Mikäs sen biisin nimi olikaan? – biisi hukassa -ketju

  • 1 371 170
  • 7 308

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt jäi vaivaamaan. Aikahaarukassa 1995-1999 kuuntelin jotain muistaakseni suomalaista rock/metallibändiä, jonka nimeä en saa nyt päähäni. Yhden biisin nimi oli Centerpiece tai jotain sinne päin ja seuraavan(?) levyn kansikuva viittasi jotenkin Jeesukseen. Käden läpi lyöty naula tai jotain vastaavaa levyn kannessa. Osaisiko joku näillä koordinaateilla avustaa?

Kyyriaako meinasit?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Pari biisiä taas vaihteeksi hukassa:

1. Nyt joku JYPin kannattaja kertoo mikä biisi soi aina siinä vaiheessa kun vastustaja istahtaa jäähylle? Tietäisikö jäsen @Anselm Raato?

2. biisistä en muuta muista kuin sen että kertosäkeeseen oli samplattu Fredin "Kolmatta linjaa takaisin" - kappaletta.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maj Karma-tietäjille kysymys. Vaikka en kovin hyvin bändin tuotantoa tunne, niin tunnistin tai selvitin kaikkien muiden paitsi kahden ainakin Helsingin ja Tampereen Don Huonot-yhteiskeikoilla soitettujen biisien nimet. Mielestäni Ylppö spiikkasi näiden tunnistamattomien biisien nimiksi "Puumiekka" ja "Telekineesi". Olisiko ne sitten tulevalla levyllä olevia biisejä?

"Puumiekassa" (Ei ole Lapinlahden linnut coveri) laulettiin miekan lisäksi suunnilleen "isä ei asu enää meidän kanssa" ja "Telekineesissä" jotain "rakkauteni on niin suuri, etten voi näyttää sitä". Soittaako kenenkään kelloja?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ysäritekno-biisi (tai ainakin intro vaikuttaa siltä) joka soi ainakin JYPin ja SaiPan peleissä. Alun intro on vähän sellainen huilumainen ääni. Olen koittanut etsiä vaikka mistä tämän biisin nimeä, mutta en ole löytänyt. Osaako joku auttaa?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ysäritekno-biisi (tai ainakin intro vaikuttaa siltä) joka soi ainakin JYPin ja SaiPan peleissä. Alun intro on vähän sellainen huilumainen ääni. Olen koittanut etsiä vaikka mistä tämän biisin nimeä, mutta en ole löytänyt. Osaako joku auttaa?
Oisko Dance 2 Trance - Power of American Natives?

(mikä muuten on se pelikatkoilla välillä esiintyvä pirteä syntikkatilutus?)
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Oisko Dance 2 Trance - Power of American Natives?

(mikä muuten on se pelikatkoilla välillä esiintyvä pirteä syntikkatilutus?)
Vähän samantyylinen kyllä, mutta ei vielä bingoa. Eli uusia arvailuja saa heitellä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maj Karma-tietäjille kysymys. Vaikka en kovin hyvin bändin tuotantoa tunne, niin tunnistin tai selvitin kaikkien muiden paitsi kahden ainakin Helsingin ja Tampereen Don Huonot-yhteiskeikoilla soitettujen biisien nimet. Mielestäni Ylppö spiikkasi näiden tunnistamattomien biisien nimiksi "Puumiekka" ja "Telekineesi". Olisiko ne sitten tulevalla levyllä olevia biisejä?
Valitettavasti en ollut paikalla niin en ihan varmaksi voi sanoa mutta todennäköisesti uusia biisejä ovat. Ei ainakaan mikään kello soi noista vinkeistä ja kohtuullisen tuttu bändin katalogi on ihan ensimmäistä levyä lukuunottamatta. Olisi varman hienoa ollut olla paikalla muutaman vuoden Karma-tauon jälkeen, mutta kun tietää lämppäribändin aseman, jäi nämä keikat nyt kokonaan väliin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ysäritekno-biisi (tai ainakin intro vaikuttaa siltä) joka soi ainakin JYPin ja SaiPan peleissä. Alun intro on vähän sellainen huilumainen ääni.
Olisiko niinkin yksinkertainen kuin...

Barcode Brothers - Flute

Jos tämä on liian purkkapoppimainen, niin mulla on mielessäni toinenkin hyvä vaihtoehto. Biisin nimeä tai esittäjää en juuri nyt saa päähäni, mutta esim. Armin van Buuren soitti sitä uudenvuodenkeikallaan muutama vuosi sitten. Jos/kun mä löydän kyseisen setin jostain, niin se on erittäin helppo tarkastaa - muistaakseni biisi nimittäin pärähtää soimaan samalla sekunnilla vuoden vaihduttua (jota ennen on luonnollisesti countdown).

EDIT: muistinhan mä sen toisenkin biisin - senhän nimi on Taikahuilu espanjaksi

Funkagenda & Mark Knight - Flauta Magica (Original Mix)

Tämän jälkimmäisen biisin kuuntelu kannattaa aloittaa noin neljän minuutin kohdalta. Jos se huiluosuus tuntuu tutulta, niin sitten Youtubesta löytyy varmaan kymmeniä remixejä. Nopeasti ei ainakaan muita huilubiisejä tule mieleeni.

EDIT2: pistetään vielä pari vaihtoehtoa, kun tuli sittenkin mieleeni...

Loft - Summer Summer

Oikeasta musiikistahan mä en ymmärrä yhtään mitään, mutta joskus 90-luvulla mulle kerrottiin, että tässä matkittaisiin pan-huilua.

Alexandra Stan - Mr Saxobeat

Musiikistahan mä en edelleenkään ymmärrä mitään, mutta voiko saksofoni kuulostaa "huilumaiselta ääneltä"?
 
Viimeksi muokattu:

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
@Mr.Fox Ei mikään noista :D. Apua, menipä tämä vaikeaksi. Täytyy kai ladata se appsi joka tunnistaa biisit puhelimeen ja mennä JYPin peliin kyttäilemään kun se alkaa soimaan.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Multa alkaa kyllä kohta loppua mielikuvitus näiden "huilubiisien" metsästyksessä!

Heitetään vielä yksi legenda vuodelta 1994...

E-rotic - Max Don't Have Sex With Your Ex

Kaipa tuokin huilutuksesta menee?
Olisiko The Riddle oikea biisi JYP#44?
Hyvä haku! Tosin mä kyllä epäilen, että Suomessa se toinen versio samasta biisistä on tunnetumpi ja siten myös soitetumpi.

Gigi d'Agostino - Riddle
Täytyy kai ladata se appsi joka tunnistaa biisit puhelimeen ja mennä JYPin peliin kyttäilemään kun se alkaa soimaan.
Tässä on vain se paha puoli, että esim. Shazam ei tunnista biisejä mikäli olet liian kaukana kaiuttimesta. Mulla on kotona Audio Pro Stage 6 -kaiuttimet. Shazam ei tunnista soivaa biisiä olohuoneen vastakkaiselta puolelta (välimatkaa 5-6 metriä). En ole tosin koskaan kokeillut esim. jäähallilla.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tässä on vain se paha puoli, että esim. Shazam ei tunnista biisejä mikäli olet liian kaukana kaiuttimesta. Mulla on kotona Audio Pro Stage 6 -kaiuttimet. Shazam ei tunnista soivaa biisiä olohuoneen vastakkaiselta puolelta (välimatkaa 5-6 metriä). En ole tosin koskaan kokeillut esim. jäähallilla.
Lisätään vielä se että Shazam kusee niin perkeleesti välillä. Joskus tein 5-6 hakua parin minuutin aikana ja kaikkiin tuli ihan eri biisi vaikka kipale ei ees vaihtunut.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kyllä ainakin mulla on hyvinkin toiminut Shazam hallilla.

Kerran muuten tunnisti naapurista kuuluneen biisin seinän läpi :D
Nyt tuli mieleen sekin että se saattaa biisistä ja genrestäkin riippua. Jos on rajumpitempoista eedeeämmää niin helposti voi biisikin mennä sekaisin, etenkin jos vaikutteita otettu useammasta biisistä.

Itse oon joskus tunnistanut seinän takana soivan biisin pelkästä bassoraidasta. Liian amis, huono äänieristys vai naapurilla hyvät musiikkivehkeet?
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
The Returnedin ekan kauden 1. jakson alussa soi biisi, kun tyttö istuu bussissa. Sarjaa katsoneet, osaatteko kertoa mikä biisi on kyseessä?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mikä biisi soi Nelosen (Pro) Englannin mestaruusliigan buffeissa? Liittyykö kyseinen biisi jotenkin Mestaruusliigaan vai onko se Nelosen oma valinta?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ysäritekno-biisi (tai ainakin intro vaikuttaa siltä) joka soi ainakin JYPin ja SaiPan peleissä. Alun intro on vähän sellainen huilumainen ääni. Olen koittanut etsiä vaikka mistä tämän biisin nimeä, mutta en ole löytänyt. Osaako joku auttaa?
Löysinpä itse nyt kyseisen biisin ihan vain laittamalla youtubeen että 90's hit mix ja kuuntelemalla kaikki biisit läpi. Sieltähän se sitten löytyi, Eclipse - Let the rhythm move you. Tuo kyseinen mainitsemani "huilumainen intro" alkaa 0:19. En tiedä onko Hippoksella sitten joku remix tuosta, mutta tuota introa hain juuri takaa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tuo kyseinen mainitsemani "huilumainen intro" alkaa 0:19. En tiedä onko Hippoksella sitten joku remix tuosta, mutta tuota introa hain juuri takaa.
Ai tuollainen "huilumainen intro"!

Jos tuo Eclipsen biisi ei ole aivan se kuulemasi, niin käytännössä sama introhan on ehkä aavistuksen tunnetummassa biisissä...

Maxx - Get Away
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös