Liigan kannattajatoiminta 2013–2014

  • 463 908
  • 1 544

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eiköhän narrifanit ratsasta kohta paikalle "väärin tehty" ja "united smile" -kyltein.

**

Hyvä Juice! Hieno ele.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Tässä lapsille esimerkkiä sellaisesta jätkästä, jonka kohdalla teot kohtaavat puheet. Hieno ele ehdottomasti.

Toivottavasti rötöstelijätkin tajuavat joskus hävetä tekemisiään.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Asiahan ei minulle kuulu enkä missään tapauksessa halua puolustella ryöstäjiä mutta onko Jypin Fan Clubilaisilla aina tapana kanniskella vierasamatkakassaa mukanaan jäähallissa? Ei kuulosta hirveän turvalliselta toiminnalta.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Esim. AIK-Djurgården-futismatsissa kannattajakatsomon lähellä on kyllä mukava olla ja aistia sitä tunnelmaa, mutta jos olen maksanut istumapaikkalipusta, niin kyllä mua sylettäisi se, jos joutuisi koko matsin ajan seisomaan.

Niin, ehkä tässä tulee ne erot näkyviin juuri, että minkä takia länsinaapurissa kannattajakulttuuri on edellä sen 25-30 vuotta. Suomessa on täysi työ, että edes pelkkä kannattajakatsomo saataisiin taisteltua oikealle sijainnilleen ja sinne riittävästi porukkaan kun taas esim. tämä DIF:n esimerkki kuvaa sitä, että vähitellen koko hallia/stadionia yritetään saada kokonaiseksi kannattajakatsomoksi. Toki jossain Balkkanilla ja Välimeren perukoilla homma paikoitellen saattaa aika hyvin näin toimiakin, mutta sitten hyvin monessa paikassa toiminta on aikalailla kannattajapäädyn varassa. Toki kaikki lähtee aina siitä, että ytimenä on toimiva kannattajakatsomo, josta homma lähtee kumpuamaan.

Mutta ehkä tosiaan asenne on tuolla sitten enemmän sellainen, ettei välitetä vaikka olisi istumapaikasta maksettu kun halutaan mielummin lähteä mukaan luomaan sitä tunnelmaa ja unelmaista ottelutapahtumaa, joka tässä nyt konkretisoituu siinä, että myös suurin osa istumapaikkalaisista seisoo. Ja tässä sitten tulevat ne erot, jolloin lopputuloksissa on melkoista eroa kun lähdetään vertailua tekemään.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Komeat paidat on oulussa keksitty. NOT! Surullista. Toiseen himamatsiin varmaan painetaan seuraavat paidat:
- Minä, me, kärpät
- Meidänpäs pojat
- oulun parasta kiekkoa
- Oulum boja
- etc.

Onnea jatkoon.

SM-liiga: K halveerausta? - SM-liiga - uutiset, tulokset ja videot - Ilta-Sanomat (linkki ilta-sanomiin)
Johan ne lanseerasi "Valkoisen Kevään"kin... Siellä on näköjään rahat laitettu JMA:han kun ei ole markkinointiin enää riittänyt niin pitää pölliä kaikki mitä muut keksii kun ei vaan ole mitään omaa. Mutta kannattajien vikahan tämä ei ole, vaan ihan seuran pereilyä.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noista läpsyttimistä on kaikki tarpeellinen jo sanottu, mutta helvetti että pistää kyllä vihaksi moinen kannattajakulttuurin syöpä. Läps läps läps sen kuin kuuluu pelitapahtumista riippumatta ja musiikin tahtiin. Ainoa tilanne, mihin nuo edes etäisesti sopivat on kotijoukkueen pyöritys hyökkäysalueella, mutta siihen hommaan on kyllä ihan perinteinen taputuskin tähän asti riittänyt.

Samoin pistää korvaan kotiyleisön jatkuva öliseminen kun kotijoukkueen pelaaja vähänkään horjahtaa ja puhtaita niittejä seuraava vihellyskonsertti. No, pieni tuomarien psyykkaaminen finaalijoukkueiden kannattajille suotakoon. Ihan kiva tunnelma noin muuten kuuluu Raksilassa olevan läpsyttimistä huolimatta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Noista läpsyttimistä on kaikki tarpeellinen jo sanottu, mutta helvetti että pistää kyllä vihaksi moinen kannattajakulttuurin syöpä. Läps läps läps sen kuin kuuluu pelitapahtumista riippumatta ja musiikin tahtiin...

En ota sen kummemmin kantaa läpsyttimien hyviin tai huonoihin puoliin (kyllähän noita Ruotsissakin tosin käytetään), mutta tuo on huvittavan näköistä, kun joku Reetun Tsingis Kaan soi taustalla ja kamera kuvaa kahta tuhatta oululaista läpsytintä heilumassa samaan tahtiin ;)
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Johan ne lanseerasi "Valkoisen Kevään"kin... Siellä on näköjään rahat laitettu JMA:han kun ei ole markkinointiin enää riittänyt niin pitää pölliä kaikki mitä muut keksii kun ei vaan ole mitään omaa. Mutta kannattajien vikahan tämä ei ole, vaan ihan seuran pereilyä.

Keltäs tuo Valkea Kevät on pöllitty? Jos viittaat Kerhon Oranssiin Kevääseen, niin Kärpäthän lanseerasi oman jo siinä vaiheessa helmikuuta, kun Kerhon play-off-paikka oli vielä utopiaa.

Vai mihin viittaat?
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Keltäs tuo Valkea Kevät on pöllitty? Jos viittaat Kerhon Oranssiin Kevääseen, niin Kärpäthän lanseerasi oman jo siinä vaiheessa helmikuuta, kun Kerhon play-off-paikka oli vielä utopiaa.

Vai mihin viittaat?

Varmaan viittasi tuohon reilu vuosi takaperin Hämeenlinnassa toteutettuun tifoon jonka nimi oli "Oranssi Kevät" ja johon koko halli osallistui. Ja tämän tifon jälkeen HPK käytti omassa mainonnassaan niin junioreiden kuin edustuksen kohdalla tuota Oranssi Kevät tsydeemiä.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Varmaan viittasi tuohon reilu vuosi takaperin Hämeenlinnassa toteutettuun tifoon jonka nimi oli "Oranssi Kevät" ja johon koko halli osallistui. Ja tämän tifon jälkeen HPK käytti omassa mainonnassaan niin junioreiden kuin edustuksen kohdalla tuota Oranssi Kevät tsydeemiä.

Okei, tuo oli itselleni uutta. Toki tuosta joku voi nähdä yhtymäkohdan.
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Mutta ei toki yksikään Oulun lesta. Olette te kyllä vekkuleita.

Pahoittelut one-linerista.

Come again? Lesta? Mitä täällä tapahtuu?

Juurihan totesin, että tuosta pystyy löytämään yhtymäkohdan. Mikä tässä(kin) nyt Sinulla on ongelma?

Rautalangasta - Kärppien kevätslogan muistuttaa hyvin paljon Kerhon taannoista kevätslogania. Piste. Itselläni ei ole mitään tekemistä tuon sloganin kanssa, joten en nyt ymmärrä mikä rooli minulla tässä asiassa on. Voitko hiukan avata tuota one-lineriasi?
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Minusta paita jossa on logo ja lukee "Rahaa on, faneja on, menestystä on" olisi hieno. Voisin ostaa sellaisen.

Mitä sillä tekisit? Ilman paitaahan oulussa kiekkoa pääsääntöisesti on ruukattu seurata. ;)

Totta puhuen ideasi itsessään ylittää moninkertaisesti suosikkiseurasi markkinointikoneiston kekseliäisyyden. Miksei retostelisi, jos siihen kerran on aihetta. Hyvää työtä Lomppi!
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Koville näyttää ottavan tuo Oulun (?) läpsytinkulttuuri. Jatkoaikaankin tehty oikein tuollainen kirjoitus aiheesta. Mitään siitä ei saatu irti, mutta onpahan tehty juttu.

On se kumma homma tämä väärin kannattaminen. En ole varma, mutta luulen, että jos vain nämä jatkoajan HC- ja muut fanit kävisivät halleissa kannattamassa oikein, olisi koko Liiga sama sulkea. Tai enhän minä mistään tiedä, kun pidän metelistä hallissa. Mulle on se ja sama tehdäänkö tunnelta laulamalla, läpsyttimillä, kämmenillä, valoilla vai musiikilla. Tai sitten voi tietenkin yhdistää nuita kaikkia.

Kyllä läpsyttimille! Ymmärrän toisaalta, että kesälomalla vituttaa kuunnella läpsyttimiä. Voittoja on, läpsyttimiä on.
 

Kolmio36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers
Koville näyttää ottavan tuo Oulun (?) läpsytinkulttuuri. Jatkoaikaankin tehty oikein tuollainen kirjoitus aiheesta. Mitään siitä ei saatu irti, mutta onpahan tehty juttu.

Kyse ei ole vain Oulun läpsytinkulttuurista, vaan kaikkialla olevasta. Kun Kerho pelasi Jokereita vastaan Hämeenlinnassa, mietin, että ei helvetti noita läpsyttimiä. Vievät kyllä kaikista kannustuslauluista voiton äänessä. Turha siellä on enää mitään lauleskella sun muuta, kun läpytiläpyti on niin hemmetin hienoa.
Tai enhän minä mistään tiedä, kun pidän metelistä hallissa.
Kiva, että itse menet lätkähalliin nauttimaan läpsyttelystä.

P.S. Mun mielestä tuo POHJOISEN huutaminen maammelaulun yhteydessä on kaikkein junttimaisinta mitä mä tiedän. Tämä asia vie voiton noista läpsyttimistä tai paidatta reenaamisesta salilla.
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Turha siellä on enää mitään lauleskella sun muuta, kun läpytiläpyti on niin hemmetin hienoa.

Kiva, että itse menet lätkähalliin nauttimaan läpsyttelystä.

P.S. Mun mielestä tuo POHJOISEN huutaminen maammelaulun yhteydessä on kaikkein junttimaisinta mitä mä tiedän. Tämä asia vie voiton noista läpsyttimistä tai paidatta reenaamisesta salilla.

Vastaan näihin, kun aihe on mielekäs.

Menen halliin nauttimaan tunnelmasta. En siis pääasiassa metelistä. Meteliä löytyy autostani, koska talvirenkaani ovat loppuun ajetut. Vaihdan kesärenkaat pääsiäisenä. Läpsyttimet luo sitä tunnelmaa, muuten oltaisiin kirkossa. Kun ei sitä laulua ole ollut minun käyntieni yhteydesää missään hallissa. Ei edes ennen läpsytinaikaa. Joskus on jotain huutoja ollut. "Ilves, Ilves, Ilves" kelpaa myös, mutta sitäkin on aika harvoin, muutaman kerran pelissä. Eli ei tuo läpsyttely minustakaan ole mikään kannattamisen ultimaattinen multihuipentuma, mutta parempi näin. Kehitellään sitten kesällä taas jotain hienoja sänttejä joita kukaan ei jaksa ylläpitää kuin hetken.

Maammelaulun laulaminen jääkiekko-ottelussa on mielestäni lähtökohtaisesti turhaa. Tosin hieman piristystä siihen tuo POHJOINEN.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
P.S. Mun mielestä tuo POHJOISEN huutaminen maammelaulun yhteydessä on kaikkein junttimaisinta mitä mä tiedän. Tämä asia vie voiton noista läpsyttimistä tai paidatta reenaamisesta salilla.
Ymmärtäähän sen kun maamme-laulussa ei etelää mainita. Minusta tuo on loistava tapa ja sopii Kärppäfaneille kuin nyrkki silmään. Pohjoinen-Etelä asetelmiahan Oulussa on aina pyritty lietsomaan kun etelä-suomen jengejä on tiputeltu ja mikäs tuota parempi tapa olisi korostaa sitä samaa heti matsin alussa.

Eikös ne Porilaisetkin viime vuonna raiskanneet samaista laulua erään sanan kohdalla?
 

Kolmio36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers
Ymmärtäähän sen kun maamme-laulussa ei etelää mainita. Minusta tuo on loistava tapa ja sopii Kärppäfaneille kuin nyrkki silmään. Pohjoinen-Etelä asetelmiahan Oulussa on aina pyritty lietsomaan kun etelä-suomen jengejä on tiputeltu ja mikäs tuota parempi tapa olisi korostaa sitä samaa heti matsin alussa.
Junttimaistahan tuon pohjoisen huutaminen on sen takia, että etelää ei mainita kyseisessä laulussa. Osuit oikeaan.

Eikös ne Porilaisetkin viime vuonna raiskanneet samaista laulua erään sanan kohdalla?
Huusivat kyllä, erittäin junttimaista myös. Kyllähän tuota laulua voisi arvostaa tai sitten jättää kokonaan laulamatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös