Nikke kirjoitti:No, Saksassa olisi tosiaan monilla aloilla oppimista asiasta nimeltä asiakaspalvelu. Ihan ne peruselementit (tervehtiminen, kiittäminen, hyvästeleminen, ystävälllisyys) olisi jo hyvä alku.
Mutta LaTe_Show: tuossa sun ehdotelmassa on aukkoja tai sitten ymmärrän väärin. Ensinnäkin jos rahat siitä että Ville-Antero pakkaa kerättäisiin suoraan asiakkailta niin syntyisi aika "kerjäävä" vaikutelma. Toiseksi, miten Oulaisten Pallo-Veikoilla realistisesti voisi arvioida paljonko heidän pitäisi tehdä töitä jotta saisivat kasaan x euroa. 10 tuntia? 100 tuntia? 1000 tuntia?
Sen sijaan tällainen kuvio toimisi mielestäni jos kaupan pihalla tms järjestetään joku happening tms. Esim viime kesänä tuolla Itä-Suomessa oli erään kaupan parkkipaikalla (siis osalla) jotkut paikalliset markkinat jossa oli kojuja, makkaranpaistoa, tuotemaistiaisia, arpajaisia jne. Ja koko tätä "toimintaa" kojukauppiaita lukuunottamatta pyöritti paikallinen urheiluseura.
Joo, sen myönnän etten ole asiasta tehnyt feasibility studya, eli tämän skenarion miettimiseen olen käyttänyt kokonaiset 5 minuutia. Mutta esimerkiksi tämä pakkaussysteemi yhdistettynä tuohon sinun happening-esimerkkiin saattaisi toimia. Ja tämähän toimisi myös esim huoltoasemissa, jossa Wille-Anterot voisivat tankata ja/tai pestä tuulilasin tankkauksen aikana etc muuta.
Mutta tarkemmin en osaa ajatella ennenkuin minut valitaan Jääpoikien rahastonhoitajaksi ;)