Mikäs sen biisin nimi olikaan? – biisi hukassa -ketju

  • 1 374 526
  • 7 308
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt olisi hankalampi tapaus. Bändi ja biisi hukassa. Trash/speedmetal(?)-osastoa, musiikkivideossa veivasivat muistaakseni kivilouhoksen tyyppisellä alueella. Jos en väärin muista, niin siinä oli vielä joku jännä tuplabasarikoukku. Alkoikohan bändin nimi A:lla, en ole ihan varma, kuitenkaan ei ollut ihan ykköskorin bändejä.

Ärsyttää kun ei saa päähän tätä tapausta, piti jo kaivaa kellarista vanhat c-kasetitkin, vaan ei löytynyt ei.

No niin, 4,5 vuotta on kulunut ja eilen törmäsin youtubessa vahingossa oikeaan videoon. Päästänkin nyt koko Jatkoaika-yhteisön piinasta ja paljastan että etsimäni iskusävelmä oli Xentrix yhtyeen veisu nimeltä For whose advantage. Ei tuo nyt mikään mieletön pläjäys ollutkaan näin vuosien jälkeen, mutta hyvä kun selvisi. Nyt voin vihdoin mennä elämässäni eteenpäin ja keskittyä muihin asioihin.

Tässä vielä linkki ko. biisiin, sikäli kun se jotakuta kiinnostaa. Muistaakohan kukaan edes moista bändiä ikinä olleenkaan olemassa... Xentrix - For Whose Advantage (Official Music Video) - YouTube
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Nyt on todella hyvät lähtökohdat, mutta hakusana on liian yleinen löytääkseni hakemaani biisiä itse!

Nat King Cole - Autumn Leaves

Biisistä on varmasti miljoona coveria tehtynä, mutta mä haen yhtä tiettyä trance-versiota. Sitä soitettiin paljonkin noin vuosina 2000-2002 - ja se esiintyi useammankin sen aikaisen nimi-DJ:n (tyyliin: Paul Oakenfold, David Morales, Pete Tong...) seteissä. Mä olen lähes satavarma [tähän ei kuitenkaan kannata takertua sata-%], että hakemani biisin nimi oli yksinkertaisesti "Fall". Biisi saattoi olla myös ihan kaupallinen menestys - ainakin mä muistelisin kuulleeni sitä ihan radiossakin.

Tunnistaisiko Jatkoajan piripolkka-jaosto hakemani biisin näillä hakuehdoilla paremmin kuin Google ja Youtube?

Miten olis Way out West ja The Fall Way Out West - The Fall - YouTube

Mites @Mr.Fox , osuiko tämä?
 
Oon monesti ihmetellyt kun yhtä kappaletta ei ole kuulunut missään, vaikka se oli hyvä. Joskus 2001-2002talvella varmaan viimeksi kuulin.

Se oli joku eurodance-juttu jossa oli tarttuvan kuuloinen, vähän E-typen tyylinen airplays ja nainen lauloi jossakin vaiheessa että "where ever you go I go with you". Muuta en muista.

Ihme kyllä miten se on hävinnyt totaalisesti. Ei varmaan kenelläkään satu sytyttämään?
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Oon monesti ihmetellyt kun yhtä kappaletta ei ole kuulunut missään, vaikka se oli hyvä. Joskus 2001-2002talvella varmaan viimeksi kuulin.

Se oli joku eurodance-juttu jossa oli tarttuvan kuuloinen, vähän E-typen tyylinen airplays ja nainen lauloi jossakin vaiheessa että "where ever you go I go with you". Muuta en muista.

Ihme kyllä miten se on hävinnyt totaalisesti. Ei varmaan kenelläkään satu sytyttämään?
Tuskin kuitenkaan Roxette - Stars - YouTube?
Siinä ainakin lauletaan vähän tuonne päin, mutta ei nyt varsinaisesti eurodancea ole (ja multa meni hieman ohi mitä tarkoittaa E-typen tyylinen airplays, joten sikälikin voidaan olla aika kaukana).
 
Tuskin kuitenkaan Roxette - Stars - YouTube?
Siinä ainakin lauletaan vähän tuonne päin, mutta ei nyt varsinaisesti eurodancea ole (ja multa meni hieman ohi mitä tarkoittaa E-typen tyylinen airplays, joten sikälikin voidaan olla aika kaukana).
Onhan se tämä. En olisi arvannut esittäjän olevan Roxette.
En ollut tosiaan radiossa tai muuallakaan kuullut. Kiitos tästä, hyvä kun löytyi!
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli muistissa on tosiaankin vain musiikkivideo, jossa nainen ja mies istuvat kahvilassa ja laulavat duettoa. Musiikkivideon värisävyt olivat muistaakseni hyvin harmaansinertäviä. Musiikkityyli on tuollaista Oasis-Placebo -akselia. Muistaakseni hienon kuuloinen kappale, mutta aivoja rassaa, kun ei nimi tai esittäjä juolahda mieleen.

Brittipop+mies/naisduetot yhdistelmästä tuli ensimmäisenä mieleen The Beautiful South. Ei tässäkään kahvilassa istuta, mutta kokeillaan A Little Time.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mites Mr.Fox, osuiko tämä?
Osui ja upposi, kiitos tästä! Laitetaan myös seuraava haku päälle saman tien.

Discovery Channel on mainostanut omaa uutta kanavaansa jo jonkin aikaa - ehkä puoli vuotta, ehkä talvesta saakka, ehkä kauemminkin. Kanava keskittyy (ilmeisesti) rikostutkimuksiin yms. Kanava taitaa olla nimeltään ID - ehkä "Investigation Discovery" tai jotain muuta vastaavaa. Kuvavälähdyksissä vilahtaa ainakin kalkkarokäärme ja kenties vähän jotain James Bond -meininkiä? Sytyttääkö kellään mitään valoja?

Mikä biisi mahtaa soida kyseisen mainoksen taustalla?

Raspikurkkuinen naislaulaja seksikkäällä äänellä, erittäin hidas ja jopa syntinen melodia. Sivukorvalla olen saanut sanoista selvää vain "little by little" -kohdan. Löytyisikö tälle ihan koko kappale vai lieneekö kyseessä vain joku mainosta varten tehty erikoisbiisi?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jos ei nyt ihan päivittäin niin ainakin muutaman kerran kuussa tulee radiosta kuultua yhtä biisiä, jossa nainen laulaa reippaan poljennon kanssa jostain Marista sekä parista muusta henkilöstä (miehiä sekä naisia) ja heidän elämästään. Käsittääkseni kyseisestä biisistä on olemassa myös englanninkielinen versio (luultavimmin alkuperäinen), mutta minua kiinnostaa tuo finskiksi laulettu biisi. Mikä on kyseisen kipaleen nimi?

Kiitos etukäteen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos ei nyt ihan päivittäin niin ainakin muutaman kerran kuussa tulee radiosta kuultua yhtä biisiä, jossa nainen laulaa reippaan poljennon kanssa jostain Marista sekä parista muusta henkilöstä (miehiä sekä naisia) ja heidän elämästään. Käsittääkseni kyseisestä biisistä on olemassa myös englanninkielinen versio (luultavimmin alkuperäinen), mutta minua kiinnostaa tuo finskiksi laulettu biisi. Mikä on kyseisen kipaleen nimi?

Voisiko olla vanha biisi, eli Muskan Jari ja Mari: Jari Ja Mari - YouTube

Bonuksena Stigin versio: Jari ja Mari - Johnny And Mary - YouTube

Ja alkuperäinen Johnny and Mary: Robert Palmer - Johnny and Mary - YouTube
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
^ Juuri tuota hain. Ai se olikin Muskan biisi...ohhoh..sitä en tiennytkään.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
15.2. Helsingin jäähallissa juuri ennen tai introna king810:n keikallle soi melko basso vetoinen biisi, jossa laulettiin lähinnä fucking niggers. En vaan tunnu löytävän itse. Jos joku paikalla olleista tunnistaa biisin niin kertokaa mullekin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mikä biisi mahtaa soida kyseisen mainoksen taustalla?

Raspikurkkuinen naislaulaja seksikkäällä äänellä, erittäin hidas ja jopa syntinen melodia. Sivukorvalla olen saanut sanoista selvää vain "little by little" -kohdan. Löytyisikö tälle ihan koko kappale vai lieneekö kyseessä vain joku mainosta varten tehty erikoisbiisi?
"Little by little, piece by piece;
I take back what's been stolen from me;
Little by little, piece by piece;
'til I'm complete.
"

Kun yhden kerran katsoi kyseisen mainoksen oikein ajatuksella ja kuunteli biisin sanoja, niin Googlesta tuli sydänystävä. Kyseessä on siis käsittääkseni ruotsalaiskitaristi Emil Ernebron biisi. Kappaleen naisvokalisti lienee Emilin vaimo Zandra Ernebro. Mitenkään hirvittävän paljon ei Googlekaan tunne kyseistä artistia. Wikipediakin on käytännössä lähes turha.

Artistin kotisivut: Emil Ernebro
Wikipedia (SV): Emil Ernebro


Ai niin... se tärkein meinasi unohtua! Kappale löytyy Youtubesta...

Zandra Ernebro - Little By Little

Aivan loistava biisi! Mä voisin oikein hyvin kuvitella itseni istumassa jossain pimeässä ja intiimissä klubissa oikein hyvää viskiä nautiskellen kyseisen naikkosen laulaessa taustalla. Normaalisti en välitä yhtään tämäntyyppisestä musiikista, mutta tässä biisissä on sitä jotain. Jokin pieni osa biisissä viittaa toiseen hieman vastaavantyyppiseen (ja huomattavasti tunnetumpaan) biisiin.

Amanda Marshall - Let It Rain

Loistavia kappaleita molemmat - vaativat vain tietynlaisen (synkän?) tunnelman!
Pitkäaikaisen parisuhteen kariutuminen lienee juuri tarvittava olotila?
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Peruskauraa, mutta ei muistu mieleen: Radiomafiassa ja ehkä Salovaaran yhteydessä soinut klassinen syntikkapimputtelu. Oliko se George Clintonia vai talon oma tekele?
 
Suosikkijoukkue
MacKinnon & Rantanen
Pieni vinkki (voi olla kerrottu jo täällä).. Kannattaa ladata älypuhelimeen sellainen sovellus kuin "Shazam". Painat vain nappia ja puhelin ettii sulle biisin. Tosin jossain jäähallissa yms. voi olla vähän huono tuota käyttää (en ole testannut), mutta ainakin radio/tv/kaiuttimet yms. tälläiset ottaa yllättävän kaukaakin. Ja siis löytää lähes jokaisen biisin, ei ole vielä kuin 1-2 mitä ei ole löytynyt (mahdollisesti olleet jotain remixejä, jotka eivät ole kovin tunnettuja)
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Pieni vinkki (voi olla kerrottu jo täällä).. Kannattaa ladata älypuhelimeen sellainen sovellus kuin "Shazam". Painat vain nappia ja puhelin ettii sulle biisin.
Ja Lumioissahan tämä ominaisuus on jo sisäänrakennettuna. Painaa vain näytön suurennuslasin kuvaa ja sen jälkeen nuotti-ikonia, jonka jälkeen antaa puhelimen kuunnella haettavaa biisiä.
 

JKyykka

Jäsen
Kadoksissa on rokkikipale, jota Suomessa ainakin Radio Rock soitti jonkin verran vuosi pari sitten. Bändi on kanadalainen ja lyriikoissa oli jotain lapsen kuolemasta. Sytyttääkö kenelläkään näillä vihjeillä? :D
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Kadoksissa on rokkikipale, jota Suomessa ainakin Radio Rock soitti jonkin verran vuosi pari sitten. Bändi on kanadalainen ja lyriikoissa oli jotain lapsen kuolemasta. Sytyttääkö kenelläkään näillä vihjeillä? :D

Olisiko Daughtryn "gone too soon" kyseessä?
On kylläkin jenkkibändi..
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Kadoksissa on rokkikipale, jota Suomessa ainakin Radio Rock soitti jonkin verran vuosi pari sitten. Bändi on kanadalainen ja lyriikoissa oli jotain lapsen kuolemasta. Sytyttääkö kenelläkään näillä vihjeillä? :D
Vihjeillä kanukit + Radio Rock tulee itselle heti ja ainoastaan mieleen Danko Jones tai Rush, noista itse lähtisin kaivelemaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Billy Talent varmaan, biisistä ei hajuakaan
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös