Matkakohteenne

  • 2 419 230
  • 14 410

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Allekirjoittaneella matkakohteen sanelee enimmäkseen se missä asiakas sattuu toimistoaan pitämään. Eli sen tiimoilta on tullut koluttua pitkin maailmaa.

Aasiassa Japanista tutuin paikka on Tokia vaikka toki Osakaakin on koluttu. Hong Kongiin on pitänyt matkata lukuisia kertoja ja nykyisellään myös tuonne manner-Kiinan puolelle elikkä enimmäkseen Shanghain alueelle. Taiwan vähän oudompi, mutta on se Taipeihinkin matka joskus osunut.

Jenkkilän reissut on enemmän tuonne länsirannikolle suuntautuneita eli Kalifornia useimmin matkan kohteena. Bay Area on se eniten koluttu, vaikka myös LA ja San Diego on nähty. Teksasin puolella Austin on vähän liiankin tuttu. Satunnaisempia paikkoja ovat sitten Las Vegas, Atlanta, NY....

Euroopassa työ vie yleensä näihin suurimpiin ja joskus muihinkin eli Lontoo, Pariisi, Toulouse, Munchen, Tukholman seutu jne... Ai niin. Ja Espoossakin tulee käytyä tiheään. Olen käynyt Tampereellakin ;)

Lomamatkailussakin olen enemmän tuollaisten kaupunki- kuin rantalomien kannalla. Kaupungista löytyy tekemistä vaikka olut onkin kalliimpaa. Siksi listalta löytyy aika paljon samoja kaupunkeja eli Tukholma, Köpis, Oslo, Munchen, Pariisi, Lontoo ja Rooma.

Australia ja Afrikka ovat käymättä. Erityisesti Afrikka todella kiehtoisi! Lisäksi täytyy sanoa että koskaan en ole käynyt entisen Neuvostoliiton alueella enkä minkään itäblokin maan alueella. Tallinnakin on siis kokematta.

Paras matkakohde kaikista on kuitenkin Suomen Lappi! Olen tainnut joskus tämän laittaakin johonkin viestiin, mutta toistan sen silti.

"Älä mene tunturiin,
siellä menee henki.
Varoitan mä vielä kerran,
kerran viimeisenki.
Vaan jos sä sinne silti meet,
niin mennyttä oot miestä.
Senpä jälkeen unelmoit
vain tunturien tiestä."

Tuon luin joskus vuosia vuosia vuosia sitten erään autiotuvan vieraskirjasta ollessani pappani kanssa eräällä ensimmäsistä vaelluksistani.

Vaeltaminen on hieno harrastus!

Old TJ
 

Lint

Jäsen
Seuraavissa piipahdettu:

- Ruotsi
- Tanska
- Viro
- Englanti
- Ranska
- Saksa
- Hollanti
- Belgia
- Sveitsi
- Itävalta
- Italia
- Liechtenstein
- Luxemburg
- Andorra
- Monaco
- Espanja
- Portugali
- Turkki
- Kreikka
- USA
 

Sides

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man U
New York

En viitsinyt avata omaa ketjua yhden miehen ihmettelylle, jotenpa kaivoin esiin tämmöisen.

Asiahan on niin, että olen tammikuussa lähdössä litkimään cosmoja isoon omenaan. Lennot on jo hommattu puoli-ilmaiseksi, mutta asumisesta ei ole vielä mitään hajua. Asumiseen tietysti olisi tarkoitus käyttää mahdollisimman vähän rahaa, vaikkakin tiedossa on, että NY ei ole siinä suhteessa oikein halpa vaihtoehto. Elikkäs tarkoitus on A) vuokrata asunto kyymeneksi päiväksi tai B) etsiä järkevän hintainen muu majoitus, eli hostelli/halpa hotelli.

Jotenka ajattelinpas, jos jollakin täällä sattuisi olemaan jotain kokemusta ja/tai hajua netissä tomivista firmoista, jotka vuokraavat asuntoja, tyyliin www.interhome.fi tai sitten viihtyisistä hostelleista, tarkoittaen siis, että lämpö pysyy sisällä ja rotat ulkona sieltä. Toki myös mielellään kuulisin hyviä tipsejä NYCistä, siis mitä nähdä ja tehdä.

Niin ja tattista jo etukouraan...
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kävästy seuraavissa, joissain jopa ihan viivytty:
-Ruotsi (Tukholma,Visby, Pohjois-Ruotsi)
-Viro (Tallinna, Pärnu, Tartto, Saarenmaa, Hiidenmaa, Rakvere)
-Latvia (Riika)
-Venäjä (Pietari/Leningrad, Moskova)
-Tanska (Köpis)
-Saksa (Hampuri, München, Berliini)
-Ranska (Pariisi, Nizza, Lyon)
-Espanja (Barcelona, Alicante, Malaga)
-Italia (Laga Di Garda, Rooma)
-Itävalta (Wien)
-Tsekki (Praha, Plzen, Brno)
-Slovakia (Bratislava)
-Puola (Krakova, Gdansk,Varsova)
-Yhdysvallat (NY, Tampa)
-Kanada (Montreal, Toronto)
-Britannia (Lontoo, Gibraltar)
-Hollanti (Amsterdam,Rotterdam)
-Kypros (Limassol?)

Joissakin noista useasti. Tsekkien kiertomatkan kaikkia paikkoja en edes muista... mutta tuossa nyt suurimmat kaupungit.
Yllättävän monta noita kuitenkin tuli. Jotenkin tuntuu siltä etten olisi käynyt yhtään missään… noh, paljon on onneksi vielä näkemättä. Seuraava reissu suuntautuukin sitten linjalle Bankok – Hong Kong – Sidney – Melbourne – Auckland – Buenos Aires. Ainakin toivottavasti.

edit: tarkennukset peliin
 
Viimeksi muokattu:

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Viimeaikoina ollut vähän hiljaisempaa, mutta ainakin seuraavissa paikoissa tullut käytyä:

-Havaiji
-Australia
-Englanti
-Saksa
-Sveitsi
-Ranska
-Hollanti
-Belgia
-Tanska
-Norja
-Kypros
-Itävalta
-Luxemburg
-Liechenstein
-Ruotsi

Lisäksi "matkanvarrella yöpymisiä":
-New York
-Los Angeles
-Japani (ainoastaan Tokion lentokenttä)
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Olen ollut vähän sellainen kotimaan hipsukka, tässä lista maista, jotka ovat saaneet tuntea jalkojeni kosketuksen.

Ruotsi
Tanska
Italia
Viro
Latvia
Liettua
Puola
Venäjä

Puolaan mentiin Baltian maiden halki Via Balticaa pitkin, ja sitä en suosittele yhdellekään sielulle. Eräällä rautatietasoristeyksellä Latviassa (yöaikaan) Suomea kohti jo ajaessamme valot yllättäen vaihtuivat punaisiksi ja puomi laskeutui. Mies kopista tuli autoamme kohti, mutta taaksemme tullut rekka sai miehen kääntymään takaisin. Valot vaihtui, puomi nousi, junaa ei vain tullut mistään. Aamulla vanhempani tämän kertoivat, olin autuaallisesti nukkunut takapenkillä. Laittoi se vähän miettimään..

Puola sinänsä oli mielenkiintoinen kokemus, Auschwitzissä käyntiä en unohda koskaan.

En pitänyt myöskään ollenkaan huonona matkana viikon reissua itärajan taakse, tuttavien luona kun oltiin.

Ruotsi ja Tanska nyt on ihan peruskamaa, Ruotsi säälittävämpi... :)


EDIT Ettei ihan mene itäblokin touhuksi, niin kuuluuhan Italiakin toki kokemuksen piiriin.
 

Jugorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit, HC Sparta Praha, NY Rangers
Itselläni ei ole vielä kummoista kokemusta matkailusta. Tuossa ne maat joissa olen käynyt:

- Viro
- Ruotsi
- Norja
- Venäjä
- Kypros (Limassol)
- Tshekki (Praha, Plzén)
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Ruotsi 9 kertaa (Tukholmassa muuten ja Visbyssä kerran)
Viro 7 (aina Tallinna)
Ranska 3 (Pariisi, Nizza, Marseille, Lille)
Espanja 2 (Teneriffa ja Costa Del Sol)
Belgia 2 (Tournai ja Bryssel)
Yhdysvallat 1 (Florida ja New York)
Bulgaria 1 (Albena)
Kreikka 1 (Rhodos)
Portugal 1 (?)
Tunisia 1 (Sousse)
Turkki 1 (Alanya)
Latvia 1 (Riika)
Alankomaat 1 (Haag ja Amsterdam)
Saksa 1 (Berliini ja München)
Itävalta 1 (Wien)
Sveitsi 1 (Zürich)
Monaco 1 (...)
Tanska 1 (Kööpenhamina)
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Eipä ole varmaan kukaan muu käynyt tai jopa asunut Libyassa. Alle kouluikäinen olin, mutta kyllä 6 vuotias muistaa meren, munkit, asuinalueen ja jenkkien 3 yön hyökkäyksen jonka takia tultiin tarkoitusta aikaisemmin takaisin Suomeen.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
36 maata, joissa kaikissa ihan vaan turistina. Monissa, kuten esim Ranskassa, Englannissa, Hollanissa, Luxemburgissa, Saksassa, Sveitsissa, Sweduissa, Norjassa ja Tanskassa niin monta kertaa etten heti edes muista montako.

Asunut olen (siis ollut kirjoilla) kuudessa maassa, opiskellut kahdessa ja maanosista ei ole kurkkaamati kun Etela-Amerikka.

Talla hetkella asun Tyynenvaltameren rannalla.
 

jaheka

Jäsen
Eipä ole liiemmin tarvinnut matkustella 26 vuoden aikana vaikka halukkuutta olis ollut mielin määrin mutta kaikkihan on vaan kiinni siitä yhdestä niin tärkeästä "elementistä". Rodoksella ja Kyproksella on tullut käytyä, Virossa kerran ja useita kertoja Ruotsissa. Mutta siitä huolimatta huomenna täytyis lähteä Floridaan.. :)
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Koitetaas muistella

MM-kisareissut ekaksi:

Neuvostoliitto
Puola
Tsekkoslovakia (sekä Praha että Bratislava)
Ruåtsi (neljästi)
Norja
Saksa (kahdesti)
Itävalta

Yksi emännän tanhuharrastukseen liittynyt Euroopan kiertomatka linja-autolla: Ruåtsi - Tanska - (Länsi-)Saksa - Luxenburg - Ranska - Saksa - Belgia - Hollanti - Saksa - Tanska - Ruåtsi

Kunnon lomamatka: kuukausi Australiassa: Melbourne - Tasmania - Adelaide - Ayers rock - Alice Sprigs - Murray-joen laakso - Blue Mountains - Canberra - Sydney - Melbourne

Lyhyemmät reissut Kuubaan (Havanna, Pinar del Rio, Varadero), Kreikkaan (Korfu) sekä Espanjaan (Cadizin ympäristö), muutamia Englannin reissuja (Lontoo, Cornwall), Irlannista käyty Dublinissa

Suomen lisäksi on melkolailla kokonaan autolla kierretty myös Ruåtsi ja Norja, edesmenneessä Neukkulassa on Moskovan kisamatkan lisäksi poikettu Leningradissa ja Petroskoissa.

Tallinnassa ja Tukholmassa on tokikin poikettu useammankin kerran, myös työn puolesta.

Ja tammikuuksi lähdemme emännän kanssa Uuteen-Seelantiin, lento Auclandiin sieltä sitten auto alle ja katsotaan mitä tapahtuu, jotain LOTRin kuvauspaikkoja ainakin olisi tarkoitus käydä vilkaisemassa.

Kahden välilaskun verran olen vieraillut Singaporen lentokentällä ja tulevalla reissulla välilaskujen paikka on LA.

t. hanu
 

Franchise

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, Pittsburgh Penguins
Seuraavissa maissa Franchise on vieraillut:

Ruotsi
Viro
Venäjä (IVY)
Saksa
Iso-Britannia
Itävalta (2 kertaa)
Kreikka
USA
Kanada (2 kertaa)
Hollanti
Tsekki
 
Viimeksi muokattu:

-KBR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Liberec White Tigers
Neuvostoliitto
Viro
Latvia
Ruotsi
Tanska
UK
2xU.S of A(Miami, Las Vegas, San Francisco)
Bahamasaaret

Lyhyt lista, mutta pikku hiljaa avarretaan maailmaa
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Ruotsi
Norja
Tallinan sataman lähistö

Matkailu avartaa :)
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Tässä näitä vuosien varrella kertyneitä, jokaisessa viivytty vähintään kaksi yötä. Parhaissa neljä viikkoa putkeen.

Ruotsi, nykyään n 15 kertaa/vuosi työmatkalla
Norja
Tanska
Islanti
Itä-Saksa
Länsi-Saksa
Nyky Saksa
Neuvostoliito muutaman kerran työmatkalla
Venäjä samoin muutama työreissu
Viro
Hollanti
Ranska
Espanja
Malta
Italia
Englanti
Unkari
Jugoslavia vanhaan aikaan
Tsekkoslovakia vanhaan aikaan
Tsekki nykyään
Japani
Iran , täällä riitti yksi viikon reissu, ei enää kiitos
Japani
Turkki
USA
Kanada

Onhan noita vielä toivelistalla,katsotaan mihin työ tai lomat heittävät.
 

Richter_35

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Phoenix Suns, Arsenal
Näin 19 vuotiaana olen ehtinyt matkustella tosi paljon.

Luxembourgissa asuin 7 vuotta
Saksassa käynyt yli 100 kertaa
Ranskassa n 50 kertaa
Belgiassa n 70 kertaa
Hollannissa 20 kertaa
Italiassa 10 kertaa
Espanjassa (mantereella) 10 kertaa
Kanarian saarilla 3 kertaa
Ruotsissa 5 kertaa
Virossa 5 kertaa
Tanksassa Kerran
Itävallassa 30 kertaa
Sveitsissä 5 kertaa
Andorrassa kerran
Monacossa kerran
Tsekeissä kerran
USA:ssa 8 kertaa
Ranskan Guyanassa kerran
Karibialla 2 kertaa
Hawaii (USA) Kerran
Kanada kerran
Brasilia Kerran.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tanska, Saksa, Sveitsi, Italia, Kreikka, Ruotsi, Norja, Viro, Englanti, Espanja, Portugali, Itävalta.

Kaupunkeihin jonne uudelleen matkaan ovat:
Venetsia, Köpis, Berliini, Lontoo, Barcelona ja Tukholma.

Kaupenkeja joita en ole nähnyt mutta jonne aion matkata:
Pariisi, New York, Praha, Pietari, Tokio.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Richter_35
Näin 19 vuotiaana olen ehtinyt matkustella tosi paljon.

Oletko ammatiltasi lentokone tai muuttolintu?

Itselläni on 24-vuotiaana seuraavat matkat koettu:

-Ruotsi: 7 kertaa
-Tanska: kerran
-Viro: 2 kertaa
-Norja: kerran
-Neuvostoliitto: kerran
-Turkki: 2 kertaa
-Tshekki: kerran
-Kreikka: kerran
-Kypros: kerran
-Portugali: kerran
-Englanti: kerran

Toinen matka Tshekkiin maaliskuussa. Ensi vuoden lopussa ehkä jonnekin kauemmaksi.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Olen käynyt Espoossa, Turussa, Haminassa, Lammilla ja Imatralla. Ensi syksynä ajattelin vierailla Vaasassa. Keväällä 2006 on tarkoitus tehdä elämysmatka Naantaliin.



_______________________________
"Pidä Sistikses, perkele!"
 
Seuraavissa paikoissa on tullut käytyä:

-Ruotsi
-Norja
-Viro
-Espanja
-Kreikka
-Kreeta
-Egypti
-Turkki

Seuraavina vuorossa ovat ensi vuoden puolella Venäjä, Portugali sekä Bulgaria.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aika vähän olen ehtinyt matkustaa:
Ruotsi (Tukholma (muutaman kerran), Haaparanta ja Uumaja)
Viro (Tallinna (pari kertaa maissa))
Venäjä (Karjala ja Pietari)
Espanja (Kanaria)
Ranska (Nizzan kautta Marseilleen)
Joulun jälkeen olisi sitten edessä matka Prahaan.
 

Hordi24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Seuraavissa maissa on tullut oltua pidempään kuin 6tuntia:

-Kanada x1 (Toronto, Montreal, Ottawa)
-Turkki x1 (Marmaris)
-Saksa x1 (Füssen)
-Espanja x3 (Kanaria)

Ja seuraavissa on tullut piipahdettua äkkiseltään (alle 6tuntia):

-Eesti/Viro x2
-Itävalta x1
-Sveitsi x1
-Ruotsi x1tai2
-Hollanti x1

Siinä taitaa olla. Sitten maat jossa tulen käymään mitä todennäköisimmin: USA (helmikuussa), Islanti (?), Englanti (parin vuoden sisällä), Jotkut Etelä-Amerikan maat (?)...
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Itse olen pyrkinyt käymään joka mantereella ta siis se on tavoitteena. Suomen ulkopuolella olen asunut kolmessa eri maassa. Eli Venäjä (muuten vaan 3 kk), Yhdysvallat (Kalifornia vaihto-oppilaana) ja tällä hetkellä Kiina (Peking, vaihto-oppilas) ovat tulleet tutuksia muutenkin kuin perusturistihässäköiden kautta. Toiveissa on että tulevaisuuden työpaikka löytyisi jostain päin maailmaa, kunhan vaan ei Suomesta. Brasilia on muuten yksi matkakohde ihan lähitulevaisuudessa, jos sitä vaikka tekis töitä sen verran enemmän, että olisi aikaa lähteä katsastamaan karnevaalit.

Muita matkakohteita ovat olleet
-NY
-Egypti, Hurghada/ Kairo
-Italia, Garda-järvi
-Sveitsi, Zürich
-Kreikka, Faliraki/Rhodos
-Ruotsi, Tukholma/Göteborg
-Norja, se pohjoisin paikka
-Venäjä, Moskova/Nizhni-Novgorod/Novomoskau/ Kostroma


Kun palaan täältä Pekingistä Suomeen niin matka tulee kulkemaan Shanghain kautta Bangkokiin, sieltä jonnekin rauhalliselle saarelle---> Seuraavaksi Saksaan jossa vierailen Stuttgartiss ja Hampurissa ja sieltä sitten kotiin.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Tunkki
Olen käynyt Espoossa, Turussa, Haminassa, Lammilla ja Imatralla. Ensi syksynä ajattelin vierailla Vaasassa. Keväällä 2006 on tarkoitus tehdä elämysmatka Naantaliin.

Minkälainen paikka tuo Turku oli? Oon joskus miettiny että jos kävis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös