Miten rauta nousee? Entä cooper? Käsi sydämelle ja totuus esiin!

  • 106 599
  • 565

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
juu niin sen täytyy olla

että tämä ihmepilleri sitoo nautitun rasvan ja päästää näin elimistön pikkupirut varastoidun rasvan kotiovelle josta tätä sitten kyyditään energian muodostamiseen vaativiin paikkoihin.

Eli rasva palaa, mutta ruokailutottumuksia ei tartte sen suuremmin muuttaa, MIKÄLI treenaa, koska ei se nussiminenkaan onnistu pelkästään kattomalla:) (olipas paska vertaus, hyihyi!)
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: mutta esim.

Viestin lähetti Snakster
Jos nautitut rasvat menevät viemäriosastolle, homma toiminee, mutta jos elimistö käyttäisi energiakseen ylimääräisiä rasvoja, olisi tulos +-0. Ylimääräiset hiilihydraatit nimittäin muuttuvat rasvaksi. Tästä syystä esimerkiksi sokeri, joka siis on hiilihydraatti, lihottaa niin tolkuttomasti.

Totta, että kaikki ylimääräiset hiilarit, mitä ei kuluteta muuttuu rasvaksi. Juuri tämän vuoksi ne illalla syödyt hiilarit ovat pahasta. koska nukkuessa kulutus on todella vähäistä.

Suosittelen katsomaan, että proteiinin saanti on riittävä, jos haluat säilyttää lihakset. Kannattaa myös katsoa saatko riittävästi ns. hyviä rasvoja (mm. rypsiöljy), sillä myös siten voidaan kiihdyttää rasva aineenvaihduntaa. Pahin virhe taitaa olla välttää kaikkia rasvoja, jolloin elimistö ei tahdo millään luopua jo olemassa olevista rasvavarastoista.

Itse sain painoani putoamaan noin vuosi sitten vähentämällä hiilihydraattien määrää ja vastaavasti lisäämällä proteiinia. Kohta olisi taas tarkoitus aloittaa painon pudotus. Mieli tekisi kokeilla ketogeenistä diettiä, mutta taidanpa pysytellä vanhassa systeemissä.

Mitä tulee tuohon ensimmäiseen viestiisi kahvoista, niin rasvaa ei pysty polttamaan paikallisesti vaan sitä palaa "tasaisesti" joka puolelta. Jos haluaa poistaa rasvaa paikallisesti, niin siihen hyvä keino on juuri se mattoveitsi.
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Yleisohjeita painonpudotukseen:


- vähennä hiilihydraatteja, ainakin ns. huonot kokonaan pois (sokerit, vaalea leipä, pullat, karkit jne.)

- ei koskaan aterialla pelkästään hiilihydraatteja tai hiilihydraatti-rasvayhdistelmää, varastoituvat helposti rasvaksi, esim. ranskalaiset+cokis on myrkkyä

- ei runsaasti hiilihydraatteja juuri ennen nukkumaanmenoa, parempi kun ei ollenkaan, purkillinen tonnikalaa on rok!

- aamuaerobinen tyhjällä vatsalla (kuppi kahvia tai vihreää teetä auttaa vielä rasvanpolttoa entisestään) esim. muutaman kerran viikossa
 

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: mutta esim.

Viestin lähetti masaman
cla:ta popsimalla pitäisi elimistön pystyä kääntämään energian hakumatkansa juuri noihin rasvavarastoihin.

Olen antanut itselleni kertoa että noista cla:sta yms. muista laihdutustuotteista on lähinnä hyötyä joillekin hardcore fitness ihmisille jotka haluavat antaa kropalleen viimeisen silauksen => poistaa vähätkin rasvat. Fiksulla ruokavaliolla saa varmasti paljon enemmän aikaan kun millään ihmetuotteilla, kun kyseessä on tälläinen tavallinen kuntoilija. Tai enhän minä tiedä ootteko te tavallisia kuntoilijoita. =)

Tuntuu vaan että kaikki yli-ihmeelliset tuotteet (etenkin bodaajille suunnatut) on vaan 99% suurta hypetystä, ja hyviäkin tuloksia saa aikaan varmasti ilman kummoisia lisäravinteita tai "apupillereitä".
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Re: Re: mutta esim.

Viestin lähetti jounster
Olen antanut itselleni kertoa että noista cla:sta yms. muista laihdutustuotteista on lähinnä hyötyä joillekin hardcore fitness ihmisille jotka haluavat antaa kropalleen viimeisen silauksen => poistaa vähätkin rasvat. Fiksulla ruokavaliolla saa varmasti paljon enemmän aikaan kun millään ihmetuotteilla, kun kyseessä on tälläinen tavallinen kuntoilija. Tai enhän minä tiedä ootteko te tavallisia kuntoilijoita. =)

Tuntuu vaan että kaikki yli-ihmeelliset tuotteet (etenkin bodaajille suunnatut) on vaan 99% suurta hypetystä, ja hyviäkin tuloksia saa aikaan varmasti ilman kummoisia lisäravinteita tai "apupillereitä".

jees, voipi olla näinkin. Itte kuulin asiasta jääkiekkoilijalta, jolla ropleemana oli ollut laihdutus ja samalla kova reeni. Eli siis pitää tulokset hyvinä ja samalla kiinteytyä. Ts. syödä normaalisti ja reenata ilman, että tanko jäisi rinnalle samoilla painoilla kun viimeksi teki nelosen:)

keskittykää vaan aiheeseen rauhassa. Mä lähen kaljalle, heps!
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Muistaakseni en ole tähän vastannut joten vastaanpa:

180cm/72 kg

Penkistä 75 kg, 40 kg nousee 20 kertaa
Jalkakyykkään maksimissaan 80 kg
Cooper 2900m tms. viimeksi
Leukoja tein vuosi sitten 27 toistoa

Harrastuksena koripallo. Pelaan LrNMKY:n a-junnuissa, tämä kesä edustuksen mukana pelipaikkaa kytäten muttei taida vielä pelipaikkaa irrota. Lisää voimaa ja massaa tartteis saara.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Kai munkin täytyy tähän omat treenimetodini laittaa.

Pituus: 189 cm
Paino: 92-95 kg
Penkki: En ole kokeillut maksimeja, mutta yleensä treenaan 60-70 kilolla 6-12 toistoja.
Askel- ja jalkakyykky: 50-80 kilolla 10-20 toistoa.
Jalkaprässi: n. 200 kilolla 6-12 toistoa
Cooper: Yli 3000 metriä pitäisi mennä
60 metriä: Ennätys vuodelta 1999 7.6, mutta kun massaa on tullut lisää, niin aika viime kesänä oli 8.5. Spurttitreeniä on tiedossa kesällä.
Leukoja: Eipä juuri koskaan tule leukoja vedettyä. Intissä oli leuanveto ja punnerrusvapautus olkapäävamman vuoksi, mutta nyt kolme vuotta leikkauksen jälkeen menis ehkä 5?

Kesällä tarkoituksena vetästä salitreeni sekä juoksulenkki 3 kertaa viikossa. Välillä salibandy, spurtit ja mäkijuoksut toimii lenkkien korvaajana.
 
Viimeksi muokattu:

lenno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pituus 182
Paino 71
Penkki 55
Cooper 2600
Leukoja 5-8
 
pituutta 173
painoa 60
penkistä en tiedä maksimia mutta 40kilon sarjoja tulee tehtyä 8x6.
Cooper n.2500-2800.
leukoja viis viiva kymmenen, ei hirveen monta.
60m : 9.0 sekuntia, öö.... 2 vuotta sitten.
100m : 16 sekkaa. noin.

pittää syyä ruisleippää että kasavaapi.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pituus: ~175 cm
Paino: ~80 kg
Penkki: Viimeksi puoli vuotta sitten kylmiltään kiskaisin vähän päälle 50 kg
Askel- ja jalkakyykky: En ole kokeillut
Jalkaprässi: Viimeksi kun kävin puntilla, tuli vedettyä pieniä sarjoja 80 kilolla, en tiedä maksimeista paljoakaan...
Cooper: Alle 2000
60 metriä: Ei tietoa
Leukoja: Kerran sain yhen tai kaks, nyt saletisti nolla...
 

Horizontal

Jäsen
Suosikkijoukkue
KahVa - KalPa
Tässä teille naurunaihetta:


Mitat : 186/69

Penkki : Ehkä se 80 tosi hikiseen.

Leukoja : joku parikymmentä

Cooper : Koulussa joskus aikoja sitten mennyt parhaimmillaan 2700, mut ei varmana mee enää.

Maraton : En ole juossut enkä juokse!
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Tällä hetkellä tulee treenattua pelkästään punttia 3-4 kertaa viikossa. Takana on myös kymmenisen vuotta jalkapalloa ja jonkun verran nyrkkeilyä, jossa olen otellut pari kertaa mm. entistä Suomen mestaria vastaan, pataan tuli ekalla kertaa oikein kunnolla, mutta tokalla kertaa jo pärjäsinkin jonkun verran. Nämä ottelut käytiin muutama vuosi sitten, eli mitään nappuloita ei oltu.

Punttitreeni on tällä hetkellä enemmän massa-treeniä, eli puhtaita vähän pitempiä sarjoja, joista saa hyvän tuntuman treenaattavaan paikkaan.

Kaikille salitreenaajille voin lämpimästi suositella ala-taljaan tätä konstia, jossa laitetaan lavat liikkumaan.

Sopii ainakin minulle kuin hirvelle kiikarit.

Penkki: Jaa-a, olkapäät ei kestä, joten ei kuulu rintaohjelmaan. Kapean penkin (joka siis tehdään lähes pelkästään ojentajilla) ykkönen siinä 105 kg. Käsipainoilla rinnan treenaaminen onnistuu paremmin. Siinä teen 31,5 kiloisilla painoilla kympin sarjoja.

Kyykky: Ykköstä en ole kokeillut, mutta eiköhän 120 mene.

Aerobinen kunto on aika huono tällä hetkellä ja sitä olisikin tarkoitus parantaa. Viimeksi Cooperissa meni pari vuotta sitten 2650 metriä.

Pituus 177 cm
Paino: 85 kg
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Pituus: 186cm
Paino: 86-92kg
Penkki: 130kg
Kyykky: 180kg
Maastaveto: 200kg
Cooper: 2200m joskus intissä
Leukoja: 10kg isompana meni 10+

Viimeset kolme vuotta on menny oikeestaan vituiks jatkuvan dieettailun takia, nyt tekis mieli taas kasvattaa vähän massaa ja jossain vaiheessa tehä vaikka jotain maksimivoimatreeniä. Pitäis vaan jostain löytää liekit eläimellisen rankkaan treeniin.
 

jaheka

Jäsen
Voipi olla että oon jo joskus aikaisemmin vastaillut tähän mutta en jaksa enää ruveta ettimään mitä aikaisemmin vastasin, no mutta kuitenkin on aika päivittää tilastoja kun on silloin tällöin tullu urheiltua jotain pientä

Mitat: 170cm / n. 71 kg
Penkki: 92,5kg
Leukoja: 12-13
Cooper: ylä-asteella 2500m
maraton: Ei oo tarvinnu rehkiä koskaan!

Kyykkyä ym. ei oo koskaan pystyny tekemään huonon alaselän takia
 

Messenger

Jäsen
Mitat: 188/85

Penkki: joskus pari vuotta sitten kun tuli tosissaan lötää pelailtua,niin meni 130kg.Nykykunnosta ei tietoa mut kyllä 100kg aina nousee

Takakyykky: oli joskus 140kg,nykyistä en lähde arvaileen..

Leuat: Intissä tuli kiitettävän rajaan asti vedettyä,mitä se sitten olikaan,enempää kun ei tarvinnut tehdä.

Cooper: joskus yläasteella juostu 3050m on varmaan rekordina..

Maraton: Heh,hyvä vitsi..
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ylös!

Viestin lähetti VH87
Pituus: ~175 cm
Paino: ~80 kg
Penkki: Viimeksi puoli vuotta sitten kylmiltään kiskaisin vähän päälle 50 kg
Askel- ja jalkakyykky: En ole kokeillut
Jalkaprässi: Viimeksi kun kävin puntilla, tuli vedettyä pieniä sarjoja 80 kilolla, en tiedä maksimeista paljoakaan...
Cooper: Alle 2000
60 metriä: Ei tietoa
Leukoja: Kerran sain yhen tai kaks, nyt saletisti nolla...

Pituus: 175 cm
Paino: 82 kg
Penkki: Perjantaina 50, Maanataina 55 ja tänään keskiviikkona 60, kerran. 50 meni maantaina 5 kertaa, 55 tänään 2 kertaa.
Askel- ja jalkakyykky: En ole kokeillut
Jalkaprässi: Maksimit millä olen kokeillut (ollut laitteessa valmiina enkä ole jaksanut niitä alkaa pois heivaamaan) on 140
Cooper: Alle 2000
60 metriä: Ei tietoa
Leukoja: 0

Pidempään treenanneilta kysyisin, kuinka utopistista on (käyn 3 kertaa vko puntilla ja 2 kertaa uimassa) jouluun mennessä nostaa penkiltä tuo 100 kg? Ei se nyt suoranaisesti mikään tavoite ole, mutta ajattelin vaan kokeilla? Jos joku voisi vielä neuvoa tekniikassa (en jaksa nyt alkaa koko ketjua lukemaan läpi) niin olisin ihan kiitollinen.

Aloitin siis tämän "kuntoputken" vasta perjantaina, ja sitä ennen salilla käynnistä oli todellakin aikaa. Treenailen yleensä penkillä seuraavasti:

60 kg: 1 nosto
55 kg: 2 nostoa
50 kg: 5 nostoa
40 kg: 10 nostoa
35 kg: 48 nostoa (15, 13, 11, 9)
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Re: Ylös!

Viestin lähetti VH87

Pidempään treenanneilta kysyisin, kuinka utopistista on (käyn 3 kertaa vko puntilla ja 2 kertaa uimassa) jouluun mennessä nostaa penkiltä tuo 100 kg?

En nyt haluaisi tappaa kuntoiluliekkiä, mutta kyllä se aika utopistiselta vaikuttaa. Ainakin puhtain keinoin. Itse en ehkä ole geneettisesti kaikkein lahjakkain, mutta minulla kesti päästä aloitustasosta 55kg täyteen markkaan karvan verran yli vuosi. Tietysti tyylikin vaikuttaa asiaan, eli rinta rottingilla ja perse ilmassa, rinnalla painot ylös lennättäen saa liikuteltua oleellisesti suurempia rojuja kuin puhtaalla tyylillä. Eri asia onko siitä vastaavaa hyötyä. Mutta yrittänyttä ei laiteta.
 

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Re: Ylös!

Viestin lähetti VH87
Pidempään treenanneilta kysyisin, kuinka utopistista on (käyn 3 kertaa vko puntilla ja 2 kertaa uimassa) jouluun mennessä nostaa penkiltä tuo 100 kg?
Sanoisin, että ota tavoitteeksi mielummin joulu 2006. Ei se valitettavasti ihan hetkessä nouse.
 

scholl

Jäsen
Tässä sitten:


Penkki : en nosta penkkiä. Se on hazardilaite, vaara jäädä alle. Mutta kyllä salilla tulee yleensä hilluttua ja tehtyä muita juttuja, ei max painoilla
Ja nyt painoilla leikkiminen kielletty, kun käsi hajalla.
Jalkaprässi: en ole kokeillut max. Nostan sarjoja niin että kummassakin päässä 4x20kg. Lavetin painosta en tiedä.
Leukoja : leukoja ei ole tullut vedettyä ainakaan kymmeneen vuoteen, ei mitään hajua
Cooper : en osaa sanoa missä kunnossa olisin, 3 kiloa varmaan ainaski
Maraton : n. 3,5 h
 

ElBaron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tässä tätä

Pituus: 183cm
Paino: 77kg
Penkki: ei tietoa
Kyykky: ei tietoa
Maastaveto: ei tietoa
Cooper: 3200 m
Leukoja: 15
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Ylös!

Viestin lähetti Karamahti
En nyt haluaisi tappaa kuntoiluliekkiä, mutta kyllä se aika utopistiselta vaikuttaa. Ainakin puhtain keinoin. Itse en ehkä ole geneettisesti kaikkein lahjakkain, mutta minulla kesti päästä aloitustasosta 55kg täyteen markkaan karvan verran yli vuosi. Tietysti tyylikin vaikuttaa asiaan, eli rinta rottingilla ja perse ilmassa, rinnalla painot ylös lennättäen saa liikuteltua oleellisesti suurempia rojuja kuin puhtaalla tyylillä. Eri asia onko siitä vastaavaa hyötyä. Mutta yrittänyttä ei laiteta.

Juu, ei siinä sinänsä mitään, en mä itsekään usko tohon sataan, mutta kahdeksankymppiä tuntuu olevan lähempänä. Tosin mä nyt olen treenannut vasta kolme päivää, jos sitä nyt treenaamiseksi voi sanoa :).
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Re: Re: Ylös!

Viestin lähetti Karamahti
Tietysti tyylikin vaikuttaa asiaan, eli rinta rottingilla ja perse ilmassa, rinnalla painot ylös lennättäen saa liikuteltua oleellisesti suurempia rojuja kuin puhtaalla tyylillä. Eri asia onko siitä vastaavaa hyötyä. Mutta yrittänyttä ei laiteta.


Puhtaalla tyylillä? Mitä epäpuhdasta voimannostoa/penkkipunnerruksessa kilpailevien/harrastavien urheilijoiden tyylissä, jossa kehon saa paremmin tueksi, on?

Itse nostan normisarjat, 1-6 liikkeen ns. maksimivoimasarjat selkä kaarella koska se on tehokkain tyyli, koko kroppa tukee suoritusta.

Pitkät rintalihas-/ojentajasarjat nostan selkä suorana, jalat penkillä koska silloin saadaan parhaiten kohdistettua rasitus pelkästään kyseisiin lihassarjoihin.

Mun markkani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös