeksi Tre Nappar. Ei sparrauspeleissä ruotsalaiset enää syötellyt mulle.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Nyt kun tässä on puolisen vuotta pelannut tuota NHL 11:sta, niin pakko toivoa että 2k tekee paluun myös Boxille(ja PS:lle).

NHL11:ssa on monta hyvää asiaa ja monesta asiasta muutenkin tykkään. Esim. pelaajien fysiikka, pintokiilto, ns. näyttävyys ja se että Be A GM:ää on viillattu. Kuitenkin tuo kiekon liikkeen ennalta-arvattavuus ja esim. se että käytännössä reboundeja ei tule, se että maalit ovat rajoitettu vain tiettyyn kouralliseen eri tapoja sekä maalivahdin magneetit, niin kyllä tässä paljon on parannettavaa.

Toivotaan että myös Be A GM puolella parannetaan paljon esim. treidi/drafti-puolta oikein reippaasti. Kentällä ja sen ulkopuolella paljon parannettavaa siis riittää.

Mutta päällimmäisenä siis tuohon kiekonfysiikkaan saisi panostaa ja maalivahtien ns. huijaaminen(eli se magneetti) saisi loppua kokonaan.
 

Fiiu

Jäsen
Ainakin seuraavassa änärissä joidenkin EASHL-joukkueiden ainoa maalintekotapa vaikeutuu huomattavasti.

Pistin nhl11:ssa oman EASHL-pelaajani nimeksi Tre Nappar. Ei sparrauspeleissä ruotsalaiset enää syötellyt mulle.

Tuota tapahtuu ilmankin, lähes jokaisessa dropin-pelissä on oman elämänsä supertähti joka kerrasta toiseen vain yrittää yksin viedä kiekon alueelle ja löytää itsensä aina jään pinnasta. Voi kun saisikin antaa äänensä tuollaisille jolloin heidät voisi potkia pihalle. Tämä olisi siis toivottu ominaisuus seuraavaan versioon.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Tuota tapahtuu ilmankin, lähes jokaisessa dropin-pelissä on oman elämänsä supertähti joka kerrasta toiseen vain yrittää yksin viedä kiekon alueelle ja löytää itsensä aina jään pinnasta. Voi kun saisikin antaa äänensä tuollaisille jolloin heidät voisi potkia pihalle. Tämä olisi siis toivottu ominaisuus seuraavaan versioon.
Joo nuo on erikseen, siinä vain oli kaksi ruotsalaista kaveria jotka syöttelivät vain toisilleen. Tai sitten vain luulen.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Taitaa olla liian aikaista avata koko pelille uutta ketjua, mutta NHL12:sta on julkaistu eka kuva. Sen voi kurkata tästä. Eli ilmeisesti veskareiden koskemattomuus poistuu. Myöskin Winter Classic näyttää olevan tulevan vuoden painoksessa mukana.
Itseasiassa postauksestasi tasan vuosi sitten avattiin tämä ketju, joten rohkeasti vain ketju 12:lle auki, jos ja kun lisää kuvia ja tietoja alkaa tihkumaan. Ei ne kuitenkaan varsinaisesti enää tähän ketjuun kuulu. Ja hauskalta näyttää kuva, kunhan ei mene veskanajelut överiksi.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Myöhäisherännäisenä hankin konsolin ja pelin tuossa juuri ennen kuin PSN lahosi. No nyt on ylhäällä ja olen tuota NHL:n verkkolupaa yrittänyt saada aikaiseksi. Ilmaiskoodin syöttö ei kuitenkaan pelitä, vaan väittää että toiminto on poissa käytöstä. Liittyneekö tuohon Networkin ongelmiin, kun mitään tietoa en ole asiasta löytänyt millään?
 

The 24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Philadelphia Flyers
Voisiko joku neuvoa, että miten saan ladattua nuo Petr Pucksin uusimmat rosteripäivitykset boxille? Meinaan vaan, että olen aika noviisi noitten kanssa. Kiitos jo etukäteen!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös