Maistuuko mämmi?

  • 7 885
  • 80

Syötkö mämmiä?


  • Äänestäjiä
    206

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pääsiäinen on pian käsillä. Suomalaiseen pääsiäisperinteeseen kuuluu mämmi, tuo herkku tai "herkku", joka joko maistuu tai sitten ei. Miten on, syötkö mämmiä?

Oma vastaus on, että kyllä maistuu. Kuohukermaa ja sokeria, niin avot.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eihän sitä syö perkelekään! Eli ei siis maistu.
 

TML

Jäsen
Pienenä poikana maistoin, ei ollut mun juttu.

Teininä maistoin, ei ollut mun juttu.

Aikuisiässä maistoin, ei ollut mun juttu.

En tie mutta ei vaan uppoa lainkaan Mämmi. Ei edes oheijuttujen kera. Mieluummin vedän ruohoa.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Mämmi on parasta suomiruokaa. Ei tietenkään sellaisenaan, vaan päälle pitää riittää kuohukermaa, joka lusikalliselle. Sitten kyytipojaksi kylmää kevytmaitoa tai jopa punaista maitoa.
 

pjotrborodin

Jäsen
Suosikkijoukkue
tunturikiekko
Tää jo kulunutkin sanonta, että jo ihan periaatteestakaan en syö ruokaani kahteen kertaan. Enpä tiedä mikä tilanne pitäisi tulla että söisin.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Mämmihän on oikein hyvää. Eli syön mielelläni.
Pienenä tuli syötyä oikein urakalla.
Nykyään ei niin kauheasti, mutta jos mämmiä on tarjolla niin aivan varmasti otan.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jotenkuten maistuu, kun laittaa tarpeeksi hienosokeria ja maitoa sekaan.

Tekisi mieli testata myös Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan lanseeraamaa Mämmiolutta. Uutuustuote on kuitenkin jo loppuunmyyty ennen pääsiäistä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Aika heikosti kyllä mämmi putoaa alas, joten vastasien ettei ole mun juttu.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Vastasin: "Kyllä, syön mämmiä suurella nautinnolla" vaikka se ei aivan täysin pidä paikkaansa. Kyllä, syön pääsiäisenä mämmi. Ihan hyvää se on mutta ei tuota voi meikäläisen kohdalla kuvailla "suureksi nautinnoksi". Ihan hyvää, ei parasta herkkua.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Joskus lapsena olen maistanut kun likimain pakotettiin maistamaan mutta enpä ole varmaan viimeiseen 35-vuoteen syönyt lusikallistakaan mämmiä - enkä syö.

vlad.
 

lade

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan karseeta tuo mämmi. Voiko kyseiseen tuotteeseen muka tykästyä ensipurasulla? Jos totuttelisin niin kyllä se minullakin alas menisi, mutta että makunautintona? Ehei, sen tiedän jo nyt. Tänä pääsiäisenä ei mämmiä syödä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Se on jännä juttu että mämmin nimi on mämmi, kun ulkonäön perusteella sille sopisi nimeksi paremmin pasha.

Lainaan tässä (en kuitenkaan ihan sanatarkasti) Neil Hardwickia:
Olen ollut Suomessa monta kymmentä vuotta, ja olen oppinut ymmärtämään melkein kaikkia suomalaisten omituisia luonteenpiirteitä ja tapoja. Yhtä asiaa en kuitenkaan tajua - kuinka ihmeessä te pystytte tunkemaan naamaanne joka pääsiäinen mämmin näköistä ja makuista tavaraa?!?!
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mämmiä not, lampaanlihaa not, ennemmin vaikka näkkileipää.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
En pidä erityisesti mutta silti sitä on vuosittain pakko vetää yksi pieni kupillinen kerman kera. Juniorina tuli syötyä enemmänkin mutta näin vanhemmiten alkanut viidennen ruokalusikallisen jälkeen etoa.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mämmi on hyvää! Parina viime pääsiäisenä on tullut syötyä vaniljakastikkeen kanssa ja muuta se ei sitten tarvitsekaan. Menee tosin myös kermalla ja sokerilla.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ylimmäinen vaihtoehto tuli valittua. Ei mämmi mikään super makunautinto ole mutta ihan ok kamaa kerman ja hienon sokerin höystämänä.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Pari kertaa maistanut ja pakko todeta, että minähän en paskaa syö!
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pari kertaa maistanut ja pakko todeta, että minähän en paskaa syö!
Olet siis maistanut ja totesit mämmin maistuvan paskalta? Eli ilmeisesti jonkilaista vertailupohjaa löytyy myös tuolta skeida-osastolta?

Vaikka mämmi silmämääräisesti tarkastellen muistuttaakin löysää kakkaa, niin kyllä sitä pystyy syömään. Maitoa ja hienosokeria vaan mukaan niin kyllä kelpaa.
 

Dustwallow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Skellefteå AIK, PoPa und Red Wings
Nimenomaan kerman ja sokerin kera tuo mämmi tulee nauttia. Puuttuipa kumpi tahansa noista kahdesta, niin jo jäi mämmit syömättä. Kerran oli pakko koittaa mäyssätä mämmit alas maidon kera, toiste en yritä.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Tekisi mieli testata myös Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan lanseeraamaa Mämmiolutta. Uutuustuote on kuitenkin jo loppuunmyyty ennen pääsiäistä.

Itse mämmiä olen maistanut varmaan kymmenen vuotta sitten, pieni päivitys olisi siis tarpeen. Ehkä vuoden päästä?

Mämmiolutta taas sain käsiini, mutta se on oluen ystävälle valtava pettymys. Suurin piirtein sama, kun nappaisit lähimarketistasi Hartwallin tumman Gourmetin, Kukko Lagerin tai Sinebrychoffin Velvetin... Mämmiä ei ole kuin nimessä. Nostan kuitenkin hattua eleelle: vastaavanlaisia ennakkoluulottomia vetoja Suomen olutmarkkinat kaipaavat jatkossakin.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Kyllähän kerman ja sokerin kanssa saa alas jo ihan mitä vaan!

Eli syön ja tykkään.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Ei maistu. Kerran pienenä maistoin ja laattahan siitä lensi. Eipä ole tehnyt mieli kokeilla uudelleen. Muutenkaan pääsiäisruoka ei uppoa, ei sitten millään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös