Miten aiot boikotoida Venäjää?

  • 119 874
  • 780

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olen boikotoinut jo 42v kaikella tavalla, joten sen jatkaminen on enemmän kun helppoa. Voi tosin olla että tietämättäni käytän Venäläistä energiaa tms. mutta en tarkoituksella.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Aijai, vodkan lähteminen varmaan iskee Suomalaisiin kaikista pahimmin, mutta eiköhän senkin kestä.
Kyllä tuo iskee ja lujasti. Onneksi Vodkaa tuotetaan muuallakin..jos olisi shampanjasta tai konjakista kyse niin olisi tiukka paikka.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla on Putin-kahvimuki. Siinä Putin ratsastaa karhulla. Olen käyttänyt sitä sarkastisesti ja jatkossa käytän vieläkin enemmän sarkastisesti. Ei nyt sinällään boikottia, mutta kumminkin. Jos tämä muki hajoaa, niin en osta uutta.
Lähti kyseinen muki muuten roskiin. Enää ei naurattanut edes sarkastisesti. Ehkä ens kerralla kun olen Ukrainassa vois ostaa sitä Putin-vessapaperia.
 

Abdel

Jäsen
Ihan söpöjä nämä boikotoinnit, mutta tuntuu moni ummistavansa silmät täysin siltä, että loppupeleissä näin toimimalla voidaan hyvinkin kusta enemmän oman kansan muroihin.
 

Abdel

Jäsen
Miten ulkomaista tukemalla kustaan enemmän oman kansan muroihin kuin kotimaista tukemalla?
Tarkoitin sitä, että aika tekemättömässä paikassa ovat esimerkiksi ne lukuisat Nesteen tai Teboilin Masa ja Maija meikäläiset, joiden huoltoasemat kierretään kaukaa jo pelkästään sen takia, että pihalla sattuu liehumaan esimerkiksi edellä mainittujen firmojen lippu. Vaikka itse aseman tiloissa tehdyt ostokset eivät liittyisi mitenkään Venäjään (ruoat ym.)
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tarkoitin sitä, että aika tekemättömässä paikassa ovat esimerkiksi ne lukuisat Nesteen tai Teboilin Masa ja Maija meikäläiset, joiden huoltoasemat kierretään kaukaa jo pelkästään sen takia, että pihalla sattuu liehumaan esimerkiksi edellä mainittujen firmojen lippu. Vaikka itse aseman tiloissa tehdyt ostokset eivät liittyisi mitenkään Venäjään (ruoat ym.)
Nämäkö firmat eivät maksa franchising-maksuja tai vuokria Teboilille/Lukoilille? Bullshit.

Ikävä homma heidän henkilökohtaiselta kannaltaan, mutta tätähän ne pakotteet ovat. Osa länsimaalaisistakin kärsii taloudellisesti.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Blanc-kalja on saatanan hyvää mutta harmittavasti made in Russia, brewed by Baltika RU.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla on Putin-kahvimuki. Siinä Putin ratsastaa karhulla. Olen käyttänyt sitä sarkastisesti ja jatkossa käytän vieläkin enemmän sarkastisesti. Ei nyt sinällään boikottia, mutta kumminkin. Jos tämä muki hajoaa, niin en osta uutta.
Itelläkin löytyi kaapin perukoilta kyseisen kaverin naamalla kuvioitu muki, vastaavan sarkastiseen käyttöön.

Avitin perjantaina tätä hajoamisprosessia paiskaamalla mukin tarpeellisella voimalla kaakelilattialle. Mukavan terapeuttista.

Netflix lähti myös tauolle kunnes kieltäytyvät jakamasta propagandaa itänaapurissa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Facebookissa joku Teboil-yrittäjä manaa Teboil-boikotointia ja peräänkuuluttaa ihmisiä tukemaan "suomalaista yrittäjää". Palveluasemat ovat franchising-yrittäjävetoisia, mutta yhtä kaikki, asiointi suomalaisella Teboililla tarkoittaa Lukoilin bisnesten ja sitä kautta Putinin hallinnon tukemista.

Porukka Facebookissa vakuuttaa tukeaan suomalaiselle Teboil-yrittäjälle. Melkoisen vässykkää touhua. Kun Venäjä parhaillaan riehuu ja pommittaa Ukrainassa myös siviiliväestöä, ja Putinin hallinto valehtelee kaikille ja eniten omalle kansalleen, niin eikö vaan porukka Suomessa hehkuta solidaarisesti, että täytyy tankata uskollisesti Teboililla. Sinänsä inhimillistä, että osoitetaan empatiaa vaikkapa sukulaista tai tuttua kohtaan, sillä toki frankkariyrittäjän leipä kärsii pahasti, jos asiakkaat suuntaavat muualle.

Tai sitten yrittäjän pitää vaan ymmärtää, että yrittämiseen liittyy riskejä, ja ne voivat joskus toteutua. Yhtä hyvin voin asiakkaana käydä asioimassa jonkin toisen huoltamoketjun asemilla, sellaisen joka ei ole venäläisten omistuksessa, ja mielellään sellaisen joka saattaa toimittaa muutakin kuin venäläistä tavaraa. Näitäkin vaihtoehtoja on.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei tule mieleen mitään venäläisiä tuotteita tai yrityksiä, joita olisin hankkinut tai tukenut ihan hetkeen. Ihan luontevasti tulee kyllä jatkossa vältettyä kaikkea, minkä jollain tapaa tunnistan venäläiseksi.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tässä Teboil-boikotissa on otettava huomioon myös se, että todella moni kuljetusyritys käyttää Teboilin dieseliä autoissaan. Pitäisikö näiden kuljetusten tilaajat myös laittaa boikottilistalle, kunnes ne ovat varmistaneet, että kuljetusyhtiö ei käytä Teboilin tuotteita. Ja sitten pitäisi boikotoida isoa osaa esim. Närpiön kasvihuonetuotteista, koska ne käyttävät Teboilin propaania lämmitykseen. Ruotsiin matkaavat laivat tankataan Teboilin polttoaineella, tästä sitten esim. Vaasa-Uumaja laiva boikottiin. Syystä tai toisesta Teboililla on todella iso markkinaosuus näillä leveysasteilla ja siitä irroittautuminen ei taida olla ihan yksinkertainen juttu. Boikotti Teboilia kohtaan toimisi paremmin, jos painetta luodaan Teboilin isojen asiakkaiden kautta, kahviboikotti osuu vain paikalliseen yrittäjään.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tässä kun yritys toisensa perään kertoo luopuvansa venäläisten tuotteiden myymisestä jne, tuli mieleen Kärkkäinen. Vahvasti veikkaan, että Kärkkäinen ei liity boikotoijien joukkoon.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Irtisanoin Netflixin, kävin tänään tankkaamassa ABC:llä enkä Nesteellä kuten yleensä ja poistin vaimon puhelimesta Yango-sovelluksen. En ole pelannut World of Tanks-peliä viime viikosta alkaen.

Tiedä sitten onko näillä mitään merkitystä, mutta parempi mieli kuitenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös