Matkakohteenne

  • 2 422 223
  • 14 418

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Höh

Itse en ole käynyt kun Sveduissa ja Turkissa.Turkin reissu(1Viikko)oli mukava,yhden Lahtelaisen ukon kanssa vedettiin joka ilta Ouzoa naamaan ja yhtenä iltana minä sain jonkun asteisen slaagin.Olin ostanut sellaisen turisti miekan,sellainen käyrä hökötys.

Siinä sitten menin ensin mereen kuselle Flinda toisessa kädessä ja miekka shortseissa,sitten hyökkäsinkin sieltä merestä suureen ääneen huutaen vihulaisten kimppuun.

Olin kuulemma huudellut,jotta nyt kuolee kaikki Smugut täältä ja viuhtonut miekallani kuin Zorro ikään.Onneksi tämä herra sai minut rauhoittumaan,siellä mestassa meinaan parveili solttuja siihen malliin,jotta mut olisi varmaan vyörytetty.;)

Italiaan haluaisin kyllä mennä,sillä olen paljon lukenut Antiikin Rooman historiaa,kuten tuo nimikin antaa osoittaa,joskus kyllä lähdenkin.Toivottavasti en siellä rupea hillumaan ja esim polttaa koko Cityä,kuten Nero teki.

Koffi tähän!!!!

Kannu DDR:ään!!!!
 

Salomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Matkailu avartaa, kait ?

Joo, onhan sitä tullut matkailtua ihan kiitettävästi.
Varsinkin vielä muutama vuosi sitten useamman kerran vuodessa.
Loppujen lopuksi ei mikään paikka kuitenkaan ole sen kummempi kuin muutkaan paikat mitä on tullut nähtyä.

Euroopassa on tullut oltua seuraavissa maissa:
Ruotsi, Viro, Norja, Tanska, Neuvostoliitto, Venäjä, Liettua, Puola, Tsekki, Unkari, Saksa, Ranska, Belgia, Hollanti, Luxenburg, Englanti, Espanja, Portugali, Italia, Kreikka, Sveitsi, Itävalta, Slovenia ja Kypros

Aasiassa olen käynyt Japanissa ja Malesiassa.

Kanadassa ja USA:ssa olen käynyt muutaman kerran kummassakin paikassa. Jenkeissä sekä itä että länsi rannikolla.

Eteläisessä Amerikassa olen käynyt Meksikossa ja Brasiliassa.

Afrikassa ja Oseaniassa en ole käynyt.

Seuraava matkakohde on luultavasti Islanti lomamatkana, ja työn puolesta todennäköisesti Saksa.
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Itse olen käynyt ainakin Portugalissa, Ruotsissa ja Norjassa enemmän kuin kerran. Lisäksi muita maita taitaa, jossa olen vieraillut on ainakin Tanska, Kypros ja Kreikka. Kai niitä muitakin on, mutta heti ei tule mieleen. Ai niin olen minä käynyt Turussakin, valitettavasti :D .
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Saipa2000

Sinä se taisit olla joka Minneapoliksessa olit ollut...?
Niin, oli pakko vastata, että minäkin olin Minnesotassa reilu vuosi sitten sukulaisten luona, tosin he asuvat Duluthissa. Kuukauden vietin, ja jonkun verran tutustuin myös Minneapolis&St. Paul Twin citieseihin. Kyllä minäkin kehuisin tuota paikkaa. Suomalaiset maisemat ilmastollisesti ja ihan hienolta näytti. Mall of America oli tutustumisen arvoinen. Mitäs näin muuten pidit? Missä päin asuit?

Jos nyt tähän loppuun vielä nämä maat listataan joissa olen käynyt: Ruåtsi, Venäjä (useampia kertoja :)), Viro (kymmeniä kertoja), Espanja (manner-Espanja muistaakseni kerran ja muutaman kerran Canarian saarilla), Italia, San Marino (sama reissu), Kreikka, Portugali, Ranska ja USA (Mn). Eli taitaa tulla kymmenen täyteen. Itse pidän myös matkailusta, ja Eurooppa pitää kiertää vielä tarkoin. Saksa ja alppimaisemat ovat seuraavana suunnitelmissa...kenties joku voisi hieman valottaa omia näkemyksiään Münchenin seudusta...? Kaikista eniten olen kenties pitänyt Ranskasta ja siis Pariisista. Se oli kyllä todella upea paikka. Tosin kaikki nämä ovat olleet kokemuksia...myös Portugali oli mukava paikka. Paikalliset asukkaat todella ystävällisiä ja rehellisen tuntuisia. Myös kielitaitoisia.

Siinähän sitä Euroopan näkisi kun autolla lähtisi kiertämään...melkein joka maan voisi sitten siinä jo kiertääkin...
 

tsei_tsei

Jäsen
Ohhoh.. nyt kun rupesi miettimään, niin aika monessa valtiossa on tullut poikettua, ja kiitettävää on lähinnä pahimpien turistirysien välttäminen lähes kokonaan, tai ainakin siis näiden aurinkomatkojen.

Katsotaanpas: Norja, Ruotsi, Neuvostoliitto, Englanti, Tanska, Viro, Latvia, Liettua, Puola, Saksa, Tsekki, Slovakia, Unkari, Espanja, Kreikka (tai siis vain Rhodos).

Aika vähän siis länsimaita verrattuna itään, mutta toisaalta osassa maita en ole hirveän pitkää aikaa viettänyt, vaan lähinnä ajanut bussilla läpi. Viimeisimmästä reissusta on aikaa varmaan yli kolme vuotta, joten aika olisi lähteä jonnekin, jos vain rahaa löytyisi.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
36 maata on plakkarissa eika yhdessakaan tyomatkoilla. Lisaksi olen asunut 6ssa eri maassa.

Euroopan maista puuttuu Bulgaria, Romania, Albania, Jugoslavia (ym), Portugal ja Islanti.

Mantereista puuttuu viela Etela-Amerikka.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Viestin lähetti Jukan takahiukset
Tulipa tämäkin nyt ajankohtaiseksi, kun huomenna 4.9 starttaa kone kohti New Yorkia. Vähän jännittää, mutta kai se kuuluu asiaan. Samalla reissulla olisi tarkoitus tutustua Floridaan, joissa kohteet Miami ja Cape Canaveral. Näiden kohteiden jälkeen laiva suuntaa kohti Bahamaa. Sinne on vaan luvattu niitä stanan tornadoja.

Aissattana :( Miljoona ihmista pakenee tornadoa parhaillaan Floridasta ja sen seuduilta. Toivottavasti sun matkas sinne ei mee monkaan. Tai jos menet sinne sen jalkeen, niin siella on muutakin kun tuhoja kattottavana.

Peukut pystyyn!
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Aissattana :( Miljoona ihmista pakenee tornadoa parhaillaan Floridasta ja sen seuduilta. Toivottavasti sun matkas sinne ei mee monkaan. Tai jos menet sinne sen jalkeen, niin siella on muutakin kun tuhoja kattottavana.

Oot oikeessa. Ei huvittais paljon tuhoja kattella, saati sitten itse joutua myrskynsilmään. Mutta mistä näistä tietää, matkakin tuli varattua 5kk sitten[
 

snumi

Jäsen
Vähintään 35 ulkomaata on tullut katsottua, monet Eurooppalaiset useasti, esim. Englanti ja Ranska noin 8 kertaa, useammin tietty tavallisimmat läpikulkumaat.

Itä-Euroopasta olen kiertänyt noin 8 turvallisinta. Vaarallisimpiin ei tee mieli.

Euroopan ulkopuolelta vain USA (4 kertaa), Meksiko (useasti rajan yli piipahtaen), Kiina ja Afrikasta Marokko. Näistä ehdoton suosikki on Kalifornia. Japaniin menen, jos duuni maksaa kulut.

Oikeastaan suosikki on manner-Espanja, ei mikään lomakohde, vaan se tavallinen, oikea, arkinen Hispania. Myös Italiassa on ollut kivaa, Milanossa. Pariisi on varmasti yliarvostetuin, kun on kerran ne monumentit nähnyt, siellä ei muuta ole.

Sen sanoisin, että useimmista maista pitäisi nähdä muutakin kuin suosituimmat paikat. Esim. jos ulkomaalainen kävisi vain Helsingissä, mutta ei näkisi Turun kaunista saaristoa, keski-Suomen järvimaisemia tai Kuusamoa. Esim. Saksa ei ole vain Hamburg ja Autobahn, uskomattoman kauniita jokimaisemia viiniviljelyksineen on niin kauan kuin niitä vain jaksaa koluta.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ruotsi (melkeinpä kokonaan kierretty)
Norja (pohjoisosa)
Tanska (Kööpenhamina)
Viro (Tallinnan lisäksi pari pikkukaupunkia)
Islanti (Reykjavik)
Puola
Latvia
Liettua
Saksa
Itävalta
Espanja (manner-Espanjaa ja lomasaaria)
Ranska (Pariisi n. 100000+1 kertaa, Nizza pari kertaa)
Monaco
Italia (Milano, Rooma)
Kreikka
Bulgaria
Egypti (tosin tämä vasta kuukauden kuluttua)
USA (Floridassa oli ennen pieni talo meillä, nykyään jo myyty)
Australia (Sydney, Cairns...)
Slovakia
Unkari (Budapest ja joku pieni paikka jonka nimeä en muista)
Hollanti
Belgia

Eli siis Aasia valitettavasti näkemättä vielä, (Samoin Etelä-Amerikka) mutta enköhän ne vielä tässä ehdi kiertää kun kerran tuon verran maita on jo mahtunut seitsemääntoista ikävuoteen.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Listataanpas hiukan reissuja/matkakohteita:

- Ruotsi (Tukholma, Göteborg, Övertorneå)
- Norja (Lofootit)
- Tanska (Legoland, Kööpenhamina)
- Viro (Tallinna)
- Englanti (Lontoo)
- Hollanti (Amsterdam)
- Tshekki (Praha)
- Ranska (Pariisi, Nizza, Cannes)
- Monaco
- Sveitsi (Geneve)
- Portugali (Cascais, Lissabon, Albufeira)
- Italia (Malcesine, Garda, Milano, Venetsia)
- Jugoslavia (Portoroz, nyk. Slovenian alueella)
- Kreikka (Samos, Rodos, Kos, Kreeta, Ateena, Santorini)
- Kypros (Limassol, Protaras)
- Israel (Jerusalem)
- Egypti (Kairo)
- Malesia (Penang, Johor Bahru, Kuala Lumpur)
- Singapore
- USA (Los Angeles, tarkemmin ottaen Santa Monica ja Anaheim)
- Meksiko (Puerto Vallarta)

Jos pelkkä läpikulkukin lasketaan, niin sitten pitää listaan vielä lisätä Belgia, Saksa ja Unkari. Niin, ja ensi kesänä olisi vakaa aikomus mennä katsastamaan Malta.
 

jaheka

Jäsen
Eipä ole tullut kovinkaan paljon matkusteltua. Ruotsissa lukemattomia kertoja ja kerran Viros. -91 Cyproksella ja -94 Rodoksella. Nyt kun 10 vuotta tuli täyteen viime ulkomaanreissusta(jos ei Ruotsia lasketa) niin sen kunniaks päätettiin lähteä poikaporukalla Floridaan 18. marraskuuta. Tarkoitus olis nähä ainakin Key West, Cape Canaveral, Orlandon huvipuisto, Everglades ja toki Miami Beachin nähtävyyksiä olis tarkoitus mennä vahtaalemaan. Harmittaa hiukan toi uhkaava NHL-työsulku, Panthersille olis merkattu ottelu Devilsiä ja Canuckseja vastaan silloin kun olemme Floridassa. Hiukan helpotusta täytyy hakea Nba:n puolelta kun liput on hommattu Heatin ja Trail Blazersin matsiin. Sattuipa samaan aikaan Miamiin myöskin Nascar-sarjan päätösosakilpailu mutta tämän tapahtuman edessä on pakko luovuttaa lippujen kalleuden ja jo luultavasti loppuunmyydyn katsomon takia.. No, eiköhän me jotain tekemistä keksitä sielä..?
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eipä ole paljon mitään:

Ruotsi (muutaman kerran vuodessa tulee käytyä, Tukholma)

Viro (Muutaman kerran, Tallinna, Pärnu)

Kanarian saaret (2 kertaa, Lanzarote

Italia (kerran, Riccione/Rimini)

Jos porukoiden kanssa pitäs lähteä niin se on jo vaikeaa. Sen verran ikkäinä (+50) ne haluaa aina johonkin lämpimään. Asiaa ei helpota se, että mutsi on kiertänyt melkein koko Euroopan, ja Faija aikoinaan oli 15 vuotta merillä, ja on kiertänyt kaikki mantereet, joten "mä tiedän mitä siellä on", lienee aika yleinen ilmiö meidän perheessä...

edit. San Marinossakin olen käynyt.
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
- Ruotsi(Tukholma, Göteborg, Södertälje, pohjois-Ruotsin epämääräisiä paikkakuntia)
- Norja(Oslo, Trondheim, Lofootit
- Viro(Tallinna, Pärnu)
- Venäjä(Pietari)
- Saksa(hampuri)
- Unkari(Budapest)
- Hollanti(Amsterdam)
- UK (Harwich, Lontoo, Winchester, *Stonehenge*, Cardiff, Shrewsbury, Liverpool, Blackpool, Carlisle, Glasgow, Oban(I was really drunk...), Inverness, Aberdeen, Dundee, Edingurgh, Newcastle)
- Kreikka(Kreeta Agios Nikolaos)
- Espanja(Kanarian saaret Las Palmas)
- Portugali(Algarve Portimao)
- Puola(Välilasku Varsova, Krakova, *Aushcwitz*)
- Meksiko(Playa del Carmen, *Chichen Itza*, a välilasku tehtiin USA:n Bangorissa, joka sijaitsi ilmeisesti Stephen Kingin kotikaupungin lähistöllä ja jossa syödään helvetisti hummereita - todella pelottava paikka...)
- Thaimaa(Bangkok, Hua Hin)
------------------------------------------------------------------
- Kambodza(Siem Reap, *Angkor Wat*
- Itävalta(Wien, Graz)
--------------------------------------------------------------------
 
Viimeksi muokattu:

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Onhan sitä tullut kierrettyä jonkin verran.
-Ruotsi
-Eesti
-Latvia
-Saksa
-Norja
-Tanska
-Hollanti
-Luxemburg
-Ranska
-Espanja(Manner,Gran Canaria,Teneriffa,Lanzarote,Mallorca)
-Itävalta
-Italia
-Unkari
-Sveitsi
-Turkki
-Kreikka(Kos,Rhodos)
-Marokko
Siinä ne.
 

Miguel

Jäsen
Mulla on sellainen bon voyage -tunne, että mä olen kokenut tän joskus ennenkin. Eli uskoakseni samasta aiheesta on toinenkin ketju Jatkoajan uumenissa. Mitäpä tuosta, listataan kuitenkin.

Venäjällä olen käynyt Viipurin seudulla tutustumassa isovanhempieni kotiseutuun. Viron-käyntien lukumäärää en muista, varmaankin lähempänä kymmentä huitelee.

Rippileirini kävin Puolassa.

Tukholmassa on käyty melkoisen monta kertaa. Etelä-Ruotissakin pistäydyttiin erään perhetutun luona, kun olimme automatkalla Euroopassa aikoinaan. Samalla reissulla tuli nähtyä Tanska, Saksa, Hollanti, Belgia, Luxemburg ja Ranska. Olin matkan aikaan seitsemänvuotias, joten muistikuvat monista paikoista ovat melkoisen hataria.

Jokusen rantalomankin olen viettänyt. Espanja (Costa del Sol, Mallorca ja Gran Canaria), Tunisia (Sousse ja Hammamet), Turkki (Alanya) ja Thaimaa (Phuket). Tunisian matkoista ensimmäisestä en muista mitään, koska olin kaksivuotias tuolloin, mutta Hammametin reissu on jäänyt mieleen aika vaisuna. Hieman poikkeava kulttuuri oli ihan mielenkiintoinen, mutta ainakin minulle paikka oli turhan tylsä ja ruoat eivät olleet valioluokkaa. Sopii ehkä jollekin muulle ihmistyypille.

Jenkkilässä etappeina ovat olleet New York + New Jersey, Florida ja Colorado. Tätini on asunut New Jerseyssä ja Coloradossa, ja hänen luonaan vieraillessaan on tunnetummatkin matkakohteet käyty samoilla reissuilla, New Yorkissa tosin vain hyvin vähän aikaa.

Iso-Britannialle kuuluvalla maaperällä olen käynyt Gibraltarilla ja Arabiemiirikunnissa olen pistäytynyt välilaskun verran.

Tässä kuussa tie vie kaksi kertaa ulkomaille ennestään tuttuihin paikkoihin. Ensin lyhyt visiitti Viroon ja viikkoa myöhemmin viikon reissulle Alanyaan.
 

Bandana

Jäsen
Onhan sitä jossain tullut käytyä.

- Ruotsi
- Norja (Kolmen maan rajalla tuli hypättyä Norjaan)
- Tanska
- Venäjä
- Italia
- San Marino
- Englanti (Wales myös)
- Espanja
- Portugali (Madeira)
- Kreikka (Santorini, Korfu, Kreeta)
- Saksa
- Dominikaaninen Tasavalta
- Haiti
- USA (Länsirannikko)
- Thaimaa
- Välilaskut Kuubassa ja Intiassa

Lokakuussa olisi tarkoitus lähteä Prahaan.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
On sitä jonkun verran tullut matkusteltua ympäri tätä palloamme jossa elellään.

- Australia 3kk (Adelaide 2kk, Clayton noin 1 kk ja Melbourne yksi päivä eli sen verran, että Melbourn Cricket Ground, olympiamuseo ja Batman Avenue tuli nähtyä) Adelaidessa kulkee keskustassa kaksi ilmaista bussia jotka kiertävät keskustan ympäri molemmat omalla reitillään ja Melbournessa taas menee ilmainen raitiovaunu ympäri keskustaa. Niillä on helppo nähdä kaupunkia.

- Kosovo 6kk (ei turisti nähtävyyksiä paitsi mäkkäri jossa ikkunassa vihreet teippaukset)

- Kreikka ja erityisesti Thessalonik (120 tuntia lomailua)

- Libanon ja Beirut (lentokenttä tuli nähtyä kahteen kertaan noin 4 tunnin ajan yhteensä)

- Makedonia ja Skopje (6 tuntia kaupungin tutkailua)

- Thaimaa ja Pattaya n. 1kk (kolmeen eri otteeseen, mennessä ja tullessa Australiaan välipysähdys, mennessä 4 päivää takaisin tullessa 2 viikkoa ja samana vuonna vielä maajoukkue tauolla viikon piipahdus siellä)

- Saksa ja Frankfurt (yhteensä 12 tuntia odottelua koneen vaihtojen välillä)

- Ruotsi (muutamia kertoja Tukholmassa ja pari kertaa Pellon korkeudella Ruotsin puolella kaupassa, kun sukulaiset asuivat Pellossa. Vibyssä ja gotlannissa on tullut armeijan kanssa käytyä Nordic Peace harjoituksessa kuten myös Södertäljen lähistollä Almnäsin varuskunnassa.)

Siinähän ne nytten sitten tuli ja aika vähän niitä on.
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä aakkosjärjestyksessä lista maista, joissa olen käynyt:
-Belgia
-Bolivia
-Bulgaria
-Chile
-Ecuador
-Iso-Britannia
-Italia
-Itävalta
-Jugoslavia
-Kreikka
-Liechtenstein
-Meksiko
-Neuvostoliitto
-Norja
-Peru
-Puola
-Ranska
-Ruotsi
-Saksa
-Sveitsi
-Tanska
-Tšekkoslovakia
-Tunisia
-Unkari
-Viro
- (lisäksi olen ollut lentokentällä Aruballa, Brasiliassa ja Kolumbiassa)

Eniten näistä olen palloillut Boliviassa, jossa olen asunut, sekä Perussa, jossa olen sielläkin viettänyt useita kuukausia ja kohta vietän taas.
 

snumi

Jäsen
Tämä laittaa oikeastaan miettimään sitä, missä EI ole tullut käytyä.

Minulla tulee ekana mieleen Irlanti, ihme kyllä se ei ole osunut polun varrelle.

Paikalliset, joiden kanssa olen jutellut, suosittelevat länsirannikon matkaa, Dublinissa asuu kuulema vain kusipäitä (kuten usein suurkaupungeissa), rannikon väki on väittämän mukaan välitöntä ja juttelee mielellään muukalaisten(kin) kanssa, varsinkin kuin härmäläisten juomatavat eivät ole kaukana irkkujen vastaavista :)

Hieman kaukaisemmista oli haaveena Brasilia, ei niiinkän Rio, mutta vaikka trooppinen rantakaupunki Salvador, joka on entinen pääkaupunki, historiaa siis on ja kulttuuri letkeä.

Costa Rica on kuulema myös kaunis ja todennäköisesti Väli-Amerikan rauhallisin ja turvallisin maa.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kovin ovat matkat vähiin jääneet itselläni. Asuntoon satsanneet vanhemmat eivät pahemmin matkailusta perusta, eikä kaveriporukallakaan mitään reissua ole aikaiseksi saanut.

-Tallinnassa jokunen kerta.
-Pikkupoikana Visbyssä. Oli muuten ensimmäinen laivareissu. Visby olisi mukava nähdä uudelleenkin.
-Tukholman risteily kerran. Täälläkin olisi mielenkiintoista käydä hieman varttuneempana uudelleen.
-Toistaiseksi ainoat kaksi kertaa lentokoneessa: viikko Rhodoksella kesällä 2002. Rento paikka. Halpaa olutta ja pirusti ruotsalaisia turisteja.
-Lappi kesällä 1995 enon kanssa. Upea reissu. Lappiin pitäisi kyllä päästä uudelleenkin..

No, tässäpä tämä. Ehkä sitä sitten opiskelujen jälkeen on varaa matkustella kun töissä käy..
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Tullut käytyä..

..seuraavissa kohteissa:

- Espanja (Teneriffa)
- Israel (Eilat)
- Ruotsi (Tukholma)
- Viro (Tallinna)
- Latvia (Riika, ne rannat, ne rannat..)
- Liettua (Vilna, pelimatka, käytiin ottamassa pataan Liettuan pojilta)
- Venäjä (Pietari, kielimatkalla, opiskellessa meni juu)

Ja tarkoitus tuossa lokakuussa ottaa suunnaksi Kreikan hiekkarannat. Matkailu avartaa.
 

tiikeri

Jäsen
Seuraavat maat ja kaupungit on ehditty kiertämään:

USA (New York, Philadelphia, Washington)
Espanja (Torremolinos, Malaga)
Israel (Tel Aviv, Jerusalem)
Ruotsi (siellä sun täällä)
Kypros (Larnaka, Limassol)

Seuraava matkakohde on ehdottomasti taas USA, jos vaan mahdollisuus jossain vaiheessa tulee.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Viestin lähetti snumi

Paikalliset, joiden kanssa olen jutellut, suosittelevat länsirannikon matkaa, Dublinissa asuu kuulema vain kusipäitä (kuten usein suurkaupungeissa), rannikon väki on väittämän mukaan välitöntä ja juttelee mielellään muukalaisten(kin) kanssa, varsinkin kuin härmäläisten juomatavat eivät ole kaukana irkkujen vastaavista :)

Jep, pitää paikkansa. Olen käynyt kolme kertaa Irlannissa, joista kahdesti Dublinissa ja kerran (viimeksi) Galway'ssa. Ero on todellakin huomattava. Ihmiset ja oleminen muutenkin tuntui paljon rennommalta ja mukavammalta länsirannikolla. Kun seuraavan kerran Irlantiin menen, niin Dublinissa en aio enää olla kuin sen lyhyen hetken, kun Citylinkin bussi koukkaa keskustan kautta kohden länsirannikkoa.

Tokihan muuallekin kannattaa suunnistaa. Mutta senhän ehtii tekemään useammankin reissun aikana. Ei kaikkea pidä kerralla nähdä. Yhdestä olen varma: kun kerran olet Irlannissa käynyt, niin haluat sinne yhä uudelleen ja uudelleen.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Omaa listaa tähän väliin.

- Espanja (Playa de las Americas x2, Playa del Ingles x2, Puerto de la Cruz, Puerto del Carmen x2, Torremolinos x2, Ten Bel, Los Christianos)

- Turkki (Marmaris)

- Kypros (Limassol)

- Kreikka (Rodos)

- Portugali (Algarve)

- Ruotsi (Tukholma x4, Haaparanta, Luleå)

- Viro (Tallinna x 6, Pärnu)

- Iso-Britanniassakin on tullut käytyä Espanjan matkalla.

edit: pari lisäystä
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös