Mitä repussa roikutetaan?

  • 6 538
  • 51

ebsonblues

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Olen tässä pidemmän aikaa miettinyt noita ihmisten selässään raastamia reppuja. Mitä ihmettä ihmiset niissä oikein kantavat mukanaan. Olet 20v. tai 50v., mies tai nainen, kaikilla tuntuu olevan jotain ihmeellistä repussaan että sitä pitää roikottaa mukanaan ihan joka paikassa.

Seitkytluvulla aikuinen repun kantaja olisi saanut välittömästi kuonoonsa jos olisi ilmaantunut ihmisten ilmoille moinen möhkäle selässään. Aikaisemmin repun käyttö hyväksyttiin ainoastaan ekaluokkalaisilla.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen tässä pidemmän aikaa miettinyt noita ihmisten selässään raastamia reppuja. Mitä ihmettä ihmiset niissä oikein kantavat mukanaan. Olet 20v. tai 50v., mies tai nainen, kaikilla tuntuu olevan jotain ihmeellistä repussaan että sitä pitää roikottaa mukanaan ihan joka paikassa.

Seitkytluvulla aikuinen repun kantaja olisi saanut välittömästi kuonoonsa jos olisi ilmaantunut ihmisten ilmoille moinen möhkäle selässään. Aikaisemmin repun käyttö hyväksyttiin ainoastaan ekaluokkalaisilla.

Itselläni repussa kulkee, ja ihan kätevästi mukana liikkuukin joko sali-, thaiboksinki-, tai saunomisvarustus viinapulloineen. En tiedä millä noita kamoja liikuttelisin, jos pitäisi pelätä turpaansa saamista kun kantelee tavaroitaan repussa.

Eikö 70-luvulla harrastettu mitään vai oliko sillon suomiverrarit päällä kun lähdettii kotoo mahdollisesti johonkin harrastukseen?
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Olen tässä pidemmän aikaa miettinyt noita ihmisten selässään raastamia reppuja. Mitä ihmettä ihmiset niissä oikein kantavat mukanaan. Olet 20v. tai 50v., mies tai nainen, kaikilla tuntuu olevan jotain ihmeellistä repussaan että sitä pitää roikottaa mukanaan ihan joka paikassa.

Seitkytluvulla aikuinen repun kantaja olisi saanut välittömästi kuonoonsa jos olisi ilmaantunut ihmisten ilmoille moinen möhkäle selässään. Aikaisemmin repun käyttö hyväksyttiin ainoastaan ekaluokkalaisilla.

Kannattaa kokeilla vaikkapa pyöräilyä tai kävelyä pistämällä saman verran rojua muovipussiin tai vaihtoehtoisesti reppuun. Kyllähän ostokset autoon jaksaa muovipussissa raahata muttei yhtään pidemmälle.

Itsellä on repun sivutaskuissa perusvarustus, ei tarvitse muistaa mitään nollakaksnolla numeropalveluita.
 

ebsonblues

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Eikö 70-luvulla harrastettu mitään vai oliko sillon suomiverrarit päällä kun lähdettii kotoo mahdollisesti johonkin harrastukseen?

Kyllä silloin oli käytössä kaikenlaisia kasseja ja elannon muovipusseja. Mielestäni aika lapselliselta näyttää kun aikuiset ihmiset kantavat reppuja selässään...
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Itselläni repussa kulkee tilanteesta riippuen muutama vinyylilevy, ruoka-ostokset, viinat, treenivehkeet, 1-2 päivän yöpymisvarustus, eli varavaatteet yms.. Se on niinku tavaroiden kuljettamiseen pisteestä a pisteeseen b. En tiedä sitten kuinka vakavissaan tämä(kään) ketju on aloitettu, mutta vastattu on. Odotan Pete 2004:n ja schollin kommentteja tähän kyllä vesi kielellä.

Ai niin, nyt mulla kulkee koulupaperit, tenttikirjat ja muistiinpanovälineet trendikkäästi olkalaukussa. Kuinka hintikästä!

edit: mutta joo, enpähän turhaan herännyt tänään. Opin nimittäin uuden asian.
Reppu on vain lapsille.
 

mackeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysin epäoikeudenmukaiset munkkimaalit
Itse pidän repussa useimmiten kameraa, koskaanhan ei tiedä, vaikka tulis hyvää kuvaamisen tynkää. Eipä tarvi turvautua kännykkään. Monesti siellä on myös eväsleipä tms. Myös monenlaista sekalaista tavaraa mitä ei viitsi taskuissa kantaa.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tulentekovälineet (vesitiiviisti pakattuna tulitikkuja jne), sanomalehtipaperia, Fiskarsin handy kokoa "sopiva", wc-paperia, haava- ja ensiaputarvikkeita pikku pussukka, muutama minigrip-pussi, mausteita, suolaa, solumuovinen perseenalus, sinappi (aina sieltä 1 löytyy, en tiedä mistä ne sinne ilmestyvät), kuivat sukat, kuiva alusasu, vettä.

Noilla pärjää yleensä. Joskus saattaa olla jotain kouluun liittyvää, läppäriä ja sellaista krääsää. Tai jotain urheilukamoja haisemassa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Reppua ei siis ole enää suotavaa kantaa. Vittu, mulle on naureskeltu kaikki nää vuodet kun olen ollut yli 20-vuotias ja kulkenut reppu selässä kaupungilla..

No joo, joskus siellä kulkee ruokaa, todella usein siellä kulkee kaljaa. Joskus vaihtovaatteita, joskus kirjaston kirjoja.. siinäpä ne. Kiinnostavaa, eikö totta?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Aikaisemmin repun käyttö hyväksyttiin ainoastaan ekaluokkalaisilla.

Taidat puhua mies silkkaa paskaa. Lähdettä kehiin ku olis jo. Hah, pitääpä tämä asia ihan tarkastaa äidiltäni, joka kolmea lasta lähetteli opintielle tuona aikana. :D

Indi: Äiti...
Äiti: No mitä poikani?
Indi: No kun yks äijä väittää internetissä, että seitkytluvulla sai turpaansa jos oli tokaluokalla vielä koulureppu mukana koulussa.
Äiti: Kyllä poikani. Äijä on aivan oikeassa. Ne vaihdettiin kevätjuhlan jälkeen Elannon muovipusseihin, tai ihan tavallisiin muovipusseihin, joita käyttivät sitten kommarit. Sinun sisarillasi oli aina Elannon kassi, jonka äiti silitti joka aamu.

ehkä mä en kysykään...
 

ebsonblues

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Reppua ei siis ole enää suotavaa kantaa. Vittu, mulle on naureskeltu kaikki nää vuodet kun olen ollut yli 20-vuotias ja kulkenut reppu selässä kaupungilla..

No ei nyt kannata vetää hernettä klyyvariin. Mä nyt vaan halusin tietää näiden reppujen sisällön salaisuuden kun oikeesti niitä ei käytetty silloin ennen vanhaan hyvään aikaan. Kyllä tavarat tarvittaessa kulki hienosti mukana ihan kassilla tai muovipussilla. Myös Valintatalon tai K-Kaupan pussit olivat hyvin suosittuja...
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Repussa kulkee tietokone, noin 2000 sivua tenttikirjallisuutta, muistiinpanovälineet, eväät sekä sekalaisesti muuta pikkutavaraa. Muovikassi olisi nopeasti muoviputki jos nuo kaikki yrittäisi sellaisessa kantaa.

Sitä paitsi muovikassin rahtaus on helvetin tyhmän näköistä puuhaa. Eihän sitä harrasta kuin deekut.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No ei nyt kannata vetää hernettä klyyvariin. Mä nyt vaan halusin tietää näiden reppujen sisällön salaisuuden kun oikeesti niitä ei käytetty silloin ennen vanhaan hyvään aikaan. Kyllä tavarat tarvittaessa kulki hienosti mukana ihan kassilla tai muovipussilla.

Sehän johtuu taas vaan siitä että hyvin ilmeisesti ennen vanhaan ihmiset ovat olleet ihan vitun tyhmiä kun eivät ole tajunneet kuinka paljon kätevämpää noita tavaraa on kantaa repussa kuin esim. muovipussissa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
No mut siis jos ajatellaan reppua ihan esineenä, niin minusta ainakin on ihan jees, että tavarat liikkuu mukavasti selässä ja kädet jäävät vapaaksi. Ei väsy kätöset ja samalla ne jäävät kuten mainittua niin vapaaksi. Itse varsinkaan kun en autoa omista, niin roudaan tavaroita käsissäni, tai tässä tapauksessa selässäni. Jos pitää valita, niin mieluummin kauppareissulla esim. reppu, kuin hitaasti mutta varmasti käteen siimamaisena nauhana painautuva muovipussin kahva.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Kamat kulkee kätevästi Valintatalon vaaleanpunakassa muovikassissa, jossa on talon logo sinisellä tekstillä. Muistattehan kaikki tuon hienon kassin.

Sama kassi on ollut käytössä jo vuodesta -81. Eipähän erotu täällä laukkaavista itämaan turistista millään muotoa.
 

ebsonblues

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Taidat puhua mies silkkaa paskaa. Lähdettä kehiin ku olis jo. Hah, pitääpä tämä asia ihan tarkastaa äidiltäni, joka kolmea lasta lähetteli opintielle tuona aikana. :D

Hei Indi, eihän su tarvi kuin katsella vanhempies vanhoja valokuva albumeja. Oli kyseessä koulun päättäjäiset tai rippijuhlat tai mitkä bileet tahansa, niin kellään ei ole reppua selässä(pois lukien ekaluokkalaiset) eikä niitä loju jossain nurkissa pois riisuttuina odottamassa... Tuntuu vaan että jotkut repputehtailijat ovat osanneet iskeä oikeaan markkinasaumaan tämän reppubisneksen kanssa. Reppua kannetaan mukana tänä päivänä vaikka sitten tyhjillään...
 
Minulla ei ole reppua, minulla on erittäin trendikäs olkalaukku!

Laukku on fantastisen kätevä, sillä tupakit, koulukirjallisuus, pastillit ja nenäliinat kulkevat näppärästi mukana ja hienossa järjestyksessä. Väriltään se on armeijanvihreä ja oikein hieno.

Hämmentävintä mitä laukkuni sisällä on samalla kertaa ollut on varmaankin huulipunaa ja ns. hieromasauva, eli tekopenis! Kumpikaan ei ollut omaa käyttöä varten, joten ei tarvitse leukailla.

On mulla reppukin, mutta se lojuu eteisen naulakossa ja sisältää sadetakin. En käytä sitä koskaan, siis en kumpaakaan.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Hei Indi, eihän su tarvi kuin katsella vanhempies vanhoja valokuva albumeja. Oli kyseessä koulun päättäjäiset tai rippijuhlat tai mitkä bileet tahansa, niin kellään ei ole reppua selässä(pois lukien ekaluokkalaiset) eikä niitä loju jossain nurkissa pois riisuttuina odottamassa...
Selvä. Pahoittelen alatyylistä ilmaisuani ja kyselen äipältä, millä sisarusparveni tavarat kouluun kuljetti 70-luvulla tai ihan minne vaan. Ethän sinä tuossa tarkoittanutkaan, että pelkästään skoleen. Huonohan tässä on periaatteessa minun lähteä kinaamaan, kun synnyin maailmaan vasta 1976. Minut kannettiin synnytyssairaalasta Rovaniemeltä kotiin Pyssykylään muutes muovipussissa. ;)

edit: niin paljon tää kiinnotaa, että oli pakko kilauttaa mutsille ja hän sanoi, että jokasyksyinen koululaukun ja repun osto oli suuri ja tärkeä asia lapsille, että mitään muovipusseja ei muista olleen. Mainitsi kyllä ajan, jolloin kirjoja kannettiin ihan käsissä. Ja olen itsekin kuullut, että siihen naapuripulpetin Riitta-Marjattaan kultaisine kiharoineen sai hyvin tehtyä vaikutuksen, jos suostui kirjoja vähän matkaa kantamaan.

Ihana aihe! :D
 
Viimeksi muokattu:

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä nyt vaan halusin tietää näiden reppujen sisällön salaisuuden kun oikeesti niitä ei käytetty silloin ennen vanhaan hyvään aikaan.

Loistava aihe. Olen jo pitkään miettinyt mitä repussani on kun se painaa niin sairaasti. Nytpä sain puhtia tuohonkin inventaarioon ja vaikka reppu ei paljoa keventynytkään niin onpahan taas siistimpi.

Kas tässä reppuni sisältö:
pyöröpuikot nr: 2,5, 2 kampaa, erotuomarinpilli, meripihkasormus, suurennuslasi kännykkään,
rasia nuppineuloja, nitoja, mikki-hiiri, 8 pyyhekumia irrallaan, keskeneräinen tupsu, 11 hakaneulaa, 2 vetoketjua, heijastin, 3 kpl. kuviosakset, sukkapuikot nr. 4,5
teippirulla, 3 päiväkirja muistikirjaa, romaani, diplomi, 2 kpl vihkoja,
epämääräinen kasa työpapereita
cd-levy, Kainuun kukkalapaset, 2 pakettia sinitarraa, kynäpussi, hiusharja, vanhat silmälasit
kangaspussi jossa …pyyhekumeja, 3:n sentin nippu maisemapostikortteja,
yhden puukirkon pohjakartta, videokameran käyttöohjekirja, kukkasipulilehtinen
lenkkarinnauhat, sukkapuikot nr:7, merkkaustussi, post-it lappuja, joulutonttu, joulukortteja,
3 teepussia, kumilenkki, merkkausliitu, nenäliinapaketti, Canalin kortti, kankaanpaloja ja yksi sokerinpala.

Toivon, että ensi viikonloppuna joku avaa ketjun "mitä kodinhoitohuoneesi sisältää?" Saisin taas puhtia siivouspuuhiini.

Ja ennenvanhaan käytettiin laukkuja. Oli koululaukkuja ym. laukkuja, ei reppuja ainakaan kaupungissa. Sitä mietin, että kun silloin maaseudulla kai hiihdettiin kouluun niin hiihtivätkö laukun kanssa?

terveisin koo
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Yksinkertaista

Kaiken muun edellämainitun ymmärrän, sillä ei kai kukaan ilman noiden mukana raahaamista pärjäisi, mutta tätä en edes 5min pohtimisen jälkeen ymmärrä, mitä tämä tekee repussa?

No, minä otan äidin velvollisuuteni tosissaan, oikein tiukkis tosissaan. Canaliltahan tulee yöllä ns. epäsiveellistä ohjelmaa. Itse en ole katsonut tietenkään mutta isot pojat ovat kertoneet. Minulla kun on näitä yo-kisoihin valmistautuvia täällä kaksinkin kappalein niin ajattelin, että näinä aikoina yöt tulisi pyhittää nukkumiseen. Niinpä nappaan illalla maate mennessäni kortin tv:stä, piilottaen sen reppuuni ja naamioidun nukkuvaksi kun he korttia kyselee. Siltä jäljiltä tuo reppussa oli.
Ensi perjantaina lopetan nuo touhut ja saavat sitten taas valvoa aamuun asti canalinsa kanssa.

Terveisin koo
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kaiken muun edellämainitun ymmärrän, sillä ei kai kukaan ilman noiden mukana raahaamista pärjäisi, mutta tätä en edes 5min pohtimisen jälkeen ymmärrä, mitä tämä tekee repussa?

Minulla oli aikoinaan aina Canalin kortti lompakossa mukana. Eipähän tarvinnut aina lähteä kotiin katsomaan matseja, vaan senkun paiskasi esim. lauantaisin jossain kaverin luona kortin boksiin ja valioliigat pyörimään.
 

Bronco

Jäsen
Hieno ketju.

Itse myönnän kuljettavani reppua mukanani miltei tyhjänäkin. Ihan vaan siltä varalta, jos tulee reissulta hankittua sittenkin jotain, niin saa sen kätevästi reppuun eikä tarvitse kanniskella ympäriinsä kädessä tai jossain Valintatalon muovikassissa. Lisäksi kaikille "II ÄR ÄL" meikäläisen tunteville vinkki: jos haluatte ryövätä lompakkoni, se löytyy repusta eikä taskusta. Tämä siksi, etten tykkää pitää lompakkoa taskussa.

Yleensä repulla on kuitenkin tähdellisempi merkitys. Kaupassa ostokset on kätevä laittaa reppuun (eipähän tarvitse ostaa muovikassia ellei osta yli repun sietokyvyn kamaa). Huppari tai vaihtovaatteet kulkee siellä kätevästi. Samoin kaikenlaiset levyt, leffat ja muu sen sellainen mitä täytyy viedä vaikka jonnekin bileisiin tai illanistujaisiin.

Enemmän mä reppuni kanssa törmään tilanteisiin jossa mun kaveri harmittelee, ettei ottanut sellaista messiin, kun joutuu kanniskelemaan kaikennäköistä sitten käsissään ja takintaskuissaan. Mulle tulee btw Valintatalon ja K-Kaupan kasseista ruoan lisäksi mieleen lähinnä koulun liiksatunnit...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Reppu on usein mukana menossa eikä hävetä mitenkään. Erittäin kätevä, koska sinne saa vaikka kauppaostokset ja ei tarvitse käsissä kantaa. Selässä kaikki kulkee helpommin.

Uusi pitäisi kyllä hankkia. Tuo nykyinen on aika kärsineessä kunnossa.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Eipä ole reppua päivittäin tullut käytettyä tupakinpolttelun lopetuksen jälkeen. Kesälläkin shortsikeleillä kulkevat reisitaskushortsien taskussa avaimet, lompakko ja puhelin.

Asiasta viidenteen, kyllä 70-80-luvuilla olisi kesäisiä pipopäitä katsottu aika pitkään, puhumattakaan siitä, että joku urpo olisi tuota sisällä käyttänyt.
 

d2uce

Jäsen
Tuossa joku aika sitten olin saunailtaan lähdössä ja harmittelin, kun ei löytynyt mitään kassia, johon kaikki tarvittavat tavarat saisi pakattua, pelkkiä reppuja tuli joka paikassa vastaan. Niin pitkä aika oli edellisestä kerrasta, kun reppua olin käyttänyt, ettei tullut aluksi mieleenkään pakata tavaroita sinne.

Itse käytän kuitenkin arkielämässä olkalaukkufägäriolkalaukkua™.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös