Matkakohteenne

  • 2 440 725
  • 14 487

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Laitetaanpa tähän ketjuun maininta siitä, että huomenna alkaa lippuarvonta niihin surullisiin jalkapallon MM-kisoihin ensi kesänä sinne Venäjälle.

Siellä on pari kaupunkia missä en ole käynyt ja kisalipun omistaja pääsee maahan ilman viisumia. Ei sillä, etteikö Suomen passilla saisi muutenkin viisumia tai etteikö kisaliput maksaisi enemmän kuin viisumi, mutta ajattelin sitten kuitenkin laittaa arpalipun vetämään.

Kisat kiinnostaa pubilla, mutta ei ilman Huuhkajia tuossa korruptiosekoilussa paikan päällä. Saisihan tuosta silti ihan hyvän yhdistelmäretken, kävisi jossain pelissä (olisi sitten nekin kisat nähty) ja sitten lähtisi pyörimään muualle.

EDIT:

Niin joo, lisätään vielä tämä, että arvontaan ei voi heitellä ihan mitä tahansa. Tai siis voi tietenkin, mutta kaikki mahdollisesti voitetut liput on pakko lunastaa tai et lunasta yhtään etkä ole velkaa kenellekään.

Mafia ei siis lähde perääsi, mutta harkintaa pitää käyttää mihin kaikkeen kannattaa osallistua. Kermoja tai mansikoita ei kuorita. Jos finaalilipun voittaa eikä sopimuspäivänä ole kortilla katetta, niin sitten sinne ei mennä eikä myöskään siihen B-lohkon peliin mikä olisi muuten ollut jo varma.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Lontoo oli maineensa veroinen kaupunki. Suomessa taas osaa arvostaa enemmän tätä meidän rauhallisuutta. Kaikesta loistostaan huolimatta, kun sillä loistollakin on omat varjopuolensa. Siltähän ei Lontoon keskustassa liikkuessa voi välttyä. Kodittomat ihmiset lojuu siellä pitkin katuja ja niitä on suhteellisen paljon.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Päätin lähteä katsomaan Brysselin herroja. Mitäs muuta kaupungissa olisi pakko nähdä? Vapaa-aikaa olisi päivän verran.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Päätin lähteä katsomaan Brysselin herroja. Mitäs muuta kaupungissa olisi pakko nähdä? Vapaa-aikaa olisi päivän verran.
Se keskusaukio on ihan hieno 360-kuvapaikka, manneken piss yliarvostettu patsas ja vohvelit useammalla täytteellä ihan kivoja. Oluttakin kelpaa nauttia, vaan paikkaa en osaa suositella.
 

Rocco

Jäsen
Päätin lähteä katsomaan Brysselin herroja. Mitäs muuta kaupungissa olisi pakko nähdä? Vapaa-aikaa olisi päivän verran.
Brysselissä ei kovinkaan paljoa ole nähtävää. Jos meinaat kaupungissa olla niin metrolla Heyselin asemalle, ja siitä bongaamaan Atomium. Jaa mikä? No, Atomium.

Melkeinpä menisin heti aamusta juna-asemalle, matkustaisin Gentiin tai Bruggeen, tai ehkä naapurikaupunki Leuven kelpaa myös. Tunnin-puolentoista junamatka, mutta kaikki nuo muut kaupungit on sitä "aitoa" Belgiaa, toisin kuin kansainvälinen business-politiikka-metropoli Bryssel.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Ei kukaan tai kenenkään tuttu ole sattumoisin käynyt Isle of Sky:lla Skotlannissa? Reissu on suunnitteilla ja olisi mukava kuulla edes jotain kokemuksia paikasta.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Ei kukaan tai kenenkään tuttu ole sattumoisin käynyt Isle of Sky:lla Skotlannissa? Reissu on suunnitteilla ja olisi mukava kuulla edes jotain kokemuksia paikasta.
Olen käynyt montakin kertaa. Minkälaisia asioita haluaisit tietää?

Maisemat ovat karun upeita, me olemme olleet vuokra-autolla liikkeellä ja pysähdyimme kävelemään ja katsomaan luontoa moneen kertaan. Teimme myös pari kertaa päivän kävelyretken merkatulla polulla, mutta en kuollaksenikaan muista missä. Potreen muistan piktoreskina pikkukaupunkina, jonka satamasta saa maankuuluja kalaranskalaisia - itse en niistä välitä, mutta kaverit tykkäsivät.

Kiitos @sampio ja @Rocco , taidan nyt yhden päivän saada kulumaan ihan Brysselissä näillä neuvoim. Muualla Belgiassa olen joskus ainakin junalla ohi viilettänyt. Jos vielä oopperaa tai konserttia illalle löydän, niin eiköhän aika siellä kulu.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkälaisia kokemuksia löytyy Tui matkatoimistosta? Eniten kiinnostaa tietää millaisella lentokalustolla turisteja etelään rahdataan?
Lisätään nyt omakin kommentti tähän aiheeseen. Lennot sujuivat mennen tullen oikein jouhevasti ja en mitään erityistä eroa esim.viimeaikaisiin kokemuksiin Finnairista huomannut. Lennot oli ajallaan ja viihtyvyys koneessa oman tabletin kanssa ihan ok. Voin hyödyntää näiden edulliset lentotarjoukset jatkossakin.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Koh Changilla käyneet huomio! Kommentteja ja kokemuksia. Mikä mättää mikä ei?
Kiitos!
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Koh Changilla käyneet huomio! Kommentteja ja kokemuksia. Mikä mättää mikä ei?
Kiitos!
Koskas oot menossa? Itse ajattelin olla siellä noin 19-25.11. Kokemuksia sieltä ei ole, muilta saarilta (Samui, Phuket, Phanangan) kyllä on. Vähän tosin olen vielä kahden vaihella, jos sittenkin menisin Kambodzhaan.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Olisi tarkoitus parin vuoden sisällä toteuttaa automatka Amerikan halki route 66 mukaillen. Onko kellään kokemuksia ? Mitkä matkan varrella ns must see? Millaisella budjetilla olette matkaa tehneet? Ajatuksena olisi taittaa taival noin 3 viikossa vai onko tarpeen varata koko kk ettei tartte hättäillä ? Tarkoituksen lähteä länsirannikolta ja ajaa itäänpäin
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Koskas oot menossa? Itse ajattelin olla siellä noin 19-25.11. Kokemuksia sieltä ei ole, muilta saarilta (Samui, Phuket, Phanangan) kyllä on. Vähän tosin olen vielä kahden vaihella, jos sittenkin menisin Kambodzhaan.
Itselläni myös kokemukset vain Phuketin alueelta, mutta tuo Koh Chang ilmeisesti aika koskematon vielä turismin osaslta.
Joulukuulle suunnitellaan reissua.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@Frostbite Semmoinen kuin travelfish.org on aika hyvä kertomaan Kaakkois-Aasian kohteista. Tosin aina itkevät jos jossain on liikaa turisteja, mutta itse ohjaavat turisteja sinne, missä niitä on vähemmän. Logiikka hukassa.
Koh Chang on kyllä yksi pisimpään matkailun kohteena olleista saarista, joten mitään Robinson Crusoe -kokemusta siellä tuskin on tarjolla. Mutta saari on iso ja monenlaisia rantoja ja viidakoita on tarjolla.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
@Frostbite Semmoinen kuin travelfish.org on aika hyvä kertomaan Kaakkois-Aasian kohteista. Tosin aina itkevät jos jossain on liikaa turisteja, mutta itse ohjaavat turisteja sinne, missä niitä on vähemmän. Logiikka hukassa.
Koh Chang on kyllä yksi pisimpään matkailun kohteena olleista saarista, joten mitään Robinson Crusoe -kokemusta siellä tuskin on tarjolla. Mutta saari on iso ja monenlaisia rantoja ja viidakoita on tarjolla.
Kiitos! Pitääpä tuo sivu kurkata.
 

Outsider

Jäsen
Olisi tarkoitus parin vuoden sisällä toteuttaa automatka Amerikan halki route 66 mukaillen. Onko kellään kokemuksia ? Mitkä matkan varrella ns must see? Millaisella budjetilla olette matkaa tehneet? Ajatuksena olisi taittaa taival noin 3 viikossa vai onko tarpeen varata koko kk ettei tartte hättäillä ? Tarkoituksen lähteä länsirannikolta ja ajaa itäänpäin

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta Mobilisti-lehden 7/2016 numerossa oli kahdeksan sivun juttu reissusta missä ajettiin idästä länteen kahteen viikkoon. Jos mahdollista, niin itse varaisin suosiolla sen neljä viikkoa, mutta matka-aikoihin pystyy vaikuttamaan paljon sillä ajaako vanhaa 66 pitkin vai sitä mukailevaa uudempaa Interstatea. Olettaisin että tuollaiselle reissulle lähtijää kiinnostaa autot/autoilu ainakin jollain tasolla, joten kannattaa etsiä lehti käsiin ja lukaista juttu läpi. Eiköhän tuosta jotain hyödyllistä aina irtoa, vaikka ei niin kiinnostaisikaan.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Koh Changilla käyneet huomio! Kommentteja ja kokemuksia. Mikä mättää mikä ei?
Kiitos!

Pari vuotta sitten tuli tuolla vietettyä noin viikon verran.
Saaren rannat sijaitsevat varmaan 90%:sti saaren länsirannalla ja tästä syystä myös hotellit, lomakeskukset ja ravintolat sijaitsevat länsirannalla, saaren keskiosa on koskematon eikä saaren läpi mene poikittain teitä vaan länsirannalta itärannalle halutessa pitää kiertää saaren pohjoisosan kautta. Pohjoisen lauttarannasta matka eteläosaan on noin 25 kilometriä. Saaren eteläosasta ei välttämättä pääse ympäri vaikka sieltä nykyään (ja silloin, kun olin) menee tie, mutta se oli silloin suljettu ja syytä siihen en nyt muista, tästä syystä saaren eteläosasta länsirannalta saaren eteläosaan itärannalle tulee matkaa noin 50 kilometriä yhteen suuntaan joka on aikamoinen matka skootterilla ja siitä pitäisi vielä matkustaa sama matka takaisin. Asustin Bang Baossa joka sijaitsee tuolla ihan etelässä ja koska saari on sen verran iso niin jäi tuo itäpuoli käymättä. Khlong Phlu vesiputous oli ainakin omasta mielestäni hieno ja käymisen arvoinen, valitettavasti silloin virtaus oli liian kova eikä vesiputouksen alla olevaan lampeen päästetty uimaan.

Jos menisin uudestaan niin majoittuisin Klong Prao tai White Sand Beachille, niissä on parempi tarjonta niin hotelleissa kuin muissakin palveluissa. Bang Baosta lähtee sitten erillaisia snorklaus retkiä ja sellaisella tuli käytyä. Matkustaminen tuolla on arvokasta, tuolta lauttarannasta lavataksilla tuonne Bang Baohon maksoi 500 bahtia per naama ja lavataksi oli täynnä porukkaa. Nykyisen vaimoni silloisen tyttöystäväni kanssa vuokrattiin skootteri ja se maksoi 200 bahtia per päivä + bensat jotka viikon aikana tuli käytettyä. Majoituimme Resolution Resortissa ja oli kyllä hieno paikka, mutta negatiivisena oli sijainti "keskellä ei mitään" joten kaikki muut kuin hotellin palvelut olivat noin 2,5 kilometrin päässä ja tie oli mäkinen ja hiekka/mutatie jota oli ikävä ajaa skootterilla märällä kelillä.

Saari on todella mäkinen joten tiet ovat sen mukaisia ja serpentiiniä löytyy ja jyrkkiä mäkiä. Varsinkin tuolloin lokakuussa, kun olin siellä niin kelit olivat sateiset ja pimeillä märillä mäkisillä teillä ei hirveästi innostanut ajella joten hotellilla tuli oltua hyvissä ajoin vaikka muutaman kerran lähtömme myöhästyi ja jouduimme ajamaan pimeällä. Tästäkin syystä valitsisin jomman kumman noista aiemmin mainitsemistani rannoista jotka ovat saaren tasaisella osalla joten siellä on mopoilu pimeäänkin aikaan turvallisempaa, kun kaikki paikalliset eivät käytä autoissaan valoja pimeälläkään ja välillä tulee "yksisilmäisiä autoja" vastaan.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
@Jykke1978 kiitos todella kattavasta vastauksesta! White Sand Beachia juurikin ollaan nyt katseltu vaihtoehtona. Kiitos!
 

lebak

Jäsen
Reissukohteena on tutuhko Berliini, mutta tällä kertaa ei lähdetä äijäporukalla rymyämään eikä ainoastaan vaimonkaan kanssa kuhertelemaan. Matkalle mukaan otetaan vaimon lisäksi perheen uusi tulokas 5kk vanha Vauva. Tarkoitus on olla pidennetty viikonloppu joulutorien aikaan paikan päällä.

Kaikki pienten lapsien kanssa matkanneet ja varsinkin Berliinissä joulukuun alussa olleet, mitä siellä kannattaa pienen perheen kanssa touhuta? Mihin pitää varautua jne?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En ole noin nuoren muksun kanssa matkustanut ja toisaalta jos olet itse paikanpäällä ollut, on varmaan turha alkaa mitään kohteita heitellä. Meillä tuon ikäinen meni sinne minne vanhemmat veivät, koska mitäänhän ne eivät vielä tajunneet mistään. Hyvät rattaat vain mukaan tai vuokralle. Ja sitten kannattaa muistaa, että aika moni metrotunneli on kapeiden rappusten takana, joten vaihtoja ei ehkä hirveästi jaksa harrastaa sillä kokoonpanolla.

Aika viileää siellä voi olla tihkusateineen tuohon aikaan, mutta sehän selviää reissua edeltävänä päivänä netistä, miten kannattaa pukeutua. Markkinat kyllä itsessään jo tarjoavat väriloistoa vauvalle, käsitöitä äipälle ja glühweinia isukille, joten eiköhän tuolla pärjää, kun tökkää tissin tarpeen vaatiessa vauvalle, jos alkaa elämä vituttaa. Miksei isällekin.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Mauritius tuli valittua matkakohteeksi reilun kuukauden päästä. Googlen kautta olen yrittänyt onkia hieman tietoa siitä kuinka hyvin siellä pärjää pelkillä luottokorteilla ja euroilla, mutta linkit tuntuu olevan aika vanhoja ja niiden mukaan olisi välttämätöntä hankkia rupiaa. Maailma muuttuu nykyään muutamassa vuodessa ja siksi kysyn onko joku hiljattain käynyt saarella ja mikä on tilanne nyt, kuinka yleisesti hyväksytään luottokortteja (visa, mastercard)? Jostan luin myös että euro hyväksyttäisiin paikoittain maksuvälineenä?
Voi tulla myöhässä, mutta jos meinaat esimerkiksi matkustaa taksilla, niin käteisrupiat on oman kokemukseni mukaan pakollisia. (Itse otin hotellin kautta taksin ja hinta oli 1700 rupiaa (43 eur). Parempi tinkijä saa taatusti halvemmallakin, mutta ajattelin pelata varman päälle. Eikä heppu yrittänytkään kusettaa päivän päätteeksi erilaisilla lisillä. Huono palaute olisi voinut siirtää rahakkaat asiakkaat muualle.)

Ruokakaupoissa en ole korttimaksua kokeillut. Joten riippuu mitä ajattelit loman aikana tehdä. Nostoautomaattien runsaus menee kuin Suomessa: isossa kaupungissa enemmän kuin pienemmässä lomakylässä. Hotellistakin voi saada nostettua rahaa. Ja tunnetuimmissa turistikohteissa pärjää hyvin luottokorteillakin. Visa kelpaa yleisesti, Mastercard myös ok. Euroja en ole edes tarjonnut...

Kokemukset viimeisen viikon ajalta Calodynesta, saaren pohjoisosasta. Terveisiä JA:laisille täältä lämpöisestä.

Edit täsmennys euroista
Edit2: taksin päivähinta on n. 100 euroa, ei n. 40 euroa kuten väitin. Puolikkaan päivän hinta oli n. 50 eur.
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Voi tulla myöhässä, mutta jos meinaat esimerkiksi matkustaa taksilla, niin käteisrupiat on oman kokemukseni mukaan pakollisia. (Itse otin hotellin kautta taksin ja päivähinta oli 1700 rupiaa (43 eur). Parempi tinkijä saa taatusti halvemmallakin, mutta ajattelin pelata varman päälle. Eikä heppu yrittänytkään kusettaa päivän päätteeksi erilaisilla lisillä. Huono palaute olisi voinut siirtää rahakkaat asiakkaat muualle.)

Ruokakaupoissa en ole korttimaksua kokeillut. Joten riippuu mitä ajattelit loman aikana tehdä. Nostoautomaattien runsaus menee kuin Suomessa: isossa kaupungissa enemmän kuin pienemmässä lomakylässä. Hotellistakin voi saada nostettua rahaa. Ja tunnetuimmissa turistikohteissa pärjää hyvin luottokorteillakin. Visa kelpaa yleisesti, Mastercard myös ok. Euroja en ole edes tarjonnut...

Kokemukset viimeisen viikon ajalta Calodynesta, saaren pohjoisosasta. Terveisiä JA:laisille täältä lämpöisestä.

Edit täsmennys euroista
Kiitos vastauksestasi ja ei edes mennyt harakoille, sillä olen lähdössä kotoa huomenna ja saavun sinne torstaina aamupäivällä :) Taksi lentokentältä on tilattu ja maksettu etukäteen, mutta kai siellä on hyvä nostaa hieman käteistä lentokentältä mukaan ainakin taksimaksuja varten. Ruokakaupassa tuskin käyn, sillä tarkoituksena on että hotelli ja ravintolat antavat minulle täyshoidon. Itse asun hieman Port Louisista pohjiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Olisi tarkoitus parin vuoden sisällä toteuttaa automatka Amerikan halki route 66 mukaillen. Onko kellään kokemuksia ? Mitkä matkan varrella ns must see? Millaisella budjetilla olette matkaa tehneet? Ajatuksena olisi taittaa taival noin 3 viikossa vai onko tarpeen varata koko kk ettei tartte hättäillä ? Tarkoituksen lähteä länsirannikolta ja ajaa itäänpäin

Route 66 ei ole tullu ajettua mutta 1996 ajetiin Nykistä pohjoisten osavaltioiden läpi Seattleen 16 päivän aikana.
Piti kaivaa naftaliinista mukana ollut Road Atlas karttakirja johon kirjailin reitit eli ajettua tuli 310 - 580 mailia per päivä. Yhteensä hieman yli 5200 mailia.

Must see paikkoja oli muutama (Yellowstone, Niagaran putoukset, Wounded Knee, yks lätkämuseo, Dawson City Alaskassa) mutta ihan extempore pysähdeltiin erilaisiin kohteisiin joka osoittautui hyväksi vaihtoehdoksi ainakin meille.
Ei tarvinnu ajatella että nyt pitää ehtiä sinne vaan mentiin vähä semmosella flowlla, katotaan mitä vastaan tulee.

Alla oli Ford Thunderbird, 3 jätkää ja ajot vuoroteltiin niin että oli kuski, kartanlukija ja vapaavuoro takapenkillä. Tätä sitten kierrätettiin.
Yövyttiin yleensä motelleissa pienemmissä paikoissa esim. ei lopuksi ajettu suoraan Seattleen vaan jäätiin Olympiaan yöksi.
Seattlesta lennettiin sitte Alaskaan viikoksi.

Luulis tuon 3 viikkoa riittävän jos ette montaa päivää ole yhdessä paikassa. Tarkkaa summaa en muista mutta jokunen tonni markoissa matkalla meni.
Vuokra auton jättäminen Seattleen maksoi jonnin verran extraa. Lennot varattiin etukäteen eli ainut mihin piti ehtiä oli lennot:
Helsinki-New York, Seattle-Anchorage, Anchorage-Chicago-New York-Helsinki.

Huippu reissu oli. Suunnitelkaa reissun alut ja loput ja antakaa mennä.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Kiitos vastauksestasi ja ei edes mennyt harakoille, sillä olen lähdössä kotoa huomenna ja saavun sinne torstaina aamupäivällä :) Taksi lentokentältä on tilattu ja maksettu etukäteen, mutta kai siellä on hyvä nostaa hieman käteistä lentokentältä mukaan ainakin taksimaksuja varten. Ruokakaupassa tuskin käyn, sillä tarkoituksena on että hotelli ja ravintolat antavat minulle täyshoidon. Itse asun hieman Port Louisista pohjiseen.
Ok, hyvä homma! Jos on hotelli ja täyshoito, niin eipä käteistä minun mielestäni tarvitse muuhun kuin takseihin ja pieniin matkamuistoputiikkeihin, jos niitä on ylipäätään tarpeen ostella.

Ota muuten mustekynä mukaan käsimatkatavaroihin, sillä lentokoneessa joutui täyttämään kaksi erilaista viranomaiskuponkia. Toinen annetaan passitarkastuksen yhteydessä ja toinen (ilmeisesti) terveysviranomaisille, joiden piste on heti passitsekkauksen jälkeen. Viime viikolla passitarkastuksessa vierähti jonotuksineen aikaa yli tunti, joten se ei ole hätäisiä varten. Itse saavuin maahan kolmelta yöllä (kiitos vaan Air Mauritius tuntien viivytyksistä vaihtokentällä), joten kyse ei ollut useamman saapuneen lennon piikistä. Pojat taisivat olla tuntiliksalla töissä.

Ja vielä: jos matkatavaroihin mahtuu, niin ota mukaan euromallin haaroitusjohto. Hotelleissa tuppaa olemaan kahdenlaisia pistorasioita (brittimalli ja euromalli) ja jos seurueella on useampia kännyköitä, kameroita ja muita suht' tiuhaan latausta vaativia vehkeitä, joutuu johtoja muuten vuorottelemaan tiuhaan. Itselläni on jakaja mukana. Pieniä arkea helpottavia asioita.

Reissuun mahtuu vielä pari järjestettyä kiertoajelua ympäri saarta, joten jos haluat niistä kommentteja, niin voin laittaa vaikka yv:nä tulemaan.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ota muuten mustekynä mukaan käsimatkatavaroihin, sillä lentokoneessa joutui täyttämään kaksi erilaista viranomaiskuponkia.
Kiitos vinkistä, lisätty reppuun.

Ja vielä: jos matkatavaroihin mahtuu, niin ota mukaan euromallin haaroitusjohto. Hotelleissa tuppaa olemaan kahdenlaisia pistorasioita (brittimalli ja euromalli)
Juu, minulla on kaksi brittiadapteria pakattuna kun huomasin että tuolla saattaa olla sekä euro- että brittipistokkeita. Haaroituksia en tarvitse, kun olen yksin matkassa.

Reissuun mahtuu vielä pari järjestettyä kiertoajelua ympäri saarta, joten jos haluat niistä kommentteja, niin voin laittaa vaikka yv:nä tulemaan.
Reissun tarkoitus on päästä kauas pois kotoa, maata hotellin aurinkotuolissa ja lukea kirjoja ja illalla syödä hyvää ruokaa. On nimittäin ollut sen verran rankka vuosi työn opuoleta, niin nyt menen vain ja ainoastaan nauttimaan rauhallisuudesta.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Kyllä Abu Dhabi aina päivän visiitin arvoinen on, huomattavasti vihreämpi ja minun mielestä viihtyisämpi kuin naapurin Dubai. Itse olen täällä jo 2,5 vuotta viihtynyt.

Suht vanhan viestin lainaus, mutta ensi helmikuussa suunnitteilla matka Abu Dhabiin, osaisitkohan @Rolf Paski suositella hyvää aluetta todelliselle löhölomalle ja hotellisuosituksetkin ovat tietty tervetulleita! Mieluiten sellainen missä tarjoillaan alkoholia ;)

Jotenkin kiinnostaa tuo Abu Dhabi ennemmin kuin Dubai ja kai sielläkin ihan suht lämmin helmikuussa on?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös