Liverpool FC 2013–2014

  • 144 870
  • 708

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ollaanpas täällä taas herkkiä Gerrardin puolesta, joka pelasi loistokauden.

Joo, toki tein sen virheen kun lainasin sinun viestiäsi - ei ollut tarkoitus kohdistaa tätä Sinuun. Mutta tosiaan lähinnä hämmästelin tuota yllä mainittua missä media (tottakai luonnollisesti) tarttui tuohon Chelski pelin virheeseen.

Mutta eteenpäin on menty.
 
jos tilanne olisi se, että Pool olisi nostellut kannua, myös Anfieldilla olisi laulettu Gerrardin (sekä myös muiden) nimeä.

Mä olen käynyt kerran myös Anfieldillä. Siellä raikasi useaan kertaan tällainen laulu:

Oh Manchester (Oh Manchester)
It's full of shit, it's full of shit
Oh Manchester is full of shit
It's full of shit, shit and more shit
Oh Manchester is full of shit.

Ilmeisesti tuo on sitten sitä aitoa ja oikeaa futiskulttuuria, jota Etihadilta ei löydy.

Vaikka tartuitkin provoon, niin lainatussa kohdassa on itseasiassa hyvä pointti. Jotenkin oudolta kuulostaa, että ilkutaan vastustajalle sen sijaan että juhlittaisi omaa joukkuetta ja palkittaisiin omia pelaajia henkilökohtaisilla chanteilla.

Sanoinko, ettei palkittu? Määrällisesti selvästi enemmän tsänttejä laulettiin City-pelaajille ja -koutsille, mutta yksittäisistä värssyistä Gerrard-laulu keräsi eniten "soittokertoja". Käsittääkseni sitä on laulettu viime viikkoina stadioneilla ihan joka puolella Englantia, koska se on niin pirun tarttuva ralli:
gerrard slipped on his arse - YouTube

Esimerkkeinä muista lauluista mainittakoon vaikka:
"Here's to you, Vincent Kompany, City loves you more than you will know, wow-wow-wow."

"Sheikh Mansour went to Spain in a Lamborghini, brought us back a manager: Manu Pellegrini."

"Pablo Zabaleta, he is the fucking man! He is an Argentinian, he's harder than Jaap Stam! He plays in blue and white for Pellegrini's men! And when we win the league, we'll sing this song again!"
 
Viimeksi muokattu:

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
No eipä tuosta City-fanien hoilaamisesta kannata hernettä nenään vetää. Osoittaa vain sen, että Gerrard on arvostettu legenda, ei siellä kenen tahansa nimeä hoilata. Ja onnittelut täältä Citylle, yli 100 maalia kaudessa osittaa, että myös City pelaa viihdyttävää jalkapalloa jota on kiva katsella.
Eipä silti, vitutus on ollut kova kolmen viime pelin aikana. Enemmän oli tarjolla, mitä syksyllä osasi edes unelmoida. Mutta kyllä tästä kuitenkin paljon positiivista jäi käteen. Parasta oli Arsenal kotipelin eka puoliaika, harvoin näkee niin iloista ja ylivoimaista peliä. Ensi kaudeksi sitten myös puolustuspeliä kuntoon, niin hyvä tulee. Uskon, että Liverpool vakiinnuttaa paikkansa neljän parhaan joukossa pitkälle tulevaisuuteen. Ja kyllä se kannukin sieltä ennenpitkää tulee.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Kausihan meni niin yläkanttiin kuin voi mennä. Toki pikkuisen harmittaa, että vielä ei rahkeet riittäneet mestaruuteen, mutta sen verran lähellä ollaan, että tästä on hyvä jatkaa. Taloudellisestihan kausi oli huikea menestys, kun Liverpool tienasi liigajoukkueista parhaiten TV-sopimuksesta jne. Omistajat voivat laittaa rahaa kiinni Anfieldin Main Standin uusimiseen ja silti käytettävissä on 60M£ + myynneistä saatavat rahat. Mestareiden Liigan mukana imuakin on, joten ensi kausi näyttää kyllä hyvältä.

Puolustusta pitäisi tietenkin vahvistaa vaikka koko rahalla. Hyökkäystä on vaikeaa realistisesti vahvistaa, kun SaSsia ja Sterlingiä parempia pelaajia on a) todella vähän b) maksavat enemmän kuin on rahaa, mutta eipä ole tarvettakaan. Voisin vaikka kannustaa lähteä kilpailemaan Luke Shawn:sta, joka tuskin maksaa kauhean paljon yli 30 miljoonaa. Joku vähemmän omia maaleja tekevä topparikin olisi tilauksessa. Mielenkiintoisia aikoja eletään.
 
Viimeksi muokattu:

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Mä olen käynyt kerran myös Anfieldillä. Siellä raikasi useaan kertaan tällainen laulu:

Oh Manchester (Oh Manchester)
It's full of shit, it's full of shit
Oh Manchester is full of shit
It's full of shit, shit and more shit
Oh Manchester is full of shit.

Ilmeisesti tuo on sitten sitä aitoa ja oikeaa futiskulttuuria, jota Etihadilta ei löydy.

Ei ole. Jos olisit vaivautunut lukemaan mun vastauksen Frankien postaukseen, olisit tajunnut tämän kysymättäkin. Mutta väännetään rautalangasta, vaikka on olemassa aina se riski, ettet lue tätäkään, koska silloin et saa pidettyä haluamaasi riitaa yllä: En pidä tuollaisesta. Tuo on tarpeetonta paskaa suoraan sanottuna. Se on minun mielipiteeni ja jollain toisella voi olla eriävä mielipide. On sitten tiettyjä tapahtumia tai syitä, jonka vuoksi voidaan satunnaisesti lauleskella vastaavia lauluja vastustajille, mutta niiden taustalla tulee olla joku muu syy kuin periaatteellinen syy vihata jotain vastustajaa. Silloin ymmärrän tuollaisen retoriikan. Mutta turha tästä tämän enempää on veivata. Ei tuo minua niin paljon häiritse, että se pilaisi tunnelmaa matseissa, vaikkei nyt ihan kaikista lauluista tai huudoista pitäisikään.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuittailu kuuluu kuitenkin brittiläiseen fanikulttuuriin, vaikka joku ei sitä täällä Suomessa ymmärtäisikään. Englannissa kuitenkin tuo on ihan luonnollista, eikä herätä sen kummempaa paheksuntaa. Maan tapa.
Oliko silloinen vastustaja mahdollisesti jompikumpi Manchesterin joukkueista?
David Moyes is a football genius raikasi ainakin usessa Poolin pelissä, jolloin vastustajana oli ihan joku muu kuin ManU.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Kuittailu kuuluu kuitenkin brittiläiseen fanikulttuuriin, vaikka joku ei sitä täällä Suomessa ymmärtäisikään. Englannissa kuitenkin tuo on ihan luonnollista, eikä herätä sen kummempaa paheksuntaa. Maan tapa.

Kuittailu onkin sitten jo aivan eri asia. Kaikkea, mitä täällä on kerrottu olevan normaalia Briteissä, kuulee myös suomalaisissa lätkäkatsomoissa. Pointtini oli se, että olin sitten Suomessa tai Englannissa, keskityn itse lähinnä omien kannustamiseen. En saa erityisiä kiksejä toisten vihaamisesta tai alatyylisistä kommenteista, joilla ei ole mitään syy-yhteyttä tapahtumiin kentällä. Jotkuthan noista "kuiteista" on ihan hauskojakin, ja tavallaan ymmärrän hyvin, että Gerrardin liukastuminen on kirvoittanut tähän, mutta kuten jo totesin, ihmettelen, jos se on ollut yhdenkään City-fanin mielessä päällimmäisenä. Mutta eiköhän tämä aihe ole jo koluttu läpi?
 

Betoz

Jäsen
Onkohan mitään pohjaa noilla huhuilla, että Pedro hyppäisi Barcasta Pooliin? Siinä olisi kyllä täydellinen pelaaja Liverpooliin. Voi olla hieman vastustajalla tekemistä, kun Sterling ja Pedro kiitävät vuoronperään maalintekoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös