Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 727 878
  • 3 722

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TPS:n toiminnasta puuttuu uskottavuus vielä tänäkin päivänä. Koko kausi esimerkiksi ollaan haettu joukkueeseen täydennystä, muttei vieläkään ole löydetty. Mahdetaanko löytääkään enää tällä kaudella? Organisaatio näyttäytyykin ulospäin harrastelijatason touhuiluna, josta koskaan ei tiedä, mitä seuraavaksi tapahtuu. Punainen lanka puuttuu toiminnasta.

Tartun tähän kohtaan. On mahdotonta muodostaa minkäänlaista arviota tilanteesta, jonka olosuhteista me ulkopuoliset eivät tiedetä juuri mitään. Mistä me tiedetään mitä pelaajia olisi tarjolla, haluaako valmentajat kyseistä pelaajaa, haluaako pelaaja tulla loppukauden sopimuksella vai suostuisiko pidempään jne. Pelaajavahvistusten hakemisessa on oltava huolellisia ja tarkkoja. Sen voi todeta kun katsoo tällä kaudella muiden joukkueiden kesken kauden tulleista vahvistuksista. Toki monella joukkueella on ollut isoja loukkaantumishuolia johon on ollut pakko reagoida nopeasti.

Toisaalta kun katsotaan TPS:n vahvistuksia jotka ovat tulleet viime kauden jälkeen: Lindsten, Taavitsainen, Heikkinen, Thorell.. Nämä ovat huolellisen skouttaamisen tuloksia - okei, Mestiksestä tulevat pelaajat ovat aina pieni kysymysmerkki miten taso riittää, tällä kertaa tulos on ollut hyvinkin positiivinen.

Tuntuu siltä että haluat vain esittää kritiikkiä jokaisesta asiasta. Ehkä joskus jokin osuu, mutta niinhän sitä haulikolla ampuessa tapahtuukin.
 

Lucic

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aurajoen ja Kettuherran kanssa täysin samoilla linjoilla. Tämän kauden markkinointi on ikävä kyllä kustu jo kesällä, tai oikeamminkin jo viime keväänä.

Edelleen vain mietiskelen, mihin helvettiin se meidän uusi markkinointijohtaja hävisi, ja mitä tämä puppelointi tämän markkinoinnin ympärillä oikeasti on. Nykyisen markkinointilinjan ja tämän henkilön eroamisen välillä on vaikea olla näkemättä muutamaa yhteistä nimittäjää, ikävä kyllä.

Sen jälkeen on mitä ilmeisimmin päätetty vetää minimibudjetilla kausi läpi. Mainos lehteen ja täts it. Siinä viiden pisteen vihje siihen yhteiseen nimittäjään.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä merkitystä kilpailevalla jääkiekkotarjonnalla on TPS-kannattajan silmissä?

Jos katsoo vaikkapa Detroit Red Wingsin matsin ennemmin kuin TPS:n matsin, niin eikö silloin kyseessä ole ennemmin DRW-kannattaja kuin TPS-kannattaja?

Kaikki hallilla kävijät eivät ole niitä joille TPS on selvästi muuta urheilu- ja viihdetarjontaa tärkeämpi asia. Joka pelissähän käy ne samat 3000-4000 ihmistä, joille TPS on tärkeä asia. Tämän päälle jos haluaa päästä yleisömäärissä, pitää pystyä houkuttelemaan uusia katsojia tai sellaisia jotka kyllä "kannattavat" Tepsiä mutta sijoittavat vapaa-aikansa myös muihin kohteisiin. Kyllä minusta henkilö voi olla TPS-kannattaja, mutta silti kokea jonkin muun vapaa-ajan aktiviteetin mielekkäämmäksi kuin Tepsin peleissä käymisen. Kysymys onkin siitä, miksi nämä kotiin jäävät eivät koe TPS:n ottelutapahtumaa näkemisen arvoiseksi.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
On kai aivan luonnollista, että jokaisen liigajoukkueen UTJ seurailee pelaajamarkkinoita. Miksei Antsa niin myös tekisi? Sehän on normaalia UTJ:n toimenkuvaa.
Ongelma vain on, ettei kannattaisi kuukausitolkulla luoda kannattajille illuusiota, että joku pelaaja ollaan hankkimassa, jos todennäköisyys tähän on kuitenkin häviävän pieni.
Kyllä UTJ:n pitää tietää, onko hankintaan tarvittavat resurssit todellakin olemassa vai kuvitellaanko, että saadaan joku (huippu)pelaaja tänne lähes ilmaiseksi.
 

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mainos lehteen ja täts it. Siinä viiden pisteen vihje siihen yhteiseen nimittäjään.

Tässäkin kannattaa ottaa huomioon pari seikkaa. Ensinnäkin, TS-yhtymä on HC TPS:n tärkeä yhteistyökumppani. Mainokset TS:ssä ja Aamusetissä nyt ei liene mikään ihme. Toisekseen, lehtien lukijoita vielä kyllä on, vaikket itse lukisikaan.

HC TPS on somessa yksi vahvimpia liigaseuroja, kiitos TMA:n ansiokkaan alkutyön. Puolet suomalaisista on Facebookissa, mutta onko Face se tulevaisuuden juttu enää? Hieman viitteitä senkin suosion hiipumisesta on ollut.
 

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On kai aivan luonnollista, että jokaisen liigajoukkueen UTJ seurailee pelaajamarkkinoita. Miksei Antsa niin myös tekisi? Sehän on normaalia UTJ:n toimenkuvaa.
Ongelma vain on, ettei kannattaisi kuukausitolkulla luoda kannattajille illuusiota, että joku pelaaja ollaan hankkimassa, jos todennäköisyys tähän on kuitenkin häviävän pieni.
Kyllä UTJ:n pitää tietää, onko hankintaan tarvittavat resurssit todellakin olemassa vai kuvitellaanko, että saadaan joku (huippu)pelaaja tänne lähes ilmaiseksi.

Milloin Antsa on ruvennut maalailemaan sellaisia ajatuksia? Tietääkseni seuran suunnalta ensimmäinen virallinen viesti tuli vuodenvaihteen tienoilla pressitilaisuudessa jossa Atu sanoi että sentteriä kiikaroidaan. Korjatkaa jos olen väärässä.

Tuota viimeistä lausetta en ihan ymmärrä. Eiköhän UTJ tiedä paljonko pelimerkkejä on käytettävissä ja tekee ratkaisut sen mukaan? Jos jostain saadaan lisärahoitusta pelaajahankintaa varten niin sitten on eri juttu.

Tässäkin nyt pitäisi huomioida tilanne, jossa voittoja on tippunut hyvällä prosentilla. Mitään super-akuuttia tilannetta siellä ei ole, edes sentterien osalta. Mutta jos tässä nyt hyvä sentteri saadaan jostain joka sapluunaan sopii niin ei se tilannetta ainakaan heikennä.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
HC TPS on somessa yksi vahvimpia liigaseuroja, kiitos TMA:n ansiokkaan alkutyön. Puolet suomalaisista on Facebookissa, mutta onko Face se tulevaisuuden juttu enää? Hieman viitteitä senkin suosion hiipumisesta on ollut.

Oletko todellakin sitä mieltä, että some-näkyvyys on tärkein tekijä mahdollisten satunnaiskatsojien houkuttelemiseksi hallille?
Itse olen tästä täysin eri mieltä.
 

Lucic

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tässäkin kannattaa ottaa huomioon pari seikkaa. Ensinnäkin, TS-yhtymä on HC TPS:n tärkeä yhteistyökumppani. Mainokset TS:ssä ja Aamusetissä nyt ei liene mikään ihme. Toisekseen, lehtien lukijoita vielä kyllä on, vaikket itse lukisikaan.
Öö, en mielestäni sanonut lehtimainoksen olevan ihme. Enkä todennut lehtien lukemisesta yhtään mitään. Mutta jos vuonna 2017 markkinointi = lehtimainos, on joku todella pahasti metsässä. Ja karrikoidusti se on HC TPS:n suhteen tilanne tällä hetkellä. Siinä rautalangasta.

Ja mikä todellisuudessa mahtaa olla TS-yhtymän ja HC TPS:n suhde tänä päivänä? Tärkeä yhteistyökumppani? Ehkä männävuosina, onko edelleen? Vai onko vaan omaa mutua?

HC TPS on somessa yksi vahvimpia liigaseuroja,

Eikä mua oikeestaan kiinnosta, onko TPS liigaseuroista somessa ykkönen vai viiminen. Toiminnassa on joka tapauksessa todella paljon kehittämistä, eikä se vaadi mitään ikiliikkujan keksimistä. Perusjutut oikeasti kuntoon, first things first, ja siitä askel kerrallaan eteenpäin.

Se, että muut vetää vihkoon, ei ole mikään peruste sille, että itse voi vetää selkä suorana.

Edit: typo.
 

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eikä mua oikeestaan kiinnosta, onko TPS liigaseuroista somessa ykkönen vai viiminen. Toiminnassa on joka tapauksessa todella paljon kehittämistä, eikä se vaadi mitään ikiliikkujan keksimistä. Perusjutut oikeasti kuntoon, first things first, ja siitä askel kerrallaan eteenpäin.

Se, että muut vetää vihkoon, ei ole mikään peruste sille, että itse voi vetää selkä suorana.

Edit: typo.
Itse oon nähny Palloseuran tällä kaudella TS:ssä, on aamusettiä, turkulaista. Oon kuullu Auran Aalloilta mainosta, on ollu bussipysäkki-iskua. Löytyy tien varsilta näytöistä matskua. On somessa facea, twitteriä ja instaa.
Mitkä ovat nämä first thingsit?
 

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oletko todellakin sitä mieltä, että some-näkyvyys on tärkein tekijä mahdollisten satunnaiskatsojien houkuttelemiseksi hallille?
Itse olen tästä täysin eri mieltä.

Niin, mitä se satunnaiskatsoja nykyään seuraa jollei somea? Jos joka toinen suomalainen on Facessa ja TPS:n sivuilla 40 000 tykkääjää jotka varmasti ovat kohderyhmää (okei, varmasti paljon on ulkopaikkakuntalaisia), mutta sanoisin että se on nyt ja lähi/keskipitkän tulevaisuuden juttu satunnaiskatsojankin tavoittelussa. Lisäksi TPS:n mainonta tulee somessa vastaan niillekin jotka eivät TPS:n sivusta tykkäisikään. Joten, tuo on mielestäni tärkein tekijä tällä hetkellä.

Mutta markkinoinnissa on toki paljon muutakin kuin pelkkä mainoksen tekeminen ja julkaiseminen.
 

Lucic

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitkä ovat nämä first thingsit?
Aloita vaikka lukemalla tämä vanha viestini niin pääset jyvälle.
TPS, media ja julkisuus | sivu 179 | Jatkoajan keskustelupalsta

Tilanne on osittain muuttunut, mutta osittain sama edelleen.

Toiseksi, kuten hetki sitten toisessa ketjussa kirjoitin, viestintä somessa on nykyään kuin STT:n tiedotteet. Huumori ja pelisilmä loistavat poissaolollaan. Tarinaa siellä pitäisi kertoa ja luoda, pelaajien, yksilöiden ja lajin kautta. Tuntuu siltä, että sinne päivitetään vaan äkkiä jotain kun on pakko.

Jatkoa:

Lisäksi tuo "keskustelevuus" siellä somessa on yksi asia mitä olen toitottanut käyttäjän @-TMA- lähdöstä alkaen. Ne on jumalauta maksavia asiakkaita kun siellä kommentoi ja kyselee. Niiden kanssa pitäisi pyrkiä käymään jonkinlaista vuoropuhelua, luomaan asiakassuhteita, ohjaamaan ostamaan palveluita, tuotteita, jne.

Tässä näitä first thingseja.

Jos ja kun koko digitaalinen markkinointi on tällaisessa läpi vuorokauden elävässä yhteisössä yhden ihmisen vastuulla, lopputulos näyttää tältä. Kommenttini eivät ole millään tasolla henkilökohtaisia, välillä vain näyttää, että apukäsille olisi todella tarvetta.
 

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ok. Jotenkin vaan tuntuu että ketjun aiheeseen liittyen ei somen viestinnässä olevasta pelisilmästä tai sen puutteesta ole ratkaisua tähän torstaipelin yleisömäärään. En tiedä löytyykö maasta markkinointivelhoa joka taikoo tammikuun KooKoo-peliin häkin täyteen. Voi olla - vaan epäilen.
Eikä se ainakaan ole markkinointivelho joka ei erota prosenttia promillesta
 
Viimeksi muokattu:

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Ei se jääkiekko tosiaan ole samanlainen puheenaihe, varsinkaan liiga. Oulussa ihan hyvä meiniki, kun menestystä tullut ja asetelma joka vuosi "me vastaan etelä...".

Omista kavereista jääkiekkoa (nhl:ää) "seuraa" noin kymmenen äijää. Sekin keskittyy lähinnä laineeseen, mikkeen ja monta pinnaa suomalaiset teki. Ei ne pelejä kato. Ainut oon joka liigaa seuraa, paitsi jos hifki pääsee välieriä pidemmälle ni yhtäkkii kaikki on muka niin henkeen ja vereen ifk, ku on nii seksikäs ja muodikas jengi.

Ennen ku ne änärit katottii 235 ja liigapelejä ei nähny kotosohvalta, niin kyllä se saatanasti vaan vaikuttaa. Ilman ruutu+ uskallan heittää, että yleisökeskiarvo nousis tonnilla ainaki.
 

gknight

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen käynyt katsomassa Tepsin pelejä tällä kaudella mm. Raumalla, Tampereella ja Kuopiossa. Ottelulippujen ostaminen netistä on aihettanut sen, että noin kerran viikkoon saan Lukolta, Ilvekseltä ja Kalpalta jonkinlaista matsihoukuttelu sähköpostiin. Nämä em. joukkueiden sähköpostit eivät minua kiinnosta, mutta ajatuksena tilanne on kuitenkin mielenkiintoinen, sillä vastaavalle postituslistalle en ole päätynyt ostaessani Tepsin kotiotteluihin lippuja netistä. Tai mikäli olen, niin matsihoukutteluja ei postituslistalla lähetetä tai ne katoavat muiden joukkueiden sähköposteista poiketen bittiavaruuteen? Käytetäänkö Tepsin markkinoinnissa lipun netistä ostaneiden sähköpostiosoitteita? Tavoittaisi ainakin minut hyvin.
 

motamoro

Jäsen
Moniin vuosiin TPS ei ole menestynyt, ja siksi monet satunnaiskatsojat ovat lopettaneet otteluissa käymisen, koska miksi maksaa siitä, että oma joukkue esiintyy kuin teuraslampaat kaukalossa. Monet eivät edelleenkään usko, että nousu Liigan kärkeen olisi vieläkään pysyvämpää, vaan pelkäävät, että ensi kaudella sukelletaan taas. Miksi siis vaivautua tälläkään kaudella tulemaan hallille, kun jo on opittu olemaan sieltä pois aikaisempien vuosien konttausten seurauksena.

Tämä on kyllä aika mielenkiintoinen ajattelumaailma, mikäli turkulaiset satunnaiskatsojat näin toimivat.
Joukkue on pelannut huonosti 6 kautta, siinä välissä yksi nappikausi ja sitä ennen taas huonoa/keskinkertaista suorittamista, nyt joukkue pelaa taas loistavasti. Kaiken järjen mukaan satunnaiskatsoja haluaisi nauttia näistä hyvistä nyt kun on tilaisuus, jota ei ole ollut viimeisen 10 kauden aikana kuin yhdellä kaudella. Mutta ylläolevan lainauksen mukaan tästä ei haluta nauttia, koska ajatellaan palattavan ensi kaudeksi taas pohjalle. Minusta tuon "pelon" pitäisi entisestään lisätä katsojia NYT, jos tulevaisuudessa voi mennä pitkä aika kun seuraavan kerran voitokkaasta pelistä saa nauttia eikä niitä matsieuroja "tarvitse säästää" ensi kaudelle?
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Ennen tämänpäiväistä peliä TPS on liigan paras kotijoukkue. Tietenkin juuri ne tärkeimmät pelit on taidettu hävitä, mutta satunnaiskatsojakin on kyllä päässyt periaatteessa nauttimaan voitoista. Ehkä kaikki kotipelit olisi pitänyt voittaa, niin yleisökeskiarvo olisi ehkä jonkun verran suurempi.

Nykyään ei tarvitse edes Ruutua, kun ilmaisia striimejä löytyy joka pelistä. Eihän se kuva hd ole, mutta näkyy kuitenkin.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Tämä on kyllä aika mielenkiintoinen ajattelumaailma, mikäli turkulaiset satunnaiskatsojat näin toimivat.
Joukkue on pelannut huonosti 6 kautta, siinä välissä yksi nappikausi ja sitä ennen taas huonoa/keskinkertaista suorittamista, nyt joukkue pelaa taas loistavasti. Kaiken järjen mukaan satunnaiskatsoja haluaisi nauttia näistä hyvistä nyt kun on tilaisuus, jota ei ole ollut viimeisen 10 kauden aikana kuin yhdellä kaudella. Mutta ylläolevan lainauksen mukaan tästä ei haluta nauttia, koska ajatellaan palattavan ensi kaudeksi taas pohjalle. Minusta tuon "pelon" pitäisi entisestään lisätä katsojia NYT, jos tulevaisuudessa voi mennä pitkä aika kun seuraavan kerran voitokkaasta pelistä saa nauttia eikä niitä matsieuroja "tarvitse säästää" ensi kaudelle?

Et näytä ymmärtävän sitä tosiseikkaa, ettei kuluttajan käyttäytyminen muutu "yhdessä yössä". Uskottavuus toimintaan pitää osoittaa pidemmällä aikavälillä, jotta kuluttajan käyttäytyminen muuttuu. Mitä kauemmin on vedetty vihkoon, sitä kauemmin pitää odottaa kuluttajan käyttäytymisen muuttumista pysyvämmin.
Tämä on ihan tutkittu juttu. Ei minun keksimäni.
 

motamoro

Jäsen
Et näytä ymmärtävän sitä tosiseikkaa, ettei kuluttajan käyttäytyminen muutu "yhdessä yössä". Uskottavuus toimintaan pitää osoittaa pidemmällä aikavälillä, jotta kuluttajan käyttäytyminen muuttuu. Mitä kauemmin on vedetty vihkoon, sitä kauemmin pitää odottaa kuluttajan käyttäytymisen muuttumista pysyvämmin.
Tämä on ihan tutkittu juttu. Ei minun keksimäni.

Onko tämä tutkittu nimenomaan urheilun saralta? Ostan kyllä ajatuksen, että esim. autovalmistajalla kuluttajien luottamuksen takaisinsaamiseen kuluu pitkä aika, mutta esimerkiksi jääkiekossa katsojat elävät kuitenkin 8kk kausisesongeissa. Tällöin yksittäisellä kaudella tapahtunut tasonnoston onnistumispiikki synnyttää "buumin" (tätä ei kyllä taida olla Turussa tullut jostain syystä, markkinoinnillinen ongelma?) ja lisää kiinnostavuutta kyseille kaudelle.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Laitetaanpas tätä aihetta sivuten pari omaa ajatusta. Kyllähän noissa lippujen hinnoitteluissa pitäisi myös käyttää järkeä varsinkin jos ja kun niitä yläkatsomoita pidetään kiinni arki-iltoina "tylsiä" joukkueita vastaan.
Olimme kaverin kanssa katsomassa TPS-Kalpa matsia viikko sitten. Olemme yleensä aina ottaneet liput E5-katsomosta, koska sieltä näkee mielestäni pelin hyvin ja lippujen hinnat ovat kohtuulliset. Nyt kuitenkin yläkatsomot olivat kokonaan kiinni, joten "jouduimme" valitsemaan liput alakatsomoista. Ainoat siedettävän hintaiset liput olivat joko päätykatsomoon tai sivukatsomoiden alimmille riveille. Itse en ole koskaan tykännyt katsoa matsia päätykatsomoista, koska sieltä ei näe pelitapahtumia niin hyvin ja samaa pätee sivukatsomoiden alimmille riveille. Siksipä ainoaksi vaihtoehdoiksi jäi A ja C-katsomoiden ylemmät rivit ja näille paikoille liput maksoivat 35,50€ !! Aivan posketon hinta tuollaiseen matsiin.
Olemme aikaisemmin käyneet kaverin kanssa matseissa n.5 kertaa kaudessa, mutta tälle kaudelle kyseinen matsi oli meille ensimmäinen. Noilla hinnoilla ei tullut kyllä mieleenkään, että tullaanpas katsomaan KooKoo-matsi myös. Lisäksi vielä lipunmyyjän mukaan sivukatsomoiden alimmat paikat eli rivit 1-4 oli loppu paitsi rivillä 1 oli paikkoja. Kuitenkin itse matsissa ne rivit olivat kaikki lähes tyhjiä, koska porukat todennäköisesti olivat ostaneet halvat liput ja katsoivat matsia seisomapaikoilta.
Itselle tuo summa nyt sinänsä ei ole niin merkittävä, koska käyn niin harvoin matseissa, mutta onhan se omasta mielestä järjetöntä, että jos ne yläkatsomot laitetaan kiinni, niin vaihtoehdoiksi jää paskat istumapaikat tai överikalliit istumapaikat. Tällaisella hinnoittelulla ainakin itseltä jää jatkossakin arki-iltojen saipat, jukurit yms. väliin ja panostan jatkossa viikonloppujen matseihin kovempia joukkueita vastaan.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Onko tämä tutkittu nimenomaan urheilun saralta? Ostan kyllä ajatuksen, että esim. autovalmistajalla kuluttajien luottamuksen takaisinsaamiseen kuluu pitkä aika, mutta esimerkiksi jääkiekossa katsojat elävät kuitenkin 8kk kausisesongeissa. Tällöin yksittäisellä kaudella tapahtunut tasonnoston onnistumispiikki synnyttää "buumin" (tätä ei kyllä taida olla Turussa tullut jostain syystä, markkinoinnillinen ongelma?) ja lisää kiinnostavuutta kyseille kaudelle.

Puhumme näköjään kumpikin vähän eri asiasta.

Boomin voi kyllä synnyttää lyhyelläkin ajalla, koska osa kuluttajista on aina ns. glory hunttereita. Näitä kiinnostaa vain menestys ja hyvä tuote sen aikaa kun se on kunnossa. On vain valtavan vaikeata saada boomia säilytetyksi kovin pitkään. Lisäksi uuden boomin synnyttäminen entisen jatkoksi vaatii yleensä kohtuuttomia kustannuksia, joten tuollainen toimintapolitiikka ei pitkälle kanna.

Minä taas puhun pitkäkestoisen asiakaskunnan luomisesta tuotteelle. Se vaatii tuotteelta ja sitä "valmistavalta" organisaatiolta asiakkaiden silmissä uskottavuutta ja arvojen hyväksymistä. Jos näitä ei ole, niin tuotteen ostamista ei tapahdu. Hyvä esimerkki tästä oli aikoinaan ns.työläisurheiluseurat, joita tietyt asiakkaat eivät suostuneet kannattamaan mistään hinnasta, koska eivät hyväksyneet näiden arvoja. TuTon pelejä ei käyty katsomassa samassa mittakaavassa kuin TPS:n, vaikka TuTo tiettyyn aikaan menestyi paremmin kuin TPS. Tuohon aikaan esimerkiksi porvari- ja työläisseurojen välillä ei myöskään tapahtunut seurasiirtoja kuin erittäin harvoissa tapauksissa.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Edelliseen vielä jatkoksi kysymys:

Jos ja kun TPS tällä kaudella menestyy monen vuoden "hiljaiselon" jälkeen, niin miksei Turussa ole syntynyt tällä kaudella boomia?

Arroganttisen organisaation aiheuttama uskottavuusongelma ja arvot, joita tavallinen "kadunmies" ei osta, on minun vastaukseni tuohon kysymykseen.
 

tombz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps,Nhl,Tuto,Turkulainen juniorijääkiekko
Eiköhän se boomi näy mikäli pudotuspeleissä mennään pitkälle. Loppupelissä nämä runkosarja höntsät ovat suhtkoht merkityksettömiä koska tosipelit pelataan keväällä. Lisääntynyt vapaa-aika yms ovat huonoja tekosyitä koska muiden maiden liigojen yleisömäärät ( ruotsi,sveitsi, nhl) ovat nousussa olleet vuosia. Mutta syyt yleisömäärien laskemiseen tietävät kaikki ja ainoa lääke pitkäaikaisiin fanien syntymiseen on ainoastaan hyvät otteet.
 

motamoro

Jäsen
Puhumme näköjään kumpikin vähän eri asiasta.

Boomin voi kyllä synnyttää lyhyelläkin ajalla, koska osa kuluttajista on aina ns. glory hunttereita. Näitä kiinnostaa vain menestys ja hyvä tuote sen aikaa kun se on kunnossa. On vain valtavan vaikeata saada boomia säilytetyksi kovin pitkään. Lisäksi uuden boomin synnyttäminen entisen jatkoksi vaatii yleensä kohtuuttomia kustannuksia, joten tuollainen toimintapolitiikka ei pitkälle kanna.

Minä taas puhun pitkäkestoisen asiakaskunnan luomisesta tuotteelle. Se vaatii tuotteelta ja sitä "valmistavalta" organisaatiolta asiakkaiden silmissä uskottavuutta ja arvojen hyväksymistä. Jos näitä ei ole, niin tuotteen ostamista ei tapahdu. Hyvä esimerkki tästä oli aikoinaan ns.työläisurheiluseurat, joita tietyt asiakkaat eivät suostuneet kannattamaan mistään hinnasta, koska eivät hyväksyneet näiden arvoja. TuTon pelejä ei käyty katsomassa samassa mittakaavassa kuin TPS:n, vaikka TuTo tiettyyn aikaan menestyi paremmin kuin TPS. Tuohon aikaan esimerkiksi porvari- ja työläisseurojen välillä ei myöskään tapahtunut seurasiirtoja kuin erittäin harvoissa tapauksissa.

Hieman eri asioista tosiaan puhutaan. Hain tuolla juuri takaa sitä, että miksi nyt ei ole enempää porukkaa katsomossa tammikuussa kuin esim. lokakuussa kun joukkue on näyttänyt tasonsa tällä sesongilla. Alla esitettiin syyksi, että playoffeissa sitten. Tämä on sinällään hyvä argumentti verrattuna normaalin "rämpijän" tasonnostoon, koska TPS on entinen suurseura, kun taas usein huono joukkue, mikä ei ole menestystä saanut ja katsojat ei ole ikinä sitä kokenut, tällöin myös runkosarjassa yleensä halli pullistee liitoksistaan kun peli kulkee.

Kuitenkin jos puhutaan arvoista ja organisaation johdon luotaantyöntävyydestä normaalin tallaajan silmin niin voiko sitä edes markkinoilla korjata jos tilanne on kuvailemallasi tasolla? Se on sitten yksi lysti mikäli lyödään lippukampanjaa, mainoksia tai muuta mikäli ihminen vieroksuu koko tapahtuman järjestäjää vahvalla tavalla. Voiko sitä edes pitkäaikainen menestyskään muuttaa?
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tässä vaheessa on pakko kysyä esim. nimimerkiltä aurajoki ja kettuherra, olittekko itse katsomassa peliä. Se on nimittäin kaikkein helpoin tapa maata itse sohvalla ja vierittää syy jonkun muun viaksi. Tätäkin olen tällä palstalla huomannut. Jos olitte niin ok.
Ja olen ollut huomaavani että minunkin kommenttejani ollaan lainattu siihen malliin että olisin tyytyväinen nykymenoon, ei tietenkään, aina on varaa parantaa. Mutta kyllä mulla mulla markkinointipomona aika haastava tilanne olisi jos esim. lukee näitä juttuja täältä: " täytyy päästä piippuhyllylle" , "joutuu liukastelemaan autolle", " en saanut ostettua lippua netistä (itse varannut kymmeniä lippuja ulkomaille, ei voi olla niin vaikeaa)"
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Arroganttisen organisaation aiheuttama uskottavuusongelma ja arvot, joita tavallinen "kadunmies" ei osta, on minun vastaukseni tuohon kysymykseen.

Kerrotko esimerkkejä miten arroganttius näkyy 2017 TPS:ssä? Minusta ei mitenkään, mutta ole hyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös