Liigan kurinpitopäätökset 2017–2018

  • 407 245
  • 3 018

Runkosarja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat KooKoo
Isoihin jäähyihin liittyy toisinaan myös pelikieltoja, mutta miten ne liittyvät jäähyherkkyyteen? Sä siis olet aidosti sitä mieltä, että yksi rike joka johti 25 jäähyminuuttiin tekee joukkueesta jäähyherkemmän kuin toisen joukkueen samassa ottelussa saamat 12 kaksiminuuttista?
Jäähyminuutit kertovat vain ja ainoastaan sen, kuinka monta rangaistusminuuttia joukkueelle on vihelletty. Jäähyherkkyys puolestaan kertoo, mille joukkueelle vihelletään herkemmin jäähyjä. Minuutit eivät anna siihen vastausta, lukumäärät antavat. Useiden kymmenien otteluiden tilastot nimenomaan kertovat tämän, aivan kuten @Satunnainen ansiokkaasti kertoikin. Jäähy on jäähy riippumatta siitä arvotaanko se kahden vai viidenkymmenen minuutin arvoiseksi.
Luitko tuon kohdan "itse näen kyllä, että isot jäähyt nostavat minuuttimäärää suhteettomasti"? Jos luit niin et ehkä ymmärtänyt.
Mulla on parempaa tekemistä kuin kinata täällä, mutta toistan, että isojen jäähyjen vaikutus tasaantuu kauden aikana ja sen takia jäähyminuutteja voi tarkastella muun muassa jäähyherkkyyden mittarina. Mutta heihei vaan, tämä on liian turhaa tekemistä mulle.
 

Runkosarja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat KooKoo
Satunnainen kirjoitti rangaistusten määrästä, ei rangaistusminuuttien. Jos ottelussa HIFK-Pelicans kotijoukkue saa yhden käytöskympin suunsoitosta ja vierasjoukkue kaksiminuuttiset kampituksesta, huitomisesta, estämisestä ja poikittaiseta mailasta, kumpi oli jäähyherkempi? Kymmenen minuuttia saanut HIFK vai yhteensä kahdeksan minuuttia saanut Pelicans?

Sinulle samat sanat kuin Ishmaelille. Yksittäisen ottelun kohdalla voi olla niin kuin kuvailet. 60 ottelun otannalla tilanne on toinen. En jaksa selittää kauemmin.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luitko tuon kohdan "itse näen kyllä, että isot jäähyt nostavat minuuttimäärää suhteettomasti"? Jos luit niin et ehkä ymmärtänyt.
Mulla on parempaa tekemistä kuin kinata täällä, mutta toistan, että isojen jäähyjen vaikutus tasaantuu kauden aikana ja sen takia jäähyminuutteja voi tarkastella muun muassa jäähyherkkyyden mittarina. Mutta heihei vaan, tämä on liian turhaa tekemistä mulle.
Priceless. HIFK sai viimekaudella kymmenen 20 minuutin rangaistusta, kun taas useampi joukkue sai vain yhden, eli ei ne kovin hyvin tasaannu.

Jottei mene ihan ohi ketjun aiheesta, todetaan Ilkka Pikkaraisen ulosajon riittäneen, eikä hänen huitomisensa aiheuta jatkotoimenpiteitä. Linjan mukaan siis mennään, kun Salmela sai täysin saman kohtelun lähes identtisestä rikkeestä.
 

Runkosarja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat KooKoo
Priceless. HIFK sai viimekaudella kymmenen 20 minuutin rangaistusta, kun taas useampi joukkue sai vain yhden, eli ei ne kovin hyvin tasaannu.
Just priceless.
Viime kaudella Pelicans ja Sport saivat yhdeksän, Ilves ja JYP seitsemän. Toissa kaudella Pelsuille 14, TPS:lle 11, Ässille ja HIFKille yhdeksän 20-minuttista. Kyllä ne kovin hyin tasaantuu näiden jäähyherkimpien seurojen kohdalla. Opettele lukemaan tilastoja niin, että et vääristele niitä. Ja mitä off-topiciin tulee, niin mielestäni jäähyt ovat kurinpitoasioita Liigassa.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Just priceless.
Viime kaudella Pelicans ja Sport saivat yhdeksän, Ilves ja JYP seitsemän. Toissa kaudella Pelsuille 14, TPS:lle 11, Ässille ja HIFKille yhdeksän 20-minuttista. Kyllä ne kovin hyin tasaantuu näiden jäähyherkimpien seurojen kohdalla. Opettele lukemaan tilastoja niin, että et vääristele niitä. Ja mitä off-topiciin tulee, niin mielestäni jäähyt ovat kurinpitoasioita Liigassa.
Ja kappalemäärällisesti lähes saman verran HIFK:n kanssa jäähyjä saaneet KooKoo, Kärpät ja Lukko saivat 1, 1 ja 2 20 minuutin rangaistusta. En siis näe miten olen muka vääristellyt tilastoja. Pelkät minuutit sen sijaan vääristävät tilastoa puhuttaessa jäähyherkkyydestä, eivätkä isot rangaistukset selvästikään tasaannu kovin hyvin, vaikka niin väitit.
 

444

Jäsen
Luitko tuon kohdan "itse näen kyllä, että isot jäähyt nostavat minuuttimäärää suhteettomasti"? Jos luit niin et ehkä ymmärtänyt.
Mulla on parempaa tekemistä kuin kinata täällä, mutta toistan, että isojen jäähyjen vaikutus tasaantuu kauden aikana ja sen takia jäähyminuutteja voi tarkastella muun muassa jäähyherkkyyden mittarina. Mutta heihei vaan, tämä on liian turhaa tekemistä mulle.
Ymmärrätköhän edes itse, kuinka teet omasta kannastasi irrelevantin näillä kommenteilla? Nimenomaan siksi, että isot jäähyt vääristävät minuuttitilastoja, on järkevämpää seurata kappalemääriä. Ne kaiken lisäksi tilastoidaan erikseen, joten ei muuta kuin tutkimaan oikeaa saraketta.
Jäähyherkkyys tarkoittaa sitä, kuinka usein jonkun joukkueen pelaaja (tai vaikka joku yksittäinen pelaaja joukkueesta riippumatta) istuu jäähyllä, ei sitä kuinka paljon hän sitä penkkiä kuluttaa minuuttimääräisesti. Huomaat tämän itsekin omien kommenttiesi perusteella, mutta haluat silti vääntää eri suuntaan.
 

axe

Jäsen
On kyllä todella persiistä, että a) Liiga antaa kolmannen osapuolen julkaista kokoonpanot ennen kuin joukkueet itse saa tehdä niin, ja b) ennakkojulkaistusta kokoonpanosta nähdään kurinpitotoimien tulos ennen kuin Liiga saa pukattua kyseistä kurinpitopäätöstä edes ulos.
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
On kyllä todella persiistä, että a) Liiga antaa kolmannen osapuolen julkaista kokoonpanot ennen kuin joukkueet itse saa tehdä niin, ja b) ennakkojulkaistusta kokoonpanosta nähdään kurinpitotoimien tulos ennen kuin Liiga saa pukattua kyseistä kurinpitopäätöstä edes ulos.

No joo, mutta toiminnan taso on mitä on.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tasapuolinen linja kaikille joukkueille? Joku voisi perustella, miten tuo Suurosen taklaus oli pelikiellon arvoinen, kun verrataan esim. Salosen ja Revon taklauksia?

Liiga tutkii Lukko-hyökkääjä Toni Suurosen taklauksen KooKoo-ottelusta - Kiekkoareena

Tuosta 1 ottelu pelikieltoa.

Lukon Toni Suuroselle pelikielto – lue kurinpitopäätös | Uutiset | Liiga

Pelikiellon kestoa harkitessaan delegaatio on ottanut huomioon Suurosen menettelyn vähäisen moitittavuuden sekä kuluvalla kaudella aiemmat päähän kohdistuneista taklauksista annetut rangaistukset. Delegaatio pitää Suurosen suorittamaa ja valtaosin vastustajan vartaloon kohdistunutta, mutta myös vähäisessä määrin päähän kohdistuvaa taklausta, jonka seurauksena taklattu pelaaja ei loukkaantuu, yhden ottelun arvoisena tekona.

0 ottelua: (Repo+Salonen)

Sebastian Revon ottelu päätökseen ulosajon myötä – laitataklauksen kohteena KooKoon tanskalaispakki | Ruutu

Tapparalle samassa ajassa kaksi käytösrangaistusta päähän kohdistuneista iskuista – pelaajat raivoissaan tuomioista | Ruutu
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers

Revon ja Salosen taklaus kumpikaan ei osu päähän. Molemmissa taklauksen vastaanottaja lyö päänsä pleksiin taklauksen voimasta. Liigassa saa tällä kaudella pelikiellon jos taklaus osuu päähän. Riittääkö eroksi?

Edit: Omasta mielestäni Suurosen saama rangaistus oli täysi vitsi, mutta Liiga on sen nyt täksi kaudeksi halunnut noin
 

axe

Jäsen
Ite taas veikkaan, että se alkukauden typerä hysteria, jonka uhriksi Suuronenkin joutui, on nyt saatu poltettua loppuun ja järki alkaa taas voittaa.
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Ite taas veikkaan, että se alkukauden typerä hysteria, jonka uhriksi Suuronenkin joutui, on nyt saatu poltettua loppuun ja järki alkaa taas voittaa.

... mikä tarkoittaisi, ettei osattu alkukaudesta ottaa linjaa, jolla pystyttäisiin menemään koko kausi. Ei kyllä olisi mikään yllätys.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Huomaa kyllä kuinka suurseuran asema vaikuttaa pelikieltoihin.

Vaikka nyt esimerkkinä Piskulan vahinko ja Suurosen osuma vrt Revon selästä taklaus.

Hyvin linja taas pitää.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Ihan oikea tuomio. Ei tuossa mitään pelikiellon arvoista ollut, nopeassa tilanteessa vihelletty ulosajo oli ihan ymmärrettävissä. Hyvin on muutenkin tällä kaudella tuomiot olleet linjassa. Suurosen taklaus ehkä olisi voinut olla myös 0, yhden pelin kiellon sijasta, mutta ei tuokaan mikään kamala oikeusmurha ollut.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Huomaa kyllä kuinka suurseuran asema vaikuttaa pelikieltoihin.

Vaikka nyt esimerkkinä Piskulan vahinko ja Suurosen osuma vrt Revon selästä taklaus.

Hyvin linja taas pitää.
Voisitko jakaa Revon kurinpitopäätöksen muillekin kun sen tiedät? Liigan sivuilta ei vielä löytynyt.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Tapparan kokoonpanossa illan ottelussa Tapparan sivujen mukaan ja myös Miika Arponen twiittasi ettei pelikieltoa.
Tarkoitan perusteluita miksi ei pelikiellossa. Baloun käyttää sitä nyt vertailuna aikaisempiin (polvitaklaus ja päähän kohdistunut taklaus) pelikieltoihin niin luulisi hänellä olevan jotain tietoa?
 

bar1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paikalliset jengit
Ihan oikea tuomio. Ei tuossa mitään pelikiellon arvoista ollut, nopeassa tilanteessa vihelletty ulosajo oli ihan ymmärrettävissä. Hyvin on muutenkin tällä kaudella tuomiot olleet linjassa. Suurosen taklaus ehkä olisi voinut olla myös 0, yhden pelin kiellon sijasta, mutta ei tuokaan mikään kamala oikeusmurha ollut.
Tämä.

Ihan vitsejä tuollaiset heitot, että "suurseuran asema" olisi tässä jotain vaikuttanut Revon tönäisyyn liittyen.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Onhan nuo kieltämättä taas vähän arvalla arpomalla nuo tuomiot. Juurikin tuo Ilveksen pakki Piskulan vahinko josta tuli kieltoa. Nyt sitten Repo ja Pikkarainen selvisi ilman kieltoa. Aika fiilispohjalla taidetaan pöydän ääressä nuo päätökset tehdä, luulen että kampaviinerin kuivuus ja sen myötä mieliala vaikuttaa päätöksentekoon.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ite taas veikkaan, että se alkukauden typerä hysteria, jonka uhriksi Suuronenkin joutui, on nyt saatu poltettua loppuun ja järki alkaa taas voittaa.

Toivon ja uskon, että asia on näin. Eiköhän taas sanktioitakin jaeta, kun sen aika on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös