Mikä auto?

  • 28 036
  • 205

scholl

Jäsen
Voisiko joku selventää tämän perussuomalaisen meiningin olemusta, missä vaimolle annetaan joku vanha kosla ajoon ja ajetaan itse bränikällä autolla?
 
Jokunen kuukausi sitten tuli ostettua oma auto. Ford Focus 1,6 vuodelta -99. Meni tänään katsastuksestakin läpi. Ruostetta on vähän alkanut ilmaantumaan, pitänee käyttää ruosteen suojauksessa.
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Skoda Octavia Combi 1,6 -04 tällä hetkellä 40000 km mittarissa ja toimii kuin junan vessa!
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
ruoska kirjoitti:
Honda Civic 5 D -06 ajettu n. 40000 km.
Kuin myös täällä, paitsi että ajettu vaan n. 14 tkm. Tyytyväinen olen minäkin, joskin pienet puutteensa on tälläkin kärryllä. Ne ovat A-palkkien muodostaman katvealueen suuruus ynnä takalasin mataluus yhdistettynä pyyhkijän puutteeseen. Mutta muuten aivan loistava kulkupeli.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
pikkukatti kirjoitti:
Jokunen kuukausi sitten tuli ostettua oma auto. Ford Focus 1,6 vuodelta -99. Meni tänään katsastuksestakin läpi. Ruostetta on vähän alkanut ilmaantumaan, pitänee käyttää ruosteen suojauksessa.

Täälläkin myös Ford Focus vuodelta -99. Neliovinen ja Ghia-mallinen. Hyvin pelittänyt, joskin Fordille tyypillisiä sähkövikoja on ilmennyt. Kuten ovien itsestään sähkölukkiutumista ajaessa.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Itse vaihdoin lokakuussa auton ja ostin sitten Mazda 323 F 1,6 GL:n. Vuosimalli on 93 ja mittarissa nyt about 277tkm. Muuten toiminut täysin moitteettomasti mutta tankkaaminen on perkeleen hidasta Forte Mazdojen merkkivian, elikkä mutkaisan bensaputken vuoksi.
 

Prt Sc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Chrysler Neon 2.0i 16v -99 autom.

Enpä olisi koskaan uskonut olevani tyytyväinen amerikkalaiseen autoon, vaan nyt olen. Todella miellyttävä kärry jota voin helposti suositella. Ainoa miinus on koko. Minun kokoiseni 188/115 saa nippa nappa oikean ajoasennon, mutta sehän riittää. Itseäni isommalle henkilölle en enää uskaltaisi autoa suositella.
 
jupster kirjoitti:
Täälläkin myös Ford Focus vuodelta -99. Neliovinen ja Ghia-mallinen. Hyvin pelittänyt, joskin Fordille tyypillisiä sähkövikoja on ilmennyt. Kuten ovien itsestään sähkölukkiutumista ajaessa.
Miulla on neliovinen hatchback. Myöskin samoja vikoja on ilmennyt. Mahtaisiko joku tietää mistä seuraava vika johtuu? Nopeusmittari ei aina pelitä. Saattaa kesken ajon tipahtaa viisari nollille ja luonnollisesti matkamittarikaan ei toimi. Kaikki muut mittarit, esim. kierroslukumittari toimii ihan moitteetta. Nopeusmittari on yleensä poissa pelistä parista minuutista noin puoleen tuntiin. Kunnes taas hypähtää toimimaan.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
MB C180 vm-96, Bensa+automaatti. Ei paha. Mittarissa 266500 ja menee kuin juna ilman vaivoja. Tyytyväinen.
 

Särki

Jäsen
pikkukatti kirjoitti:
Jokunen kuukausi sitten tuli ostettua oma auto. Ford Focus 1,6 vuodelta -99. Meni tänään katsastuksestakin läpi. Ruostetta on vähän alkanut ilmaantumaan, pitänee käyttää ruosteen suojauksessa.

Miksi niitä ruosteita pitää suojata? Missä kohtaa ruostetta esiintyy, onko ovissa kylkilistojen kohdissa ja/tai takaluukun kannessa? Jos on niin niitähän on korjalitu takuuseen vaikka kuinka paljon. Ovia vaihdettu uusiin vaikka takuu olisi umpeutunut, ei muutakuin kokeilemaan saisitko neuvoteltua korjaukset takuun piikkiin.
 
Särki kirjoitti:
Miksi niitä ruosteita pitää suojata? Missä kohtaa ruostetta esiintyy, onko ovissa kylkilistojen kohdissa ja/tai takaluukun kannessa? Jos on niin niitähän on korjalitu takuuseen vaikka kuinka paljon. Ovia vaihdettu uusiin vaikka takuu olisi umpeutunut, ei muutakuin kokeilemaan saisitko neuvoteltua korjaukset takuun piikkiin.
Katsastusmies katseli eilen tuota autoani. Ei vielä ole alustassa tai ovissa ym. ruostetta. Ööh joo ehdin jo unohtaa mihin sitä ruostetta on pikkuisen ilmaantunut. Joten sanoikin että kannattaisi nyt käyttää suojauksessa ennenkuin alkaa muuallekin ilmaantumaan. Ilmeisesti aika yleinen juttu vähänkin uudemmissa Fordeissa. Veljen -97 mondeossa on ainakin ovet ja helmat jo ruosteessa.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hopeanvärinen Audi A3 1.8T Quattro 4d vuosimallia 2003, Pekka Töpöhäntä. Auto, jota en juuri ennen tätä yksilöä näkemättä ollut valmis hankkimaan. Olen aina vannonut ajavani porrasperäisellä kulkineella, tähän asti en ole sitä takaboxia kaivannut, mutta rehellisesti sanottuna, en tiedä oliko ko. hankinta aikanaan kovin järkevää. Premium tasoa pikkuautolle... mutta jotain puuttuu. Seuraavaksi MB C tai BMW 3-sarjaa, ehkä mielummin MB kompressorilla.

Janareita kartsalla kiusatessa Quattro auttaa kyllä kummasti (siitä plussat), lähdössä saa tuplapidolla joitakin sekunnin kymmenyksiä anteeksi asfaltillakin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
jupster kirjoitti:
joskin Fordille tyypillisiä sähkövikoja on ilmennyt. Kuten ovien itsestään sähkölukkiutumista ajaessa.

Mun - tai oikeastaan muijan - pikku-Mersussa (A200 automaatti -06) ko. toiminto on vakiovaruste. Napsahtavat lukkoon n. 15 sek liikkeelle lähdön jälkeen.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Meidän herrasväki liikkuu Chrysler Grand Voyagerilla -98, mittarissa 178tkm ja ruhoa potkii eteenpäin 3,3l V6. Kulutus maltillisemmilla nopeuksilla on alle 10 litraa satasella, moottoritiellä kelpaa noin 11 litraa.

Kakkosauto tasoittaa ensimmäistä, sillä 1.0 VW Lupo -99, ajettu 72tkm, ei syö turhaan menovettä. Mukavaa ajelua lähiympäristössä, mikään varsinainen maantieauto kyseinen kosla ei todellakaan ole. Tarkoitus olisi vaihtaa Lupon tilalle joku kitsas diesel.
 

Rystylätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Sympatiat Jyp ja Kalpa
Opel astra 2.0 sport -99.Kilsoja kertyny jo 240tkm.Nyt pitäis vaihtaa jakoremmi rompeineen ja ja uudet kesärenkaat.Oi tätä rahan menoa :(.Kilsoja kertyy nykyään opiskelijana n.500km kuussa

Eli jollekkin tästä hyvä auto myynnissä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
pikkukatti kirjoitti:
Miulla on neliovinen hatchback. Myöskin samoja vikoja on ilmennyt. Mahtaisiko joku tietää mistä seuraava vika johtuu? Nopeusmittari ei aina pelitä. Saattaa kesken ajon tipahtaa viisari nollille ja luonnollisesti matkamittarikaan ei toimi. Kaikki muut mittarit, esim. kierroslukumittari toimii ihan moitteetta. Nopeusmittari on yleensä poissa pelistä parista minuutista noin puoleen tuntiin. Kunnes taas hypähtää toimimaan.

Tuollaisia vikoja minulla ei ole ollut, mutta eiköhän nuo noihin samoihin sähkövikoihin mene. Mulla myös kuskin penkinlämmitin ei aina toimi.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
finnjewel kirjoitti:
Mun - tai oikeastaan muijan - pikku-Mersussa (A200 automaatti -06) ko. toiminto on vakiovaruste. Napsahtavat lukkoon n. 15 sek liikkeelle lähdön jälkeen.

Heh, luulen, että meikäläisen Fordin vakiovarusteisiin tämä ei kuulu. Sulkee ja aukaisee lukkoja omaan tahtiinsa. Tosin ehkä voisi mainostaa "lisäherkkuna" kun joskus autoa pois myy.;)
 

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
Vokus

pikkukatti kirjoitti:
Miulla on neliovinen hatchback. Myöskin samoja vikoja on ilmennyt. Mahtaisiko joku tietää mistä seuraava vika johtuu? Nopeusmittari ei aina pelitä. Saattaa kesken ajon tipahtaa viisari nollille ja luonnollisesti matkamittarikaan ei toimi. Kaikki muut mittarit, esim. kierroslukumittari toimii ihan moitteetta. Nopeusmittari on yleensä poissa pelistä parista minuutista noin puoleen tuntiin. Kunnes taas hypähtää toimimaan.

Itellä farmari Focus -05, sininen. Tohon matkamittariin on näköjään tullu parannus, mulla se on vaan parista sekunnista puoleen minuuttiin nollilla, vain yli satasen vauhdissa.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
forrest kirjoitti:
Sellaiset 7 vuotta on tullut ajettua köyhän miehen Ferrarilla eli punaisella Fiat Unolla, vm -94. Sadan tonnin merkkipaalua ei tulla tavoittamaan, sillä auto on tarkoitus myydä poijes lähiviikkojen aikana.

Tuollaista näemmä kirjoittelin kuutisen vuotta sitten. Ja taisi lopulta satasetkin mennä rikki Unon kanssa.

Nyt on muutaman vuoden ollut alla Citroen Xantia 1.8i, joka sekin on vuosimallia -94. Värikin pysyi suht samana, joten ainoa isompi muutos oli kokoluokan vaihdos. Ihan hyvin on toiminut, vaikka alkaakin jo ikä painamaan.

Tällä Sitruunalla olisi tarkoitus ajelle syksyyn asti, jolloin on alustavasti luvassa puoleksi vuodeksi käyttöön (lähinnä bensojen hinnalla) uudempi versio Xantiasta. Ja samalla tämä nykyinen myydään pois.

PS. Mitä on ruoste? :)
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
pikkukatti kirjoitti:
Katsastusmies katseli eilen tuota autoani. Ei vielä ole alustassa tai ovissa ym. ruostetta. Ööh joo ehdin jo unohtaa mihin sitä ruostetta on pikkuisen ilmaantunut. Joten sanoikin että kannattaisi nyt käyttää suojauksessa ennenkuin alkaa muuallekin ilmaantumaan. Ilmeisesti aika yleinen juttu vähänkin uudemmissa Fordeissa. Veljen -97 mondeossa on ainakin ovet ja helmat jo ruosteessa.
Noissa Fordeissa (lähinnä Mondeot ja Focukset) on aivan se ja sama lisäruostesuojaako itse ovia & luukkuja. Niissä on sellainen valmistusvika (ilmeisesti pellin sinkityksessä) että ruostuvat takuulla. Ja vaikka käyttäisi takuukorjauksessa osa ruostuu myöhemmin uudelleen. Fordin mukaan vika on saumakitissä, mutta tämä ei tietenkään pidä paikkaansa.

Tällä hetkellä Fordien lisäksi pahimmat ruosteongelmat ovat Mazda 6:a (kiveniskemät puhkovat helmat) sekä Mersuissa (ovien yläreunat, takaluukku). Myös BMW on liittynyt tähän samaan sarjaan (konepellin etu-alareuna.) Bemarilla vaihtavat suoraan uusia peltejä, muilla merkeillä hiotaan puhtaaksi ja maalataan.

Niin, itellä on juuri tuollainen Mazda 6 2,0 TDI Elegance. Firman auto. Huollosta jo soittivat että kohta käy kutsu helmojen kuvaukseen.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Volvo c70 cabrio. Hopean värinen musta katto. Maailman epäkäytännöllisin auto. Iso moottori takaa kovan bensankulutuksen ja suurikokoinen runko parkkeeraamisen vaikeuden(=siis paikkoja ei löydy helposti). 01 tai 02 vuosimallia, 80 000 mittarissa.

Ajo-ominaisuuksiltaan paras omista autoistani tähän mennessä. Löysähkö alusta takaa lunkia menoa. Auto haettu saksasta ja maskoi n. uuden perus Golfin hinnan veroineen.

Vanhat ovat olleet '90 Pajero sekä '99 Focus joka on ärsyttävimpiä ruohonleikkureita mitä olen ajanut. Ghia mallin 4ovinen hatchback 1.6 koneella ja automaatilla. Hirveä hurina kun painaa kaasua ja mitää ei tapahdu. Kone mennyt kerran paskaksi - ford korvasi - vaihdelaatikko on hajonnut. Eriänäisiä sähköongelmia ollut enemmän kuin tarpeeksi. Viimesin hienous on avaimen juuttuminen virtalukkoon. Fordia en osta enää koskaan. Auton puolesta sanottava, että isommalla koneella auto olisi mukava ajaa. Helppo ja ketterä kärry ja varsinkin vanhempi korimalli mielestä ni hyvännäköinen. Tosin missähän oli jossa Golf ja Focus olivat oikeiksi vikapesäkkeiksi luetteltuja..
 

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
Mitsubishi Galant 2,5 litrainen V6 mallia -98 ja kilometrejä 214k.
Hyvä vehje kaikin puolin.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulipahan tuossa pari viikkoa sitten tehtyä elämäni ensimmäiset autokaupat.
Uuden Volvon ostin, V70.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös