Naisasiat

  • 7 486 597
  • 26 542

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse en ehkä ihan noin jyrkillä linjoilla olisi kuin edellinen kirjoittaja, mutta sinuna hyvin varovaisesti tilannetta tunnustelisin... Älä ainakaan missään nimessä ala mistään tunteista puhumaan kolmen vuoden aikavälin jälkeen, voit olla varma että juoksee heti karkuun. Kaverillisesti voit kuulumisia kysellä ja jos toinen osapuoli vaikuttaa yhtään innostuneelta niin voit jotain kahvitteluakin ehdotella.

Sinuna en silti suurempia odotuksia laittaisi tälle, sillä kuten edellä mainittiin olet todennäköisesti ihastunut vain mielikuvaan tästä naisesta, kolmessa vuodessa ihminen on voinut muuttua jo ihan erilaiseksi ja todennäköisesti niin hän onkin. Varsinkaan jos et ikinä ole häntä oikeasti tuntenut.

Hän ei ole se ainoa ”oikea” nainen tässä maailmassa.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
@Smitty#41

Älä nyt hyvä mies mene enää ottamaan toisia pakkeja samalta naiselta. Jos ei sitä kiinnostanut kolme vuotta sitten, sitä ei kiinnosta nytkään, ellei statuksessasi ole tapahtunut isoja muutoksia parempaan päin, jolloin mahdollisuus on hyvin heikko ehkä. Masennusjakson aikana et varmaankaan ole kuitenkaan hoitanut vähintään sataatonttua tilille makaamaan, coolia uraa ja/tai pariakymmentä kiloa tiukkaa lihasta kroppaan.

Kiinnostaako sinua itseäsi joku nainen, jonka tunsit kolme vuotta sitten, mutta joka ei silloin kiinnostanut?

Edit: Ja nyt kun kerran avasit tarinasi tänne konsultoitavaksi, niin näyttää siltä, että olet rakentanut oman pääsi sisällä itsellesi kuvan siitä, minkälainen tämä tyttö on, ja rakastunut sitten siihen kuvaan. Se ei nuorena tsirbulana osannut sanoa rakkaudentunnustukseesi, että nyt on parempi, että herra siirtyy suuntaan A ja minä suuntaan B, vaan kohteliaisuudesta kuunteli vuodatustasi kun katsoi, että ei taida olla kotiasiat ihan kunnossa.

Pää kuntoon ja uusien haasteiden pariin.

Kiitos rehellisestä vastauksesta. Ehkä olet siinä oikeassa, ehkä mä rakastuin enemmän siihen päässäni kehittämääni mielikuvaan siitä naisesta kuin itse naiseen. Kun kaikki tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, niin kai sitä siinä hieman sokaistuu ja lakkaa ajattelemasta johdonmukaisesti.

Silti uteliaana ihmisenä mua kiinnostaa yhä tietää, välittikö hän musta aidosti vai oliko hän minulle vain myötätunnosta mukava. Sitä en muistanut vielä mainita, että yks päivä hän tuijotti mua suoraan syvälle silmiin ja kun yritin tuijottaa takaisin, pelkoni ohjasi katseen muualle. Mulla on jääny sellanen fiilis, että hän aisti tuossa hetkessä mun pelon, joka ajoi hänet luotani pois ja muistaakseni juuri tuosta hetkestä eteenpäin ei juurikaan enää chattailtu.

Koen että tuolloin kun alunperin rakastuin häneen, en itse ollut luottamuksen arvoinen. Vaikka halusin luottaa häneen, niin sisimmässäni en täysin luottanut ja siitä kertoo karua kieltä juuri se etten ikinä avautunut peloistani. Mielessäni oli ajatus, että haluan suojella häntä, mutta olin kuitenkin itse liian arka puhumaan omista peloistani, joten eihän siitä mitään tullut.

Mutta onko se sittenkään niin väärin, jos haluan vain tietää totuuden? Hän ei sitä koskaan mulle kertonut, sanoi mulle itsekin silloin heti alussa ettei ole puhujatyyppiä, joten ymmärrän kyllä sinänsä. Tiedän, että muutamassa vuodessa meidän molempien elämissä on tapahtunut todella paljon ja ollaan molemmat kasvettu keskenkasvuisista nuorista lähemmäs aikuisuutta ja kypsyyttä. Joten vaikka mä nyt päättäisin kertoa sille, miltä musta tuntuu ja kysyä ne kysymykset jotka mua yhä arvelluttavat, niin en mä nyt todellakaan usko tai edes tavoittele sitä, että hän olisi saman tien sulaa vahaa ja syöksymässä suorilta käsin mun syliin.

Haluan vain tietää totuuden. Jos hän nyt sanoisi minulle, että ei tuntenut koskaan edes ihastusta minuun, niin voisin jättää asian sikseen ja haudata lopullisesti nää mun tunteet ja siirtyä eteenpäin. Eli loppupeleissä vaikka välillemme ei syttyisi enää mitään, niin ainakin saisin mielenrauhan ja vastaukset, joita olen jo kauan etsinyt. Ehkä mun pitää vaan kaivaa itseluottamus olla vilpittömän rehellinen, jotta saan ne vastaukset joita olen etsinyt ja voin jatkaa eteenpäin elämässäni, kävi miten kävi.

Kiitos @Drewiske myös omasta näkökannastasi. Ehkä mun siis kannattaisi lähestyä tätä naista, mutta aluksi pelkästään kaverellisessa mielessä. Kuten itsekin jo sanoin, niin tiedän että tunteet muuttavat muotoaan muutamassa vuodessa paljon ja niistä on varmasti paljon helpompi puhua vasta siinä kohtaa, kun on päästy ns. juttuun keskenään ja tutustumaan toisiimme uudelleen.

Tässä tullaan vaan siihen ongelmaan, että en oo mikään paras keskustelun alottaja... Miten mun kannattaisi sitä lähestyä? Kysellä aluksi vain kuulumisia ja mitä tekee nykyisin? Oon hyvä puhuu tunteista ja kiinnostuksen kohteistani, mutta small talk ei oo ihan sitä mun ominta aluetta. Tiedän, että mun kuuluis nyt toimia järkevästi, eikä antaa tunteiden ottaa valtaa musta, vaan antaa niiden kehittyä ajan kanssa jos ovat kehittyäkseen.

Välillämme oli ihan selkeästi kemiaa. En usko että se oli pelkkää kuvitelmaa, mutta kun me nyt ollaan oltu etäisiä toisistamme näin kauan, niin lienee parasta olla aluksi maltillisen varovainen. Sen olen naisista oppinut, että ne ovat keskimäärin meihin miehiin verrattuna aivan toisia eläimiä. Todella tarkkaavaisia, herkkiä ja tuntevat yleensä surua paljon meitä miehiä vahvemmin. Oma sisko on tosin kyllä taas täysin poikkeuksellinen nainen. Pirun päättäväinen eikä itke about koskaan. Hän on tosi tunnollinen, muttei niinkään tunteellinen.

Mutta kai mä näin tässä naisessa sitä samaa tunneherkkyyttä ja empaattisuutta, jota nään mun äidissä ja siksi häneen oli helppo samaistua ja rakastua. Kiitos kaikista tähänastisista vastaukista. Mukava saada uusia näkökulmia.
 
Viimeksi muokattu:

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tarttisko tästä ketjusta erottaa nää runolliset hempeilyt omaksi ketjukseen ja puhua tässä ketjussa siitä samasta pillusta kuin 800 ekaa sivuakin... Ei noin pitkiä viestejä jaksa edes lukea.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tarttisko tästä ketjusta erottaa nää runolliset hempeilyt omaksi ketjukseen ja puhua tässä ketjussa siitä samasta pillusta kuin 800 ekaa sivuakin... Ei noin pitkiä viestejä jaksa edes lukea.
Tietääkseni tän kejun otsikko on naisasiat ja osa meistä on enemmän kuin pelkän pimpsan perässä. Mielestäni kukaan ei voi määritellä, missä valossa naisasioistaan saa tai kuuluu puhua. Jos tässä ketjussa olisi ensisijaisesti tarkotus puhua pelkästään siitä, miten monesti on pannut tyttöystäväänsä tai vaimoaan, niin ketjun otsikko olisi silloin tyyliin luokkaa "Seksikokemukseni naisten kanssa".

Sitä paitsi musta on ihan vitun pinnallista puhua pelkästä pillusta, ei sillä että en olisi kiinnostunut seksistä. Mutta ainakin mulla on sellanen periaate, että mulla ei oo mitään tarvetta avautuu randomeille mun seksielämästä. Ketä vittu kiinnostaa kuinka monta muijaa oot pannu? Ei se oo mikään miehisyyden edellytys, että painaa mahdollisimman montaa naista elämänsä aikana. Mua kiinnostaa syvempi yhteys naiseen. En oo harrastanut enkä tuu ikinä harrastamaan seksiä vaan seksin harrastamisen ilosta.

Seksissä aidoimmillaan on kyse luottamuksesta ja rakkaudesta. Mitä ideaa on pillun saamisessa pelkästään seksin takia? Kuten sanoin, seksi ei ole mikään miehisyyden mittari, ja mulle on tärkeempää kenen kanssa sitä harrastan, kuin kuinka moneen pesään olen munani elämäni aikana tunkenut. Hyvää päivänjatkoa vaan sullekin. Koita elää sen kanssa, että naiset on muutakin ku pelkkiä seksiobjekteja.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tietääkseni tän kejun otsikko on naisasiat ja osa meistä on enemmän kuin pelkän pimpsan perässä. Mielestäni kukaan ei voi määritellä, missä valossa naisasioistaan saa tai kuuluu puhua. Jos tässä ketjussa olisi ensisijaisesti tarkotus puhua pelkästään siitä, miten monesti on pannut tyttöystäväänsä tai vaimoaan, niin ketjun otsikko olisi silloin tyyliin luokkaa "Seksikokemukseni naisten kanssa".

Sitä paitsi musta on ihan vitun pinnallista puhua pelkästä pillusta, ei sillä että en olisi kiinnostunut seksistä. Mutta ainakin mulla on sellanen periaate, että mulla ei oo mitään tarvetta avautuu randomeille mun seksielämästä. Ketä vittu kiinnostaa kuinka monta muijaa oot pannu? Ei se oo mikään miehisyyden edellytys, että painaa mahdollisimman montaa naista elämänsä aikana. Mua kiinnostaa syvempi yhteys naiseen. En oo harrastanut enkä tuu ikinä harrastamaan seksiä vaan seksin harrastamisen ilosta.

Seksissä aidoimmillaan on kyse luottamuksesta ja rakkaudesta. Mitä ideaa on pillun saamisessa pelkästään seksin takia? Kuten sanoin, seksi ei ole mikään miehisyyden mittari, ja mulle on tärkeempää kenen kanssa sitä harrastan, kuin kuinka moneen pesään olen munani elämäni aikana tunkenut. Hyvää päivänjatkoa vaan sullekin. Koita elää sen kanssa, että naiset on muutakin ku pelkkiä seksiobjekteja.
Hymiö unohtui tuosta lopusta.

Mutta joo, ehkä muutama kirjoittaja on tapaillut liian vähän naisia jos näkee vielä noin runollisia ja ruusunpunaisia unelmia. Mun kokemuksien perusteella 90% naisista on rahojen ja helpon elämän perässä. Onneks tuntuisi että nyt on osunut tuohon kymmeneen prosenttiin. Netti on vielä tehnyt naisten tapailemisesta helvetin vaikeaa. Naiselle on jonossa ottajia jos yksi ei täytä jotain naistenlehtien kriteerejä tulee sieltä "varmasti" se joku joka täyttää ne.

Ja kyllähän se montako naista olet pannut on miehuuden mittari. Mies joka on pannut puolta kylää on alfauros. Oikein heteroiden hetero. Jos taas nainen on pannut puolta kylää hän on helppo jakorasia. Niin se vaan menee. Panomies on panomies.

Ja joo, tosiaan tähän ketjuun ei nyt ole ollut vähään aikaan muuta asiaa kuin tälläistä ja toivottavasti ei enää olekaan.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Mutta joo, ehkä muutama kirjoittaja on tapaillut liian vähän naisia jos näkee vielä noin runollisia ja ruusunpunaisia unelmia. Mun kokemuksien perusteella 90% naisista on rahojen ja helpon elämän perässä. Onneks tuntuisi että nyt on osunut tuohon kymmeneen prosenttiin. Netti on vielä tehnyt naisten tapailemisesta helvetin vaikeaa. Naiselle on jonossa ottajia jos yksi ei täytä jotain naistenlehtien kriteerejä tulee sieltä "varmasti" se joku joka täyttää ne.

Osa naisista on varmasti rahojen ja helpon elämän perässä, mutta prosenttiarviosi heittävät hevonpersettä ja kertovat mulle lähinnä siitä, että oot elämäs aikana tapaillu vääränlaisia naisia. Viimeisessä lauseessa puhut osittain ihan asiaa. Itseään arvostavat naiset haluavat rinnalleen miehen, joka pärjää työelämässä, mutta muistaa silti huomioida myös tämän naisen tarpeet. Naiseet ovat yleensä jossain määrin huomionhaluisia ja tuppaavat rakastumaan miehiin, joilta saavat eniten huomiota ja jotka onnistuvat vakuuttamaan heidät puolelleen. Tässä palataan jälleen lähtöpisteeseen, eli siihen että parisuhteessa on oltava molemminpuolinen vahva luottamus. Sen jälkeen kun tuo luottamus on rikottu, ei paluuta entiseen ole.

Toisaalta jotkut naiset ovat todella helppoja hurmata ja lankeavat siksi useammin pettämään miehiään. Mutta nainen joka aidosti välittää kumppanistaan, keskustelee tämän kanssa mahdollisista tunteistaan toista miestä kohtaan, eikä hyppää suoraan sänkyyn tämän kanssa. Avoimuus on parisuhteessa helvetin tärkeää. Mitään ei saa salata, tai muuten homma menee suoraan sanottuna vituiksi. Onneksi valehtelu on helppo huomata. Jos rakastun naiseen, joka ihan selkeesti jatkuvasti puhuu yhtä ja tekee toista, niin pistän kyllä äkkiä välit poikki.

Ja juuri tosta syystä avioliittoon ei ole mun mielestä mitään syytä kiirehtiä. Jos menee vuoden seurustelun jälkeen kihloihin ja toisen jälkeen naimisiin, niin on hyvin mahdollista että parin vuoden päästä löytääkin kumppanistaan puolia joista ei pidä alkuunkaan ja tämä muuttuu ikään kuin eri ihmiseksi. Sitten sitä vasta ongelmissa ollaankin.

Ja kyllähän se montako naista olet pannut on miehuuden mittari. Mies joka on pannut puolta kylää on alfauros. Oikein heteroiden hetero. Jos taas nainen on pannut puolta kylää hän on helppo jakorasia. Niin se vaan menee. Panomies on panomies..

Sulle se on miehisyyden mittari, mulle se kertoo sitoutumishaluttomuudesta. Näkemyseroja.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tarttisko tästä ketjusta erottaa nää runolliset hempeilyt omaksi ketjukseen ja puhua tässä ketjussa siitä samasta pillusta kuin 800 ekaa sivuakin... Ei noin pitkiä viestejä jaksa edes lukea.

Tosiaan, eihän tässä ketjussa sentään pelkästään pillusta ole tarkoitus puhua, mutta eipä noita hempeilyjä tule luettua. Paitsi tämä viimeisin monessa osassa, kun sattumalta huomasin kuinka lopussa toivottiin jonkun lukevan.

Tulee aina joskus mietittyä tajuaakohan abianos kuinka noita ei taida juuri kukaan lukea. Vaikka yhtä lailla ehkä niillekin on oma lukijakuntansa.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Mielellään luen @abianos ksen kirjoituksia.

Yksilöllistä tietenkin mut mitä naisiin tulee omakohtaisesti, niin draamankaari suhteessa naisiin on tavallaan palautunut siihen herkkään keskustelevaan puoleen.

Teini-iässä naisissa kiinnosti pillu --> Nuoruudessa herkkyys --> Aikuisiässä pillu --> Nykyään taas herkkyys.

Sellainen ymmärrys itseni tuntien, että tämä nykyinen aalto on lopullinen. Pelkkä pillu ja paneminen ei vaan jaksa kiinnostaa. Näin se elämä koulii tätä kulkuria.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Sitä en muistanut vielä mainita, että yks päivä hän tuijotti mua suoraan syvälle silmiin ja kun yritin tuijottaa takaisin, pelkoni ohjasi katseen muualle. Mulla on jääny sellanen fiilis, että hän aisti tuossa hetkessä mun pelon, joka ajoi hänet luotani pois ja muistaakseni juuri tuosta hetkestä eteenpäin ei juurikaan enää chattailtu.
Jos tilanne on tämä, hankkiutuisin ensin poikuudesta eroon ennen kuin lähtisin valloittamaan prinsessaa valkealla orilla katse muualle ohjautuen.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Jos tilanne on tämä, hankkiutuisin ensin poikuudesta eroon ennen kuin lähtisin valloittamaan prinsessaa valkealla orilla katse muualle ohjautuen.
Kyllä, oikeassa olet. Mut en mä oo enää lähimainkaan niin ujo kuin muutama vuosi takaperin. Mun epäsosiaalinen tausta aiheutti tuolloin sen, et mun oli ylipäätään tosi vaikee kattoo ihmisii silmiin saati sitten puhuu naisille tai ventovieraille kasvotusten, koska olin niin jännittynyt ja varautunut sosiaalisissa tilanteissa. Olin epävarma ja häpesin sekä vihasin tiettyjä puolia itsessäni kuollakseni.

Nykyisin hyväksyn itseni juuri tällaisena kuin olen enkä esitä jotain mitä en ole, enkä hae itsevarmuutta muista ihmisistä vaan sisältäni. Osaan heittäytyä elämään ihan eri tavalla eikä mulla ole enää niitä henkisen puolen esteitä jotka mua aikanaan pidätteli, mutta kuinka saada nainen vakuuttumaan siitä että on muuttunut ja kasvanut ulos arasta luonteestaan? Se tässä haiskahtaa siltä isoimmalta haasteelta mun mielestä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tosiaan, eihän tässä ketjussa sentään pelkästään pillusta ole tarkoitus puhua, mutta eipä noita hempeilyjä tule luettua. Paitsi tämä viimeisin monessa osassa, kun sattumalta huomasin kuinka lopussa toivottiin jonkun lukevan.

Tulee aina joskus mietittyä tajuaakohan abianos kuinka noita ei taida juuri kukaan lukea. Vaikka yhtä lailla ehkä niillekin on oma lukijakuntansa.
Kiitos, oon otettu :D Ymmärrän että monilla ihmisillä ei riitä kiinnostus saati kärsivällisyys pitkien vuodatusten lukemiseen. Siksi arvostan suuresti, jos joku päätti silti lukea mitä mulla oli sanottavana. Koko kirjoitus oli riisumaton totuus mun ensirakastumisesta, joka ikään kuin pakotti mut kasvamaan ihmisenä ja tulemaan ulos kuorestani.

Rakkaus ei ole helppo tunne käsitellä kun on nuori ja kokematon ja sitä joutuu pakostakin opettelemaan, ennen kuin on valmis heittäytymään sen vietäväksi.

Mitä abianokseen tulee, ihailen hänen kirjoitustyyliään. Se on omanlaatuinen ja särmikäs :) Silti myönnän itsekin joskus pohtineeni ihan samaa kuin sinä.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Koko kirjoitus oli riisumaton totuus mun ensirakastumisesta, joka ikään kuin pakotti mut kasvamaan ihmisenä ja tulemaan ulos kuorestani.

Periaatteessa minullakin olisi pieni tarina ensirakastumisesta lukiossa ja mitä siitä seurasi. Luonnollisesti pelkkää paskaa, mutta ehkä se oli hyvä kokea.

Pitää katsoa, jos jaksaisi kaljapäissään vaikka viikonloppuna rustata muutaman rivin. Nythän olisi asiakaskuntakin jo valmiina, niin ei menisi hukkaan.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Periaatteessa minullakin olisi pieni tarina ensirakastumisesta lukiossa ja mitä siitä seurasi. Luonnollisesti pelkkää paskaa, mutta ehkä se oli hyvä kokea.

Pitää katsoa, jos jaksaisi kaljapäissään vaikka viikonloppuna rustata muutaman rivin. Nythän olisi asiakaskuntakin jo valmiina, niin ei menisi hukkaan.
Hei, paskoissakin kokemuksissa on aina hyvät puolensa, vaikkakin ne hyvät puolet tajuaa yleensä vasta jälkikäteen. Tärkeintä paskoissa kokemuksissa on se, että niistä tajuaa ottaa opikseen ja hyödyntää sitä kokemusta tulevaisuudessa. Sellaset kokemukset vahvistaa luonnetta, jos ne osaa käsitellä oikein.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Nykyisin hyväksyn itseni juuri tällaisena kuin olen enkä esitä jotain mitä en ole, enkä hae itsevarmuutta muista ihmisistä vaan sisältäni. Osaan heittäytyä elämään ihan eri tavalla eikä mulla ole enää niitä henkisen puolen esteitä jotka mua aikanaan pidätteli, mutta kuinka saada nainen vakuuttumaan siitä että on muuttunut ja kasvanut ulos arasta luonteestaan? Se tässä haiskahtaa siltä isoimmalta haasteelta mun mielestä.

Jäljillä olet, joten älä huoli. Ei sun kuitenkaan pidä ketään muuta vakuuttaa, kuin itsesi, jolla tiellä ilmeisesti oletkin ja hyvä niin. Mitä tulee tuohon ammoiseen ihastumiseesi, siinä on matkassa niin tuhannen monta muuttujaa, sillä kun olet itse kasvanut ja muuttunut, niin varmasti on hänkin. En tarkoita, etteikö voisi synkata, mutta jos päätät, että asia on selvitettävä, niin ota se yhteys ensin ihan platonisella tasolla, pyydä leffaan, kävelylle, kahville tai mitä keksitkään ja mikä luontevalta tuntuu. Lähde siis vain tsekkaamaan, älä valloittamaan tai vakuuttamaan, se menee kiville taatusti. Voi olla, että huomaat, ettei mitään kipinää ole tai yhdessäolo on kivaa ja mutkatonta, muttei enempää tai huomaat, että yhteys puuttuu kokonaan.

Mieti kuitenkin vielä kerran, onko neito oikeasti niin syöpynyt tajuntaasi, että jatkoselvittelyt on välttämättömiä, vai onko kuva hänestä kasvanut mielessäsi epärealistiseksi, jolloin prosessi tulisi työstää omassa päässä, muita siihen sotkematta. Mikäli päätät panna toimeksi ja ottaa yhteyttä, saat multa tsempit ja muista, voi käydä myös niin, että vaikka et tyttöystävään törmäisikään, hyvälle ystävälle on aina maailmassa tilaus. Ole siis valmis ja avoin kaikkeen, mitä edessä voi olla, seikkailua.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Hei, paskoissakin kokemuksissa on aina hyvät puolensa, vaikkakin ne hyvät puolet tajuaa yleensä vasta jälkikäteen. Tärkeintä paskoissa kokemuksissa on se, että niistä tajuaa ottaa opikseen ja hyödyntää sitä kokemusta tulevaisuudessa. Sellaset kokemukset vahvistaa luonnetta, jos ne osaa käsitellä oikein.

Ei, kyllä sitä on vaan myös paskoja kokemuksia, joista ei ole mitään opittavaa. Nuoruuden höntyilyä uskoa mitään muuta.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Jäljillä olet, joten älä huoli. Ei sun kuitenkaan pidä ketään muuta vakuuttaa, kuin itsesi, jolla tiellä ilmeisesti oletkin ja hyvä niin.
No näinhän se tietysti menee. Olen jotenkin kokenut, että mulla on tarve saada se vakuuttumaan mun muutoksesta rohkeampaan suuntaan. Mut ehkä ne teot puhuu paljon äänekkäämmin ku se mitä sanon...

Mitä tulee tuohon ammoiseen ihastumiseesi, siinä on matkassa niin tuhannen monta muuttujaa, sillä kun olet itse kasvanut ja muuttunut, niin varmasti on hänkin.
Tämän tiedostan varsin hyvin itsekin.
En tarkoita, etteikö voisi synkata, mutta jos päätät, että asia on selvitettävä, niin ota se yhteys ensin ihan platonisella tasolla, pyydä leffaan, kävelylle, kahville tai mitä keksitkään ja mikä luontevalta tuntuu. Lähde siis vain tsekkaamaan, älä valloittamaan tai vakuuttamaan, se menee kiville taatusti. Voi olla, että huomaat, ettei mitään kipinää ole tai yhdessäolo on kivaa ja mutkatonta, muttei enempää tai huomaat, että yhteys puuttuu kokonaan.

Näin juuri ajattelin tekevänikin. Olen lähinnä utelias tietämään, voisiko meistä tulla vielä joskus jotain vai ei. Koskaan ei tiedä jos ei edes yritä...

Mieti kuitenkin vielä kerran, onko neito oikeasti niin syöpynyt tajuntaasi, että jatkoselvittelyt on välttämättömiä, vai onko kuva hänestä kasvanut mielessäsi epärealistiseksi, jolloin prosessi tulisi työstää omassa päässä, muita siihen sotkematta.
Kyllä tää neito vaan on syöpynyt niin hiton syvälle mun tajuntaan, että ellei oo itse kokenu vastaavaa syvää yhteyttä toiseen ihmiseen, ni ei sitä vaan voi tajuta miten joku voi valloittaa sun mielen noin.

Mikäli päätät panna toimeksi ja ottaa yhteyttä, saat multa tsempit ja muista, voi käydä myös niin, että vaikka et tyttöystävään törmäisikään, hyvälle ystävälle on aina maailmassa tilaus. Ole siis valmis ja avoin kaikkeen, mitä edessä voi olla, seikkailua.

Jees, kiitti tsempeistä! Mä nimenomaan haluisin vähintään vahvistaa meidän ystävyyssuhdetta, koska musta hän on vaan niin valloittavan ihana persoona. Tai ainakin oli silloin kun viimeksi häntä näin. En mä voi tietää, kehittyykö meidän välille mitään vuosisadan romanssia, mutta haluisin vaan hänet edes osaksi mun elämää, jos ei kumppanina niin vähintään ystävänä, jolle voi puhua lähes tulkoon mistä vaan :) Tässä oli lähinnä vaan se ongelma, että miten avaan keskustelun kun oon siinä niin kovin huono...


Ei, kyllä sitä on vaan myös paskoja kokemuksia, joista ei ole mitään opittavaa. Nuoruuden höntyilyä uskoa mitään muuta.
Annapa sitten mulle esimerkki paskasta kokemuksesta, joka ei opettanut sulle yhtään mitään. Mielenkiinnolla odotan vastausta, kun itselle ei tule ainuttakaan sellaista mieleen.
 

BaronFIN

Jäsen
Smitty taitaa olla näitä kavereita, jotka laittaa vielä 15 vuoden kuluttua viestiä tälle unelmiensa (mielikuva) naiselle. Naisella sitten on se kolme lasta ja hieman nuupahtanut aviomies, niin tämän jälkeen nainen tuntee itsensä juuri sellaiseksi naiseksi kuin Smitty on hänet kuvitellut. Tästä voipi lähteä liikkeelle sellainen tapahtumien vyöry joka voi ihan aidosti johtaa siihen, että Smitty pääsee tavoitteeseensa. Never give up! U go boy!

Kolikon kääntöpuolella on tämä hieman nuupahtanut avomies. C’est mua! Kun oma puolisoni alkoi saada vanhalta lukiokaveriltaan viestiä, niin nehän olivat aika romanttisia. Ei niistä kyllä minulle mitään kerrottu. Tai kerrottiin: ollaan ystäviä jotka löysi toisensa uudelleen somen myötä. Ja tässä kohtaa luotin kun niin kuulemma pitää tehdä jos rakastaa. Olin aika tyhmä. Ja naiivi. Mutta olipa niillä oma ihana kupla, jonka piti olla irrallaan oikeasta maailmasta. Että miten se toinen osasikin antaa huomiota. Aina kun sitä tarvitsi. No tämä kolmas pyörä oli vielä omassa suhteessaan masennuslääkityksellä oleva omaishoitaja, joten kaikki romantiikan kaipuu purkautui sitten kirjaimellisesti ihan väärään toosaan. Ja sitten kuplat puhkeaa kun puhelin jää kahvinkeittimen viereen ja siihen tulee viestiä ”joko nukut” puoli yksitoista yöllä jonka jälkeen luetaankin puolentoista vuoden viestiketju läpi yhdeltä istumalta kaiken maailman tissiselfie kuvien kera. Repikää siitä. En yhtään ihmettele mistä murhaajat saa voimansa tekoihinsa. Se on aika sumeaa raivoa mitä hermosto pumppaa elimistöön.

Anteeksi hyvin karkea ilmaisukykyni, mutta olen hieman kyyninen kaikkea romanttista kohtaan ja kaiken maailman rockballadit ovat huvittavia omalla hellyttävällä tavallaan. Ei niitä voi kuunnella tuhahtamatta pilkallisesti.

No meillähän tämä kuvio kääntyi paljastuessaan niin päin, että käryn käydessä puolisoni henkinen maailma romahti ja hän masentui. Hän ei enää tuntenutkaan oloaan seksikkääksi, haluttavaksi tai mitään muutakaan. Koska silloin kun näin tunsi ja eli, niin oma käytöksensä oli totaallinen pettymys hänelle itselleen ja hän nyt pakottanut itsensä elämään ilman niitä tunteita. Juu, on terapiassa käyty ja pala palaa plaa. Elämä on ilotonta. Erilaisia masennuslääkkeitä kokeili ja on nyt ilman. Ei mitään muutosta mihinkään.

Jepa, toimeen tullaan, lapset hoidetaan ja tärkeitä ollaan toisillemme. Mutta kaikenlainen fyysisyys on loppu. Aika karua kun ajattelee. Ei koskea saa, ei haluta saa... Pitäisi kuulemma antaa olla ja odottaa halun heräämistä. Heh, tai varmaankin odottaa, että omat halut vain häviää.

Nyt tulee kohta taas perinteiset jätä se, mee panee jotain friidua tai ota mies viinaa, mutta ei se ihan niin helppoa ole. On lapset 15v poika, 10v ja 5v tytöt. Miksi helvetissä mä tästä lähtisin mihinkään. Elämä kun on muutakin kuin panemista. Vaikka sekin on kyllä kivaa.
 
Viimeksi muokattu:

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jees, kiitti tsempeistä! Mä nimenomaan haluisin vähintään vahvistaa meidän ystävyyssuhdetta, koska musta hän on vaan niin valloittavan ihana persoona. Tai ainakin oli silloin kun viimeksi häntä näin. En mä voi tietää, kehittyykö meidän välille mitään vuosisadan romanssia, mutta haluisin vaan hänet edes osaksi mun elämää, jos ei kumppanina niin vähintään ystävänä, jolle voi puhua lähes tulkoon mistä vaan :) Tässä oli lähinnä vaan se ongelma, että miten avaan keskustelun kun oon siinä niin kovin huono...
Sanoisin, että jos meinaat ottaa yhteyttä, sen aika on nyt tai ei koskaan. Muuten on esim. riski, että käy kuten @BaronFIN kuvaili. Ystävyyttä pidän epätodennäköisenä, koska yhdessä aikaa viettäessä ne tunteet hyvin todennäköisesti nousee takaisin pintaan. Toki jos onnistuu, niin hienoa. Jos sulla tosiaan oikeasti on nykyisin itsevarmuus kunnossa ja hyväksyt itsesi itsenäsi, etkä välitä turhia muiden hyväksynnästä, niin eihän siinä muuta kuin odotukset lattiaan ja kahvittelukutsua tulille.

Ei se vaadi sen kummempia selittelyjä, olisi hauska nähdä pitkästä aikaa. Kyllä siinä kahvikupin aikana jo selviää, mihin homma etenee vai eteneekö mihinkään. Naisellekin riittää yllättävän lyhyt jutustelu siihen, että huomaa itsevarmuutesi. Tarpeeksi rennolla asenteella ja ilman kummempia odotuksia kun lähdet tuohon, niin huonoinkin mahdollinen lopputulos on todennäköisesti lopulta ihan miellyttävä kokemus. Ainakaan ei tarvi loppuelämää miettiä, että mitäs jos kuitenkin. Eikä tarvitse sitten 15 vuoden päästä iskeä naimisissa olevaa kolmen lapsen äitiä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Smitty taitaa olla näitä kavereita, jotka laittaa vielä 15 vuoden kuluttua viestiä tälle unelmiensa (mielikuva) naiselle. Naisella sitten on se kolme lasta ja hieman nuupahtanut aviomies, niin tämän jälkeen nainen tuntee itsensä juuri sellaiseksi naiseksi kuin Smitty on hänet kuvitellut. Tästä voipi lähteä liikkeelle sellainen tapahtumien vyöry joka voi ihan aidosti johtaa siihen, että Smitty pääsee tavoitteeseensa. Never give up! U go boy!

No en todellakaan ole. Varatun naisen tapailemisesta kun ei koskaan voi seurata mitään muuta kuin ongelmia.

Kolikon kääntöpuolella on tämä hieman nuupahtanut avomies. C’est mua! Kun oma puolisoni alkoi saada vanhalta lukiokaveriltaan viestiä, niin nehän olivat aika romanttisia. Ei niistä kyllä minulle mitään kerrottu. Tai kerrottiin: ollaan ystäviä jotka löysi toisensa uudelleen somen myötä. Ja tässä kohtaa luotin kun niin kuulemma pitää tehdä jos rakastaa. Olin aika tyhmä. Ja naiivi. Mutta olipa niillä oma ihana kupla, jonka piti olla irrallaan oikeasta maailmasta. Että miten se toinen osasikin antaa huomiota. Aina kun sitä tarvitsi. No tämä kolmas pyörä oli vielä omassa suhteessaan masennuslääkityksellä oleva omaishoitaja, joten kaikki romantiikan kaipuu purkautui sitten kirjaimellisesti ihan väärään toosaan. Ja sitten kuplat puhkeaa kun puhelin jää kahvinkeittimen viereen ja siihen tulee viestiä ”joko nukut” puoli yksitoista yöllä jonka jälkeen luetaankin puolentoista vuoden viestiketju läpi yhdeltä istumalta kaiken maailman tissiselfie kuvien kera. Repikää siitä. En yhtään ihmettele mistä murhaajat saa voimansa tekoihinsa. Se on aika sumeaa raivoa mitä hermosto pumppaa elimistöön.

Anteeksi hyvin karkea ilmaisukykyni, mutta olen hieman kyyninen kaikkea romanttista kohtaan ja kaiken maailman rockballadit ovat huvittavia omalla hellyttävällä tavallaan. Ei niitä voi kuunnella tuhahtamatta pilkallisesti.

No meillähän tämä kuvio kääntyi paljastuessaan niin päin, että käryn käydessä puolisoni henkinen maailma romahti ja hän masentui. Hän ei enää tuntenutkaan oloaan seksikkääksi, haluttavaksi tai mitään muutakaan. Koska silloin kun näin tunsi ja eli, niin oma käytöksensä oli totaallinen pettymys hänelle itselleen ja hän nyt pakottanut itsensä elämään ilman niitä tunteita. Juu, on terapiassa käyty ja pala palaa plaa. Elämä on ilotonta. Erilaisia masennuslääkkeitä kokeili ja on nyt ilman. Ei mitään muutosta mihinkään.

Jepa, toimeen tullaan, lapset hoidetaan ja tärkeitä ollaan toisillemme. Mutta kaikenlainen fyysisyys on loppu. Aika karua kun ajattelee. Ei koskea saa, ei haluta saa... Pitäisi kuulemma antaa olla ja odottaa halun heräämistä. Heh, tai varmaankin odottaa, että omat halut vain häviää.

Nyt tulee kohta taas perinteiset jätä se, mee panee jotain friidua tai ota mies viinaa, mutta ei se ihan niin helppoa ole. On lapset 15v poika, 10v ja 5v tytöt. Miksi helvetissä mä tästä lähtisin mihinkään. Elämä kun on muutakin kuin panemista. Vaikka sekin on kyllä kivaa.

Auts. Otan osaa, enkä voi ollenkaan syyttä sua kyynisyydestä romantiikkaa kohtaan kun oot joutunu kokee tollasta. Pettäminen ja avioerot ovat nyky-yhteiskunnassamme molemmat valitettavan yleisiä.

Loppuiko tää naises viestittely entiselle lukiokaverille sillä hetkellä kun käry kävi? Toi on oikeesti aika surullinen homma, koska nainen oli valehdellu sulla päin naamaa. Älä nyt ainakaan mieti, että sen masentuminen olis ollu jotenki sun vika. Sä teit vaan oikein. Kuulostaa kyl siltä, kuin naises itsetunto ois ollu aika heikoilla kantimilla jo ennen kuin masentui.

Elämä on välil rankkaa ja ihan takuulla on vaikee löytää niitä himoja tuollaisen episodin jälkeen. Toivotaan nyt vähintään, että naises saa pääkoppansa kuntoon ja sen jälkeen kandee varmaan avoimesti keskustella asioista joko kotona tai parisuhdeterapiassa. Yksi puolison harha-askel ei vielä välttämättä kaada koko avioliittoa, mutta ison naarmun se siihen jokatapauksessa tekee, se on ihan selvä.

Toivottavasti saatte välinne kuntoon. Tällasia ei oo ikinä kovin kiva lukee. Ei mua oikeesti haittaa, että ilmaisit asias noin suoraan ja karkeesti muotoillen. Välillä on ihan hyvä saada konkreettinen muistutus siitä, että elämä ei oo ruusuillatanssimista. Jaksamisia.
 
Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
On lapset 15v poika, 10v ja 5v tytöt. Miksi helvetissä mä tästä lähtisin mihinkään. Elämä kun on muutakin kuin panemista. Vaikka sekin on kyllä kivaa.

Tämä ja voimia. Jotenkin myös, että sellastahan elämä on. Tulee vaan sun stoorista silmille, että ei ole tainnu ihan putkeen mennä asian käsittely keskenänne. En tokikaan arvostele tai neuvoja anna, itsellekin kun perheen elämä on varsin tuttua nousuine ja laskuineen, mutta kun kirjoittamassasi paistaa ilottomuus ja kyynisyys, tulee miettineeksi miten se heijastuu niihin viattomiin, jos on noin low ja pääsemättömissä. Minähän olen viimeinen, joka sanoo jätä se, varsinkin jos lapsia torppaan on tullut, mutta jossain kohtaa se on pakko pohtia sitäkin, jos kykenee hahmottamaan asiaa niiden ympärillä elävien kannalta. Itse kovan kokemuksen jälkeen käsittelin asian itsekseni, analyseerasin tilanteen kaikkien osapuolten kannalta ja sen jälkeen pistettiin päälle yhteinen pow wow, juteltiin homma läpitte ja tulos oli, että kerran anteeksi annettu, aina anteeksi annettu. Jotain jos olisi jättänyt sieluunsa kalvamaan, niin eihän siitä mitään olisi tullut, mutta me nyt sattumalta sitten onnistuttiin. En olis kyllä pystyny elämään, jos kaikki olisi sen jälkeen ollut ikuista marraskuuta, siksi tuo kirjoittamasi kosketti.

@Styge sai kertomuksellaan ainakin minulta aitoa sympatiaa ja tsempin toivomista ja eihän sitä koskaan tiedä, eräs ystäväni koki nuorna ollessamme tuon tunteen, että rakkaus on kumma tauti, se tappaa pystyyn ja jättää silmät auki ja vielä ihmisen kanssa, jonka oli nähnyt kerran elämässään aiemmin lyhykäisesti. Siinä tuopposen äärellä kuuntelin hämmentyneenä, että onko se enää edes järjissään, pohtien samoin tavoin, kun palstatoveri styge. Lopulta ainoa neuvo antaa oli, että soita sille, sillähän se selviää. Kohta ovat olleet kolmekymmentä vuotta kimpassa ja mukuloitakin on aika liuta. Monesti on jälkeenpäin kiitellyt neuvoani, vaikka en tuota kummoiseksi silloin ymmärtänyt. Jotta kaikkea sattuu ja välillä saa olla risukasa auringonpaisteessa ja välillä taas ei, elämää kaikki on vaan ja kävelitpä mihin suuntaan tahansa, niin aina on vastatuuli, tjeu.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Sanoisin, että jos meinaat ottaa yhteyttä, sen aika on nyt tai ei koskaan. Muuten on esim. riski, että käy kuten @BaronFIN kuvaili. Ystävyyttä pidän epätodennäköisenä, koska yhdessä aikaa viettäessä ne tunteet hyvin todennäköisesti nousee takaisin pintaan. Toki jos onnistuu, niin hienoa. Jos sulla tosiaan oikeasti on nykyisin itsevarmuus kunnossa ja hyväksyt itsesi itsenäsi, etkä välitä turhia muiden hyväksynnästä, niin eihän siinä muuta kuin odotukset lattiaan ja kahvittelukutsua tulille.

Ei se vaadi sen kummempia selittelyjä, olisi hauska nähdä pitkästä aikaa. Kyllä siinä kahvikupin aikana jo selviää, mihin homma etenee vai eteneekö mihinkään. Naisellekin riittää yllättävän lyhyt jutustelu siihen, että huomaa itsevarmuutesi. Tarpeeksi rennolla asenteella ja ilman kummempia odotuksia kun lähdet tuohon, niin huonoinkin mahdollinen lopputulos on todennäköisesti lopulta ihan miellyttävä kokemus. Ainakaan ei tarvi loppuelämää miettiä, että mitäs jos kuitenkin. Eikä tarvitse sitten 15 vuoden päästä iskeä naimisissa olevaa kolmen lapsen äitiä.

Tajuan onneksi itsekin tuon, että ei tässä voi jäädä liian pitkäksi aikaa odottelemaan sitä päätöstä. On sen verran viehättävä nainen kuitenkin kyseessä, että ihan varmasti vetää puoleensa muitakin miehiä. Ja kun ei mulla tässä tosiaan mitään hävittävääkään enää ole. Pahimmassakin tapauksessa ei tarvisi enää arvuutella missä mennään. Kiitti kun taot järkeä päähäni, oikeesti! :D
 

BaronFIN

Jäsen
Tuo oman puolison kuvio aivan varmasti lähti liikkeelle ihan aidosti tilanteesta ”ei olla kuultu toisistamme 10 vuoteen, mitä kuuluu, ai lapsia saanut” ja niin edelleen. Jossain vaiheessa se sitten oli nyrjähtänyt muotoon: ”hitto kun en koskaan uskaltanut sanoa ääneen tätä, mutta olet elämäni valo ja rakastaisin sinua ikuisesti”. Se tuli puun takaa, mutta varmasti siinä oli myös molemminpuoleisia sanomattoman asioita takana.

En tosin ymmärrä mitä siinä oli tarjolla kenellekään? No tunteita ja hetkiä sekä irtiottoa arjesta. Edelleenkin joka joulu, synttäri, uusi vuosi tulee viestit yhtä varmasti kuin presidentin uuden vuoden puhe: ”hyvää joulua”. Läjä kuvia, tällaista täällä. Rivien välistä: ”ajattelen ja kaipaan sua”.

Siis aidosti tragedia pyöritteli sitä ihan miten päin tahansa. Jos heillä olisi jotain aitoa siinä taustalla, niin mitä minä tässä sitä estämään. Vapaa maa. Itse tosin kestin etäsuhteen , raskaus pahoinvoinnit, pidin hiuksia ylhäällä kun toinen oksensi aamupahoinvointia, otin esikoisemme vastaan hätäsektion jälkeen, hoidin tätä viikon yksinäni, kestänyt kroonisia sairauksia, kuunnellut työahdistusta, hoitanut kodin, lapsen, vaimon tarpeet vaikka olen ihan yhtä rasittunut ollut kaikkeen, mutta sitä sanotaan myös velvollisuudeksi ja vastuuntunnoksi joka tulee perheen myötä. Ei ehkä samanlaista rakkautta kuin teininä olkoonkin että on ollut minun ilo ollut kokea myös sekin tämän naisen kanssa. Mutta silti ”hävisin” mielikuva rakkaudelle joka pääsi kasvamaan elämää suuremmaksi kuplaksi.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tägäsitkö muuten @JypFabu nyt väärän henkilön viestiisi, vai onko multa menny jotain ohi? Selasin jopa pari sivua taaksepäin enkä löytänyt mitään Stygen kirjoittamaa kertomusta. Muiden viestejä on vaan kommentoinut.

@BaronFIN Nostan kyllä virtuaalista hattua sulle. Paljon oot nähnyt vaivaa puolisosi eteen, niin onhan toi miten se kohteli sua vittumaista ja loukkaavaa. En usko että oisit voinut tehdä hänen suhteen mitään toisin tai paremmin. Tai ainakaan sen perusteella mitä kerrot suhteestanne.
 
Viimeksi muokattu:

BaronFIN

Jäsen
Juu, kyllä minäkin osaan olla hankala kumppani jonka kanssa elää. Esim. ristiriitatilanteissa olen enemmänkin syrjäänvetäytyvä ja sovittelevampi osapuoli kun toinen haluaisi räjähtää ja olla verbaalisesti se hallitsevampi osapuoli. Miten puristaa riita irti toisesta, joka ei provosoida. Raivostuttavaa!

Eli olen oikein tyypillinen suomalainen jässikkä. Ja sitten vielä rasittavia ominaisuuksia itsestäni joka saa eläväisen ihmisen raivon partaalle: rutiinit luovat järjestystä ja järjestys luo turvaa. Tiedän, tiedän, sain armeijassa kuntsarin välinevaraston hoitajana ja lasten kanssa rutiinit tekevät elämästä niin paljon helpompaa. Toki tietty kun toinen haluaisi nauttia auringonlaskusta iltamyöhään, niin minun käyttäytymismalli lasten kanssa on ahdistava.

Eli ei tämä elo aina mene kuin strömsössä.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Tägäsitkö muuten @JypFabu nyt väärän henkilön viestiisi, vai onko multa menny jotain ohi? Selasin jopa pari sivua taaksepäin enkä löytänyt mitään Stygen kirjoittamaa kertomusta. Muiden viestejä on vaan kommentoinut.
Sinä @Smitty#41 lainasit @BaronFIN viestiä väärin siten, että @JypFabu ymmärrettävästi luuli stoorin olevan peräisin @Styge näppäimistöltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös