Mitä repussa roikutetaan?

  • 6 547
  • 51
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kangaskassit ruokakasseina

En tiedä liittyykö ihan aiheeseen, mutta nykyään olen ryhtynyt käyttämään sellaista kankaista kauppakassia, joka on siis muovipussin mallinen, mutta kankaasta tehty. Onko sellainen liian mammamaista, eli kehtaako ~kolmekymppinen äijä käyttää sellaista päivänvalossa?

Minusta se on kuitenkin hyvä monesta syystä. Se on kestävä(ei tarvitse enää keräillä ostoksiaan kaupan lattialta, kuten esim. Lidlin muovipussien kanssa vähän tuppasi olemaan tapana), luontoa säästävä ja kestää käyttöä pidempään kuin muovipussi.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
En tiedä liittyykö ihan aiheeseen, mutta nykyään olen ryhtynyt käyttämään sellaista kankaista kauppakassia, joka on siis muovipussin mallinen, mutta kankaasta tehty. Onko sellainen liian mammamaista, eli kehtaako ~kolmekymppinen äijä käyttää sellaista päivänvalossa?
Vähän hippimeininkiähän tuo on.

Hipit käyttää kangaskassia, homot olkalaukkua, juntit ja lapset reppua sekä deekut ja köyhät muovikassia. Itse käytän sujuvasti tarpeen mukaan kaikkia noita, riippuen tilanteesta. Repussa kulkee yleensä työvaatteet töihin, oikeastaan muulloin ei ole tarvetta.
 

M10

Jäsen
Itse käytän kuitenkin arkielämässä olkalaukkufägäriolkalaukkua™.

Olet varmaan ommellut itse?

On muuten hauskan näköistä, kun turistirysissä ihmiset pitävät reppua käännettynä mahan edessä, ettei voro pääse yllättämään takaa. Aika hansumaista toimintaa, mihin esimerkiksi scholl ei alistuisi. Tai itse asiassa en tiedä.
 
Reppua pidän lähinnä vain töissä mukana. Siinä kulkee sitten vesipullo, mahdollisesti jotain evästä ja matkaradio (ei niissä meidän autoissa suurimmassa osassa ole radioita) Talvella myös pipo ja hanskat on siellä varmuuden varalta. Ja kaikkea muuta pientä ja tarpeellista. Taskulamppu, sähköteippiä, nippusiteitä ym. millä saa autoa fiksailtua pikaisesti jos ja kun tarvetta ilmenee. Ja sitten jotain särkylääkkeitä jos alkaa päätä koskemaan kesken päivän. Ja kaikkea ylimääräistä on kertynyt myös, palkkakuitteja ja täysiä tuntilappuvihkoja ym. Vois ehkä joskus siivota sen. Vapaalla en juurikaan reppua tarvitse, autolla kun liikun. Pidemmällä reissulla sitten on tietenkin hyvä kun saa vaihtovaatteet ym. sinne.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kangaskassit

Käteviähän nuo on sinällään verrattuna vaikka muovipusseihin ja kestävämpiäkin, mutta ei ole tullut käytettyä kun reppu on mieluisampi ostoksille. Kuten aiemmassa viestissä totesin, en tykkää kannella kädessä kauheasti tavaroita. Väsyy kädet liikaa.

Omistan kyllä sellaisen punaisen intialaistyylisen olkalaukun, joka on kangasta. Ensi kesänä sitä voisi alkaa vaikka käyttämään.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä sitä tulee lähes joka päivä repun kanssa liikuttua ja mielessä pyörii usein, että näytänpä koululaiselta. Toisaalta repussa on vaan niin kätevä kuljettaa kaikkea rojua, joka normaalina työpäivänä tarkoittaa lompakkoa. Se onkin sitten niin iso, että vaatii repun (ei rahaa, vaan kaiken maailman kortteja yms.). Perjantaina lätkämatsiin mennessä taas repussa kulki kätevästi pelipaita, jota ei töissä viitsinyt pitää, ja läppäri, joka piti kantaa töistä kotiin viikonlopuksi.

Tällä hetkellä taidan omistaa kaksikin olkalaukkua, Marimekon kankaisen ja Dieselin nahkaisen, molemmat tumman vihreitä. Mutta silti lähes aina tulee käytettyä reppua, joka näyttää vähemmän tyhmältä melkein tyhjänä. Toisaalta kun käy kaupassa, ei olkalaukkuun mahdu oikeastaan mitään verrattuna reppuun. Pyöräillessä olkalaukulla taas ei tee yhtään mitään.
 

ebsonblues

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
PS. Nimimerkki Ted Raikkaan (sori jos taivutin väärin) tyyliin alkaa nykyinen reppu olemaan jo suht risana, olisiko jengillä heittää suositteluja siitä mikä reppu kannattaisi hankkia? Esim. ebsonbluesilla?

Kyllä on.. Lopeta nyt se repun pakonomainen kanniskelu ja siirry vaikka luontoystävälliseen muovipussiin. Sen etuna on esimerkiksi, että sitä ei tarvitse pakonomaisesti kuljettaa mukana tyhjänäkin ja jos tarviikin niin kulkee mukana kätevästi vaikka perstaskussa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kyllä on.. Lopeta nyt se repun pakonomainen kanniskelu ja siirry vaikka luontoystävälliseen muovipussiin. Sen etuna on esimerkiksi, että sitä ei tarvitse pakonomaisesti kuljettaa mukana tyhjänäkin ja jos tarviikin niin kulkee mukana kätevästi vaikka perstaskussa.

Niin, mistä olet oikeastaan saanut käsityksen, että ihmiset kulkevat tyhjien reppujen kanssa kaupungilla? No okei, itse syyllistyn siihen kyllä sen jälkeen, kun olen palauttanut repussa kantamani kirjat kirjastoon ja kävellyt kotiin tyhjän repun kanssa, mutta usein siinä tulee sitten käytyä kaupassakin samalla reissulla, ja sen jälkeen reppu ei enää olekaan tyhjä. Eli minä ainakin kuljen tyhjän repun kanssa ihan vähän vain.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olen tässä pidemmän aikaa miettinyt noita ihmisten selässään raastamia reppuja. Mitä ihmettä ihmiset niissä oikein kantavat mukanaan. Olet 20v. tai 50v., mies tai nainen, kaikilla tuntuu olevan jotain ihmeellistä repussaan että sitä pitää roikottaa mukanaan ihan joka paikassa.

Ihan vaan koska repussa tavarat kulkevat kätevimmin ja kädet jäävät vapaaksi jos jotain muuta tarvitsee tehdä. Pyöräillessä reppu on paljon kätevämpi kuljetusväline kuin esim. muovikassit, jotka hyvin pian ovat entiset jos joutuu jotain vähänkin raskaampaa tavaraa kantamaan (kuten ostoksia). Lisäksi hyvin valmistettu reppu on kestävä investointi jota voi käyttää pitkiäkin aikoja, joku siisti malli voi olla jopa ajaton (minulla on ollut nahkainen laatureppu käytössä suunnilleen 15-vuotta kunnes nyt alkaa olla siinä kunnossa, että uusi on hankittava tilalle). Niin ja sen verran tarkka olen, että urheiluun minulla on sitten oma reppunsa, en halua kuljettaa hikisiä kamppeita samassa repussa jossa mahdollisesti kuljetan muuta tavaraa.

Reppu on siis fiksun ja ajattelevan ihmisen valinta - aivan kuten on olkalaukkukin (sellainenkin minulta löytyy).

vlad.
 
Viimeksi muokattu:

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
En tiedä liittyykö ihan aiheeseen, mutta nykyään olen ryhtynyt käyttämään sellaista kankaista kauppakassia, joka on siis muovipussin mallinen, mutta kankaasta tehty. Onko sellainen liian mammamaista, eli kehtaako ~kolmekymppinen äijä käyttää sellaista päivänvalossa?
Ei tämä vielä mitään. Hanki seuraavaksi jostain sellainen kahvipaketeista tehty kassi. Uskottavuutesi nousee saman tien uusiin sfääreihin.

Mun repussa on koulukamoja. Kaikkien kurssien papereita sikin sokin ja sieltä sitten löytää aina tarvittavat. Kun pitää lähteä johonkin ja ottaa jotain mukaan, niin siten tyhjäksi ja uudet kamat sinne. Reppu on melkein aina mukana jos mulla jotain tavaroita pitää olla. Todella kätevä väline ja mulle on ihan sama, vaikka 90 % muista ihmisistä kattoo mua kieroon tuolla kadulla.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Olen tässä pidemmän aikaa miettinyt noita ihmisten selässään raastamia reppuja. Mitä ihmettä ihmiset niissä oikein kantavat mukanaan.

Olen kantanut repussa varmaan melkein kaikki elämäni aikana omistamista esineistä mitä sen kokoluokan reppuun on mahtunut. Haglöfsin L-koko on ollut kantovälineenä yli 10 vuotta. Hieno reppu. On kestänyt hyvin kokemukset Pohjois-Norjasta Hong Kongiin ja Yhdysvaltoihin, on myös paras ja luotettavin reissukaveri.

Ja vastataanpa ihmettelyyn, repussa kannetaan esineitä, eli reppu on kantoväline. Repussa kannetaan esineitä kulloisenkin tarpeen mukaan. Ihmisillä on myös eri kokoluokan reppuja mihin mahtuu eri kokoisia esineitä.

Erona muovikasseihin, reppu on maksettu kerran ja siitä ei tarvitse maksaa aina uudestaan. Repun huonona puolena on se, että sitä ei kannata käyttää roskapussina, ainakaan montaa kertaa.

Ihmettelen miksi ihmiset käyttävät muita kantovälineitä kun on olemassa Reppu.
 

Outsider

Jäsen
Vanha totuushan on se, että reppu on laukkua parempi, koska jos tulee tappelu niin on molemmat kädet vapaana.

Itse en ole omistanut reppua moneen vuoteen ja se kyllä harmittaa aina kun pitää jotain saunakamoja yms. pientä kannella mukana.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ei tämä vielä mitään. Hanki seuraavaksi jostain sellainen kahvipaketeista tehty kassi. Uskottavuutesi nousee saman tien uusiin sfääreihin.
Vielä paremmaksi muuttuu kun hommaat mummojen suosiman perässä vedettävän kärryn, Bay City Rollers-skottikuosilla tietysti.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei tämä vielä mitään. Hanki seuraavaksi jostain sellainen kahvipaketeista tehty kassi. Uskottavuutesi nousee saman tien uusiin sfääreihin.
Minullapa on työn alla karkkipapereista tehtävä käsilaukku. Käytän siihen vain Ceisha-papereita joten suklaan ystävät, säästäkää ja suoristakaa paperinne. Jos omani loppuvat niin pyydän teiltä. Suunnitelmissani on myös mekko karkkikääreistä. Sen luulen tekeväni ruskeista Fazerinoista.

terveisin koo
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Minullapa on työn alla karkkipapereista tehtävä käsilaukku. Käytän siihen vain Ceisha-papereita...

Vai onko tämä vain tekosyy vetää Geishaa naamariin..?
Mäkin ajattelin tehdä olut-etiketeistä olohuoneen maton serkulle, joten ihan keräilyn takia ja hyvän asian puolesta...
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Reppuhan on ihan jees ja kuluu päivään jokaiseen, eiks je? Työmatkalla tulee käytyä samalla kaupassa ja kirjastossa, joten siellä kamat on hyvä kuljettaa. Työmatka kestää noin puoli tuntia, joten katurissa on mukava lukea samalla ja matkalukeminen kulkee titenkin repussa mukana.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Aamulla töihin mennessä sämpylä. Paluumatkalla sisällä saattaa olla läppäri, eli käytän samaa kantovälinettä myös läppärilaukkuna. Joskus siis aamulla sämpylän lisäksi työmatkalla reppua kuormittaa se sama läppäri tykötarpeineen. Ja kun aika usein tulee poikettua ruokakaupassa töiden jälkeen, reppu palvelee kauppakassina. Hyödyllisin esine siis heti korkinavaajan jälkeen. Joka sekin on käynyt hiukan hyödyttömäksi tölkkien esiinmarssin jälkeen.

Itse tosin käytän repun molempia hihnoja vain pyöräillessä.
 

ronkpukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Liverpool FC, Toronto (seurailen)
Repussa kulkee talvisin läppäri, sille virtajohto, eväät työpaikalle ja tyhjät rasiat takaisin kotiin pestäväksi ja uudelleen täytettäväksi.

Kesällä reppu vaihtuu sportisempaan, pienenpään, ja pyöräilyyn sopivaan. Mukana usein edelleen läppäri, mutta lähinnä vesipullo ja jonkinmoista vaihtovaatetta, jos sattuu paita kastumaan hikoilusta tai keli vaihtumaan.

Kyllä reppu kuuluu city-kulttuuriin. Ja on myös ekologista.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Heh, on mulla parikin reppua. Toiseen lastaan palauttamista vaille olevat kirjastolainat, ja nappaan sitten kassin mukaan kun biblioteekkiin suunnistan. Toisessa on nuita opiskelubisneksiä sitten.

Yleisesti ottaen en kuljeta tavaraa mukanani, vaan ostan mitä tarvitsen ja heitän pois mitä en. Jos ei taskuun sovi kamat, niin pihalla on rivissä lauma pygmejä jotka kantaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Nykyään reppu ei ole kovin usein käytössä, mutta viime vuoden puolella pyöräilin töihin, ja repussa oli eväiden lisäksi mp3-soitin, sateenvarjo ja mitä milloinkin. Kaupungilla en reppua pidä, koska ei vain sovi vapaa-ajan tyyliini. Ruotsista ostettu eko-olkalaukku on mukana, jos jotain tykötarpeita pitää saada mukaan.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itsehän ruokakaupassaKIN ostoksilla käydessäni sijoitan lopuksi ostokseni mustaan, nahkaiseen salkkuuni. Ne mitkä ei mahdu, niitä ei tarvitse. Myös palautuspullot, saunatarvikkeet, treenikamat ja muut menee kätevästi salkussani. Armeijassa kannettiin reppuja.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Jos syö itse suklaat ei voi käyttää tuollaista mekkoa joka löytyy linkittämäni sivun puolesta välistä.
No oikeesti teen hiukan vaatimattomamman kesämekon.

Terveisin koo
Kyllä tuollaiseen mekkoon aikamoisen hanurin saa sovitettua. Vyötäröä suppuun kureliivillä ja mekko päälle.

Itse kuljetan repussa tavaroita, joita satun kulloinkin tarvitsemaan riippuen siitä mihin olen menossa. Kouluaikana käytin yksinomaan muovikassia, joka ei missään nimessä ollut järkevä vaihtoehto.

En tiedä kuuluisiko seuraava kommentti vaikka naisasiaketjuun, mutta todettakoon täällä, että rähjäisemmässäkin repussa voi olla varsin hyvät eväät sisällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös