Mikä auto?

  • 28 041
  • 205

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Mercedes Benz 123 240D -82 Mittaris 407 000km. Mutta hyvänä pidetty..
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Jos auto on korvike, niin naisten pitäisi huutaa hoosiannaa meikäläisen edessä, sillä runsaan vuoden on ajeltu Skoda Fabialla. Muut ratekiset mitat 1,2 HTP, vm. 2005, mittarissa 45 tkm. Tehoja kilowatteina suurinpiirtein samat 45.

Eipä ole ylinopeussakkoja tullut...
 

tuplapukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ole vielä kaikkia yksityiskohtia selvittänyt, asia tulee ajankohtaiseksi myöhemmin syksyllä. Lupaan palata asiaan tässä ketjussa, kun minulla on esittää tarkempaa tietoa.

Joo kerro ihmeessä jos saat alle tonnilla tulemaan... pelkkä
polttoainelisä ja valuuttalisä 20` kontille on päälle usd 500,-.
Kannattaa pyytää kaikki kulut eriteltynä, pelkkä perusrahti on
vain pieni osa koko paketista
 

Labrador

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Fiat Croma Comfort Wagon 1.8 140 HP. Hinta ja varustelutaso kohdallaan. Tyytyväinen olen ollut, plussana takuu 5 v / 150 000 km. Käykääpä koeistumassa, hämmästytte paljonko tilavampi on kuin esim Volvo V70, Passat jne.
 

scholl

Jäsen
Kun ömerikässä asustelee vuoden ja osia, niin toki pitää jotain pientä tuoda muassaan. Muutaman kuukauden on nyt alla ollut Jaguar XJ8 Vanden Plas, vm 2000. Toistaiseksi ei vituta.

Meinasitko tuoda sen Suomeen? Tuonhan kilpiinsaamisessa ei kai ole mitään ongelmia ja muuttoautothan menevät poikkeusluvilla muutenkin aika helposti. Tosin yksi tuttu toi aikoinaan 90-l alussa jonkun tykkicamaron (vaikka perhe ehdotti uuden sen hintaisen auton tuomista, mikä menee vielä verovapaana ja jos haluaa myydä niin se kannattaa - varsinkin kun silloin autovero oli vielä tosi paljon kovempi) ja sitä ei saanut kilpiin Suomessa. Koko autohommasta tuli sitten todellinen fiasko, kun ei saanut kärryä myytyä kuin todella halpaan alihintaan itään. Se nimittäin meinasi lahota pihalle, kun ajaa ei saanut.

Itse tosin edelleenkin toisin muuttoautona nimenomaan about uuden auton, vaikka siellä kohdemaassa olisikin ollut mielenkiintoa ajaa käytetyllä.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Siis mikä auto?

Pistetään vaikka tähän ketjuun.

Eli kaveri lähetti minulle jonkin ei niin tutun auton kuvan sekä huonolaatuisen videon siitä. Hän kehtasi vielä väittää, etten varmasti tunnista kyseistä menopeliä. Auto oli ainakin minulle erittäin vaikea tunnistaa, mutta uskon löytäneeni oikean vastauksen. Löytyykö täältä alan ammattilaisia jotka voisivat vahvistaa väitteeni.

Myös arvata saa, että mikä peli on kyseessä.

Pieni vinkki loppuun: Auton takavalo ilmeisesti loistaa koko auton levyisenä ainakin näkemäni videon mukaan.
 

Liitteet

  • Car.jpg
    Car.jpg
    55,5 KB · kertaa luettu: 626

scholl

Jäsen
Rekkarista päätellen joku Opel-tuunauspaja, joten voisi kuvitella, että Omega, mutta loppuvinkin perusteella veikkaan nyt kuitenkin Cadillac Catera.

edit. joita on ainakin ennen yksi ollut valkoisena Kaivopuistossa. Olen nähnyt ajossa ja kun on mennyt talliin
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Pistetään vaikka tähän ketjuun.

Eli kaveri lähetti minulle jonkin ei niin tutun auton kuvan sekä huonolaatuisen videon siitä. Hän kehtasi vielä väittää, etten varmasti tunnista kyseistä menopeliä. Auto oli ainakin minulle erittäin vaikea tunnistaa, mutta uskon löytäneeni oikean vastauksen. Löytyykö täältä alan ammattilaisia jotka voisivat vahvistaa väitteeni.

Myös arvata saa, että mikä peli on kyseessä.

Pieni vinkki loppuun: Auton takavalo ilmeisesti loistaa koko auton levyisenä ainakin näkemäni videon mukaan.

Omegan puolesta laittaisin äkkisiltään rahat likoon, kun vertaa yksityiskohtia esim. tähän kuvaan: http://www.autobazar.eu/pics/169172_4.jpg
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Päivitystä tähän, eli vanha mukava Stratus tuli siihen vaiheeseen että oli hankittava nuorempaa alle. Näinhän se menee, vähän kuin naistenkin kanssa.

Stratus oli kuitenkin ollut sen verran hyvä 2,5l V6 -koneisena, että kun sopiva 2,7l Sebring löytyi niin kaupat oli helppo tehdä. Vaikka on iso kone, niin aika pienellä kulkee pitkän matkan maantieajossa, reilusti alle kympin. Talvella kaupungissa sitten, no se on eri juttu. Automaatti helpottaa kaupunkiajossa. Eniten arvostan autossani erinomaisia sisätiloja ja huolettomuutta.

Btw. Kaveri toi Harrikan Jenkeistä ja rahti kontissa oli n. 400 euroa. Auto on tietysti kalliimpi, mutta ei se ilmeisesti ihan järjettömän hintaista ole.

Btw2. Enpä tiedä onko saivartelua, jos toinen puhuu bensakäyttöisestä autosta ja toinen dieselkäyttöisestä. On siinä sen verran iso ero.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Kun ömerikässä asustelee vuoden ja osia, niin toki pitää jotain pientä tuoda muassaan. Muutaman kuukauden on nyt alla ollut Jaguar XJ8 Vanden Plas, vm 2000. Toistaiseksi ei vituta.

Jumalauta, ei kannata tuollaista sitten kertoa Suomessa oleville akateemisille tuttaville, en ainakaan pikavilkaisulla huomaa postdoccien ajelevan edes 2000-luvun autoilla, Jaggeista puhumattakaan :)
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Pistetään vaikka tähän ketjuun.

Eli kaveri lähetti minulle jonkin ei niin tutun auton kuvan sekä huonolaatuisen videon siitä. Hän kehtasi vielä väittää, etten varmasti tunnista kyseistä menopeliä. Auto oli ainakin minulle erittäin vaikea tunnistaa, mutta uskon löytäneeni oikean vastauksen. Löytyykö täältä alan ammattilaisia jotka voisivat vahvistaa väitteeni.

Myös arvata saa, että mikä peli on kyseessä.

Pieni vinkki loppuun: Auton takavalo ilmeisesti loistaa koko auton levyisenä ainakin näkemäni videon mukaan.

Steinmetz tosiaan virittelee Irmscherin ohella Opelia ja Omegahan tuo auto on. Toki täysin samaa autoa myytiin rapakon takana Cadillacina, joten Scholl lienee oikeassa.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Joo kerro ihmeessä jos saat alle tonnilla tulemaan... pelkkä
polttoainelisä ja valuuttalisä 20` kontille on päälle usd 500,-.
Kannattaa pyytää kaikki kulut eriteltynä, pelkkä perusrahti on
vain pieni osa koko paketista
Kuten todettua itse valmistaudun noin puolentoista tonnin laskuun. Kaveri jonka kanssa keskustelin, on toimittanut paljon autoja Amerikasta Eurooppaan, sitä en tosin tiedä onko Suomeen tuonut. Vaikka mitäpä noista, se maksaa sen mitä se maksaa. Kerron kyllä sitten syksymmällä tarkan summan.

Tuonhan kilpiinsaamisessa ei kai ole mitään ongelmia ja muuttoautothan menevät poikkeusluvilla muutenkin aika helposti. Tosin yksi tuttu toi aikoinaan 90-l alussa jonkun tykkicamaron (vaikka perhe ehdotti uuden sen hintaisen auton tuomista, mikä menee vielä verovapaana ja jos haluaa myydä niin se kannattaa - varsinkin kun silloin autovero oli vielä tosi paljon kovempi) ja sitä ei saanut kilpiin Suomessa. Koko autohommasta tuli sitten todellinen fiasko, kun ei saanut kärryä myytyä kuin todella halpaan alihintaan itään. Se nimittäin meinasi lahota pihalle, kun ajaa ei saanut.
Itsekin olen kuullut juttua jonkun kaverin keskivertoa ärjymmästä Mustangista, jolle kävi vähän samalla lailla. Jaggen kanssa ei pitäisi tulla ongelmia, vastaavia autoja (Vanden Plas:t ovat Euroopassa Daimlereita) liikkuu Suomessa, jos nyt ei pilvin pimein, niin useita kuitenkin.

..en ainakaan pikavilkaisulla huomaa postdoccien ajelevan edes 2000-luvun autoilla, Jaggeista puhumattakaan :)
Löytyihän se olennainen sieltä ;)
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Rekkarista päätellen joku Opel-tuunauspaja, joten voisi kuvitella, että Omega, mutta loppuvinkin perusteella veikkaan nyt kuitenkin Cadillac Catera.

Eiköhän se tuo Catera ollut, kun vertaa tähän samaan? kuvaan kuin tuo linkattu?

http://www.carpage.hu/catera.jpg

Edit: Jep, muistelen myös, että molemmat vastaukset ovat oikein, myytialue pitää vain ottaa huomioon.
Itsekin olin myös Cadillac Cateran kannalla ja sain tänään varmistuksen asialle, ts. voitin vedon kotiin.

Schollille pisteet auton kohtalaisen nopeasta tunnistuksesta, oikea vastaus tuli alle kahdessa minuutissa, joka on varmasti näin keskustelupalstalla ihan keskiverto tai ehkä jopa hieman sitä parempi/nopeampi suoritus ko. autolle. ;)

Tosin nyt Cateraan hieman perehdyttyäni täytyy todeta ettei kyseessä ole täysin sama auto, jota euroopassa on myyty Opel Omegana.
Hieno erityispiirre autossa on täysleveä, jos sellaista termiä on edes olemassa - nyt on, takavalo. Eli siis koko auton levyinen takavalo ...bfw.

Ja jos sellaisen pirssin hankkisi, niin ei välttämättä tarvitsisi pelätä naapurin hankkivan samanlaista kovin nopeasti...
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Tosin nyt Cateraan hieman perehdyttyäni täytyy todeta ettei kyseessä ole täysin sama auto, jota euroopassa on myyty Opel Omegana.
Hieno erityispiirre autossa on täysleveä, jos sellaista termiä on edes olemassa - nyt on, takavalo. Eli siis koko auton levyinen takavalo ...bfw.

Ja jos sellaisen pirssin hankkisi, niin ei välttämättä tarvitsisi pelätä naapurin

Johtuu siitä, että Suomessa tuollainen koko perän levyinen takavalo on kielletty. (siitä olen varma, että aiemmin on ollut). Korjatkoon joku jos tietää paremmin.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Toyota Carina E Liftback 1.6 vm-1992

Eli omana uskollisena palvelijana on toiminut jo pitemmän aikaa vanha ja luotettava Carina! Viime viikolla pyörähti 350 000 km mittariin ja tavoitteena olisi että puoli miljoonaa saisin rullailtua ennen kuin tiemme eroavat..

Auto on ikäisekseen loistavassa kunnossa, muutaman ruostekohdan olen joutunut hoitamaan kuntoon ja tietenkin kuluvia osia on joutunut vaihtamaan, mutta muuten ei ole montaa euroa tarvinnut remontteihin tuhlata yhteisten 4:n vuoden aikana.

Narina on tilava, luotettava, kohtuu bensapihi ja jopa liikahtaa "yllättävän" hyvin (kunhan kaara ei ole tupaten täynnä), vaikka tehoa ei olekaan kuin 85 Kw.. Eli auto on juuri sopiva tämän hetkiseen elämäntilanteeseeni!!
 

jkm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata ja Pool
Eli omana uskollisena palvelijana on toiminut jo pitemmän aikaa vanha ja luotettava Carina! Viime viikolla pyörähti 350 000 km mittariin ja tavoitteena olisi että puoli miljoonaa saisin rullailtua ennen kuin tiemme eroavat..
Kato perkule, itseltäni löytyy niin ikään vuosimallia -92, mutta onkohan niitä heppoja pellin alla about 133, kun kerran meitsin vehje on 2.0 GLi liftback. Viime viikolla rapsahti mittarissa 329 000 täyteen eli pikkaisen tulen jälkijunassa.

Muutenkin (lainaamattoman) tekstisi loppuosa oli aika yksi yhteen omien kokemuksieni kanssa eli hemmetin hyvästä kärrystä on kyse!!
 

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos auto on korvike, niin naisten pitäisi huutaa hoosiannaa meikäläisen edessä...

Ja mun edessä pissiä vielä kerosiinia:

Citroen AX -90
1,1 litranen suora puolkasi. Mittarissa +230 tkm.

Vaimo ajelee farkkugolffilla vm 2001.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kato perkule, itseltäni löytyy niin ikään vuosimallia -92, mutta onkohan niitä heppoja pellin alla about 133, kun kerran meitsin vehje on 2.0 GLi liftback. Viime viikolla rapsahti mittarissa 329 000 täyteen eli pikkaisen tulen jälkijunassa.

Muutenkin (lainaamattoman) tekstisi loppuosa oli aika yksi yhteen omien kokemuksieni kanssa eli hemmetin hyvästä kärrystä on kyse!!

Jep, tuossa Orman Molliksen autossahan heppoja on siis 115. Meillä kanssa vaimokkeella samanlainen, joskin vuosimallia 94. Ostettiin reilu 2 vuotta sitten se (tai tuli johonkin vaihdossa), ja päätettiin sitten pitää se, kun vaikutti mukavalle pirssille. Kilometrejä mittariin pyörähti juuri 270tkm. 3 kertaa tuo on katsastettu, eikä koskaan mitään sanomista ole tullut.

Huoltaakin autoa on pitänyt, kun on muistanut öljyt vaihtaa vajaan kympin välein. Mitään muuta ei ole näiden reilun parin vuoden aikana tarvinnut tehdä.

Näistä E Carinoistahan sanotaan, että ovat luotettavimpia autoja, mitä automaailmaan on tehty.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Ensimmäisen autoni sain 25.3.2004 kun täytin 18 vuotta. Kyseessä oli siis uudenkarhea Nissan Micra vm. 86. Loisto auto, ei jättänyt tielle kertaakaan ja aina lähti liikkeelle. Oli minkälaiset pakkaset tahansa.

No, Nipponilla ajelin sitten aina vuoden 2007 alkuun asti, jolloin ostimme avovaimoni kanssa ensimmäisen yhteisen automme, Fiat Brava 1,4 vm. 97. Auto osoittautui loppujen lopuksi todelliseksi romuläjäksi, joten tuossa noin parisen viikkoa sitten kävimme vaihtamassa auton. Nykyään ajelemme Peugeot 307 1.6 vm. 2002. Ja ainakin tähän saakka ollaan oltu todella tyytyväisiä, ei mitään vikaa vielä ilmennyt ja autolla ajettu vasta reilu 80 000km(tosin 80 000km huolto tosiaan nyt edessä). Auto myös oli todella siistissä kunnossa, lähes uutta vastaava.
 
Suosikkijoukkue
Pata
Tuli itse hommattua eka omilla rahoilla ostettu auto pari sen viikkoa sitten.
Aiemmin alla oli Opel Kadett 1,6iKat vm.90, mutta sen päätti eräs kateellinen ämmä poistaa liikenteestä tulemalla kolmion takaa avovaimon eteen. Auton sain käyttööni, kun se jäi äiteeltä ylimääräiseksi uuden oston yhteydessä.
Noh, tuosta Kadetista sain tonnin korvausta ja päälle 127 euroa seisontarahaa. Näillä hilloilla ja 173 euroa omaa rahaa, kävin kaappaamassa itsellen Opel Astra farkun 1,6i koneella 13 ikävuodella. Ei tullut kalliiksi oma eka oma auto ei. Ja ainakin toistaiseksi ollut kovin tyytyväinen, mahtuu bensatankkit veneestä ja kaikki kalastus vermeetkin sulassa sovussa takatilaan, ja tummienlasien vuoksi tohtii niitä huoletta siellä myös säilyttää.

.....tulipas suollettua paljon tyhjänpäiväistä....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös