Mikäs sen biisin nimi olikaan? – biisi hukassa -ketju

  • 1 371 699
  • 7 308

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Täälläkin etsitään MM-kisoissa kuulunutta biisiä. Kyseessä on ysärihitti, eurodance -genreen luokittelisin tuon "pimputuksen". Prahan O2-areenalla tuota soitettiin ainakin Suomi-Tsekki -pelissä, välierissä ja mitaliotteluissa. Varmaan on kuulunut halli-dj:n soittolistalle koko turnauksen, mutta muita pelejä en nähnyt joten niistä ei varmaa tietoa ole.

Spotifylla ja googlauksella oon tässä yrittäny kyseistä biisiä löytää, vaan ei oo osunu kohdalle. Muita (omalta osaltani) unohdettuja timantteja on kyllä etsinnöissä löytyny.. Kyllä tää hakemani biisikin oli muistaakseni ihan suosittu aikoinaan, joten vähän jo ihmettelen kun ei oo tätä kipaletta löytyny.
Scooterin Maria (I like it loud)?
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Scooterin Maria (I like it loud)?
Eipähän ole tämä nyt hakusssa. Tarkennetaan lisää sen verran että mielestäni tuossa biisissä ei lauleta. Ei kuulunut laulua ainakaan siltä osin mitä tuolla halissa pelikatkoilla sitä soitettiin.

Huvittavaa kun mielestään on hyvä ja tunnettukin biisi, mutta ei pysty silti juuri mitään siitä muistamaan.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Eipähän ole tämä nyt hakusssa. Tarkennetaan lisää sen verran että mielestäni tuossa biisissä ei lauleta. Ei kuulunut laulua ainakaan siltä osin mitä tuolla halissa pelikatkoilla sitä soitettiin.

Huvittavaa kun mielestään on hyvä ja tunnettukin biisi, mutta ei pysty silti juuri mitään siitä muistamaan.
Nyt tuli mieleen että ettei vaan oo kyseessä se jonkinsortin instrumentaali jota Popcorniksikin kutsutaan?
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt tuli mieleen että ettei vaan oo kyseessä se jonkinsortin instrumentaali jota Popcorniksikin kutsutaan?
No sehän se oli, kiitos. Ja kuten arvata saattoi niin ei se parin kuuntelukerran jälkeen niin hyvä ollutkaan. No tulipaha selvitettyä ja samalla löydettyä jotain mitä kuuntelee uudestaankin.
 

Maflon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osaako joku auttaa, kun tänään tuli radiosta sellainen biisi, jossa nainen lauloi kertosäkeessä "sitä rakkausjuttuu, no sitä rakkausjuttuu". Jotain siinä oli että se "ei osaa sitä rakkausjuttuu" tai että "on alkanut ymmärtää sitä rakkausjuttuu" tjsp. Jäi vain mieleen, mutta tota ei löytynyt googlesta millään tai ainakaan noilla hauilla..
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Osaako joku auttaa, kun tänään tuli radiosta sellainen biisi, jossa nainen lauloi kertosäkeessä "sitä rakkausjuttuu, no sitä rakkausjuttuu". Jotain siinä oli että se "ei osaa sitä rakkausjuttuu" tai että "on alkanut ymmärtää sitä rakkausjuttuu" tjsp. Jäi vain mieleen, mutta tota ei löytynyt googlesta millään tai ainakaan noilla hauilla..
Mariskan "Itserakkausjuttuu"-kesähitti, olepa hyvä.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Millähän musiikilla mahtoi alkaa MTV:n radioitten TV-mainos, jossa joltain riivitään rintakarvoja?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Calvin Harris ft. Ellie Goulding - Outside

Olisi pitänyt tarkentaa, että ihan heti mainoksen alussa tulee jotain klassista musiikkia ennen kuin karvojen repimiset alkaa. Voipi olla että ko. mainos löytyy jonkun digiboksille tallennetun ohjelman välistä, joten ehkä se vaikka Shazamin avulla selviää.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Naislaulaja, poppibiisi ja sellaista peruspaikallisradiokamaa - 90% varmuudella sanoisin Shania Twain tai sitten se "Coyote Ugly" -naikkonen? Ajankohtakin voisi olla siellä jossain vuosituhannen vaihteessa.

Mulla oli taustamusiikkina Turun paikallisradio Auran Aallot. Iltapäivällä olin puhelimessa, kun sieltä tuli kyseinen biisi. En pystynyt tarkemmin kuuntelemaan tai saamaan sanoista selvää, mutta biisin erittäin tunnettuna koukkuna on... ehkä kitaralla (?) tehdyt äänet: "dau-wa-wau-wau, dau-wa-wa-wa-wau...". Mulla on Shania Twainin Come On Over -levy, mutta sieltä ei hakemaani biisiä löytynyt. Man! I Feel Like A Woman kuulostaa vähän hakemaltani, mutta on vielä enemmän melodisempi tai "menevämpi". Kyseistä biisiä on joskus soitettu paljonkin radioissa, mutta tänään oli ensimmäinen kerta vuosiin, kun tuon taas kuulin.

Ei millään viitsisi käydä koko Youtube-tarjontaa läpi, kun en ole esittäjästäkään aivan satavarma. Löytyisikö täältä apuja?

EDIT: vetelinpä sittenkin vähän hakuammunnalla ja kolmannella tärppäsi:

Shania Twain - I'm Gonna Getcha Good!
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Nyt hukassa joku 2010-luvun danceveisu, johon on samplattu Duran Duranin "Girls on film" - veisua. Tietääkö joku mitä ajan takaa?

DJ Orionin seteissä YleXillä soinut aina välillä tuo kipale, mutta mä en nyt saa päähäni tuota remixversiota.

Tietäisikö Turun kettuherra eli @Mr.Fox kenties mikä ois kyseessä - siellä päässä kun on toinen dancemusiikista paljon tietävä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Nyt hukassa joku 2010-luvun danceveisu, johon on samplattu Duran Duranin "Girls on film" - veisua. Tietääkö joku mitä ajan takaa?

Tietäisikö Turun kettuherra eli Mr.Fox kenties mikä ois kyseessä - siellä päässä kun on toinen dancemusiikista paljon tietävä.
Tarkoitatko nyt niinkin yksinkertaista vaihtoehtoa kuin Turun oman tuottajakultasormen Jaakko Salovaaran tekemää versiota?

JS16, Erkka - Girls On Film

Muissa biiseissä en muista kyseistä samplea kuulleeni viime aikoina.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tarkoitatko nyt niinkin yksinkertaista vaihtoehtoa kuin Turun oman tuottajakultasormen Jaakko Salovaaran tekemää versiota?

JS16, Erkka - Girls On Film

Muissa biiseissä en muista kyseistä samplea kuulleeni viime aikoina.
Ja tämähän se olikin. Mä yhdistin tän remixin kyllä Lennoon yms tapetilla olleisiin tuottajiin mutta en tähän. Iso kiitos.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Suomalainen bändi. Musiikkivideossa jannut esiintyvät istuen pöydän takana ja päälle heitetään maalia yms. koko videon ajan.

EDIT: TIISU. Mainittiin just telkkarissa, hullu sattuma :D
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Nyt ei ole hakusessa varsinaisesti biisi vaan sen yksi versio. Kyse on Mike Oldfieldin "Tubular bells". Sellainen versio, jossa Mike itse (voi olla joku muukin) sanoo aina ääneen mukaan tulevan uuden instrumentin nimen. Ja viimeisenä tietysti "TUBULAR BELLS!!!" Mainitun pätkän kesto oli alle 10 minuuttia.

Youtube on täynnä tubular bellsejä, mutta tämä etsitty versio tuntuu kadonneen massaan. Tai ehkä se on poistettu.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Nyt ei ole hakusessa varsinaisesti biisi vaan sen yksi versio. Kyse on Mike Oldfieldin "Tubular bells". Sellainen versio, jossa Mike itse (voi olla joku muukin) sanoo aina ääneen mukaan tulevan uuden instrumentin nimen. Ja viimeisenä tietysti "TUBULAR BELLS!!!" Mainitun pätkän kesto oli alle 10 minuuttia.

Youtube on täynnä tubular bellsejä, mutta tämä etsitty versio tuntuu kadonneen massaan. Tai ehkä se on poistettu.
Olisiko kenties tämä?
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Hakusessa olisi biisi joka soi True Detective sarjan 2. tuotantokauden mainoksessa,ainakin subilla pyörinyt tuo mainos.

Biisissä joku mimmi laulaa ja taustalla soi kitara.Emmätiä mitä gengreä toi on.Soundhound ei tunnu tunnistavan.

edit:
enkä nyt ollenkaan ole varma onko oikea paikka etsiä mutta auttakaa miestä mäessä.
 

jusppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hakusessa olisi biisi joka soi True Detective sarjan 2. tuotantokauden mainoksessa,ainakin subilla pyörinyt tuo mainos.

Biisissä joku mimmi laulaa ja taustalla soi kitara.Emmätiä mitä gengreä toi on.Soundhound ei tunnu tunnistavan.

edit:
enkä nyt ollenkaan ole varma onko oikea paikka etsiä mutta auttakaa miestä mäessä.

Tarkoitat varmaan tätä Lera Lynnin biisiä (Youtube), joka on ilmeisesti ihan vartavasten tuollaiseksi True Detectiven toisen kauden teemamusiikiksi tehty?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Nyt on todella hyvät lähtökohdat, mutta hakusana on liian yleinen löytääkseni hakemaani biisiä itse!

Nat King Cole - Autumn Leaves

Biisistä on varmasti miljoona coveria tehtynä, mutta mä haen yhtä tiettyä trance-versiota. Sitä soitettiin paljonkin noin vuosina 2000-2002 - ja se esiintyi useammankin sen aikaisen nimi-DJ:n (tyyliin: Paul Oakenfold, David Morales, Pete Tong...) seteissä. Mä olen lähes satavarma [tähän ei kuitenkaan kannata takertua sata-%], että hakemani biisin nimi oli yksinkertaisesti "Fall". Biisi saattoi olla myös ihan kaupallinen menestys - ainakin mä muistelisin kuulleeni sitä ihan radiossakin.

Tunnistaisiko Jatkoajan piripolkka-jaosto hakemani biisin näillä hakuehdoilla paremmin kuin Google ja Youtube?
 

Stark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Minnesota Wild
Lähtökohdat vähän heiveröiset, mutta katsotaan josko täällä olisi musiikkivideoita 2000-luvun alussa vaanineita tietäjiä.

Eli muistissa on tosiaankin vain musiikkivideo, jossa nainen ja mies istuvat kahvilassa ja laulavat duettoa. Musiikkivideon värisävyt olivat muistaakseni hyvin harmaansinertäviä. Musiikkityyli on tuollaista Oasis-Placebo -akselia. Muistaakseni hienon kuuloinen kappale, mutta aivoja rassaa, kun ei nimi tai esittäjä juolahda mieleen.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Nyt on todella hyvät lähtökohdat, mutta hakusana on liian yleinen löytääkseni hakemaani biisiä itse!

Nat King Cole - Autumn Leaves

Biisistä on varmasti miljoona coveria tehtynä, mutta mä haen yhtä tiettyä trance-versiota. Sitä soitettiin paljonkin noin vuosina 2000-2002 - ja se esiintyi useammankin sen aikaisen nimi-DJ:n (tyyliin: Paul Oakenfold, David Morales, Pete Tong...) seteissä. Mä olen lähes satavarma [tähän ei kuitenkaan kannata takertua sata-%], että hakemani biisin nimi oli yksinkertaisesti "Fall". Biisi saattoi olla myös ihan kaupallinen menestys - ainakin mä muistelisin kuulleeni sitä ihan radiossakin.

Tunnistaisiko Jatkoajan piripolkka-jaosto hakemani biisin näillä hakuehdoilla paremmin kuin Google ja Youtube?

Miten olis Way out West ja The Fall Way Out West - The Fall - YouTube
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Lähtökohdat vähän heiveröiset, mutta katsotaan josko täällä olisi musiikkivideoita 2000-luvun alussa vaanineita tietäjiä.

Eli muistissa on tosiaankin vain musiikkivideo, jossa nainen ja mies istuvat kahvilassa ja laulavat duettoa. Musiikkivideon värisävyt olivat muistaakseni hyvin harmaansinertäviä. Musiikkityyli on tuollaista Oasis-Placebo -akselia. Muistaakseni hienon kuuloinen kappale, mutta aivoja rassaa, kun ei nimi tai esittäjä juolahda mieleen.

Ei ihan kahvila, mutta melkein: Youssou N'Dour - 7 Seconds ft. Neneh Cherry - YouTube

Tosin itsekin muistan jonkun muun videon joka vastaa kuvaustasi, mutta jota en nyt saa päähäni
 

Stark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Minnesota Wild
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös