Miten rauta nousee? Entä cooper? Käsi sydämelle ja totuus esiin!

  • 106 729
  • 565

Offsides

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, AC Milan
Mikä noista tuloksista ei kuulu joukkoon :) ?


Hmm, mulla ei oo kyllä mitään hajua mikä ei kuulu joukkoon. :) Nyt alko itseäki kiinnostamaan mikä noissa mättää. Muissa menee niin vähän rautaa, että nopealla mietinnällä joko 9 leukaa tai 225kg prässissä kuulostaa noista poikkeavalle. Leuoissa muutamassa viimesessä on vähän huijaamista (jalat heiluu), mutta prässi tulos on kyllä aika selvä. 100kg molemmin puolin ja ja sit se härväke taitaa painaa 25 kg. En sitten tiedä pitäiskö mun saada kyykyssä paljonki enemmän ton perusteella tavaraa, mutta ehkä se on siitä kyykkytekniikastaki kiinni.

Ja nyt se oikea vastaus? :)
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
175/77

Cooper: Intissä meni 2980, nyt varmaan 2500 tekisi tiukkaa.

Penkki: 85kg

Paljon muita ei ole tullut maksimilla koitettua. Prässissä voisi mennä aika reilusti, futista pelatessa ei juuri salilla muuta tehty.


Ja vastaus kaizun kysymykseen: leuat, niitä ei normaali hetero pysty 5 enempää vetämään.
 

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Meikän tulokset

Pituus: 185 cm
Paino: 75 kg

Penkki: enkka 120 kg, nyt uskaltaa luvata ehkä 105-110 kg

Kyykky: maksimeja en ole kokeillut mutta 100 kg:lla kyykkään syvälle ja nopeasti ylös 8-10 kertaa.

Leukoja: sanotaan 15 kun oikein repii.

Cooper: 2500 m :(
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Viestin lähetti NHL
Sulle ei vissiin kannata ruveta vittuilemaan :)
Selänne ei siis pelaa Canuckseissa ensi kaudella.

Katsopa niitä leukojen valtavaa määrää...
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Viestin lähetti Offsides
Mikä noista tuloksista ei kuulu joukkoon :) ?


Hmm, mulla ei oo kyllä mitään hajua mikä ei kuulu joukkoon. :)
Ja nyt se oikea vastaus? :)


No kyllä mä tota prässiä tarkoitin. 225 KG prässistä on kyllä kova tulos jos kyykkää kuudellakybällä. Muihinkin tuloksiin verrattuna tossa prässissä ollaan kyllä suhteessa paljon pidemmällä.

.
 
Laitetaanpas nyt vuosipäivän kunniaksi. Siis aika tarkkaan vuoden takaisen kuntopiikkini kohdalla oli suurimmat sarjapainot seuraavat:

187cm/95kg , käynyt salilla 8v., suht vähärasvaista massaa lisää 25kg (70 -> 95).

Penkki: 3 x 140kg. Heikoin lajini. Ei sovi pitkille käsille ei sitten millään. Parempana pidän sitä, että sain 50kg käsipainoilla n. 5 kpl sarjan.

Kyykky: 5x190 kg. Lisäksi tein siinä Davidin istuttavassa takareisi-koneessa 6-8kpl sarjan 90kg:lla.

Maastaveto: 4 x 180 kg. Lisäksi alasoudussa vajaan kymmenen sarja 130kg:lla ja niskan taakse sama sarja 120kg:lla.

Muita huomioita:

Hauis: 5-8 kpl sarja pitkällä tangolla 70kg:lla enkä heilunu paljoa;)
Ojentaja: 5-8 kpl sarja ranskalaista punnerrusta 60kg:lla
Olkapää: 7-10 kpl sarja 20kg käsipainoilla sivulevityksenä siis kädet 'suorana'.

Olen koittanut nyrkkeilyä ja kickboxingia ja harrastanut useamman vuoden painia ja thainyrkkeilyä. Cooperissa menee ehkä 2800m.

Nyt olen olkapään hajoamisen ja kesän ryyppäämisen ja rillaamisen jälkeen niin huonossa kunnossa, että hävettää ja motivaatio on nollassa.
 
Viimeksi muokattu:

Offsides

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, AC Milan
No kyllä mä tota prässiä tarkoitin. 225 KG prässistä on kyllä kova tulos jos kyykkää kuudellakybällä. Muihinkin tuloksiin verrattuna tossa prässissä ollaan kyllä suhteessa paljon pidemmällä.

Hmm, millähän painolla pitäs sit suunnilleen pystyä kyykkäämään sarjoja jos tekee prässiä 225kg:lla? Itsellä on varmaan pieni uskallus kysymyski mennä kyykkyyn kauheet raudat niskassa, varsinki ku tekniikkaa ei oo kauheesti tullu hiottua.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Viestin lähetti Offsides
Hmm, millähän painolla pitäs sit suunnilleen pystyä kyykkäämään sarjoja jos tekee prässiä 225kg:lla? Itsellä on varmaan pieni uskallus kysymyski mennä kyykkyyn kauheet raudat niskassa, varsinki ku tekniikkaa ei oo kauheesti tullu hiottua.

Vanhan treenipäiväkirjan mukaan kyykkäsin kasin sarjoja 100kg:lla samoihin aikoihin kun tein prässissä 8-10 sarjoja 220kg:lla.

EDIT: Sen verran korjausta, että siihen aikaan en laskenut kelkan painoa (37,5kg) mukaan, mutta antanee kuitenkin osviittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siis toi 225kg prässissä ei ole vielä paljoa, eli aika hyvässä suhteessa menee kyykkyyn nähden...varsinkin kun ei tiedä kuinka syvään prässissä on menty.
Vaimokin teki ennen muksun syntymää prässiä 170kg:lla sarjoja parin vuoden epäsäännöllisen treenin jälkeen.
 

Horizontal

Jäsen
Suosikkijoukkue
KahVa - KalPa
Mulla ikää 21v. Pituutta 188 senttimetriä ja painoa 94 kilogrammaa.


Penkistä nousee 130kg

Cooper armeijassa 2380

Jalkaprässi 240kg

Siinä jotain..
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Päivitystä...

Penkki: 190kg x4
Prässi: 620kg x6-8
Cooper:alice

181 cm ja 125kg

Pienoinen hiilariton dietti päällä, joten saas nährä miten rauta nousee jatkossa. Työpaikan penkkikisoissa tavoite on 220kg, joka on mahdollista jos ei tule loukkaantumisia.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Viestin lähetti Battleaxe

Prässi: 620kg x6-8

Nyt kyllä liikutaan huimissa painoissa. Ei voi muuta kuin kunnioittaa, että saa tuommoset raudat noinkin monesti liikkumaan prässissä.
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Seitsemäntoista treenivuoden jälkeen täytyy jo raudan vähän liikkuakkin.

edit: kirjoituserhe
 
Viimeksi muokattu:

MisterFinland

Jäsen
Suosikkijoukkue
Modo,
Tämä on taas tätä että joka asiasta pitää kilpailla ja vääntää!
Mitä väliä(tai ainakaan mulle ei ole mitään väliä) nostaako joku nyt muutaman kilon enemmän penkistä, tai jaksaako rääkätä itseään 100 metriä enempää luonnonhelmassa pururadalla.

Vastaatkaa mulle vaikkapa ketjun alottaja, että tunteeko sitä sitten itsensä vähän kovemmaksi, tai jopa vähän enemmän mieheksi kun saa rautamölliköitä nostettuu muutaman kilon enemmän?
Silläkö sitä sitten voi verkkarit jalassa kehuskella muutaman tuopin jälkeen??

Kyllä itsekkin salilla käyn, ainakin joskus, mutten koskaan (lue:en koskaan) nosta maksimeja,, koska ns. norm.ihminen ei maksimivoimaa tartte, se nyt vaan on niin.
Ja sama juttu cooperiin, ei normaali ihmisen elämään vaikuta mitenkään juokseeko cooperissa 2500 vai 3000, ei sitten mitenkään, eriasia on tietenkin kilpaurheilu, mutta sitä ei taida ylipäätänsä tällä palstalla harrasta kukaan?

Kyselkää vaikka mieluummin ruokaohjeita tai imurin hintoja toisiltanne! Vaimokin tykkää..

Ai niin ne omat tulokset lukion ekalta eli kauan sitten:
Penkki 70-80
Cooper 2750
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Se on sitten sinulta pois jos joku näitä lajeja harrastaa?
Kerroppa oma harrastuksesi, niin voimme vittuilla siitä.

Taas edit: lisätty ON
 
Viimeksi muokattu:

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Viestin lähetti Battleaxe
Se sitten sinulta pois jos joku näitä lajeja harrastaa?
Kerroppa oma harrastuksesi, niin voimme vittuilla siitä.

Meinasin samaa kommentoida tuossa taannoin, mutta sitten silmiin pisti seuraava: MisterFinland paljastui kirjoitusoikeutensa menettäneen kirjoittajan uudeksi nickiksi. Oikeudet naksahtivat pois.

On se harmi.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Viestin lähetti MisterFinland
...Kyllä itsekkin salilla käyn, ainakin joskus, mutten koskaan (lue:en koskaan) nosta maksimeja,, koska ns. norm.ihminen ei maksimivoimaa tartte, se nyt vaan on niin.
Ja sama juttu cooperiin,
...

Ai niin ne omat tulokset lukion ekalta eli kauan sitten:
Penkki 70-80
Cooper 2750

Ovatko nämä sitten 50, 90 vai 99% tuloksia?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pistetään nyt tällainenkin niin, voi samalla seurata omaa kehitystä...

178 cm / 70 kg

Penkki: 85 kg
Kyykky: 80 kg
Leukoja: 10
Cooper: Armeijassa 1993 noin 2700
Maraton: pöh!
Budot: Kung Fu Choy Lee Fut, nyrkkeily(jalat on yhtä nopeat kuin kädet;)
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Päivitellään vanhoja....

Prässi 22x300kg ja 15x340kg

Kyykky 5x150kg tänään

Penkki 2x6x110kg

Maastaveto 5x190kg ja 2x200kg

Cooper edelleen intissä tempastu 3150

Leukoja intissä 18

Pituushyppy 475cm

Korkeus: 155cm

Omat mitat 170/90
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti repe_joke
Tämmönen ketju kun löyty, niin pitäähän siihen vastata.

Ikä: 20v
Pituus: ~181cm
Paino: ~63 - 67 (riippuu vähän miten on rahaa ostaa ruokaa)

Penkistä on joskus parivuotta sitten noussut 74kg, mutta vahvasti epäilen että tällä hetkellä 60kg voi tehdä tiukkaa.

Punnerruksia meni vielä vuosi sitten noin 80 minuuttiin, mutta tänä päivänä voi 40 tehdä tiukkaa.

Leukoja meni vuosi sitten < 20 nyt voi mennä 10.

Cooperrissa juoksin viime kesänä intissä 2975metriä. Siinä menee tällä hetkellä 100% varmasti yli 3000 metriä.

Syy siihen että voima tulokset on laskunut johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että lopetin treenaamisen kokonaan kun intti alkoi. Ja intin jälkeen ei oikein ole vielä kehdannut alkaa treenaamaan uudestaan.
Minulle normaali treeni oli nimen omaan lihaskuntoliikkeet. 400punnerrusta päivään ei ollut mikään erikoinen suoritus. Siihen päälle 100 leukaa ja epämääräinen määrä vatsalihasliikkeitä ja käsipainojen kanssa riehumista (painot oli 12kg ja 16kg. yhden käden painoja siis).
Itseasiassa vois kesäloman aikana ottaa itseänsä niskasta kiinni ja ruveta taas treenaamaan.

Päivitetääs pari vuotta vanhoja tietoja.

Ikä: 22v
Pituus: 181cm
Paino: siinä 70kg
Penkki: Pari viikkoo sitten nostelin peräti 5x50kg sarjoja parit.
Punnerruksia: Joo 20 on tänä päivänä tiukka suoritus.
Coopper: Jos 2000m menee, niin oon tyytyväinen.
Leukoja: Jos yks menis.

Tästä voi siis päätellä, että treenaaminen ei ole maistunut minulle intinkään jälkeen. Itseasiassa tykkäisin käydä salilla, mutta ei ole ollut rahaa. Kotona treenaaminen ei sitten vaan motivoi juurikaan.
Katellaan taas parin vuoden päästä uudestaan mitenkä tulokset on "kehittinyt". Kovin tyytyväinen ei voi nykykehitykseen olla.
 

Riesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Lukko, Sex Pistols, Kärpät, Chicago BH
Kun ei enää pysty mihinkään, niin pakko muistella vanhoja:

Koko: joskus 178 cm / 72 kg, nyt 178 cm / 86 kg

Penkki: joskus 125 kg, nyt 70...?

Leukoja: joskus 28, nyt 5...?

Vatsoja minuutissa: joskus 84, nyt 20...?

Punnerruksia minuutissa: joskus 76, nyt 15...?

Cooper: joskus 3000, nyt 1600...?

100m: joskus 12,98, nyt 21,89...?

Ja nuo punnerrukset olivat rinta lattiaan ja kädet suoraksi, sekä vatsat pää patjaan ja kyynärpäät polviin, kädet ristissä niskan takana. Valvotuissa olosuhteissa...

Siis olenko nykyään veltostunut vanha paska, vain muisto tuosta kireärunkoisesta atleetista, joka olisi kelvannut veistoksien malliksi ?

Kyllä olen.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Penkiltä nousee 110 kg. Vähän on jäänyt harmittamaan, kun juuri kesätöiden aiheuttaman tauon jälkeen oli saanut pohjakunnon siihen malliin, ettei tuon maksimin nostaminen olisi ollut ihme (esim. 100 kg:lla 5, yhtenä kertana tässä syksyllä 80:llä 10, 90:llä 8, 100:lla 2 ja 3) loppui aika ja osittain mielenkiintokin salilla käyntiin. Se siis muuttui epäsäännölliseksi. Isoin vika on itsessä, mutta kun muutaman kaverin porukka, jonka kanssa Nääshallilla käytiin, menetti treenirytminsä, menetin minäkin perässä. En ole sellainen sälli, joka yksin moisessa kovin viihtyy, en tiedä miksi, mutta en vain saa yksin itseäni tarpeeksi motivoitua tekemiseen.

Nyt voin vain todeta, että syksyn pohjakunnon etsiminen täytyy ottaa hitaasti uudelleen. Ei ehkä yhtä pitkänä, mutta minun järkeni sanoo, että jos alkaisin 1-1,5 kuukauden tauon jälkeen revitellä tosissani maksimia ylöspäin, ei siitä seuraisi kuin visiitti lääkärille olkapääni kanssa. Se nimittäin vuosi sitten jo ilmoitti tuntevansa kipua, nyt on ollut ihan hyvänä. Pientä palauttavaa, esim. 60 ja 80 kg:lla on tullut edes vähän tehtyä. Juuri nyt olisi normaali treeniaika, mutta ei vain tullut mentyä.

Cooperista sun muista en kehtaa ihmisten aikana puhella, niillä sain armeijan kuntohässäköissä kolme vuotta sitten nipin napin sen lihaskuntotestikuntsarin, siitä voi suuruusluokan päätellä itse kukin sielu. Ei se siitä ole ainakaan parantunut. Tarttis tehrä jotain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös