Liigan kurinpitopäätökset 2015–2016

  • 470 212
  • 3 251

Kanki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Vahingossa hyppäsi, vahingossa päähän, ensikertalainen (muistaakseni) sekä pahoittelu lehden sivuilla = Nurmelle pari peliä??
Juuri näin eli Nurmelle 2 peliä ja osa palkasta Sammaleisen tilille, vaikka 15%. Edit: Toki tästä saisi ikuisen väännön, hyppäsi tahallaan, mutta ei yrittänyt osua päähän. :)
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Tuskinpa Lassila ajatteli juuri mitään kun viikatettaan heilautti. Jostain syystä Lassilan silmissä ja päässä sumeni ja löi mailalla toista pelaajaa päähän. Se oliko se tarkoitettu osumaan päähän tai silmän viereen ei minusta ole edes relevantti kysymys.

Näinpä. Tuskinpa Lassila mihinkään "tähtäsi" tuossa tilanteessa. Kyseessä oli totaalinen pimeäminen ja olisihan tuosta pitänyt enemmän tulla kakkua.
 

Valmetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Bruins
Jos Lassila on lyönyt vahingossa päähän niin mielestäni 7 peliä on riittävä, jos taas tahallaan, niin vaikka 30 ottelua olisi hyvä.
Ainoa mitä tästä tiedetään on, että Lassila löi tahallaan. Kaikki muu selittely on paskahousun pelkurimaista selittelyä, kun lyönti sattuikin osumaan kaverin päähän ja nyt on Grattonin näkö ja peliura vaakalaudalla.

Jos tästä Ässien kannalta positiivista haetaan, uskoisin pelaajien pelaavan Grattonille ainakin seuraavat pari peliä ja seuraava Ässät-TPS peli tulee tod.näk. olemaan vähintäänkin mielenkiintoinen.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Koko perkeleen inttäminen lähti käyntiin siitä, koska joku väitti Lassilan lyöneen tahallaan Grattonia päähän.
Eikö muka lyönyt tahallaan? Lassilahan siitä vastuussa on jos on niin epätarkka että osuu housujen sijasta päähän. Eikö? Vai kenen muun Lassilan osumatarkkuudesta voisi vastuuseen laittaa?
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä en ole mitään mieltä tuosta kohteen tahallisuudesta, mutta lyönnin lähettäminen oli tahallinen.
Tätähän minä olen yrittänyt koko ajan esiin tuoda. minun mielestäni on vaikea sanoa Lassilan lyöneen tahallaan päähän.

Tuo Tyrväisen tapahtuma nyt on oma lukunsa kokonaan, mutta voimme keskustella myös siitä. Mielestäni kuitenki "aseella" eli mailalla vahingoittaminen on kuitenkin rangaistavampi teko. Mutta Tyrväisen tapahtumasta kyllä selkenee myöskin teon tahallisuus, toki hänkin voisi mediassa puolustautua: " emmä yrittäny päähän, vaan törkätä sitä olkapäästä kumoon". Tämän vuoksi kurinpito on ryssinyt perusteluissaan. Myös tässäkin tapauksessa tuo 18-19, olisi mainio. Samoilla perusteluilla kuin tuo Lassilankin tuomio. Lisänä sitten vähän kurinpidollisista kokemuksista 4 peliä. Ja jokaisesta kurinpitokäsittelystä tuo kokemuslisä voisi tuplaantua eli 2,4,8,16,jne. Samoilla raiteilla?
Voimme toki keskustella aiheesta, että onko mailanisku naamaan pahempi teko kuin kyynärpää vastapalloon naaman pahempi asia. Itse koen, että ei ole kauhean hedelmällinen keskustelu. Törkeydessään ja riskeineen vastaavat teot ja rangaistuksetkin meni näiden tekojen osalta yksyhteen.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikö muka lyönyt tahallaan? Lassilahan siitä vastuussa on jos on niin epätarkka että osuu housujen sijasta päähän. Eikö? Vai kenen muun Lassilan osumatarkkuudesta voisi vastuuseen laittaa?
Löi tahallaan, mutta alkuperäinen väite oli, että löi tahallaan päähän. Kukaan ei voi sanoa Lassilan lyöneen tahallaan päähän. No, Lassila voi.
 

Kanki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Tätähän minä olen yrittänyt koko ajan esiin tuoda. minun mielestäni on vaikea sanoa Lassilan lyöneen tahallaan päähän.


Voimme toki keskustella aiheesta, että onko mailanisku naamaan pahempi teko kuin kyynärpää vastapalloon naaman pahempi asia. Itse koen, että ei ole kauhean hedelmällinen keskustelu. Törkeydessään ja riskeineen vastaavat teot ja rangaistuksetkin meni näiden tekojen osaaålta yksyhteen.
Totta elikkä ultimaattinen kurinpitoryhmä ( @Oijennus @Kanki88 ) tulivat siihen tulokseen, että Lassilalle 18 ottelua ja Tyrväiselle 20 ottelua. Case closed. :)
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Puukollakin voi lyödä ilmeisesti kaulaan jos vaan sanoo ettei sitä tarkoittanut vaan piti lyödä vähän ohi. Vahingossa ei lyönyt mutta se että seuraamukset oli näinkin vakavat oli kuitenkin riskinä kun päätti housunpunttiin sohaista.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Löi tahallaan, mutta alkuperäinen väite oli, että löi tahallaan päähän. Kukaan ei voi sanoa Lassilan lyöneen tahallaan päähän. No, Lassila voi.
Mitä merkitystä mitä päänsä sisässä on ajatellut, kun konkreettiset teot kuitenkin ovat ainoat joilla on merkitystä.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pystyisikö joku kertomaan tapauksen jossa joku pelaaja on lyönyt toista puukolla kaulaan?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Luultavasti pelikieltojen pituuteen vaikuttaa myös se, että pelaajat menettävät palkan (ainakin osan siitä) tuolta ajalta. Ei periaatteessa saisi vaikuttaa, mutta joku puolen kauden palkka olisi aika kova isku pelaajalle rahallisesti. NHL:ssä toki sama juttu, mutta puhutaankin ihan eri luokan rahoista.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Löi tahallaan, mutta alkuperäinen väite oli, että löi tahallaan päähän. Kukaan ei voi sanoa Lassilan lyöneen tahallaan päähän. No, Lassila voi.
Kaksi asiaa:
Lyö tahallaan. FAKTA
Lyönti osuu suoraan päähän minkään ulkopuolisen tekijän siihen vaikuttamatta. FAKTA

->Lyö mailalla tahallaan päähän.

Sillä mitä on kauniissa ajatuksissaan tarkoittanut ei ole mitään merkitystä.
 

Kanki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Luultavasti pelikieltojen pituuteen vaikuttaa myös se, että pelaajat menettävät palkan (ainakin osan siitä) tuolta ajalta. Ei periaatteessa saisi vaikuttaa, mutta joku puolen kauden palkka olisi aika kova isku pelaajalle rahallisesti. NHL:ssä toki sama juttu, mutta puhutaankin ihan eri luokan rahoista.
Niin makaa kuin petaa eli omalla vastuulla lyöt toista mailalla tai kyynerpäällä pelin ulkopuolella. :)
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kaksi asiaa:
Lyö tahallaan. FAKTA
Lyönti osuu suoraan päähän minkään ulkopuolisen tekijän siihen vaikuttamatta. FAKTA

->Lyö mailalla tahallaan päähän.

Sillä mitä on kauniissa ajatuksissaan tarkoittanut ei ole mitään merkitystä.
Lyö tahallaan = fakta
Lyö tahallaan päähän = ei ole fakta

Ei lähdetä vetämään mutkia suoriksi eikä vääristämään minun sanomaa.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Suosittelen sinua ystäväiseni olla jatkamatta tätä keskustelua.
Mutkat on kyllä vittumaisia.
Miksi en saa nyt jatkaa? Aina tulee uusi uhri joka ei ole viitsinyt lukea alusta.

Eli jos jatkan, niin nukun seuraavan kerran ehkä kesäkuussa 2016...
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei kannatakkaan vetää mutkia suoriksi.
"Lyö tahallaan"= fakta
Tahallinen lyönti osuu päähän = fakta
Olisi hyvä jos pystyisi ymmärtämään syyn ja seurauksen.
Tiedätkö edes mikä oli minun alkuperäinen väite?
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toden totta saat jatkaa, on aamulla sitten jotain luettavaa. Mutta tuo 2016 kesäkuu on vielä aika pitkällä...
Niin on. Kaljatkin ehtyy ennen sitä. Se on paha se ja täysin vahinko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös