Matkakohteenne

  • 2 419 197
  • 14 410

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Viestin lähetti Jii

Maltaa voin suositella kaikille. Loistava paikka!

Jos tykkää suolaisesta kokiksesta.:D
 

Rocco

Jäsen
Ruotsi (Tukholma, Jönköping, Uumaja, Sundsvall)
Tanska
Viro
Italia
Saksa (Suht nopea läpikulkumatka)
Belgia (Suht nopea läpikulkumatka)
Ranska
Espanja (Barcelona ja Mallorca)
Kanada
USA (Kahdesti)
Tsekki

Kaikki paikat ovat olleet Italiaa ja Mallorcaa lukuunottamatta kaikkea muuta kuin turistireissuja. Lähes kaikki ovat olleet pelimatkoja, poislukien USA ja Kanada, joten matkoilla ollaan todellakin viety Suomi-kulttuuria eteenpäin aimo harppauksin.
 
Viimeksi muokattu:

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
10 vuotta matkatöitä,sisältäen 5 vuotta jolloin markkina-alue oli koko maailma.
Tunnen mainiosti suurimman osan maailman isoista lentokentistä ja niiden luongeista,enkä viihdy niistä missään.Matkustaminen ja matkailu ei kiinnosta alkuunkaan,mutta kun siihen nuorena ryhtyi ei oikein toimistotöitä enää osaa.Nykyään onneksi lähinnä kierrän kotimaata ja Ruotsia.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Minäkin kuulun niihin ihmisiin, jotka ovat aikanaan matkustaneet nykyään Utön eteläpuolella merenpohjassa sijaitsevalla Estonialla, silloin kun se oli vielä Viking Linen laiva.

Lyhyitä (alle viikon) vierailuja olen tehnyt Viroon, Ruotsiin, Tanskaan ja Saksaan.

Ainoa pidempi vierailu ulkomailla tapahtui syksyllä -99, jolloin vietin reilut kolme kuukautta Skotlannissa Edinburghissa. Sen verran voi paikallisista sanoa, että viinaa ne ei kestä ollenkaan samoissa määrin, kuin suomalaiset, :-)

Venäjällä/Neuvostoliitossa en koskaan ole käynyt, enkä käy ellei todella pakottavaa tarvetta tule.

-ipa rules
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Turkki (Marmaris)
Englanti (Lontoo)
Ruotsi (Göteborg, Tukholma)
Tanska (Köpis, Odense etc)
Itävalta (Zell Am See, Salzburg)
Saksa
Kroatia (Ent Jugoslavia) (Dubronvik)
 

Coyotefan82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Phoenix Coyotes, Jokerit
Italia (Riccione, Venetsia, Rimini)
San Marino
Itävalta (Zell Am See)
Saksa (München)
Ruotsi (Tukholma, Helsingborg)
Tanska (Köpis)
Viro

Eli eipä vielä mitään kummempia... Itävaltaan olisi pakkoneuroosinomainen tarve päästä laskettelemaan, toistaiseksi ei ole tullut käytyä siellä kuin kesällä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Viestin lähetti ipa rules

Ainoa pidempi vierailu ulkomailla tapahtui syksyllä -99, jolloin vietin reilut kolme kuukautta Skotlannissa Edinburghissa. Sen verran voi paikallisista sanoa, että viinaa ne ei kestä ollenkaan samoissa määrin, kuin suomalaiset, :-)

Venäjällä/Neuvostoliitossa en koskaan ole käynyt, enkä käy ellei todella pakottavaa tarvetta tule.

Joo, ja voin kokemuksesta sanoa, että venäläiset kaiken kukkuraksi kestää viinaa keskimäärin huomattavasti paremmin kuin suomalaiset. Vuosisatojen ankara harjoittelu näkyy tuloksissa...;)
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Ruotsi (useasti)
Tanska
Italia
San Marino

Ja toivottavasti ensi syksynä voin lisätä listaan Kanadan ja Montrealin. Näin olisi tarkoitus.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Moto
Leningradissa kävin edesmenneellä Sally Albatrossilla. Tosiaankin Leningradissa, Neuvostoliiton viime hetkillä.
Wanhan Neuvostoliiton Leningradissa minäkin olen käynyt, tosin tuttavan kanssa henkilöautolla joskus 80-luvun puolivälissä. Olin aika nuori ja pelotti niin perkeleesti. En uskaltanut juoda kuin Pepsiä ja syödä leipää, ja leivän syöminenkin loppui, kun tuttavani pelotteli minua, että torakat voivat ryömiä leivän sisään. Hotellihuoneessamme meinaan oli torakoita. Ja patjan alla oli käytettyjä kortsuja. Olisi ehkä pitänyt jättää vilkaisematta sinne. *yök*
Viestin lähetti Ghost
Minä taas kävin ihan perinteisen Ruotsin risteilyn meren pohjassa makaavalla Estonialla, silloin kun se vielä oli Vikingin omistuksessa ja tunnettiin nimellä Viking Sally.
Been there, done that, eli samat sanat. Mulla on vielä sellainen lego-Viking Sally olemassa jossain vanhempieni luona.

Eli siis kaikenkaikkiaan on tullut matkailtua:
-Ruotsi (useita kertoja)
-Norja
-Neuvostoliitto
-Viro
-Kypros
-Teneriffa
-Gran Canaria

Voi olla, että joku etelän lomakohteista jäi vielä mainitsematta, mutta tossa ne pääpiirteittäin oli. Kyproksesta jäi ehkä miellyttävin jälkimaku, ehkä.
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan tuota tullut kierrettyä muutakin kuin tahkoa. Eurooppa on tuttu ja suosikkimaat Unkari, Espanja ja Italia. Jos jollekin kertoo jotain kolme kirjainta RCI, niin ymmärtää, että matkailuihmisiä ollaan.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti Eisenhower
Jos tykkää suolaisesta kokiksesta.:D
Ai, sitä Kinnietä tarkoitat. Pthyi... mutta vodkan kanssa meni kyllä alas.
 
Taidatte tarkoittaa alkuperäistä Sally Albatrossia, joka mun muistikuvieni mukaan paloi (?). Se toinen Sally Albatross joka ajoi karille Porkkalan lähellä helmikuussa 1995 seilaa muistaakseni nykyään Karibialla. Eikös siitä vanhasta Albatrossista otettu jotain osia uuteen vai olenko täysin väärässä?

Kyllä se autolauttamatkailu on niin mukavaa...
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se Sally Albatrossin elinkaari taisi mennä niin, että ensin se oli vain Viking Saga maalattuna uusiin väreihin. Sitten siihen tehtiin joitain parannuksia, ainakin etuosa muutettiin virtaviivaisemmaksi. Viking Sagassa ja Songissa oli aika persoonallinen nokka, sellainen ihmeen "porras" komentosillan etupuolella. Sitä pyöristettiin.

Tämä versio Sally Albatrossista oli se, minkä hurrit poltti telakalle ja se uusi rakennettiin muistaakseni vanhan alustalle. Muistelisin, että "uppoamisen" jälkeen puhuttiin, että se poistettaisiin kokonaan käytöstä, mutta ehkä joku kävi sitten onkimassa sen ylös. Väittäisin, että se tapahtui vuonna 1994, ennen Estoniaa, koska muistan puhuneeni jutusta autokoulumaikkani kanssa. Siksi jäi tuo mieleen, että vanhempani olivat risteilyllä sillä vain paria päivää aiemmin.


EDIT: Tuossa, kun hakukonetta käytin, löytyi tällainen sivu: http://w1.828.telia.com/~u82803089/Vikingline.html

Siellä on Vikingin vanhojen laivojen myöhemmistä vaiheista tietoa.
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Viestin lähetti Moto

Tämä versio Sally Albatrossista oli se, minkä hurrit poltti telakalle ja se uusi rakennettiin muistaakseni vanhan alustalle. Muistelisin, että "uppoamisen" jälkeen puhuttiin, että se poistettaisiin kokonaan käytöstä, mutta ehkä joku kävi sitten onkimassa sen ylös.

Albatrossin onki ylös Alfons Håkans Oy. Keikka oli sen verran tuottoisa, että osan rahoista Håkansin perhe sijoitti Turun Inter -jalkapallojoukkueeseen. Tämän panostuksen ansiosta Inter nousikin ylimmälle sarjatasolle ja on siellä pysynytkin.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Tjaa onhan noita.

Länsi-Euroopassa taitaa olla melkein kaikki käytynä(poislukien Luxemburg, Andorra ja vatikaani) eli Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Belgia, Hollanti, Iso-Britannia, Ranska, Espanja, Italia, Kreikka, Kypros, Itävalta. Eli muutama puuttuu vielä.

Itä-Eurooppa: Tsekki, Viro.

Pohjois-Amerikka: USA.

Aasia: Intia.

Afrikka: Kanarian saaret. 8-)

Enpä enempää tähän hetkeen muista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Virossa olen viettänyt pari kesää ja asunut puoli vuotta 95-96. Tarkoitus oli asua vuosi, mutta tuli papereiden kanssa ongelmia. Tämän jälkeen on tullut tehtyä jokunen lyhyempi vierailu.

Eli lyhyesti:

Virossa x kertaa, kolmesti Latviassa, about kuudesti Venäjällä (Karjala), jokunen Ruotsin keikka, kaksi kertaa Pohjois-Norja, Persianlahden sodan jälkeisenä keväänä Israelissa (arabit oli hivenen nuivalla päällä silloin...) ja Brittilä (Newcastlen korkeudella plus Skotlanti ynnä Man-saaret)


Seuraavissa paikoissa olisi hieno käydä, ja ehkä peräti käynkin joskus: Kanada, Uusi-Seelanti, Australia, Tsekki ja Sveitsi. Yleensäkin maat, joissa on jotain historiallista tms nähtävää kiehtovat enemmän kuin rantalöhöilyt. Tallinnan vanha kaupunkikin oli todella mahtava kokemus siihen asti, kun ensimmäiset känniset suomipojut astuivat kehiin.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti sampio
about kuudesti Venäjällä (Karjala)

Missa pain Karjalaa olet kaynyt? Kysyn ihan mielenkiinnosta, kun itse ole ravannut paaosin harrastukseni innoittamana tutkimassa noita vanhoja taistelupaikkoja niin Kannaksella kuin Laatokan pohjoispuolellakin, oikeastaan enemman viimeksi mainitussa, kun sukukin on sielta lahtoisin. Hapeakseni joudun kuitenkin tunnustamaan, etta Petroskoi on minulle vielakin korkkaamaton paikka. Sen sijaan naissa suomalaisissa kaupungeissa, Viipurissa ja Sortavalassa, osaan kulkea vaikka laput silmilla. Onhan tuolla tullut Karjalassa mokkielamaakin sitten vietettya.

Ei Venaja minun mielestani ole paska maa, siihen pitaa vain osata asennoitua oikein. Esimerkiksi vieraanvaraisempaa ihmista saat hakemalla hakea kuin mita on tavallinen venalainen, etenkin maaseudulla. Siella laitetaan poyta koreaksi vaikka aineellinen elintaso ei paata huimaa. Mutta jos sinne lahtee nappaskengissa "vittu, maa on suomalainen" asenteella, varmasti sen kokee paskaksi maaksi. Ja talla saarnallani ei ole mitaan tekemista minkaan -ismin kanssa, ettas tiedatte.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Suomi-Salama

Pääasiassa Kontupohjaan on reissuni suuntautuneet, Petroskoissa olen käynyt samoilla reissuilla piipahtamassa ostoksilla. Aunus, Pitkäranta, Suojärvi ja Sortavala ovat "tuttuja" lähinnä läpiajon verran. Vieljärvellä olen yöpynyt aidossa venäläisessä maalaistalossa; perustus, katto ja seinät vinossa, ulkohuussissa (tai siinä pystyssä sojottavien lautojen rakennelmassa) pelkkä reikä lattiassa jne...

Täytyy sanoa, ettei kovin hirveästi ole viime aikoina tehnyt mieli itäiseen naapuriin, mutta ei se nyt niin hirveä paikka ole kuitenkaan. Riippuu ihan siitä minkälaisen asenteen matkaan ja maahan ottaa, kuten sanoit. Jokainen kai tietää, ettei asiat ole siellä yhtä hyvin kuin meillä, silloin pitäisi asennoitua reissuun hivenen erilailla kuin johonkin Tukholman risteilyyn.

Niin, ja tuolla Kontupohjassa olen käynyt vanhempien tuttuja moikkaamassa, viimeksi kylläkin jo viisi(?) vuotta sitten. Kahakkapaikat on bongailtu aina kun on veljen kanssa ehditty. Tulee jotenkin jänskä olo, kun näkee ne maastot itäkarjalassa, missä 60 vuotta sitten on painittu ihan tosissaan. Onhan ne toki kasvaneet umpeen aika laajalti, mutta pelkkä pääkallonpaikalla olo sai ainakin minut historiasävytteisen kuohunnan valtaan ;)
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo-o. Mistäköhän aloittaisin.

Ruotsi, Viro, Venäjä.
Tanska, Saksa, Ranska, Englanti, Espanja, Italia, Itävalta, Sveitsi, sekä tietty Kanariansaaret, Mallorca.
Malesia, Thaimaa, Singapore, Arabiemiraatit.
USAsta Nev Jork, Lorida ja Kälifoornia, sekä Havaiji. Mexico.

Ja aina vaan tahtoo uudestaan ulkomaille, perkele. Vaikka viimosilla rahoilla.

-TommyT-
 

juntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Matkustelen työni vuoksi hirvittävästi ja pidän matkustelusta valtavasti. Jo lapsena porukat "tuhlasivat" paljon rahaa matkailuun.

Olen käynyt kaikki Länsi-euroopan maat, Venäjän, Ukrainan, Valko-venäjän, Tsekin,Slovakian, Liettuan, latvian puolan,viron, bulgarian, Jugoslavian, Slovenian, Turkin, Israelin, Kyproksen nuo euroopasta.

Aasiasta on tullut vierailtua Mongooliassa, Kiinassa, Japanissa, Thaimaassa, Malesiassa, Vietnamissa, Hongkongissa, Taiwanilla ja Singaporessa.

Jenkeissä ja Kanadassa olen käynyt, kuten myös mexicossa, Brasseissa, Venzuelassa, argentiinassa ja Chilessä.

Etelä-afrikassa egyptissä ja marokossa olen käynyt afrikan maista.

Noista on työmatkoja ollut ainakin 70% yleensä sitä saa työn oheen laitettua pari päivää lomaa jotta voi katsella paikallista maisemaa.
 
Viimeksi muokattu:

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Olen itsekin matkustanut vanhempien tuella lapsena valtavasti ja siitä heitä aina saankin kiittää. Tällä hetkellä on "bongattuna" 35 valtiota, lisää on tulossa viimeistään ensi kesänä. Maat, jossa olen käynyt:

Ruotsissa kymmeniä kertoja
Norjassa kerran
Tanskassa ehkä kymmenisen kertaa

Neuvostoliitossa (nyk. Venäjällä) kahdesti

Virossa muutaman kerran
Latviassa ja Liettuassa kummassakin kahdesti

Englanti, Saksa, Hollanti, Belgia, Ranska, Espanja, Sveitsi, Itävalta, Italia joko erikseen tai matkan varrella useampaan kertaan (Saksassa suunnilleen kuudesti..)

Tsekki, Luxemburg, Monaco, Liechtenstein, Kreikka, Turkki, Unkari - kaikissa kerran

Afrikan eteläisen osan olen kiertänyt monesti myös, eli:

Etelä-Afrikka, Zimbabwe, Namibia, Swasimaa, Sambia, Malawi, Tansania, Uganda, Kenia, Kamerun sekä eksoottinen Mauritius
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Pääasiassa matkani ovat suuntautuneet Kanadaan ja USA:han. Kummastakin maasta löytyy sukulaisia paljon joten asuminen on ollut halpaa. Sopii hyvin opiskelijalle. Lennot kun eivät ole kovinkaan kalliita.
Muissa maissa olen käynyt Virossa, Ruotsissa, Tanskassa. Lyhyesti piipahtanut olen Hollannissa ja Ranskassa.
Tavoitteena on käydä tulevaisuudessa monessa länsi-Euroopan maassa. Haaveena olisi autoreissu läpi Euroopan. Iso-Britaniassa, Saksassa, Espanjassa ja Italiassa olisi kiva käydä katsomassa futista. Australiassa on myös sukulaisia, joten siellä tekisi mieli myös joskus käydä, varmaan sitten kun pääsee kunnon tuloille. Myös Japani & Kiina kiinnostavat.

Ai niin, myös Raumalla olen käynyt. Siellä vaan on niin outo kieli. ;)
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
prahassa!

sikahieno paikka! menkää ihmeessä! siellä riittää katteltavaa, koettavaa, juotavaa....itte kävin vaikuttamassa prahassa tänä vuonna - kävin kirjoittamassa jokaiseen museon vieraskirjaan: "vielä me teidät voitetaan jääkiekossa!!!" .ja kamerani talletti sitä sanoinkuvaamatonta arkkitehtuuria filmi toisensa jälkeen. praha on kirjailmellisesti k o k e m u s ! ja JAGR-pubissakin tuli käytyä. semmosta.
 

JOKER

Jäsen
Suosikkijoukkue
JOKERIT
Matkustanut olen hiukan ..

maita joissa olen käynyt
Ruotsi monesti
Viro todella Monesti
Norja kolmesti
tanska kahdesti
latvia, liettua, venäjä, puola, slovakia kerran kaikissa...
ensikesänä reilaamaan taas...
Tietääkö kukaan hienoja leirintä-alueita tai sivustoja lähinnä sweitsistä, saksasta, itävallasta ja ranskasta????
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös