Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 728 943
  • 3 722

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kausi, kerrankin olemme samaa mieltä :-) aurajoki taitaa olla jäänyt viime vuosikymmenelle eikä ole yhtään seurannut mitä Palloseurassa nykyään tapahtuu.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Kerrotko esimerkkejä miten arroganttius näkyy 2017 TPS:ssä? Minusta ei mitenkään, mutta ole hyvä.

Jokainen voi itse tykönänsä vapaasti muodostaa tästä oman mielipiteensä. Kinamaan ryhtyminen ei auta mitään.

Tässä vaheessa on pakko kysyä esim. nimimerkiltä aurajoki ja kettuherra, olittekko itse katsomassa peliä."

Olin katsomassa peliä ihan paikan päällä, eikä ollut ensimmäinen kerta tällä kaudella.

Kuitenkin jos puhutaan arvoista ja organisaation johdon luotaantyöntävyydestä normaalin tallaajan silmin niin voiko sitä edes markkinoilla korjata jos tilanne on kuvailemallasi tasolla? Se on sitten yksi lysti mikäli lyödään lippukampanjaa, mainoksia tai muuta mikäli ihminen vieroksuu koko tapahtuman järjestäjää vahvalla tavalla. Voiko sitä edes pitkäaikainen menestyskään muuttaa?

Kyllä asiakkaiden mielipiteeseen ja käyttäytymiseen voidaan vaikuttaa. Sitä kutsutaan markkinoinniksi. Lehti-ilmoituksen laittaminen Turun Sanomiin ja somenäkyvyys eivät ole ainoa keino markkinoinnissa, ei ainakaan niiden sitä pitäisi olla, jos halutaan pitkäaikaista vaikutusta asiakaskäyttäytymiseen.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tässä vaheessa on pakko kysyä esim. nimimerkiltä aurajoki ja kettuherra, olittekko itse katsomassa peliä. Se on nimittäin kaikkein helpoin tapa maata itse sohvalla ja vierittää syy jonkun muun viaksi.
En ollut!

Tämä on nyt muistaakseni kolmas perättäinen kausi, kun en ole harkinnutkaan meneväni arkimatseihin. Reilut 20 vuotta tuli siellä E5:ssa istuskeltua - oli sitten arki tai pyhä. Kuten olen aiemminkin sanonut: TPS aloitti säästötalkoot ja alkoi säästää myös meikäläisen rahoja. Yläkatsomot auki, niin Kettuherraakin näkyy jälleen hallilla.

Mutta kyllä mulla mulla markkinointipomona aika haastava tilanne olisi jos esim. lukee näitä juttuja täältä: " täytyy päästä piippuhyllylle" , "joutuu liukastelemaan autolle", " en saanut ostettua lippua netistä (itse varannut kymmeniä lippuja ulkomaille, ei voi olla niin vaikeaa)"
Mitä haastavaa näissä on?

"täytyy päästä piippuhyllylle"
Ratkaisu: voi hyvät hyssykät; piippuhyllyt auki

"joutuu liukastelemaan autolle"
Ratkaisu: no *PRKL* parkkialue puhtaaksi lumesta ja jäästä sekä valaistus ja liikenteenohjaus kuntoon. Äijää lapion ja harjan varteen pelipäivinä ennen matsin alkua, jos sitä parkkialuetta ei saada puhtaaksi koneellisesti.

"en saanut ostettua lippua netistä"
Ratkaisu: laitetaan nettisovellus sellaiseen kuntoon (riittävän yksinkertaiseksi), että se varmasti toimii. En tiedä nettisovelluksen toimivuudesta (en ole kertaakaan edes kokeillut), mutta kommenttien perusteella ongelmia on ollut. Asiasta mitään tietämättä sanoisin liian hankalaksi, jos lippuostoksille pitää mennä jonkun tietyn linkin tai tietyn sivuston kautta. Yksi katsomokartta, johon merkitään joka ikinen jakkara. Jakkaraa klikkaamalla pääset ostoprosessiin (ilmoitetaan hinta, valitset maksuvälineen jne.). Yhtään enempää kikkailuja ei tarvita.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin, tässä on lueteltu syitä, minun silmissäni TEKOsyitä, propsit aurajoelle, kun käy hallilla niin on oikeutus valitukseen.
 

jukkaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin, tässä on lueteltu syitä, minun silmissäni TEKOsyitä, propsit aurajoelle, kun käy hallilla niin on oikeutus valitukseen.
Eli pelkästään hallilla käyviä kuuntelemalla saadaan lisää yleisöä? Ja mitä helvetin TEKOsyitä? Ihan valideja perusteluja nuo ovat. Mutta enpä kai saisi itse valittaa, kun vain 2 matsia tällä kaudella olen hallilla käynyt katsomassa, aikaisempina kausina ~10 runkosarjapelissä keskimäärin. Arkipeleihin en enää tule, ennen kuin yläkatsomot avataan.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
TPS paketoi tänään sarjajohtaja Tapparan, joten on mielenkiintoista nähdä, mitä TPS:n markkinointiosasto tekee ensi tiistain Jukurit-ottelun markkinoimiseksi, jotta katsomot saadaan mahdollisimman täyteen.

Lehti-ilmoitus Turun Sanomiin ja sitten vaan odottamaan yleisöryntäystä. Näinkö?
 

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TPS paketoi tänään sarjajohtaja Tapparan, joten on mielenkiintoista nähdä, mitä TPS:n markkinointiosasto tekee ensi tiistain Jukurit-ottelun markkinoimiseksi, jotta katsomot saadaan mahdollisimman täyteen.

Lehti-ilmoitus Turun Sanomiin ja sitten vaan odottamaan yleisöryntäystä. Näinkö?
Aikajana aika haastava varmaan alkaa reagoida nyt voiton jälkeen. Peliliikkeet varmaan jo tehty?
Mitä muuten markkinoinnin rautaisena ammattilaisena itse tekisit että saadaan häkki täyteen?
 
Suosikkijoukkue
TPS
Edelliseen vielä jatkoksi kysymys:

Jos ja kun TPS tällä kaudella menestyy monen vuoden "hiljaiselon" jälkeen, niin miksei Turussa ole syntynyt tällä kaudella boomia?

Arroganttisen organisaation aiheuttama uskottavuusongelma ja arvot, joita tavallinen "kadunmies" ei osta, on minun vastaukseni tuohon kysymykseen.

Puhut samaan aikaan kadunmiehistä ja 500t asukasmäärästä (ilmeisesti koko varsinais-suomen ja vähän tykö) ja sitten kuitenkin asioista, joiden epäilen olevan täysin aktiivisen seuraajan kiikarissa eikä todellakaan sen peruspentin.

Uskottavuusongelman allekirjoitan aiempien kausien huonon suorituksen sekä pelleilyjen osalta (nämä siis taviskatsojakin muistaa), mutta tajuaako se "kadunmies" jotain esimerkiksi noista Niittymäen lunastamattomista lupauksista mistä täällä itketään? Ei todellakaan, vaan väitän, että tässä sekoitetaan nyt promillea katsojakunnasta edustavan aktiivisen seuraajan näkemys ja tuntemukset satunnaiskatsojaan.

Tuo edellämainittu uskottavuus kysymys siis varmasti vaikuttaa osaltaan siihen ettei mitään boomia ole käynnissä, mutta eiköhän se pohjaudu lähihistorian heikkoihin peliesityksiin, valmennussekoiluihin, tyhjennysmyynteihin, lunastamattomista lupauksiin (uudelleensyntymisen hype joka lässähti) ym, eikä johonkin "organisaation arroganssiin" tai vastaaviin asioihin, jotka näkyvät varsin rajallisesti isossa julkisuudessa.
 
Viimeksi muokattu:

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Lehti-ilmoitus Turun Sanomiin ja sitten vaan odottamaan yleisöryntäystä. Näinkö?

Voisin melkein lyödä vetoa ettet Sinä, palstan negatiivisin itkijä ainakaan ole paikan päällä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Niin, tässä on lueteltu syitä, minun silmissäni TEKOsyitä, propsit aurajoelle, kun käy hallilla niin on oikeutus valitukseen.
Mikä TEKOsyy?

Mä olen tosiaan sen 20+ vuotta käynyt hallilla - sekä arkisin että viikonloppuisin - ja yhtäkkiä vain ilmoitetaan, että käytännössä multa viedään jakkara alta arkimatseista. Onko se siis TEKOsyy, että mä en käy enää arkisin matseissa? Saman TEKOsyyn johdosta mä vastaavasti kävin 20+ vuotta matseissa MYÖS arkisin. Helvetin hyvä TEKOsyy!
 

Pioni

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja TPS Juniors
aikuiset ihmiset (ehkä), voi lässyn lässyn...jakkara viety ja sitä sun tätä..markkinointiin nyt heti se kylän paras kravatti-pantteri, et saadaan mökki täyteen (tästähän se on tietenkin kiinni)..jätkät on just voittanut sarjakärjen ja vittu valitus vaan jatkuu ja jatkuu!! Niin ja vuodesta 1976 käyty matseissa, välillä ollut jakkara kateissa, välillä lihis kylmä ja välillä olut jono liian pitkä..olen hengissä silti yhä ja tänään 21.1.2017 ei pitäisi vituttaa mikään Palloseuraamme liittyvä..
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
TPS paketoi tänään sarjajohtaja Tapparan, joten on mielenkiintoista nähdä, mitä TPS:n markkinointiosasto tekee ensi tiistain Jukurit-ottelun markkinoimiseksi, jotta katsomot saadaan mahdollisimman täyteen.

Lehti-ilmoitus Turun Sanomiin ja sitten vaan odottamaan yleisöryntäystä. Näinkö?

Lopeta nyt vittu, kiitos. Levy vaihtui vuosi sitten. Sun ainut tarkoitus on dissata, dissata ja dissata. Et vastaa kysymyksiin, dissaat sen päälle jne. Noloa, oksettavaa, paskaa. Täällä saa pelikieltoja siitä, että menee hlöön. Siitä ei saa, että kirjoittaa vahingoittamistarkoituksessa silkkaa paskaa vuosikaudet. Huh huh.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Kausi, kerrankin olemme samaa mieltä :-) aurajoki taitaa olla jäänyt viime vuosikymmenelle eikä ole yhtään seurannut mitä Palloseurassa nykyään tapahtuu.

Totta kai olemme, kannatamme samaa seuraa - tavoillamme ja lujaa. Tämä yksi -aurajoki- sen sijaan ei ole TPS:n kannattaja. En edes jaksa alkaa perustella.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
aikuiset ihmiset (ehkä), voi lässyn lässyn...jakkara viety ja sitä sun tätä..
Muotoilenko asiani toisin?

Se sama saatanan jakkara on edelleen siellä yläkerrassa. Seuran johtohenkilöiden mahtipäätöksellä sinne ei vaan arkisin ole mitään asiaa. Kyse ei ole mistään isosta asiasta. Vastaavalla mahtipäätöksellä yläkerran katsomot voitaisiin pitää auki joka kotimatsissa. Nyt siihen ei ole halua - tehdään ennemmin paskoja päätöksiä avata ko. katsomonosat tyyliin puolitoista tuntia ennen matsin alkua (en muista tarkkaan - tällä kaudella kuitenkin). Eipähän tarvitse toimistolla itkeä katsojalukemista.

Muistaakseni liitin tähän ketjuun joskus yleisömäärät arkimatseista ennen ja jälkeen mahtipäätöksen. TPS pelaa parempaa lätkää kuin lähes kymmeneen vuoteen. Arkimatsien katsojaluvut pienenevät pienenemistään.

Syy ja seuraus?
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sen verran sanon, että itse en arkipeleihin tule ennen kuin yläkatsomo on auki. Viime kaudella oli kausari alas ja oli omaan makuun aivan perseestä. Viikonloppuina siirryin aina yläkertaan, vaikka kausari olikin alas. Toki tämä ei isossa kuvassa ole varmaan se THE ongelma. Mutta enhän mä saa valittaa, kun en käy arkipeleissä...
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Tuo edellämainittu uskottavuus kysymys siis varmasti vaikuttaa osaltaan siihen ettei mitään boomia ole käynnissä, mutta eiköhän se pohjaudu lähihistorian heikkoihin peliesityksiin, valmennussekoiluihin, tyhjennysmyynteihin, lunastamattomista lupauksiin (uudelleensyntymisen hype joka lässähti) ym, eikä johonkin "organisaation arroganssiin" tai vastaaviin asioihin, jotka näkyvät varsin rajallisesti isossa julkisuudessa.

Tässähän sitä arroganssia on lueteltu jo muutamia: valmentajasekoilut, tyhjennysmyynnit, lunastamattomat lupaukset.
 
Suosikkijoukkue
TPS
On teillä aikuisilla ihmisillä murheet. Mitenköhän porukka pystyy muilla paikkakunnilla lainkaan käymään peleissä, jos ei ole yläkatsomoa ensinkään?
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin, kyllä minä toivon että TPS:n toimistossa mietittäisiin vakavasti sitä kannattaako yläkatsomoita pitää suljettuna. Aika moni sinne yläkatsomoon tuntuu haluavan. Onko se tosiaan esim. kustannussyistä niin iso kuluerä jos arkipeleissäkin yläkatsomot olisivat auki? Jotenkin vaikea uskoa että näin olisi. Säästyttäisiin myös hampaiden kiristelyltä tälläkin palstalla, ja yleinen ilmapiiri paranisi kun olisi yksi asia vähemmän mistä tuntea kiukkua.

Nykyään kannattaa olla hemmetin nöyrä asiakasta kohtaan asiassa kuin asiassa. Kun muutenkin on vaikeaa saada porukkaa hallille niin ei ehkä kannata rajoittaa katsojien valinnanvaraa.
 

jukkaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On teillä aikuisilla ihmisillä murheet. Mitenköhän porukka pystyy muilla paikkakunnilla lainkaan käymään peleissä, jos ei ole yläkatsomoa ensinkään?

Mitä väliä onko muualla yläkatsomoa vai ei? Meillä on ja sitä ei käytetä. Monet ovat siellä tottuneet pelit katsomaan, eikä halua ylihintaisille tai huonoille paikoille pelejä katsomaan. Muualla on myös alakatsomoiden rakenteet erilaisia. On jyrkempää katsomoa, jolloin enemmän paikkoja josta näkee pleksin yli hyvin. On plekseissä kiinni olevaa katsomoa jne. Eipä se tunnelmakaan, minkä yläkatsomon sulkemisella piti parantua, kovin kummoiselta ole tv-kuvan perusteella arkipeleissä vaikuttanut.

Ehkäpä olisi yläkerran sulkemisen sijaan kannattanut esim. niitä Mr.Foxin muutamaan kertaan mainitsemia halpoja kausareita yrittää myydä. Olisin itse ainakin ostanut.

tänään 21.1.2017 ei pitäisi vituttaa mikään Palloseuraamme liittyvä..

Ei vituta joukkueeseen liittyvät asiat. Lähinnä nämä tietyt nimimerkit, jotka vähättelevät muiden syitä olla tulematta hallille.
 

Lucic

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin, kyllä minä toivon että TPS:n toimistossa mietittäisiin vakavasti sitä kannattaako yläkatsomoita pitää suljettuna. Aika moni sinne yläkatsomoon tuntuu haluavan. Onko se tosiaan esim. kustannussyistä niin iso kuluerä jos arkipeleissäkin yläkatsomot olisivat auki? Jotenkin vaikea uskoa että näin olisi. Säästyttäisiin myös hampaiden kiristelyltä tälläkin palstalla, ja yleinen ilmapiiri paranisi kun olisi yksi asia vähemmän mistä tuntea kiukkua.

Nykyään kannattaa olla hemmetin nöyrä asiakasta kohtaan asiassa kuin asiassa. Kun muutenkin on vaikeaa saada porukkaa hallille niin ei ehkä kannata rajoittaa katsojien valinnanvaraa.

TÄMÄ. Joka sana tässä. Nyt se pää vihdoin pois sieltä perseestä oikeesti. Muutama järkkäri ja kioskimyyjä lisää ei tätä laivaa kaada. Tunnelmaan päätöksellä ei ole ollut minkäänlaista parantavaa vaikutusta.
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yhdyn myös nimimerkki MAKE #89 kirjoitukseen. Totta joka sana!
Ihmettelimme kaverin kanssa Kookoo-pelissä sitä, että tuntuu kuitenkin olevan varaa palkata järkkäreitä hätistämään ihmisiä pois sieltä ylhäältä. Ei se Jore ja Lolakaan varmaan ilmaiseksi hommia tee, mielummin yläkatsomot auki. Prioriteetit kuntoon säästötalkoissa.
 

Mynttoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, TPS
Huvittavaa miten osalla ottaa luonnon päälle kovin se jos kritisoidaan sitä että yläkatsomo on suljettu. Kyllä se itselleni on varsin selvä valinta ottaa ne paikat ylhäältä jos istumaan haluan. Ne harvat kerrat kun hallille nykyään pääsee tulee kylläkin seistyä mutkassa. Mutta vituttanut jo pitkään se kun moni ei edes halua ymmärtää sitä että osa ihmisistä tosiaan mieluummin sinne ylös haluaa. Mut hei kokeillaanko niin et pistetään alakatsomot kiinni ja pidetään pelkkä yläkerta auki. Nielisikö alakerran väki sen muitta mutkitta ja vääntäytyisi mukisematta katsomaan pelejä yläkertaan.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Tässähän sitä arroganssia on lueteltu jo muutamia: valmentajasekoilut, tyhjennysmyynnit, lunastamattomat lupaukset.

Niin, nämä oli kaksi vuotta sitten tai aiemmin. Ne saivat osakseen huomattavaa julkisuutta. Se, että sinua kiukuttaa pelaajahankinnan puute samaan aikaan kun pelataan todella hyvin (esimerkiksi tänään) ei ole sama asia.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin, kyllä minä toivon että TPS:n toimistossa mietittäisiin vakavasti sitä kannattaako yläkatsomoita pitää suljettuna. Aika moni sinne yläkatsomoon tuntuu haluavan.

Itse kuulun siihen kaartiin joka käy yläkatsomossa kun se on auki. Olen nyt parissa pelissä (SaiPa ja KooKoo) käynyt päätykatsomossa kun on ollut tarjous kaksi yhden hinnalla. Arkipelit on aina noin muutenkin ongelmallisia, mutta olen valmis tulemaan noitakin mahdollisuuksien mukaan katsomaan kunhan normaali lipunhinta päätykatsomoon B2 on arkipeleissä sama kuin viikonloppupeleissä yläkatsomoon. Nyt nuo paikat on käytännössä huonommat ja niistä joutuu maksamaan 6€ enemmän. Kun mahdollisuus ei ole käydä joka pelissä niin tällöin napataan kirsikat kakun päältä ja näin normihintaiset arkipelit katsotaan kotisohvalta. Tähän hinnoitteluun kaipaan itse muutosta ihan periaattesta eli silloin kun yläkatsomo ei ole auki niin normihinta päätykatsomoihin B2 ja B1yläkatsomo hintoihin.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Omalta osaltani peleissä käyminen on vähentynyt perhetilanteen takia, mutta kyllä täytyy yhtyä näihin kommentteihin että ei huvita maksaa enempää huonommista alakatsomopaikoista. Yläkerrasta on todella hyvä katsoa peliä ja kun siellä on tilaa voi kävelevän muksunkin ottaa siihen jalkoihin mukaan.

Jos yläkertaan olisi ollut myynnissä ennen kauden alkua kohtuuhintainen (alle pari sataa) kausikortti, olisin sen todennäköisesti ostanut vaikka pelejä olisikin jäänyt paljon väliin. Jos ja kun menestystä tulee tänä vuonna, on mielenkiintoista nähdä miten yläkatsomon kanssa aiotaan toimia ensi kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös