Lukko - Ässät 20.1.07 Voittotuuletus

  • 23 604
  • 164

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
paze kirjoitti:
Porissa vierasfanit pidetään paikoillaan kunnes halli on lähes tyhjä. Näin toimitaan kaikkialla muuallakin, paitsi Raumalla. Kokemusta on jokaisesta SM-Liigahallista IFK:n kotihallia lukuunottamatta.

Eikö tämä nyt ole aika selvä juttu:

*Porissa vierasfanit pidetään paikoillaan, kunnes PORILAISET ovat poistuneet.

*Muilla paikkakunnilla PORILAISET fanit pidetään paikoillaan, kunnes muut katsojat ovat poistuneet.

Ymmärsitkö?

Tampereella en ainakaan minä ole havainnut, että Lukko-faneja oltaisiin jouduttu erityisesti kaitsemaan ottelun lopussa: he ovat lähteneet pois katsomosta tamperelaisten kanssa yhtä aikaa.
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
H-katsomo kirjoitti:
Idean takana muuten oli Mikko Viitasen mukaan maestro Josef. Hieno ihminen.

Hienoa, että paitojen ideoijan henkilöllisyys tuli yleisemmin tietoon. Nyt Foppa tai Kupru voi seuraavassa kohtaamisessa ajella Strakan puhtaasti plekseihin sen verran kovaa, että Josef siitä eteenpäin suorastaan säikkyy patalogoja niin omien kuin vieraiden paidoissa. On sitten mielenkiintoista nähdä, että minkä näköinen keltapaitagooni sen jälkeen tulee rankaisemaan taklaajaa. ;)

No kyllä minä pidän tätä porilaisfanien väitettyä häiriköintiä (sikäli mikäli se todellisuudessa vastasi tällä foorumilla annettua kuvausta) paljon vakavampana ja tuomittavampana kuin tällaista pientä paitatempausta. On aivan totta, että minä en ainakaan jaksaisi löytää paita-asiasta mitään kauhistelun aihetta, jos se olisi toteutunut päinvastoin ja tapahtunut Porissa. Tottakai hommassa on pientä provosointia ja vastustajan nöyryytystä mukana, mutta se kuuluu lajin luonteeseen. Mukavaa, että seuraavaan paikalliskamppailuun saadaan tästä vähän lisäjännitettä, joka toivottavasti purkautuu vain kaukalon sisäpuolella, ja sielläkin ainakin kirjoittamattomien- jos nyt ei sentään pelkästään kirjoitettujen sääntöjen puitteissa.
 

Tumbi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Red Wings (Oilers), Liverpool, La Selección
Ihme nurinaa asiasta. Tuntuu, että moni fani (porilainen, raumalainen jne.) kaipaa väriä ja tunnetta nykyiseen SM-Liigaan, ja sitten kun jotain värikästä tapahtuu, ollaan itkemässä että "tämä ei jää tähän". Viime vuonna Nickersonin katsomoon kiipeämisyritys oli porilaisten mielestä ihan jees juttu, mutta nyt joku paitaepisodi kaataa maailman. No huh huh!

Taidanpa lähteä tämän kyseisen paitaepisodin jälkeen katsomaan seuraavaa Ässät-Lukko -ottelua ihan mielenkiinnosta. Kiinnostaa todellakin nähdä mitä Ässä-pelaajat vastavuoroisesti keksivät voittotuuletukseksi tasaamaan puntit mikäli voittavat kys. ottelun. Ja kiinnostaa myös nähdä, että miten tämä paitaepisodi vaikuttaa muuten ottelun tunnelmaan hallissa. Odotan sitä jäätävää vihellyskonserttia ja buuausta, kun "paitaloukkauksen" tehneet pelaajat saavat kiekon haltuunsa.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Redcoat kirjoitti:
Hienoa, että paitojen ideoijan henkilöllisyys tuli yleisemmin tietoon. Nyt Foppa tai Kupru voi seuraavassa kohtaamisessa ajella Strakan puhtaasti plekseihin sen verran kovaa, että Josef siitä eteenpäin suorastaan säikkyy patalogoja niin omien kuin vieraiden paidoissa.

Itse asiassa en usko, että Ässä-pelaajat viitsivät tämän paitaepisodin takia yhtään taklausta antaa. Enemmänkin luulisi heitä ärsyttävän esimerkiksi J-P Haatajan kommentti Ässistä Nelosen Urheiluaamussa: "Täytyy vaan pittää vauhtia piällä ni´ ne puttoo kyy´istä"

Aikanaan suuri porilainen Pasi Nielikäinen pohjusti Pitsiturnausta puheilla hippohiiristä ym. Ensimmäisessä Lukko-Ässät-pelissä Pasi lensi suihkuun tappelusta Harikkalan kanssa. Toisessa kohtaamisessa Harikkala taklasi Pasin puhtaasti pystyyn siniviivalla. Pasi keräili kamppeensa ja siirtyi vaihtoaitioon, jossa viihtyi kumarassa asennossa pitkät tovit.

Onko Porissa lainkaan noteerattu Petri Kontiolan puheita Marko Kivenmäestä? Jos nolaaminen ja nöyryyttäminen ovat pahinta, mitä porilainen voi kokea, on ihme, jos Kontiolan puheet ovat jääneet kokonaan huomiotta.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mogilni kirjoitti:
Väittäisin että toisen kirjoittajan lapselliseksi haukkuminen eli henkilökohtaisuuksiin meneminen on enemmän foorumin käyttäytymissääntöjä vastaan. En edes jaksa tarkastaa sääntöjä koska uskon niin vahvasti olevani oikeassa.
Mikäli olisit lukenut kirjoitukseni ajatuksella, olisit huomannut minun kirjoittaneen lapsellisesta käytöksestä, en lapsellisista ihmisistä. Järkevätkin ihmiset saattavat käyttäytyä typerästi ja lapsellisesti, ja mielestäni heitä on siinä tapauksessa ihan paikallaan ojentaa typerästä käytöksestään.
 

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva Suomen Mestari 2021
Holkkipolvi kirjoitti:
Tänne sitten tietoja ko. paitojen mahdollisesta teettämisestä.
Arispo.com Raumalla sellaisen saattaisi pystyä tekemään.
Eli jos joku viitsii selvitellä asiaa, niin kiinnostuneita riittänee yllin kyllin.

Tilannetta tutkitaan Lukon toimistolla ja asiaa on jo lähdetty viemään eteenpäin fanikama vastaavalle. Joten mahdollisesti paitoja voi pian jo ostaa Lukon fanituote kaupasta.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Harvinaisen viisaasti sanottu Santalalta, ja juuri niin kuten itsekin tuota asiaa ajattelen nyt kun suurimmat ja makeimmat naurut on naurettu.

Kyse ei sentään ollut mistään rikoksesta, eikä pelikään ollut kuin yksi 56:sta runkosarjan matsista joten eiköhän tämä asia rupea kohta jo olemaan valmista pässinlihaa.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kyllähän Santala ihan fiksun poliittisesti sanoo ei siinä mitään, mutta tuossa tilanteessa tuo lyödyn lyöminen oli vain liikaa.

No kyllähän paras kosto tilanteeseen on se että ensi kohtaamisessa joku nappaa Strakan puhtaalla niitillä pois pelistä. Sitten taitaa itku tulla eri suunnasta...
 

H-katsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko 2004-2005, Napoli
Vastaas korkki rehellisesti nyt, tai sitten myöhemmin kun jälkikasvu ei kurki olan yli, olisitko tyytyväisenä myhäillyt porilaiselle hulluudelle, jos tämänkaltainen episodi oltaisiin nähty Porissa? 4-1 kotivoiton jälkeen Rob Hisey valkoinen t-paita päällä, jossa etupuolella We Love Ässät ja selässä No fox. Olisiko käynyt raumalaisia sääliksi, kun valmiiksi lyötyjä noin pahasti kurmootetaan? Ja ennen kaikkea olisitko moralisoinut täällä, miten saa SM-liigan runkosarjan kotivoittoa pelikavereiden kanssa tuulettaa?
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun näistä hokin kirjoittamattomista vastustajan kunnioittamissäännöistä on täällä peistä taitettu, muistuu vaan hyvin mieleen tapaus viime kaudelta.
Porin pormestari Nickerson oli sen ainoan voittonsa tappelusta Lostedtia(?) vastaan saanut.

Kovasti leikattiin kurkkua ja käsiä pyyhittiin puhtaaksi ja tuulettelut päälle. Ja Isomäki hurrasi seisaaltaan..
 

icehall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät , Porin Kärpät
Kyllä on tämä paitaepisodi saanut naurettavat mittasuhteet :)
Olin peliä katsomassa ja komiat paidat oli äijät kyhänny!! Minulle kuten myös monille muille Patakannattajille (toivon) ei nuo paidat kyllä herättänyt mitään tunteita.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
korkki kirjoitti:
No kyllähän paras kosto tilanteeseen on se että ensi kohtaamisessa joku nappaa Strakan puhtaalla niitillä pois pelistä. Sitten taitaa itku tulla eri suunnasta...

Millä tavalla pelaajan loukkaantuminen on rinnastettavissa johonkin voiton juhlintaan? Kyllä on joillain porilaisilla nurinkuriset aivot.

"ruvetaa hei tiäksää väkivaltaseks, ku ne kehtaa juhlii voittoo tiäksää"

Menkää itseenne, aikuiset ihmiset.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mdawg kirjoitti:
Paidat myyntiin nyt ja heti!

Ostetaan porukalla korkillekin pari niin tulee parempi mieli.
Olette myöhässä. Tuli juuri hankittua polttopuuta...

Ja H-Katsomolle. On tietysti helppo sanoa että en olisi kovinkaan paljoa hehkuttanut asiasta jos Hisey ja kumppanit olisivat tempun tehneet. Mutta kuten olen sanonut niin vaikka miten selitellään että tuo oli kotifaneille niin olisivat sitten pitäneet sitä paitaa jossain muussa yhteydessä kuin paikallispelissä. Eikö lukko järjestä ikinä mitään fanitapahtumia tai vastaavia?

Nickersonin kurkunleikkaus oli typerää, sen myönnän enkä mielestäni ole asiaa puolustellutkaan...

EDIT:
psychodad kirjoitti:
Millä tavalla pelaajan loukkaantuminen on rinnastettavissa johonkin voiton juhlintaan? Kyllä on joillain porilaisilla nurinkuriset aivot.
Taas välähtää Espoossa. Jääkiekko on edelleen taklauspeli vaikka papereissasi mitä tahansa lukisikin... EDIT2: Ja samat sanat takatukalle. Jos kaveria taklataan kuitenkin koko ajan ja sitten sattuu kerran osumaan niin sopivasti että saa vaikka jonkun pikku kolhun eikä tuossa pelissä enää saa jatkettua niin olen itse ainakin tyytyväinen. Ei sen enempää tartte sattuakaan mutta tuo yksi peli jää kesken niin se olisi kyllä sopivin ratkaisu tilanteeseen. (mitään puujalkoja ei tartte tulla semminkin kun niitä harvemmin tulee puhtailla taklauksilla)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
korkki kirjoitti:
Kyllähän Santala ihan fiksun poliittisesti sanoo ei siinä mitään, mutta tuossa tilanteessa tuo lyödyn lyöminen oli vain liikaa.

No kyllähän paras kosto tilanteeseen on se että ensi kohtaamisessa joku nappaa Strakan puhtaalla niitillä pois pelistä. Sitten taitaa itku tulla eri suunnasta...
Kyllä sinulla korkki on mennyt puurot ja vellit sekaisin? Psychodadin tavoin kysyn: Miten harmittomat voitonjuhlat pitää rinnastaa Strakan kolaamiseen? Yritettiinhän Josefia ajella jo ennen voitonjuhlia koko ottelun ajan, mutta eipä se Strakaa paljon haitannut. Kauden ehkä komein maali ja pari syöttöpinnaa siihen päälle. Muiden muassa elli koitti ajaa Strakaa ihan kyynärpäällä, mutta sekään ei auttanut. Ei Straka ole Kivenmäen kaltainen neiti, joka pikku töytäisystä paskoo housuihinsa. Kyllä Strakaa voi ja pitääkin ajella, mutta älä silti rinnasta voitonjuhlia mihinkään muuhun epäolennaiseen.

Muutenkin tämä on sinulle, korkki, tainnut ottaa luonnon päälle eniten. Relaa nyt vähän ja ala keskittyä loppukauteen ja tulevaan kesään.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Rafael kirjoitti:
Edes huumorin varjolla vastustajan logon häpäisy ei ole kovinkaan kunnioitettavaa. Täällä päin niitä logoja ainakin arvostetaan. Niin vastustajan kun omaakin.

ihan OT, mutta olin tuossa eräässä Tappara-henkisessä pubissa käymässä joku aika sitten ja siellä oli ainakin seinällä sellainen kuva jos oli teurastettu/tapettu Ilves ja alla luki Tappara. Itse ainakin hörähdin asialle, että onpas erilainen:)

edit. ja tästä tunteitten kuohahtamisesta. Taitaa olla sillä lailla, että raumalaiset ovat olleet suurimmaksi osaksi vain kettuilemassa tässäkin ketjussa Poriin päin. Vain muutama viesti on ollut jossakin mielessä asiallinen.

Mainittakoon, että itse seuraan lähinnä jääkiekkoa itseään, jonka lisäksi olen Lukon puolella.

Ja miten Strakan ajeleminen liittyy tähän paikallispeli touhuun? No, siten, että Ässien olisi pitänyt jo aikaa sitten yrittää pommittaa liigan parhaimpia pelaajia, mutta jos vasta tästä innostuvat niin kyllä on ammattimaisuus kaukana.

Tämä episodi tuo ainakin lisäväriä seuraavaan otteluun ja mielenkiinnolla odotan sitä hetkeä Isomäessä, mikäli Ässät voittaa ottelun:) Keksivätkö jotain vai vetävätkö tylyn linjan ja vittuilevatko tekemättä mitään? Se se vasta olisikin osoitus, että ei jaksa kiinnostaa raumalaisten touhut!

Poriin kaikki katsomaan seuraavaa peliä!
 
Viimeksi muokattu:

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
korkki kirjoitti:
Taas välähtää Espoossa. Jääkiekko on edelleen taklauspeli vaikka papereissasi mitä tahansa lukisikin...

Sinä et toivonut pelkkää taklaamista, vaan pelaajan loukkaantumista taklauksen seurana. Sairasta paskaa, mutta mitä muuta olisi voinut odottaakaan. Valitettavan alas on ihmisyys vajonnut. Olet sen verran vähän kirjoitellut nyt lukkopuolelle että olin jo unohtanut.

Ja miksi juuri Straka? Olihan se paita päällä muillakin? Sinä siis toivot loukkaantumista lukon parhaalle pelaajalle, koska lukon pelaajilla oli pelikorteista tuttuja kuvioita paidoissaan. Masentavaa luettavaa, kun tietää että samassa maailmassa joudutaan asumaan.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
masaman kirjoitti:
Taitaa olla sillä lailla, että raumalaiset ovat olleet suurimmaksi osaksi vain kettuilemassa tässäkin ketjussa Poriin päin. Vain muutama viesti on ollut jossakin mielessä asiallinen.

Saman huomion olen tehnyt itsekin. Eipä tähän ketjuun muutenkaan kovin moni Ässäfani ole edes kirjoittanut. Kertonee siitä, että lukkofanien itsetunto alkaa olemaan viime kauden jäljiltä taas huipussaan ja tämä "paitaepisodi" on saanut voitonriemun ja Ässäfanien nöyryyttämisen kautta kivan tunteen puseroon. Mikäs siinä. Se kai sen koko jutun juoni olikin.

Itse kyselen silti edelleen, että mikä helvetin paita?
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onhan tämä paitajuttu saanut jo käsittämättömät mittasuhteet. Tuntuu vähän siltä, että tämä oli vain piste iin päälle, jäävuoren huippu tai se viimeinen pisara, joka ylitti porilaisten vitutuskynnyksen. Saivat jonkun "oikean" syyn purkaa ahdistustaan, kun heidän joukkueensa kaukalossa on niin karulla tavalla romahtanut ankeaan arkeen viime keväisen kliimaksin jälkeen ja Satakunnan kiekkoherruus on palannut Raumalle.

Tämä aihe alkaa surkuhupaisuudessaan olla samaa luokkaa, kuin 2004 Pitsiturnauksen Harikkala-Nielikäinen 15 sekunnin tanssituokion aiheuttama juupas eipäs -väittely. Eipä tarvitse kovin kummoinen kipinä olla, kun syttyy komea roihu Lukon ja Ässien kannatajien välillä. Ja sitten kun jotkut täällä palstoilla vielä ikäänkuin heittävät bensaa nuotioon, niin eihän tämä kinastelu lopu muuta kuin ehkä moderaattorien väliintulolla.
 
Viimeksi muokattu:

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
psychodad kirjoitti:
Ja miksi juuri Straka? Olihan se paita päällä muillakin? Sinä siis toivot loukkaantumista lukon parhaalle pelaajalle, koska lukon pelaajilla oli pelikorteista tuttuja kuvioita paidoissaan. Masentavaa luettavaa, kun tietää että samassa maailmassa joudutaan asumaan.
Straka siksi että (tästä ketjusta?) Jatkoajassa on tullut ilmi että idea oli hänen.

Olen jo pidempään pitänyt ikävänä sitä että raumalaisia on olemassa, mutta täällä jatkoajassa olen huomannut mikä on raumalaisiakin pahempaa. Espoolaistunut raumalainen.

Tuo tekstisi mitä lainasin on kyllä jo niin naurettavaa vääntämistä että olen surullinen niiden ihmisten puolesta joiden kanssa joudut väittelemään oikeassa elämässä.

Masennu rauhassa, mutta älä kuuntele HIM:ä ettei tule liian pahoja ajatuksia mieleen (hymiö)...

EDIT: En mä jaksa tästä enää vääntää kun yksi ihminen käsittää asiat (tahallaan?) miten sattuu. Aina sama juttu näköradiomiehen kanssa, pakko tehdä kärpäsestä härkänen ja joskus jotain vieläkin isompaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eino_Mies kirjoitti:
Onhan tämä paitajuttu saanut jo käsittämättömät mittasuhteet. Tuntuu vähän siltä, että tämä oli vain piste iin päälle, jäävuoren huippu tai se viimeinen pisara, joka ylitti porilaisten vitutuskynnyksen. Saivat jonkun "oikean" syyn purkaa ahdistustaan, kun heidän joukkueensa kaukalossa on niin karulla tavalla romahtanut ankeaan arkeen viime keväisen kliimaksin jälkeen ja Satakunnan kiekkoherruus on palannut Raumalle...

Ehkä nyt enemmäkin kysymys raumalaisten purkautumisesta, sillä tässä ketjussa ei montaa Ässä kannattajaa ole, joka paitaepisodin tuomitsisi.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
korkki kirjoitti:
No kyllähän paras kosto tilanteeseen on se että ensi kohtaamisessa joku nappaa Strakan puhtaalla niitillä pois pelistä. Sitten taitaa itku tulla eri suunnasta...

Kosto... voi jumalauta!

Kuinkahan moni porilaisvaimo sai puhtaasti turpaansa lauantai-iltana?

Mielenkiintoinen fakta muuten on se, että suomalaisissa järjestäytyneissä rikollisjärjestöissä (prätkäjengit ym.)on prosentuaalisesti eniten porilaisia tai porilaislähtöisiä jäseniä. Miksiköhän tuo on niin kovin helppo uskoa?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
korkki kirjoitti:
Straka siksi että (tästä ketjusta?) Jatkoajassa on tullut ilmi että idea oli hänen.

Jatkoajasta on myös tullut ilmi että Kivenmäki matkaa Sveitsiin, Raumalle ja jatkaa siinä sivussa vielä porissa ja pelaa myös kärpissä. Jatkoajasta on tullut ilmi paljon monia asioita. Sinä sitten pidät tuota taivaan totena, mikä ei minua yllätä yhtään.

korkki kirjoitti:
Olen jo pidempään pitänyt ikävänä sitä että raumalaisia on olemassa

Sinussa on aidosti Hitlerin ainesta. Minua taas ei sieppaa porilaisten olemassaolo pätkääkään, mutta tyhmiä ihmisiä en ole oikein koskaan sietänyt, joten joidenkin kanssa menee väkisinkin sukset ristiin. Se on tietysti minun heikkouttani, mutta ei sitä nyt ihan kaikkea älyttömyyttä vaan voi olankohautuksella sivuuttaa. Kuten sitä että perheenisä suu vaahdossa toivoo muitten ihmisten loukkaantumista, ja tuntee aitoa vihaa jotain ihmisryhmää kohtaan sillä perusteella missä he asuvat.

korkki kirjoitti:
En mä jaksa tästä enää vääntää kun yksi ihminen käsittää asiat (tahallaan?) miten sattuu. Aina sama juttu näköradiomiehen kanssa, pakko tehdä kärpäsestä härkänen ja joskus jotain vieläkin isompaa.

En tunne näköradiomiestä, mutta sinähän toki jaksat vääntää asiasta suu vaahdossa maailman tappiin asti. Mitä väärinkäsityksiä tässä nyt on sattunut? Sanoit harvinaisen selvällä suomen kielellä että haluat pelaajan loukkaantuvan fyysisesti. Kuka täällä tekee kärpäsistä härkäsiä? Lukko juhlii kotihallissaan voittoa paikallisvastustajasta paidoissa joissa on pelikorteista tuttu patakuvio, ja sinä haluat että pelaajat loukkaantuvat tuon takia. Jaa että minä teen kärpäsestä härkäsen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös