Naimisiin-ketju

  • 89 825
  • 457

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
Älähän nyt www.naimisiin.info on tehnyt morsmaikuille muistilistan. Ihan kreisiä touhua. Keskustelupalsta muistuttaa jotain hourulaa...

Kyseistä palstaa hiukan tutkineena voin allekirjoittaa tämän. Joukossa on toki muutamia täyspäisiäkin, mutta suurin osa porukasta on jokseenkin pimahtanutta. Olen miettinyt iskua kuhisevimpiin ketjuihin huomauttamalla näille kouhottajille, että onkohan päässänne hiukan sumentunut tuo avioliiton syvin olemus. Virtuaalinyrkki saattaisi heilahtaa ja kiukkuhymyiöitä lennellä. Saisin varmasti porttikiellon alta aikayksikön.

Toki hääpäivä on tärkeä ja valmistelemisen arvioinen asia, mutta rajansa kaikella. Nämä palstan jäsenet kutsuvat itseään "naikkareiksi". Sulhaset on "sulkkuja" ja hääpäiväkirjat "päikkyjä". Vaikka itseänikin kiinnostaa hunnut ja häämenut, niin saan ihottumaa näiden höyrypäiden teksteistä. "Piti vielä hääpäivän aamuna avata netti ja katsoa mitä naikkareille kuuluu", kirjoitti eräskin härö. Siis perkele, kyllä hääpäivän aamuna itse ainakin aion keskittyä aivan muihin asioihin. Onneksi siellä on myös ketjuja, joissa on alleviivattuna vain kuvia.

Kuvaketjuissakin on toki riskinsä. Sadan kilon keijukaiset postaavat kuvia langanlaihoista malleista päällään hihaton vartalonmyötäinen puku, ja kertovat ostaneensa nyt tämän ihananpihanan sincerity-my-ass-what-ever-merkkisen luomuksen ja lupaavat laittaa pian sovituskuvia itsestään ko. asu päällä. Juu ei kiitos. Todellisuuden tajun hämärtymistä voinee tämän lisäksi seurata lukuisissa muissa ketjuissa, kuten askarteluketjussa. En ole uskaltanut avata sitä vielä, koska pelkään tekeväni jotain harkitsematonta.

On tuosta palstasta hyötyäkin. Juhlapaikoista voi löytää tietoa, ynnä muita ihan järkeviäkin vinkkejä voi löytää, kunhan jaksaa suodattaa muutaman tonnin tuubaa sitä ennen.
 
Viimeksi muokattu:

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Naimisiin olisin rammauttamassa kahden vuoden sisällä. Selailtuani nettiä, ja luettuani budjetteja olen tullut siihen tulokseen että tulossa on henkilökohtainen konkurssi. Kaikkeen sitä onkaan alettu, ei tiennyt poika mihin leikkiin ryhtyi.. Olisiko teillä heittää esimerkkejä häittenne budjeteista ja muita vinkkejä, vieraita olisi tulossa rapiat sata ja ei-kirkkohäät.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pikkuveljelläni oli menneenä kesänä loistavat häät. Vihkiminen suoritettiin maistraatissa ja siellä oli läsnä vaan muutama henkilö todistamassa. Muut olivat baarissa vetämässä olutta sillä aikaa. Siitä sitten kreikkalaiseen ravintolaan ja sieltä jatkoille itse bilemestalle. Metallibändi soittamassa autotallissa kruunaa illan, ei mitään pystyynkuollutta humppaa. Viinaa, hauskanpitoa, hyvää syötävää jne. Vieraina vaan lähimmät sukulaiset ja kaverit. Noin 20+ henkeä.

Toimiva ratkaisu ja hauskimmat häät koskaan, missä olen ollut. Ei mitään sovinnaisuuksia ja puhkikulunutta meininkiä. Pukeutuminenkin vapaata ja rock-henkistä.

Olen kyllä erittäin iloinen, että velipoika vaimoineen sai noin persoonalliset ja heille sopivat häät.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Omissa häissä oli jotain 110-120 vierasta ja voin sanoa, että oli todella vaikea vetää se viiva ketä kutsutaan ja ketä ei. Pakkohan se johonkin on vetää. Rajoittavana tekijänä tässä toimi hääpaikka, jonka valitsimme ja siellä oleva kattauksien maksimimäärä.

Häistä on reilu pari vuotta ja emme ole laskeneet budjettia enkä aio laskeakaan. Rahaa meni, mutta sehän kuuluu asiaan. Vaikea sanoa mikä oli kallista, kun molempien vanhemmat osallistuivat kustannuksiin aktiivisesti. Luulisin, että suurimmat kulut voisivat mennä seuraavassa järjestyksessä:

-Morsiammen korut (sormus + muut korut)
-Hääpaikka
-Vieraiden majoitus (kolme taloa oli vuokrattu)
-Ruoat (ruokailu, kakku-kahvit monine leivoksineen, ilta-pala, boolit ja viinit)
-Bändi + pianisti
-Tarjoilijoiden palkat
-Morsiammen ja sulhasen asut (vuokrattuja) + kampaajilla ja meikkaajalla käynnit
-Valokuvaus
-Hääpaikan koristelu

Lisäksi oli sellaisia juttuja, joista selvittiin ilmaiseksi kuten häiden kuvaus usealla kameralla ja hääfilmin DVD:lle leikkaus, autokuljetus jne. Sattui olemaan sukulaisissa innokkaita avuliaita aatuja (mm. videokuvauksen ammattilainen, leipureita...), jotka halusivat olla järjestelyissä mukana. Varmaan tuosta listasta jotain unohtuikin...

Kyllähän häihin kannattaa jonkin verran panostaa, jos niitä ajattelee sellaisena the päivänä, jonka aikoo viettää kerran elämässään, mutta se on kuitenkin vain yksi päivä elämässä, joten ei kenenkään kannata yli varojensa sen takia elää. En myöskään tajua sitä, että häitä suunnitellaan vuositolkulla. Me pistimme hihat heilumaan ja n. 5 kk hääprojektin alkamisesta häät oli pidetty.

Ohjelman suhteen kannattaa nojata perinteisiin juttuihin, kuten bändi, muutamat leikit, jotka eivät vaikuta juosten kustuilta, reilusti aikaa seurustelulle kahvittelun ja syönnin merkeissä, sopivasti mietoa boolia jne. Best Maniksi ja Kaasoksi kannattaa valita aktiiviset persoonat, jotka jaksavat järjestää ohjelmaa ja ylläpitää hyvää tunnelmaa höpötyksillään.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Naimisiin olisin rammauttamassa kahden vuoden sisällä. Selailtuani nettiä, ja luettuani budjetteja olen tullut siihen tulokseen että tulossa on henkilökohtainen konkurssi. Kaikkeen sitä onkaan alettu, ei tiennyt poika mihin leikkiin ryhtyi.. Olisiko teillä heittää esimerkkejä häittenne budjeteista ja muita vinkkejä, vieraita olisi tulossa rapiat sata ja ei-kirkkohäät.
Varmaan paras vinkki on se, että järjestä juuri sellaiset häät kuin itse haluat. En voi millään ymmärtää, että on olemassa pariskuntia, jotka ottavat pankkilainaa prinsessahäitä varten. Tietenkin sekin on perusteltua, jos haluaa nähdä kaikki sellaisetkin sukulaiset, joiden kanssa ei ole ikinä ollut tekemisissä sekä kaupantekijäisiksi syöttää ja juottaa ne. Disclaimeri tietysti tähän: toki jättihäät ovat perustellut, jos lompakko on lyönnissä tai pappa betalar.

Omat hääni olivat aika pitkälle opiskelijabudjetilla toteutetut, kokonaiskulu taisi olla omasta lompsasta reilu tonni. Rouvan puku oli edullinen (tosin juuri sellainen kuin itse halusi), shaketti vuokrattu ja vain lähimmät sukulaiset paikalle. Kolmen ruokalajin illallinen juomineen 20 hengelle (vanhemmat kustansivat n. 600€), ja hyvissä ajoin kylpylään viettämään laatuaikaa. Kavereille järjestettiin sitten kuukauden päästä saunapainotteiset "hääbileet", jossa ruokapuoli oli varsin mättöhenkistä, eli salaatteja, kinkkukiusausta ja tujua boolia.

Hääjuhlan suuruus tai siihen käytetty raha ei korreloi liiton menestysmahdollisuuksia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Omissa häissä oli jotain 110-120 vierasta ja voin sanoa, että oli todella vaikea vetää se viiva ketä kutsutaan ja ketä ei. Pakkohan se johonkin on vetää.

En myöskään tajua sitä, että häitä suunnitellaan vuositolkulla. Me pistimme hihat heilumaan ja n. 5 kk hääprojektin alkamisesta häät oli pidetty.

Budjettiin en ala kommentoimaan, koska siinä on aivan uskomatonta pelivaraa ja se riippuu niin monesta asiasta. Mainitaan nyt vaikka kuriositeettina, että pitopalvelun mies kysyi tarvitsetko kuittia, jolloin hinta on tämä vai laitetaanko tällä käteishinnalla?

Niin, mihin se raja vieraiden suhteen vedetään? Minä tein jotenkin siihen tyyliin, että katsoin puhelinmuistion läpi ja mietin, että mitä näiden ihmisten kanssa voi tehdä vapaa-ajalla ja haluanko tehdä ylensäkään mitään.

Luonnollisesti luuri on täynnä pomojen, pelikavereiden ja vastaavien numeroita eli häistä raakkaaminen ei tietenkään tee itse numeroa suoraan tarpeettomaksi.

Alkuperäinen kysyjä puhui parista vuodesta. Nopea suunnittelu todellakin muuttuu itseisarvoksi, jos aletaan menemään pitkälle yli puolen vuoden. Elämässä pitää olla muitakin projekteja kuin nämä bileet, mihin se "suunnitteluaika" oikein hassataan, kun ihan faktisesti tiedämme, että minkäänlaiset häät eivät oikeasti vaadi mitään kahta vuotta. Siis vaadi oikeasti, voihan niitä koristeita nysvätä niin monta vuotta kuin huvittaa.

Konnamuori, onnittelut ei-kirkkohäiden valinnasta. Miten minusta tuntuu, että suurin osa menee naimisiin kirkossa, vaikka edellisen kerran on miettinyt jumalaa joskus rippikoulussa. Eli aika lailla naurettavaa olla siellä taivaan isän edessä ja mitä ikinä se pappi höpiseekään.

Jos suvusta löytyy kesämökkiä, niin siinä teillä on pitopaikka. Minä en todellakaan halunnut sitä ratkaisuksi esimerkiksi budjetin takia, vaan yksinkertaisesti siitä syystä, että paikkamme järven rannalla sopii uskomattoman hyvin moiseen tarkoitukseen. Tuossa voi toki tulla logistisia ongelmia, jos kesäpaikka on jossain todella metsässä. Hassu juttu, että olin joskus miettinyt asiaa ennen kuin olin edes naimisiinmenoa harkinnut sen enempää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Seuraava enemmänkin yleisesti kuin BA:lle, tuli vain tuosta lainaamastani mieleen:

Best Maniksi ja Kaasoksi kannattaa valita aktiiviset persoonat, jotka jaksavat järjestää ohjelmaa ja ylläpitää hyvää tunnelmaa höpötyksillään.
Hyvä pointti, lisäksi juontajalla on oltava hyvä tilannetaju, jos tehtävän antaa muille kuin kaasolle tai bestmanille. Itse menin tässä hiukan hassiin, mutta onneksi oma-aloitteinen kaaso paikkasi tilannetta. Luotin liikaa tuttuun jamppaan, mutta olisi pitänyt silti käydä tehtävänkuva läpi tarkempaan.

Kuvaajista sen verran, että mikäli videointi on amatöörien varassa, kannattaa yrittää saada porukka pelaamaan tiiminä. Voi olla kivempi saada yksi hyvin editoitu ja monipuolinen tuotos, kuin neljä liki samansisältöistä plattaa. Eli yksi kuvaa yleisöä, yksi ohjelmaa, yksi hääparia jne ja noista sitten taitavin editoi yhden kokonaisuuden (jos osaa). Samoin on valokuvaajien kanssa; tehkää lista tapahtumista ja vieraista, jotka haluatte ehdottomasti ikuistaa. Muutamat häät olen kiertänyt tähän ikään, ja nyt alkaa jo hiukan hahmottaa pienen budjetin häiden ongelmakohtia. Toki jos rahaa on, tai suvusta/kaveripiiristä löytyy osaavaa porukkaa, on huolia hiukan vähemmän.
 

scholl

Jäsen
Pässinnäköisiä demareita Daniel Westlingin vanhemmat. Kirkon ainoat kauniit naiset ovat muuten Madde sekä Letizia Ortiz.

edit. mahtipontiset laivastoasut Carl Philipillä ja Kaarle Kustaalla. Juan Carlos taitaa olla katsomassa futista, kun Sofia on yksin tossa.

edit2. koskakohan muuten saadaan Suomeen se saksalainen kuningas ja palatseita. Ennenkaikkea aatelisarvoja pitää alkaa jakaa uudelleen
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai jaa, kenen vieressä he istuvat/minkävärinen puku? Käänsin vasta kanavalle.

Mikähän Danielilla mättää, kun ei uskalla katsoa tulevaa vaimoaan ollenkaan? Victoria hakee katseellaan miestä, mutta kaiffari tuijottaa vaan muualle. Joko se on itkuunpurskahtamaisillaan tai sitten todella vaivautunut.
 

scholl

Jäsen
Ai jaa, kenen vieressä he istuvat/minkävärinen puku? Käänsin vasta kanavalle.

etkö tsiigannut niitä hemmoja eilisessä konsertissa?

Ne on eturivissä ne ainoat tyypit ilman kunniamerkkejä tai tiaroja. Tai on sillä äijällä varmaan pari pientä työväen yhdistyksen prenikkaa. Katotaan näyttävätkö niitä vielä niin sanon, mikä puku. Läskejä kuitenkin.

edit. Danielin mutsin puku on arkinen roosanharmaa (vai onko se vain harmaa, eos). Kaulassa pyöreät helmet. Ukko oikealla puolella sellainen risuparta.

edit2. Danielin puolella eturivissä eli siinä missä Monacon Albert on vasemmalla ja Haloset oikealla
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tsiigannut :) Danielin mamma on varmaan siis tuo harmaanlilaan pukeutunut tummatukkainen, hieman kookkaampi daami, samassa rivissä maamme äidin kanssa. Köh. Häntä ainakin kuvataan paljon :)

Oi miten suloista, molemmat olivat todella liikuttuneita vaihtaessaan sormuksia! Danielin osakkeet ovat varmaan kovassa nousussa, varsinkin kun uusi Jonas-skandaali vain odottaa puhkeamistaan täyteen kukkaan :)

edit. Danielin mutsin puku on arkinen roosanharmaa (vai onko se vain harmaa, eos). Kaulassa pyöreät helmet. Ukko oikealla puolella sellainen risuparta.

No joo, sama daami kuitenkin :)
 

scholl

Jäsen
Oi miten suloista, molemmat olivat todella liikuttuneita vaihtaessaan sormuksia! Danielin osakkeet ovat varmaan kovassa nousussa, varsinkin kun uusi Jonas-skandaali vain odottaa puhkeamistaan täyteen kukkaan :)

Itse en katsonut sitä kohtaa.

Harmittaa, että Victoriasta tulee kuningatar. Tulee sellainen vässykkä kuin Englannin kuningatar. Jos Carl Philipistä olisi tullut kunkku niin olisi tapahtumia ja meininkiä. Ajettaisiin Porschella kaasupohjassa ja muuta hauskaa.

En millään jaksa uskoa, että tuo Daniel olisi hetero. Heissä on muuten paljon yhteistä Arajärven Pertin kanssa.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Onhan meillä Jari I, maalintekijä jumalan armosta tai häneltä kysymättä. Toivottavasti Daniel ei alempiarvoisena koe Kaarina Maununtyttären kohtaloa ja joudu maanpakoon Suomeen.

Sinällään huvittavaa että ainoat Suomeen haudatut kuninkaalliset ovat entinen baaritarjoilijatar ja tämän avioton tytär.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nehän ovat ihan samannäköisiäkin, nämä vastavihityt puolisot :) Sama hymy, samat piirteet.

Antaa Carl Philipin vaan olla oma itsensä, hyvä kaveri olis mennyt ihan piloille kunkkuna. Eiköhän Phillu ja sisarensa Madde kuitenkin järjestä riittävästi säpinää ruotsalaisille, Victorialle sopinee vähän rauhallisempi tahti.

PS. Nyt on kuningataräiti käynyt yhden kerran liikaa Brasiliassa kasvojenkohotuksessa. Näyttää vahanaamiolta hymyillessään.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Pässinnäköisiä demareita Daniel Westlingin vanhemmat. Kirkon ainoat kauniit naiset ovat muuten Madde sekä Letizia Ortiz.

edit2. koskakohan muuten saadaan Suomeen se saksalainen kuningas ja palatseita. Ennenkaikkea aatelisarvoja pitää alkaa jakaa uudelleen
Westlingin isä heitti aika pätevän puheen illallisella noin ensikertalaiseksi enkä demariudestakaan ihan vannomaan menisi.

Kannattaa muuten lukea yksi Kuukausiliitteen juttu - siis sen, jossa Bruce Oreck pullistelee kannessa. Jutussa vieraillaan Philipp von Hessenin, Hessenin prinssin - Friedrich Karlin pojanpojan pojan - tiluksilla. Mies olisi nyt perimysjärjestyksen mukaan Suomen kuningas, jos 1918 tehty päätös monarkiasta olisi jäänyt voimaan. Vaikuttaa ihan asiamieheltä, ja kaiken lisäksi suostuisi osa-aikaiseksi kuninkaaksi edelleenkin vaikka heti!
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
PS. Nyt on kuningataräiti käynyt yhden kerran liikaa Brasiliassa kasvojenkohotuksessa. Näyttää vahanaamiolta hymyillessään.
Ei se ole hymy vaan viimeisen kiristyksen tulos. Sama ongelma kuin Ella Erosella aikoinaan - suu ei mene enää kiinni.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei se ole hymy vaan viimeisen kiristyksen tulos. Sama ongelma kuin Ella Erosella aikoinaan - suu ei mene enää kiinni.

La Ella olikin melkoinen näky viimeisinä vuosinaan... Kuningattaren kannattaisi varmaan virittää joku hyttysverkko siihen tai ainakin välttää avovaunuja isompien pörriäislaumojen läpi ajattaessa.
 
Huomenna on sitten allekirjoittaneella edessä se suuri päivä. Ei oikein vieläkään käsitä, mitä huomenna on tapahtumassa, mutta pahoin pelkään, että sen tajuaa kaiken jännityksen kanssa huomenna, kun saapuu kirkon pihaan. Itse olen aina ollut huono jännittämään etukäteen, mutta aina h-hetkellä iskee sitäkin pahempi kipsi/jännitys. Alunperin 60 hengen pienehköt häät venyivät aina lähes 100 hengen häiksi. Morsian lähti tänään puolen päivän aikoihin vanhempiensa luokse, jotta kaikki menee perinteiden mukaan ja itse olen viettänyt päivän laatuajan Jatkoaikaa lueskellen, jottei tarvitsisi ajatella koko aikaa huomista, kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta vielähän tässä viime hetkillä ehtii tapahtua paljon.

Kaiken kaikkiaan todella hieno fiilis ja kliseisesti odottava fiilis. Huomenna on loppuelämäni ensimmäinen päivä ja tiistaina lähdetään upealle häämatkalle, joten eipä voisi paremmin mennä, vielä kun kerkeää puhelimen teksti-tv:stä tarkastamaan HIFK:n voiton!
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Huomenna on sitten allekirjoittaneella edessä se suuri päivä.
Onnea ei vissiin saa toivottaa, joten tsemppiä huomiselle. Ei se jännitä kuin hetken...

Kaiken kaikkiaan todella hieno fiilis ja kliseisesti odottava fiilis. Huomenna on loppuelämäni ensimmäinen päivä ja tiistaina lähdetään upealle häämatkalle, joten eipä voisi paremmin mennä, vielä kun kerkeää puhelimen teksti-tv:stä tarkastamaan HIFK:n voiton!

On syytä ollakin hieno fiilis, kun on kuitenkin toivottavasti se ainoa kerta kun kirkossa sanot tahdon!

Jotta jotain negatiivistäkin, niin toivotaan nyt kuitenkin, että HIFK ottaa rumasti turpaan.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Huomenna on sitten allekirjoittaneella edessä se suuri päivä. Ei oikein vieläkään käsitä, mitä huomenna on tapahtumassa, mutta pahoin pelkään, että sen tajuaa kaiken jännityksen kanssa huomenna, kun saapuu kirkon pihaan. Itse olen aina ollut huono jännittämään etukäteen, mutta aina h-hetkellä iskee sitäkin pahempi kipsi/jännitys. Alunperin 60 hengen pienehköt häät venyivät aina lähes 100 hengen häiksi. Morsian lähti tänään puolen päivän aikoihin vanhempiensa luokse, jotta kaikki menee perinteiden mukaan ja itse olen viettänyt päivän laatuajan Jatkoaikaa lueskellen, jottei tarvitsisi ajatella koko aikaa huomista, kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta vielähän tässä viime hetkillä ehtii tapahtua paljon.

Mä en ehtinyt jännittää, kun vielä hääpäivänä tuli tehtyä valmisteluita juhlapaikalla vielä tuntia ennen alttaria. Kuukausi sitten oli vihkiminen, hurjan nopeasti meni hääpäivä ja kyllähän noi bileet pitäis uudelleenkin. Ois ollut hienoa olla vieraana omissa häissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös