Naimisiin-ketju

  • 89 767
  • 457

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Btw, minua ei kyllä koskaan häiritse joku hyvää läppää heittävä polttariporukka, vaan enemmän vituttaa nämä espaa pitkin kiertävät naispäivänsankarit sun muut, jotka kavereidensa pakottamana myy kortsuja tms. Todella vanha juttu, miten jengi edes kehtaa pitää kavereilleen tuollaisia polttareita?

Tuo on todella hämmentävää. Kaverille kävi aikoinaan niin, että olivat Hietsussa ihan vain kokoontumispolttareita pitämässä ja ruokana oli vaan helvetin paljon pizzaa, kun joku oli pizzeriassa töissä. Reilu määrä olisi jäänyt yli, mutta sitten keksivät alkaa myymään niitä slaisseja. Ei mennyt kauaa, kun ensimmäiset uskalsivat ostaa ja kohta olikin jo pienimuotoinen jono siinä. Tuskin häiritsi ketään, nälkähän biitsillä voi tulla, vaikka juomat eivät lopukaan.

Kai joskus oli aika milloin kortsujen myynti oli hauskaa, ehkä joskus 80-luvulla.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Btw, minua ei kyllä koskaan häiritse joku hyvää läppää heittävä polttariporukka, vaan enemmän vituttaa nämä espaa pitkin kiertävät naispäivänsankarit sun muut, jotka kavereidensa pakottamana myy kortsuja tms. Todella vanha juttu, miten jengi edes kehtaa pitää kavereilleen tuollaisia polttareita?

Miten tämä poikkeaa siitä, että puetaan päivänsankarille hassunhauska asu, ja mennään julkisille paikoille?

Meillä oli kavereiden kanssa vasta puhetta polttareista, ja sovittiin että kun ensimmäinen menee naimisiin, kerätään vanha porukka kasaan, ja vuokrataan mökki. Osa asuu eri puolella Suomea, osalla on lapsia, osalla vitunmoinen kiire töissä yms. Liian harvoin vietetään aikaa porukalla, ja tuollainen ois mitä mainioin syy tehdä mökkireissu. Varmaan vitun tylsää jonkun mielestä, mutta minusta täydellinen idea.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Varmaan vitun tylsää jonkun mielestä, mutta minusta täydellinen idea.

Varmaan jonkun mielestä, mutta mitä siitä, kunhan teille maistuu! Viimeksi, kun meidän kaveriporukasta joku meni naimisiin, niin vietettiin polttareita ensin menemällä keilaamaan ja syömään, siitä sitten mun pikkuveljen luo, jossa sauna päälle, olut auki ja kortit pöytään. Taidettiin siinä illan aikana pelata kaksikin kierrosta pokeria, joista muuten polttarisankarimme voitti molemmat. Vielä kun sisäänostonsa oli maksettu meidän muiden toimesta, niin jätkä keräsi melkomoisen mukavan nipun käteistä vielä mukaansa. Tuskin tuleva vaimokaan asiaa paheksui.

Pointtina se, että kaikille ei maistu/kelpaa tuollainen hassunhauska "puetaan se jotenki naurettavasti ja laitetaan myymään kortsuja" -meininki. Mutta jos koko porukka polttarisankaria unohtamatta on sitä mieltä, että toimitaan tuolla lailla, niin ei siinäkään mitään pahaa ole. Jokainen tyylillään. Mulle ei pidetty polttareita ollenkaan, koska asiasta kysyttäessä vastasin, että ei kyllä kiinnosta vähääkään ja tämäkin on ihan ok.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Miten tämä poikkeaa siitä, että puetaan päivänsankarille hassunhauska asu, ja mennään julkisille paikoille?
.

Ei välttämättä mitenkään, mutta vaikea kuvitella, kenen polttarisankarin mielestä on mukavaa kaupitella liukuvoiteita ja kondomeja.

Toki voidaan esittää argumentti, ettei polttarisankarilla ole tarkoituskaan olla liian mukavaa (heh), mutta jotain kekseliäisyyden köyhyyttä tuo mielestäni on.

Olen sitä koulukuntaa, joka ymmärtää hyvin, mikäli jonkun morsmaikun mielestä unelmien polttarit pitävät sisällään hemmottelupäivän ja kuoharia kavereiden kanssa. Miehenä koen kuitenkin niin, että vähän jotain ekstraa olisi kiva tehdä, eikä vain paistaa makkaraa ja vetää Borat-asussa.

Siksi näitä ulkomaanmatkoja on enenevissä määrin kaveripiirissäni järkkäilty, tapahtumat kestävät useamman päivän ja saadaan aikaan aika hienoja sekä unohtumattomia reissuja.

Sen verta on pakko kehaista, että mitä ovelimpia juonia järjestää polttarit yllätyksellisesti on viime aikoina saatu kasaan, ensi viikolla taas uusi yritys.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Sen verta toki tarkennusta, että tällä(kään) kertaa tarkoitus ei ole juhlia missään ihmisten ilmoilla, vaan Latviassa on varattu jonkin sortin risteilijä (joku huvijahti tms, en tiedä tarkemmin..), jolla on omat stripparit, bilekamat sun muut ja tuolla sitten lähdetään merelle.

Vieläkö jotkut oikeasti käyttävät strippareita polttareissa?

Mä olisi varmaan vaihtanut bestmania, jos olisi tuollaiseen mauttomuuteen syyllistynyt. Toki jos tuosta saa jotain kiksejä, niin hyvä hommahan se silloin on.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Vieläkö jotkut oikeasti käyttävät strippareita polttareissa?

Mä olisi varmaan vaihtanut bestmania, jos olisi tuollaiseen mauttomuuteen syyllistynyt. Toki jos tuosta saa jotain kiksejä, niin hyvä hommahan se silloin on.

En tiedä tismalleen, ovatko sanan varsinaisessa mielessä strippareita, jonkin sortin tankotanssijoita kylläkin.

Ilmeisesti kyseessä on tietynlainen parodia polttareista, mutta vaikea sanoa, kun noita juhlia en henk.koht ole ollut suunnitelemassa.

Näitähän on niin erilaisia ja eri ihmiset toivovat erityyppisiä juttuja polttareihinsa. Minä olen sinun kanssasi siinä mielessä samoilla linjoilla, etten halua mitään eroottisia tanssijoita omiin polttareihini.

Jotka toivon mukaan minulle järjestetään, olenhan ollut kiltisti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mulle ei pidetty polttareita ollenkaan, koska asiasta kysyttäessä vastasin, että ei kyllä kiinnosta vähääkään ja tämäkin on ihan ok.

Ei minullekaan. Syynä oli kai se, että bestman asui ulkomailla enkä muutenkaan luottaisi juoppokavereihini tämmöisessä asiassa.

Olin muuten kerran myös polttareissa saamatta hääkutsua. Häät olivat kuulema sen verran pienimuotoiset. Silti maksajat kelpasivat polttareihin ja porukka oli joo aavistuksen ihmeissään, kun kukaan muukaan pl. sulhasen pikkuveli (joka oli bestmanina) ei saanut kutsua.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Olin muuten kerran myös polttareissa saamatta hääkutsua. Häät olivat kuulema sen verran pienimuotoiset. Silti maksajat kelpasivat polttareihin ja porukka oli joo aavistuksen ihmeissään, kun kukaan muukaan pl. sulhasen pikkuveli (joka oli bestmanina) ei saanut kutsua.

Ei vittu, oikeesti? Kenellä on edes pokkaa tehdä tuollaista tai kuka pyytää polttareihinsa sellaisia ihmisiä, joita ei halua kuitenkaan itse juhlatilaisuuteen.

On tää pallo täynnä toinen toistaan ihmeellisempiä otuksia.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Minä tiedän erään jo nyt ex-avioparin, jotka myivät hääjuhlassaan Virosta tuomiansa oluttölkkejä euron kappalehintaan häävieraille.

Repikääpä siitä!
 

Andrew

Jäsen
Monissa näissä ex-Itäeuroopan maissa vihataan sitä, kun poikaporukat tulevat sinne juhlimaan polttareita. Suomalaiset eivät varmastikaan ole pahimmasta päästä, jos verrataan vaikka englantilaisiin, mutta silti!

Joku Tallinna tai Riika ovat varmasti suosittuja vapaamielisyytensä ja halpuutensa vuoksi, mutta jotenkin nuo stripparit kuuluvat minusta niin junttiluokkaan potensiin sata. Jos kaverini järjestäisivät minulle polttarit missä olisi strippareita niin kävelisin sieltä ulos saman tien. Monesti nämä ammatit ovat vielä sidoksissa ihmiskauppaan ja ammattirikollisuuteen.

Kuka haluaisi, että oma tytär olisi strippari jota jotkut känniset miehet lääppivät ja puristelevat?!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuka haluaisi, että oma tytär olisi strippari jota jotkut känniset miehet lääppivät ja puristelevat?!

Liittymättä tuohon sinänsä totean, että nykyään tankotanssia harrastetaan jonkun verran hyvänä liikuntamuotona.

Siinä voinee hetki vielä mennä, että kehtaa jollekin sanoa olevansa tankotanssija. Parempi lienee valehdella harrastuksestaan kuin joutua selittelemään.

Joku Tallinna tai Riika ovat varmasti suosittuja vapaamielisyytensä ja halpuutensa vuoksi

Ryanairin kulloisetkin lentoreitit vaikuttavat siihen paljon mihin mennään. Tällä hetkellä ei taida olla suoraa Lontoo - Tallinna.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kaikkien tulevien vaimojen unelma, miehen polttarit risteillen itä-eurooppaan kera sekoilu ja sylitanssi. Toivottavasti nykyajan tulevat aviomiehet ovat kyllin viisaita skipatakseen nämä.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Olin muuten kerran myös polttareissa saamatta hääkutsua. Häät olivat kuulema sen verran pienimuotoiset. Silti maksajat kelpasivat polttareihin ja porukka oli joo aavistuksen ihmeissään, kun kukaan muukaan pl. sulhasen pikkuveli (joka oli bestmanina) ei saanut kutsua.

Itsekin olen kertaalleen saanut kutsun vastaaviin polttareihin (sillä erolla, että bestman ei ollut sukulainen), jätin menemättä ihan periaatteen vuoksi, käyttivät vielä tuota samaa sepustusta pienimuotoisista häistä. Jos ei kiinnosta kutsua itse juhlaan, niin vittuako minä polttareitakaan lähtisin kustantamaan, pitäkööt tunkkinsa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kaikkien tulevien vaimojen unelma, miehen polttarit risteillen itä-eurooppaan kera sekoilu ja sylitanssi. Toivottavasti nykyajan tulevat aviomiehet ovat kyllin viisaita skipatakseen nämä.

Jos tulevan vaimon huumorintaju ja luotto omaan mieheensä on sitä tasoa, että alkaa tuollaisista polttareista nillittämään, niin kannattaa varmaan skipata koko häät samalla...
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Miksi osa porukasta näyttää olevan sitä mieltä, ettei halua osallistua polttareihin, jos ei pääse myös häihin?

Minulla asia menee niin päin, että mielelläni osallistuisin vain polttareihin, häät ovat vähän niin ja näin..Häissä nyt ei niin kiinnostavaa ole, mutta hyvissä polttareissa parhaiden ystävien kera voi olla ainutlaatuista, eikä ohjelma ole kirjoitettu kiveen morsiamen toimesta.

Tietty eri asia, jos joku oikeasti laskee senttejä ja euroja, että mitä maksoi tämä juttu ja mitä kustansi tuo asia...ilmeisesti jotkun haluavat päästä häihin "kuittaamaan" velat, eli syömään mahdan täyteen tai jotain muuta. Aika outoa tuokin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miksi osa porukasta näyttää olevan sitä mieltä, ettei halua osallistua polttareihin, jos ei pääse myös häihin?

Periaatekysymys. Jos juhlat naamioidaan häitä ennakoivaksi juhlaksi ja joku sen varjolla vetää koko homman ilmaiseksi, niin onhan se aika vittumaista.

Pidetään sitten muut juhlat ilman mitään feikkiagendaa ja kavereillekin voi tarjota. Suomalaiseen kulttuuriin ei harmillisesti tosin tarjoaminen kuulu muutenkaan, kun kaikilla pitää olla omat rahat.

Minulla ei ole siis mitään ongelmaa juottaa kaveri känniin ja maksaa sen taksit, mutta älä nyt helvetti väitä tämän juhlan mitkään polttarit olevan. Mielummin näkisin samaa porukkaa vaikka puoli vuotta häiden jälkeen, mutta sehän ei taas sitten käy, koska ollaan niin naimisissa ja rakastetaan vaimoa ja koskaan ei enää kavereiden kanssa kiinnosta mennä mihinkään.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mä voisin jopa maksaa siitä, ettei tarvitse mennä häihin. Ei toki koske kaikkia häitä, mutta tylsiähän tuolla on joukossa, se on varma.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mä voisin jopa maksaa siitä, ettei tarvitse mennä häihin. Ei toki koske kaikkia häitä, mutta tylsiähän tuolla on joukossa, se on varma.

Ensimmäiset pari tuntia ovat helposti aika raskaat, mutta kyllä se siitä lopulta sitten yleensä lähtee ja tulee juteltua tuntemattomienkin kanssa vaikka mistä. Alkoholilla on osuutta asiaan.

Ja kunhan järjestäjät ymmärtäisivät pitää yltiövirallisen osuuden aivan minimissään, kun se nyt ei vain juuri ketään kiinnosta. Eikä siis puhuta mistään puolesta tunnista vaan murto-osasta siitä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Mjaa. Mun mielestä häissä on yleensä vähintään yhtä hauskaa kuin polttareissa, joskin aivan totaalisen eri tavalla. Polttareissa puolestaa kaikenlainen nolaaminen on mielestäni aika ysäriä. Mä tykkään enemmän sellaisesta meiningistä, että tehdään yhdessä kaikkea sellaista, mitä ei yleensä tulisi tehneeksi. Siinähän voi samalla sitten höystää tapahtumia hurtilla huumorilla jne. mutta sellainen itsetarkoituksellinen sikailu on jotenkin tyhjää. Mieluummin ylellisyyttä ja tyylikkyyttä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Polttareissa puolestaa kaikenlainen nolaaminen on mielestäni aika ysäriä...

Tämä on sataprosenttisesti totta.

Kuten sanottua, olen itse bestman erään henkilön häissä (jonka sinäkin muuten tiedät ;) ), olen suunnitellut niin, että olisi hauskaa yhdessäoloa, ei mitään isoja nolauksia.

Pientä källiä toki tulee.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Kääh! Yksi parhaista kavereista menee huomenna naimisiin, minä toimin bestmanina. Jännittää enemmän kuin omat häät kolme vuotta sitten. Kaiken pitäisi olla ihan selvillä, eikä järjestelyjä ole enää juurikaan tekemättä, mutta silti kutkuttaa vatsan pohjasta. Etenkin puheen pitäminen tuntuu nyt sellaiselta, että tulen änkyttämään ja sekoilemaan sanoissani ihan kybällä. Mitä vinkkejä tai huomioon otettavaa palstalaisilla tulee mieleen?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mä voisin jopa maksaa siitä, ettei tarvitse mennä häihin. Ei toki koske kaikkia häitä, mutta tylsiähän tuolla on joukossa, se on varma.

Voin kertoa ihan ilmaisen vinkin, jos tulee kutsu häihin, niin ei mene sinne ja hyvin pian voit olla siinä onnellisessa asemassa ettei edes tule kutsuja niihin häihin.

vlad.
 

julle-jr

Jäsen
Etenkin puheen pitäminen tuntuu nyt sellaiselta, että tulen änkyttämään ja sekoilemaan sanoissani ihan kybällä. Mitä vinkkejä tai huomioon otettavaa palstalaisilla tulee mieleen?

- kirjoita puhe, mutta lue se itseksesi ääneen. Puhuttuna se nimittäin tuntuu erilaiselta kuin kirjoitettuna. Tee tarpeelliset muutokset tekstiin ja toista sama pari kertaa.

- jos et keksi hyviä vitsejä, älä vitsaile lainkaan. Huonot läpät ovat äärimmäisen kiusallisia, myös sinulle. Asiallisuus ei sen sijaan ole mikään häpeä.

- opettele lopullinen versio siten, että ei tarvitse lukea koko puhetta paperista. Harjoittele äänenpainot yms. kohdilleen.

- älä tee puheesta liian pitkää, vaan sopiva.

Ps. En todellakaan ole mikään ammattilainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös