Lidl ja muut halpiskaupat

  • 150 456
  • 688

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Nikke kirjoitti:
No, Saksassa olisi tosiaan monilla aloilla oppimista asiasta nimeltä asiakaspalvelu. Ihan ne peruselementit (tervehtiminen, kiittäminen, hyvästeleminen, ystävälllisyys) olisi jo hyvä alku.

Mutta LaTe_Show: tuossa sun ehdotelmassa on aukkoja tai sitten ymmärrän väärin. Ensinnäkin jos rahat siitä että Ville-Antero pakkaa kerättäisiin suoraan asiakkailta niin syntyisi aika "kerjäävä" vaikutelma. Toiseksi, miten Oulaisten Pallo-Veikoilla realistisesti voisi arvioida paljonko heidän pitäisi tehdä töitä jotta saisivat kasaan x euroa. 10 tuntia? 100 tuntia? 1000 tuntia?

Sen sijaan tällainen kuvio toimisi mielestäni jos kaupan pihalla tms järjestetään joku happening tms. Esim viime kesänä tuolla Itä-Suomessa oli erään kaupan parkkipaikalla (siis osalla) jotkut paikalliset markkinat jossa oli kojuja, makkaranpaistoa, tuotemaistiaisia, arpajaisia jne. Ja koko tätä "toimintaa" kojukauppiaita lukuunottamatta pyöritti paikallinen urheiluseura.

Joo, sen myönnän etten ole asiasta tehnyt feasibility studya, eli tämän skenarion miettimiseen olen käyttänyt kokonaiset 5 minuutia. Mutta esimerkiksi tämä pakkaussysteemi yhdistettynä tuohon sinun happening-esimerkkiin saattaisi toimia. Ja tämähän toimisi myös esim huoltoasemissa, jossa Wille-Anterot voisivat tankata ja/tai pestä tuulilasin tankkauksen aikana etc muuta.

Mutta tarkemmin en osaa ajatella ennenkuin minut valitaan Jääpoikien rahastonhoitajaksi ;)
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pakkaushommat ehdottomasti jollekin Wille-Weikolle tai mikä parempaa, jollekin työttömälle tms. tyhjäntoimittajalle. Töitähän on jos niitä vaan haluttaisiin jakaa tehtäväksi (tästä on niin paljon esimerkkejä mutta ei taida olla ihan tämän ketjun aihetta).

Itse käyn aina sillon tällön tukemassa tätä natsi-markettia. Valikoima on jees (oluet on ihan juotavia ja makkarat syötäviä..jugurtti&vastaavat ja einesvalikoima on erilainen ja laaja joten joka kerta löytää jotain uutta) ja toisaalta hintataso on mun mieleen halpa. Toki hinnan takia en Lidliin juokse,oman perheen ruokamenot on sen verran pienet.

Kassasysteemi ärsyttää mutta saksalaiset on tehokkaita joten pitää hyväksyä tällainen.
 

scholl

Jäsen
Trenchtown kirjoitti:
Ei saa sanoa Lidliä natsikaupaksi, toiset meistä omaavat suhteita, ja järkkymättömän oikeustajun:

http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=1393099#post1393099

Sanotaanko näin, että jokainen saa sanoa mitä tahtoo, mutta pitää olla valmis kantamaan seuraukset. Tuollaisen natsittelun rinnalla Mohammed-kuvat ovat aika mietoa meininkiä, joten onhan aivan itsestään selvää, että jos rinnastaa kunniallisia kansalaisia tai yrityksiä natsismiin tai kansallissosialismiin niin henkilö samalla myöskin hyväksyy sen, että hänet voidaan pieksää viestin vastaanottajien taholta niin ettei tarvitse sen jälkeen sanoa enää mitään.

Uskomatonta, että tuollaisia kansankiihottajia löytyy Suomesta, missä sentään on suhteellisen puolueeton tiedonvälitys, eikä esim. Pohjois-Koreasta tai Venäjältä.

En tiedä minkälaisia poliittisia ääriliikkeitä osa kirjoittajista edustaa, mutta merkille heidät on nyt viime päivinä laitettu.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Metalwarrior kirjoitti:
Minun mielestäni tuo Burgen on ihan asiallista. Grafelwalder on jo selvästi karvaampaa ja tuo "yskänlääkepullo" on kyllä kusivettä.

Makuasioitahan nämä. Itselleni tuo suuhun sellaiset metallisen karvaan maun ja en tykkää yhtään. Omaan suuhuni molemmat mainitsemani oluet olivat ns. samaa paskaa.

Pidättäydyn Karhussa ja Kozelin vaaleassa, ei näistä vaan ole mihinkään.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Joskus on tullut valmismakkaroiden takia Lidliä käytettyä. Sieltä haluaa ostaa vielä normaalia ruokakauppaakin nopeammin kamat ja painua helvettiin. Siinä taitaa olla sen ketjun ideakin. Kaikki tehdään nopeasti ja pelkistetysti.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Löytyi yksi Lidlin herkku lisää:

Suklaamuffinssit. Nimenomaan ne nyrkin kokoiset, suklaapaloilla varustetut. Aivan uskomattoman hyviä ja epäterveellisiä.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Panzerfaust kirjoitti:
Joskus on tullut valmismakkaroiden takia Lidliä käytettyä. Sieltä haluaa ostaa vielä normaalia ruokakauppaakin nopeammin kamat ja painua helvettiin. Siinä taitaa olla sen ketjun ideakin. Kaikki tehdään nopeasti ja pelkistetysti.

Samaa teema vahvistaa sekin, että kaikkien Lidlien pohjaratkaisu ja tavaroiden asettelu noudattaa samaa kaavaa. Kävin pari vuotta sitten Rhodoksella Lidlissä ja kamat löytyivät pääasiassa samoilta paikoilta kuin Suomessakin. Paitsi, että olivat vielä merkittävästi halvempia. Esim. Freeway Cola -tölkki 0,19 e.

Sinänsä hassua, että näin on, kun Suomessa puhutaan aina pitkien etäisyyksien aiheuttamasta logostiikkalisästä ruoan hintoihin. Rhodos on saari, jonne kaikki tavarat pitää laivata tai lennättää. Kas kun siellä ei ollut aivan törkeän kallista. Logistiikkakulut my ass.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
SergeiK kirjoitti:
Toki. Ja löytyy myös kuluttajia, jotka eivät ole valmiita maksamaan "vähän extraa" juustonsa hinnassa, että uusavuttomat saavat pakkausapua. Jos Lidlin pakkaussysteemi on liian haastava junteille, niin junttien kannattaa sitten ihan suosiolla pysyä pois jaloista ja olla tulematta Lidliin.

Ei nyt mitään henkilökohtaista, mutta eikös ne tosi-juntit nimenomaan käy Lidlissä, kun saa niin halvalla kaikkee?

Niin itse en ole kyseisessä puljussa koskaan käynyt, enkä käy. Mielummin sijoitan rahani kotimaisiin tuotteisiin kotimaisesta kaupasta hankittuna. Eipä meikäläisen talous muutamien senttien hintaeroon sentään kaadu.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Rommeli kirjoitti:
Ei nyt mitään henkilökohtaista, mutta eikös ne tosi-juntit nimenomaan käy Lidlissä, kun saa niin halvalla kaikkee?

Niin itse en ole kyseisessä puljussa koskaan käynyt, enkä käy. Mielummin sijoitan rahani kotimaisiin tuotteisiin kotimaisesta kaupasta hankittuna. Eipä meikäläisen talous muutamien senttien hintaeroon sentään kaadu.

Ei toki. Juntithan nimenomaan eivät kokeile mitään uutta vaan pitäytyvät totutuissa toimintamalleissa, vaikka sen seurauksena maksaisivat ylimääräistä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Rommeli kirjoitti:
Ei nyt mitään henkilökohtaista, mutta eikös ne tosi-juntit nimenomaan käy Lidlissä, kun saa niin halvalla kaikkee?
Kiva yhtäläisyysviiva. En ennen tiennytkään, että junttius ja säästäväisyys ovat synonyymeja. Onnea sinne Ruokavaraston urbaaniin sykkeeseen.

Itselläni halpa hinta on tärkeä osa Lidlin vetovoimaa, mutta ei toki ainoa syy. Minusta makkarassa pitää olla edes puolet lihaa ja oluen pitää maistua joltain. Jos paremman makuista safkaa saa halvemmalla, niin minusta se on hyvä diili. Jos joku ei tykkää, niin ei ole pakko osallistua.

Ei minunkaan talouteni hintaeroon kaadu. Toisaalta vuositasolla kun säästää ruokaostoksissa 25 prossaa, niin sillä rahalla minä elelen etelässä 2-3vkoa.

Elämä on valintoja täynnä.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Bast kirjoitti:
Ei toki. Juntithan nimenomaan eivät kokeile mitään uutta vaan pitäytyvät totutuissa toimintamalleissa, vaikka sen seurauksena maksaisivat ylimääräistä.

Niin tai sitten ostokäyttäytyminen johtuukin jostain ihan muusta... Samasta syystä, kuin en käy Lidlissä, niin en enää osta Turun Sinappia... Saatanhan sitä olla sitten juntti itsekin, mutta ainakin pyrin niin sanotusti jättämään rahani Suomeen. Eikä minulla sinänsä mitään uusia asioita vastaan ole, vaan suuria ulkolaisia ketjuja koitan vältellä parhaani mukaan.
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
scholl kirjoitti:
joten onhan aivan itsestään selvää, että jos rinnastaa kunniallisia kansalaisia tai yrityksiä natsismiin tai kansallissosialismiin niin henkilö samalla myöskin hyväksyy sen, että hänet voidaan pieksää viestin vastaanottajien taholta niin ettei tarvitse sen jälkeen sanoa enää mitään.

Perustelisitko tämän iltapäivämme ratoksi?
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
SergeiK kirjoitti:
Kiva yhtäläisyysviiva. En ennen tiennytkään, että junttius ja säästäväisyys ovat synonyymeja. Onnea sinne Ruokavaraston urbaaniin sykkeeseen.
.
.
.
Ei minunkaan talouteni hintaeroon kaadu. Toisaalta vuositasolla kun säästää ruokaostoksissa 25 prossaa, niin sillä rahalla minä elelen etelässä 2-3vkoa.

Elämä on valintoja täynnä.

No joo... Jäi toi silmäniskuhymiö pois sen viestin lopusta. Hiukan siis kieli poskella tuli kirjoitettua. Tuohon 25 prosentin säästöön en kyllä kuitenkaan millään voi uskoa.

Niin ja mää käyn muuten Prismassa. ;-)
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Rommeli kirjoitti:
Tuohon 25 prosentin säästöön en kyllä kuitenkaan millään voi uskoa. Niin jä mää käyn muuten Prismassa. ;-)
Eka esimerkki mikä viime viikolta tuli mieleen. Kävin Mankkaalla ex-SuperVexissä (onkohan nykyään K-Supermarket?) ja olin ostamassa iltapäivälehden lisäksi kevytmaitoa. Hinta 74c/litra, Mankkaan Lidlissä sama tavara maksoi 49c/litra. Jokainen laskekoot itse tuosta prosentit.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Nikke kirjoitti:
Eka esimerkki mikä viime viikolta tuli mieleen. Kävin Mankkaalla ex-SuperVexissä (onkohan nykyään K-Supermarket?) ja olin ostamassa iltapäivälehden lisäksi kevytmaitoa. Hinta 74c/litra, Mankkaan Lidlissä sama tavara maksoi 49c/litra. Jokainen laskekoot itse tuosta prosentit.

No kaikkihan sen tietää, että K-ketjun hinnat on korkeat... Satavarmasti voin väittää, etten millään saa aikaan 25 prosentin säästöä omissa ruokaostoksissani, vaikka Lidlissä kävisinkin.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Rommeli kirjoitti:
No kaikkihan sen tietää, että K-ketjun hinnat on korkeat... Satavarmasti voin väittää, etten millään saa aikaan 25 prosentin säästöä omissa ruokaostoksissani, vaikka Lidlissä kävisinkin.
No, vaikkei se sinulle onnistu niin sellaiselle joka esim käy juuri tässä K-kaupassa saattaa onnistuakin. Sitäpaitsi tuo 25 prosenttiahan oli SergeiK:n väittämä, ei minun. Tuli vaan tuosta viimeviikkoisesta case kevytmaidosta mieleen.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
En tiedä onko muiden silmiin osunut, mutta itse en ainakaan ole enää Lidlin tulon jälkeen nähnyt sanoma- ja iltapäivälehdissä isoja ruokakoriverailuja, joissa voittajaksi valittiin aina vuoronperään S-market ja K-Citymarket. Ovatkohan keskusliikkeet antaneet ukaasin, että mainosmarkat lähtee muuten oitis veks, jos julkaisette sivuillanne vertailun, josta käy ilmi, että K- ja S-kaupat ovat prosenttitolkulla kalliimpia.
 

komisario

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ray Bourque, Man Utd
Bast kirjoitti:
En tiedä onko muiden silmiin osunut, mutta itse en ainakaan ole enää Lidlin tulon jälkeen nähnyt sanoma- ja iltapäivälehdissä isoja ruokakoriverailuja, joissa voittajaksi valittiin aina vuoronperään S-market ja K-Citymarket. Ovatkohan keskusliikkeet antaneet ukaasin, että mainosmarkat lähtee muuten oitis veks, jos julkaisette sivuillanne vertailun, josta käy ilmi, että K- ja S-kaupat ovat prosenttitolkulla kalliimpia.
Kuluttajavirasto ainakin on tehnyt erilaisia ruokakorien hintavertailuja uusin taitaa olla Oulusta. Tässä uusimmassa tutkimuksessa Lidl oli halvin ja Prisma kakkonen, toki Lidlssäkään kaikki tuotteet eivät olleet halvimpia, jostainhan jopa Lidl ottaa voittonsa. Halvin kauppa- nimityskin riippuu siitä mitä ostaa, jossain joku tuote on halvempi ja jossain taas toinen.
Henkilökohtaisesti ei tule juuri Lidlissä käytyä, ei kyllä ole mitään sen ihmeempää syytä. Joskus kun käyn niin kebabia tulee ostettua ja lasipullossa appelsiinituoremehua ne olen todennut ihan hyviksi tuotteiksi. Makeiset taas eivät mielestäni ole juuri mistään kotoisin, ainakin "salmiakki" on syvältä jostain.
Niin lehdissä en kyllä ole havainnut kyseisiä tutkimuksia
 
Viimeksi muokattu:

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Lidlistä en osta mitään muuta kuin Freeway Spriteä vai mitä se onkaan sielä.Se on ainut Lidlin tuote joka maistuu edes jotenkin siedettävältä.Joskus olen ostanut myös pakastepizzan Lidlistä mutta eihän sitä hullukaan syönyt.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
fågel kirjoitti:
Joskus olen ostanut myös pakastepizzan Lidlistä mutta eihän sitä hullukaan syönyt.
Kannattaa muistaa että pakastepizzakin maistuu paljon paremmalta kun sen lämmittää.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
fågel kirjoitti:
Lidlistä en osta mitään muuta kuin Freeway Spriteä vai mitä se onkaan sielä.Se on ainut Lidlin tuote joka maistuu edes jotenkin siedettävältä.Joskus olen ostanut myös pakastepizzan Lidlistä mutta eihän sitä hullukaan syönyt.
Lidlin keltainen jaffa on todella hyvää. Samoin karjalanpiirakat ja rieska.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös