Liverpool FC 2013–2014

  • 145 031
  • 708

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Vittu että vituttaa tämän päivän peli. Olin 50-vuotispäivillä, ja myöhästyin alusta. Ajoin kuin hullu lumituiskussa kotia ja löin töllön päälle. Tilanne oli 4-0 ja ilotulitus ohi. Tuon jälkeen matsi oli vain pelailua. Arsu yritti, muttei päässyt paikoille. Lopusta jäi mieleen Sterlingin yhä lisääntynyt itseluottamus ja nopeus. Coutinho oli myös erinomainen. Saakelinmoista vuoristorataa tämä kausi, onneksi huonoa peliä seuraa heti hyvä esitys. Eihän vain seuraava peli mene vihkoon, eihän?
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Eihän vain seuraava peli mene vihkoon, eihän?
Heh. Jo keskiviikkona on seuraava matsi, ja tottakai pupelluksen paikka kun matkataan Craven Cottagelle jumbo-Fulhamin vieraaksi. Tällä hetkellä on kyllä luottavainen olo mutta saas nähdä kuin käy kun LFC:sta on kyse.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Vieläkö Steven Gerrardin peluuttaminen DM-roolissa on Andille ja muille kaamea asia?
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Vieläkö Steven Gerrardin peluuttaminen DM-roolissa on Andille ja muille kaamea asia?
Jos eilistä matsia miettii, niin eihän siellä kenenkään esitys ollut niin kaamea asia. Kapukin saa yhden typerän rankkaritaklauksen helposti anteeksi kun oma joukkue on ensin paukuttanut viisi maalia. Pallollisenahan kapu eilenkin näytti olevansa edelleen yksi sarjan vaarallisimpia erikoistilanteissa, ja sekin on kyllä yksi erittäin hyvä syy pitää miestä kentällä. Ja vielä kun se saisi vähän tarkkuutta ja huolellisuutta lyhyempiinkin syöttöihin niin hyvä tulisi.

En pahoittaisi mieltäni jos eilisellä mallilla mentäisiin loppukausi, eli käytännössä melkein kahden miehen pohjalla puolustussuuntaan. Tällöin Henderson lähellä Gerrardia kyllä täydentää loistavasti noita Stevien heikkouksia, ja ollaan kyllä vahvoilla varmasti. Vaihtoehtojakaan ei ole siirtoikkunassa tullut ja loputkin ovat vempassa, joten ei tässä pääse edes oikein jossittelemaan.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
BBC Sport - Fulham v Liverpool in doubt due to London Underground strike
Fulham-peli on vaarassa metrolakon takia, Lontoo on Lontoo.
Ei nyt onneksi sentään menty perumaan tuota matsia. Tänään olisi mahdollisuus ottaa kärkeäkin voitolla kiinni vähintään piste, kun Chelski puppeloi eilen WBA:n vieraana. Tasuriinkin on kai oltava lähtökohtaisesti tyytyväinen kun vieraissa pelataan, mutta peliesityksen jälkeen voi olla toki eri mietteet. Toivottavasti Fulham avaa kotona hieman enemmän peliään, eikä parkkeeraa Onnibussia omaan boksiinsa, sillä tuo bussin murtaminen on ollut Liverpoolille vaikeaa, samoin kun niiden harvojen vastahyökkäysten puolustaminen mitä vastustaja on noissa matseissa saanut.

http://www.liverpoolfc.com/news/latest-news/155129-reds-provide-quintet-injury-update
Sairastuvalta ei vielä apuja ole pariin matsiin luultavasti tulossa. Seuran tiedotteen mukaan Agger ja Johnson ovat jo treeneissä käyneet pari päivää, mutta Sakho, Lucas ja Enrique ottavat vielä oman aikansa. Helmikuun lopulla pitäisi olla laajempi rinki taas käytössä.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Avauskokoonpano tänään muuttumaton Arsenal matsista:

Liverpool: Mignolet, Flanagan, Cissokho, Toure, Skrtel, Gerrard, Henderson, Sterling, Coutinho, Suarez, Sturridge.
Penkillä: Jones, Agger, Kelly, Allen, Moses, Teixeira, Aspas.

Jos menee hyvin niin nähtäisiinkö Teixeira kentällä tänään? BR on ainakin haastatteluissa taannoin kehunut nuorukaisen otteita. Agger on palannut penkille asti myös.

Suht luottavaisena että Fulhamin puolustus myllätään tänään, mutta onhan ennenkin lähdetty takki auki tuollaisen edellismatsin jälkeen.
 

RustEnuff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Avauskokoonpano tänään muuttumaton Arsenal matsista:

Liverpool: Mignolet, Flanagan, Cissokho, Toure, Skrtel, Gerrard, Henderson, Sterling, Coutinho, Suarez, Sturridge.
Penkillä: Jones, Agger, Kelly, Allen, Moses, Teixeira, Aspas.

Jos menee hyvin niin nähtäisiinkö Teixeira kentällä tänään? BR on ainakin haastatteluissa taannoin kehunut nuorukaisen otteita. Agger on palannut penkille asti myös.

Suht luottavaisena että Fulhamin puolustus myllätään tänään, mutta onhan ennenkin lähdetty takki auki tuollaisen edellismatsin jälkeen.

Kolo-Skrtel kaksikko jatkaa taas tasollaan. Vaikeaksi tehdään muun joukkueen peli, kun nämä kaksi sankaria laittaa kapuloita rattaisiin.

Olen satavarma, että puolikuntoiset Kelly ja Agger olisivat varmempi valinta toppari kaksikoksi. Turha haaveilla Mestarien liiga -paikasta, jos topparit antavat näin paljon eteen näitä heikoimpia vastaan!
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Olen lähes hengästynyt pelistä. Siis tämä joukkue, mihin kykeneekin tai ei, huuuh. No, saatiin 3 pistettä. Kiitos koko joukkueelle, ei muuta nyt.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Olen lähes hengästynyt pelistä. Siis tämä joukkue, mihin kykeneekin tai ei, huuuh. No, saatiin 3 pistettä. Kiitos koko joukkueelle, ei muuta nyt.

Vähän samanlaiset fiilikset mulla. Onneksi meillä on noin laadukas hyökkäyskalusto, että kestetään Skrtel-Toure -kaksikkoa. Hyvää on se, että kun Agger palaa kehiin, ei Tourea tarvi peluuttaa ollenkaan. Sakho vielä sisään, niin pääsee slovakkikin taas penkille, minne pääsääntöisesti kuuluukin.

Mutta olihan vaikea peli, ja siksi todella arvokkaat kolme pinnaa. Sitä paitsi tällaisen matsin voittaminen lopulta antaa jengille varmasti järjettömän lisäbuustin seuraaviin matseihin. Sunnuntain cup-matsiin Rodgersin kannattais miettiä todella tarkasti, kannattaako kaikkia avainjätkiä peluuttaa täyttä aikaa. Ehkä Suarez vois aloittaa penkillä. Neljäs sija kun on tärkeämpi kuin cup-voitto.
 

Sanchez

Jäsen
Tärkein, eli kolme pistettä mitä lähdettiin hakemaan saatiin. En muista milloin viimeksi oltaisiin tultu takaa ja lisäajalla tehty maali, huikeeta! Itse peli oli aika hirveän näköistä kaikin puolin. Poolilla on kyllä suuria vaikeuksia näitä "bussi"- joukkueita vastaan.

Paljon kertoo kyllä pelistä se, että puolustusnelikon paras oli tänään Aly Cissokho. No Agger taas Skrtelin kaveriksi seuraavaan peliin.

Tuo Cup- matsi voitaisiin kyllä vetää B- miehistöllä kokonaan, ja keskittyä CL-paikan varmistamiseen. Ibe (Sterling), Teixeira (Coutinho), Luis Alberto (Henderson), Aspas (Suarez) ja Kellyä (Cissokho) kehiin vain. Tarvittaessa nuo suluissa olevat sitten vaihdosta sisään.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Kolo-Skrtel kaksikko jatkaa taas tasollaan. Vaikeaksi tehdään muun joukkueen peli, kun nämä kaksi sankaria laittaa kapuloita rattaisiin.

Kumpi kaksikko on vaarallisempi? Kolo-Skrtel vai Sturridge-Suarez? Molemmat aiheuttavat kuitenkin aika paljon maaleja ja paikkoja pelissä.

Vittu kun vitutti tämä poolin peli eilen. Katsoin vikan vartin ja siinä näytti jo hyvältä, että Fulham tasurin nipistää. Sitten joku täysvatipääpakki aiheuttaa rankkarin tilanteessa, jossa sitä ei olisi todellakaan pitänyt alkuunkaan aiheuttaa.

No hyvä Poolille. Kyllähän sarjajumbo pitää voittaa kerta kerrasta. Vaikka tiukoille menikin.

Omissa laskelmissani Spursin haaveet lähes utopistisesta nelossijasta eivät kaadu siihen, että Pool ottaa voittoja. Omissa laskelmissani kauden lopussa City ja Chelski kamppailevat mestaruudesta, Pool on selkeähkö kolmonen ja arse ja Spurs taistelevat nelossijasta. Tämä siis siinä tapauksessa, että Spurs jostain ihme syystä jatkaa hyviä esityksiää. Mutta Pool on aika lailla varmasti arsen edessä lopullisessa sarjataulukossa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Uskaltaisiko sitä vielä haaveilla...?

Hienot 3p, kiitos Gerrard. Upea ulkosyrjäsyöttö siihen Sturrigen maaliin, ja pilkku sisään lopussa. K.Touren oli taas... noh, oma itsensä.

Sarjalla 16-5-5 ollaan vain 4p kärjen perässä, joten kaikki on kyllä niin mahdollista kun vaan voi olla. Hieno kausi menossa!
 
Viimeksi muokattu:

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Ei pitänyt kauhea yllätys olla että tiukkaa tulisi Craven Cottagella, mutta olihan tuo taas ihan nitro matsi. Onneksi Riether lopussa hölmöili ihan yhtäpaljon kuin Kolo tai Skrtel aiemmin. Kolon kannalta on surullista että noita "pikku" lapsuksia sattuu nyt useamminkin samalle kaverille, mutta toivottavasti mies ei sitä tahallaan tee. Skrteliä ei kannata ihan kauheasti eilisestä dumailla, sillä kaatoihan mies Arsenalin 10 minuutin aikana muutama päivä sitten. Lisäksi tilanne voisi näyttää paljon pahemmalta Liverpoolin kannalta mikäli Skrtel ei olisi loukkaantumisten aikana kuitenkin nostanut selvästi tasoaan alkukauteen verrattuna. Saa nähdä kun Agger ja Sakho kuntoutuvat, niin jatkaako Rodgers fetissiään ja noita toipilaita ei samaan aikaan kentälle laiteta... Tuo puolustus täytyy vaan saada tavalla tai toisella rauhoitettua, koska otteet heijastuvat pahasti myös Simonin otteisiin maalilla. Eilen toisessa maalissa nähtiin hyvin kun mies jäätyi kantapäilleen lähes viivalle, vaikka kukkupallo leijasi vitosen viivan sisään. Osansa voi toki olla myös sillä että miehen ulostulotkin on hieman haparoivia olleet ajoittain.

Hyökkäyksessä on hyvä kun ratkaisijoita ilmaantuu nyt laajemmaltikin kuin Luis. Luisilla muutaman ottelun kuiva kausi menossa, mutta paikkoja siunaantuu miehelle ja muille kyllä riittävästi otteluiden voittamiseen. Gerrardin ulkosyrjäneppari Danielille oli kyllä loistava osoitus hyvästä potkutekniikasta.

Samaa mieltä että FA Cupissa kannattaa avainpelaajia säästellä, koska sarjassa on nyt todella suuret panokset pitkälle kevättä.

Teixeira oli mukava nähdä kentällä vähäisinkin minuutein, ja debyytti meni portugalilaisella ihan hyvin, vaikkakin olisi voinut lopussa vielä maalilla sen kruunata vastahyökkäyksestä. Rodgersille hatunnosto että otti tuon vaihdon tiukassakin tilanteessa.

Haaveilla voi aina...eriasia sitten mistä. Mahdollisuudet tässä on mihin vaan. Kärkisijoista aina lähes europelien ulkopuolelle asti. Sarjan kannalta tietysti loistavaa myös että useita joukkueita on vieläkin noin tiukassa nipussa!
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Nyt en ole vähään aikaan nähnyt poolin pelejä, mutta olen huolestunut. Mikä on saanut rotan hyytymään maalinteossa? Pelaako hän jotenkin alempana vai mikä on? Sturridge tulee vielä maaleissa ohi kohta.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ihmettelen FA Cupin vähättelyä täällä. Itse olen katsonut FA Cupin finaaleita 70-luvun alusta alkaen Ylen kanavilta. Ainakin itselleni FA Cup on erittäin tärkeä kilpailu. Niin käsitykseni mukaan on myös briteille. Eli ei mitään säästelyjä cup-matsiin vaan parhaalla jengillä Emiratesille.

Hieno voitto eilen, vaikka tuo topparikaksikko on suorastaan katastrofi. Itse haaveilen vielä jopa mestaruudesta, koska kärkijoukkueita (ManC, Chelski, Spurs) tulee vielä Anfieldille ja muutkin joukkueet pelaavat keskenään ristiin. Nämä vierasmatsit häntäpään jengejä vastaan pitää vain hoitaa. Ja uskon ja luotan, että eilinen voitto nosti joukkuehengeä ja taistelutahtoa tuleviin matseihin.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Nyt en ole vähään aikaan nähnyt poolin pelejä, mutta olen huolestunut. Mikä on saanut rotan hyytymään maalinteossa? Pelaako hän jotenkin alempana vai mikä on? Sturridge tulee vielä maaleissa ohi kohta.
Pelannut enemmän vasemmalla laidalla Sturridgen ollessa puhtaana kärkimiehenä ja tainnut osua pari kertaa tolppaan. Eipä tässä sinänsä hätää ole, näihän se menee. Vain Messi ja Ronaldo iskevät maaleja läpi kauden tasaisesti, muilla tulee näitä katkoksia maalinteossa. Onhan tässä toki mennyt jo peräti kolme matsia ilman maalia, joten on syytäkin panikoida - varsinkin kun Liverpool on tehnyt näiden kolmen matsin aikana vain yhdeksän maalia.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Suarez voi nyt pelata enemmän joukkueelle kuin vain tehdä itse maaleja, kun Sturridge palasi peleihin mukaan. Suarezilla on ollut huono tuuriakin, kun parissa viimeisessä pelissä laukaukset ovat osuneet tolppaan, eikä maaliin. Suarez on sellaisessa kunnossa juuri nyt, että hän tuo voittavaa hyötyä Liverpoolille jokaisessa pelissä, vaikka ei itse tekisi pelissä yhtään maalia.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Sturridge on nopeampi kuin Suarez, ja eilenkin nähtiin Gerrardin nepparin jälkeen että kolmen askeleen jälkeen vastustaja oli kaksi askelta Sturrea jäljessä. Tuon BR sanoi aiemmin jo syyksikin että Suarez on laitettu enemmän laitarooliin(kuitenkin aika vapaastihan Liverpoolin hyökkäyksessä paikkoja saa vaihtaa), koska pelaa vielä enemmän joukkueelle, ja Sturridge piikissä on pahin myrkky vastustajan hitaille toppareille kuten Arsenal ja Fulham matsitkin osoittivat.

Kempes: En tiedä onko ainakaan omalta kohdaltani FA Cupin väheksymistä, mutta kyllähän sarjatilanteen tärkeys on luultavasti monella nyt etusijalla. FA Cup on itsessään ehkä viihdyttävin jalkapallon kilpailu aina alkukierroksista lähtien. Mutta nyt kun kerran Liverpoolilla on mahdollisuus vähintään CL-paikoille tunkea niin FA Cupin merkitys pienenee. Muutama vuosi sittenhän tämä oli taas toisinpäin. Liigassa kynnettiin Kennyn johdolla, mutta tuli titteli kaljacupista, ja silloinhan cupit olivat prioriteeteissa korkeammalla koska niidenkin kautta oli mahdollisuus päästä sentään torstain euroliigan herruusotteluihin..
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Minä en lähtisi harrastamaan rotaatiota. Ei näitä pelejä nyt niin älytöntä määrää ole jäljellä, kyllä tuollainen rasti pitää jaksaa jokaisen. Sitäpaitsi, nyt kun joukkueessa on hyvä flow päällä, miksi ihmeessä sitä pitäisi rikkoa pelaajavaihdoilla. Jos ottelu on hyvissä ajoin selvä (mihin en kyllä usko pätkääkään), niin sitten lepoa esim. Gerrardille, Coutinholle ja Sterlingille.

Ainoana vaihtona tekisin Touren suhteen. Kauniisti kiittäisin palveluksista, mutta siirtäisin kohteliaasti penkin puolelle ja pyytäisin Daniel Aggeria siirtymään avaukseen omalle paikalleen Skrtelin rinnalle.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Kaksipiippuinen miekka tuo rotaatio. Kuten tuossa sanoit, niin kyllä pelaajien ainakin jaksaa pitäisi ja voisi se flowkin mennä off-tilaan. Itse lähtisin hieman rotaatiota harrastaen ihan senkin takia että haluaisin välttää loukkaantumisia niin pitkälle kuin mahdollista, enkä välttämättä niinkään jaksamissyistä. Nykyiset vempat riittävät jo hyvin. Toisaalta ykkösmiehistöllä(miksei myös parilla vaihdollakin) tuosta olisi hyvät edellytykset jatkoon, sillä Arsenalin odottaisin myös kierrättävän pelaajiaan ja säästelevän heitä myös noihin ennalta aika koviin Bayern-matseihin.

Agger voisi kyllä jo palatakin Touren paikalle, mutta onko vielä aloituksen vaatimassa suht täydessä kunnossa? Juurikin Aggerin kaltaisen pelaajan kohdalla sitä loukkaantumista uudelleen pelkää kaikkein eniten.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Minä en lähtisi harrastamaan rotaatiota. Ei näitä pelejä nyt niin älytöntä määrää ole jäljellä, kyllä tuollainen rasti pitää jaksaa jokaisen.

Tästä olen täysin samaa mieltä. Muilla kärkinelikon joukkueilla on myös CL-ottelut FA-Cupin lisäksi. Okei, heillä on hieman leveämpi ja tasokkaampi pelaajarinki, mutta kyllä loppukausi pitää jaksaa ja yrittää aina ykköskokoonpanolla. Pitää toivoa, että ManC ja Chelsea menee CL myös seuraavalle kierrokselle. Arsenalille on ihan sama, heidän kuntokäyrä on laskeva enkä koko kaudella ole pitänyt niitä mestarisuosikkina. Ei ilman kunnollista hyökkääjää voi pärjätä, yksi tusinaranskalainen ei vain riitä.
 

Betoz

Jäsen
Ihmettelen FA Cupin vähättelyä täällä. Itse olen katsonut FA Cupin finaaleita 70-luvun alusta alkaen Ylen kanavilta. Ainakin itselleni FA Cup on erittäin tärkeä kilpailu. Niin käsitykseni mukaan on myös briteille. Eli ei mitään säästelyjä cup-matsiin vaan parhaalla jengillä Emiratesille.
Ymmärrän näkemyksesi, onhan tuo legendaarinen skaba. Myös minä olen ymmärtänyt, että lädit arvostavat FA Cupin korkealle.

Kuitenkin lähtisin ajattelemaan ensi kautta tässä asiassa. FA Cupin voittaja ei houkuttele yhtään ketään joukkueeseen. Sen sijaan mahdollisuus pelata Champions Leagueta palauttaa meidät taas kärkikahinoihin kesän hankintoja tehdessä.

Jos pääpalkintona olisi pääsy Tsämppäriin, niin panostus voisi olla hieman korkeampi. Pooli ei pelaa "mitään" tällä kaudella, mutta silti on kokoajan äijää lasaretissa ja kentällä on toureja ja skrteleitä. Vituttaisi hieman, jos joku joukkueen tärkeimmistä pelaajista loukkaantuisi "vain" FA Cupin pelissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös