Mitä puuttuu mitalijoukkueesta?

  • 55 094
  • 435

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Theone kirjoitti:
Lähinnä tarkoitin sitä että, sinkun hyvän ja huonon päivän ero on selkeästi pienempi kuin esim. Wiikmanin ja Lehdon.
Tuosta en ole ollenkaan samaa mieltä lähinnä päinvastoin, mutta sinulla on omaan mielipiteeseesi oikeus.

Omasta mielestäni on realistista odotella tältä joukkueelta runkosarjassa sijoja 6-8. Perusteluina joukkueen pienehkö vahvistuneisuus, yhteishenki pienen vaihtuvuuden ansiosta sekä osan muiden joukkueiden heikentyminen ainakin paperilla.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Pakkipari kirjoitti:
Omasta mielestäni on realistista odotella tältä joukkueelta runkosarjassa sijoja 6-8.

Kerro rehellisesti, milloin olet veikannut JYPin jäävän 8 parhaan joukosta /pleijareista ulos ennen kautta?
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Jyp:llä on mielestäni vähintään yhtä hyvä hyökkäyspään kalusto kuin.

Ässilla
Saipalla
Hifk:llä
HPK:lla
Kalpa

Laskisin ainoastaan Jyp:n selvästi Kalpaa edelle.

Puolustus taas on tasapaksua tavaraa ja Alatalon systeemillä siitä saadaan optimit revittyä.

Maalivahdeista on tosiaan hieman hankala rueta vääntämään. Liigassa on kovaa kassaria

Lundell: Ehkä liigan aliarvostetuimpia maalivahteja.
Wiikman: Saa nähdä miten tämä kausi sujuu. Taso ei välttämättä pysy.
Riksman: Jokereiden puolustuksen ollessa kuosissa ilmiömäinen.
Hurme: Terveenä todella hyvä ja ennen kaikkea tasainen.
Wallinheimo: Omalla panoksellaan pelaa monta pistettä joukkueelle ja mielestäni pelannut tasaisesti.

Hyvällä maalivahdilla, kelvollisella puolustuksella ja välttävällä hyökkäyksellä ei mitalia voiteta ja hyökkäys kaipaisi selkeästi lisää voimaa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Groove Armada kirjoitti:
Kerro rehellisesti, milloin olet veikannut JYPin jäävän 8 parhaan joukosta /pleijareista ulos ennen kautta?
Rehellisesti? En koskaan, muistaakseni. Toisaalta, olenkin vasta viime kausina yleensäkin sijoituksia veikannut että sinänsä. Saanen kysyä mitä merkitystä minun veikkaamisilla tai veikkaamatta jättäminen on sinulle?
 

Moosehead

Jäsen
Mitäkö puuttuu mitalijoukkueesta?

Ykkösketju, tai ainakin ykkössentteri ja maalit iskevä laituri. Mielelläni näkisin joukkueessa myös kiekolliseen peliin pystyvän powerforwardin.

Kiekollinen ykköspakki olisi myös oiva lisä mitalijahtiin.

Näin omasta mielestäni siis paperilla. Tiedostan myös faktan, ettei tuollasia vahvistuksia ole tulossa. Nykyinen joukkue taistelee varmasti paikoista keskikastissa, mutta mitalijoukkueelta vaaditaan enemmän. Toki toisaalta esim. Ässät näyttivät viime kaudella etteivät nimet paperilla juurikaan paina.

Mikäli nykyisellä joukkueella halutaan menestyä ja napata mitali, vaatii se 100% onnistumista.

Jatkoa ajatellen, joukkue kaipaa kunnianhimoa omistajiltaan ja toimitusjohtajan, jolla on myös urheilullista näkemystä, sekä halua viedä joukkuetta eteenpäin.
 

Stonehenge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Onnistumisesta

Useat fanit sekä täällä JYPin että muiden joukkueiden sivuilla toteavat että mitali, oman seuran tai JYPin, edellyttää 100%:n onnistumista.

Kuulostaa oudolle - mikä muu voisi olla lähtökohtana kuin onnistua 100%:sti ja tavoitella 100%:n suoritusta. Jollain tavalla pessimististä ja "falskia" ajattelua.

Ajattelu "edellyttää 100..." pitää sisällään, että normaalisti ja yleensä on hyväksyttävissä alle sadan suoritus, mutta jos nyt tällä kertaa kuitenkin kaikki tekisivät "täysillä onnistuen".

Töissä, mitä JYPinkin pelaajat tekevät pelaamalla, ei voi olla muuta tavoitetta kuin 100%:n suoritus ja sitä kautta tullut onnistuminen. Mikäli näin ei ole on johto ja valmennus epäonnistunut motivoinnissa eikä ole tehtäviensä tasalla. Ja JYPin kohdalla en usko että tällä valmennuksellisella osa-alueella olisimme huonompia kuin muutkaan joukkueet. Päinvastoin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
100% :ta suoritusta ei ole. Siihen tietysti pyritään so. maksimiin. Kyse on siis ideaalin ja optimaalin suhteesta.

Reaalimaailmassa mitä useammalta odotetaan optimaalia, sitä varmemmin se ei toteudu, ideaalia voi käyttää sitten puheissa, kuten aikoinaan puheet 110%: sta suorituksesta, muuta suhdetta todellisuuteen sillä ei ole.

Edes mestaruuden voittaja ei pitkästä sarjasta selviä 100%:n tehoilla, joten falskimpaa on tavoitella ideaalia optimin sijasta, siitä vaan tulee väistämättä leukojen louskutusta aka tyhjiä fraaseja sisältävää jargonia.

Se taas, että joku näkee onnistumisen edellytykselle 100%:n suorituksen, kertoo vaan, kuinka kaukana oikeasti menestyminen reaalimaailmassa näillä olevilla eväillä on.

Mutta koska sama tietysti koskee kaikkia, menestys muotoutuu paljolti sen pohjalta, kuinka vähän jää siitä optimaalistaan.

Se että toisen optimaali on toisen rutiinitaso, sanelee sen tosiasian, että kaikilla ei edes ole niitä eväitä sarjan päätavoitteeseen(mestaruuteen), eivätkä sitä edes tavoittele.

Jyp sitä ei siis tavoittele, vaan optimi olisi asetettu sinne mitalipeleihin pääsyyn, ja se siis vaatisi sen optimaalisen suorituksen joukkueelta, reaalimaailma sen sitten sijoittaa sinne keskikastiin, koska rutiinitaso on muuta kuin optimaalinen taso.

Näin.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Jo pitkään (muutamia vuosia) tätä sivua lukeneena, minun oli pakko alkaa itsekin kirjoittamaan. Pitkään on ihmetyttänyt se, miten pessimistisiä ja negatiivisia "faneja" JYPillä onkaan.

Viime kausi kuitenkin jo osoitti sen, että JYP pystyy voittamaan kenet vain ja viime kaudesta ollaan ainoastaan vahvistuttu. Näin ollen, ainoa joka mitalipeleihin pyrkivältä joukkueelta puuttuu, on se tasaisuus peliesityksissä. Siellä JYP olisi ollut jo viimekeväänä, jos peli olisi toiminut keväällä, niinkuin syksyllä.

Toki minäkin näkisin muutamia tietyn tyyppisiä vahvistuksia, ja kovasti odotin esimerkiksi Pesosen Jussin paluuta, mutta tilanne kuitenkin on se, että joukkue on nyt jo valmiimpi ja parempi...ja materiaaliltaan leveämpi kuin monena muuna viime vuotena. Siitä on hyvä lähteä! "Asiantuntijoiden" veikkaillessa JYPiä minne tahansa sijojen 3.-14. välille, on selvää, että JYP ei ole lastattu nimimiehillä. JYPin pelaajabudjetti ei vakuuta pääkaupunkiseudun urheilutoimittajia, mutta totuus on, että piilossa medialta, JYPistä on yht´äkkiä tullut joukkue, jossa on yllättävän paljon kokemusta.

Itse uskon kuitenkin että JYP on saletisti mukana ainakin "sääli-pleijareissa", ja ei olisi suuri yllätys jos mentäisiin kuuden joukkoonkin.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
rosswell kirjoitti:
Jo pitkään (muutamia vuosia) tätä sivua lukeneena, minun oli pakko alkaa itsekin kirjoittamaan. Pitkään on ihmetyttänyt se, miten pessimistisiä ja negatiivisia "faneja" JYPillä onkaan.

Viime kausi kuitenkin jo osoitti sen, että JYP pystyy voittamaan kenet vain ja viime kaudesta ollaan ainoastaan vahvistuttu. Näin ollen, ainoa joka mitalipeleihin pyrkivältä joukkueelta puuttuu, on se tasaisuus peliesityksissä. Siellä JYP olisi ollut jo viimekeväänä, jos peli olisi toiminut keväällä, niinkuin syksyllä.

Toki minäkin näkisin muutamia tietyn tyyppisiä vahvistuksia, ja kovasti odotin esimerkiksi Pesosen Jussin paluuta, mutta tilanne kuitenkin on se, että joukkue on nyt jo valmiimpi ja parempi...ja materiaaliltaan leveämpi kuin monena muuna viime vuotena. Siitä on hyvä lähteä! "Asiantuntijoiden" veikkaillessa JYPiä minne tahansa sijojen 3.-14. välille, on selvää, että JYP ei ole lastattu nimimiehillä. JYPin pelaajabudjetti ei vakuuta pääkaupunkiseudun urheilutoimittajia, mutta totuus on, että piilossa medialta, JYPistä on yht´äkkiä tullut joukkue, jossa on yllättävän paljon kokemusta.

Itse uskon kuitenkin että JYP on saletisti mukana ainakin "sääli-pleijareissa", ja ei olisi suuri yllätys jos mentäisiin kuuden joukkoonkin.
Et sitten varmasti ylläty, jos kerron että olen kanssasi täysin samaa mieltä. Ainoastaan mielestäni JYP ei ole kokemustaan kartuttanut yht'äkkiä, eikä näin ollen ole minulle yllättävää lainkaan, että kokemusta todella on.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
rosswell kirjoitti:
Jo pitkään (muutamia vuosia) tätä sivua lukeneena, minun oli pakko alkaa itsekin kirjoittamaan. Pitkään on ihmetyttänyt se, miten pessimistisiä ja negatiivisia "faneja" JYPillä onkaan.

Viime kausi kuitenkin jo osoitti sen, että JYP pystyy voittamaan kenet vain ja viime kaudesta ollaan ainoastaan vahvistuttu. Näin ollen, ainoa joka mitalipeleihin pyrkivältä joukkueelta puuttuu, on se tasaisuus peliesityksissä. Siellä JYP olisi ollut jo viimekeväänä, jos peli olisi toiminut keväällä, niinkuin syksyllä.

Sääleistähän sitä on tiputtu jo useana vuonna peräkkäin, eikä mitään kehitystä tämän suhteen ole tapahtunut.

Jos taas mietitään miksi se peli ei toiminut sitten keväällä niinkuin syksyllä, voi vain todeta, että materiaalin rajat tulivat vastaan, eli kääntäen: kun muut alkoivat pelata tosissaan jyp tippui kuin paska rattailta.

Tietysti jokainen toivoo menestystä kannattamalleen joukkueelle, niin minäkin, muttei sen varjolla voi sulkea silmiään todellisuudelta ja olla myöntämättä esim. sitä tosiasiaa, että menestymiseen liigassa tarvitaan tietyt kriteerit ja oman joukkueen kohdalla ne ei ihan täyty.

Minäkin toivon, että lisääntynyt kokemus realisoituisi sarjassa ja näen mahdollisuuden menestyä viime kautista paremmin, mutta mitalitaisteluihin tuosta jengistä ei vielä ole so. pelaamaan finaalissa tai pronssikamppailussa.

Asia muuttuu kertaheitolla, jos seurajohto näkee puutteet ja sillä on varaa korjata ne. mutta muutoin tapellaan siitä säälipaikasta ja ollaan samassa tilanteessa viime vuosien kanssa, ei eteenpäin menoa, mutta ei takapakkiakaan, jos tämä tyydyttää voi hyvin omatunnoin kehua ja hehkuttaakin, muutoin joutuu sitten tuomaan niitä negatiivisiä puolia esiin: scouttauksen puuttuminen, miksi omista junioreista ei saada liigaan tähtiä jalostettua hyvästä menestymisestä(siis materiaalista) huolimatta jne.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JypFabu kirjoitti:
...miksi omista junioreista ei saada liigaan tähtiä jalostettua hyvästä menestymisestä(siis materiaalista) huolimatta jne.
Luulisin että tähtien puute on seurausta siitä, miten seuroissa juniorityötä myöten, ollaan reagoitu jääkiekon uudistumiseen ja kehittymiseen viimeaikojen saatossa. JYP-juniorit ovat tuottaneet pitkään valitsemallaan linjalla näköisiään pelaajia. Eli hyviä ja erinomaisia joukkuepelaajia. JYP-juniorit ovat menestyneet ilman tähtiä - nimenomaan joukkueena. Näkisin että tämä on koko JYP-organisaation linjaveto liigajoukkuetta myöten ja tässä tilanteessa ainoa oikea suunta.
 

Stonehenge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
liigassa tarvitaan tietyt kriteerit ja oman joukkueen kohdalla ne ei ihan täyty
kirjoitti JypFabu

On ilo yhtyä positiivisuuteen ja näkökulmaan jota rosswell ja kummitus tuovat esiin. Jypfabunkin teksti muuttuisi paljon jos siinä lukisi "mielestäni", vaikkin hän sitä varmaan omana mielipiteenä tarkoittaakin.

Itsekin usean vuoden aktiivisesti saittia seuranneena olen aktivoitunut, osin yleisen pessimismin johdosta, jota hyvin paljon varsinkin JYPin osalta ilmenee. On ymmärrettävää, että jos johdon toiveita ja lupauksia tulkitaan eri tavoilla ja niiden pohjalta luodaan osotuksia vahvistuksista sekä peilataan hankintoja suhteessa "lupauksiin". Monella usein kuitenkin unohtuu arvioissaan JYPin tilanne suhteessa ympäristöön, kilpailjoihin sekä varsinkin tällä kaudella sääntömuutoksiin.

Tällä kaudella korostunee entisestään näin lähtökohdiltaan tilanne ei vain absoluuttisesti joukkueen vahvistuminen verrattuna viimekauteen vaan myös suhteessa kilpailuympäristöön ja muihin joukkueisiiin. Ja tältä osin JYPin tilanne ei ole ollenkaan huono - päinvastoin.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Mitkä ovat näkemyksenne niistä joukkueista joihin verrattuna JYP on viime kaudesta vahvistunut? Viime kaudella taakse jääneet Jokerit, TPS ja Lukko tulee ainakin menemään tällä kaudella ohi.

Hieman ihmetyttää tuo yltiöpositiivisuus ja puheet mitaleista, mutta toki en ole JYPin joukkueeseen niin hyvin tutustunutkaan. Ns. asiantuntija-arviotkin ovat aikalailla tämän pelillisen missio-tavoitteen vastainen. Rahallisesti missio varmasti toteutuukin, kun kauteen lähdetään liigan halvimmalla joukkueella.

Oma näkemykseni on, että JYP tulee ratkaisijoiden puutteen vuoksi taistelemaan sääliplayoff paikasta. Mitalijoukkueesta puuttuu kokonaan ykköskenttä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
[QUOTE/]äkisin että tämä on koko JYP-organisaation linjaveto liigajoukkuetta myöten ja tässä tilanteessa ainoa oikea suunta.[/QUOTE]

Millä perustein ja missä "tilanteessa" se on ainoa ja vieläpä oikeakin suunta?

Eikö päin vastoin rahallisista resursseista kärsivän joukkueen pidäkin pyrkiä tuottamaan ne tähtensä itse, eikä ostaa niitä kalliilla ulkopuolelta?

Muissa seuroissa on kuitenkin edelleen kyetty lahjakkuuksista jalostamaan liigaan tähtistatuksen omaavia pelaajia jääkiekon kehitykseen reagoinnista huolimatta.

Ja ei näiden junioreiden ole kai tarkoituskaan junnuina olla mitään tähtiä, vaan lahjakkuuksia, joista voi sitten oikealla kehittämisellä tulla niitä tähtiä.

Muistettava on kuitenkin, että menestyäkseen joukkue tarvitsee tähtensä ja tähti joukkueensa, tulokseen tarvitaan molemmat. Jossain juniorisarjoissa menestykseen varmaan tasinen joukkue riittääkin, mutta liigatasolla vaateet joukkueelta on jo toiset ja niihin olisi kyettävä vastaamaan mikäli mielii pysyä kelkassa.

Mielelläni kuulisin sinulta, Kummitus, lisää näkemyksiä asiasta, tiedän, että sinulla hyviä ja mielenkiintoisia sellaisia on. Vaikka joskus eritavoin ajattelemmekin, olen oppinut mielipiteitäsi arvostamaan, eräviä mielipiteitä kun onneksi täällä tulee, joutuu omiakin näkemyksiään itselleen perustelemaan ja pohtimaan.

edit. sori tais mennä quottaus mäkeen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Stonehenge hyvä, en arvannut, että keskustelupalstalla pitäisi erikseen tuoda esille, että kirjoittaa oman mielipiteensä po. aiheesta, syystä tai toisesta olen pitänyt sitä itsestään selvänä. Jos taas propagoin jonkun muun mielipiteitä esilletuon kenen ne ovat ja mistä lähteeni olen saanut, jotta jokainen voi asiaan tutustua ilman välikäsiä.

Itse en kyllä näkisi yhdenkään kirjoituksen sisällön täällä muuttuvan oleellisesti jos niihin tulisi lisätä teksi "minun mielestäni", mutta voinet tämän selvennyksen myötä lisätä tuon sanaparin viesteihini ihan menttaalisti, jos tarvetta tunnet.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JypFabu kirjoitti:
Mielelläni kuulisin sinulta, Kummitus, lisää näkemyksiä asiasta, tiedän, että sinulla hyviä ja mielenkiintoisia sellaisia on. Vaikka joskus eritavoin ajattelemmekin, olen oppinut mielipiteitäsi arvostamaan, eräviä mielipiteitä kun onneksi täällä tulee, joutuu omiakin näkemyksiään itselleen perustelemaan ja pohtimaan.

edit. sori tais mennä quottaus mäkeen.
Kiitos JypFabu ja kiitokset myös Stonehenge ja rosswell. En ihan heti ehdi sinulle JypFabu vastaamaan, joten teen sen myöhemmin.
Lukaisepa sillä aikaa tämä Stonehengen mahtava analyysi, jos et ole lukenut. (Samasta keskustelusta löytyy aiemmin mykistyttävä Nastamuumion tietopaketti, josta jouduin vain yhdestä pienestä yksityiskohdasta JYPin osalta huomauttamaan yyveellä hänelle. Kyllä vähän nolotti, sellaista kiekkotietämystä ja vaivannäköä kaveri osoitti ja minä kritisioin aika pientä (mutta merkityksellistä) seikkaa... hyvin se sen otti ja myönsi kirjoittaneensa kohdan huonosti)

http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=1567857#post1567857
 

Jypjyrää:)

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP #44,#82
jupster kirjoitti:
Mitkä ovat näkemyksenne niistä joukkueista joihin verrattuna JYP on viime kaudesta vahvistunut? Viime kaudella taakse jääneet Jokerit, TPS ja Lukko tulee ainakin menemään tällä kaudella ohi.

Hieman ihmetyttää tuo yltiöpositiivisuus ja puheet mitaleista, mutta toki en ole JYPin joukkueeseen niin hyvin tutustunutkaan. Ns. asiantuntija-arviotkin ovat aikalailla tämän pelillisen missio-tavoitteen vastainen. Rahallisesti missio varmasti toteutuukin, kun kauteen lähdetään liigan halvimmalla joukkueella.

Oma näkemykseni on, että JYP tulee ratkaisijoiden puutteen vuoksi taistelemaan sääliplayoff paikasta. Mitalijoukkueesta puuttuu kokonaan ykköskenttä.

Hyvä että joku tietää jo sarjataulukon lopputuloksen ennen kuin peliäkään on pelattu. Laitatko mulle yv:nä kaikki mitä tiedät...se helpottaa minun vedonlyöntiäni:) No mutta eikös noiden mainitsemiesi joukkueittesi pitänyt viimekin kaudella ollut Jypin edellä. Ainakin budjetin ja nimien osalta...:) Ehkä olet nytkin väärässä?:)

No Lukolla on kuitenkin tällä kaudella positiivinen tilanne edessä. Viime vuotista huonommin ei enää paljoakaan voi mennä...:)
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jees, kirjoittele kun aika on siihen otollinen!

Ja kyllä, nuo linkkaamasi pohdinnat olen lukenut ja molemmille kirjoittajille siitä ansaitut propsit.
 

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
jupster kirjoitti:
Mitkä ovat näkemyksenne niistä joukkueista joihin verrattuna JYP on viime kaudesta vahvistunut? Viime kaudella taakse jääneet Jokerit, TPS ja Lukko tulee ainakin menemään tällä kaudella ohi.
Jokerit ja TPS melko varmasti menevät ohi, mutta Lukon kanssa en olisi ihan niin varma.

Hieman ihmetyttää tuo yltiöpositiivisuus ja puheet mitaleista, mutta toki en ole JYPin joukkueeseen niin hyvin tutustunutkaan.
Juuri tästä syystä varmaankin JYP rankataan niin alas kausiveikkauksista, ja varmastikin samasta syystä itse en uskalla Lukkoa veikata JYPin yläpuolelle sarjataulukossa; ihan tuntemattomia nimiä on suurin osa Lukon pelaajista minun silmin. Sama homma pätenee toisinpäin, JYPiä "ulkopuolelta" tarkastellessa.

Mitä yltiöpositiivisuuteen tulee, täältä palstalta löytyy kyllä JYPin kannattajien keskuudesta molempia äärilaitoja. (Suurin?) osa kuitenkin katsoo tilannetta varovaisen optimistisin fiiliksin, toivoen joukkueelta esim. suoraa playoffs-paikkaa. Ulkopaikkakuntalaisen silmin sekin voi melko nimettömällä materiaalilla pelaavalta joukkueelta olla utopistinen tavoite.

Ns. asiantuntija-arviotkin ovat aikalailla tämän pelillisen missio-tavoitteen vastainen.
Itse asiassa, taitaa olla suunnilleen ensimmäisiä kertoja moneen vuoteen jolloin JYP on muutamassa asiantuntijan rivissä löytynyt sijoilta 3-4. Pääpaino kuitenkin on siellä häntäpäässä, myönnettäköön.

Itse en kyllä mitenkään nää JYPin konttaavan esim. KalPan ja SaiPan taakse tällä kaudella, joten kohtuullisen huvittuneena katselen noita asiantuntijoiden rivejä jossa JYP on jumbona. (Myönnettäköön, että ainakin itse sen koen melkein henkilökohtaisena loukkauksenakin välillä.)

rosswell kirjoitti:
Jo pitkään (muutamia vuosia) tätä sivua lukeneena, minun oli pakko alkaa itsekin kirjoittamaan. Pitkään on ihmetyttänyt se, miten pessimistisiä ja negatiivisia "faneja" JYPillä onkaan.
Minusta tuntuu, että JYP ei perusfanijakaumaltaan eroa merkittävästi muiden joukkueiden palstojen kirjoittelijoista. Kun oman joukkueen keskusteluosiota lukee, parhaiten jää kuitenkin mieleen pessimistisimmät kirjoitukset (jopa provoa lähentelevät), sekä ns. yltiöpositiiviset "kyllähän meillä tässä mitalipeleihin on aika saletti materiaali" -kirjoitukset. Itse yritän sijoittua tuohon keskelle, ja koska ihminen olen, välillä vaaka heilahtaa pessimismin ja välillä optimismin puolelle, tilanteesta riippuen. "Ongelma" onkin, että vaikka miten uppoavalta laiva välillä näyttäisi, toisen joukkueen leiriin hyppääminen ei edes tunnu vaihtoehdolta.

Mitalijoukkueesta ei oikeanlaisella hurmoksella puutu meiltä mitään, mutta ehkä enemmistöllä faneista on kuitenkin pieni pelko puserossa, että tästä voi tulla myös huono kausi. Suurin osa jättää kuitenkin kirjoittamatta sen sivulauseen, jossa toteaisi että
"<sysimustaa pessimismiä>...mutta jos kaikki natsaa kohdalleen, niin pitkälle mennään"
tai
"<yltiöoptimismia meollaanparhaita>...mutta eipä tällä materiaalilla voi etukäteen tuuletella kuitenkaan."

Minusta JYPillä on kasassa kärkipäähän sijoittuva maalivahtiosasto, ja keskivertoa parempi pakkiosasto (vaikka se ulkopuolisille nimetön ehkä osin onkin). Noilla kahdella ei jäädä viimeiseksi, ei millään. Vielä kun käy se kausi pitkästä aikaa, että hyökkäysosasto ei jäädy kokonaan pidemmäksi aikaa, niin mikäs tässä on JYPiä kannattaessa, on sitä maailmassa surkeampiakin kohtaloita kuin JYP-faneus.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
FiveHole kirjoitti:
Juuri tästä syystä varmaankin JYP rankataan niin alas kausiveikkauksista, ja varmastikin samasta syystä itse en uskalla Lukkoa veikata JYPin yläpuolelle sarjataulukossa; ihan tuntemattomia nimiä on suurin osa Lukon pelaajista minun silmin.

Tuntemattomia? Sanooko esimerkiksi nimet Hämäläinen, Martikainen, Toporowski, Straka, Hannus, Luomala, Dahlman, Saarenheimo, Haataja, Hunkes, Platil tai Viitanen mitään? Lisäksi sieltä löytyy paljon nuoria lupauksia, esimerkiksi Petri Lammassaari. On melko yltiöpositiivista veikata JYPiä Lukon ohi, jota povataan jopa mitalipeleihin asti. Mitalipeleillä tarkoitan neljän parhaan joukkoa.
 

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
Hele kirjoitti:
Tuntemattomia? Sanooko esimerkiksi nimet Hämäläinen, Martikainen, Toporowski, Straka, Hannus, Luomala, Dahlman, Saarenheimo, Haataja, Hunkes, Platil tai Viitanen mitään?
Osa sanoo, osa ei :-) No, ok, Lukko saattoi olla huonompi esimerkki pointilleni kuin joku toinen seura. Kyllä muutama JYPiläinenkin tunnetaan muualla, mutta suurinta osaa ei juuri.

Lisäksi sieltä löytyy paljon nuoria lupauksia, esimerkiksi Petri Lammassaari.
JYPiltä löytyy enemmänkin noita nuoria lupauksia, mutta joku Forsberg ei varmaan sano mitään jollekin (esim.) raumalaiselle?

On melko yltiöpositiivista veikata JYPiä Lukon ohi, jota povataan jopa mitalipeleihin asti. Mitalipeleillä tarkoitan neljän parhaan joukkoa.
Itse en Lukkoa povaa mitalipeleihin, joskaan en povaa JYPiäkään. Lukon menestyksen puutteen perustelut ei taas kuulu tähän ketjuun, voit koittaa etsiä niitä muualta.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Lukkoa ei pidä väheksyä, joskin niiden molari tilanne on hiukan kysymysmerkki. Kaksi erittäin kovaa kakkosmolaria, mutta onko kummastakaan vastuunkantajaksi?

En koe olevani yltiöpositiivinen. Olen perusluonteeltani positiivinen, mutta silti realistinen. En toitota varmaa mitalia, runkosarjan voittoa tai mitään sen kummempaa. Mielestäni joukkue on kuitenkin mennyt eteenpäin edellisistä vuosista. ja kuten sanoin, siitä on hyvä lähteä. Ilman kevään hyytymistä, JYP olisi ollut 6 parhaan joukossa runkosarjassa. Ja se ei suinkaan johtunut pelkästään siitä, että muut petrasivat, vaan JYP hyytyi.

Mutta pointtini pääasiassa oli kuitenkin tämä: Jos Hippos on täynnä ihmisiä jotka huutaa "v**** te ootte ihan p*****stä", niin se ei taistelumoraalia nosta. Jos yleisössä on kannustava, loistava tunnelma (jota seisomakatsomossa yleensä kyllä on), on hyvinkin mahdollista että siitä tulee myös kentälle, se tarvittava itseluottamuksen lisäys, joilla tiukat matsit käännetään voitoksi.

Huolestuin kuitenkin...kuka voittaa aloitukset JYPille?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
rosswell kirjoitti:
Huolestuin kuitenkin...kuka voittaa aloitukset JYPille?
Marttinen?

Vitsi vitsinä vaikka Marttisella oli viime kauden JYPin pelaajista paras aloitusprosentti.... Hytönen ja Koponen ovat liigassa keskikastia aloittajina, JYPin kaksi parasta aloittajaa on siinä. Kieltämättä, tällä saralla on iso lovi Jarkko Immosen puuttuessa ja Immosen aloituksiin vielä hiukan tottuneena.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Pakkipari kirjoitti:
Rehellisesti? En koskaan, muistaakseni. Toisaalta, olenkin vasta viime kausina yleensäkin sijoituksia veikannut että sinänsä. Saanen kysyä mitä merkitystä minun veikkaamisilla tai veikkaamatta jättäminen on sinulle?

Sitä, että puhuit että on realistista odottaa sitä ja tätä.. Kuitenkaan se realismi ei ole oikeaa realismia koska sulla on tietyt odotukset joukkuetta kohtaan: eli et voi veikata JYPiä jäämään pleijareidin ulkopuolelle, vaikka se olisikin realistisempi vaihtoehto joissain tilanteissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös