Lukko - Ässät 20.1.07 Voittotuuletus

  • 23 605
  • 164

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
TosiFani kirjoitti:
Ehkä nyt enemmäkin kysymys raumalaisten purkautumisesta, sillä tässä ketjussa ei montaa Ässä kannattajaa ole, joka paitaepisodin tuomitsisi.
Pahimmat Ässä-pukarit taisivat tulla järkiinsä ja jättää omat kommenttinsa pelkästään sinne otteluketjuun. Hyvä niin.

Se on selvää, että molemmin puolin provot täällä palstalla on lennellyt, mutta näinhän se on aina kun kyseessä on Rauma-Pori-asia. Ei kai siinä sen kummempaa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
psychodad kirjoitti:
Mitä väärinkäsityksiä tässä nyt on sattunut? Sanoit harvinaisen selvällä suomen kielellä että haluat pelaajan loukkaantuvan fyysisesti.

korkki kirjoitti:
No kyllähän paras kosto tilanteeseen on se että ensi kohtaamisessa joku nappaa Strakan puhtaalla niitillä pois pelistä.

Jos leikkisin vaikka erästä lukkofania, joka haluaa väitellä joka asiasta sekä sanoa aina sen viimeisen sanan, niin voisin väittää ettei korkki ole toivonut loukkaantumista missään vaiheessa. Ei ainakaan ollenkaan selkeästi tai puhtaalla suomen kielellä. Pelaaja voi lopettaa pelin myös loukkaantumatta.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
korkki kirjoitti:
Nickersonin kurkunleikkaus oli typerää, sen myönnän enkä mielestäni ole asiaa puolustellutkaan...
En viestiä Sinulle henk.kohtaisesti tarkoittanut. Ihan yleisellä tasolla pohdin että tätä paradoksia. Kaupungin suurin kiekkosankari on näitä vastustajan kunnioittamissääntöjä räikeällä tavalla toistuvasti rikkonut, niin samassa kaupungissa ollaan yhtäkkiä herrasmiessäännöistä ylen huolestuneita. Jopa siinä määrin että seuran fanit ovat Lukon seurajohtoon ottaneet yhteyttä. Onneksi Ässien järkkärit saivat pidettyä raivostuneet Hifk-fanit pois Nicken ym. ihmisten kimpusta. Vai oliko siihen tarvettakaan..?

Vakavasti puhuen, olen jo ennen tätä surkuhupaisaa episodiakin ihmetellyt tuota vierasfanien sijoittelua juuri tuohon Lukon pukukopin sisäänkäynnin viereen. Normy Lukko-Saipa tiistai-illan pelissä tuostahan nyt ei mitään ongelmaa ole. Mutta juuri tällaisissä kuumissa alkoholinhöyryisissä paikallisväännöissä tämä asia voi muodostua ongelmaksi. Varsinkin kun niitä järjestysmiehiä ei ole lähimaillakaan. Toivottavasti tästä episodista nyt opittiin jotain.
 

patamies85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hearsay kirjoitti:
Kosto... voi jumalauta!

Kuinkahan moni porilaisvaimo sai puhtaasti turpaansa lauantai-iltana?

Mielenkiintoinen fakta muuten on se, että suomalaisissa järjestäytyneissä rikollisjärjestöissä (prätkäjengit ym.)on prosentuaalisesti eniten porilaisia tai porilaislähtöisiä jäseniä. Miksiköhän tuo on niin kovin helppo uskoa?
Saikos sit moni raumalais puhtaasti turpaansa. Siihen en kuitenkaan usko.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Sledge kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=SVycQ5L1FdQ

Oheisessa pätkässä on raumalaisuus ja lukko kiteytetty mielestäni mainiosti.

JJ

Huomenna poltan Vesa Vierikon ja PPP:n rauman torilla koska menivät pilkkaamaan pyhän seuramme nimeä. Kehotan kaikkia lukkofaneja ja kunnon ihmisiä boikotoimaan heidän ohjelmiaan, ja vaatimaan niiden välitöntä poistamista kanavilta. Soneraa on syytä boikotoida kunnes PPP:n mainoskampanja on ohi.

TÄMÄ EI JÄÄ TÄHÄN! TIÄKSÄÄ!
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
TosiFani kirjoitti:
Ehkä nyt enemmäkin kysymys raumalaisten purkautumisesta, sillä tässä ketjussa ei montaa Ässä kannattajaa ole, joka paitaepisodin tuomitsisi.
Ehkäpä näin on, sillä taitaa tuo nimimerkki korkki olla ainut porilainen, joka Ässäkannattajista jaksaa enää mouhota tästä aiheesta. Ja vielä oikeasti perheenisä.. huhhuh!
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Isorumailkeä kirjoitti:
Todella paha off-topic, mutta... Olinpa unohtanut tämän pätkän aivan kokonaan. Aivan helmi! Kiitos muistutuksesta.

Mitä? Eikö veresi kiehu? Etkö janoa kostoa? Kaikilta vastaantulijoilta edes polvilumpiot tai jotain pientä. Minä ainakin kiehun raivosta, kun kehtasivat käsitellä rauman lukkoa huumorilla. Jos jotain tapahtuu niin se on rauman järkk..eikun siis PPP:n ja Vierikon vika.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
psychodad kirjoitti:
Mitä? Eikö veresi kiehu? Etkö janoa kostoa? Kaikilta vastaantulijoilta edes polvilumpiot tai jotain pientä. Minä ainakin kiehun raivosta, kun kehtasivat käsitellä rauman lukkoa huumorilla. Jos jotain tapahtuu niin se on rauman järkk..eikun siis PPP:n ja Vierikon vika.

Koittaisit nyt jo sinäkin rauhoittua.

Onko Ässäfanien suuttumus nyt niin väärin??

Oliko välikohtauksen järkkäri toiminta hyvää??
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Isorumailkeä kirjoitti:
Todella paha off-topic, mutta... Olinpa unohtanut tämän pätkän aivan kokonaan. Aivan helmi! Kiitos muistutuksesta.

No mulle tämä pätkä todisti ainoastaan Tamperelaisten typeryyden (tosin vain HUUMORI mielellä) No kai siinä tuo meidänkin seura mainittiin. TÄMÄ EI JÄÄ TÄHÄN. Soitanpa heti Hannu Karpolle ja toivon saavani sieltä lohdutukseksi vaikkapa poronkäristystä. <- saatiinpa mukaan vielä Oululaisetkin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Wrighter kirjoitti:
...toivon saavani sieltä lohdutukseksi vaikkapa poronkäristystä. <- saatiinpa mukaan vielä Oululaisetkin.
Oulussa ei ole poroja! Mitä menitkään tekemään, veljeni? Nyt suututit varmasti Kärppäfanien lisäksi Rovaniemen Kiekon kannattajat. Kohta niillä on ketunnahka kainalossa.
Se ei jää siihen.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Harmittaa. Olisin halunnut tietää legendaarisen Patamiehen kannan tähän asiaan. Noh, parhaat lähtevät aina ensin, myös virtuaalimaailmassa. Parilla muullakin "vanhalla tutulla" taitaa olla jotain varoituksia alla, kun on ketju näinkin hyvin pysynyt aisoissa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
TosiFani kirjoitti:
Koittaisit nyt jo sinäkin rauhoittua.

Onko Ässäfanien suuttumus nyt niin väärin??

Oliko välikohtauksen järkkäri toiminta hyvää??

Vastaukset kysymyksiisi:

1) Olen täysin rauhallinen
2) On, täysin väärin.
3. Ei missään tapauksessa. Se ei poista sitä tosiasiaa että jokainen vastaa omasta käytöksestään. Valvonnan puute ei ollut syy joidenkin ässäfanien törkeään käytökseen, syyllinen siihen on huono kotikasvatus, hoitamattomat mielenterveysongelmat tai alhainen älykkyysosamäärä.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Hauskinta koko jutussa on että eniten kommentteja, jälleen kerran, heittää mies Espoosta joka ei yllättäen ollut paikalla tässä(kään) ottelussa. Se on niin saatanan hyvä syyllistää ja aukoa päätä kun koko käsitys tilanteen kulusta perustuu raumalaiseen lehdistöön ja keskustelupalstan anonyymeihin kirjoittajiin.

Hyvin sä psychodad vedät, taas kerran!
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Yuppi kirjoitti:
Harmittaa. Olisin halunnut tietää legendaarisen Patamiehen kannan tähän asiaan. Noh, parhaat lähtevät aina ensin, myös virtuaalimaailmassa. Parilla muullakin "vanhalla tutulla" taitaa olla jotain varoituksia alla, kun on ketju näinkin hyvin pysynyt aisoissa.
Tai sitten osa porukasta on tajunnut kuinka typerää tästä on vääntää viidettä sivua.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
JZZ kirjoitti:
Tai sitten osa porukasta on tajunnut kuinka typerää tästä on vääntää viidettä sivua.

Epäilen.

Vaikka onhan tämä tosiaan jo vähän väsynyt aihe, ja kaikkien asianosaisten kantakin lienee suurinpiirtein selvä.

EDIT. 22:35 Ja epäilykseni kävivät toteen saman tien.
 

laurel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä ja tuolla otteluketjussakin on jo moneen kertaan tiivistetty, että esim. keskieurooppalaisessa katsomokulttuurissa moinen tempaus ei tulisi kuuloonkaan. Mielestäni täällä Suomessakin melko mauton ja hieman myötähäpeää hertättävä läppä. Enpä usko, että Straka olisi kotimaassaan tällaista aivopierua kehdannut päästää. Onneksi katsomossa ei käynyt pahemmin. Noh, toivon mukaan nämä paitasepät saa ansaitsemansa palautteen sitten kaukalossa, ei muutakun läski tummumaan.

Ja tuo saivartelu patalogosta, lopettakaa nyt saatana jo, kohde nyt on kaikille ihan selvä. Muuten, mitä hemmetin bingobango-englantia tuo teksti oikein on? "We love lukko - no pata" Vai oisko kuitenkin oikein sanoa "-not pata"? Noh, eipä taida jooseppi ja muu paitajaosto tosiaan olla mitään ruudinkeksijöitä.
 
Viimeksi muokattu:

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
On lähtenyt kyllä pahasti lapasesta tämäkin asia. Todella kärpäsestä tehdään härkänen. Pakko kai tähän jotain omia näkemyksiä on heittää.

- Kannattajien huomioiminen on kivaa ja tuo paitajuttu oli ihan kiva, mikäs siinä jos huvittaa
- en ymmärrä mitä lisäarvoa tämä "no Pata" siihen toi, mutta eipä tuota nyt voi provonakaan ottaa, eikä pidäkään
- sen sijaan joukossa ja alkoholisoituneessa tilassa tyhmyys tiivistyy ja muutenkin harmistuneessa tilassa olevan porilaisyleisön turhautumisen jotenkin käsittää, joskaan ei tietenkään hyväksy
- sen sijaan ihmettelen etteikö tällaista hermostumista osattu ennakkoon (paitoja suunnitellessa) ajatella, tuostahan olisi voinut seurata jotain oikeasti ikävää mutta onneksi näin ei nyt käynyt mielipahan lisäksi
- en tiedä kenen idea moinen paitasetti oli, mutta mielestäni jossain kohtaa ei ole ajatus ihan kohdalla jos jo hyvissä ajoin ennen peliä suunnitellaan voittotuuletuksia, seuraavaksi Toivolalle kultainen pikkutakki?

Eiköhän tämän voisi vähitellen unohtaa ja jatkaa kautta eteenpäin. Itse toivon ettei tällaisia voittosymboleita käytettäisi kuin mestaruusjuhlissa, en oikein ymmärrä jos runkosarjapeleissäkin innostutaan vastaavaan.

Huonoa käytöstä porilaisilta, mielestäni käsittämätöntä ennakointia ja ajattelemuutta raumalaisilta. Onneksi tosiaan mitään sen kummempaa ei tapahtunut.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
psychodad kirjoitti:
Vastaukset kysymyksiisi:

1) Olen täysin rauhallinen
2) On, täysin väärin.
3. Ei missään tapauksessa. Se ei poista sitä tosiasiaa että jokainen vastaa omasta käytöksestään. Valvonnan puute ei ollut syy joidenkin ässäfanien törkeään käytökseen, syyllinen siihen on huono kotikasvatus, hoitamattomat mielenterveysongelmat tai alhainen älykkyysosamäärä.

No, ilmeisesti sinä olet aina täysin rauhallinen, eikä sinun mielenrauhaasi mikään asia voi horjuttaa. Ajattelin vaan kun noin kylmän rauhallisesti pudottelet noita tuomioitasi.

Itse ymmärrän fanien tunnepitoisen käyttäytymisen, sitähän fanius on. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että olisin hyväksymässä huonon käytöksen.

No, entä oliko Lukon pelaajien käytös huono Ässäfaneja kohtaan??
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
paze kirjoitti:
Hauskinta koko jutussa on että eniten kommentteja, jälleen kerran, heittää mies Espoosta joka ei yllättäen ollut paikalla tässä(kään) ottelussa. Se on niin saatanan hyvä syyllistää ja aukoa päätä kun koko käsitys tilanteen kulusta perustuu raumalaiseen lehdistöön ja keskustelupalstan anonyymeihin kirjoittajiin.

Hyvin sä psychodad vedät, taas kerran!

Minun tietoni asiasta eivät perustu lehdistöön eikä anonyymeihin kirjoittajiin, vaan ihan tuttujen silminnäkijähavaintoihin. Sinä taas et paikallakaan olleena tuntunut näkevän oikein mitään, tai ainakin kiistät kaiken. Välillä kaukaa näkee paremmin....


Joo niin vedän, itekin tykkään! Voin pistää nimmarin sulle paitaan ihan ilmaiseksi jos haluat.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
TosiFani kirjoitti:
No, ilmeisesti sinä olet aina täysin rauhallinen, eikä sinun mielenrauhaasi mikään asia voi horjuttaa. Ajattelin vaan kun noin kylmän rauhallisesti pudottelet noita tuomioitasi.

Itse ymmärrän fanien tunnepitoisen käyttäytymisen, sitähän fanius on. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että olisin hyväksymässä huonon käytöksen.

No, entä oliko Lukon pelaajien käytös huono Ässäfaneja kohtaan??

Kyllä minäkin ymmärrän fanien tunnepitoisen käyttäytymisen, mutta raja menee fyysisessä kanssakäymisessä. Räkiminen ja töniminen on järjen köyhyyttä tai patoutuneita ongelmia, ei mitään muuta. Buuaaminen ja vastaava olisi ollut ihan hyväksyttävää, siihen kaikilla on oikeus maassa jossa on sananvapaus.

Lukon pelaajien käytös ei ollut suunnattu ässäfaneille vaan omille faneille. Jos minä kotonani kerron vaikka rivoja vitsejä ja joku vieras loukkaantuu, se on heidän oma ongelmansa, ja ovesta pääsee ulos aina kun haluaa. Niin ässäfanienkin olisi kuulunut tehdä, poistua paikalta ja vaikka vähän huudella pelaajille.

Analyysisi osui kyllä aika oikeaan, minun mielenrauhaani on aika hankala järkyttää.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
psychodad kirjoitti:
...Lukon pelaajien käytös ei ollut suunnattu ässäfaneille vaan omille faneille. Jos minä kotonani kerron vaikka rivoja vitsejä ja joku vieras loukkaantuu, se on heidän oma ongelmansa, ja ovesta pääsee ulos aina kun haluaa. Niin ässäfanienkin olisi kuulunut tehdä, poistua paikalta ja vaikka vähän huudella pelaajille.

Analyysisi osui kyllä aika oikeaan, minun mielenrauhaani on aika hankala järkyttää.

Aika mielenkiitoisia tapoja teillä viettää aikaa vieraiden kanssa eli sinun kunnioituksesi muita ihmisiä kohtaan on aika heikko tai sitten sinulla on huono arvostelu kyky.

Tästä oli kysymys myös tuossa paitaepisodissakin. Hauskaksi omien fanien hengen kohottamiseksi tarkoitettu juttu riistäytyi vähän käsistä, koska muutama "vieras" ei ymmärtänytkään poistua ovesta. Mutta onneksi ei mitään tapahtunut.

Et muuten vastannut kysymykseeni.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
TosiFani kirjoitti:
Et muuten vastannut kysymykseeni.

Mielestäni vastasin, mutta selvennetään nyt jos se ei tuosta auennut. En pidä pelaajien käytöstä huonona faneja kohtaan. Se oli loistavaa käytöstä lukkofaneja kohtaan, ja ässäfanien mielipiteillä taas ei ole merkitystä kun ollaan lännen puhelin areenalla. Viihdyttäkööt ässät kotonaan omiaan, ja lukko kotonaan omiaan. Sitä yritin sanoa tuolla vertauksella....jos ei pullat maistu niin voi jättää syömättä, jos ei voitonjuhlat kelpaa, saa poistua paikalta ja nieleskellä bussissa.

Kyllä minä muita ihmisiä kunnioitan, ja olen hyväkäytöksinen ihminen. Mutta ei minulle nyt kukaan kuitenkaan kotona tule sääntöjä latelemaan.

Olisi varmaan pitänyt lukon olla vieraskorea ja hävitä, ettei käytösongelmaiset ässäteinit vaan hermostu.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
psychodad kirjoitti:
Kyllä minä muita ihmisiä kunnioitan, ja olen hyväkäytöksinen ihminen. Mutta ei minulle nyt kukaan kuitenkaan kotona tule sääntöjä latelemaan.

Olisi varmaan pitänyt lukon olla vieraskorea ja hävitä, ettei käytösongelmaiset ässäteinit vaan hermostu.

On tää kyllä uskomatonta tykitystä, ei voi muuta sanoa. Voi Ibi Love..senki jutut alkaa tuntuu pikkuhiljaa hyviltä kun käy tätä ketjua kurkkaamassa. Noh, Lukko-osiossa..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös