Matkakohteenne

  • 2 440 215
  • 14 485

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mukavan oloinen paikka todellakin:

Politiikassaan Thaimaa on protektionistinen ja ihmiset ylpeitä siitä, että ovat Thaimaalaisia. Kaikki ulkomaalaiset ovat automaattisesti huonompia ihmisiä ja täällä on säännöt ulkomaalaisten oleskelulle, joiden rikkomuksista seuraa karkoitus omilla varoilla, eli jos ei ole rahaa, saa olla karkoitusputkassa niin kauan, että rahaa löytyy. Kaikki nyyhkytarinoita kertovat pakolaiset potkaistaan helkkariin johonkin muualle.

Ihmiskauppa = prostituutio.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ymmärrän kyllä, että @moby n avautumissa on kyse tarkoituksellisesta korostamisesta ja defenssistä, mutta himppasen silti huvittaa jälleen tuo Suomen dissaaminen Thaimaan kustannuksella. Ihan hieno paikka sekin varasti on, mutta jotenkin minusta tuntuu, että tämä korruptoitunut ja epädemokraattinen pohjoinen maa pesee sen silti aika monella elämisen laadun standardilla edelleen. Kuten monta muutakin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mukavan oloinen paikka todellakin:



Ihmiskauppa = prostituutio.
Niin arvelinkin. Miten tulit matkallasi siihen tulokseen, että prostituutio jota mahdollisesti näit, liittyy jotenkin ihmiskauppaa?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ymmärrän kyllä, että @moby n avautumissa on kyse tarkoituksellisesta korostamisesta ja defenssistä, mutta himppasen silti huvittaa jälleen tuo Suomen dissaaminen Thaimaan kustannuksella. Ihan hieno paikka sekin varasti on, mutta jotenkin minusta tuntuu, että tämä korruptoitunut ja epädemokraattinen pohjoinen maa pesee sen silti aika monella elämisen laadun standardilla edelleen. Kuten monta muutakin.

Toin esiin muutaman seikan, joita ei lehdistä lukemalla saa ehkä selville. Ei Thaimaa ole sellainen takapajula, mitä monet tuntuvan ajattelevan. Suurimpaan ääneen huutelijat eivät ole maassa koskaan käyneetkään, vaan ammentavat tietonsa internetistä tai jostain yksittäisistä artikkeleista.

Thaimaakaan ei ole täydellinen, mutta nyt kun olen lähdössä työpaikalle, on 29 astetta lämmintä, aurinko paistaa ja on hyvä fiilis. En vaihtaisi Suomeen ihan helposti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihan hieno paikka sekin varmasti on, mutta jotenkin minusta tuntuu, että tämä korruptoitunut ja epädemokraattinen pohjoinen maa pesee sen silti aika monella elämisen laadun standardilla edelleen. Kuten monta muutakin.

Mitkä nyt siis on ne elämisen laadun standardit. Palasin yöllä Suomesta kotiin ja oli aivan mahtava muutaman päivän retki monella tavalla, kun en ollut aikoihin käynyt.

Kävin useamman kaverin nurkissa pyörimässä ja näin siis tavallista elämää, miten paikalliset elää. Kerrostalokaksion sauna on ainoa asia mikä siellä oli paremmin tai mitä itseltä puuttuu. Ja jos nyt uimahallin saunaan haluaa mennä, niin ei se ole kaukana, vaikka onkin tosi huono. Ostin myös maksalaatikkoa Alepasta ja tykkään kyllä sitä syödä, mutta ilmankin pärjää. Karjalanpiirakoiden puuttuminen myös hieman harmittaa.

Laita tähän kymmenen asiaa mitkä Suomessa on niin ehdottoman mahtavasti ja debunkataan ne yhdessä ja tarjotaan vaihtoehdot, jos joku asia nyt sattuukin olemaan eri tavalla.

Lapsiperheiden elämästä en tosin tiedä mitään ja niistä kaikenlaisista tuista ja muista mahdollisuuksista. Se asia varmasti onkin paremmalla tolalla, mutta lapsettomalle urheiluihmiselle Suomessa ei ole mitään sen kummempaa mitä ei muuallakin olisi.

Ja kun ne monet asiat ovat vielä paremmin aina joskus. Se ei ole mitään Suomen dissaamista vaan totuus nyt on se, että suomalaiset voisivat vähän miettiä miten hienoja asuinpaikkoja on muitakin.

Sekä se kenties tärkein asia mitä ihmiset ei vain tajua tai suostu uskomaan, että arkielämä on ihan samanlaista töineen, ruuanlaittoineen ja sohvalla Jatkoaikaa selatessa. Tuli käytyä Manilan jättislummissa, ei semmoisessa voisi asua, vaikka ei sekään elämä ihan niin kurjaa ole kuin valkoihoinen tissiposki luulee.

Tavallinen elämä on tavallista ja jonkun muunlainen sitten jotain muuta. Nyt lähden lähikaupasta hakemaan lisää päiväkaljaa ja eihän ne tytöt siellä suomea osaa eikä englantiakaan. Mutta mitä väliä sillä on, eipä tullut Alepan tyttöjen kanssakaan sen enempää juteltua.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Oon Thaimaassa kerran käynyt enkä mene toiste

Annapas kun arvaan: kävit Phuketissa? *hymiö* Siellä on moni unelmalomansa pilannut kun ei paljon muuta kuulukaan kuin räätäleiden sisäänheittäjien suomimolotusta ja tuktuk-mafian nylkemiä sikahintoja muutaman kilsojen matkoista. Kanarian saarillakin on eksoottisempaa menoa.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Kaikki ulkomaalaiset ovat automaattisesti huonompia ihmisiä
Tuo on suurin syy, etten enää käy Thaimaassa. Missään muualla en ole ollut lähellä saada turpaani ihonvärin vuoksi. Vieläpä kahdesti. Lisäksi filippiiniläinen tyttöystävä sai todella huonoa palvelua joka paikassa, jopa paremmissa ostareissa. Lähetin hänet kyselemään kameroiden hintoja Pattayan Central Festivaliin, kun olin ostamassa halpaa digikameraa (jäin itse juomaan baariin juomaan kaljaa). Kuulemma kukaan ei edes tervehtinyt eikä vastannut kysymyksiin. Myöhemmin menimme yhdessä samaan liikkeeseen. Länkkärille oltiin kyllä nöyrää poikaa, mutta sanoin, että en osta täältä mitään, koska filipina sai niin huonoa palvelua. Voitto se on pienikin voitto.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Niin arvelinkin. Miten tulit matkallasi siihen tulokseen, että prostituutio jota mahdollisesti näit, liittyy jotenkin ihmiskauppaa?

Sillä tavalla tulin siihen tulokseen, että prostituutiossa liikkuu raha. Voi olla, että "ihmiskauppa" ei ole se paras eikä eksaktein termi kuvaamaan kyseistä prostituutiota, mutta miten olisi "mua saa panna rahasta". En tiedä, miten omatahtoisesti siellä prostituoidut toimivat, jos eivät ole siellä omasta tahdosta niin kai se on jo ihmiskauppaa.

Tätä asiaa on ihan turha käännellä parhain päin terminologian avulla. Ihan paskaa on prostituutio.

Annapas kun arvaan: kävit Phuketissa? *hymiö* Siellä on moni unelmalomansa pilannut kun ei paljon muuta kuulukaan kuin räätäleiden sisäänheittäjien suomimolotusta ja tuktuk-mafian nylkemiä sikahintoja muutaman kilsojen matkoista. Kanarian saarillakin on eksoottisempaa menoa.

Haa! Kävin Bangkokissa ja Hua Hinissä ja Cha Amissa, joka on helvetin tylsä mesta. Hua Hin oli jees ja Bangkok vasta olikin jees, mutta retkeä himmensivät huono matkaseura (ex-vaimo) ja näkemäni Thaimaan varjopuolet. Käytiin myös Kwai-joella. Tästä on aikaa paljon, se oli vähän ennen kuin Thaimaastakin tuli white trashin mesta. Se oli niinku vähän hienoo yhä käydä Thaimaassa. Se vitun kuningas mua nauratti typerine rilleineen ja miten jengi oli ihan että onpa upee kuningas meillä ja katu täynnä IHMISKAUPPAA.

Räätälillä toki käytiin. Mun mielestä tuktukeissa oli kiinteät hinnat silloin.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
@pernaveikko

Nyt pikaisesti kommentoin vain sen, että ajatellaan nyt koko maailmaa, ei vain länsimaita. Ymmärrän, että esim. Pohjois- ja Keski-Euroopan osalta asuminen eri maissa on lopulta aika lähellä toistaan, jossain asuassa häviää ja toisessa voittaa. Sinkkuna tai ainakin lapsettoman parin kohdalla tämä varmasti vielä enemmän korostuu. Uskallan väittää kuitenkin, että kaikki Afrikan valtiot ja valtaosa Aasian sekä E-Amerikan valtioista olisi syntyperäisenä asukkaana askel alaspäin Suomeen verrattuna. Mulla ei nyt ole tarvetta nostaa Suomea ykköseksi, vaan kommentoin vain yleisesti tätä juttua. Marraskuun voisin oikein mielelläni viettää @moby n naapurina Thaikuissa.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Minä viihdyn erinomaisesti Thaimaassa. Luonto selittää paljon, mutta myös kulttuurin totaalinen erilaisuus meikäläiseen verrattuna on kiehtovaa. Suosittelen pyörimään maaseudulla, se on ihan eri maailma kuin turistirysät. Mua kyllä helpotti, että ensimmäisellä kuukauden mittaisella Thaimaan matkallani mulla oli oppaana maassa vuosikymmeniä asuneita suomalaisia, jotka puhuvat thaita täydellisesti. Pääsin nopesti sisään maan kulttuuriin ja tapoihin. Joista osa on kyllä outoja, mutta ihan itsehän minä sinne menin niitä ihmettelemään.
Tykkään minäkin pyöriä Côte d'Azurin seuduilla ja kivaa on, mutta Aasiassa odottaa seikkailu ja siksi haluan sinne.
 

Montana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset.
Oregon on luonnopuolesta upeaa seutua, mutta ei ole sattumaa, että siellä (Seattlessa) kehitettiin aikanaan gore-tex. Mitä tuttuja olen kuunnellut, niin siellä taitaa vettä sadella ihan kiitettävään tahtiin. En tosin tiedä, olisiko joku vuodenaika hiukan vähäsateisempi.

Seattlessa sataa talvella joo kokoajan, mutta kesät on sitten täysin päinvastaisia. Meillä oli tänä kesänä melkein 90 päivää putkeen ilman sadepisaraakaan, viime kesänä kanssa. Oregoniin pätee samat sanat, siellä on vaan vielä vähän kuumempi. Täällä Washingtonissa ja Oregonissa on loppukesästä kuivuuden takia täysi burn ban eli nuotiota ei saa tehdä, kannattaa pitää mielessä kun suunnittelee patikkaretkeä.

Gore-Texin yhteyttä Seattleen en ole kuullut aiemmin. Olen käynyt työn puolesta Gorella Marylandissa ja kuvittelin sen siten olevan itärannikon keksintöjä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Sillä tavalla tulin siihen tulokseen, että prostituutiossa liikkuu raha. Voi olla, että "ihmiskauppa" ei ole se paras eikä eksaktein termi kuvaamaan kyseistä prostituutiota, mutta miten olisi "mua saa panna rahasta". En tiedä, miten omatahtoisesti siellä prostituoidut toimivat, jos eivät ole siellä omasta tahdosta niin kai se on jo ihmiskauppaa.

Tätä asiaa on ihan turha käännellä parhain päin terminologian avulla. Ihan paskaa on prostituutio.

Haa! Kävin Bangkokissa ja Hua Hinissä ja Cha Amissa, joka on helvetin tylsä mesta. Hua Hin oli jees ja Bangkok vasta olikin jees, mutta retkeä himmensivät huono matkaseura (ex-vaimo) ja näkemäni Thaimaan varjopuolet. Käytiin myös Kwai-joella. Tästä on aikaa paljon, se oli vähän ennen kuin Thaimaastakin tuli white trashin mesta. Se oli niinku vähän hienoo yhä käydä Thaimaassa. Se vitun kuningas mua nauratti typerine rilleineen ja miten jengi oli ihan että onpa upee kuningas meillä ja katu täynnä IHMISKAUPPAA.

Räätälillä toki käytiin. Mun mielestä tuktukeissa oli kiinteät hinnat silloin.

Eli siis terminologia on turhaa. Suomessakin sitten kaikki itseään myyvät naiset ovat IHMISKAUPAN uhreja? Kannattaa tutustua Thaimaan työttömyysasteeseen. Se on nimittäin käytännössä 0%. Nuo itseään kaupittelevat eukot saisivat muitakin hommia jos vain sattuisi kiinnostamaan. Kyse on siitä, että baareissa tienaa enemmän rahaa ja voi viettää aikaa kavereiden kanssa syöden ja juoden. Eli siis noissa tekevät duunia laiskat emännät, jotka haluavat helppoa rahaa, eikä hikitehdas hommat kiinnosta.

Cha-Amista samaa mieltä ja Hua Hinista myös. HH on mukavan rauhallinen paikka, jossa viihdyin hyvin sen 8kk minkä siellä asuin.

Tuo entisen kuninkaan pilkkaaminen vähän risoo. Kannattaa vähän tutustua mitä mies elinaikanaan teki, niin saattaisi ymmärtää miksi oli niin arvostettu kuningas. Äijä oli kiinnostunut maanviljelyksestä ja häneltä löytyy muutama patentti liittyen alaan. Nykyisestä kunkusta en usko olevan isänsä paikan täyttäjäksi ja tulee olemaan jo ikänsä puolesta lyhytaikainen hallitsija.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ostin helmikuulle Finskin halvat lennot Hong Kongiin, 12 yötä reissussa. Tekisi mieli lähteä tuolta toviksi jonnekin rannalle/varmaan lämpöön, joku 5-6 yötä voisi vain olla jossain altaalla. Eli nähtävyyksillä ym. ei mitään merkitystä. Speksit: Suora lento, max n. 3h, ja kentältä ei saisi kovin kaukana olla itse kohdepaikka koska lapsiakin on mukana. Manilan seutu ei oikein houkuttele, eikä kiinalaisten lomasaari Hainan. Cebu olisi mielenkiintoinen, suorat lennot n. 350€/nenä. Muita mitä bongasin oli Kota Kinabalu (ei niin kiinnosta, pari kertaa Malesiassa ollut jo), sekä Nha Trang, Vietnam. Tuleeko näistä (Lähinnä Cebu & Nha Trang) kommentteja tai olisiko joku mitä en vielä keksinyt?
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Pahoittelut etten jaksa kahlata ketjua läpi, tiedän kyllä että tämä on ollut monasti esillä mutta: tarkoituksena olisi viimeinkin käydä tsekkaamassa Praha ja sen ympäristöä. Otin alustavan varauksen huoneistolle Zizkovin kaupunginosasta. Sen verran katsoin että ainakin kaksi raitiovaunulinjaa menee melkein oven edestä. Onko tuo alueena millainen? Asumisen hinta ainakin putosi noin puoleen vs vanha kaupunki. Kysyn koska kaupunkia en tunne yhtään ja kartasta noita on aika vaikea hahmottaa.
Tarkoitus olisi olla kaveriporukassa liikkeellä viisi päivää. Katsoin että 72h lippu julkisiin ainakin on saatavilla. Onko tuo järkevä sijoitus kulkemisen puolesta, sillä päässee myös kentältä keskustaan?
 

Spidy#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Falcons, Nhl
Olisi tarkoitus parin vuoden sisällä toteuttaa automatka Amerikan halki route 66 mukaillen. Onko kellään kokemuksia ? Mitkä matkan varrella ns must see? Millaisella budjetilla olette matkaa tehneet? Ajatuksena olisi taittaa taival noin 3 viikossa vai onko tarpeen varata koko kk ettei tartte hättäillä ? Tarkoituksen lähteä länsirannikolta ja ajaa itäänpäin

Röyhkeästi käytän nyt hyväkseni toisen kysymystä, nimittäin tuossa on ensi keväällä tarkoitus ajella Amerikan halki (New York - San Francisco) reilun kuukauden aikana. Chicago on yksi välipysähdyksistä, joten näillä näkymin ajellaan juuri tätä Route 66:a ainakin tuonne Albuquerqueen asti. Alustava reittisuunnitelma on karkeasti NY - DC - Chicago - Grand Canyon - Las Vegas - LA - SF.

Aika pitkälle ollaan reissu jo suunniteltu ja suurimmat turistinähtävyydet on toki reitin varrelta katsottukin. Mutta koska tuo ajankohta (toukokuu) on hieman huono urheilun kannalta (Nfl tauolla, NBA ja NHL pleijarit käynnissä), niin ajattelinpa kysyä että onko teillä jotain suosituksia / vinkkejä jostain pienemmästä tai paikallisemmasta urheilutapahtumasta / lajista mitä kannattaisi käydä matkan varrella katsomassa?

Myöskin matkan varrella olevat urheilumuseot/paikat kiinnostavat. Tällä hetkellä tarkoitus on käydä Cantonissa Pro Football Hall Of Fame katsastamassa sekä Indianapoliksessa vierailemassa Motor Speedwaylla / museossa. Onko muita vinkkejä?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tuo entisen kuninkaan pilkkaaminen vähän risoo. Kannattaa vähän tutustua mitä mies elinaikanaan teki, niin saattaisi ymmärtää miksi oli niin arvostettu kuningas. Äijä oli kiinnostunut maanviljelyksestä ja häneltä löytyy muutama patentti liittyen alaan. Nykyisestä kunkusta en usko olevan isänsä paikan täyttäjäksi ja tulee olemaan jo ikänsä puolesta lyhytaikainen hallitsija.

Oli vaikka minkälainen viljelysnero hyvänsä, niin onhan se nyt täysin käsittämätöntä, että kuninkaan tai kuninkaan koiran "pilkkaamisesta" (ts. normaalista arvostelusta tai muusta kuin persettä nuolevasta hymistelystä) voi saada vuosikymmeniä vankeutta täysin mielivaltaisin perusteluin, eikä tämä Suuri Johtaja mitenkään tähän käytäntöön puuttunut. Varmaan oli edesmennyt kunkku hieno mies ja kova panemaan, mutta Thaimaan käytäntö jossa sananvapautta ei ole tässä suhteessa lainkaan on järjenvastainen ja osoitus lähinnä sotilasdiktatuurin ja kuninkaallisen tyrannian mielivaltaisesta liitosta joka sortaa sikäläisiä kansalaisia. Parempaa paikalliset nytkin ansaitsisivat kuin jonkun elostelevan eläkeikäisen ukon jota pitää palvoa vapaudenmenetyksen uhalla.

Parasta mitä hirmuvaltaa pitäville kuninkaallisille tai muille sukudynastioiden edustajille (esim. P-Korean Kimit) voisi tehdä olisi irroittaa heidän päänsä irti muusta ruumiista jos he eivät tajua luopua vallasta tai häipyä maanpakoon. En laske esim. Ruotsin merimieslakkista Apinain Kuningasta tai muita PR-nukkehallitsijahahmoja tähän.
 

Yx7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä viihdyn erinomaisesti Thaimaassa. Luonto selittää paljon, mutta myös kulttuurin totaalinen erilaisuus meikäläiseen verrattuna on kiehtovaa. Suosittelen pyörimään maaseudulla, se on ihan eri maailma kuin turistirysät. Mua kyllä helpotti, että ensimmäisellä kuukauden mittaisella Thaimaan matkallani mulla oli oppaana maassa vuosikymmeniä asuneita suomalaisia, jotka puhuvat thaita täydellisesti. Pääsin nopesti sisään maan kulttuuriin ja tapoihin. Joista osa on kyllä outoja, mutta ihan itsehän minä sinne menin niitä ihmettelemään.
Tykkään minäkin pyöriä Côte d'Azurin seuduilla ja kivaa on, mutta Aasiassa odottaa seikkailu ja siksi haluan sinne.

Reilun yhdeksän vuoden Thaimaa kokemuksella kysyn miksi suosittelet maaseutua ? Mitä siellä on kahden viikon perhelomalaisille mitä Phuket ei tarjoa ?
En yhdeksän vuoden aikana tavannut täydellisesti thaita puhuvaa ulkomaalaista mutta tunnen toki ulkomaalaisia jotka puhuu thaita erinomaisesti. pom roong pleng keng kikiat kui.talok na.
Kymmenessä vuodessa oppii paikan päällä paljon thai kulttuurista, silti voi olla mukavasti pihalla. Eipä silti, harva siellä ulkomaalaisista on thai kulttuuria opiskelemassa.
 

julle-jr

Jäsen
Minuakin aina hieman ihmetyttää tuo, että suositellaan menemään jonnekin paikalliselle landelle. Tai siis jos on vaikkapa metsästys- kalastus- tai vaellusreissulla, niin sitten tietysti.

Mielestäni varsinkin kaukoidässä mitä pienempi kylä, sitä vähemmän siellä haluaa olla. Ihmiset ahertavat riisipeltojensa kimpussa aamusta iltaan ja minäkö menisin sinne pyörimään jalkoihin. Ei ehkä kenellekään hyvä ratkaisu.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@Yx7 @julle-jr Mä tarkoitan maaseudulla matkailulla esim. Pohjois-Thaimaassa mopoilua ja paikkojen kiertelyä. Paljon on sielläkin uima-altaita ja olempa kylmää oluttakin nähnyt tarjoiltavan.
Mun frendi ja sen broidi muuttivat polven korkuisina Thaimaahan ja oppivat lapsena kielen. Kaverin broidi oppi nuorempana ensin thai-kielen, sillä vanhemmat matkustivat paljon ja aikaa vietettiin lapsenhoitajien ja pihan muiden vekaroiden kanssa. Kun tämä nuorempi veli sairastui ja tuli Suomeen sairastamaan, joutu kaverini tulkiksi mukaan, sillä nuorempi veli ei puhunut ymmärrettävää suomea, mutta kylläkin sujuvaa thaita. Että krong thip sinha chang hello welcome vaan itse kullekin!
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
onko teillä jotain suosituksia / vinkkejä jostain pienemmästä tai paikallisemmasta urheilutapahtumasta / lajista mitä kannattaisi käydä matkan varrella katsomassa?

Pienemmästä tiedä, mutta baseball-kausi on toukokuussa toki hyvää vauhtia käynnissä... Kohtuullisen paikallista hupia.
 

Rocco

Jäsen
Myöskin matkan varrella olevat urheilumuseot/paikat kiinnostavat. Tällä hetkellä tarkoitus on käydä Cantonissa Pro Football Hall Of Fame katsastamassa sekä Indianapoliksessa vierailemassa Motor Speedwaylla / museossa. Onko muita vinkkejä?
Las Vegasissa on Pinball Hall of Fame.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Paljonko oli halpa? Olisi meinaan itselläni seuraavana listalla Hongkong juurikin talvella. Käsitys on että noin 600-700 joutuu maksamaan, saitko alle tuon?

Vajaa 500€ oli Finnairin tarjous tuossa lokakuun alussa. Pompullisia saa toki välillä halvemmallakin mutta mielestäni ok hinta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös