Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 264 505
  • 6 673

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Tilasin DNA:lta antennitalouteen Viasat-paketin jonka kautta pitäisi kai näkyä Liiga, NHL, Valioliiga, KHL ja jotain muutakin, hinta oli paketille 44,90/kk (6 kk määräaikainen) ja siihen päälle digiboksi joku femman kuussa, eli noin viitisenkymppiä. Paitsi että ne HD-kanavat ei nyt sitten näykään. Kysyin vielä puhelimessa myyjältä että täytyykö siihen ostaa joku uusi antenni tai jotain, kun en niistä ymmärrä hevonpersettä ja kovasti vakuutti ettei tarvi hankkia muuta kuin se boksi ja kortti sinne sisään. No, ei ainakaan ole löytynyt niitä Ruutu+ kanavia, joita kai pitäisi olla joku kahdeksan kpl. Eikä ole löytynyt NHL-kanaviakaan. Eli ilmeisesti olin tyhmä ja juntti, koska olen näin vanha enkä ymmärrä noiden systeemien päälle. Täytyy loppuviikosta soitella sinne takaisin ja kysyä että minkälainen henkari tuonne katolle täytyy asentaa, kuka sen sinne laittaa ja paljonko se maksaa. En ala enää tässä vaiheessa perääntyä, kun olen päättänyt että ensi talvena meillä katsellaan runsaasti urheilua. Vituttaa vaan kun tämänkin asian täytyy olla näin vaikeaa.

Katso Karttapalvelu - Digita sivuilta osoitteesi perusteella pitäisikö edes näkyä. Nelonen Pro 1 ja 2 kanavat pitäisi näkyä UHF antennilla T1 tekniikalla. UHF T2 näkyy sitten 3-8. Eli jos ei ole UHF antennia niin et näe Ruudun kanavia. Sama NHL kanavien kohdalla. Vaatii UHF antennin ja T2 laitteen. Toki nähtävästi sulla tuo T2 laite on mutta ei vaadittavaa antennia.

Nuo kanavat siis sisältyy kaikki kanavanippuun D.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
DNA lähettimet on eri paikoissa kuin Digitan lähettimet. DNA lätkäkanavat sai VHF antennilla, joka täyty suunnata DNA:n lähettimeen. Muut kanavat sit kateltiin UHF piiskalla Digitan lähettimestä. Nokialla nämä sijaitsevat tollasen 70 asteen erolla tosiinsa (Teisko/pyynikki vs Vesilahti), joten yhellä antennilla ei pärjännyt (OK talo)
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
DNA lähettimet on eri paikoissa kuin Digitan lähettimet. DNA lätkäkanavat sai VHF antennilla, joka täyty suunnata DNA:n lähettimeen. Muut kanavat sit kateltiin UHF piiskalla Digitan lähettimestä. Nokialla nämä sijaitsevat tollasen 70 asteen erolla tosiinsa (Teisko/pyynikki vs Vesilahti), joten yhellä antennilla ei pärjännyt (OK talo)
VHF:llä näkyy joo 1-2. 3-8 vaatii UHF:än.
 
Viimeksi muokattu:

Jamais Vu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Koska olet tuon saanut hommattua? Juuri soitettuani asiakaspalveluun ei semmoista ollut enää tarjolla. Täytyy jäädä odottelemaan mitä tarjouksia tulee kauden alkaessa.
Maanantaina itsekin soitin asiakaspalveluun ja vinkkasin kuulleeni hyvästä tarjouksesta vanhoille asiakkaille. Heti kertoi tuon 14,95 kk, vuoden määräaikainen. Kannattaa varmasti soittaa uudestaan ja kysyä asiasta.

Kysymys Viaplaysta: Näkyykös World Cup Viaplayn kautta ja onkos tuohon Viaplay Urheiluun (26,95/kk) mitään ilmaiskokeilua/ilmaiskuukautta mistään saatavilla? NHL kun tulisi tuolla aika kohtuulliseen hintaan. Ja saakos NHLää mistään muualta erikseen vielä huokeammalla?
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eli tällä hetkellä digiboksissa ei ole vielä kiinni mitään antennia? Jos DNA:n mastolta tuleva signaali asuntoosi on riittävä niin ei ole pakollista ripustaa mitään kötöstyksiä katolle asti vaan ihan pieni sisäantenni saattaa riittää.

Esim. verkkokauppa.comista löytyy ProCaster 360 Wawe DVB-T/T2 sisäantenni hintaan 19,90€ ja kyseinen läpyskä tukee myös HD-kanavia. Nuo edulliset sisäantennit riittää yleensä kaupungissa ja vähän sen ulkopuolellakin ihan hyvin, vahvistus noissa halvemmissa sisäantenneissa ei kuitenkaan ole mikään järkyttävän iso joten kannattanee ensin selvittää DNA:n nettisivuilta tai soittamalla sinne, että eihän sun alue sijaitse missään antennisignaalin katveessa. Pahimmassa tapauksessa voit joutua hankkimaan sinne katolle jonkun järeämmän antennin joka löytää myös nuo HD-kanavanippujen kanavat.

Jos DNA:n kautta asia ei selviä niin mulle voi laittaa yksityisviestiä.
Kiitoksia avusta! Myös @Baloun!

Digiboksi on nyt antennijohdolla kiinni seinässä, eli on antennissa kiinni. Itse katolla oleva antenni on luultavimmin lyöty paikoilleen taloa rakennettaessa, eli 80-luvun alkupuolella. Näkyy Nelonen Pro 1 ja 2, näkyy pari canalin kanavaa, jotain nelosen dokumenttikanavia, MTV:n joku kanava ja sellaista. Mutta niitä muita PRO-kanavia ei näy ja niistä Viasatin kanavista ei ole mitään havaintoa. Eli luultavimmin tuo katolla oleva antenni on vanhanaikainen ja täytyy hankkia uudempi.

Huomenna saattaa jo olla sen verran rauhallisempi päivä että ehdin soittamaan DNA:lle. Ilmoittelen sitten että kuinka kävi.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Kiitoksia avusta! Myös @Baloun!

Digiboksi on nyt antennijohdolla kiinni seinässä, eli on antennissa kiinni. Itse katolla oleva antenni on luultavimmin lyöty paikoilleen taloa rakennettaessa, eli 80-luvun alkupuolella. Näkyy Nelonen Pro 1 ja 2, näkyy pari canalin kanavaa, jotain nelosen dokumenttikanavia, MTV:n joku kanava ja sellaista. Mutta niitä muita PRO-kanavia ei näy ja niistä Viasatin kanavista ei ole mitään havaintoa. Eli luultavimmin tuo katolla oleva antenni on vanhanaikainen ja täytyy hankkia uudempi.

Huomenna saattaa jo olla sen verran rauhallisempi päivä että ehdin soittamaan DNA:lle. Ilmoittelen sitten että kuinka kävi.
Eiköhän tuo UHF antennin puuttuminen ole se homma, koska kaikki nuo extra kanavata tulevat UHF T2 kautta. Sulla on T2 laite, joten jos kanavahaku ei tuota tulosta, on se UHF antennin puuttuminen se juttu. Jos kurkkasit Digitan sivuilta osoitteesi perusteella näkyvyyden ja jos pitäisi näkyä, sitten se on tuo antenni :)
 

nevins

Jäsen
Maanantaina itsekin soitin asiakaspalveluun ja vinkkasin kuulleeni hyvästä tarjouksesta vanhoille asiakkaille. Heti kertoi tuon 14,95 kk, vuoden määräaikainen. Kannattaa varmasti soittaa uudestaan ja kysyä asiasta.

Kiitos vinkistä! Sain tosiaan vuoden sopimuksen tuohon hintaan. Nähtävästi on riippuvainen siitä kenen kanssa siellä juttelee, kun edellisellä soittokerralla kerrottiin ettei kyseinen tarjous ole enää mahdollinen.

Minun mielestä tuo ruutu.fi on hyvä vaihtoehto nykypäivän nettiyhteyksillä. Itsellä tähän mennessä toiminut oikein hyvin ja mikä parasta voi katsoa kiekkoa vaikka ulkomailla.
 

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kiitos vinkistä! Sain tosiaan vuoden sopimuksen tuohon hintaan. Nähtävästi on riippuvainen siitä kenen kanssa siellä juttelee, kun edellisellä soittokerralla kerrottiin ettei kyseinen tarjous ole enää mahdollinen.

Minun mielestä tuo ruutu.fi on hyvä vaihtoehto nykypäivän nettiyhteyksillä. Itsellä tähän mennessä toiminut oikein hyvin ja mikä parasta voi katsoa kiekkoa vaikka ulkomailla.
Onnistui itsellänikin kun osasi vaan oikein tuota pyytää. Edellinen tiedustelu viime viikolla veti vesiperän.
 

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mitä ihmettä. Just soitin ja kerroin hinnat ja kaikki mut tarjottiin 22,45, vuoden soppari. Mihin numeroon soititte? Ite 020334444.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Mitä ihmettä. Just soitin ja kerroin hinnat ja kaikki mut tarjottiin 22,45, vuoden soppari. Mihin numeroon soititte? Ite 020334444.

Soitin ja olisin saanut 14.95 kk vuodeksi, mutta edellytys oli, että korttitiedot ovat heillä valmiina. No, olin näköjään kikkaillut viime kauden noilla 3 kk lahjakorteilla ja viimeisin maksumerkintä oli vuoden 2015 alusta ja se kortti on jo vanhentunut. Päivittäminen ei onnistunut, joten kehotti odottelemaan kauden alku ja uskoi, että heiltä joku kampanja tulee vielä ennen liiga-kauden alkua.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Semmosta kysyisin jos jollakulla on tullut eteen tämmöinen asia: Voiko HD- boksiin reititetyllä kaapelimaksukanavakortilla ton reitityksen jälkeen katsoa vielä saman operaattorin piirissä olevalla kaapelilla toisella esim. kesämökki- perusdigiboksilla vaikka nelosen perusdigi-lätkäkanavia? olipa se operaattori nyt sitten DNA elisa tai sonera?
Eli pelittääkö kortti HD- reitityksen jälkeen vielä normaalisti muissa perusbokseissa perusmaksukanavien parissa?
 

Koge

Jäsen
Semmosta kysyisin jos jollakulla on tullut eteen tämmöinen asia: Voiko HD- boksiin reititetyllä kaapelimaksukanavakortilla ton reitityksen jälkeen katsoa vielä saman operaattorin piirissä olevalla kaapelilla toisella esim. kesämökki- perusdigiboksilla vaikka nelosen perusdigi-lätkäkanavia? olipa se operaattori nyt sitten DNA elisa tai sonera?
Eli pelittääkö kortti HD- reitityksen jälkeen vielä normaalisti muissa perusbokseissa peruskanavien parissa?
Pelittää se. Se hyvä puoli DNA:n kaapelissa, kun samalla kortilla voi katsoa myös antenniverkon kanavia mökillä.
 
Jaah, kyllähän se Elisa koittaa sittenkin kusettaa. @ultras Mites sulla? Mulla ainakin näkyy tällä hetkellä Viasat Sport+Pro kanavat 59,90e, vaikka tein 6kk määräaikaisen sopparin heinäkuun lopussa, jolloin hinta oli 49,90e. Tällä hetkellä tuo ilmainen kuukausi menossa. Vittu mitä touhua, mää sanon.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Jaah, kyllähän se Elisa koittaa sittenkin kusettaa. @ultras Mites sulla? Mulla ainakin näkyy tällä hetkellä Viasat Sport+Pro kanavat 59,90e, vaikka tein 6kk määräaikaisen sopparin heinäkuun lopussa, jolloin hinta oli 49,90e. Tällä hetkellä tuo ilmainen kuukausi menossa. Vittu mitä touhua, mää sanon.


Mistä tarkalleen ottaeb katsoit tuon hintasi? Mulla ainakin näkyy, että 1kk/0e ja suluissa norm. 49,90e/kk. Ja tilauksien mukaan hinta on parhaillaan 0e, näkyykö sulla jo tuossa tuo iso veloitus?
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Jaah, kyllähän se Elisa koittaa sittenkin kusettaa. @ultras Mites sulla? Mulla ainakin näkyy tällä hetkellä Viasat Sport+Pro kanavat 59,90e, vaikka tein 6kk määräaikaisen sopparin heinäkuun lopussa, jolloin hinta oli 49,90e. Tällä hetkellä tuo ilmainen kuukausi menossa. Vittu mitä touhua, mää sanon.
Joko otit asiakaspalveluun yhteyttä? Mielenkiinnosta kyselen, itselläkin huonoja kokemuksia Elisasta.
 
Mistä tarkalleen ottaeb katsoit tuon hintasi? Mulla ainakin näkyy, että 1kk/0e ja suluissa norm. 49,90e/kk. Ja tilauksien mukaan hinta on parhaillaan 0e, näkyykö sulla jo tuossa tuo iso veloitus?
Elisa Viihteen sivuilta sieltä missä näkyy kaikki tilaukset. Eli kun klikkaa niitä kanavapaketteja. Tällä hetkellä siis näkyy tuo 0e/kk ja suluissa sitten norm. 59,90e.

Joko otit asiakaspalveluun yhteyttä? Mielenkiinnosta kyselen, itselläkin huonoja kokemuksia Elisasta.
En ole vielä ottanut. Huomasin tuon asian n.10min ennen kuin olin tuon viestin lähettänyt, joten eipä siitä mitään hyötyä olisi. Maanantaina ajattelin chatin kautta vähän kysellä.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Elisa Viihteen sivuilta sieltä missä näkyy kaikki tilaukset. Eli kun klikkaa niitä kanavapaketteja. Tällä hetkellä siis näkyy tuo 0e/kk ja suluissa sitten norm. 59,90e.

Tuohan on sen paketin normaali hinta 1.8. alkaen. Tuskin siis kannattaa pelihousujaan repiä ennen kun laskulla näkyy enemmän maksettavaa kuin tilausvahvistuksella lukee.
 

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Olen siirtymässä hallista liigan tvseuraajaksi. Onko tuossa mitään ennalta arvattavaa logiikkaa mitkä matsit näkyy pron kanavilta 1 ja 2 ja mitkä taas kanavilta 3-8? Tai löytyykö jostain jo lista mitkä matsit tulevalla kaudella lähetetään miltäkin kanavalta? Mietin onko pakko tilata myös 4Pro Extra vai näkisikö jo Nelonen paketilla riittävästi.
 
Tuohan on sen paketin normaali hinta 1.8. alkaen. Tuskin siis kannattaa pelihousujaan repiä ennen kun laskulla näkyy enemmän maksettavaa kuin tilausvahvistuksella lukee.
Jep olen kyllä tietoinen tästä. Ihmetyttää vain, kun esimerkiksi @ultras illa näkyy tuo hinta, mikä pitäisi olla. Jokatapauksessa, aion maanantaina tästä Elisalta kysyä.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Olen siirtymässä hallista liigan tvseuraajaksi. Onko tuossa mitään ennalta arvattavaa logiikkaa mitkä matsit näkyy pron kanavilta 1 ja 2 ja mitkä taas kanavilta 3-8? Tai löytyykö jostain jo lista mitkä matsit tulevalla kaudella lähetetään miltäkin kanavalta? Mietin onko pakko tilata myös 4Pro Extra vai näkisikö jo Nelonen paketilla riittävästi.
Kannattaa ottaa extra koska lätkä ilman extraa tulee vain Pro 2. Eli ei ns riitä pelkkä Nelonen Paketti
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaah, kyllähän se Elisa koittaa sittenkin kusettaa. @ultras Mites sulla? Mulla ainakin näkyy tällä hetkellä Viasat Sport+Pro kanavat 59,90e, vaikka tein 6kk määräaikaisen sopparin heinäkuun lopussa, jolloin hinta oli 49,90e. Tällä hetkellä tuo ilmainen kuukausi menossa. Vittu mitä touhua, mää sanon.

Voit pyytää operaattorilta nauhoitusta siitä myynti tapahtumasta eli nykyinen ''kusetuksen mahdollisuus'' on tehty ihan minimiin. Lisäksi tilausvahvistus kertoo yleensä pitkälti siitä mitä olet tilannut, koska jokaisessa oikein tehdyssä kaupassa tilausvahvistus luetaan sinulle ennen hyväksyntää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kannattaa ottaa extra koska lätkä ilman extraa tulee vain Pro 2. Eli ei ns riitä pelkkä Nelonen Paketti
Viime keväänä otin pleijareiden ajaksi Nelosen Pro -paketin. Nyt tuollaista ei enää ole tarjolla Elisan kaapelissa. Jos oikein ymmärsin, minulla ei olisi tällä kaudella mitään mahiksia seurata kaapelista Liigaa ilman Elisa viihdettä. Ja se on muuten sellainen tuote, mitä ei minun kotiini tule. Taitaa jäädä siis pleijarit näkemättä tänä vuonna telkkarista. Mitään nettistriimejä en ala tilaamaan. Ilmeisesti jollain toisella operaattorilla saa vielä Nelosen paketin ilman mitään pakkokytköksiä.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Viime keväänä otin pleijareiden ajaksi Nelosen Pro -paketin. Nyt tuollaista ei enää ole tarjolla Elisan kaapelissa. Jos oikein ymmärsin, minulla ei olisi tällä kaudella mitään mahiksia seurata kaapelista Liigaa ilman Elisa viihdettä. Ja se on muuten sellainen tuote, mitä ei minun kotiini tule. Taitaa jäädä siis pleijarit näkemättä tänä vuonna telkkarista. Mitään nettistriimejä en ala tilaamaan. Ilmeisesti jollain toisella operaattorilla saa vielä Nelosen paketin ilman mitään pakkokytköksiä.

Nelosen kanavapaketit nimettiin uusiksi taannoin. Kaikki pelit sisältyvät pakettiin Ruutu+ Viihde & Urheilu, joka on tilattavissa myös kanavakortille.
 
Nelosen kanavapaketit nimettiin uusiksi taannoin. Kaikki pelit sisältyvät pakettiin Ruutu+ Viihde & Urheilu, joka on tilattavissa myös kanavakortille.
Ja ainakin Viihteeseen sai myös nettiruutu+:n tunnukset lisäksi. Ihan kätevä, jos haluaa joskus katsella jossain mökillä, kaverilla, linja-autossa tai jälkilähetyksenä pelejä.

@Warrington kiitos vihjeestä, jos pitää alkaa noiden kanssa tappelemaan. Haluan kuitenkin uskoa, että asia selviää "puhumalla".
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nelosen kanavapaketit nimettiin uusiksi taannoin. Kaikki pelit sisältyvät pakettiin Ruutu+ Viihde & Urheilu, joka on tilattavissa myös kanavakortille.
Joo joo, mutta kun en mene naimisiin Elisa viihteen kanssa.

E. vai siis onko tuo vain kanavapaketin nimi, saatavissa ilman sitä viihdettä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös