Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 266 409
  • 6 673

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Itse otin kuukausi takaperin DNA Sportmix -paketin ja siihen laitettiin MTV3 Total -kanavat, jotta näkisin CHL-pelit ennen liigakauden alkua.
Tänään rupesin vaihtamaan netistä sitä MTV3 Total -pakettia Nelosen vastaavaan, jotta nään liigapelit ja pienen tuumailun jälkeen tajusin ettei sitä pakettia olekaan enää valittavissa!
Soitin sitten DNA:n asiakaspalveluun ja siellä kertoivat sitten tästä, että Nelonen on vetäytynyt Sportmix -paketista. Aika jännä ettei minkäänlaista ilmoitusta ole tullut?
Minun paketissani on kortti antennitalouteen, sen annoin kaverilleni että hän näkee pelit ja maksamme paketin puoliksi. (Oli DNA-kaupan myyjän suosituskin)
Itse katson pelit siis DNA TV:stä.

Tänään asiakaspalvelussa vaihtoivat sen Sportmix-tilaukseni Ruutu-pakettiin, että Liiga näkyy.
Antennikortissa näkyy ne kaikki Nelonen Pro -kanavat, mutta DNA TV:ssä näkyy vain Nelonen Pro 1 ja 2.
Neuvottelut kuulemma käynnissä, että saisivat ne kaikki näkymään myös DNA TV:ssä.

Ei auta kuin toivoa suotuista neuvottelutulosta, muuten on peruttava koko paketti kun eihän siinä näy sovitut kanavat.
Ihan mielenkiinnosta oletko katsellut nuita matseja tuolta DNA TVstä? Ainakin omaan silmään CHL pelit ovat olleet jotain tasoa URHO ja muutenkin ihan hirveää katseltavaa. En maksaisi ko jutusta pennin hyrrää mutta porukoiden tunnuksilla kait nuita ilmaiseksi on voinut sivu silmällä katsella..
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ei ole tapana kiukutella aspalle, mutta kyllä tästä palaute lähtee DNA:lle, mikäli kanavat ei perjantaina näy, Kyllä tämä DNA:n puolelta on niin vihkoon vedetty kuin vain ikinä mahdollista. En ole huollissani paketin purkuoikeuksista, enemmän mua vituttaa maksavana asiakaana, se etten nää sitä mitä olen ostanut ja maksanut.

Näinpä. Kyllä sen on täytynyt olla tiedossa, että sopimus kanavien lähettämisestä on katkolla. Ehkä sitten on vaan luotettu siihen, että kyllähän me se diili sitten aikanaan saadaan väännetyksi, myydään vaan kanavia entiseen malliin eikä puhuta asiakkaille asiasta mitään.

Ehkä ei kannata huudella kun ei tiedä asian todellista laitaa. Kuka on kussut, nostiko Nelonen yhtäkkiä hälyn vai mikä tuossa on ollut. Katkolla sopimukset eivät ole olleet. Näin loogisesti ajateltuna voisi olla, että Nelonen nostanut hälyn Sportmixistä, mutta tuon tietää vain harva,
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Noutolokku, voin ennustaa, että kuvaustyyli CHL peleissä ei melko varmasti tule paranemaan.
Lappeenrannan Kisapuistossa oli ainakin lauantain Berlin pelissä Eesti tv kuvaamassa, enkä usko että siellä kokemus ja rutiini riittää jääkiekon kuvaamiseen edes huonolla suomalaisella tasolla.

Minulla Sonera viihde, siinä Nelonen pro extra ja Viasat urheilu, kanavia helvetisti joista katsoa urheilua.
 

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
Dna:n keskustelupalstalla neuvottiin, että jos on yhdistelmä hd digiboxi, jolla voi katsoa sekä kaapeli-että antennilähetyksiä voi tähän yhdistämällä sisä-antennin nähdä pro 3-8 kanavat. Edellyttäen, että on antennin peittoalueella. Ostin tänään sisäantennin ja kokeilen huomenna. Laskun lähetän dna:lle.
 

Bigg_Doggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihan mielenkiinnosta oletko katsellut nuita matseja tuolta DNA TVstä? Ainakin omaan silmään CHL pelit ovat olleet jotain tasoa URHO ja muutenkin ihan hirveää katseltavaa. En maksaisi ko jutusta pennin hyrrää mutta porukoiden tunnuksilla kait nuita ilmaiseksi on voinut sivu silmällä katsella..
On se parantunut viimekaudesta paljon, mutta ei siinä vieläkään mikään kovin hyvä kuva ole.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehkä ei kannata huudella kun ei tiedä asian todellista laitaa.

Varmasti näinkin. Tuntuu vain jotenkin kummalliselta, että jos kanavien näkymättömyys ei ole DNA:n vika, niin miksei siitä kerrota maksaville asiakkaille? Nyt ei kerrota oikein mitään ja se luo hedelmällisen maaperän kaikenlaisten teorioiden istuttamiselle.

Toki tavallaan arvostettavaa ja tyylikästä, että jos vika on Nelosen, niin DNA ei lähde sillä julkisesti retostelemaan. Toisaalta taas nyt DNA saa kaiken paskan niskaansa, vaikka syyllinen taho voi olla joku ihan muu.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Varmasti näinkin. Tuntuu vain jotenkin kummalliselta, että jos kanavien näkymättömyys ei ole DNA:n vika, niin miksei siitä kerrota maksaville asiakkaille?

Tuntuu kummalta, että Elisalla ja Soneralla ei ole ongelmia. Ainoastaan DNA:lla. Eli jos DNA ei ole käynyt kusemassa Nelosen muroihin niin voidaan puhua DNA:n kiusaamisesta eli olisi oikeusjutun paikka. Eli kyllähän DNA on tehnyt jotain sellaista jota Nelonen hyväksy ja josta ei ole etukäteen Nelosen kanssa keskusteltu. Varsinkin jos sopimuskaan ei ollut katkolla kuten yllä väitettiin.

Itsellä vielä aikaa odotella ensi viikkoon kun perjantaina hallille ja Tepsi on lauantaina lepovuorossa, joten tiistaina saisi olla DNA:lla kaapelihommatkin selvillä. Tosin sillonkin on treenit, joten näkee vaan matsin lopun...
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Todella tyhmä ja yksinkertainen kysymys, mutta kysynpä silti:

Asun kaapelitaloudessa Helsingissä, minulla on DNA-asiakkuus ja haluan kanavapaketin jossa voi valita joka kierrokselta haluamansa ottelun (vanha Nelonen Pro Extra), miten tulisi toimia?

Kiitos ja mahtavaa kiekkokautta kaikille.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Todella tyhmä ja yksinkertainen kysymys, mutta kysynpä silti:

Asun kaapelitaloudessa Helsingissä, minulla on DNA-asiakkuus ja haluan kanavapaketin jossa voi valita joka kierrokselta haluamansa ottelun (vanha Nelonen Pro Extra), miten tulisi toimia?

Kiitos ja mahtavaa kiekkokautta kaikille.
Odottaa ja Odottaa kunnes DNA jotain infoaa/pääsee uudestaan sopimukseen Nelosen kanssa.
Voi jäädä avauskierrokset näkemättä.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aiheeseen liittyen virallisia kommenttejaan DNA on siis jakanut tuolla omassa tukipalvelussaan: Liiga (jääkiekko) 2016-2017 - tuki.dna.fi - DNA
Siellä on myös minun tarinani (nimimerkillä 'Marcus') lyhykäisyydessään. Hiljalleen on minullekin alkanut valjeta mistä tässä on siis kyse, eli kuten jo aiemmin todettiin, DNA on ilmeisesti mennyt söhläämään tuon SportMix paketin kanssa omiaan ja sitä kautta pyrkii saamaan kilpailuedun Soneraan ja kumppaneihin. Ja eihän Nelonen siitä tykkää tietenkään. Mistään muusta ei tässä voi olla kyse. Minä voisin maksaa vaikka tuplahinnan, kunhan olisi jotakin mitä ostaa. Tähän huusholliin kun ei muita vaihtoehtoja ole tarjolla. Paskanmakua ja palaneenkäryä on ilmassa, vaikka mistäpä minä tiedän miltä palaneen paskan pitäisi maistua tai haista...
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Mulla on DNA kaaapeli mutta Elisa Viihteen kautta maksukanavat joten ei tarvitse miettiä milloin DNA saa aikaiseksi sopparin Nelosen kanssa.Ihme ettei Soneralla ja Elisalla ole ollut vastaavaa sählinkiä. SportMix olisi ollu hieno juttu jos sinne olisi saanut kaikki mahdolliset urheilut. Viime kaudella mulla oli DNAn kautta Nelonen Pro nyt siis Elisan.
 

jalapeeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Soneran myyjä kertoi eilen puhelimessa, että Liigamatsit alkaa näkymään mobiililaitteissa (Sonera Viihde sovelluksella) ensi kuun aikana. Oisihan se aivan mahtavaa, jos tuo tieto pitää paikkansa. Sitten ei tarvitse edes harkita Ruutu.fi-palvelun hankkimista työmatkojen ja muiden reissujen ratoksi.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Minä olen asiakas DNA:n en Nelosen kanssa eli minusta DNA on vastuussa minulle palveuista, jotka he myyvät minulle ja minulla on täysi oikeus kyseenalaistaa DNA:n toiminta tässä tapauksessa. Kyllä tämä tämä soppa tiedotuksineen kaatuu ihan DNA:n syliin.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
DNAn tukipalvelu jatkaa "ei tietoo"-päivittelyään. Tänään aamulla kommentoitiin tuttuun tapaan: "Neuvottelut asian suhteen ovat ikävä kyllä edelleen kesken, eikä uutta tiedotettavaa tilanteen osalta tällä hetkellä ole." Valitellaan, ettei neuvottelut ole yksipuolisesti DNAsta kiinni ja sitten todetaan: "Neuvottelujen kannalta aikaa on tässä vielä ruhtinaallisesti, joten syytä sen suurempaan paniikkiin ei ole." Toivottavasti kyse on itseironiasta, muuten en oikein tuota ajan ruhtinaallisuutta ymmärrä. Vai onko siellä takana ajastus siitä, että tosipelit alkaa vasta keväällä?

Lisäksi selvisi tuo miksi antennilla näkyy ja kaapelilla ei. Eli siitä yksinkertaisesta syystä, että kyseessä on kaksi erillistä sopimusta, joista toinen on voimassa ja toinen katkolla. Mutta se tietenkin ihmetyttää, miten voidaan myydä asiakkaille tuotetta, josta ei ole voimassaolevaa sopimusta. Melkein sama kun minä alkaisin omin päin myymään Liiga-otteluita ihmisille kympillä koko kausi ja toivoisin että ehkä Nelonen tekee minun kanssa jonkinlaisen sopimuksen myöhemmin.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Soneran myyjä kertoi eilen puhelimessa, että Liigamatsit alkaa näkymään mobiililaitteissa (Sonera Viihde sovelluksella) ensi kuun aikana. Oisihan se aivan mahtavaa, jos tuo tieto pitää paikkansa. Sitten ei tarvitse edes harkita Ruutu.fi-palvelun hankkimista työmatkojen ja muiden reissujen ratoksi.
Nelonen Pro ja Pro Extra näkyvät Soneran mobiiliviihteessä vain silloin, kun se on kiinteässä Viihteessä mukana. Eli näkyy vain peilattuna, ei pelkästään mobiiliviihdepakettina.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Kaapelialueella voi virittää yhteen telkkariin kiinni irtoantennin. Sitten kanavahaku uudestaan antenniverkon puolelta, kortti ja kortinlukija telkkariin kiinni, ja näiden kanavien pitäisi näkyä nyt siis antennin kautta. HD:n menettää vissiin tuossa
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Nelonen Pro ja Pro Extra näkyvät Soneran mobiiliviihteessä vain silloin, kun se on kiinteässä Viihteessä mukana. Eli näkyy vain peilattuna, ei pelkästään mobiiliviihdepakettina.

Tässä kai oli pointtina se että saa DNA-tyylisesti kaikille näytöille. Toki jos DNA saa ylipäätään keittämänsä sopan lähetysoikeuksista siivottua. Itselleni ainakin plussaa kun tuo on kiinteään Viihteeseen valittuna että saa myös reissussa katsoa matsit.
 
Suosikkijoukkue
HC TPS, Lauri Tukonen
Tässä kai oli pointtina se että saa DNA-tyylisesti kaikille näytöille. Itselleni ainakin plussaa kun tuo on kiinteään Viihteeseen valittuna että saa myös reissussa katsoa matsit.
Ei sinänsä tähän liity suoraan, mutta muistaakseni ainakin DNA TV:ssä on geoblokkaus käytössä (veikkaisin myös olevan muillakin operaattoreilla), joten ulkomailla noita kanavia ei näy, mutta ainakin muutama vuosi sitten Ruudun kautta testattuna nuo matsit näykyivät myös ulkomailla. Ei välttämättä kosketa montaa ihmistä täällä, mutta tuo on aika olennainen tieto mikäli tulee tehtyä joku pidempi määräaikainen soppari ja tulee paljon mtkusteltua töiden taikka huvien puolesta.

Itse irtisanoin maanantaina tuon Sport-Mixin, mutta annan DNA:lle aikaa ensi viikkoon saada hommat kuntoon, kun huomenna tulee lähdettyä paikanpäälle matsia katsomaan, enkä haluaisi luopua lähetyksen luotettavuudesta taikka laadusta vrt. Ruutu.fi:n laatuun. Siitä laadusta jopa mielellään maksaa vähän enemmän.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kaapelialueella voi virittää yhteen telkkariin kiinni irtoantennin. Sitten kanavahaku uudestaan antenniverkon puolelta, kortti ja kortinlukija telkkariin kiinni, ja näiden kanavien pitäisi näkyä nyt siis antennin kautta. HD:n menettää vissiin tuossa

Voi hitto, kiitos pelastit mun viikonlopun. Toivottavasti tää toimii, pitää huomenna hyvissä ajoin koittaa. Melko tylsä juttu kun piti nää Nelosen paketit aikoinaan ottaa, että Pro Extra kanavat sai. Ei oo näkynyt aikoihin Nappulaa, Maailmaa sun muita. Ilmoittaa vaan et kanavaa ei ole olemassa. Samoin Extrat. Pro 1 ja 2 näkyy kyllä mutta ei sieltä mitään katsottavaa tule.

Paitsi et ilman HDta kuva on kyllä ihan puuroa...
 

JPL

Jäsen
DNAn tukipalvelu jatkaa "ei tietoo"-päivittelyään. Tänään aamulla kommentoitiin tuttuun tapaan: "Neuvottelut asian suhteen ovat ikävä kyllä edelleen kesken, eikä uutta tiedotettavaa tilanteen osalta tällä hetkellä ole." Valitellaan, ettei neuvottelut ole yksipuolisesti DNAsta kiinni ja sitten todetaan: "Neuvottelujen kannalta aikaa on tässä vielä ruhtinaallisesti, joten syytä sen suurempaan paniikkiin ei ole." Toivottavasti kyse on itseironiasta, muuten en oikein tuota ajan ruhtinaallisuutta ymmärrä. Vai onko siellä takana ajastus siitä, että tosipelit alkaa vasta keväällä?

Lisäksi selvisi tuo miksi antennilla näkyy ja kaapelilla ei. Eli siitä yksinkertaisesta syystä, että kyseessä on kaksi erillistä sopimusta, joista toinen on voimassa ja toinen katkolla. Mutta se tietenkin ihmetyttää, miten voidaan myydä asiakkaille tuotetta, josta ei ole voimassaolevaa sopimusta. Melkein sama kun minä alkaisin omin päin myymään Liiga-otteluita ihmisille kympillä koko kausi ja toivoisin että ehkä Nelonen tekee minun kanssa jonkinlaisen sopimuksen myöhemmin.

Laitetaanpa vähän painetta. IS:lle heitetty juttuvinkki aiheesta. Täälläkin hermo pinkeänä odotellaan lopputulemaa. Ei huvittaisi alkaa maksamaan Elisa Viihteen kiskurihintoja, DNA:n kalliin laajakaistan päälle. Kokonaispaketti /kk olisi yli 70€, mikä kyllä jo aiheuttaa sen, että taitaa Ruutu olla tänäkin vuonna järkevämpi vaihtoehto, kun selviää alle 50€ kokonaiskululla / kk
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Elisalla ainakin kaapeli-tv:ssä nyt 29,90e/kk 6kk sopimuksella. Toki tuo 6kk ei ihan koko Liigakautta kata, eli tämän jälkeen menisi hetki 34,90e/kk toistaiseksi voimassaolevana. Ottaisko sitten tuon vai Ruutu.fi:n, ääh...
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
^ Kävin äsken avaamassa Elisashopissa tuon muiden asiointien ohessa. Kyllä kaapelin hd-kuva on edelleenkin omaa luokkaansa noihin nettivirityksiin verrattuna. Niitäkin on katseltu eri toimijoilta niin chromecastin kautta kuin läppäri+hdmipiuha. Jos ei välttämättä tarvitse reissuille katselumahdollisuutta niin tuo puolen vuoden tarjous on kyllä käypänen tässä markkinatilanteessa..
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Laitetaanpa vähän painetta. IS:lle heitetty juttuvinkki aiheesta. Täälläkin hermo pinkeänä odotellaan lopputulemaa. Ei huvittaisi alkaa maksamaan Elisa Viihteen kiskurihintoja, DNA:n kalliin laajakaistan päälle. Kokonaispaketti /kk olisi yli 70€, mikä kyllä jo aiheuttaa sen, että taitaa Ruutu olla tänäkin vuonna järkevämpi vaihtoehto, kun selviää alle 50€ kokonaiskululla / kk

Aika turha laittaa IS:lle jotain uutisvinkkiä asiasta. Ovat aika naimisissa jo Nelosen kanssa tässä hokimediassa ja DNA:lla muutenkin isohkot mainoskampanjat heidän sivuillaan. Laita IL:lle vinkkiä :)

Itsellä mennyt tää kuviot ihan sekaisin tästä koko DNA sotkusta. Miten joku SportMix sekoilu voi vaikuttaa vain kaapelinäkyvyyteen? Oletin että tämä SportMix olisi joku netti-tv sovellus mutta taisin olla väärässä luulojeni kanssa...
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Varmaa on se, ettei mitään ratkea vielä tänään. DNAn palveluneuvoja kirjoittaa: "Tiedotamme asiakkaita tilanteesta sähköpostitse uudelleen huomenna 16.9., ja mikäli sopuun ei päästä, lähetetään myös tieto mahdollisesta hyvityksestä. Toivotaan toki, että ratkaisu löytyy."

Toivotaan toivotaan. Itse pistin monta tonnia palamaan ja ostin huippuhyvän telkkarin tilalle vielä paremman telkkarin ja nytkö mun pitää sitten pyörittää sinne kuvaa jonkun mobiilihärpäkkeen kautta? Minulle DNA tarjoaa hyvityksenä, ettei minun tarvitse maksaa tyhjästä yhtään mitään. Ei pöllömpi tarjous!
 

Koge

Jäsen
Itsellä mennyt tää kuviot ihan sekaisin tästä koko DNA sotkusta. Miten joku SportMix sekoilu voi vaikuttaa vain kaapelinäkyvyyteen? Oletin että tämä SportMix olisi joku netti-tv sovellus mutta taisin olla väärässä luulojeni kanssa...
Sportmix on siis markkinointinimi DNA:n kaapeli-tv-paketille, jonka sisällä voi vaihtaa pakettia kuukausittain Viasatin kolmen paketin ja MTV Sportin välillä, alun perin myös Ruutu+ oli mukana.
Lisäksi selvisi tuo miksi antennilla näkyy ja kaapelilla ei. Eli siitä yksinkertaisesta syystä, että kyseessä on kaksi erillistä sopimusta, joista toinen on voimassa ja toinen katkolla.
Antennissa myös vaikuttanee se, että DNA on ainoa taho, joka myy kanavia antenniin. Jos niitä ei voi DNA:n kautta tilata, kanavat olisivat täysin tyhjän panttina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös