Matti Virmanen, elämä & teot; kausi 2005-2006

  • 93 235
  • 452

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Gags kirjoitti:
Kyllä mun mielestä suurimmat ongelmakohdat on niin selkeät, ettei tässä välttämättä suurempia selvityksiä enää tarvita.

Itse vastaan työkseni suomalaisten ja Suomessa toimivien suuryritysten projektinhallintajärjestelmin suunnittelusta ja asentamisesta ja määrittelyistä yms. Vaikka jokin tietty ratkaisu vaikuttaa äkkiseltään täysin "selkeältä", olen vaan huomannut sen, että jos olisi ensin selvitetty tarkkaan tilanne, olisi vältytty uudelta virheeltä.

Tämän takia näen edelleen, että aina on parempi selvittää asia ensin mahdollisimman hyvin ja toimia vasta sitten sen sijaan, että toimitaan ilman selvitystä sen mukaan, mikä nyt äkkiseltään selkeältä näyttäisi.

Mikä olisi arvon Gagsin esitys ilman selvitystä? Mitä pitäisi siis tehdä, koska sinulla on jokin konkreettinen ongelman ratkaisu olemassa?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Metro4ever kirjoitti:
H&M ovat ammattimiehiä omilla aloillaan, mutta ymmärtävätkö he astua taka-alalle nyt kun joukkueen etu sitä vaatii?

Hyvä kysymys. Kuten myös se, onko tilanne tosiaan sellainen, että joukkueen etu vaatisi Hjalliksen ja Masan astumisen taka-alalle. Itse en ole tästä lainkaan vakuuttunut. En sitä tosin pidä mahdottomanakaan ja juuri siksi minua kiinnostaa tuo kokonaistilanteen selvittäminen Jokereissa.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, HyRi
cobol kirjoitti:
...joukkueen etu vaatisi Hjalliksen ja Masan astumisen taka-alalle. Itse en ole tästä lainkaan vakuuttunut....
Riippuu mitä tällä taka-alalle astumisella tarkoitetaan? Mielestäni yrityksen johdon ei tule osallistua näin elimellisesti tuotantoprosessiin (joukkue/pelaajat/pelit), varsinkaan kun tieto/taito ei enää tänä päivänä riitä siihen tasoon, joka on tavoitteeksi asetettu.(mestaruus)

Sen ymmärrän, että rekrytointiprosessi valmentajan (millaista kiekkoa haluamme edustaa) ja muun joukkueen johdon osalta hoidetaan H&M toimesta, mutta eikö työnjohtajan(valmentaja) tulisi valita tiiminsä päästäkseen annettuun tavoitteeseensa? (ei kirvesmies tarvitse kullattua vesivaakaa, tavallinen kelpaa kyllä, ja on halvempikin)
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
cobol kirjoitti:
Itse vastaan työkseni suomalaisten ja Suomessa toimivien suuryritysten projektinhallintajärjestelmin suunnittelusta ja asentamisesta ja määrittelyistä yms. Vaikka jokin tietty ratkaisu vaikuttaa äkkiseltään täysin "selkeältä", olen vaan huomannut sen, että jos olisi ensin selvitetty tarkkaan tilanne, olisi vältytty uudelta virheeltä.

Meinasin ensin vastata että onpas huono vertaus, koska tuolla alallahan kyse on useimmiten siitä, että tilaaja ja tekijä eivät monasti ymmärrä sanaakaan toistensa puheista, joten määrittelyt ja dokumentoinnit ovat elintärkeitä, kuten projektinohjauskin ihan 24/7-periaatteella. Mutta jonkin aikaa pohdittuani huomaankin että esimerkkihän on oikein hyvä, niin pihalla H&M näyttää jääkiekosta olevan, että heille määrittely olisi varmaan ihan tarpeellinen. Mutta täällä palstalla ei sellaisia tarvita.

cobol kirjoitti:
Mikä olisi arvon Gagsin esitys ilman selvitystä? Mitä pitäisi siis tehdä, koska sinulla on jokin konkreettinen ongelman ratkaisu olemassa?
Usko tai älä, mutta ratkaisu on todellakin olemassa ja siinä ratkaistaan monta ongelmaa yhdellä kertaa. Kyllä näitä on tämän kauden aikana ja aiemminkin ehditty miettiä puhki ja poikki moneen kertaan. Mitään jäsenneltyä mallia minulla ei ole olemassa, mutta tiedät itsekin että täältä palstaltakin löytyy monen kirjoittajan toimesta esiintuomia asioita ja toimintamalleja, joita noudattamalla organisaatiosta saadaan toimivampi ja tehokkaampi. Itsekin olen niitä tuonut esiin, kuten olet sinäkin. Mutta ehkäpä noi voisi joku päivä jäsennellä yhteen pakettiin, jos jaksaisi. Saattepahan sitten jotain iloa kauden päätteeksi niitä alas ampuessanne. Kahtellaan jaksanko.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Enää

3.peliä toimarina Masa. Koita nauttia täysin siemauksin sinun ja Hjalliksen onnistuneesta kaudesta. Kädenjälkenne on todella näkynyt!
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Metro4ever kirjoitti:
Mielestäni yrityksen johdon ei tule osallistua näin elimellisesti tuotantoprosessiin (joukkue/pelaajat/pelit), varsinkaan kun tieto/taito ei enää tänä päivänä riitä siihen tasoon, joka on tavoitteeksi asetettu.(mestaruus)

Itse työskentelen monikansallisessa yhtiössä, jossa työskentelee maailmanlaajuisesti n. 150000 ihmistä. Suomen yksikön johtaja kerran sanoi (olin kuuntelemassa), kun hänelle valitettiin, miksi jokin perustason asia ei suju, näin:

"Ei perkele, jos minun pitää puuttua joka saatanan pikku juttuun, niin mullahan ei menisi muuhun aikaa kuin niihin pikku asioihin puuttumiseen. Vittu, sitä varten mulla on omat alaiset, joiden tehtävä on huolehtia niistä pikku asioista. Mun pomo ei ole paskankaan kiinnostunut, kuinka se öljytynnyri meni sinne takahikiälle. Te hoidatte omat hommanne 100 kertaa paremmin kun mä hoitaisin, joissa te ootte asiantuntijoita ja mä hoidan omat hommani 100 kertaa paremmin kun te hoitaisitte."

Hjallis on pyörittänyt bisnestä monta vuotta, varsin menestyksekkäästi sanoisin. En ole vieläkään saanut kiinni siitä, mikä tekee hänestä viimeisen auktoriteetin Jokereiden jääkiekkojoukkueen rakentamisessa. Joo, ne mestaruudet ei tee hänestä siltikään neroa. Voikin melkein kysyä, kuinka monta niistä on tullut hänestä huolimatta? Hän on luonut ne puitteet, mutta onko silti amatöörillä oltava viimeinen sana kun puhutaan urheilusta?

Näin naapurin näkökulmasta voisi ajatella, että sen veto-oikeuden katkaiseminen, mikä Hjalliksella on Jokereiden suhteen, ei ainakaan vie asioita pahemaan suuntaan.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eilen Petoluolassa poikien kanssa naurettiin, että toteutuuko Jokereiden kauden virallinen tavoite. Virmanenhan julisti kauden alussa Hesarissa, että päämääränä on voittaa kauden viimeinen matsi. Keskiviikkona näemme, toteutuuko tämä Virmasen ja Jokereiden tavoite.

Edit. Oli pakko kuitata...
 

aragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kazakstanin naisten harkitseva maajoukkue
Rankka epäonnituminen, vastuunkannon paikka

Kyllä nyt on Virmasella vastuunkannon paikka. Kaikilta multa paikoiltahan Jokereissa on miehiä mennyt ja tullut heiluriovet väpättäen, mutta Virmanen vaan jatkaa. Olisikohan syytä katsoa peiliin?
Koska Hjallis tuskin itseään eroittaa, niin nyt olisi ehkä aika koittaa Wadea uudella postilla, ei valmentajana vaan toimitusjohtajana.
Jokereiden uskottavuus on rypenyt siinä määrin, että palauttamiseen vanhoilla kaavoilla ei yksi kausi välttämättä riitä. Joukkueet ovat erittäin riippuvaisia imagostaan ja uskottavuudestaan, sillä niiden myötä eurot virtaavat taas busineksen eri prosessitasoilla.

Toivottavasti Jokereissa reagoidaan nyt vakavasti, sillä muuten saattaa todella synkkä alamäki johtaa ties minne?
 
Viimeksi muokattu:

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
aragulin kirjoitti:
Koska Hjallis tuskin itseään eroittaa, niin nyt olisi ehkä aika koittaa Wadea uudella postilla, ei valmentajana vaan toimitusjohtajana.

No joo... yleensä kriisiyrityksissä haetaan uutta voimaa mielummin talon ulkopuolelta ja jos ajatellaan Jokereiden organisaatiota niin pieni tuuletus vois olla paikallaan? Samoja jätkiä kun siirrellään jakkaralta toiselle niin jotain aina tapahtuu, mutta harvemmin itse toimintakulttuuri mihinkään muuttuu...
 

Tökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuinkas Virmanen ei oo seuraamassa peliä Hjalmarin aitiossa vaan katsomossa kuin kuka tahansa?

Tää onko fantasiaa vai alku jonkun suuremman...?
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Tökö kirjoitti:
Kuinkas Virmanen ei oo seuraamassa peliä Hjalmarin aitiossa vaan katsomossa kuin kuka tahansa?
Ainahan Virmanen on istunut katsomossa. Tai ainakin niin kauan, kun itse olen Areenalla käynyt.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
eh kirjoitti:
Ainahan Virmanen on istunut katsomossa. Tai ainakin niin kauan, kun itse olen Areenalla käynyt.

Jep, näin on. Istuu toimiston vakkaripaikoilla (taitaa olla katsomo 119, jossain 8-12 rivien korkeudella ja oiskohan paikkanro 102 tms).
 

vandy

Jäsen
Kiitos kaudesta ja sen aikaisista sähellyksistäsi! Hoida vaan raha-asioita, jos niitäkään enää tässä organisaatiossa. Kiekosta et tajua yhtään mitään! Ota vihdoin takatukkainen paskamaha vastuu tekemisistäsi, äläkä kaada kaikkea paskaa pelaajien niskaan, jonne suuri osa siitä toki kuuluu.
EROA saatana vihdoinkin!
 

Stigu

Jäsen
Vaikka tänä päivänä ( tunnetaan jatkossa nimellä "paluu arkeen"-päivä) on naapurileirissä syytä olla onnellinen ns. oikeuden voitosta, niin ihmetyttää kyllä toi Virmasen dissaaminen: Jos ei pelaajilla kuten Virta, Santala, Jantunen, Niinimäki, Valtonen, Dahlman, Pakaslahti, Hyvönen, Lepistö,Kankaanperä, Järventie, ym. päästä kymmenen joukkoon tämän päivän SM-liigassa, niin vika ei ainakaan ole hankinnoissa, vaan jossain muualla. Eli kyllä pelaajilla ja valmennuksellakin kai jokin vastuu tuloksesta on.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Kiitos MATTI !

"Menemme heittämällä keskiryhmän ohi" ."Pysyn aitiossa kauden loppuun tapahtuu mitä tahansa" ym ym. Nyt kysyn noin 100 kerran mikä on Matti Virmasen vastuu?

Äijä on ollut valitsemassa pelaajia ,valmentajia ,valmentanut itse ja perseelleen meni.
Mapletoft,Beaudoin, Passmore,Goehring..kaikki Masan hommaamia pelaajia. Passmore otettiin samalta agentilta kuin Goehring. Syy tähän oli se että Goehringin palkan maksu loppui Jokerien taholta siihen kun Passmore tuli.

Täällä hehkuteltiin kuinka Masa kyykyytti Penaa hommaamalla esim Santalan. Kyseisen kaverin hommasi kuitenkin Harkimo joka soitteli noin 10 kertaa Markus Lehdolle ennenkuin homma oli selvä.

Rupeaa oikeasti vituttamaan kun miettii tätä karmeaa puuhastelua jota on tapahtunut jo melkein 10 vuotta.

Kuka muistaa toissa kauden . Nippa nappa sääleihin ja Nippa nappa Jyppi kumoon sen jälkeen turpaan Kärpiltä heti.Hannu Jortikka päätti hankinnat seuraavalle vuodelle ja tulos oli finaali paikka.

Tänä vuonna tosiaan Virmanen on sählännyt enemmän kuin tarpeeksi ja sähläily näyttää jatkuvan.

Kun katselee ensikauden hankinta listaa täytyy todeta jälleen kerran rahalla saa ja hevosella pääsee. Jos Ville Viitaluoma pyytää 165,000 e ja Masa on tarttumassa täkyyn niin ei jumalauta. Joonas Vihko oli keskenkauden tarjolla vaihtokauppana Jokereihin mutta se ei Virmaselle kelvannut. No Vihko ei Jokereissa tule pelaamaan mutta halvalla olisi tarjottu.

Matti Virmanen aikasi on vääjäämättä Jokereissa ohi . Ole kiltti ja eroa pian sillä muuten tuhoamisprojektinne vaan jatkuu.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
No niin...

Aikansa kutakin sanoi pässi kun päätä leikattiin eli täällä ollaan samalla linjalla, että jotain todella tarttee tehrä ens kaudeksi.. ja se jotain on syytä olla jotain merkittävää eikä mitään kauneushoitoa. Jokereilla on naama nyt kuin Lordilla (mikä ei tietenkään ole vallan huono asia) mutta miten se saadaan taas sellaiseksi iloiseksi, viihdyttäväksi ja taistelevaksi Jokeri-ilmeeksi, jota se on joskus ollut, siinä dilemmaa kerrakseen...

Ja hei ihan oikeesti, voiko Virmanen todellakin olla tyytyväinen kauteensa? EI. Mutta mikä on todellisuudessa se todennäköisyys, että ko. herra ottaa asioista opikseen ja esimerkiksi ensi kaudella hoitaisi VAIN JA AINOASTAAN niitä hommia, mitkä handlaa? Pieni, valitettavasti.. näin ainakin uskon. Vituttaa, kun hyvää potentiaalia menee hukkaan vuosi vuodelta enemmän, kun toisena ääripäänä voisi olla olemassa olevan potentiaalin mahdollisimman tehokas hyödyntäminen.

Noh, elämä jatkuu vaikka vituttaakin ja toivottavasti, siis ihan aikuisten oikeesti ja kaikkee muuta sita samaa wannabe-ylistystä, niin ensi kaudella ja jo huomisesta lähtien Jokeriorganisaatio ota lusikan, EI EI sitä kultaista, kauniiseen käteen ja ryhtyy tekemään duunia sen eteen, että tää kausi ei ikinä enää toistu. Vaikenen. AAMEN.
 

Tökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Stigu kirjoitti:
Vaikka tänä päivänä ( tunnetaan jatkossa nimellä "paluu arkeen"-päivä) on naapurileirissä syytä olla onnellinen ns. oikeuden voitosta, niin ihmetyttää kyllä toi Virmasen dissaaminen: Jos ei pelaajilla kuten Virta, Santala, Jantunen, Niinimäki, Valtonen, Dahlman, Pakaslahti, Hyvönen, Lepistö,Kankaanperä, Järventie, ym. päästä kymmenen joukkoon tämän päivän SM-liigassa, niin vika ei ainakaan ole hankinnoissa, vaan jossain muualla. Eli kyllä pelaajilla ja valmennuksellakin kai jokin vastuu tuloksesta on.

- Kaksi vähintäänkin kyseenalaista päävalmentajavalintaa.

- Itsensä apuvalmentajaksi nimittäminen vaikka organisaatiossa oli siihen paljon osaavampi ukko, jonka kanssa se homma lähtikin toimimaan Virmasen lopetettua. Varsin kummastuttava tilanne että TJ, jonka pitäisi koota jo ensi kauden joukkuetta, huseeraa vaihtoaitiossa samalla kun asiansa osaava Surenkin tekee jotain aivan muuta.

- Apuvalmentajana Porissa "Tää on tässä" asenne. Ilmeisesti erätaukohaastattelussa?

- Pelaajaskouttaus tyyliin "Tim Thomas / Sean Bergenheim sano että se on hyvä" tai "Veikkaajassa myös joku toinen liigajengi halus sen Passmoren".

- Vuodesta toiseen jatkuva linjaton pelaajien hankkiminen. Hankitaan vähän sitä sun tätä sekamelskaa ja rahaa palaa.

- Areenalla on pelattu kaudesta 97/98 ja sinä aikana voitettu vain yksi mestaruus. Ei oikein hyvältä kuulosta resursseihin nähden.

Siinä on mun mielestä syntilistaa yhdelle kaverille jo aika mukavasti. Lisätköön joku noita kohtia jos huvittaa.

Virmanen ulos.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Stigu kirjoitti:
Vaikka tänä päivänä ( tunnetaan jatkossa nimellä "paluu arkeen"-päivä) on naapurileirissä syytä olla onnellinen ns. oikeuden voitosta, niin ihmetyttää kyllä toi Virmasen dissaaminen: Jos ei pelaajilla kuten Virta, Santala, Jantunen, Niinimäki, Valtonen, Dahlman, Pakaslahti, Hyvönen, Lepistö,Kankaanperä, Järventie, ym. päästä kymmenen joukkoon tämän päivän SM-liigassa, niin vika ei ainakaan ole hankinnoissa, vaan jossain muualla. Eli kyllä pelaajilla ja valmennuksellakin kai jokin vastuu tuloksesta on.

No mutta eihän nuo nimet enää nykyään meinaa mitään, jos peliesitykset on kaukana siitä ajasta, kun se oman nimen "brändi" joskus luotiin...

Virta ei ollut sellainen, kuin olisi pitänyt.. ei ehkä huono muttei sateentekijä. Santala yliarvostettu, Jantunen hyvä mutta muut asiat kiinnosti ilmeisetsi enemmän, Niinimäki, no en edes kommentoi, Valtonenko kädellinen hyökkääjä?, samoin Dahlman ja Pakaslahti, Hyvönen jees mutta asennepelaaja vahvasti sekä vaatii hyvän ketjun, Lepistöllä edessään toivottavasti hyvä tulevaisuus, Kankaaperä peruspakki ja Järventieltä ehkä odotetaan enemmän kuin mihin tällä hetkellä edes kykenee.

Niin elikkä siis missä näet tuossa erinomaista pelaajamateriaalia ja ennen kaikkea, juuri oikean määrän laadukkaita roolipelaajia? Minä en ainakaan näe tarpeeksi montaa, että tänä vuonna oltaisiin menty jatkoon. Mulle kun on ihan sama, mikä nimi on selässä, jos sydän, sielu ja mieli on valmis tekemään kaikkensa Jokereiden eteen. Tähän joukkueeseen oli valittu ihan liikaa niitä, joille tuo edellä mainittu lienee epävarmaa... ei siinä silloin auta muutaman taistella tuulimyllyjä vastaan kun liian monen motiivit pelata Jokereissa ovat mitä ovat.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Masailua!

Tuolla toisessa ketjussa cobol vahvisti ne huhut, joiden mukaan Masa olisi ollut kauppaamassa Hyvöstä+muutamia muitakin ulos joukkueesta samalla kun tarkoitus oli vääntää pudotuspelipaikasta. Mikäli pitää paikkaansa, ja miksi ei pitäisi,en voi ymmärtää kyseistä toimintaa. Sen ymmärrän että kuluja tulee, mutta ei niitä nyt näin vähennetä! Jumankauta Masa, nyt siihen hommaan jotain ideaa ja äkkiä.

Nyt Hjallis äkkiä se Virmanen pois siitä joukkueenkasaajan paikalta. Pätevä kaveri tilalle. (Älkää kysykö kuka sitten on pätevä, en tiedä, mutta ei ainakaan Virmanen näyttöjensä perusteella) Virmanen voisi keskittyä vaikka laatimaan sponsorisopimuksia ja ylläpitämään yleistä härdelliä letkautuksillaan. Mutta näin ei voi jatkua.

P.S. Joko Masa on ehtinyt nyt vapaa-ajan lisäännyttyä ostamaan monta villeviitaluomaa ja jyrkilouhea? Ja millä se Masa niitä sopimuksia hioo, Penallahan on faksi, mitä Masalla on? Nissan?
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Masa on illalla vieraana Sorainen&Harkimossa. Mahtaa olla mielenkiintoinen pätkä kun Masa ja Hjallis miettivät yhdessä että mikä meni pieleen.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Finisher kirjoitti:
Masa on illalla vieraana Sorainen&Harkimossa. Mahtaa olla mielenkiintoinen pätkä kun Masa ja Hjallis miettivät yhdessä että mikä meni pieleen.


Tämähän on jo ihan legendaarista!
Pomo tenttaa alaistaan suorassa keskuteluohjelmassa.

Vielä puuttuisi, että Hjalliksen viimeiset sanat olisivat: "Masa, you're fired!"
Siistiä
 

rectum

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
yyz kirjoitti:
Tämähän on jo ihan legendaarista!
Pomo tenttaa alaistaan suorassa keskuteluohjelmassa.

Vielä puuttuisi, että Hjalliksen viimeiset sanat olisivat: "Masa, you're fired!"
Siistiä

Kuvaamasi tilanne kuullostaa kyllä herkulliselta. Ohelmatietojen mukaan näyttää kuitenkin siltä, että Masa ja Hjallis on vieraina, Soraisen toimiessa haastattelijana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös