Monta paria sinulla on kenkiä?

  • 10 631
  • 128

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mitä vittua te teette noin monilla kengillä? Imelda Marcosin faneja? Vittu ihminen tarvitsee hyvät talvikengät ja jonkinlaiset kesäkengät, kaikki muu on joutavaa hifistelyä. Jalkafetisistien runkkailua.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä vittua te teette noin monilla kengillä? Imelda Marcosin faneja? Vittu ihminen tarvitsee hyvät talvikengät ja jonkinlaiset kesäkengät, kaikki muu on joutavaa hifistelyä. Jalkafetisistien runkkailua.
Joillain on elokuvia, toisilla levyjä, kolmansilla kelloja jne.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joillain on elokuvia, toisilla levyjä, kolmansilla kelloja jne.
Touche. Mulla on seinällinen levyjä. Niistä minä pidän. Kengät taas, ihan sama mitkä sämpylät mulla on jalassa. Olen ihminen joka diggaa musiikkia, ei kenkiä. Ne on mulle välttämätön paha. Jotain kai on pakko olla jaloissakin, vaan ihan sama miltä ne näyttää ja kuka ihmisiä kusettava ”designeri” ne on suuressa loistokkuudessaan visioinut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä vittua te teette noin monilla kengillä? Imelda Marcosin faneja? Vittu ihminen tarvitsee hyvät talvikengät ja jonkinlaiset kesäkengät, kaikki muu on joutavaa hifistelyä. Jalkafetisistien runkkailua.

Katsos kun jotkut ihmiset harrastavat jotain, jossa tarvii erilaisia kenkiä. Kuten mainitsin, niin liikun aktiivisesti luonnossa eri tavoin ympäri vuoden. Hiihto, kalastus, veneily, lenkkeily, vaeltaminen, pilkkiminen, kelkkailu, pallopelit sisällä/ulkona, laskettelu, jne kuuluvat omiin harrastuksiin. Kyllä maar pitää olla erilaisia kenkiä, jotta em. harrastukset sujuvat. Mulle nuo kaikki ovat käyttötavaraa, ei mitään hifistelyä tai keräilykamaa, vaikka kaikki kengät laatutavaraa ovatkin.
 
Kumisaappaat
Pikkisaappaat
Turvakengät talveksi
Turvakengät kesäksi
Goretexit
Padelkengät
Sisäpelikengät
Juoksukengät
Tennarit
Toiset tennarit
Talvikengät
Kusiluistimet, mikä niiden virallinen nimi onkaan
Rantasandaalit
Toimistosandaalit
Pukukengät
Laskettelumonot

16 paria nopeasti laskettuna. Syksyllä heitin kaikki ylimääräiset pois.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Katsos kun jotkut ihmiset harrastavat jotain, jossa tarvii erilaisia kenkiä. Kuten mainitsin, niin liikun aktiivisesti luonnossa eri tavoin ympäri vuoden. Hiihto, kalastus, veneily, lenkkeily, vaeltaminen, pilkkiminen, kelkkailu, pallopelit sisällä/ulkona, laskettelu, jne kuuluvat omiin harrastuksiin. Kyllä maar pitää olla erilaisia kenkiä, jotta em. harrastukset sujuvat. Mulle nuo kaikki ovat käyttötavaraa, ei mitään hifistelyä tai keräilykamaa, vaikka kaikki kengät laatutavaraa ovatkin.
Mie nyt sain viime kesänä ja syksynä kalastettua, veneiltyä, vaellettua, marjastettua, sienestettyä ihan yksillä kengillä. Anteeksi kenkäkauppiaat, mulle riitti yhdet.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Jotain kai on pakko olla jaloissakin, vaan ihan sama miltä ne näyttää ja kuka ihmisiä kusettava ”designeri” ne on suuressa loistokkuudessaan visioinut.

Touche. Minulle taas on aina ollut se ja vitun sama mitä siellä levysoittimessa pyörii. Ja 99,9% ajastani siellä ei pyöri mitään. Musa on yliarvostettua. Joku "taiteilija" rämpyttää menemään ja tästä maksetaan jopa kymppejä levyjen muodossa. Saati ostetaan jotain bändivaatteita. Sitten niitä pidetään pesemättä 24/7 päällä. Auta armias, että joku maksaa satasia että pääsee jonnekkin keikalle tungokseen seisomaan. Sitten näitä festarirannekkeita pidetään taas 3 vuotta ranteessa koska onhan se coolia että on punainen, sininen ja purppura ranneke koristamassa rannetta.

Ps. The Chainsmoukkers on kova poppoo. Se soi 0,1% ajasta. Ja se onkin 100% pyörimisajasta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Touche. Minulle taas on aina ollut se ja vitun sama mitä siellä levysoittimessa pyörii. Ja 99,9% ajastani siellä ei pyöri mitään. Musa on yliarvostettua. Joku "taiteilija" rämpyttää menemään ja tästä maksetaan jopa kymppejä levyjen muodossa. Saati ostetaan jotain bändivaatteita. Sitten niitä pidetään pesemättä 24/7 päällä. Auta armias, että joku maksaa satasia että pääsee jonnekkin keikalle tungokseen seisomaan. Sitten näitä festarirannekkeita pidetään taas 3 vuotta ranteessa koska onhan se coolia että on punainen, sininen ja purppura ranneke koristamassa rannetta.

Ps. The Chainsmoukkers on kova poppoo. Se soi 0,1% ajasta. Ja se onkin 100% pyörimisajasta.
Loistava veto. Ja kirjoitetaanko se oikeasti Chainsmoukkers?
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Alla oma listaus ja se miten luokittelen kenkäni. Vaimo ihmettelee mun isoa kenkämäärää mutta kuten huomaatte, jokaiselle on oma käyttötarkoituksensa, vain ehkä yksi kenkäpari on täysin turha.

- puvun kengät
- talvikengät
- syyskengät
- kahdet kesäkengät
- lenkkarit juoksuun
- huonokuntoset lenkkarit joita käytän esim. kun teen pihatöitä tai korjaan autoa
- sisäpelikengät
- maastojuoksukengät lähinnä ulkoilukäytössä kesäisin
- maiharit talviulkoilukenkinä
- jotkut ihme frisbeegolf-kengät, pitää vettä niin tulee käytettyä joskus ulkoillessa. en pelaa frisbeegolfia. nämä lasken ylimääräisiksi mutta en viitsi heittää pois ennen ku ne on oikeasti rikki
- toimistosandaalit
- turvakengät toimistolla
- turvakengät kotona
- sandaalit
- kahdet nappikset
- kolmet kumpparit (kotona, anoppilassa ja yhdet varalla)
- lumilautamonot
- kahdet pyöräiykengät lukkopolkimiin (maantiepyörää ei ole mutta kengät löytyy, koska löysin halvalla kirpparilta)
(kolmet luistimet)

Eli jos luistimia ei lasketa niin saan laskettua 23 paria kenkiä. Crocsit vielä puuttuu, koska nuo sandaalit on jo mennyt vähän pilalle kun niitä tulee käytettyä liikaa kotona.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mitä tarkalleen ottaen tarkistat jos minulla on oma slangi? Tai minulla ja kaksoisveljelläni. Olemme kehittäneet kielen meidän kesken. AIomme murtaa tällä yhteiskunnan.
Äärimmäinen himo teillä. Mikä vika yhteiskunnassa, miksi se pitää murtaa? Minulle yhteiskunta on ollut hyvä, palautti koomassa kuukauden maanneen poikani elävien kirjoihin. Kiitos yhteiskunnalle ja veroille. En ikinä enää vittuile veroista.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
@pepsi olen osittain samaa mieltä. Toistaiseksi olen käynyt kahdella (2) keikalla ja molemmissa pääesintyjä on ollut jenkeistä, ei kuitenkaan mitään massamusaa suhteessa USA:n asukaslukuun.

Massaa seuraamalla olet... noh, helposti keskellä ihmismassaa. Jos yksi asia mua ahdistaa tässä maailmassa, se on ihmispaljous, toiselta nimeltä ylipopulaatio. En edes nauti täyteen ahdatuista paikoista, ja toisaalta juuri niissä isoissa julkisissa tapahtumissa tämä "ylipopulaation" kerma pääsee yleensä helpoiten irti.

Kyl mä MM-19 kultajuhlissa Kaisaniemessä kävin hyvän ystäväni kanssa, kokeilemassa ja kokemassa hieman sitä tunnelmaa. En pitänyt. Eihän siellä edes nähnyt tai kuullut mitään, kun en ole fyysisestikään mikään jättiläinen ja toisaalta olen myös syntyjäni herkkäkuuloinen.

Koko tapahtuma oli paikan päältä mulle oikeastaan luultavasti vielä huonompi kokemus kuin se olisi ollut kotoa käsin. Haluaisin voivani sanoa nauttineeni edes tunnelmasta, mutta koska ahdistun eniten juuri ahtaissa paikoissa joissa ihmiset riehuvat, oikeastaan koko sen ajan siellä mietin että olisin mieluummin missä tahansa muualla ja olin mukana lähinnä ystäväni mieliksi.

Toisaalta luulin kyllä alun perin itsekin haluavani kokea sellaisen tapahtuman edes kerran. Tulinpahan vahvistuneeksi siitä että en kaipaa takaisin ainakaan aivan heti.
 
- Lenkkareita näyttää olevan tasan kymmenen paria, joista 3 paria polkujuoksuun, 5 paria maantiejuoksuun, yhdet nastarit ja yhden paljasjalkakengät. Kaikki ovat säännöllisessä lenkkikäytössä ja lisäksi tyylikkäimpiä lenkkareita tulee käytettyä myös arkikenkinä.
- Kahdet arkikengät, joista toiset toimistolla.
- Vaelluskengät
- Goretex-nilkkurit yleiskäyttöön
- Kumisaappaat
- Kaksi paria pyöräilykenkiä
- Neljät kävelykengät joista yhdet toimistolla
- Kahdet hiihtomonot
- Talvinilkkurit (näistä voisi luopua)
- Nahkaiset pakkassaappaat eräsiteisiin ja muuten vain talvisiin
- Crocsit
- Sandaalit

Tuleeko tästä nyt 27 paria. Kaikilla oma funktionsa, en osta turhia. No ehkä ehkä nuo lenkkarit on pieni heikkous.

Ei: Unohdin "talvitennarit", turvakengät, nappulakengät ja sisäpelikengät. Eli 31 paria.
 
Viimeksi muokattu:

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Purjehduskengät kesäksi ja nilkkabuutsit talveksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
- erityylisiä lenkkikenkiä kolmet
- painonnostokengät
- Vanseja, Converseja ja Air Jordaneita yhteensä rapiat kymmenkunta
- Chelsea-bootsit talvikelille
- wannabe-timberlandit, en muista brändiä
- mustat ja ruskeat nahkakengät siistimpään settii
- vaelluskengät
- Salomonin isolla kuviolla varustetut lumilenkkarit (tai lumella mä niillä juoksin, toimi hyvin)
- korkeavartiset nastakengät
- kumpparit
- parit jeesussandaalit
- parit crocksit
- pyöräilykengät

Mitähän unohtui... No nuo ainakin.

Hankinnassa suomalaiset käsityönä tehdyt kengät Bootfactorystä ja jotkut uniikit Air Jordanit.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En ole ikinä laskenut, mutta tehdään se nyt ulkomuistin perusteella:

- 1x kävelykengät
- 3x vaelluskengät (yhdet hyvät kotona, yhdet edulliset mökillä, toiset edulliset vanhempien luona)
- 1x paljasjalkakengät
- vähintään 2x lenkkarit (yhdet kotona, yhdet mökillä, mökillä saattaa olla vielä ainakin yhdet lisää)
- 2x nastalliset varsikengät (Viime talvena ostin uudet, kun vanhoista oli nastoja irronnut. Tarkoitus on viedä nuo vanhat vanhempien luokse, niin voi siellä kyläillessä käyttää noita, eikä tarvitse roudailla täältä noita mukaan)
- 1x nastalliset juoksukengät
- 1x siistit talvikengät (jonkinlaisella kitkapohjalla)
- 1x kävelykengät lämpimämmälle vuodenajalle
- 1x juhlapuvun kengät
- 1x kumisaappaat
- 1x vaellussaappaat
- 1x hankiset
- 1x sandaalit
- 1x tohvelit
- 1x crocsit
- 2x sisäpelikengät

Kaapin pohjalla saattaa olla vielä jotain muitakin vanhoja kenkiä, joita en ole vuosiin käyttänyt. Viime vuonna muuton yhteydessä heitin tällaisia kyllä surutta roskiin. Mutta ehkä olisi voinut olla vielä aktiivisempi asiassa.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
3 kenkäparia. Kahdet käytössä ja yhdet huonokuntoiset reservissä. Eipä noita enempää tarvitsisikaan.
Kolmen vuoden takainen tilanne on muuttunut astetta huonommaksi ja tällä hetkellä löytyy vain yksi ehjä kenkäpari. Reservissä backuppina on reikäiset lenkkarit, joita kyllä voi käyttää kuivalla säällä, mutta vesikeleille ei ole asiaa sillä vesi tulee kengistä läpi välittömästi. Harkinnassa on ostaa uudet kengät ensi vuonna ja todennäköisesti tulevat olemaan sellaiset joilla pärjää jokaisella kelillä.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Täällä on tullut pari kertaa vastaan paljasjalkakengät. Mitkä ihmeet ne on? Miksi paljain jaloin olemiseen tarvitaan kengät? Eikö voi vaan olla ilman kenkiä?
 
Täällä on tullut pari kertaa vastaan paljasjalkakengät. Mitkä ihmeet ne on? Miksi paljain jaloin olemiseen tarvitaan kengät? Eikö voi vaan olla ilman kenkiä?
Varmaan googlettamalla olisit itsekin saanut tämän tietoosi, mutta esimerkiksi täältä lisätietoa paljasjalkakengistä:

Näkisin että näillä saa paljain jaloin liikkumisen hyödyt ilman lasinsiruja tai huumeneuloja jalkapohjissa. Tämän(kin) teeman ympärillä on ihan omat uskontokuntansa mutta itse en ole kovin fanaattinen. Juoksen 250-350 tuntia vuodessa, ja olen huomannut että jalkani tykkäävät kun juoksen vaihtelevilla alustoilla ja erilaisilla kengillä.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
@Urheiluministeri kiitos infosta. Tykkään kävellä paljon paljain jaloin ja jalat kestävät aika hyvin kaikkia pintoja kävellä, mutta siinä asvaltilla oleviin yksittäisiin pikkukiviin ei vaan totu. Tekee höpöä kun sellainen sopivasti jää kantapään alle. Lasinsiruilta ja huumeruiskuilta olen välttynyt sillä kun olen katsonut eteeni kävellessä. Jos tämmöiset kengät poistavat tuon kiviongelman niin harkitsen vakavasti hankintaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mulla on talvikengät ja kahet kesäkengät. Lipsuttimet kans. Eli semmoset Crocsit.
 
@Urheiluministeri kiitos infosta. Tykkään kävellä paljon paljain jaloin ja jalat kestävät aika hyvin kaikkia pintoja kävellä, mutta siinä asvaltilla oleviin yksittäisiin pikkukiviin ei vaan totu. Tekee höpöä kun sellainen sopivasti jää kantapään alle. Lasinsiruilta ja huumeruiskuilta olen välttynyt sillä kun olen katsonut eteeni kävellessä. Jos tämmöiset kengät poistavat tuon kiviongelman niin harkitsen vakavasti hankintaa.
Olen käyttänyt noita Merrelin paljasjalkatossuja lähinnä poluilla juostessa, ja kyllähän nuo suodattavat ainakin terävimmät särmät. Juoksussa toki askel ohjautuu luontaisesti selkeästi enemmän päkiöille, mikä on yksi syy siihen että aika ajoin noilla yritän lenkkiä juosta. Toki vähän tarkemmin tulee katsottua mihin astuu, verrattuna perus polkujuoksukenkiin.

Muutaman kerran lenkin loppupuolella kun askel ei ole enää ollut ihan herkimmillään, olen potkaissut mukavasti kiveen tai juureen. Ai että, sitä kallossa asti tuntuvaa tärähdystä ei kyllä normilenkkareilla saa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös