NHL 11 (Xbox ja PS3)

  • 374 927
  • 1 596

Schadowan

Jäsen
Lähiaikoina alkaa varmaan tipahtelemaan uutisia tästäkin pelistä, joten avataan uusi ketju sen kunniaksi.

EASports julkaisi ensimmäisen screenshotin Facebookkiin tänään.

http://www.facebook.com/photo.php?pid=6028896&id=333387460995

Kuvatekstinä lukee: All-New Real-Time Physics Engine in NHL®11
Eli ei huono lisäys ollenkaan. Lisäksi rikkoutunut maila näkyisi olevan taustalla, joten sellaista myöskin luvassa.

Uuden fysiikkamoottorin lisäksi pelissä on ensimmäistä kertaa Kanadan junnuliigat (QJHML, OHL ja WHL) mukana, mikä on ainakin itselle ihan mieleniintonen lisäys.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kuvatekstinä lukee: All-New Real-Time Physics Engine in NHL®11
Eli ei huono lisäys ollenkaan. Lisäksi rikkoutunut maila näkyisi olevan taustalla, joten sellaista myöskin luvassa.

Uuden fysiikkamoottorin lisäksi pelissä on ensimmäistä kertaa Kanadan junnuliigat (QJHML, OHL ja WHL) mukana, mikä on ainakin itselle ihan mieleniintonen lisäys.

Toivottavasti fysiikat koskee myös kiekkoa, eikä vain pelaajia ja mailoja...

Hyvä lisäys kyllä nuo junnuliigat, ainakin sen takia että varaukset sitten olisi osittain ainakin oikeita pelaajia. Ehkä sitten samalla sitä omaa uraa voikin luoda koko junnusarjan läpi, tämä varmaan enemmänkin ollut tavoitteena, mutta nuo varaukset itselleni selkeästi enemmän kiinnostavuutta.
 

Buzz

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Hyvä lisäys kyllä nuo junnuliigat, ainakin sen takia että varaukset sitten olisi osittain ainakin oikeita pelaajia.

Joo itseäni on aina ärsyttänyt nuo tekaistut pelaajat. Aina on innostunut loppunut ensimmäisen kauden jälkeen. Tai sitten olen yrittänyt myydä draftattuja pelaajiani. Ei todellakaan vaan kiinnosta tahkota peliä joillain fiktiivisillä pelaajilla. Ärsyttävä piirre on myös se, kun pelaajien nimet on otettu muista pelaajista. Sitten draftissa on kaikkia Tuomas Pirneksiä.

Mahdotontahan oikeuden varauksien tekeminen on yli vuotta pidemmälle. Tämä asia on kuitenkin ärsyttävin mikä on tullut NHL-pelisarjassa vastaan.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kuvatekstinä lukee: All-New Real-Time Physics Engine in NHL®11
Eli ei huono lisäys ollenkaan. Lisäksi rikkoutunut maila näkyisi olevan taustalla, joten sellaista myöskin luvassa.

Kyllähän tuo titteli kuulostaa aivan pirun hienolta, mutta mitä se loppujen lopuksi tarkoittaakaan. Katkenneita mailoja, maila lentää kädestä (veskan kädestä), pleksit hajoaa, maalit siirtyy paikoiltaan, koutsit jauhaa purkkaa ja muuta pikkukivaa. Oma pelaaminen keskittyy n. 90%:sti Liveen joten ei paljon lämmitä vaikka Suomi-sarjan tunkisivat mukaan.

Online liigoihin olisi mukava saada jotain parannuksia kuten myös EASHL:n. Peli itsessään (NHL10) on oikeassa seurassa jo erinomaista ajanviihdettä ja jopa hauskaakin ajoittain.
 
Suosikkijoukkue
#17 & #29
Onko muuten tietoa saako EA Sports solmittua vieläkään sopimusta IIHF:n kanssa maajoukkue pelipaitojen kanssa? Ällöttää ne helvetin liput siinä. Varsinkin Ruotsin pelipaidat ovat oksettavia ilman kolmea kruunua. Ja värit päin helvettiä.

Nämä junnuliigat ovat mukava lisä. Kuten yllä mainittiin , olisi kerrankin oikeita nimiä siellä varaustilaisuuksissa jne. Jaksa enää mitään Paavo-Martti Mårtenssonia Latviasta.

Ja nyt pois se "kiekko jää maaliviivalle 10sekunniksi kunnes hyökkääjä tökkää sen sisään" rankkareista.

Maalivahdeista huonompia! Jumalauta NHL10:ssa saa tehdä helvetisti töitä että saa kiekon reppuun Brodeurille tai Luongolle, vaikka kuinka säätäisi maalivahtien arvoja. Varsinkin online peleissä tämä on ongelma.

Eipä tuosta NHL10:stä voi muuta parannellakkaan. Pelkkää pientä lisäämistä voisi pistää. Esim Be A Gm:ään paljon "pikku juttuja" , mitä löytyi NHL 04:sta. Nimim. Eilen kokeilin pitkästä aikaa NHL 2004:sta PS2:lla, ja se toimisto juttu oli hyvä. Lippujen hintoja sai säätää jne. Jos ei hinta katsojia mielyttänyt, niin katsomo oli tyhjä. Pieniä asioita, mutta mukavia.

Ja vielä se jokavuotinen kultakypärä SM-Liigaan toive. Ei se voi olla niin vaikeeta. Ja tällä kertaa ihan parhaalle pistemiehelle, eikä maalintekijälle, kuten aikaisemmissa peleissä oli.

SM-Liigan kaukalot kuntoon! Ei tuota lentokenttä neppailua ketään jaksa. Lisäksi oikeat nimet kaukaloille... Ässät-HPK Hartwall Arenalla? Hyi helvetti.

Voisi tulla jo tuo NHL 2011. Nimim. NHL10 meni paskaks 2pvä sitten, kun kaadoin vahingossa Xboxin.
 

Schadowan

Jäsen
Kyllähän tuo titteli kuulostaa aivan pirun hienolta, mutta mitä se loppujen lopuksi tarkoittaakaan. Katkenneita mailoja, maila lentää kädestä (veskan kädestä), pleksit hajoaa, maalit siirtyy paikoiltaan, koutsit jauhaa purkkaa ja muuta pikkukivaa. Oma pelaaminen keskittyy n. 90%:sti Liveen joten ei paljon lämmitä vaikka Suomi-sarjan tunkisivat mukaan.

Online liigoihin olisi mukava saada jotain parannuksia kuten myös EASHL:n. Peli itsessään (NHL10) on oikeassa seurassa jo erinomaista ajanviihdettä ja jopa hauskaakin ajoittain.

Totta viserrät. EA:n uudistukset kuulostavat aina loistavilta, mutta käytännössä ne ovat olleet aivan sukkia (NHL10 tappelu-mode, emotional fans, uudet maalivahtianimaatiot, uudistettu syöttely jne). Itse elättelin toiveita koko pelimoottorin uusimisesta, mutta se olisi varmaan liikaa pyydetty.

Samaa sanon kuin vuosi sitten: Toivottavasti EA on keskittynyt itse peliin, eikä kaikkeen ulkopuoliseen tilpehööriin niinkuin yleensä. Luistelu, vedot, syötöt, fysiikka, kynäily...kaikki vaatisivat mielestäni suuria parannuksia, jotta tästä saataisiin yhtä realistinen peli kuin mitä FIFA-sarja tällä hetkellä on.
 

TurtleDef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Tärkein lisäys itselleni olisi kiekon haltuunotto/ laukominen maalialueelta hyökkäyspäässä ja myös omassa päässä. Rasittavaa useasti kun pelaaja jää jumiin vastustajan/omaan maalivahtiin kun yrittää sutaista irtokiekkoon joka lipuu maaliviivan tuntumassa. Eli siis saisi kiekon häkkiin tai purettua nopeasti jos kassari makaa jäässä ja kiekko maalinedustalla.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
EA:n blogissa on otettu hieman kantaa bugeihin ja siihen, miten ne koitetaan korjata seuraavaan julkaisuun. Eipä tuolla mitään suuria paljastuksia ole, mutta jotain suuntaa sentään.

Itse toivoisin lisäksi ainakin seuraavaa:
- realistisemmat aloitukset (ei 100-0 voitto aina toiselle)
- verkkoliigoihin laajemmat statistiikat (lähinnä siis myös joukkuekohtaisesti)

Montaa pikkuasiaa voi tietenkin viilata, mutta ihan kohtuullisella tasolla tuo NHL10:kin oli, kun sitä on tässä monta kuukautta jaksanut hakata.
 
Viimeksi muokattu:
EA:n blogissa on otettu hieman kantaa bugeihin ja siihen, miten ne koitetaan korjata seuraavaan julkaisuun.

Kyllähän tuolla ihan lupaavia ja odotuksia nostattavia seikkoja tuodaan esiin. Toisaalta, kun peliä on kehitetty nyt noin 18 vuotta, ja silti jatkuvasti löytyy ärsyttäviä vikoja/ominaisuuksia, ei luottamus ihan 100% ole siihen, että seuraava änäri olisi vihdoinkin se täydellinen jääkiekkopeli. No on tuossa kymppiversiossakin kyllä todella paljon on hyvää, kun sitä edelleen jaksaa jauhaa kovalla innolla.
 

Natural

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Simon Gagne, Keith Primeau, JVR
Olen miettinyt jo kahden viimeisen EA Sportsin nhl-pelin ajan laittaisinko tästä palautetta sarjan tekijöille. Ajattelin kuitenkin kysyä teidän muiden palstalaisten mielipiteitä ensin.

EA Sportsin NHL-sarja tulee ostettua joka syksy. On tullut ostettua jo vuodesta 1999. Kuitenkin NHL 07 asti on alkanut aina vain suunnattomasti ottamaan päähän koko peli n. 2 viikon pelaamisen jälkeen. Tähän vaikuttaa mielestäni eniten koko pelin oleellisesti tärkein asia, eli maalinteko, joka on mielestäni ollut "rikki" jokaisessa uudessa versiossa. Tarkoitan tällä sitä, että ihmisillä on noin kahdesta kolmeen eri tapaa tehdä maaleja NHL 10:ssä. Nämä ovat niin sanottuja paskamaaleja tai glitch goaleja.

Tässä virtuaalilätkässä ei loppupeleissä ole mitään muita mahdollisuuksia tehdä maaleja, kuin käyttää näitä paskamaaleja. Maalivahdit ovat yli-ihmisiä nollareflekseillä ja ihmiset joutuvat käyttämään juuri näitä paskamaaleja, jotta ylipäätään saavat kiekon reppuun. Kaipaatteko perusteluja? Tässä niitä:

Joka vuosi on vähintään "kaksi paskamaalikikkaa" NHL 08:ssa oli slap pass ja "sivulle sivulle harhautus 1 vs 0 tilanteissa. NHL 09:ssä oli Curve shot, Cross the crease pass toiselle kulmalle tyhjiin, nousu nurkasta maalinkulmalle ja lämäri etuylänurkkaan jne. Nyt uusimmassa NHL 10:ssä maalinteko online-peleissä ja tietokonetta vastaan on pelkästään reboundien hakemista, cross the crease maalien hakemista ja "curl drag" rannarin hakemista p-pisteen kaarelta takanurkkaan.

Muut sanovat tietenkin, että näitä paskamaaleja voi ehkäistä ehjällä puolustuspelillä. Varmasti totta, mutta kyseenalaistankin itseasiassa maalinteon realistisuuden. Onko kiva pelata peliä, jossa vastustaja hakee koko ajan niitä kahta erilaista maalikikkaa? Eikö olisi kivempi pelata peliä, jossa vastustaja ja sinä haette kokoajan erilaisia ratkaisuja, jotta sen limpun saa sinne pussiin? Kaikkiin näihin EA Sports pyrki keksimään ratkaisuja päivityksillä, mutta mielestäni päivitykset eivät ole apu tähän ongelmaan. Ongelma on siinä, että kiekon pelaaminen ei ole realistista.

Jos saat kiekon p-pisteiden kaarten väliin ja pyrit vain rannaamaan kiekon sisään, niin nollarefleksit omaava maalivahti vain nappaa kiekon rälläänsä. Tätä voi miettiä ihan oikean maailman kautta. Kun Dany Heatleylle tai Ovechkinille tai jollekin muulle antaa kiekon 10 kertaa pelissä n. 5 metrin päähän maalivahdista, hän kyllä varmasti laittaa kiekon pussiin ainakin 4 kertaa 10:stä yrityksestä. Niin se menee oikeassa elämässä, mutta ei EA Sportsin NHL-sarjassa. Minä kaipaan realistisia maalitilanteita tähän pelisarjaan. Perus rannareita ja snapshotteja maalivahdin edestä, lämäreitä siniviivalta ja hieman siniviivan jälkeen jne.

Toivon, että nyt tänä vuonna (Deja vu-tunne 3 edelliseltä vuodelta) olisi mahdollista tehdä realistisesti maaleja. Tämä jää todennäköisesti haaveeksi jälleenkerran. Harkitsen vakavasti että viha/rakkaus-suhde NHL-sarjaan tulee päättymään tähän. En kaipaa enää sitä suurta vitutusta, mikä tulee näitä pelejä pelatessa. Tämä on tietenkin vain minun mielipiteeni. Jotkut varmasti ovat kärkkäästi kyseenalaistamassa pelitaitoni. Tässä ei ole kyse siitä ollenkaan. Kyse on siitä, että meille NHL-sarjan ystäville tarjotaan loppupeleissä samaa paskaa uudessa paketissa vuodesta toiseen. Tähän on tultava muutos.

Viestini on hieman sekava, enkä saanut ihan kaikkia tuntemuksiani selvitettyä. Mutta jos saan vastakysymyksiä tai palautetta, vastaan mielelläni, ja pyrin selventämään ajatusmaailmaani tästä pelistä ja ideoistani.

T. Natural
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ajattelin kuitenkin kysyä teidän muiden palstalaisten mielipiteitä ensin.
No siis, mun mielestä tässä NHL10:ssä on vaan kokonaisuudessaan liian vaikeaa tehdä maali. Pelit päättyy 1-0, 2-1 jne, vaikka itse tykkäisin että olis mieluummin 5-3 tai 6-4. Mitään ihan hirvittäviä bugimaaleja tässä uusimmassa ei ollut (kuten esim toi Curve Shot), vedot uppoo siniviivaltakin kun ruuhkaa on riittävästi ja muutenkin maaleja tulee vähän joka puolelta. Nyt kun tässä on pelannut muutamia JA:n turnauksia läpi, niin huomaa että jengi osaa puolustaa todella hyvin, ja matsit on just noita maalin nyhjäyksiä. Jos kaveri tekee kolmannen erän alussa 1-0 maalin, niin melkein jo tietää ettei enää itse tule tasoittamaan, niin saatanan vaikeaksi on tehty maalinteko.
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...paljon asiaa...

T. Natural

Kyllähän tämän voi allekirjoittaa melkein sanasta sanaan mutta ihan yhtä epätoivoinen en ole ja olen kokonaisuutena ollut todella tyytyväinen NHL10:iin.

Itse olen NHL09/10:ä pelannut lähinnä onlinessa EASHL:n ja Jatkoajan 1vs1 liigojen muodossa ja näissä molemmissa sanoisin että 90%:a vastustajista pelaa reilusti ja välttävät bugimaaleja kuten curve shottia. Siksi ehkä ei ole vielä hermo mennyt glitcheihin jotka ovat enemmän ongelma random 1vs1 online vastustajia vastaan. Näitä pelejä on itse tullut pelattua todella vähän.

NHL 10 oli kuitenkin parannusta 09:iin verrattuna ja jos edes saman verran mennään eteenpäin NHL11:ä niin käsissä on taas astetta parempi peli. Ei varmaan edelleenkään täydellinen mutta parempi.

Itselle pelinautintoa lisäisivät esim. näiden kohtien petraus:

-offline peleissä koneen syöttörallien vähentäminen
-EASHL pelihaku kuntoon. Nykyään hirveätä odottelua.
-lisää realismia maalintekoon ja säbärannarin puuttuminen
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
....

Jos kaveri tekee kolmannen erän alussa 1-0 maalin, niin melkein jo tietää ettei enää itse tule tasoittamaan, niin saatanan vaikeaksi on tehty maalinteko.

Naulan kantaan!
Itse ainakin lannistun lähes totaalisesti tuossa tilanteessa. Ainoa hetki, jolloin voit saada pelin tasoihin on heti maalin jälkeen muutaman minuutin sisään. Silloin AI jotenkin antaa etua sille takaa-ajajalle. Joskus jopa niin törkeästi, ettei esimerkiksi pelaaja liiku omalla puolustusalueella maalin edustalle, vaan edessä on "näkymätön"muuri. Tuollon vastusta, kuin ihmeen kaupalla, pääsee purjehtimaan maalille ilman minkään näköistä estelyä.

Silloin on kyllä tiukoilla, siis TODELLA tiukoilla, ettei hakkaa padia paskaksi sohvan kulmaan...

EDIT: kirotusvirh..
 

Schadowan

Jäsen

100% samaa mieltä. Esimerkiksi missän änärissä ei ole pystynyt snapshoteilla/nopeilla ranteilla tekemään maaleja. Lämärit ovat mielestäni hyvää tasoa NHL10:ssä, niihin ei tarvitse pelintekijöiden enää keskittyä. Sen sijaan one-timerit ovat suurta paskaa. Nimenomaan pakki-pakki syötöt ja niistä onetimerit ovat todella surkeasti toteutetuja. Eikö olisi helppoa lisätä peliin liike, jossa voit maila ylhäällä venata syöttöä viivalla, á la Ovehckin? Helpottaisi pirusti one-timereiden vetämistä. Vedon tehokkuus riippuisi ajoituksesta. Ei luulisi olevan niin vaikeaa?

Itse olen karsinut viime vuosina pelistäni kaikki mahdolliset curve-shotit. Selän takaa kun oikeassa elämässä ei vaan pysty lataamaan noita vetoja, niinkuin salibandyssä. Taon päätä seinään, kun vetelen nopeita ranteita yms realistisia ratkaisuja, mutta mielummin niin kuin säbäkantteja.

Kuinka moni edes muuten harkitsee yksinläpi tilanteesas muuta kuin harhauttamista? Niin, uskoisin, että ei kovin moni. Eilisessä Suomi-Tshekki pelissä nähtiin kaksi rankkaria, joissa veto meni veskarin längistä sisään. Yrittäisitkö tätä NHL10:ssä? Tuskin.

Tämä nyt on vain yksi monista asioista, mikä pitäisi muuttaa. En sinänsä kadehdi EA:n kavereiden urakkaa, kyllä heillä on aika paljon työsarkaa vuoden ajaksi. Mutta voisivat lähteä vaikka siitä liikkeelle, että katsoisivat parikymmentä NHL-peliä ja listaisivat vähän asioita sieltä, millaista se peli oikeasti on.

NHL10:ssä on myös paljon hyviä asioita, eihän sitä muuten olisi tullut pelattua sitä 500-600 peliä. Mutta toisaalta, ei ole oikein muutakaan varteenotettavaa lätkäpeliä tarjolla, joten pakkohan tuota on ollut hakata:) Epäkohtia on vaan niin paljon, eikä niitä olisi niin vaikea edes korjata. Turhauttavaa.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Itse kun lähden heinäkuussa inttiin, niin tulee pelattua paljon vähemmän tätä tulevaa EAn luomusta... mutta silti:

senkin vähän minkä tulen pelaamaan, toivon että siihen sisältyy Be a GM -muodossa jonkinlainen valmennusjohdon kontrollaus - eli voisi vaihtaa valmentajia ja muuta "staffia", ei mitään pistesysteemiä "Valmennus, 600p seuraavaan tasoon" jne. vaan ihan kunnon valmentajat peliin, joutuisi siinäkin miettimään, millaisia pelaajia sitten hommaa! Jos esim. trappia rakastava valmentaja, ostetaan sitten koko valko-venäjän maajoukkue. Ja jos taas ostaisit Kari Jalosen, aivan sama mitä ostat - ei tule toimimaan.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
-SM-liigaan joka jengille omat areenat, tai edes pienempi kaukalo. Ja faneille kotijoukkueen pelipaitoja päälle.
-Kultakypärät. Luo vaan paljon paremman fiiliksen pelata sitä kotoista liigaa, kun parhaalla pistemiehellä on se kultapotta päässä.

-Maajoukkueille oikeat logot pelipaitoihin. (Eilen Suomella pelatessa niillä kyllä jostain syystä oli tämä Vacouverissa ollut logo, eli leijona punaisella taustalla. Onko se ollut aina, vai mitäh?)
-Be a gm -muotoon ainakin: RFA -sopimukset, lipunhintojen säätely, mahdollisuus antaa kojol... valmentajalle kenkää, ne vitun blacberry -luurit veke (heh) jnejne.

Paljon hyviä asioita täällä on jo mainittukkin, tulispa jo... Vaikka onhan toi NHL10 aivan helvetin hyvä peli.
 

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
tulispa jo... Vaikka onhan toi NHL10 aivan helvetin hyvä peli.

Ei helvetissä tartte vielä tulla ;)


Kunhan Pleijarit taukoaa, niin lätkä menee hyllylle lokakuulle saakka melkeimpä kokonaan. Jaksaa sitten taas vääntää..

Hyvinhän toi Pinkku tosta hip-checkistä lähtee ja tosiaan hajonnut mailakin taustalla.

Btw, olenko outo, kun en ole pelannut muita kuin versus-pelejä (noin 600 kpl), muutamaa poikkeusta lukuunottamatta?
 

naapuri

Jäsen
NHL 10 on hyvä peli. Ei käy kiistäminen, mutta noin 600 ottelua pelanneena alkaa tietysti näkyä ne kohdat joiden soisi olla seuraavassa pelissä toisin.

Pelifysiikka: Tämä koskee lähes kaikkea. Taklauspeliä, kiekollista peliä, liikettä... Taklaamiseen kaipaan lisää variaatioita: ei aina isoa pommia ja samalla liikeradalla. Pelaajien herkkyys kontaktiin pitäisi olla suurempi. Polvitaklauksetkin voisi tuoda messin myös :) Moni on jo maininnut maalinteon yksitoikkoisuuden. Kiekon saa reppuun tietyillä kikoilla mutta makuhan siihen menee pitkän päälle. Nopeat rannarit kunniaan. Näen jo 2-1 hyökkäyksen jossa kiekollinen pelaaja napauttaa puikoista sisään sen sijaan että yrittää syöttää ja toinen hyökkääjistä ampuu lämärin ihme asennosta sisään. Tolpan kautta tietenkin.

Muu: GM Modessa vaikutusmahdollisuuksia pitää lisätä. En tiedä lippujen hinnoista, sillä siinäkin löytää kultaisen keskitien nopeasti kun koittaa eri hintoja. Jos GM todella olisi vain GM voisi silloin palkata eri tyylisiä koutseja jotka vaikuttaisivat joukkueen pelityyliin tms... Silloin tosin oltaisi lähempänä managerointipeliä, jotka pitäisi erottaa selvästi näistä "pelattavista" peleistä.

Yleisesti soisi pelin kulevan pelaajan tahdon mukaan, eikä pelin mukaan. Ei enää maaleja tavalla jolla peli haluaa maalit tehtävän vaan maaleja kuten pelaaja haluaa ne tehdä. Annos realismia vielä mukaan ja voilá, kakku on valmis!
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Tämä saattaa kuulostaa tsoukilta mutta ei sitä ole. Nimittäin eniten häiritsevä asia nhl10:ssä on mielestäni maaliverkon animointi. Tämä on ollut ongelma jo aikojen alusta asti, eikä kehitystä ole tapahtunut. Maaliverkon pöllyäminen kovan laukauksen seurauksena on esteettisesti yksi jääkiekon hienoimpia elementtejä. NHL-peleissä kiekko kimpoaa verkosta kuin tiiliseinästä. Kyllähän siinä tulee pieni väkinäinen heilahdus, mutta realismin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Fifa-sarjassa asia on otettu todesta jo silloin kun se on teknisesti ollut mahdollista. Uusimmissa fifoissa voi jopa kuulla äänen kun pallo raapaisee verkkoa.

Odotan, että asia on korjattu seuraavassa versiossa. Niinkuin olen odottanut joka kerta aiemminkin.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Ihan hienoja kuvia olivat laittaneet Facebook ryhmän sivuille junnuliigoista.
Muutenkin nämä pari uudistusta jotka on tiedossa kuulostaa hyvältä.

Sitten pari sellaista uudistusta mitkä olisi mahtava nähdä.

- Maalikamerat takaisin, oikein toteutettuna! Eli tässä samoin kuin oli joskus muinoin tuomari saattoi hylätä maalin jos pelaaja oli maalivahdin alueella. Tämä olisi mukava saada takaisin paranneltuna. Samoin jos esim epäselvä tilanne onko kiekko ylittänyt maaliviivan niin tuomari voisi joskus käydä tarkistelemassa.

- Be A Gm-modiin RFA-statukset pelaajille ja muutenkin pientä viilausta. -04:sen toimistot edelleen hienossa muistissa. Pistepörssien näyttö alkamaan NHL:n kokonaistilastosta!! Pieni asia, mutta välillä aiheuttaa todellista päänvaivaa.

- Nettiliigoihin tilastointiin säätöä. Samoin ottelujen tulokset saatava tulemaan takaisin sähköpostiin.

- EASHL-modiin maksulliset pipot sun muut s**tanan tribali kypärät heitetään sinne minne aurinko ei koskaan paista. Ei haittaa varmasti ketään jolla on rahaa, mutta niille joilla sitä ei ole niin paljoa tai ei halua maksaa periaatteen vuoksi tuollaisesta vammailusta niin se haittaa. Vetää kyllä motivaatiot aika nopeasti nolliin kun osa saa niin suuren etumatkan peliin.

Tuossapa sellaiset mitä nyt äkkiseltään mieleen tulee. Sitten tietysti taas perus bugimaalit pois, maalivahdit paremmiksi, taklaukset, kiekko ja plaaplaaplaa.
Varma hankinta ja varmasti jälleen parasta lätkää mitä konsoleilla voi pelata.

Edit. Onko muuten tietoa kuinka pitkälle oikeat pelaajat näissä junnuliigoissa on?
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuinka moni edes muuten harkitsee yksinläpi tilanteesas muuta kuin harhauttamista? Niin, uskoisin, että ei kovin moni. Eilisessä Suomi-Tshekki pelissä nähtiin kaksi rankkaria, joissa veto meni veskarin längistä sisään. Yrittäisitkö tätä NHL10:ssä? Tuskin.

Tuo on kyllä se seikka, mikä itsellänikin tuli uudistuksia mietittäessä heti ensimmäisenä mieleen. Vähintään 99 kertaa 100:sta, kun pelissä pääsee läpi, pelaaja harhauttaa eikä lähde suoraan laukomaan. Sama hommahan oikeastaan pätee ihan perus maalitilanteisiinkin, siis muihin kuin läpiajoihin. Ei ne "perusvedot" hyvältäkään maalisektorilta uppoa läheskään tarpeeksi usein. Paljon tehokkaampi on vaikkapa se todella aidon näköinen "puolikääntölämäri" etunurkkaan...jee.

Aloitusten mallintaminen vois olla jotain muuta kuin tuota samaa vanhaa 100-0 suuntaan tai toiseen. Sais niihinkin sitä intensiteettiä mukaan.

Ehkä ärsyttävin piirre online-peleissä on tietenkin ollut se että kiekkoa on ylihelppoa pitää itsellään vaikka alivoimallakin. Eli jos johdat peliä maalilla, voit käytännössä loppupelin pitää kiekkoa itselläsi omassa päässä tai kenttää hieman edestaas seilaten. Tiedä sitten onko tällaiseen mahdollista tehdä korjauksia? Oishan se kiva että kunnon karvauspelikin ois tehokkaampaa, nyt tuntuu että kilppariin vetäytyminen on paras vaihtoehto eikä karvata edes kannata.

Nettiliigojen peleistä pitäis saada tilastot sähköpostiin tai jollain muulla tavalla.

Omat kokemukset perustuu oikeastaan kokonaan online-matseihin (randomit ja nämä jatkoajan liigat), mutta offline-peleistä AI:ta vastaan tulee toki mieleen AI:n järjetön syöttöralli. En edes ymmärrä kuka noita AI-pelejä offlinessa jaksaa pelata? Ainut selitys on ettei omista nettiyhteyttä tms... Omaan makuun ne on ihan järkyttävää itseään toistavaa tuubaa, kun AI pelaa aina samalla tyylillä.
 
Pari nopeasti mieleen tullutta lisäystä aiempien kirjoittajien mainintoihin:

-Tuomari voisi välillä vaihtaa aloittajan pois, esim. silloin kun hakkaa sitä mailaa täyttä vauhtia jäähän niin että muka "varmasti" voittaa aloituksen kun kiekko putoaa

-10 min jäähyt mukaan, jos esim. käy jatkuvasti vihellyksen jälkeen hakkaamassa maalivahtia tai vastustajan pelaajaa, voisi joskus tulla kymppi sen sijaan että tulee 2 minuuttia väkivaltaisuudesta

Yksinkertaisia perusjuttuja, mutta realismia...
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mitä noista screenshoteista olen päätellyt niin ihan oikeat pelaajat siellä ovat. Tietenkin rosterit tulevat olemaan tältä keväältä, joten syksyn tietoja saa sitten taas odotella hetkisen päivityksessä.

Hämmästyin, että joitakin pelaajan kasvoja on mallinnettu:

Taylor Hall NHL 11:ssa (numero 4)
Taylor Hall Kanadan paidassa

Junnusarjat ja junnut ovat niin iso juttu Kanadassa, ettei tuo mikään ihme. Kanada kuitenkin pelin kehittäjien sekä ns. pääasiallisten fanien ykköskohde. Taylor Hall sen verran iso nimi ja myyvä kaveri, ettei ihme että hän ja varmaan muutama muukin huippu mallinnettu.

Eiköhän tuo linsessi toimi kuten NHL:n suhteen, tosin ei taida olla ihan samanlaista "pitää pelata x määrää otteluita että on NHLPA:n alla ja nimeä voi käyttää pelissä"-sopimusta, mutta kuitenkin.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Maalivahdeista huonompia! Jumalauta NHL10:ssa saa tehdä helvetisti töitä että saa kiekon reppuun Brodeurille tai Luongolle, vaikka kuinka säätäisi maalivahtien arvoja. Varsinkin online peleissä tämä on ongelma.

Vaikeuksia saada Brodeurin taakse häkki? En tiedä, onko maalivahti peli muuttunut radikaalisti päivitysten myötä, kun en itse ole juuri NHL10 päivittänyt, mutta kyllä Brodeurin taakse saa luvattoman helposti häkkejä iskettyä.

Taisin aiemmin jo purnata asiasta, mutta esim. Brodeurin pelityylin (standing) maalivahteja sorretaan aivan pirusti änäri kympissä. Overall on Brodeurilla parempi, kuin esimerkiksi Kipperillä (butterfly), mutta säännöllisesti paukutan Brodeuria vastaan vähintään 5 maalia per peli suht helposti, kun Kipperin taakse kahden tekeminen jo tuottaa tuskaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös