Mitä puuttuu mitalijoukkueesta?

  • 54 827
  • 435

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Kun sitä maalintekijää on tässä kaipailtu, niin Lukon osiossa huhuillaan vaihtokauppaa Tommi Hannus <=> Tero Koponen.

Kelpaisi kyllä minulle, vaikka ennemmin Koposen tilalle vaihtaisin Arsi Piispasen.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Köpi kirjoitti:
Kun sitä maalintekijää on tässä kaipailtu, niin Lukon osiossa huhuillaan vaihtokauppaa Tommi Hannus <=> Tero Koponen.

Kelpaisi kyllä minulle, vaikka ennemmin Koposen tilalle vaihtaisin Arsi Piispasen.

Ei missään nimessä, vaikka tulisi nuo molemmat Lukkoon.
Wallinheimo on ainoa Jyp-pelaaja joka olisi Hannuksen tasoa, ja vaihdettavissa.
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Koliath kirjoitti:
Ei missään nimessä, vaikka tulisi nuo molemmat Lukkoon.
Wallinheimo on ainoa Jyp-pelaaja joka olisi Hannuksen tasoa, ja vaihdettavissa.

Heh, johan on miehellä suuret luulot Lukon ja Hannuksen tasosta. Wallinheimo kaikenlisäksi taitaa olla ainut JYPistä, joka ei missään nimessä ole vaihdettavissa. Eikä varsinkaan keskikertaisiin mukamaalintekijöihin jostain Raumalta.
 

Kercs

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa & taskuraketit
Koliath kirjoitti:
Wallinheimo on ainoa Jyp-pelaaja joka olisi Hannuksen tasoa, ja vaihdettavissa.
Oijoi! Olipas hyvä!

Hannus on ihan ok, mutta että Wallinheimon tasoinen? Vahva vastalause. Wallinheimo on liigan parhaita maalivahteja ja Hannus ei mahdu sijalla 12. majailevan joukkion kahteen ensimmäiseen hyökkäysketjuun.

No tämä on tuttua. Raumalla Mikko Pukkakin muuttuisi Jagriksi.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kovanen+Koponen <-> Hannus olisi taloudellisesti ja pelillisesti niin lähellä järkevää kauppaa mitä nyt on mahdollista näissä olosuhteissa.


Kyllähän Hannus ehdottomasti Jypin ykkösketjuun menisi, joten ei nyt liikaa aleta aukomaan heti jostain "mukamaalintekijästä" ja "jostain raumasta". Varmasti kelpaa Hannus teillekin, jos ei kelpaa niin sitten ei vaan ole minkäänlaista käsitystä pelaajan tasosta. Maalintekijäähän te kaipaatte.

Hannus ei mahdu lukossa kahteen ensimmäiseen ketjuun koska ketjut toimivat nykyisessä kokoonpanossaan, ja Hannus ei niihin täysin sopinut. Kyllä hän silti top4 hyökkääjiä on lukon laiturien hierarkiassa. Rooli vaan ei tällä kertaa sovi.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Lukkolaiset ovat koko Jatkoajan historian ollut se kannattajaryhmä, joka on selviten yliarvioinut omien pelaajiensa tasoa. Sama trendi jatkuu.

"Ville Piekkola on vähintään yhtä hyvä kuin Cory Murphy"
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Tietenkin Wallinheimo on parempi, mutta ainoa pelaaja kehen minä vaihtaisin Hannuksen Jyp- rosterista.
Kimmon viesti oli ihan söpö, keskinkertainen mukamaalintekijä.. 3 täyttä liigakautta, ja 17,17,15 maalimäärät kausittain. Ei liigassa liian montaa samoihin statseihin pystyvää ole.
Piispaset ja Koposet voidaan unohtaa kun mietitään vaihtokauppoja.

SergeiK voisi miettiä tuota missio2007-fraasia, ja yliarviointia.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
SergeiK kirjoitti:
Lukkolaiset ovat koko Jatkoajan historian ollut se kannattajaryhmä, joka on selviten yliarvioinut omien pelaajiensa tasoa. Sama trendi jatkuu.

"Ville Piekkola on vähintään yhtä hyvä kuin Cory Murphy"

Joo, Koliath on tunnetusti meidän kaikkien äänitorvi. Sovimme aina kokouksessa että mitä se tulee kirjoittamaan, ja jos Koliath kirjoittaa jotain niin se on kaikkien lukkofanien mielipide.

Jos nyt rauhoitutaan ja lopetetaan se turhanpäiväinen dissaaminen ja yleistäminen. Se nyt on ymmärrettävää jos oma joukkue "häviää" kaupassa, koska kaikki eivät voi sitä ymmärtää että aina ei sama määrä talenttia mene molempiin suuntiin. Jokainen fani haluaa seuransa vaihtavan vain parempaan, aina. Mutta osa myös ymmärtää että se ei aina ole mahdollista.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Nokkis kirjoitti:
Kuka vitun Hannus ja miksi sen pitäisi JYPiin tulla. Meillähän on näitä "hannuksia" jo viisi ketjua. Minun puolestani voitte pitää Hannuksenne.

Nimeä 10 Jyppiläistä, joiden keskiarvoinen maalimäärä/kausi on yli viidentoista.
Odottelen sitä tässä nyt sitten.
En minäkään halua Hannusta Jyppiin päästää, eipä lähtenyt ehdotuskaan minun toimestani, vaan Jyppi-fanin.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koliath kirjoitti:
Tietenkin Wallinheimo on parempi, mutta ainoa pelaaja kehen minä vaihtaisin Hannuksen Jyp- rosterista.
Kimmon viesti oli ihan söpö, keskinkertainen mukamaalintekijä.. 3 täyttä liigakautta, ja 17,17,15 maalimäärät kausittain. Ei liigassa liian montaa samoihin statseihin pystyvää ole.
Piispaset ja Koposet voidaan unohtaa kun mietitään vaihtokauppoja.

Wallinheimo, Marttinen, Vänttinen, Filppula. Noista ei varmastikaan kukaan ole irrotettavissa Raumalle ja loppujoukkue onkin sitten näitä koposia ja salmuja, joilla ei olisi mitään käyttöä. Hannuksen maalimäärät viime kausina ovat kuitenkin sen verran hyviä, että miehestä olisi mukavaa saada vaihdossa jotain muutakin kuin vain lämmintä kättä.
 

Jarzki

Jäsen
Mitä ihmettä nää äijät täällä vaahtoo, että ei ikinä Hannusta tänne!:) Mahtuisi heittämällä minun Jyppiin ja sinne ykkös-kakkoskenttiin. Todennäköisesti/toivottavasti tämä on myös monen muun mielipide. Jos noilla näytöillä edelliskausilta saadaan äijä tänne hankittua, niin olisi mielestäni aika kova teko. Turha väittää vastaan...

EDIT: Ja tämä Kovanen+Koponen kävisi minulle ainakin mitä mainioimmin. Koposta vaan on tällä hetkellä vaikeaa edes kokoonpanoon saada, sillä (paremmin pelanneita) senttereitä on minun mielestäni riittävästi, kuten Hytönen, Lahti ja varauksin myös Vänttinen, Tenkanen ja ehkä Filppulakin, jotka eivät kuitenkaan aivan umpisenttereitä ole sekä Niemi, josta kylläkin on vielä vaikeaa sanoa mitään... Olisin valmis Kopsusta luopumaan, JOS Hannus tänne saataisiin tulemaan!
 
Viimeksi muokattu:

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Koliath kirjoitti:
Nimeä 10 Jyppiläistä, joiden keskiarvoinen maalimäärä/kausi on yli viidentoista.
Odottelen sitä tässä nyt sitten.
En minäkään halua Hannusta Jyppiin päästää, eipä lähtenyt ehdotuskaan minun toimestani, vaan Jyppi-fanin.

Ehdotukset johtuvat vahvoista huhuista jota tässä on kuulunut. Ei siis ollut mitään Jyp fanin fantasiaa.

Odotellaan ja katsellaan onko mitään kauppaa tulossa. Itse olen sitä mieltä että Kovanen+Koponen vaihtona Hannukseen olisi hyväksi molemmille jengeille. Ja eipä tuo pelkkä Koponenkaan mahdoton vaihto olisi. Totta helvetissä Koponen on huonompi kuin Hannus, mutta Hannus ei penkiltä tee maalin maalia, Koponen kolmossentterinä voisi jonkun tehdäkin.

Taloudellisesti jypin kannalta olisi viisainta juuri tuo pakettiratkaisu. Hannuksen palkka on varmaankin aika lähellä sitä mitä Kovanen ja Koponen maksavat yhteensä.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
psychodad kirjoitti:
Ehdotukset johtuvat vahvoista huhuista jota tässä on kuulunut. Ei siis ollut mitään Jyp fanin fantasiaa.

Juu, mutta tuo alkuperäinen ideointi oli Ässä-fanin omaa ajatustyötä, jolle ei minkäänlaisia lähteitä tai muita ole olemassa.
Kovanen olisi kova luu, mutta miehen edesottamukset ovat olleet sen luontoisia, että ei kauheasti houkuttele miehelle diilin tarjoaminen.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nokkis kirjoitti:
Kuka vitun Hannus ja miksi sen pitäisi JYPiin tulla. Meillähän on näitä "hannuksia" jo viisi ketjua. Minun puolestani voitte pitää Hannuksenne.

Sellainen Hannus, joka on kolmella edellisellä kaudella tehnyt vähintään 15 maalia joka kausi. Onko Jypin nykyrosterista yksikään hyökkääjä tehnyt koskaan 15 maalia liigassa? Ehkäpä Hannus ei olisi riittävän hyvä vahvistus Jypiin, mutta on aika huvittavaa lukea, että joukkueessa on jo viisi ketjua tuollaisia kavereita.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tossa skenariossa saattaisi olla järkee siinä mielessä, että molemmat joukkueet saisivat sitä mitä vailla ovat, mitenkään päittäin pelaajia vertaamalla ei minusta pääse jyvälle homman järkevyydestä seuroille ja mitäpä iloa lukollekaan olisi vaihtaa pelaajaa toiseen samanlaiseen...

En välttämättä pistäisi kauheasti vaihtoa vastaankaan, mutta en olisi järin iloissanikaan, parempaa ukkoahan sitä tarvittais, eikä tämä Hannus liene mikään jengin sytyttäjäkään statukseltaan ja Koponen on kuitenkin jo hieman kokemusta omaavana jypille tärkeä tässä duunariosastossa, vaikkei niissä pistepörsseissä niin heilukkaan.

Ihmeelliseltä toisaalta tuntuis, että jyp nytkään tekis mitään, kun ei tähänkään asti ole juurikaan joukkueen kehittäminen kiinnostanut, no ehkä tapaus Kovanen on siinäkin toiminut herättäjänä?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Koliath kirjoitti:
Juu, mutta tuo alkuperäinen ideointi oli Ässä-fanin omaa ajatustyötä, jolle ei minkäänlaisia lähteitä tai muita ole olemassa.
Kovanen olisi kova luu, mutta miehen edesottamukset ovat olleet sen luontoisia, että ei kauheasti houkuttele miehelle diilin tarjoaminen.

On sitä kuulunut muualtakin, pelkkiin ässäfanien höpinöihin en usko koskaan, yleensähän ne ovat turhia provoja.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
psychodad kirjoitti:
On sitä kuulunut muualtakin, pelkkiin ässäfanien höpinöihin en usko koskaan, yleensähän ne ovat turhia provoja.

Anteeksi lyhyt viestini, mutta haluaisin vaan kysyä, että mikä tämä sinun viestisi sitten on? Fakta?

Todella yllättynyt olen siitä, että joillekin JYP kannattajille ei Hannus kelpaisi.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näkkäri kirjoitti:
Todella yllättynyt olen siitä, että joillekin JYP kannattajille ei Hannus kelpaisi.

No se taas kertoo luultavasti siitä, että porukka ei joko oo seurannu muita joukkueita ja niissä pelaavien otteita juuri yhtään, tai että haluavat tänne semmosen jätkän, jolla on ns. kunnolla nimee, eli pelkäävät että Hannus vaipuis täällä pysyvästi huonommalle tasolle. Ite ottaisin mielelläni Tommin tänne, miehellä on kuitenki jo näyttöö siitä, että osaa tehdä maaleja, eikä pelkästään potentiaalia.

Ja sitte vielä tosta Kovanen+Koponen<=>Hannus huhusta. Eli toi ois mun mielestä Jypin kannalta todella hyvä kauppa, koska Kovanen ei tuu Jypissä pelaamaan ainakaan tällä kaudella, ni tottakai sitä kannattaa käyttää kauppatavarana jos vaan mahdollista, ja sit taas Hannus tois semmosta osaamista, jota meiltä puuttuu, ja Koponen ei mun mielestä veis mitään semmosta osaamista, jota ei tosta porukasta jo löytyis riittämiin. Eli ehdoton kyllä tommoselle kaupalle.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Enpä minäkään treidiä vastustaisi, mutta sarkasmi kumpuaa jotenkin siitä, että jyp nyt on rakenteeltaan semmoinen tunnollisten ja kurinalaisten puurtajien seura, eli käviskö tuo Alatalon pelikirjaan lopultakaan? Nykyjypissähän 30-40 maalia ruiskiva tsekkitaiteilija on lähinnä kirosana.

Hannusta en siltä osin ole katsastanut, että onko kurinalainen puolustuspelissä? Jos tämä ehto täyttyy, voidaan toimistolla asiaa harkita, maalinteko meillä tulee vasta tämän jälkeen, semmoisena toissijaisena harrasteluna.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
JypFabu kirjoitti:
Enpä minäkään treidiä vastustaisi, mutta sarkasmi kumpuaa jotenkin siitä, että jyp nyt on rakenteeltaan semmoinen tunnollisten ja kurinalaisten puurtajien seura, eli käviskö tuo Alatalon pelikirjaan lopultakaan? Nykyjypissähän 30-40 maalia ruiskiva tsekkitaiteilija on lähinnä kirosana.

Hannusta en siltä osin ole katsastanut, että onko kurinalainen puolustuspelissä? Jos tämä ehto täyttyy, voidaan toimistolla asiaa harkita, maalinteko meillä tulee vasta tämän jälkeen, semmoisena toissijaisena harrasteluna.

Johtuisko tästä nuo teidän maalinteko-ongelmat?
Antakaa nyt se Sinuhe meille, saatte Korhosen, Häkkisen, Hannuksen, Myllyniemen, Eepin ja Hunkesin vaihdossa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Koliath kirjoitti:
Johtuisko tästä nuo teidän maalinteko-ongelmat?

Tässä saattaa piillä se salaisuus, mutta toimistolla tämä tietysti tiukasti kiistetään, sen sijaan meillä kyllä kaikenaikaa haudotaan tiukasti tulevia maalintekijöitä, kuoriutuvat millä hetkellä hyvänsä jne.

Toinen ongelma asiassa on, että meillä ei tykätä uusista pelaajista kesken kauden, saattavat häiritä joukkueen harmoniaa, vaikka se olis yhtä huonossa kunnossa, kun Uuno turhapuron paita. Asiaa sivutenhan joukkueen johdon taholta on jo ilmoitettu, että pelaajamarkkinoilla ei nyt olla aktiivisia, tavalliselle kannattajalle ihmetyksen suo tuo "nyt" sana tuossa lauseessa.

Näistä maalintekoasioista kun puhutaan, kannattaa muistaa, että po. asian toisena osapuolena on joukkue, joka on tahkonnut 8(!) ottelua putkeen maaleitta, eikä joukkueessa tapahtunut minkäänlaista liikahdusta asiain tilan muutamiseksi, valkkukin katseli pressiväkeä myötähäpeän puna kasvoilla, että mikä tässä nyt muka niin ihmeellistä on ja minkä sille voi, että maaleja ei tule, hyvin ollaan pelattu kumminkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös