Matti Virmanen, elämä & teot; kausi 2005-2006

  • 93 240
  • 452

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Alkiolainen kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista, jos Sihvonen keskustelisi joskus näistä organisaatio-asioista esim. Kai Nurmisen kanssa. Muistan miehen joskus sanoneen Jääkiekkolehdessä, että Jokerit on ylivoimaisesti paras organisaatio, missä hän on pelannut. Näitä floppeja sattuu joskus kaikille, eikös?


Niin eihän pelaajien kannalta Jokerien organisaatiossa ole mitään vikaa,hyvä liksa ja pitkät lomat :) no vanha vitsi. Tosiasia on se että Jokereissa on helppo olla . Palkka tulee ajallaan ja jos jotain tarvitsee inhimillisissä puitteissa se hoidetaan.

Kysymys on vain lähinnä siitä keitä hommataan nauttimaan näistä eduista. Liian mukavuuden haluiset kaverit tulevat ja nostavat rahat ja häipyvät muihin maisemiin.

Tässä mielestäni on juuri Jokerien ongelma eli pelaajien hankinta politiikka joka on ollut välillä ok välillä aivan persillään.
Nyt vaikuttaisi siltä että ainakin kuulopuheiden perusteella tämä puoli on korjautumassa. En sitä itse usko ennenkuin näen mutta näin on muutamalta taholta vakuutettu.
Muistan itse nähneeni samaisen jutun missä Nurminen kehui Jokereita ja Hjallista eli jotain hyvää joskus. :)
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alkiolainen kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista, jos Sihvonen keskustelisi joskus näistä organisaatio-asioista esim. Kai Nurmisen kanssa. Muistan miehen joskus sanoneen Jääkiekkolehdessä, että Jokerit on ylivoimaisesti paras organisaatio, missä hän on pelannut.
Se on kuitenkin aivan eri asia onko pelaajalla organisaatiossa kivaa, kuin se, että miten organisaatiota johdetaan.

Sihvosen kritiikkihän kohdistuu siihen, että H&V:llä ei oli riittävästi osaamista ja pitkäjänteisyyttä urheilullisella puolella, vaikka liikkeenjohdollisesti varmaan kohtuullisia ovatkin.

Edit: joku olikin näköjään nopeampi.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Warkauden lehdessä 1.4 oli hyvä aprillijuttu että Virmasen Masa muuttaa pysyvästi Leppävirralle Jokereiden huonon menestyksen takia.Ja kokoaa alueelle mestisjoukkueen jonka valmentajaksi tulee Waltteri Immonen.
Harmi että se oli vain aprillia!
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilen Sorainen (Harkimo) paljasti, miksi Virmanen on Jokereissa.

Työhaastattelussa oli ollut kaksi ihmistä. Toisella oli ollut hyvät jutut, mutta Harry oli kuitenkin palkannut sen toisen. Onhan se kauniimpi.

Onneksi en ole nähnyt tyyppiä, jonka kanssa Virmanen työtä tavoitteli.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Alkiolainen kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista, jos Sihvonen keskustelisi joskus näistä organisaatio-asioista esim. Kai Nurmisen kanssa. Muistan miehen joskus sanoneen Jääkiekkolehdessä, että Jokerit on ylivoimaisesti paras organisaatio, missä hän on pelannut. Paljon sanottu, kun ottaa huomioon, että a) Kaitsu pelasi meillä kaudella 1997-1998, b) mies on ainakin Suomessa mielletty lähes Hannu Virran tapaiseksi perustepsiläiseksi ja c) tuota lausuntoa antaessaan Nurminen oli pelannut sekä NHL:ssä (Los Angeles) että Sveitsissä (Davos). Ei tämän kauden sekoilujen perusteella kannata ampua ihan kaikkea liikkuvaa. Näitä floppeja sattuu joskus kaikille, eikös?
Onhan moni muukin kehunut Jokereiden organisaatiota toimivuudesta, jonka takia esim. varsinkin nimimerkki cobol onkin Masalle kehuja täällä jakanut. Kyllähän fakta lienee se, että Hjallis on hoitanut puitteet ja resurssit kondikseen, josta hatunnosto hänelle, samalla kun Virmanen hoitanut aiemmin markkinointipuolta, yhteyksiä yhteistyökumppaneihin ja organisaation toimivuuden kondikseen, josta hatunnosto hänelle. Ongelman ydin on edelleenkin urheilullinen puoli, jossa selkeää vastuunkantajaa ja asioiden hoitajaa ei ole olemassa ja sehän on juuri puoli kun tässä kusee ja jota käsittääkseni Sihvonenkin kritisoi. Tuskin Sihvosella on nokan koputtamista organisaation muusta toimivuudesta, kun tästä urheilullisesta puolesta, varmaan broidinsakin ollut puitteisiin yms. tyytyväinen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Gags kirjoitti:
Onhan moni muukin kehunut Jokereiden organisaatiota toimivuudesta, jonka takia esim. varsinkin nimimerkki cobol onkin Masalle kehuja täällä jakanut. Kyllähän fakta lienee se, että Hjallis on hoitanut puitteet ja resurssit kondikseen, josta hatunnosto hänelle, samalla kun Virmanen hoitanut aiemmin markkinointipuolta, yhteyksiä yhteistyökumppaneihin ja organisaation toimivuuden kondikseen, josta hatunnosto hänelle. Ongelman ydin on edelleenkin urheilullinen puoli, jossa selkeää vastuunkantajaa ja asioiden hoitajaa ei ole olemassa ja sehän on juuri puoli kun tässä kusee ja jota käsittääkseni Sihvonenkin kritisoi. Tuskin Sihvosella on nokan koputtamista organisaation muusta toimivuudesta, kun tästä urheilullisesta puolesta, varmaan broidinsakin ollut puitteisiin yms. tyytyväinen.

Tässähän se ydin on. Nyt kun tämä kausi on taputeltu ja tulos Jokerien osalta on selvinnyt, niin urheilullisella puolella olisi Jokerien eduksi, jos Virmanen eroaisi. Sitä hän ei tietenkään tee, koska se ei ole hänen omien etujensa mukaista. Viime kauden tapahtumien yksityiskohdat ovat kuitenkin vähitellen selvinneet ja vaikka konkreettisista tapahtumista uskomattomine yksityiskohtineen en voi lähdesuojan takia täällä kirjoittaa, kaikki viestit kertovat Virmasen puheiden ja tekojen välisen ristiriidan kasvaneen entisestään. Kun tähän yhdistetään Virmasen vuosia jatkunut kyvyttömyys kasata toimivaa joukkuetta edes isolla rahalla ja ylpeily siitä, että hän ei tiedä mistään pelikirjoista mitään ja senkin sanominen suoraan, että hän ei pidä itseään valmentajana, vaikka valmentaa halusikin, ollaan tilanteessa, jossa Virmasen toilailut ja typerät uhoilut julkisuudessa syövät jo koko seuran uskottavuutta.

En voi kuvitella, että missään jalkapallon tai jääkiekon isossa ammattilaiseurassa toimitusjohtaja voisi jatkaa tällaisen katastrofikauden ja katastrofipuheiden ja katastrofipäätöstensä jälkeen. Jokereissa se on jostain syystä edelleen mahdollista.

Henkilönä minulla ei ole mitään Virmasta vastaan. Tunnen hänet ja hän on mukava, järkevän oloinen mies. Mutta Jokereille Virmanen on tällä hetkellä enemmän kuin taakka. Jokerien tulevaisuuden rakentaminen ei voi alkaa Virmasen kaudella ja mitä pitempään Virmasen kausi Jokereissa kestää, sitä alempaa pitää aikanaan aloittaa.

Jokerien tilannetta ei helpota sekään, että Hjallis tietää jääkiekosta vähemmän kuin keskiverto Jatkoajan kirjoittaja. Yhdessä tämä kaksikko H&V on kyllä tikittävä aikapommi Jokereissa nyt kun pitäisi oikeasti osata tehdä jotain pitkäjänteisesti eikä vain ostella pelaajia rahalla.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Niin

Matti Virmanen on Harry Harkimon henkilökohtainen avustaja. Hän keittelee kahvit ja hoitelee Hjalliksen juoksevia asioita. Jos Jokereihin olisi palkattu OIKEA AMMATTIMAINEN URHEILUTOIMEN JOHTAJA mikä virka Matti Virmasella enää olisi muu kuin kahvinkeitto.
Kulunut kausi oli hirveä kaikilta osin. Kauden jälkeen Virmanen totesi että toista samanlaista kautta ei voi tulla ja oli unohtanut lauseen kauden 2003-2004 jälkeen jolloin Virmanen totesi että nämä virheet eivät koskaan toistu eli kysymyksessä oli Jortikan ensinmäinen kausi.

Logiikka millä Masa nyt parhaillaan kokoaa joukkuetta on jälleen kerran yhtä sekavaa kuin on aikaisemminkin ollut. Olen itse vahvasti sitä mieltä että jos ja kun Ville Viitaluoma roudataan tänne 200,000e liksalla niin totean vain että voi jumalauta. Mitkä ovat Viitaluoman näytöt? Olisi nekin rahat sijoitettu johonkin parempaan pelaajaan esim Pavel Rosaan.

Lopuksi jos Matti Virmanen ei ymmärrä pelikirjasta mitään niin miten hän voi koota joukkuetta joka tulee noudattamaan tulevan valmentajan pelikirjaa? varsinkin kun tuleva valmentaja ei hankintoihin hirveästi ole vaikuttanut.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
liigajyrä kirjoitti:
Jos Jokereihin olisi palkattu OIKEA AMMATTIMAINEN URHEILUTOIMEN JOHTAJA...
Tämä toive on esillä monien toiveissa, mutta olen aina ihmetellyt kuka tämä henkilö voisi olla niin laittakaapa nimiä esille.

Samoin tuo vertauksesi Viitaluoma vs. Rosa niin kyllä minä ainakin olen tyytyväinen jos edes Viitaluoma pelaa meillä jos Rosaa ei saada.
Ainahan on olemassa parempi pelaaja jossain...
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
liigajyrä kirjoitti:
Jos Jokereihin olisi palkattu OIKEA AMMATTIMAINEN URHEILUTOIMEN JOHTAJA mikä virka Matti Virmasella enää olisi muu kuin kahvinkeitto.

Tätä en oikein ymmärrä. Jokerien kokoisessa yrityksessä toimitusjohtajalla on varmasti paljonkin tekemistä. Ja niihin varsinaisiin TJ:n hommiin Masan kannattaisi keskittyäkin. Sen sijaan urheilupuolen asiat olisi tosiaan jo korkea aika siirtää alan ammattilaiselle.

Eli Virmaselle ei sinänsä tarvitse antaa kenkää, vaan kaventaa hänen toimenkuvansa yksinomaan toimitusjohtajalle kuuluviin tehtäviin.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Vakio kirjoitti:
Tätä en oikein ymmärrä. Jokerien kokoisessa yrityksessä toimitusjohtajalla on varmasti paljonkin tekemistä. Ja niihin varsinaisiin TJ:n hommiin Masan kannattaisi keskittyäkin. Sen sijaan urheilupuolen asiat olisi tosiaan jo korkea aika siirtää alan ammattilaiselle.

Eli Virmaselle ei sinänsä tarvitse antaa kenkää, vaan kaventaa hänen toimenkuvansa yksinomaan toimitusjohtajalle kuuluviin tehtäviin.

Joo olet oikeassa . Kuitenkin Tj kokoaa oman ryhmänsä ja on vahvasti kokoamassa joukkuetta. On pakko myöntää että muut asiat Jokereissa on hyvin hoidettu kuten pelaajat useasti ovat kehuneet.
Kuitenkin sen verran tiedän että Virmasen ego ei kestä sitä ajatusta että mr X tulee ja kokoaa joukkueen ja se menestyy vaikka Masa olisikin löytänyt sopivan UTJ:n joka onnistuu tehtävässään.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
hull16 kirjoitti:
Tämä toive on esillä monien toiveissa, mutta olen aina ihmetellyt kuka tämä henkilö voisi olla niin laittakaapa nimiä esille.

Toiseen ketjuun ehdinkin jo laittaa, mutta lisätään tänne. Eli Erkka Westerlundin halukkuutta kannattaisi kysyä, ja tarvittaessa vaikka vähän kasvattaa tukulla euroja. Kaveri tietää lätkästä monella osa alueella (valmennus, joukkueen kokoaminen, jääkiekon kehittäminen jne.) ja on todistanut kykynsä organisoida paineiden alla. Erkkahan on itsekkin sanonut, että häntä kiinnostaisi toimiminen jääkiekon parissa muuten kuin valmentajana.
Eli Masa, iso nippu vaan euroja pöytään, sillä tämä sijoitus maksaa itsensä takaisin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
hull16 kirjoitti:
Tämä toive on esillä monien toiveissa, mutta olen aina ihmetellyt kuka tämä henkilö voisi olla niin laittakaapa nimiä esille.

Onhan niitä moneen kertaan laitettu. Vaatimuksena pitää olla se, että uusi UTJ omaa korkeakoulututkinnon, hyvän kielitaidon, kokemusta johtamisesta yritysmaailmassa ja pitkän pelaajauran sekä näkemystä jääkiekosta ja Jokereista. Jokerien joukoista löytyy mitat täyttäviä miehiä mm. Jarmo Koskinen, Mika Sulin ja Anssi Melametsä. Siihen sitten päälle muiden liigajoukkueiden vastaavat pelaajat ja meillä on 30-50 ehdokasta.
 

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Tunnettu Sotilas kirjoitti:
Eli Erkka Westerlundin halukkuutta kannattaisi kysyä, ja tarvittaessa vaikka vähän kasvattaa tukulla euroja.

Erittäin hyvä ehdotus, mutta eiköhän se ole jo tullut selväksi, että - vastoin kovia puheita - Jokeri-organisaatiossa mikään ei muutu. Muistan, että aikoinaan siinä yhteydessä, kun Summanen nimitettiin Jokereitten päävalmentajaksi, Westerlundista tehtiin Jokeri-organisaatioon jonkin sortin koordinaattori pelaajatarkkailua varten. Mm. Wade antoi lausunnon, että "hienoa, että tuommoinen mies pysyy organisaatiossa". Eipä kuitenkaan Erkka koskaan koordinaattorina julkisuudessa esiintynyt. Asioista enemmän tietävät (Cobol) kertokoon, kaatuiko tämä kuvio AIK:sta ja Jestersseistä luopumiseen vai oliko kyseessä alunperinkin vain johtoportaan joka keväiset paskapuheet?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Erkan kuvio kaatui siihen, että H&V putsasivat kaikki "ylimääräiset" kaverit ulos jääkiekon taustoista ja päättivät hoitaa hommat itse, päteviä kun ovat. Lähteä saivat mm. fysiikasta vastannut valmentaja kuin valmennuspäällikkö yms. Osa lähti muistaakseni sitä kautta, että H&V eivät osoittaneet heille mitään mielekästä tekemistä. Itse tosin olen varma, että Erkka olisi lähtenyt Jokereista kaikissa tapauksissa. Mitä hän siellä olisi tehnyt vailla valtaa - keitellyt kahvia, vai?
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
cobol kirjoitti:
En voi kuvitella, että missään jalkapallon tai jääkiekon isossa ammattilaiseurassa toimitusjohtaja voisi jatkaa tällaisen katastrofikauden ja katastrofipuheiden ja katastrofipäätöstensä jälkeen. Jokereissa se on jostain syystä edelleen mahdollista.

Ikävä kyllä. Puheet siitä, että Jokerit olisi ottaneet viimekaudesta opikseen on varmasti oikeita. Mutta miten voidaan ottaa kunnolla opikseen, jos TJ:n (joukkueen kasaamisen) hommissa häärää sama mies päivät pitkät, eikä tulosta synny? Jos Jokerit haluaisivat oikeasta ottaaa viimekaudesta opikseen, siellä nähtäisiin fysiikkavalmentaja, UTJ jne. Mutta antaa Hjalliksen availla vielä silmiään ja toivotaan, että ne joskus aukeisivat oikein kunnolla.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
cobol kirjoitti:
Vaatimuksena pitää olla se, että uusi UTJ omaa korkeakoulututkinnon, hyvän kielitaidon, kokemusta johtamisesta yritysmaailmassa ja pitkän pelaajauran sekä näkemystä jääkiekosta ja Jokereista. Jokerien joukoista löytyy mitat täyttäviä miehiä mm. Jarmo Koskinen, Mika Sulin ja Anssi Melametsä. Siihen sitten päälle muiden liigajoukkueiden vastaavat pelaajat ja meillä on 30-50 ehdokasta.
Vähiin käy vaihtoehdot noilla kriteereillä ja noista Mikalla sekä Anssilla on hyvät työpaikat ja tuskin haluavat vaihtaa tälläiseen tuuliseen virkaan.

Pahin vaihtoehto minusta olisi se, että hommaan otettaisiin joku "huippujätkä" joka viihtyisi toimessa yhden kauden ja lähtisi sen jälkeen muualle.
Jatkuvuus on tässä yhtä tärkeää kuin pienet pätevyyserot.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Cobol: Jos Virmanen lukee näitä palstoja kun mainitisikin jossain "nettitietäjät" tms. , niin hänen luulisi oikeesti tajuavan, että on itsetutkiskelun paikka, mutta tuleeko H&V:lle sitte mistään muualta (sponsorit, muut omistajat) painostusta toimia oikein?
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
arpa80 kirjoitti:
Cobol: Jos Virmanen lukee näitä palstoja kun mainitisikin jossain "nettitietäjät" tms. , niin hänen luulisi oikeesti tajuavan, että on itsetutkiskelun paikka, mutta tuleeko H&V:lle sitte mistään muualta (sponsorit, muut omistajat) painostusta toimia oikein?
Ei ole ainoa jonka suunnalta on tullut itkua netissä kirjoittavia kohtaan. Ei se varmaan ole aina kivaa, kun ihmiset haukkuvat anonyymisti netissä, mutta siitä valittaminen vain osoittaa, että valittaja vain iskee kätensä pahemmin paskaan eikä tajua millainen vaikutus netillä voi olla. Mitä isompaan bisnekseen mennään, niin sitä isompi vahinko voi aiheutua, kun asiakkaita haukkuu, vaikka se sinänsä olisi jopa perusteltua.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
arpa80 kirjoitti:
Cobol: Jos Virmanen lukee näitä palstoja kun mainitisikin jossain "nettitietäjät" tms. , niin hänen luulisi oikeesti tajuavan, että on itsetutkiskelun paikka, mutta tuleeko H&V:lle sitte mistään muualta (sponsorit, muut omistajat) painostusta toimia oikein?

Virmanen lukee tätä palstaa joka päivä. Sen lisäksi Hjallis lukee aika silloin tällöin. Molemmat tietävät sangen hyvin sen, mitä täällä kirjoitetaan. Sen lisäksi palstaa lukee koko urheilumedia, joka lainaa paljon aiheita ja jopa asioita suoraan täältä. Myös sponsorit seuraavat Jatkoajan Jokerit-osiota. Painostusta tulee sponsoreilta ja kuten noin kuukausi sitten kirjoitinkin, Jokerien suurin yksittäinen osakas eli SanomaWSOY haluaisi korvata Virmasen henkilöllä, jolla olisi koulutuksensa ja kokemuksensa kautta todellinen pätevyys Jokerien jääkiekkopuolen johtamiseen. Hjallis harkitsi asiaa tarkkaan, mutta päätyi pitämään Virmasesta edelleen kiinni syistä, jotka vain he kaksi tietävät.

Minun eli cobolin osalta kritisointi voitaisiin suorittaa myös omalla nimellä. Kenelläkään ei ole Jokereissa (H&V, valmennus jne) epäselvää siitä kuka on nimimerkin takana. Siinä mielessä en kritisoi nimettömänä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
cobol kirjoitti:
Minun eli cobolin osalta kritisointi voitaisiin suorittaa myös omalla nimellä. Kenelläkään ei ole Jokereissa (H&V, valmennus jne) epäselvää siitä kuka on nimimerkin takana. Siinä mielessä en kritisoi nimettömänä.

Kun multa on jostain syystä hyvin paljon (yli 10 kertaa) kysytty yv:nä yms sitä, että olenko itse ollut hakemassa tai onko mulla tarkoitus hakea Jokereihin duuniin Masaksi Masan paikalle tms tai mikä on mun motiivi paljastaa H&V:n töppäilyjä, niin heti alkuun sen voin todeta, että en ole ikinä hakenut Jokereihin enkä tule koskaan hakemaan.

Oman kritiikkini ainoa syy on se, että olen kannattanut Jokereita vuodesta 1978 alkaen - siihen aikaan kun Hjallis kävi koulua HIFK-paita päällään - ja aion kannattaa Jokereita ikuisesti. Olen seurannut Jokereita suhteellisen läheltä jo ennen Hjalliksen aikaa. Ja Hjalliksen ajasta mulla on lähes pelkästään positiivista sanottavaa. Hjallis pelasti Jokerit, rakennutti Hartwall-Areenan ja mahdollisti ylipäätään sen, että mun oma seura Jokerit on yleensä enää liigakartalla. Kaikki kunnia siitä Hjallikselle. Hän on Suomen paras urheilubisneksen asiantuntija, jossa roolissa hänen arvoaan ei ymmärretä liigan osalta.

Hjalliksen hoidellessa ulkomaan bisneksiään Virmanen otti roolin Jokereissa ja keskitti kaiken itselleen. Nelisen vuotta tai hiukan ylikin sitten Virmanen teki Hjallikselle esitykset Jokerien jääkiekkotaustaisten ammatti-ihmisten tarpeettomuudesta. Lähteä saivat kuntovalmentaja, valmennuspäällikkö ja pelaajakordinaattori yms kun herrat pitivät itseään ammattimiehiä parempana hommaan kuin hommaan - Virmanen jopa valmentamaan. Tämän neljän vuoden aikana Jokereita on viety kuin märkää rättiä. Keskimääräinen sijoitus on SM-liigassa sija kuusi, kerran on jouduttu sääleihin ja kerran jo 10 joukkueen säälien ulkopuolelle.

Itselleni viimeinen pisara oli Surenkinin potkiminen Jokereista valmennuksesta ja Virmasen tulon hänen tilalleen kakkoseksi. Minusta tässä päätöksessä kiteytyi H&V:n täydellinen kyvyttömyys nähdä asioita todellisuudessa ja jostain kumpuava ylimielinen käsitys omista kyvyistä asiaan kuin asiaan.

Päätin kuitenkin säästää kritiikin siihen asti kunnes kausi on ohi. Päätin myös lopettaa herrojen tiukan arvostelemisen kun Jokerit palkkasi UTJ:n (Wade) ja valmennuspäällikön (Surenkin) ja totesenkin asioiden menevän vihdoin oikeaan suuntaan. Siinä vaiheessa kun näillä päätöksillä pyyhittiin ensi kauden suhteen persettä, otin H&V:n uudelleen tulen alle ainoana motiivinani Jokerien etu ja ammatti-ihmisten saaminen hoitamaan jääkiekkoon liittyviä asioita H&V:n tilalle.

Motiivini on siis Jokerien etu tai näkemykseni Jokerien edusta. Ihan tavallisena fanina maksan kausikortit ja nekin kalleimman hintaluokan mukaan eli mitään taloudellista etua en saa Jokereista päinvastoin kuin Hjallis ja Masa.

Haluan ainoastaan sitä, että Jokereita on johdetaan tavalla, josta minä ja muut fanit voimme olla ylpeitä.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Jokerien suurin yksittäinen osakas eli SanomaWSOY haluaisi korvata Virmasen henkilöllä, jolla olisi koulutuksensa ja kokemuksensa kautta todellinen pätevyys Jokerien jääkiekkopuolen johtamiseen. Hjallis harkitsi asiaa tarkkaan, mutta päätyi pitämään Virmasesta edelleen kiinni syistä, jotka vain he kaksi tietävät.
Eli itse en voi käsittää (en halua lukea muulla tavalla) tätä viestiä, kuin että tämä kausi on Virmaselle viimeinen ainakin nykyisessa toimenkuvassaan joukkueen rakentajana, jos hän epäonnistuu. Olisin jo toivonut kuten moni muukin, että Jokereissa herättäisiin tekemään urheilullisia ratkaisuita nuorten pelaajien kasvatuksen kautta.

Itse olen sitä mieltä että Hjallis teki sm-liigasta ammattilaisliigan ja Virmanen on tehnyt hyvin TJ:n hommia. Mutta sitä en ymmärrä, miksi he eivät ymmärrä sitä että ammattilaiset tekevät pelaajistakin ammattilaisia ja näin ollen palkkaisivat ammattilaiset niille paikoille mihin niitä tarvitaan. Ei helvetti ei Ollilakaan sanonu, että; "ei me tarvita kännykän suunnittelijoita. Mä piirrän itte ne".

cobol kirjoitti:
Motiivini on siis Jokerien etu tai näkemykseni Jokerien edusta. Ihan tavallisena fanina maksan kausikortit ja nekin kalleimman hintaluokan mukaan eli mitään taloudellista etua en saa Jokereista päinvastoin kuin Hjallis ja Masa.

Haluan ainoastaan sitä, että Jokereita on johdetaan tavalla, josta minä ja muut fanit voimme olla ylpeitä.
On hyvä, että sinä fanina edustat meitä muita joukkueen kannattajia, nostamalla sellaisia puheenaiheita ylös mitkä eivät ole mieluisia, mutta sitäkin tärkeämpiä Jokereiden tulevaisuutta ajatellen. Ja toivottavasti he ottavat vakavissaan nämä puheet.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Masa, jälleen autokauppias.

cobol kirjoitti:
Jokerien suurin yksittäinen osakas eli SanomaWSOY haluaisi korvata Virmasen henkilöllä, jolla olisi koulutuksensa ja kokemuksensa kautta todellinen pätevyys Jokerien jääkiekkopuolen johtamiseen. Hjallis harkitsi asiaa tarkkaan, mutta päätyi pitämään Virmasesta edelleen kiinni syistä, jotka vain he kaksi tietävät.
Tämä on muuten mielenkiintoinen tieto noin laajemminkin. Siis jos pitää paikkansa. Nimittäin kyseessä on kaiketi ensimmäinen kerta kun julkisuudessa Sanoma WSOY:n väitetään puuttuneen Jokereiden operatiivisen johdon toimintaan tai kokoonpanoon.


arpa80 kirjoitti:
Eli itse en voi käsittää (en halua lukea muulla tavalla) tätä viestiä, kuin että tämä kausi on Virmaselle viimeinen ainakin nykyisessa toimenkuvassaan joukkueen rakentajana, jos hän epäonnistuu.
Nimimerkiltä arpa80 mielestäni täsmälleen oikea johtopäätös Cobolin viestin sisällöstä. Sanoma WSOY:n tilanteeseen puuttuminen merkitsee vain yhtä asiaa: tulos tai ulos.

Arvaanpa että Matilla on tällä hetkellä kylmä rinki perseen alla. Saatan helposti kuvitella kuinka Matti öisin heräilee painajaiseen, jossa käytettyjen autojen kauppias Virmanen työsuhdeasuntovaunussaan, jossain kehä kolmosen laidalla sijaitsevassa teräsaitauksessa, vääntää mustalaisten kanssa diiliä -83 vuosimallin Datsunista.

Ei mikään kovin houkutteleva toimenkuva verrattuna nykyiseen (ja vuoden kuluttua entiseen) duuniin... Vai mitä Matti!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En tiedä tarkkaan millä tavalla ja missä tilanteessa SanomaWSOY on näkemyksensä Virmasesta ilmaissut, mutta sen tiedän, että SanomaWSOY ei ole ainoa Jokerien yhteistyökumppani, joka on ollut asiassa tavalla tai toisella liikkeellä. Hjallis joutui antamaan päättyneen kauden aikana sen verran periksi, että ilmoitti HS:n haastattelussa vuoden 2006 alussa Virmasen aseman tulevan uuteen tarkasteluun eikä hänen jatkonsa toimitusjohtajana ollut Hjalliksen mukaan lainkaan varma. No, puheet ovat puheita ja nyt saatiin ainakin näyttämään siltä, että Masan asemaa olisi arvioitu kriittisestikin Jokerien sisällä. Mitään arviointia todellisuudessa tuskin tapahtui, sillä Hjallis tarvitsee jonkun apulaisen niille välttämättömille juokseville asioille, joihin hänen aikansa ja kiinnostuksensa ei riitä. Todellisuudessa Hjallis haluaa hoitaa itse isoa osaa toimitusjohtajan tehtävistä ja valikoi omistajana niistä tietenkin mieluisimmat itselleen. Lopputulos johtaa sähläilyyn koko organisaatiossa kun isot asiat jäävät ratkaisematta ja sinä aikana Virmanen juoksee täysin toisarvoisten asioiden perässä - kuten tyhjentämässä lähtevien pelaajien kämppiä tms.

Jokerien jääkiekkotoiminnan osalta katsoen ratkaisu tässäkin asiassa olisi helppo. Pätevä UTJ vastaamaan joukkueen ja valmennuksen kasaamisesta kaikin valtuuksin ja vastuin (tulos tai ulos). Sen lisäksi yksi pätevä valmentaja lisää vastaamaan fyysisestä harjoittelusta yms muiden joukkueiden tapaan. Ja vielä kolmas valmentaja vastaamaan valittujen junnujen tehoharjoittelusta, jotta he olisivat valmiimpia liigajoukkueeseen. Joku voi sanoa, että maksaa paljon. Kaikki on suhteellista. Minä sanoisin pikemminkin niin, että nyt menee 2.5-3.5 miljoonaa euroa aivan haaskuun pelaajabudjetissa kun joukkue on rämpinyt neljän viimeisen vuoden aikana keskimäärin sijalle kuusi ja yleisö on vähentynyt tällä kaudella jo alle 8 900 katsojan. Käytännössä pelkästään esim Latvalan & Turusen palkalla saisi nämä tärkeimmät vakanssit kuntoon.
 

Kiekkojuristi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hjalliksen toiminta on hieman sellaista vasemmalla kädellä tehtyä jos kiinnostus uupuu.

Hyvä esimerkki on hänen viimeinen avioliittonsa, jonka alkuaskeleilla kaikki unohtui ja unohdettiin kun rakkaus kukoisti. Tällöin esim. FC Jokerien sponsorisopimukset jäivät allekirjoittamatta kun miestä ei näkynyt.

Eli Cobolin kertoma Virmasesta Hjalliksen juoksupoikana on todellakin elinehto Hjallikselle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös