Naisasiat

  • 7 495 061
  • 26 542

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Yritin miettiä, että miten tuollaista ohjelmaa olisi tarkoitus käyttää ilman taka-ajatuksia, enkä tosiaan keksinyt sellaista tapaa, ellei sitten ole tarkoitus ihan vaan etsiä kavereita. Ja aika naiivi saa olla, että tuohon selitykseen uskoisi. Myönnän olevani sen verran omistushaluinen, että en haluaisi tyttöystäväni tuollaista sovellusta käyttävän ja luultavasti tämä nousisi jopa jonkinlaiseksi vedenjakajaksi tulevaisuuden suhteen. En tahtoisi olla Filatovin tossuissa, jos ja kun nainen käyttää tuollaista sovellusta jonkin sortin mittarina omalle arvolleen ja/tai hakee jatkuvasti uusia kontakteja vastakkaiseen sukupuoleen. Vaikka sitten ei taka-ajatuksia olisikaan, niin en kyllä ainuttakaan järkevääkään syytä keksi tuollaisen sovelluksen käyttöön.

Niin. En minäkään ihan hevillä keksi, muuta kuin tämän nykypäivän huomiohakuisuuden, mikä etenkin monilla nuorilla (naisilla) tuntuu olevan. Todella moni sinkkunainen tai tapailevakin tuntuu tuota käyttävän, ts. selityksenä oli myös "kun kaikki muutkin". Monet haluavat osakseen sitä huomiota, ja mikäs sen mukavampaa, kuin huomata omasta mielestä viehättävän miehen tykkäävän ulkonäöstäsi. Toki asia minua vaivaa ja häiritsee, mutten voi sanoa hänelle varmaankaan, mitä hän saa tai ei saa tehdä.

Nykyään kaikki on tehty niin helpoksi, tuntuu ettei ihmissuhteita ole kovin helppo muodostaa, kun on niin helppoa katsoa sinne aidan toiselle puolelle, että onko se ruoho siellä vihreämpää. Aina löytyy komeampi, rikkaampi, hauskempi tai lihaksikkaampi tyyppi!
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Itse taas koen asian niin, että on todella vaikea nyt olla ajatuksen kanssa, että hän saa tehdä mitä haluaa, kun itse taas tein aamulla hyvin selväksi, että pidän ja välitän hänestä valtavasti ja haluaisin olla hänen kanssaan yhdessä. Ehdotin myös, että voidaan ottaa breikki toisistamme ja olla näkemättä jonkin aikaa, jos hän niin haluaa. Ei kuulemma halunnut, ihmetteli kun ajatukseni olivat niin dramaattisia.

Ikää myöten tapauksessa on aika hiton paljon samaa kuin omassa tilanteessani, josta avauduin myös tuossa jonkinaikaa sitten. Toki itsellä oli kyseessä neljä vuotta kestänyt parisuhde, josta pari viimeistä vuotta jo avoliitossa.

Muuten oli täsmälleen sama tilanne, mutta itse olin se, kuka sanoin breikin pitämiselle samantien EI. Muija sitä ehdotti ja sanoi ettei oo varma omista tunteista ja sanoi tarvitsevansa tilaa ja aikaa itselleen. Jonkin aikaa sitä keskustelua käytiin ja sanoin suoraan, etten aio mitään breikkejä pitää, vaan siinä vaiheessa molemmat sitten ottaa suoraan uuden suunnan elämälleen.

Kuten jo siitä miun aiemmasta avautumisesta voi päätellä, toiset pääsee helpommin yli kuin toiset, vaikka tässä tapauksessa mie itse olin sen viimeisen EI sanan takana. Kuitenkin sen jälkeen tapahtuneiden asioiden takia oon kokoajan ollut entistä varmempi, että tein oikean ratkaisun. Ja mitä oon jutellut kavereideni, vanhempieni ja veljeni kanssa, ovat kaikki olleet miun päätöksen kanssa samoilla linjoilla. Joko ollaan tai sitten ei olla. Oon tänne avautunut enemmän noista asioista, mitä sen jälkeen on tapahtunut kuin kenellekään muulle, enkä niitä aio sen kummemmin enää muille avata. Ei oo kenenkään muun kuin miun ja exäni asia.

Mutta se mitä siulle antaisin vinkiksi. Jos se ei sen vajaan puolen vuoden jälkeen oo valmis sitoutumaan sinuun, alkaa käyttää siulta salaa Tindereitä yms. niin oisin oikeesti aika hiton varpaillani. Pidätte uuden tiukan keskustelun ilman noita itkupotkuraivareita (ymmärrän olotilas, itsellä teki myös mieli tehdä samaa). Keskustelette just niin pitkään (ilman alkoholia) että saatte asiat selväksi. Joko jäätte sinne parina, tai kävelet/hän kävelee sinkkuna ulos.

Paskalta se sen kuukauden verran varmaan tuntuu (oma kokemus), mutta jälkikäteen sanottuna tein yhden elämäni parhaista päätöksistä vaikka vieläkin välillä kuristaa ja ahdistaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toki asia minua vaivaa ja häiritsee, mutten voi sanoa hänelle varmaankaan, mitä hän saa tai ei saa tehdä.

No etpä voi et. Jos tuolle linjalle lähtisit, niin eihän se olisi kyseistä naista kohtaan millään lailla oikein eikä reilua. Toisaalta jos hän tietää miten paljon asia sinua vaivaa, mutta ei silti halua muuttaa asiaa, niin eipä sekään kovin reilua ole, siis sinua kohtaan. Vittumainen keissi kaikkinensa, nähdäkseni tuo ei tuosta aukea muuten kuin keskustelemalla asiasta niin, että molemmat pyrkisivät katsomaan asiaa toisen näkökulmasta. Tämä taas on huomattavasti helpommin sanottu, kuin tehty.

Toivottavasti saatte homman toimimaan. Jos sallit, niin antaisin sellaisen neuvon, että älä kuitenkaan missään nimessä tässä(kään) asiassa alistu täysin naisen tahtoon, kunnioituksen pitää olla molemminpuoleista, mikäli suhteen haluaa saada toimivaksi. Jonkin aikaa saattaa onnistua, että pitää vaan turpansa kiinni ja puree hammasta, mutta ennemmin tai myöhemmin tuollainen myötäily kostautuu, siis jos (ja kun) ongelma on sellainen, joka sinua aidosti vaivaa.

Ai saatana kun tää neuvojen antaminen on helppoa. Omalle kohdalle osuessa tilanteet tuppaa aina muuttumaan huomattavasti monimutkaisemmiksi, kun yht'äkkiä ei pystykään ajattelemaan niin pragmaattisesti ja yksinkertaisesti, kuin tuntemattomalle "viisauksia" jakaessaan.
 

Johan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jos sallit, niin antaisin sellaisen neuvon, että älä kuitenkaan missään nimessä tässä(kään) asiassa alistu täysin naisen tahtoon, kunnioituksen pitää olla molemminpuoleista, mikäli suhteen haluaa saada toimivaksi.
Tässä on, Filatovi ja muutkin, sellainen neuvo, joka kannattaa pitää mielessä. Jos sitä kunnioitusta ei ole naista kohtaan tai naisella sinua kohtaan, niin kannattaa oikeasti lopettaa ajoissa. Kunnioituksen puute alkaa ajan kanssa vituttamaan yhä enemmän ja enemmän.

Filatovina sanoisi kyseiselle naiselle, että on vaikea kunnioittaa naista, joka haluaa seurustella, mutta käyttää tinderiä siitä huolimatta. Kysyisin myös, kunnioittaako Tinderin käyttö Filatovia seurustelukumppanina.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Siis ei kai tää näin vaikeaa voi olla? Jos seurustellaan/ ollaan vakavissaan, ei ole ilmoitusta deittailu sivustolla, eikä tarvetta käyttää mitään deittailuun tehtyä sovellusta. Et voi tietenkään kieltää ko. daamia käyttämästä tinderiä, mutta kyllä neljän kuukauden jälkeen moiset sovellukset poistuu jos oikeasti toinen kiinnostaa. Tai ainakaan minä en katselisi hetkeäkään toista jos sillä olisi jatkuvasti haku päällä. 98% varmuudella on kyse siitä että pidetään vaihtoehdot auki, katsotaan josko sieltä löytyisi parempi saalis. Toinen vaihtoehto on se, ettei nainen kunnioita sua sen vertaa, että poistaisi sovelluksen kun se sua selkeästi häiritsee (ketä ei häiritsisi). Aika lose-lose tilanne mun mielestä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers

Aina löytyy se tyyppi hetkeksi, mutta kuka niistä sitten jeesaa tota mimmiä sitten kuumeessa, kantaa vissyä krapulassa tai sen jaksaa sitä sen muuten vaan vittumaisella päällä ollessa, ovatkin niitä elinkautisen kysymyksiä. Sulla näyttää ainakin toistaiseksi olevan mentaliteettina nimenomaan nauttia siitä kaikesta hyvästä ja myös kestää ne heikommatkin päivät. Yksi jurriavautuminen omista tunteista ei tätä hommaa mimminkään silmissä polta, jos jotain suunnitelmia tulevaisuuden suhteen sun kanssa on. Ja tällä ei vielä tarkoiteta naimisiinmenoa lapsineen ja asuntolainoineen.

En muista, mitä kaikkea olet asiasta tänne kirjoittanut, mutta otetaan muutama kysymys mielenvirkitämiseksi, kun asia kerran on tapetilla.

Mikä on sun suhde mimmin kavereihin tai perheeseen? Neljän kuukauden jälkeen (aikana) kaverit aivan varmasti haluavat arvioida kaverinsa kundikaveria. Neljä kuukautta on myös varmaan 25-vuotiaalla jo jonkinpituinen "suhde" esim mutsille ja/tai faijalle kerrottavaksi ja eiköhän siitäkin suunnasta jotain sapuskointipyyntöjä tms miehen näytillesaamiseksi olisi luvassa.
 

Kaarle6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Eisbären Berlin
Jaa täällähän puhutaan Tinderistä.

Alkuun ajattelin ohjelmasta, että voiko tämän pinnallisempaa ohjelmaa ollakaan, jossa valitaan naamataulun perusteella kiinnostaako vai ei. Mutta toisaalta, niinhän se menee baareissakin kun muuta tietoa ei ole. Tinder on oikeasti hyvä väline jäänmurtamiseen koska sulle jää myös aikaa kysymyksille ja vastauksille. Yhden mimmin kanssa ollaan jo pari kertaa treffattu ja muiden kanssa tulee ihan yleisesti juteltua asioita.

Minun exällä oli tämä Tinder ennenkuin kuulinkaan ohjelmasta, mutta itse en suuttunut asiasta, sillä asian voisi nähdä niin, että onko itsessä tai suhteessa vikaa, jos ruoho näyttää vihreämmältä toisen puolen? Pidänkö asioita jotenkin itsestäänselvyytenä, että töiden jälkeen nähdään ja kokataan spagettia? Vai pitäisikö skarpata ja tapella arkea vastaan ja tehdä jotain muutakin kuin nysvätä turvallisesti kotona?

Filatovin tilanne toki kuullostaa siltä, että mimmillä saattaa olla jotain muuta kalaa haavissa. Sinuna tekisin aivan samoin kuin hän. Kalaa haaviin ja kiusoittele häntä, ehkä se voisi saada hänet havahtumaan.

Tinder on kuitenkin yksi deittiappsi monien muiden foorumien joukossa. Aika huonolla pohjalla mennään, jos pitää valvoa mimmin tekemisiä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Minun exällä oli tämä Tinder ennenkuin kuulinkaan ohjelmasta, mutta itse en suuttunut asiasta, sillä asian voisi nähdä niin, että onko itsessä tai suhteessa vikaa, jos ruoho näyttää vihreämmältä toisen puolen? Pidänkö asioita jotenkin itsestäänselvyytenä, että töiden jälkeen nähdään ja kokataan spagettia? Vai pitäisikö skarpata ja tapella arkea vastaan ja tehdä jotain muutakin kuin nysvätä turvallisesti


Lyhentelin lainausta ku puhelimella on niin hankala vastata yksittäisiin kappeisiin. Suhteessa on varmasti jotain vialla jos jompi kumpi osapuoli kokee tarpeelliseksi moisen sovelluksen käyttämisen. Aikuiset ihmiset puhuvat ongelmistaan, eivät katsele tinderin kautta olisiko siellä parempaa tarjolla. Tai ainakin mulle tollanen ois jo sen luokan juttu, että joutuisin vakavasti miettimään onko suhteella ylipäätänsä mitään toivoa. Arkea pitää toisinaan piristää, mutta pitää myös hyväksyä se, että iso osa elämästä tulee olemaan arkea, jolloin esim. töiden jälkeen ei vaan jaksa tehdä mitään. Kuitenkin kyse on kahden ihmisen halusta olla toistensa kanssa, jos toinen tylsistyy normaali elämästä ja katselee aidan toiselle puolelle, niin silloin kyseessä ei ollut oikea henkilö sinulle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Todella moni sinkkunainen tai tapailevakin tuntuu tuota käyttävän, ts. selityksenä oli myös "kun kaikki muutkin".
Boldasin sen, mikä osui silmään häiritsevästi. Tuo ajatuskulkuhan on niin lapsellinen kuin olla ja voi. Vain pahaiset kakarat perustelevat asioita tuolla tavalla, eivät aikuiset ihmiset.
 

Carlos

Jäsen
Boldasin sen, mikä osui silmään häiritsevästi. Tuo ajatuskulkuhan on niin lapsellinen kuin olla ja voi. Vain pahaiset kakarat perustelevat asioita tuolla tavalla, eivät aikuiset ihmiset.

Sama. Joko nainen on totaalinen ns. airhead, tai kuvittelee että sinä olet sellainen ja sinulle "menee läpi" moinen selitys.

Itse tuumaisin että ei jatkoon, sano sille että haluat vähän katsella vaihtoehtoja ja mitä muuta maailmalla on tarjottavanaan, jos sen jälkeen vielä tuntuu että kiinnostaisi niin saatat ottaa yhteyttä. Tai sitten et. Ja sitten kävelet auringonlaskuun. Täti jää monttu auki katselemaan loittonevaa selkääsi, ja soittaa ensimmäiselle pissiskaverilleen "vittu tajuutsä mitä se dorka mulle sano..."

Fanfaarit soi, Filatovi on vapaa mies joka kulkee omia polkujaan, jota ei mitkään henkisesti vajaat haihattelija-tyttelit tuupi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Filatovi, valitettavasti sinulle on saapumassa klassissastakin klassisempi kaverikortti. Tuota tapahtuu ja sitä ei aina voi mitenkään nähdä etukäteen.

Tilanteessasi kuitenkin voi, ja näkee, ja toimenpiteet pitäisi olla sen mukaisia. Jos ei vajaassa puolessa vuodessa osaa päättää, niin sitten ei ole mitään mahdollisuutta, että päätös saapuessaan olisi jollain tavalla sinulle suotuinen. Sinulla on hyvin aikaa selvittää tämä soppa ennen kesää ja sitten laitumille uusien kuvioiden kera.

Jos olisit "se oikea", niin tyttö olisi sinuun aivan lääpällään. Nythän näin ei selvästikään ole. Älä nimenomaan tee asiasta mitään draamaa vaan toteat vain tämän olevan tässä.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Kiitos paljon kaikille näkemyksistä! Jotkut ovat ilmeisesti tulkinneet tekstejäni hieman väärin, me emme siis seurustele.

Mutta niin, mitä tuohon tinderiinkin tulee, niin olen samaa mieltä. Ei sitä kukaan huvikseen käytä. Pitänee varmaan tässä lähiaikoina pitää real talkin final chapter ja tehdä selväksi, että jos minä olen kuvioissa, niin muut miehet tai tinderit ei. Ja sen jälkeen kerrasta poikki. Tosiaan, voi olla ettei rehellisesti kerro syytä tuon ohjelman käytölle, mutta ei kai minulla ole muuta kuin hänen sanansa. Voi tietysti syynä olla tuo yleinen huomiohakuisuus, mistä aiemmin jo mainitsin. Nykyajan nuoret naiset ja miksei miehetkin (20v~) haluavat nauttia enemmän ja enemmän huomiosta. Tämä ei toki koske kaikkia!

Joku kyseli, että onko tässä viimeisten kuukausien aikana tullut nähtyä hänen kavereitaan tai hän minun kavereitaan tai sukulaisia - ei ole. Hänen kaverinsa ilmeisesti tietävät minusta ja minunkin kaverit hänestä, mutta emme ole julkisesti näyttäytyneet näille ihmisille yhdessä, johtuen tästä epämääräisestä statuksesta näköjään.

Ja mitä tuohon suhteeseemme muuten tulee, ei se todellakaan ole ollut tylsä, olemme tehneet viimeisten kuukausien aikana vaikka mitä yhdessä, erilaisia aktiviteettejä ja harrasteita, ei siis perinteistä kotona makoilua ainoastaan.

Ahdistaa ajatus menettämisestä ja luopumisesta. Tiedän, että parhaakseni saattaisi jonkin ajan kuluttua olla vain itse se joka "jättää" ja antaa hänen tehdä ja nähdä ketä haluaa. Ajatus vain tuntuu niin perkeleen pahalta, pidän siitä ihmisestä vain niin kovasti ja olemme viettäneet niin monta päivää ja yötä yhdessä, että ne yksinäiset koti-illat mitkä jo joskus tuntuivat raskailta, tuntuisivat nyt äärimmäisen raskailta. Joku saattaa naurahtaa, että puhun tälläistä näin lyhyen ajan jälkeen, mutta ei kai se ihastuminen ja toisesta välittäminen sitä aikaa aina kysy.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joku saattaa naurahtaa, että puhun tälläistä näin lyhyen ajan jälkeen, mutta ei kai se ihastuminen ja toisesta välittäminen sitä aikaa aina kysy.

Joku ehkä, mutta antaa niiden nauraa. Jos juttu jatkuu muutamia treffeja tai muutamaa viikkoa pidempään, niin sen jälkeen sillä ei enää ole merkitystä onko kyse neljästä kuukaudesta vai neljästä vuodesta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
me emme siis seurustele.

pidän siitä ihmisestä vain niin kovasti ja olemme viettäneet niin monta päivää ja yötä yhdessä, että ne yksinäiset koti-illat mitkä jo joskus tuntuivat raskailta, tuntuisivat nyt äärimmäisen raskailta. Joku saattaa naurahtaa, että puhun tälläistä näin lyhyen ajan jälkeen, mutta ei kai se ihastuminen ja toisesta välittäminen sitä aikaa aina kysy.

Tässähän oleelliset, käytä järkeäsi.

Te ette seurustele, joten ystävälläsi on kaikki oikeus touhuta omia juttujaan niin kuin häntä huvittaa.

Häntä myös tuntuu huvittavan viettää aikaansa juuri sinun kanssasi, tuon viimeisen kappaleen perusteella. Hyvä ja antoisa suhde voi olla muutakin kuin pesän rakentelua ja rääkyvät mukulat lahkeeseen roikkumaan haaveilua.

Ota vastaan mitä on tarjolla, sisäistä se ja nauti. Onni ihmisestä on tärkeämpää kun ulkokultaiset statukset. Voi olla, että se kestää ja kasvaa ajan kanssa, voi olla että ei. Voi olla, että teistä tulee oikeasti hyvät ystävät vanhainkotiin saakka, ja voi olla, että ei. Tähän hetkeesi ihan samantekevää, koska nyt tunnut olevan onnellinen, jätä haihattelut ja ole. Joka tapauksessa elämä tuo eteesi kaikenmoiset valinnat, käsittele ne kun on niiden aika, ennakoimalla ja hölmöilyltä tuntuvan pelikirjan pläräämisellä (nää ääliöt exelit) pilaat vaan itseltäsi sen onnen, jonka olet jo saanut. Elämä osaa olla niin kiero, että saattaa olla ainut sen lajin onni meneillään, mikä sulle on tarjolla, mitään kun ei ole kenellekään luvattu.

Siivoa pääs turhasta sonnasta ja hyppää mukaan täysillä luottaen. Anna kumppanisi pienin jutuin ja myhäilyin tuntea kuinka tyytyväinen ja onnellinen olet hänestä, mutta älä hukuta häntä tunteisiisi, vaan ota hyvin mielin vastaan se minkä saat ja anna minkä osaat. Siinä koko homma.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos paljon kaikille näkemyksistä! Jotkut ovat ilmeisesti tulkinneet tekstejäni hieman väärin, me emme siis seurustele.

Mutta niin, mitä tuohon tinderiinkin tulee, niin olen samaa mieltä. Ei sitä kukaan huvikseen käytä. Pitänee varmaan tässä lähiaikoina pitää real talkin final chapter ja tehdä selväksi, että jos minä olen kuvioissa, niin muut miehet tai tinderit ei. Ja sen jälkeen kerrasta poikki. Tosiaan, voi olla ettei rehellisesti kerro syytä tuon ohjelman käytölle, mutta ei kai minulla ole muuta kuin hänen sanansa. Voi tietysti syynä olla tuo yleinen huomiohakuisuus, mistä aiemmin jo mainitsin. Nykyajan nuoret naiset ja miksei miehetkin (20v~) haluavat nauttia enemmän ja enemmän huomiosta. Tämä ei toki koske kaikkia!

Pikkuisen on nyt ristiriitaista viestiä. Te ette siis seurustele, mutta jos muut miehet ovat kuvioissa, niin se on kerrasta poikki. Mikä on poikki, jos mitään ei varsinaisesti ole? Miksi vapailla markkinoilla oleva tsuidu ei saa käyttää tinderiä? Miksi vapailla markkinoilla oleva tsuidu ei saa tavata kuin yhtä miestä?
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Pikkuisen on nyt ristiriitaista viestiä. Te ette siis seurustele, mutta jos muut miehet ovat kuvioissa, niin se on kerrasta poikki. Mikä on poikki, jos mitään ei varsinaisesti ole? Miksi vapailla markkinoilla oleva tsuidu ei saa käyttää tinderiä? Miksi vapailla markkinoilla oleva tsuidu ei saa tavata kuin yhtä miestä?

Niin ja miksi Tinderin käyttö olisi pahasta ja sen käyttö pitäisi jopa naiselta kieltää, jos kerta kyseinen friidu on vapaa kuin taivaanlintu.
 
Huh huh, onpa ollut tapahtumarikas puolivuotinen takana.

Viimeiseen kuuteen kuukauteeni kuuluu viehättävän naisen tapaaminen, seurustelun aloittaminen kuukauden tuntemisen jälkeen, yhteen muutto kolmen kuukauden jälkeen, muutto jo erilleenkin sekä pettämistä.

Ei taida kuulostaa siltä, että kaikki suhteessamme olisi hyvin?

Olemme tainneet tehdä klassisen virheen, kun olemme edenneet liian nopeasti. Aloitimme seurustelun ilman suurempaa ”jahtaamista”, muutimme yhteisen katon alle jo ihastumisvaiheessa. Samalla toisesta on tullut arkinen, eikä ihastumisen tunnetta ole päästy jatkamaan riittävän pitkälle. Nopea sitoutuminen on myös luonut ahdistuksen ja lopullisuuden tunteita. (Tai no, nämä kohdat taitavat koskea lähinnä tyttöystävääni – itselläni kaikki puolen vuoden sisällä tapahtunut on tapahtunut rakkauden sumuverhossa.)

Suhdettamme ennen tyttöystävälläni oli pitkäaikaisempaa ”säätöä” miehen kanssa, jonka välillä sitten tunteet taas lämpenivät suhteemme aikana – pettävin tuloksin. Pettämistä neiti ei itse tuonut esille, mutta kuullessani asiasta muita teitä sekä kysyessäni asiasta, kommentoi hän sen olleen pakollista tapahtua, jotta pääsee irti ”vanhoista haamuista” ja ”tiedän nyt, ettei hän merkitse mitään sinuun verrattuna”. (Myönnän tyttöystäväni on fiksu, pehmentelee hyvin tapahtunutta.) Pettämistä ennen olimme jo sopineet hakevamme suhteellemme uutta alkua eri osoitteista (tyttöystävän ahdistuksen vähentäminen, tilan tarve, arkisuuden muuttaminen enemmän kihelmöiviin tapaamisiin – nainen kaipasi jännitystä arkeemme), muutto tosin tapahtui vasta pettämisen jälkeen ja tieto tästä tuli korviinikin vasta äskettäin.

Nyt siis olen tilanteessa, jossa pohdin avopuolisosta alennetun tyttöystävän nimitystä ex-tyttöystäväksi. Neiti itse sanoo, että haluaisi elää tulevaisuudessa yhdessä - nyt hän kuitenkin kokee tarvitsevansa tilaa ja ehdottipa muun muassa kesän viettämistä sinkkuillen sekä syksyllä yhteen paluuta: ”Olet kaikkea, mitä aviomieheltä toivon.” Pohdimme siis vielä suhteemme tulevaisuutta. Nainen ei halua tehdä mitään hätiköityä päätöstä suhteestamme – ironista ehkä, kun miettii viimeistä puolta vuottamme.

Täällä on ihan pikkaisen sekavia tunteita yllä olevan pohjalta. Rakkauden (Voiko rakastua puolessa vuodessa?) suuntaisia tunteita löytyy tästä osoitteesta, ikävä on jo kova kolmen päivän tapaamattomuuden jälkeen ja monien yhdessä koettujen lämpimien hetkien fiilisteleminen saavat alahuulen väpättämään. Samalla myös koitan kelata mennyttä järjellä - olo tuntuu melko petetyltä ja loukatulta. Tuntuu ikävältä ettei parisuhteen toiselta osapuolelta löytynytkään sitä arvostusta, kunnioitusta ja rakkautta itseäni kohtaan. Kuitenkin siihen hetkeen asti, kunnes pettäminen tuli puheeksi, olen saanut lukea kumppanin hymyhuulilta lauseet ”moi muru, ota kainaloon”, ”tykkään sun _valitseominaisuus_”, ”rakastan sinua” sekä nauttinut niistä lukuisista ”merkitsevistä” eleistä ja kehonkielestä.

En tiedä mitä kirjoituksellani haen. Ajatuksia, kokemuksia, näkemyksiä, keskustelua, neuvoja miten jatkaa eteenpäin? Tunne-minäni toki toivoo, että voisimme vielä jatkaa yhdessä, järki-minäni taas ohjaa jatkamaan toiseen suuntaan. Minulle tärkeää on päästä myös purkamaan tuntoja, kirjoittaminen tuntuu toimivan itselle hyvänä terapiana. Teksti itsessään kuvastaa hyvin suhdettamme: sekavaa, nopeasti etenevää ja harkitsematonta.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Paljon tekstiä...

Onpas kyllä tilanne. Ei kai tuohon nyt kukaan mitään tyhjentävää vastausta pysty antamaan, mutta ei ole sulla pöydän parhaat kortit kädessä. "Naisellasi" on klassinen(?) vaihtomiessuunnitelma varallesi jo katsottuna, kun kesäkin halutaan olla sinkkuna ja katsoa löytyykö parempaa tai ainakin siltä se vaikuttaa.

Vaikka paskalta tällä hetkellä tuntuukin, niin anna naisen mennä ja jatka matkaasi yksin. Jos jo tuossa vaiheessa suhdetta heilutellaan peittoa toisen kanssa, niin mitä sitten tapahtuu kun olette mahdollisesti seurustelleet vuoden kaksi ja olet viikonlopun poissa? Onko silloinkn kyseessä vaan tsekkaus, että kyllä sä panet paremmin?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pettämistä neiti ei itse tuonut esille, mutta kuullessani asiasta muita teitä sekä kysyessäni asiasta, kommentoi hän sen olleen pakollista tapahtua, jotta pääsee irti ”vanhoista haamuista” ja ”tiedän nyt, ettei hän merkitse mitään sinuun verrattuna”.

Neiti itse sanoo, että haluaisi elää tulevaisuudessa yhdessä - nyt hän kuitenkin kokee tarvitsevansa tilaa ja ehdottipa muun muassa kesän viettämistä sinkkuillen sekä syksyllä yhteen paluuta: ”Olet kaikkea, mitä aviomieheltä toivon.”
Pettäminen on pettämistä, vitut vanhoista haamuista sun muista väsyneistä selityksistä. Pisteeksi iin päälle vielä tuo ehdotus sinkkukesästä jne., ei jösses sentään. Akka vaihtoon ja vähän äkkiä, sanon minä.

Lisäys: "Olet kaikkea, mitä aviomieheltä toivon." Kysypä huviksesi, että mitä tuo käytännössä tarkoittaa. Onko neidin unelmien aviomies joku hyväuskoinen hölmö, jota voi loukata ja kusettaa mielin määrin?
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Suhdettamme ennen tyttöystävälläni oli pitkäaikaisempaa ”säätöä” miehen kanssa, jonka välillä sitten tunteet taas lämpenivät suhteemme aikana – pettävin tuloksin. Pettämistä neiti ei itse tuonut esille, mutta kuullessani asiasta muita teitä sekä kysyessäni asiasta, kommentoi hän sen olleen pakollista tapahtua, jotta pääsee irti ”vanhoista haamuista” ja ”tiedän nyt, ettei hän merkitse mitään sinuun verrattuna”. (Myönnän tyttöystäväni on fiksu, pehmentelee hyvin tapahtunutta.) Pettämistä ennen olimme jo sopineet hakevamme suhteellemme uutta alkua eri osoitteista (tyttöystävän ahdistuksen vähentäminen, tilan tarve, arkisuuden muuttaminen enemmän kihelmöiviin tapaamisiin – nainen kaipasi jännitystä arkeemme), muutto tosin tapahtui vasta pettämisen jälkeen ja tieto tästä tuli korviinikin vasta äskettäin.

Tämä vanhoista haamuista irtipääseminen on ihan puhdasta paskaa. Tyttö petti ja that´s it. Ainoa kysymys on että pystytkö sinä jatkossa luottamaan tyttöön? Jos ensimmäisen puolen vuoden aikana toinen pettää, on kädessä aika huonot kortit. Yleensä suhteen alkuvaiheet ovat sitä aikaa, kun ei malta pitää näppejä erossa toisesta, on jatkuvasti ikävä ja peittokin heiluu melko tiheään tahtiin. Ainakin jos ollaan palavasti ihastuneita/rakastuneita toiseen.

Nyt siis olen tilanteessa, jossa pohdin avopuolisosta alennetun tyttöystävän nimitystä ex-tyttöystäväksi. Neiti itse sanoo, että haluaisi elää tulevaisuudessa yhdessä - nyt hän kuitenkin kokee tarvitsevansa tilaa ja ehdottipa muun muassa kesän viettämistä sinkkuillen sekä syksyllä yhteen paluuta: ”Olet kaikkea, mitä aviomieheltä toivon.” Pohdimme siis vielä suhteemme tulevaisuutta. Nainen ei halua tehdä mitään hätiköityä päätöstä suhteestamme – ironista ehkä, kun miettii viimeistä puolta vuottamme.

Kesä sinkkuna? Oikeasti? Pysähdy nyt hyvä mies, ja lue tuo tekstisi rauhassa läpi. Puoli vuotta seurustelua, tyttö pettää tuossa ajassa ja ehdottaa kesäksi sinkkuilua.

Tuo halu sinkkuilla (vittu mikä sana) ei ole mitään muuta kuin sitä, että tyttö saa mennä ja tehdä mitä haluaa, samalla pitäen sinua kuitenkin varalla. Olet vaihtoehto B, hätävara, hetken lämmike. Et mitään muuta.

Vai miltä tuntuisi syksyllä palata yhteen, tietäen että kesän manolot ja adrianot ovat vikitelleet ja laitelleet tyttöäsi?

Nosta kytkintä hyvän sään aikana!

Täällä on ihan pikkaisen sekavia tunteita yllä olevan pohjalta. Rakkauden (Voiko rakastua puolessa vuodessa?) suuntaisia tunteita löytyy tästä osoitteesta, ikävä on jo kova kolmen päivän tapaamattomuuden jälkeen ja monien yhdessä koettujen lämpimien hetkien fiilisteleminen saavat alahuulen väpättämään. Samalla myös koitan kelata mennyttä järjellä - olo tuntuu melko petetyltä ja loukatulta. Tuntuu ikävältä ettei parisuhteen toiselta osapuolelta löytynytkään sitä arvostusta, kunnioitusta ja rakkautta itseäni kohtaan. Kuitenkin siihen hetkeen asti, kunnes pettäminen tuli puheeksi, olen saanut lukea kumppanin hymyhuulilta lauseet ”moi muru, ota kainaloon”, ”tykkään sun _valitseominaisuus_”, ”rakastan sinua” sekä nauttinut niistä lukuisista ”merkitsevistä” eleistä ja kehonkielestä.

Eihän nämä asiat helppoja ole. Säästät kuitenkin itseäsi, kun lopetat suhteen nyt. Se satuttaa, vitutta ja kaduttaa hetken, mutta tuollaisena varavaihtoehtona oleminen satuttaa yhtä paljon ja paljon pidemmän aikaa. Voimia sinne!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä nyt on pari casea pöydällä (filatovin ja leathermousen), joista molemmista itselläni on sellainen fiilis että herroja kyllä viedään kohti friendzonea sillätavalla pikkuhiljaa hivuttaen ettei sitä oikein ehdi huomata jos hommassa on itse sisällä.

Onhan se nyt muistettava, että käytännössä kysymykseen "haluatko olla loppuelämäsi henkilön x kanssa?" on aivan liian iso että siihen voi tarkasti vastata juuri kukaan alle kolmikymppinen tänä päivänä. Koko parisuhdekulttuuri ja perheen perustamismeininki on mennyt siihen, että oikeastaan kaikki kokee että elämää pitää olla nähty ja koettu riittävästi, sekä sitten kaikki vaihtoehdot kartoitettu tarkasti ennen kuin sen päätöksen voi tehdä.

Ja sehän on ihan oikein se. Ehkä joskus ennen kun koko kulttuuri on ollut sellainen että perheen perustaminen parikymppisenä tai 25-vuotiaana on ollut jotenkin niin normaalia että 30-vuotiasta sinkkua pidettiin jotenkin viallisena villinä yksilönä tai muuten vaan outona vässykkänä.

Jos ja kun nyt tuollaisessa tilanteessa on, että se mahdollinen kumppani on jossain määrin aktiivisesti markkinoilla mukana ja haku päällä samaan aikaan kuin pitäisi olla jossain määrin sitoutunut toiseen ja sopimus sen toisen kanssa on, että nyt ei muita tapailla ja SILTI jotain tuollaista on meneillään kuin Tinderit tai sitten laitetaan kesätauolle suhde, niin hälytyskellot ainakin itselläni näin ulkopuolisena soi niin kovaa että alkaisin pakkaamaan laukkuja vielä kun itsetunnon rippeet on kasassa.

Ajatelkaa nyt omalta kohdalta sitä että on jonkun kanssa joka on "ihan mukava", mutta siitä ihmisestä puuttuu "se jokin." Jos koko ajan on sellainen fiilis että pitäisi olla 100% innoissaan vaikka henkilö olisi kaunis, mukava, fiksu, hyvä kokkaamaan ja antaa kakkoseen jne. Mutta silti tuntuu että aidan takana on jotain sellaista mitä on syytä katsastaa. Niin olisiko se reilua ottaa joku tuollainen vakuutus, että palaan sen mukavan ja mukiinmenevän kanssa yhteen jos kesällä ei leimahda mitään vielä suurempaa?

No ei todellakaan, mutta niin vain ihmiset tekee.

Itse ainakin haluaisin, että se kenen kanssa yhteen päädyn ns. lopullisesti olisi alusta asti vakuuttunut siitä että olen juuri se kenen kanssa halutaan ne yhteiset isot asiat ja onnellinen loppuelämä yhdessä. Ja niin ainakin uskon tietysti omalla kohdallani käyneen, mutta tuolla kompromissisuhteiden molemmilla puolilla on käyty ja olen kyllä hyvin tyytyväinen siihen että en polttanut näppejäni niin pahasti kuin moni muu on polttanut.

Toki voin olla väärässäkin, mutta neuvoni vanhana siltojen takanapäin polttajana on tämä:

Tehkää vain ja ainoastaan sitä mikä tuntuu oikealta ja tekee teidät onnelliseksi. Älkää tehkö sitä mikä tuntuu ihan hyvältä ja tekee teidät tyytyväiseksi. Siinä on oikeasti olemassa sellainen pieni ero jonka kyllä huomaa sitten kun on siinä onnellisen puolella.

Ja bonuksena vielä lisäneuvo: Älkää itsekään jättäkö asioita nuorena kokematta sen takia että jotenkin tuntuu että "pitää" asettua aloilleen ja on vaikka intohimoja reissaamiseen, opiskeluun toisella paikkakunnalla, homoiluun tai mihin vaan.

Ja vielä loppuun avautuminen:

Ei voi vittu käsittää tuota nykymeininkiä, että siis suhteissa on joku "tapaileminen". Ensinäkään ihmisen aivot ei ole luotuja siihen että asia jonka pitäisi olla kiinteä on jollain tapaa liikkuva käsite. Esim. pätkätyöt, fuckbuddyt ja pätkäparisuhteet on ihan käsittämätön asia. Nimittäin on ihan satavarma kuvio että jompi kumpi lähes jokaisessa tuollaisessa suhteessa on enemmän kiinnittynyt kuin toinen. Ja se joka on kiinnittynyt enemmän käy koko ajan läpi aika suurta stressiä, vaikka toinen lupailisi jotain tuollaista että "tässä ollaan 99% mukana, mutta en mä uskalla luvata että mä oon sun kanssa koko loppuelämää koska se on niin pitkä aika ja mä oon vasta 24v"

On nääs tutkittu että 99% varmuus aiheuttaa saman stressin kuin 50% varmuus. Eli jos tuollaisessa tapailukuviossa toinen on sitä mieltä että homman tulisi jatkua ja toinen lupaa vain jotain "hyvin todennäköisiä", niin se ei ole reilua.

Vittu joko ollaan tai sitten ei. Sallitut seurustelustatukset tästä lähtien:
Seurustelee/ei seurustele

Ei mitään harmaita alueita, ne on ihan paskaa ja jotain vitun Cosmopolitan/Sex in the city-pelejä.
 
Minusta on sääli, että miehet ovat antautuneet nykyisen "tasa-arvon" vallitessa naisille näin pahasti. Täälläkin monta selvää keissiä missä nainen käyttää ihan surutta miestä hyväkseen ja miehet taas ovat niin tossun alla, etteivät tätä huomaa ja ihmettelevät, kun "rakkauden liekki" on sammunut.

Päätä vaan patteriin ja pihalle heitto.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Minusta on sääli, että miehet ovat antautuneet nykyisen "tasa-arvon" vallitessa naisille näin pahasti. Täälläkin monta selvää keissiä missä nainen käyttää ihan surutta miestä hyväkseen ja miehet taas ovat niin tossun alla, etteivät tätä huomaa ja ihmettelevät, kun "rakkauden liekki" on sammunut.

Päätä vaan patteriin ja pihalle heitto.

Ei se mistään "tasa-arvosta" ole kiinni. Jotkut vain ovat vässyköitä, molemmista sukupuolista näitä löytyy.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aika selkeästi olet vain olkapää johon nojata tai soittaa kun menee huonosti.
paskamaista tuo on mutta neuvoisin lopettamaan suhteen heti. Ehdit surut suremaan ennen kesää ja enemmän se tulee sattumaan mitä kauemmin roikut löysässä hirressä.
Kaikki hyvin sanottu jo. Nainen mäkeen. Pahoittelen. Paska tilanne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös