Miten aiot boikotoida Venäjää?

  • 115 328
  • 750

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Jokaisen tulisi lopettaa ihan kaikki rahaliikenne Venäjän suuntaan. Koko maailman.
Itse olen lämmittänyt taloni venäläisellä pelletillä tähän asti. Jatkossa ostan kotimaista Vapoa 30% kalliimmalla. Teboil tietysti pois laskuista ja kaikki venäläiset tuotteet.

Miten sinä aiot hoitaa osuutesi?
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Boikotoiminen on aika hankalaa, kun ei tuolta Venäjältä oikein mitään kunnollista hyödykettä ole koskaan saanut. Sen kuitenkin päätin, että vaihdan toisinaan ostamani Russki Standart -vodkan kotoperäiseen Koskenkorvaan.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Perun heti perseensuristin-klubin kuukausitilaukseni. Eivät ne mahtuneet kuitenkaan. Tai edes surisseet.

Ei mutta Venäjää on aika paha boikotoida tavallisena kansalaisena, jos ei halua ostaa piparjuurta, tai suolakurkkuja. Voisin vaikka olla kansalaisaktiivi ja kirjoittaa "omille" kansanedustajilleni vienon toiveen, että tekisivät kaikkensa Venäjän boikotoimiseksi ja valtiotasolta lyömiseksi. Se ehkä tekee enemmän kuin omat surkeat ostokset.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jatkan boikottiani Teboilin suhteen. Siellä en tankkaa, vaikka olisi halpaa polttoainetta. Toki voisi laajentaa koskemaan myös Nesteen asemia sillä suuri osa heidän polttoaineistaan tulee Venäjän kautta. Samalla tietty vältellään venäläisiä elintarvikkeita ja juomia.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Omistan neljä venäjällä valmistettua tuotetta, ne ovat autoni kesärenkaat. Niiden jälkeen en enää made in Russia tuotteita osta, ellei pomo-osasto ole vaihtunut. Kompassiksi harkitsin venäläistä, mutta hankin ruotsalaisen.

Jos pelaan NHL-konsolipeliä, niin venäläistä vastustajaa vastaan jätän padin pöydälle.

Edit. Eiks se sinisessä pullossa oleva trendi-bisse ole venäläistä?
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Tää on hyvä ketju, kun ei tosiaan tule mieleen mitään, mitä venäjältä aiemminkaan olisin ostanut ainakaan säännöllisesti. Mutta jospa tästä ketjusta selviäisi, mitä ei ainakaan vahingossakaan tarvi ostaa.

Jotain pienpanimo-oluita kyllä olutfestareilla ja jonkun punkbändin olen käynyt katsomassa, siinäpä se.

Niin juu dieseliä! Mistä sitä nyt saa ostaa? Ihan sama mitä maksaa, kun ei paljoo tuu ajeltua. Shell tai ABC?
 
En osta edes venäläistä meetwurstia enää. Myös suuri herkku venäläiset suolakurkut on nyt historiaa.

Että silleen...
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Pienistä puroista jne.

Jokainen "made in Russia" tuote jää hankkimatta. Teboililla ei ole tarvetta asioida. Yritän myös suosia niitä toimijoita, jotka ryhdikkäästi ovat irtisanoneet yhteistyönsä venäläisten kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minulla on ollut pitkälti Putinin hallintoon liittyvistä syistä Venäjä boikotissa jo noin 14 vuotta. Tuota ennen kyllä asuin muutaman vuoden Venäjällä töiden takia. Työhön liittyvät asiat eivät sinänsä vaikuttaneet boikottiajatuksen syntymiseen.

Vaikea sanoa, mitä kaikkea venäläistä tässä enää voisi välttää tai boikotoida enempää. Auton polttoaineen olen ostanut jo kauan muualta kuin Teboil-asemilta. ABC ja St1 ovat lähinnä ne joita käytän. Venäläisiä hyödykkeitä ei ihmeemmin tule kaupassa vastaan, tai en ole ainakaan noteerannut sellaisia. Jotain venäläisiä suolakurkkuja on joskus joo, mutta ostan muutenkin lähinnä suomalaisia. Ruokakaupassa ei juuri tarvitse ponnistella venäläisiä tuotteita vältelläkseen.

Ostin loppuvuodesta autoon uudet talvirenkaat. Valinta osui Nokian Hakkapeliitta 9 -sarjaan, luonnollisesti suomalaisvalmisteisiin renkaisiin. Suomalaisfirma toki Venäjälläkin paistettujen renkaiden takana on, mutta rybyrengas jää silti ostamatta halvemmasta hinnasta huolimatta.

Muutama venäläinen tuttu minulla on, heidän kanssa saatan joskus vaihtaa pari sanaa. Näitä ihmisiä minulla ei ole mitään syytä boikotoida, toivottavasti ei ole jatkossakaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin juu dieseliä! Mistä sitä nyt saa ostaa? Ihan sama mitä maksaa, kun ei paljoo tuu ajeltua. Shell tai ABC?

Lainataan tuolta toisesta ketjusta:

Shell, St1 ja ABC myyvät eniten ei-venäläistä bensaa eikä niillä ole omistuksessa Venäjä-kytköstä.

Itsekin vähän asiaa tutkailin ja silmiin osui seuraava artikkeli:


Suomenmaa kirjoitti:
SOK:n ja St1:n omistama NEOT vastaa ABC-, St1- ja Shell -ketjujen polttoainehankinnoista. St1 omistaa öljynjalostamon Göteborgissa Ruotsissa ja jakeluketjut Suomen lisäksi Ruotsissa ja Norjassa. NEOT tekee hankintoja myös muilta jalostamoyhtiöiltä Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Puolassa.

Itselläkin mukavasti helpottuu tämä boikotti kun lähi-Teboilin viereen on juuri aukeamassa kilpaileva ABC. Teboilistakin toki on sanottava, että:

Suomenmaa kirjoitti:
Venäläisen Lukoilin omistaman Teboilin markkinointi- ja viestintäjohtaja Toni Flyckt kertoo, ettei yhtiö tuo lainkaan bensiiniä tai dieseliä Venäjältä. Teboil hankkii polttoaineensa Nesteeltä Porvoosta sekä Länsi-Euroopasta.

Omistajakuviot ovatkin sitten Teboilin kohdalla boikotoinnin arvoiset.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Laitan Neuvostolipulla varustetun coctailtikun jokaiseen näkemääni koiranpaskaan. Hyvin ajankohtaista myös, ja tilasin niitä juuri pygmiryssän kaverilta 10 000kpl Made in china.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kronenbourg Blanc tehdään tosiaan venäjällä.

Vähän vituttaa, kun vuosia käyttämäni Rexonan Cobalt Dry dödö tehdään venäjällä. Tuo on ollut käytännössä ainoa, joka pitää hien poissa varmuudella (toki herää kysymys mitä siihen venäjällä laitetaan), niin täytynee koittaa löytää toinen brändi tilalle.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Teboilia olen boikotoinut jo vuodesta 2014 ja boikotti jatkukoon. En aio matkustaa Venäjälle ensi kesänä enkä ehkä koskaan. Piti mennä Viipuriin, mutta välistä jää. Lisäksi en aio ostaa (jos mahdollista) mitään venäjällä
valmistettuja tuotteita.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Laitoin viestiä ammattiliitolleni ja pyysin katkaisemaan välittömästi yhteistyösopimuksen Teboilin kanssa, kuten Autoliitto, SF-Caravan ja ammattiliitoista ainakin JHL on jo tehnyt.
 

Lehmussaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, Rangers, TPS
Jokaisen tulisi lopettaa ihan kaikki rahaliikenne Venäjän suuntaan. Koko maailman.
Itse olen lämmittänyt taloni venäläisellä pelletillä tähän asti. Jatkossa ostan kotimaista Vapoa 30% kalliimmalla. Teboil tietysti pois laskuista ja kaikki venäläiset tuotteet.

Miten sinä aiot hoitaa osuutesi?
Peruin Sabaton-keikan liput ja laitoin bändille palautetta, että pysyvät kaukana Hartwallista. Samaa palautetta laitoin muille tuleville esiintyjille.
 

Glove

Jäsen
Mitähän venäläisiä tuotteita sitä edes on käyttänyt? Joskus Teboililla tankannut. Eipä tule muuta mieleen, mutta voihan jotain ollakin.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Mitähän venäläisiä tuotteita sitä edes on käyttänyt? Joskus Teboililla tankannut. Eipä tule muuta mieleen, mutta voihan jotain ollakin.
Yllättäviä ainakin Venäjällä valmistettuja tuotteita kaupoista löytyy. Olin ostamassa 60 cm 18 W loisteputkilamppua, kun huomasin Osramin version olevan Venäjällä tehty. Sen sijaan ostin Puolassa valmistetun Philipsin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Boikotoiminen on aika hankalaa, kun ei tuolta Venäjältä oikein mitään kunnollista hyödykettä ole koskaan saanut. Sen kuitenkin päätin, että vaihdan toisinaan ostamani Russki Standart -vodkan kotoperäiseen Koskenkorvaan.
Torstain mielenosoituksessa ryssien suurlähetystön edessä muuan herrasmies pääsi ISTV:n suoraan lähetykseen ilmoittamaan mielipiteensä Venäjän hyökkäyksestä. Kaivoi Russki Standart-votkapullon povestaan, korkkasi sen ja ilmoitti suosionosoitusten säestämänä, että "julkisella paikalla ei saa juoda alkoholia, joten kaadan tämän maahan". Kuten samalla tekikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös