Lidl ja muut halpiskaupat

  • 150 654
  • 688

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Lidliä käytän harvakseltaan. Haen lähinnä sitä kivennäisvettä sieltä ehkä kolmen viikon välein. Mukaan tarttuu sitten tomaatimehua, kun meiltäpäin ei löydy sokeritonta versiota muualta, tuorepuristettua appelsiinimehua, joka on halpaa ja maistuu appelsiinilta, pakasteesta lammaspihvejä, jotka ovat hyviä eikä niitä saa muualta, suklaacappuchinojauhetta ja pikakahvia emännälle sekä jotain uutta kokeiltavaa. Sokeria, vehnäjauhoja tms. jos sattuu olemaan tarvetta, halpoja mutta niiden takia ei Lidliin viitsi lähteä. Ne pilsit ovat hyviä janojuomaoluita kesällä. Kokeiltu on makkaroita, säilykkeitä, juustoja yms, ei himoa ole syntynyt. Niin ja emäntä ostaa tamponinsa sieltä, talous- ja paskapaperit ovat vähän huijausta, näyttävät halvoilta, mutta rullat ovat pienempiä kuin suomalaiset, joten arkkihinnat ovat jossain Löytärissä selvästi halvemmat.

Iso käsi Lidlille kuitenkin siitä, että meidän pikkukaupunkimme kartellit on murrettu, vuoden verran on tuo meiltäkin löytynyt ja ainakin S-Market on joutunut laskemaan esim hedelmien ja vihannesten hintoja 30-50%. Muissakin tuoteryhmissä on jonkinasteista halventumista ollut havaittavissa, ei kuitenkaan noin isoa (säilykkeet, öljyt, kastikkeet, mausteet nyt esimerkkinä). Keskosta en osaa sanoa, kun nuo plop-plop-plop -mainokset vituttavat niin paljon, etten periaatteesta astu K-kauppaan sisälle, ennen kuin moinen asiakkaan aliarvioiminen loppuu. Tämä vaan tähän, kun moni tuntuu periaatteen vuoksi boikotoivan Lidliä.

t. hanu
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
vlad kirjoitti:
Makkara makkarana, liha lihana. En voi sietää makkaroita joissa on joukossa "sattumia".

Niin, eli pidät tuollaisesta tasaiseksi jauhetusta jauhomakkarasta jossa lihaa
on se 30%.
 

komisario

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ray Bourque, Man Utd
hanu kirjoitti:
Iso käsi Lidlille kuitenkin siitä, että meidän pikkukaupunkimme kartellit on murrettu, vuoden verran on tuo meiltäkin löytynyt ja ainakin S-Market on joutunut laskemaan esim hedelmien ja vihannesten hintoja 30-50%. Muissakin tuoteryhmissä on jonkinasteista halventumista ollut havaittavissa, ei kuitenkaan noin isoa (säilykkeet, öljyt, kastikkeet, mausteet nyt esimerkkinä).
Suomessahan on käsittääkseni päivittäistavarakaupassa paremmat katteet kuin muualla noin ylipäätään, joten ulkomaisilla kauppaketjuilla on ollut hinkua saada osansa Suomen markkinoista. Kuluttajallehan se on hyvä, koska perinteiset kotimaiset ketjut joutuvat pakostikin tarkistamaan omia hintojaan kilpailioihin nähden.
Tosin halvat hinnat ovat sitten jostain/joltain pois. Esimerkkinä voisin sanoa kauppojen viihtyvyyden jos joku sellaiselle antaa arvoa, ehkä naiset, siis jos vertaa vaikka Prismaa ja Cassaa niin on miljöössä selvä ero. Toisena esimerkkinä tietysti nämä henkilöstöasiat, joista ainakin Lidl on ollut tapetilla.
Mutta noin yhteenvetona: Halpakaupoista on hyötyä vaikkei itse siellä kävisikään.
Juu ja joku on tietysti sanonut nämä samat asiat jo moneen kertaan mutta kuitenkin
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Groove Armada kirjoitti:
Niin, eli pidät tuollaisesta tasaiseksi jauhetusta jauhomakkarasta jossa lihaa
on se 30%.
Minä ainakin pidän tuosta ihan tavallisesta b-luokan grillimakkarasta. Kabanossit ja Wilhelmit, hyi helvetti. Mut en toki väitä, etteikö niistä saisi tykätä. Sama se, mikä on lihaprosentti, kunhan se maistuu hyvältä. Lidlin vissy on muuten mielestäni hinta-laatusuhteeltaan parasta.
 

J.Petke

Jäsen
Sanoakseni mielipiteeni tähän makkarakeskusteluun totean että makkara makkarana ja liha lihana, ei esimerkiksi atrillia ja wilhelmiä voi edes verrata keskenään. Ennen en pitänyt a-luokan makkarasta mutta kun maistoin wilhelmin aurajuusto-valkosipulimakkaraa niin mielipide muuttui hyvin nopeasti. Olin sitten Lidlissä ja ajattelin maistaa tätä niiden Bratwurst makkaraa mikä on hieman isommassa paketissa, jos tietänette kyseisen tuotteen. Oli jotenkin kuivaa ja mautonta. Noh eipä tarvi toista kertaa ostaa. Toki Lidlissä on myös useita erittäin hyviä tuotteita. Esimerkiksi jäätelövalikoima on hyvä hinta/laatusuhteeltaan. Yksi asia minkä takia en halua Lidlissä montaa kertaa viikossa asioida on juurikin tämä kassasysteemi ja vanha neuvostoliittolainen tunnelma. En tiedä kuinka monta sataa euroa olisi vaatinut lisää että liikkeisiin oltaisiin hankittu normaalit kassat. Maassa maan tavalla. En tiedä yhtään hyvää syytä miksi nämä kassat ovat käytössä. Tai sehän taitaa päällimmäisenä olla ihmisten vika kun eivät tajua toimia oikein siinä kassalla..
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
J.Petke kirjoitti:
Olin sitten Lidlissä ja ajattelin maistaa tätä niiden Bratwurst makkaraa mikä on hieman isommassa paketissa, jos tietänette kyseisen tuotteen. Oli jotenkin kuivaa ja mautonta. Noh eipä tarvi toista kertaa ostaa.

Ostitko niitä nakkien vai lenkkimakkaran kokoisia? Näitä isompia en ole kokeillut, mutta noita pieniä tuli kerran ostettua ja paistettua pannulla. Perkeles, kun olivat makoisia. Nyt alkoi hiukoa, eikä Lidl ole enää auki... noh, joku toinen kerta sitten...
 

J.Petke

Jäsen
Sistis kirjoitti:
Ostitko niitä nakkien vai lenkkimakkaran kokoisia? Näitä isompia en ole kokeillut, mutta noita pieniä tuli kerran ostettua ja paistettua pannulla. Perkeles, kun olivat makoisia. Nyt alkoi hiukoa, eikä Lidl ole enää auki... noh, joku toinen kerta sitten...

Niitä makkaran kokoisia. Yleisesti olen kyllä suuri bratwurstin ystävä mutta Lidlin verisoita en ole kokeillut(pl. mainittu). Täytyis joku kerta mennä Saksaan poikkeemaan että saisi kokeilla paikan päällä miltä se oikea versio maistuu. Käsittääkseni siellä on ihan tavallisia nakkikojuja missä tätä kyseistä luomusta kauppaavat. Taidanpa käristää tuossa pari Wilhelmiä..
 
Viimeksi muokattu:

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Kunnon bratwurst ostetaan raakana, keitetään itse ja siten vasta grillaillaan. Lidlin versio.. noh, on se lähempänä bratwurstia kuin HK:n sininen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
J.Petke kirjoitti:
Täytyis joku kerta mennä Saksaan poikkeemaan että saisi kokeilla paikan päällä miltä se oikea versio maistuu. Käsittääkseni siellä on ihan tavallisia nakkikojuja missä tätä kyseistä luomusta kauppaavat. Taidanpa käristää tuossa pari Wilhelmiä..

Itse maistelin viime syksynä sekä Saksassa, Itävallassa, että Tshekissä paikallisia wursteja. Saksassa ja Itävallassa taisi jopa olla ihan Bratwurstin nimellä. Mielestäni olivat aika lähellä tuota Lidlin versiota. Tshekissä Prahan vanhasta kaupungista makkaranmyyjältä ostettu wursti naurisraasteen kera olikin sitten paras makkara, mitä olen koskaan syönyt...
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Lidlin kassajärjestelmän kritisointi paljastaa taas järkyttävän uusavuttomuuden, joka kansakuntamme edustajissa piilee. Itse olen todennut systeemin toimivan merkittävästi paremmin kuin vanhan laarimenetelmän, jonka haittapuolina on lisäksi se, että hihna murjoo ostokset yhteen läjään kassajärjestelmän perälautaa vasten.

Mekaniikka on maailman yksinkertaisin. Kärryä varten on heikompilahjaisia varten jopa piirretty lattiaan paikka. Kassahenkilö siirtää ostokset tiskin reunalle, josta asiakas nostaa ne kärryyn. Ei tää voi olla niin vaikeeta. Yhden parannuksen tähän voisi kyllä kehittää ja se olisi se, että kassahenkilöt eivät yrittäisi kilpailla asiakkaan kanssa. Itse erittäin kilpailuhenkisenä tyyppinä yritän putsata pöydän tyhjäksi ennenkuin kassa ehtii latoa seuraavan tuotteen tiskiin. Muutaman kerran olen innostunut vähän liikaa ja jogurtit ovat sinkoilleet pitkin kärryä.

Mutta on olemassa parempikin menetelmä. Ameriikan mantereella monessa puodissa, esim Wal-Martissa, on kassahenkilöllä edessään sellainen karuselli, jossa on avoimia muovipusseja. Kassa lappaa ostokset suoraan pusseihin ja asiakas irrottaa täydet pussit tästä karusellista. Miksei meillä?
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Bast kirjoitti:
Mekaniikka on maailman yksinkertaisin. Kärryä varten on heikompilahjaisia varten jopa piirretty lattiaan paikka. Kassahenkilö siirtää ostokset tiskin reunalle, josta asiakas nostaa ne kärryyn. Ei tää voi olla niin vaikeeta. Yhden parannuksen tähän voisi kyllä kehittää ja se olisi se, että kassahenkilöt eivät yrittäisi kilpailla asiakkaan kanssa. Itse erittäin kilpailuhenkisenä tyyppinä yritän putsata pöydän tyhjäksi ennenkuin kassa ehtii latoa seuraavan tuotteen tiskiin. Muutaman kerran olen innostunut vähän liikaa ja jogurtit ovat sinkoilleet pitkin kärryä.

Juu, mutta kuten tässäkin ketjussa on taidettu aiemmin todeta, kassojen työskentelynopeutta tarkkaillaan. Lidlissähän käytössä ovat henkilökohtaiset kassat ja jokaisen työpäivän jälkeen saa allekirjoitettavakseen lapun, johon on laskettu tilitettyjen summien lisäksi työskentelynopeus. Oliko se nyt skannattua tavaraa minuutissa.

Ainakin joidenkin Lidlien avajaisissa kassan päässä on ollut pakkaaja latomassa tavarat kasseihin. Tuntui toimivan jokseenkin hyvin. Siinäpä uusi matalapalkka-ala Suomeen. Kaikille alle 1,5 metrin hihnaa käyttäville kaupoille pakkausavustajien käyttö pakolliseksi.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Bast kirjoitti:
Mutta on olemassa parempikin menetelmä. Ameriikan mantereella monessa puodissa, esim Wal-Martissa, on kassahenkilöllä edessään sellainen karuselli, jossa on avoimia muovipusseja. Kassa lappaa ostokset suoraan pusseihin ja asiakas irrottaa täydet pussit tästä karusellista. Miksei meillä?

Amerikassa on tosiaan lähes kaikissa ruokakaupoissa kyseinen menetelmä käytössä ja sen lisäksi hyvin usein myös kaksi henkilöä per kassa, eli kassa sekä erikseen pakkaaja joka latoo tavarat pusseihin ja vielä usein nostaa ne suoraan asiakkaan kärryyn. Ymmärrettävää toki että Suomessa ei korkeampien työvoimakustannusten takia ole varaa pitää kahta henkilöä per kassa töissä. Systeemi jossa kassa laittaisi tavarat suoraan kassiin olisi varmasti melko toimiva, tosin amerikassa muovipussit ovat ilmaisia ja huomattavasti ohuempia, joten nykyiset pussit olisi vaihdettava halvempiin ja asiakkaalle ilmaisiin versioihin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Bast kirjoitti:
Mutta on olemassa parempikin menetelmä. Ameriikan mantereella monessa puodissa, esim Wal-Martissa, on kassahenkilöllä edessään sellainen karuselli, jossa on avoimia muovipusseja. Kassa lappaa ostokset suoraan pusseihin ja asiakas irrottaa täydet pussit tästä karusellista. Miksei meillä?
Meikäläisen lähi- Prismassa akat vetelis korville jos kysyis, että "mitä jos pakkaisit nää mun kamat suoraan tohon pussiin".

Tuli vaan mieleen.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Bast kirjoitti:
Lidlin kassajärjestelmän kritisointi paljastaa taas järkyttävän uusavuttomuuden, joka kansakuntamme edustajissa piilee. Itse olen todennut systeemin toimivan merkittävästi paremmin kuin vanhan laarimenetelmän, jonka haittapuolina on lisäksi se, että hihna murjoo ostokset yhteen läjään kassajärjestelmän perälautaa vasten.

Itse käytän sellaista jääkiekkokassin kokoista afriikkalaista koria, jonka laitan kärryihin ja laitan ruuat suoraan sinne. Se on sitten helppo nostaa auton takakonttiin ja siitä himaan.

Bast kirjoitti:
Mutta on olemassa parempikin menetelmä. Ameriikan mantereella monessa puodissa, esim Wal-Martissa, on kassahenkilöllä edessään sellainen karuselli, jossa on avoimia muovipusseja. Kassa lappaa ostokset suoraan pusseihin ja asiakas irrottaa täydet pussit tästä karusellista. Miksei meillä?

Tämä olisi kunnon asiakaspalvelua, ja uskoisin että varsinkin kesällä löytyisi paljon koululaisia jotka olisivat valmiita tekemään kesätöitä pientä korvausta vasten.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
LaTe_Show kirjoitti:
Tämä olisi kunnon asiakaspalvelua, ja uskoisin että varsinkin kesällä löytyisi paljon koululaisia jotka olisivat valmiita tekemään kesätöitä pientä korvausta vasten.
Ja tämä "pieni korvaus" (toisinsanoen työehtosopimuksen mukainen palkka) ei varmaankaan näkyisi tuotteiden hinnoissa?

Eikös muuten tuo Bastin Wal-Martin malli ole sellainen, ettei se edellyttäisi pientä korvausta halajavia koululaisia?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
SergeiK kirjoitti:
Ja tämä "pieni korvaus" (toisinsanoen työehtosopimuksen mukainen palkka) ei varmaankaan näkyisi tuotteiden hinnoissa?

Mitenkäs se menee näiden kesätyöläisten kanssa muuten? Olisiko se lainvastaista toteuttaa tämä samanlailla kun esimerkiksi miten jouluisin toteutetaan "joulupaketointi"?

Me no know - siksi kysyn...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
LaTe_Show kirjoitti:
Mitenkäs se menee näiden kesätyöläisten kanssa muuten? Olisiko se lainvastaista toteuttaa tämä samanlailla kun esimerkiksi miten jouluisin toteutetaan "joulupaketointi"?

Me no know - siksi kysyn...
Hyvänä nyrkkisääntönä voidaan pitää, että jos se maalaisjärjellä ajateltuna kuulostaa helpolta ja hyvältä, ei sen toteuttaminen ole lain puitteissa mahdollista.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Joulupaketointi on vähän huono esimerkki jo myyntivoluumien suhteen. Ennen noissa oli harjoittelijoita ja osa-aikaisia, mutta kauppa ei enää ole valmis maksamaan heidän palkkojaan. Viime vuosina kauppa on ulkoistanut paketointipalvelunsa muiden kuin itsensä hoidettavaksi eli suomeksi urheiluseuroille ja nuorisojärjestöille. Nämä keräävät jotain leirirahoja.

Vai onko LaTe_Shown ja Trenchtownin visio, että Jäälin Jääpoikien d-juniorit pakkaavat Lidlissä viitenä iltana viikossa kesälomien aikana?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
SergeiK kirjoitti:
Joulupaketointi on vähän huono esimerkki jo myyntivoluumien suhteen. Ennen noissa oli harjoittelijoita ja osa-aikaisia, mutta kauppa ei enää ole valmis maksamaan heidän palkkojaan. Viime vuosina kauppa on ulkoistanut paketointipalvelunsa muiden kuin itsensä hoidettavaksi eli suomeksi urheiluseuroille ja nuorisojärjestöille. Nämä keräävät jotain leirirahoja.

Vai onko LaTe_Shown ja Trenchtownin visio, että Jäälin Jääpoikien d-juniorit pakkaavat Lidlissä viitenä iltana viikossa kesälomien aikana?

Tarkoitin tosiaan tuohon tyyliin, että Jäälin Jääpoikien D-junnut keräisivät rahaa Kanadan-matkaansa varten pakkaamaalla tavaroita viitenä iltana viikossa (viikon, kahden tai kuukauden ajan - ihan miten vaan), esimerkiksi siten että maanantaisin 1-ketju, tiistaisin 2-ketju... ja perjantaisin vaikka vanhemmat.

Kyllähän noita kaiken maailman seuroja ja järjestöjä löytyy kenelle raha kelpaa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
LaTe_Show kirjoitti:
Kyllähän noita kaiken maailman seuroja ja järjestöjä löytyy kenelle raha kelpaa.
Toki. Ja löytyy myös kuluttajia, jotka eivät ole valmiita maksamaan "vähän extraa" juustonsa hinnassa, että uusavuttomat saavat pakkausapua. Jos Lidlin pakkaussysteemi on liian haastava junteille, niin junttien kannattaa sitten ihan suosiolla pysyä pois jaloista ja olla tulematta Lidliin.

Jos kyseessä on joulupakkauksen kaltainen palvelu, jossa erillisessä pöydässä pakataan erillistä maksua vastaan, niin vastustusasteeni laskee dramaattisesti. Tiedä sitten miten verottaja suhtautuu kun jonkun kaupan pakkaus-, siivous- ja vartiointitoiminta on hoidettu talkoovoimin.

Eikös EU muuten ole suunnittelemassa urheilu- ja kansalaisjärjestöjen verokohtelun muuttamista? Pian ei sen pikkukaupungin jäähallin nurkassa myykkään makkaraa Oulaisten Huiman d-tytöt, vaan Sodexho.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Eipä ollut tuo LIDL:n toinenkaan tarjousolut hyvää, eli tölkissä ja tarjouksessa oleva Burgen-olut. Toinen hirvitys on se "yskänlääkepullo" olut. Pitäisi varmaan vielä testata niitä paria puolen litran oluita, noita kahta en kyllä juo enää ikinä. Hyi saakutti mitä litkua.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
SergeiK kirjoitti:
Toki. Ja löytyy myös kuluttajia, jotka eivät ole valmiita maksamaan "vähän extraa" juustonsa hinnassa, että uusavuttomat saavat pakkausapua. Jos Lidlin pakkaussysteemi on liian haastava junteille, niin junttien kannattaa sitten ihan suosiolla pysyä pois jaloista ja olla tulematta Lidliin..

Toki on niitä, jotka katsovat sen loukkaavan heidän yksityisyyttään, että D-junnuikäinen Ville-Antero pakkaa sen sidepaketin muovikassiin, mutta uskoisin myös että on niitä jotka olisivat valmiita maksamaan "nimellisen korvauksen" Jääpoikien matkaa varten. Tuosta "vähän extraa juustosta" sen verran, että joku Lidlhän ei ottaisi rahaa siitä, vaan se maksettaisiin suoraan Ville-Anteron kassaan.

Menee ehkä hieman off-topicksi mutta Saksassa asuessani muistan hyvin kaksi tapausta - minun mielestäni aika junttimaisesta asiakaspalvelusta. Kerran olin ostamassa kaljaa paikallisesta Essosta, maksoin kiltisti ja ihmettelin miksi kassamies ei anna vaihtorahoja... kunnes huomasin että ne rahat tulivat jotain liukukourua pitkin kippoon josta sen piti itse ottaa talteen. Transaktio oli nopea eikä sanaakaan vaihdettu :)

Toinen tapaus oli se, että olin paikallisessa Anttilassa ostoksilla ja ajattelin ostaa ns babysitterin. Yritin löytää pakkausta minkä veisin kassan kautta kotia, mutta mistään en löytänyt sitä. Pyysin Fräuleinin paikalle ja sanoin että minun pitäisi saada yksi tuommoinen... herranen aika että neiti hermostui ja huusi minulle: "Jaa, että minun pitäisi käydä hakemassa sinulle toi tuote tuolta varastosta vai?!?"

Mitenkään leimaamatta saksalaisia, mutta siellä tuli normaalia useimmin sellainen "asiakaspalvelu, missä pelaa?" olo. :D
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
lake79 kirjoitti:
Eipä ollut tuo LIDL:n toinenkaan tarjousolut hyvää, eli tölkissä ja tarjouksessa oleva Burgen-olut. Toinen hirvitys on se "yskänlääkepullo" olut. Pitäisi varmaan vielä testata niitä paria puolen litran oluita, noita kahta en kyllä juo enää ikinä. Hyi saakutti mitä litkua.

Minun mielestäni tuo Burgen on ihan asiallista. Grafelwalder on jo selvästi karvaampaa ja tuo "yskänlääkepullo" on kyllä kusivettä.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Valikoivaa pelvelua

LaTe_Show kirjoitti:
...Mitenkään leimaamatta saksalaisia, mutta siellä tuli normaalia useimmin sellainen "asiakaspalvelu, missä pelaa?" olo. :D

Niin, ehkä olit em. saksalaisten mielestä "ei-toivottu" tahi muuten väärän porukan edustaja. Oliko rinnassasi jopa sellainen hassu tähti?

Täältä tähän
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
LaTe_Show kirjoitti:
Mitenkään leimaamatta saksalaisia, mutta siellä tuli normaalia useimmin "asiakaspalvelu, missä pelaa?" olo. :D
No, Saksassa olisi tosiaan monilla aloilla oppimista asiasta nimeltä asiakaspalvelu. Ihan ne peruselementit (tervehtiminen, kiittäminen, hyvästeleminen, ystävälllisyys) olisi jo hyvä alku.

Mutta LaTe_Show: tuossa sun ehdotelmassa on aukkoja tai sitten ymmärrän väärin. Ensinnäkin jos rahat siitä että Ville-Antero pakkaa kerättäisiin suoraan asiakkailta niin syntyisi aika "kerjäävä" vaikutelma. Toiseksi, miten Oulaisten Pallo-Veikoilla realistisesti voisi arvioida paljonko heidän pitäisi tehdä töitä jotta saisivat kasaan x euroa. 10 tuntia? 100 tuntia? 1000 tuntia?

Sen sijaan tällainen kuvio toimisi mielestäni jos kaupan pihalla tms järjestetään joku happening tms. Esim viime kesänä tuolla Itä-Suomessa oli erään kaupan parkkipaikalla (siis osalla) jotkut paikalliset markkinat jossa oli kojuja, makkaranpaistoa, tuotemaistiaisia, arpajaisia jne. Ja koko tätä "toimintaa" kojukauppiaita lukuunottamatta pyöritti paikallinen urheiluseura.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös