Lidl ja muut halpiskaupat

  • 150 735
  • 688

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
pinaattipitsa?

Jack in the Box kirjoitti:
Suositttelen pinaattipitsoja samasta pakastealtaasta. Todella hyvää, ehkä paras litlin pitsoista.
Pinaattipitsa? Olen kyllä testaillut Lidlin einestuotteita jonku verran (muuten en juurikaan syö juuri mitään näitä einestuotteita) mutta tuota en ole kokeillut. Siis onko täytteenä pinaattia?! Jotain terveyshommaa? Lisäätkö tohon itse täytteitä vai vedätkä tuommoisenaan?

Muuten Lidlissä tulee käytyä aika harvaseltaan mutta sillon kun käyn niin ostan niitä pullotettuja vesiä, olutta (no bisseä ostan muutenkin aina kun käyn jossain kaupassa), jotain einesjuttuja ja jotain jugurttisysteemejä. Hintaa en niinkään katsele (rahassa löytyy) vaan sitä että saa jotain vähän erilaista.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Pete Malmi kirjoitti:
Jepjep, tännäänpä selvis allekirjoittaneellekki miten tämä Saksan ihme lausutaan, kun telkkarista tuli hupaisa "Liidelin" mainos. :D

Joo, harvoin näin paljon jonkun asian väärinlausuminen ärsyttää. Vai että liideli.

Noh, Lidlissä tulee käytyä välillä, lähinnä halpojen juomien vuoksi. Eli lasipullossa oleva appelsiinimehu on ykkössuosikki ja pakasteesta löytyvä kebab-liha on vallan mainiota kamaa. Vihannesosasto kannattaa hoitaa muualta kotiin ja samoin leikkeleet.
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Liidelin freeway lemon limu, uhhuh että on hyvää poijjaat.

Mikä parasta on se, että ne limut myydään kunnon kuuden pötsin pakkauksissa ja kestää hyvin yhden viikon. Ei tarvitse stressata limujen suhteen.

Ja keksit on hyviä Lidlissä.
 
Viimeksi muokattu:

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kotimaisten kauppojen ostorajoitukset

Lorvi kirjoitti:
Mikä parasta on se, että ne limut myydään kunnon kuudon pötsin pakkauksissa ja kestää hyvin yhden viikon. Ei tarvitse stressata limujen suhteen..

Niin, suomalaisissa kaupoissahan limut ovat kortilla, eikä niitä saa ostaa yli kahta pulloa kerralla. Poislukien tietysti liikkeet, jotka myyvät tiskin alta.

Täältä tähän
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Hazardipakki kirjoitti:
Olen viime aikoina huomannut, että Lidl on ottanut todella paljon suomalaisia merkkejä myyntiin. Toivottavasti tekee edes pientä lovea suurten saatanoiden eli Keskon ja S-Ryhmän myyntiin. Valinta on tietysti kuluttajalla.

On totta, että Lidl on varmasti lisännyt hintakilpailua, mutta ei Dieterkään noita myymälöitään ihan hyvää hyvyyttään pyöritä.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
msg kirjoitti:
On totta, että Lidl on varmasti lisännyt hintakilpailua, mutta ei Dieterkään noita myymälöitään ihan hyvää hyvyyttään pyöritä.

Juu tuskin kukaan liiketoimintaa pyörittää pelastusarmeijamentaliteetillä, mutta kyllä Lidl toki on hintojen suhteen tervetullut kilpailija. Ainoa asia, mikä joitakin asiantuntijoitakin huolettaa on se, että hinta muodostuu jo liiankin suureksi kilpailuvaltiksi. Tuotteiden laatu voi kärsiä jo niinkin paljon, että siitä voi olla asiakkaalle jo terveysriskejäkin. Mieluummin ostan vaikka 30 senttiä kalliimman elintarvikkeen jos voin olla aina satavarma, että se myöskin pysyy sisälläni.

Wallmartin huhuttiin pitkään ostavan vielä Keskon pois, mutta ei ole ainakaan vielä näkynyt. S-ryhmää kun se nyt ei voi ostaa niin tänä päivänä ei muitakaan mahdollisuuksia enää ole. Tuskin alkaa ketjuaan tähän kilpailuun puskemaan, että Keskon osto olisi varmasti ainoa keino.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, HyRi
avatar kirjoitti:
Tuotteiden laatu voi kärsiä jo niinkin paljon, että siitä voi olla asiakkaalle jo terveysriskejäkin.
Aika vaikealta tuntuu kuvitella, että tuon kokoinen yritys myisi täysin sutta ja sekundaa, tai jopa asiakkaille vaarallisia tuotteita. Ei nimittäin ole varaa. Laadultaan tuotteet, hinnasta johtuen, eivät ole huippua vaan perusshittiä. Noin pääsääntöisesti.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Metro4ever kirjoitti:
Aika vaikealta tuntuu kuvitella, että tuon kokoinen yritys myisi täysin sutta ja sekundaa, tai jopa asiakkaille vaarallisia tuotteita. Ei nimittäin ole varaa. Laadultaan tuotteet, hinnasta johtuen, eivät ole huippua vaan perusshittiä. Noin pääsääntöisesti.

Lidlin tuotteistahan on viimeisten kolmen vuoden aikana löydetty useammin kuin kerran salmonellaa, että sinänsä väitteelle on jotain perustettakin, mutta siis toki heillä ei siihen pitäisi olla varaa, enkä nyt sanokaan, että tilanne olisi jotenkin erityisen huono. Referoin vain aikanaan tv:ssä näkemääni haastattelua jonkin tuotevalvontakeskuksen ylihörhön lausumaa, jossa hän ilmaisi huolensa nykyisen kilpailun negatiivisistä puolista. Ei tarkoitukseni ollut nyt sinänsä teilata Lidliä, kun itsekin sieltä tavaraa ostan ja olen ihan siis tyytyväinen kyseisen lafkan Suomeen rantautumiseen.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Käsittääkseni Saksan elintarvikemääräykset ovat vähintään yhtä tiukat kuin Suomessa, EU:ssa kun ollaan. Jos puhutaan myyntituotteiden laadun heikkoudesta, pitää erottaa puhutaanko alkuperäisen tuotteen heikosta laadusta vai esimerkiksi myymäläolosuhteiden aiheuttamasta laadun alenemisesta. Edellinen tuskin on todellinen riski em. elintarvikelainsäädännön vuoksi, mutta jälkimmäinen hyvinkin. Varsin niukalla miehityksellä vedetyissä myymälöissä pilaantuneita tuotteita ei aina ehditä vetää pois hyllyiltä.

Korostan, että olen aina ollut tyytyväinen Lidlin tuotteisiin, mutta kaikkea voi sattua. Liikkeen alkuperämaalla tai omistussuhteilla ei siihen kuitenkaan ole vaikutusta.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Jos on jäätelön ystävä, ei kannata jätskikaukaloa ohittaa. Carte D'or(?) mallisessa rasiassa olevat jätskit ei maussa häviä mutta hinnassa voittaa. Samoin kuuden pakkauksessa olevat tikkujätskit, on kuin Classic jätskejä mutta hinta ei ole sinne päinkään.
 
Suosikkijoukkue
Suomi
kakkonen kirjoitti:
Pinaattipitsa? Olen kyllä testaillut Lidlin einestuotteita jonku verran (muuten en juurikaan syö juuri mitään näitä einestuotteita) mutta tuota en ole kokeillut. Siis onko täytteenä pinaattia?! Jotain terveyshommaa? Lisäätkö tohon itse täytteitä vai vedätkä tuommoisenaan?
Kyllä tuo menee ihan paljaaltaan ja on hyvää. Itsekin yllätyin täysin kun ihan kokeilumielellä ostin. Suosittelen lämpimästi. Täytteinä pinaattia ja taitaahan siinä olla sipuliakin.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hazardipakki kirjoitti:
Itse säästän n. 40€ vuodessa hakemalla maitoni Liiteristä.
Kaikki eivät ehkä jaksa juosta monessa eri kaupassa pienen säästön takia, kun aika on kortilla.

Itse olen käynyt n. 3 krt Lidlissä koko elämäni aikana ja pakko sanoa, että aika vastenmielisiä kokemuksia. Kaupat kuin suoraan DDR:stä, hirveitä lääviä ja jonot + asiakaskunta sen mukaiset. Myyjätkään eivät omaa minkäänlaisia käytöstapoja.

En tosin usko näiden seikkojen kohderyhmää haittaavan. Itse sen sijaan arvostan miellyttäviä ostoskokemuksia ja ystävällistä palvelua.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
VT kirjoitti:
Kaikki eivät ehkä jaksa juosta monessa eri kaupassa pienen säästön takia, kun aika on kortilla.

Itse olen käynyt n. 3 krt Lidlissä koko elämäni aikana ja pakko sanoa, että aika vastenmielisiä kokemuksia. Kaupat kuin suoraan DDR:stä, hirveitä lääviä ja jonot + asiakaskunta sen mukaiset. Myyjätkään eivät omaa minkäänlaisia käytöstapoja.

En tosin usko näiden seikkojen kohderyhmää haittaavan. Itse sen sijaan arvostan miellyttäviä ostoskokemuksia ja ystävällistä palvelua.
Pidät siis itseäsi jotenkin parempana kuin Lidlin asiakkaat.
Niissä Lidleissä, joissa minä olen asioinut, palvelu on ollut asiallista ja vastannut odotuksia. K- tai S-ryhmän myymälöissä en ole tavannut merkittävästi parempaa palvelua elintarvikeosastoilla, joita tässä on syytä verratakin. Myyjiä ei ole kuin palvelutiskeillä jos sielläkään ja perisuomalainen jurous paistaa läpi yhtä lailla.
 
VT kirjoitti:
Itse olen käynyt n. 3 krt Lidlissä koko elämäni aikana ja pakko sanoa, että aika vastenmielisiä kokemuksia. Kaupat kuin suoraan DDR:stä, hirveitä lääviä ja jonot + asiakaskunta sen mukaiset. Myyjätkään eivät omaa minkäänlaisia käytöstapoja.

En tosin usko näiden seikkojen kohderyhmää haittaavan. Itse sen sijaan arvostan miellyttäviä ostoskokemuksia ja ystävällistä palvelua.
Totta on se, että Lidlissä joskus näkee näitä laitapuolenkulkijoita hakemassa halpaa kaljaa, mutta ihan samanlaista rahvasta siellä on kuin muissakin kaupoissa. Sen sijaan Lidl:n nurkilla tuntuu ainakin täällä päin parveilevan paljon vähemmän mekastavaa porukkaa kuin esim. alkoon kiinni liimattujen jättimarkettien läheisyydessä.

Lidl varmaan työllistää muita ketjuja enemmän kassalle ns. kouluttamatonta väkeä ja nuoria, mutta ei se automaattisesti tarkoita epäystävällistä palvelua. Ihan yhtä mulkkuja tai mukavia kassaneitejä löytyy kyllä Prismoista ja K-Lähikaupoista.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
VT kirjoitti:
Itse olen käynyt n. 3 krt Lidlissä koko elämäni aikana ja pakko sanoa, että aika vastenmielisiä kokemuksia. Kaupat kuin suoraan DDR:stä, hirveitä lääviä ja jonot + asiakaskunta sen mukaiset. Myyjätkään eivät omaa minkäänlaisia käytöstapoja.

Samaa mieltä. Olen tosin käynyt Lidl:ssä pari kertaa sinua enemmän. Kanssa-asiakkaiden taso on todella alhainen, tuulipukujengiä, pitkäaikaistyöttömiä ja maahanmuuttajia pääasiassa. Joskus hain sieltä saituuttani kaljaa ja vaippoja, mutta eipä tuokaan touhu oikein maksa vaivaa. Vaihtelua kyseisen puljun tuotteilla kyllä saa normiruokavalioonsa, ja se lasipullossa oleva appelsiinimehu on tosi hyvää, mutta silti. Tupakkihylly siellä on lähinnä säälinsekaisia tunteita herättävä, vaikka en tupakkimies olekaan, "Lonesome Cowboy Menthol" ja "Gold Rush", rok rok...

Ja se kassasysteemi on aivan sieltä jostain. Sanokoon saksalainen mitä tahansa, niin kunnon pakkaustilat on sikana toimivampi systeemi kuin tämä kamojen takaisin kärryyn veivaaminen ja sieltä pakkauspöydällä kasseihin latominen. Suomessa osataan ainakin kaksi asiaa paremmin kuin Saksassa: Sakottaminen ja päivittäistavaramyymälöiden suunnitteleminen, MOT.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Lidl, kavereiden kesken Litli on kyllä hieno kauppa. Halpaa ja maukasta.

Hodarit on aivan saatanan hyviä, suosittelen!
Kun taas hampurilaiset ovat täyttä paskaa, pihvi maistuu järkyttävältä ja pari kertaa on lihan seassa hammas iskeytynyt luun siruun.

Kola on ihan hyvää.

Pakastekebab on kyllä todella hyvää. Ei maistu ihan perinteiseltä kebabilta, mutta hyvää on!

Koreja ei ole saatavilla, se on harmillista. Myyntiähän tuolla tosin yrittävät vaan tehostaa, pakko ottaa kärryt jos ostoksia tulee juuri sen verran, ettei käsiin mahdu.
Myös vituttaa nuo lyhyet pakkauspöydät. Saksassa sen ymmärtää kun siellä on pakkaajat. Suomessa ei kuitenkaan ole. Eli aina pitäisi ottaa kärryt, joihin ostokset voi suoraan latoa ja pakata sitten vasta siellä sivummalla pöydällä.

Muuten ihan hyvä kauppa, oknp.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Schwalbe kirjoitti:
Suomessa osataan ainakin kaksi asiaa paremmin kuin Saksassa: Sakottaminen ja päivittäistavaramyymälöiden suunnitteleminen, MOT.

Nooh... Televisiohuumori taitaa pelittää myös hilppasen paremmin meillä kuin Germaaniassa. Eikä ne Finski K-kauppojen kassajonot, jotka johtuu kassaneidin pompsahtamisesta kassaan integroidulle lottotiskille ihan taivaallista designia nekään ole...
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
VT kirjoitti:
Kaikki eivät ehkä jaksa juosta monessa eri kaupassa pienen säästön takia, kun aika on kortilla.

Itse olen käynyt n. 3 krt Lidlissä koko elämäni aikana ja pakko sanoa, että aika vastenmielisiä kokemuksia. Kaupat kuin suoraan DDR:stä, hirveitä lääviä ja jonot + asiakaskunta sen mukaiset. Myyjätkään eivät omaa minkäänlaisia käytöstapoja.

En tosin usko näiden seikkojen kohderyhmää haittaavan. Itse sen sijaan arvostan miellyttäviä ostoskokemuksia ja ystävällistä palvelua.

En ole koskaan käynyt ko kaupassa. Tällaiset kirjoitukset vain vahvistavat mielikuvaani kaupasta ja aion pysyä jatkossakin poissa. En syö mitään valmismoskia ja lihaa tai makkaraa ylipäätään, joten miksi kyseisessä putiikissa vierailisinkaan. Kyseisiä tuotteitahan tässäkin ketjussa etupäässä kehutaan. Pinaattipitsa taitaa olla säännöt vahvistava poikkeus.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos Lidl sijaitsee kerrostalolähiössä, siellä käy pääasiassa jengiä, joiden kustannuksella hyvät ihmiset voivat nostattaa itsetuntoaan. Jos Lidl sijaitsee vilkkaassa kauppakeskittymässä, siellä käy porukkaa laidasta laitaan - myös niitä, joille tuulipuvut ovat kauhistus.

Hauskaa, että ihmiset saavat potkua elämäänsä lajittelemalla toisiaan jonkun kauppaketjun asiakkuuden mukaan. Ei venäjä sentään. Lidlissä on omat heikkoutensa, mutta kyllä minä uskallan sieltä hakea sitä uskomattoman hyvää ja halpaa tuoremehua sekä reilusti halvempaa maitoa, jos ohitse kuljen. Pelkkien alennusten perässä juokseminen on asia erikseen, mutta tätä jengiä taitaa riittää joka kaupan tarpeisiin.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Alamummo kirjoitti:
En ole koskaan käynyt ko kaupassa. Tällaiset kirjoitukset vain vahvistavat mielikuvaani kaupasta ja aion pysyä jatkossakin poissa. En syö mitään valmismoskia ja lihaa tai makkaraa ylipäätään, joten miksi kyseisessä putiikissa vierailisinkaan. Kyseisiä tuotteitahan tässäkin ketjussa etupäässä kehutaan. Pinaattipitsa taitaa olla säännöt vahvistava poikkeus.

Ihme käsitys sinulla, vaikka et ole edes käynyt kaupassa. Lidl on normaali ruokakauppa, jossa on ihan samaa kamaa kuin muissakin ruokakaupoissa eli siis maitoa, kahvia, leipää jne. ei pelkästään jotain einesruokia, joita kyllä myydään niissä muissakin kaupoissa. Itse käyn Lidlissä ehkä kerran viikossa ostamassa sellaisia peruselintarvikkeita kuin maitoa, tuoremehua, juustoa, jugurttia, kahvia jne. Ostan niitä siksi, että kauppa on lähellä ja pidän tuotteiden mausta, laadusta jne. Kun hintatasokin on ollut miellyttävä yllätys ei minulla ole mitään syytä ylenkatsoa Lidliä jonkun naurettavan periaatteen vuoksi. Jokainen voi asioida vapaassa maassa siinä kaupassa kuin haluaa, mutta jonkun toisen kaupan asiakkaiden leimaaminen huonommiksi ihmisiksi tai sen arvosteleminen ilman empiiristä kokemusta on aika hölmöä.
 
Alamummo kirjoitti:
En ole koskaan käynyt ko kaupassa. Tällaiset kirjoitukset vain vahvistavat mielikuvaani kaupasta ja aion pysyä jatkossakin poissa. En syö mitään valmismoskia ja lihaa tai makkaraa ylipäätään, joten miksi kyseisessä putiikissa vierailisinkaan. Kyseisiä tuotteitahan tässäkin ketjussa etupäässä kehutaan. Pinaattipitsa taitaa olla säännöt vahvistava poikkeus.
Saa sieltä myös vihanneksia, siideriä ja muita akkain (elin)tarvikkeita. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Alamummo kirjoitti:
En ole koskaan käynyt ko kaupassa. Tällaiset kirjoitukset vain vahvistavat mielikuvaani kaupasta ja aion pysyä jatkossakin poissa.

Tiedän monia ruoanlaittoa harrastavia ihmisiä, jotka käyvät Lidlissä. Eivät pelkästään rahan säästön vuoksi, vaan siksi, että sieltä saa hiton maukkaita tarpeita ruoanlaittoon.

Älä tuomitse kokeilematta. Itse ostan usein mm. rahkaa, joka on paljon parempaa kuin suomalainen sokerilöllö.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Hemingway kirjoitti:
Tiedän monia ruoanlaittoa harrastavia ihmisiä, jotka käyvät Lidlissä. Eivät pelkästään rahan säästön vuoksi, vaan siksi, että sieltä saa hiton maukkaita tarpeita ruoanlaittoon.
En ole missään muussa kaupassa koskaan nähnyt vihreäksi homehtunutta lihaa tarjolla, kun Lidlissä. Tämän jälkeen en ole kyseiseen paskalafkaan astunut. Täällä sitäpaitsi varmaan 98% asiakkaista on rakkaan itäisen naapurimme asukkaita, eikä tämäkään oikein miellytä.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Alamummo kirjoitti:
En ole koskaan käynyt ko kaupassa. Tällaiset kirjoitukset vain vahvistavat mielikuvaani kaupasta ja aion pysyä jatkossakin poissa. En syö mitään valmismoskia ja lihaa tai makkaraa ylipäätään, joten miksi kyseisessä putiikissa vierailisinkaan. Kyseisiä tuotteitahan tässäkin ketjussa etupäässä kehutaan. Pinaattipitsa taitaa olla säännöt vahvistava poikkeus.

Hieman huvittavaa. Toisaalla korostit omien kokemuksien tarvetta, mutta tällaisessa yksinkertaisessa asiassa kuin kaupassakäynnissä niillä ei sitten olekkaan merkitystä.

Itse olen käynyt kaksi kertaa Lidlissä. Kerran kävelin kaupan läpi Turengissa ja toisen kerran Riihimäellä, kun oli golfkentän ja työpaikan välisen reitin varrella sopivasti ja hain pullon juomista.

Taidan kyllä jossain vaiheessa silti vielä käydä tutkimassa tarjontaa.

Että silleen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös