Miten aiot boikotoida Venäjää?

  • 119 863
  • 780

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tavallisen kansan syytä ei ole, että mies on sekopäinen psykopaatti, mutta tavallinen kansa ei ole syytön siihen että hän on presidentti.

Pitkälti näin.

Olen itse ajatellut asiaa niin, että jos menen turistina Venäjälle, se tarkoittaa samaa kuin Putinin hallinnon hyväksyminen. Ja toisaalta se tarkoittaa rahan siirtoa minulta Putinin hallinnolle - edes jossain muodossa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tässä maailmassa arvojeni mukaan tulisi boikotoida Venäjää, Israelia, Yhdysvaltoja ja Irania vain muutaman luetellakseni. Olenko jaksanut selvittää omistussuhteita tai jättää hyvän tuotteen hyllyyn, en ole. Tällaiset ketjut on wokeilun kaltaista itsensä nostattamista, todellisuudessa aniharvoin kulutustottumukset vaihtuvat.
Kyllä ne muuten vaihtuvat. Todella vähän tulee ostettua kiinalaisia tuotteita nykyään. Siinä on sekin hyvä puoli, että moni tarpeeton hankinta jää tekemättä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Sellainen lisämahdollisuus tähän, että koko ajan Venäjään viisaasti suhtautuneen Viron tuotteiden ostaminen jatkuu. Ja muukin Viron hehkuttaminen.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Laitoin juuri oman kaupunkini valtuuston puheenjohtajalle viestiä twitterissä ja kysyin tulisiko ystävyyskaupunkeja tarkastella uudelleen. Oululla on pari venäläistä.

Vastaavasti Odessa myös, sitä voisi tukea.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Prismassa myytävät Venäjällä valmistetut tuotteet:

Mukana paljon yllätyksiä, yleiseurooppalaisia brändejä, mutta valmistettu kuitenkin Venäjällä. Rexona, Xtra Alaskanseitipakaste, Rainbow fileekalapuikot, Snickers Crisp, Mentos white choco, Dove Go fresh jne jne.

Boikottiin!

Tässä vielä S-ryhmän ukrainalaiset tuotteet. Olisi tarjolla ainakin ketsuppeja, hunajaa, hankaussieniä ja Always-siteitä. Siitä vain tukemaan!

Tuo lista ei muuten ilmeisesti kaiken kattava ole. Ainakin mainitsemani Venäjällä valmistettu Osramin loisteputkilamppu puuttui.
 

julle-jr

Jäsen
Irtisanoin itseni, en halua olla enää mukana venäjänkaupassa, enkä matkustaa sinne enkä oikeastaan edes keskustella Venäjän toimiston porukan kanssa. Yksi heistä mm. kerran sanoi kaljapäissään Suomessa ollessaan, että Suomi on oikeasti osa Venäjää tms.

No jos totta puhutaan, en jaksa matkustella oikein muutenkaan kun korona-aikana olen tottunut olemaan kotona. Lisäksi sain sopivasti hyvän työtarjouksen, se helpotti päätöstä :)
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tajusin itse asiassa, että minulla on matkamuistokaapissa Putin-maatuska. Tuo on ostettu jo kauan ennen Krimin valtausta Vilnan torilta. Mietin, että pitäisikö tuo polttaa (sitä en valitettavasti pysty tekemään ennen kuin mökkikausi alkaa). Mutta toisaalta tuo on sopiva lelu pahan mielen purkamiseen. Kun vääntää vähän, niin Putinilta lähtee pää irti.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tajusin itse asiassa, että minulla on matkamuistokaapissa Putin-maatuska. Tuo on ostettu jo kauan ennen Krimin valtausta Vilnan torilta. Mietin, että pitäisikö tuo polttaa (sitä en valitettavasti pysty tekemään ennen kuin mökkikausi alkaa). Mutta toisaalta tuo on sopiva lelu pahan mielen purkamiseen. Kun vääntää vähän, niin Putinilta lähtee pää irti.
Mun veljellä on kanssa tuollainen, onko siis sellainen että kun sitä alkaa purkamaan niin sisältä paljastuu aina se edellinen neukkujohtaja? Alkaa Putinista ja päättyy Leniniin, tosin Andropov puuttuu välistä.
 

rok49

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK NYG
En ole ikinä käynyt, enkä aio vast´edeskään käydä. Meidän perheelle riittää, että faija vainaa kävi -43 rajan (sen oikean) tuolla puolen
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mun veljellä on kanssa tuollainen, onko siis sellainen että kun sitä alkaa purkamaan niin sisältä paljastuu aina se edellinen neukkujohtaja? Alkaa Putinista ja päättyy Leniniin, tosin Andropov puuttuu välistä.

Tuossa on itse asiassa aina USA:n ja Venäjän/CCCP:n kohtajat pareittain. Tuo on sen verran syvällä matkamuistokaapin perukoilla, etten jaksa tarkistaa, mutta jos en ihan väärin muista, niin ensin on Putin + GWB, sitten Clinton + Jeltsin, sitten Gorba + Reagan ja viimeisimpänä Kennedy + Breznev.
 

KooPee

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En aio ostaa Alkosta venäläistä vodkaa joka maksaa 431,65€ pullolta.
 

Liitteet

  • Venäläinen vodka.jpg
    Venäläinen vodka.jpg
    81,3 KB · kertaa luettu: 123

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets

FIFA kielsi Venäjää pelaamasta Venäjän nimellä, lippua ei saa näyttää, kansallislaulua ei lauleta ja kotiottelut neutraalilla maaperällä. Jatkossa pelaavat nimellä Venäjän Jalkapalloliitto.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Teboililla en ole tankannut koskaan. Isäni, joka ei edes ennen torstaita ole ollut erityisen anti-Venäjä, kertoi joskus miten YYA-aikana kylmäsi Teboilin verkosto. Niinpä olen keskittänyt tankkaamiset muualle.

Tietääkseni en käytä mitään venäläistä, mutta saatan hyvin olla missannut jotakin.

Ei siis ole perkele mitään millä boikotoida!

Muutenkin minun silmät Putlerin suhteen avautuivat jo Tallinnan pronssisoturi-mellakoiden aikaan. Olisin mielelläni ollut edes vähän väärässä.
 

redpecka

Jäsen
Mä en tiedä miten boikotoida konkreettisesti, mutta jos abstraktisti saa ilmaista tukensa johonkin niin oli todella kivan kuuloista tuo kun Ylen sivuilla aamulla pyöri se livelähetys Espalta kun tämä "convoy-22" oli lähdössä marssille Tehtaankadulle.

Jengi oli skarppia. Eri puolueista väkeä messissä, kaikki samalla asialla.

Vanhaa kyynistä sydäntäni lämmittää kun erilaiset joukot eri lähtökohdista kokoontuvat ja yhdistyvät (mielestäni) hyvän asian puolesta. En voisi enempää toivoa viimeisenä silmäyksenäni ihmiskunnasta kuin eurooppalaisten yhteneväisyys. Ja mallin näyttäminen roistoille. Vaikka me hävitäänkin lopuksi kiinalaisille, mutta silti, toivotaan pari pisaraa eurooppalaista verta ja filosofiaa siihen lopulliseen maailmanjärjestykseen.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Meillä on mökillä A4-kokoinen Putinin naamakuva seinällä, appiukko joskus aikanaan saanut idän työreissulla lahjaksi, ja hänellä on taipumus laittaa saadut lahjat seinälle roikkumaan, jos ne ovat sen sorttisiksi tarkoitettuja. Ehkäpä ripustamme tämän kuvan uudelleen hieman alemmaksi nyt.

Mutta tulee kyllä katsottua jatkossa tarkemmin, missä tuotteet, jotka aion ostaa, on valmistettu. Teboilit ja Russki Standardit nyt on helppoja, mutta pyritään olemaan vielä tarkempia alkuperän osalta. Harmillisen vaikeaa on päivittäistavaroiden osalta tätä boikottia järjestää, kun meillä lopulta on melko vähän Venäjällä valmistettuja lopputuotteita.

Tänään pelasin shakkia pelilaudalla, jossa lukee "MADE IN USSR", mutta sitä en tohdi tuhota.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla on Putin-kahvimuki. Siinä Putin ratsastaa karhulla. Olen käyttänyt sitä sarkastisesti ja jatkossa käytän vieläkin enemmän sarkastisesti. Ei nyt sinällään boikottia, mutta kumminkin. Jos tämä muki hajoaa, niin en osta uutta.
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Meillä on mökillä A4-kokoinen Putinin naamakuva seinällä, appiukko joskus aikanaan saanut idän työreissulla lahjaksi, ja hänellä on taipumus laittaa saadut lahjat seinälle roikkumaan, jos ne ovat sen sorttisiksi tarkoitettuja. Ehkäpä ripustamme tämän kuvan uudelleen hieman alemmaksi nyt.

Sopiva paikka on vessa, etenkin ulkohuussi.
 

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Tajusin itse asiassa, että minulla on matkamuistokaapissa Putin-maatuska. Tuo on ostettu jo kauan ennen Krimin valtausta Vilnan torilta. Mietin, että pitäisikö tuo polttaa (sitä en valitettavasti pysty tekemään ennen kuin mökkikausi alkaa). Mutta toisaalta tuo on sopiva lelu pahan mielen purkamiseen. Kun vääntää vähän, niin Putinilta lähtee pää irti.
Löytyykö sinulta ilmakivääri? Tuo toimisi mainiosti harjoitusmaalina.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Löytyykö sinulta ilmakivääri? Tuo toimisi mainiosti harjoitusmaalina.

Eipä ole. Yksi vaihtoehto olisi lahjoittaa tuo maatuska vanhemmille koiran jätösten keruuastiaksi. Ja sen jälkeen hautaisi sen maahan pieneksi yllätykseksi arkeologeille...
 

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Eipä ole. Yksi vaihtoehto olisi lahjoittaa tuo maatuska vanhemmille koiran jätösten keruuastiaksi. Ja sen jälkeen hautaisi sen maahan pieneksi yllätykseksi arkeologeille...
Tästä juontui mieleeni idea. Eikös Ihamuotila (Marimekko) lanseerannut kampanjaa, jossa koirien kerätyt jätökset levitetään rusakoiden edustuston pihalle. Keräät/ keräytytät Putet täyteen kakkia ja toimitat Tehtaankadulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös