Laine vai Puljujärvi?

  • 87 973
  • 325

Kumpi pojista on parempi?


  • Äänestäjiä
    736

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Laineen katto on minun mielestäni tasoa "lähes Ovechkin" ja lattia tasoa "Nino Niederreiter". Puljujärvellä taas katto on tasoa "Loui Eriksson" ja lattia "Lauri Korpikoski".

Se että kumpi näistä on sitten parempi on ehkä vähän typerä keskustelun aihe minusta. Ja yleensäkään verrata toisiin pelaajiin. Tehköön pojat nyt vain rauhassa omat uransa. Mutta jos ihan sillä supertähteyden kirkkaudella mitataan, niin Laineella loistaa enemmän minun mielestäni. Kuten tässä ketjussa on sanottukin, minusta Laineella on ihan oikeasti kaikki eväät nousta ihan sinne maailmanluokan hyökkääjien joukkoon, jonne pääsee vain harvat ja valitut.

Mutta eniten mua melkein kiinnostaa tuosta kultaa voittaneesta joukkueesta Sebastian Aho ja se kuinka huikea pelimies hänestä voikaan vielä tulla.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Katsokaa myös vaikkapa Andre Agassia ja muita. Hirvittävällä työmäärällä aivan pienestä pitäen pelkkää urheilua, eikä puhettakaan mistään koulujutuista.
Tämän paatoksen seasta pitää poimia semmoinen juttu esiin että Agassihan nimenomaan korosti koulunkäynnin tärkeyttä kirjassaan ja häntä harmitti vietävästi aikuisena se ettei ollut saanut tehdä omia valintojaan, koska isänsä oli hänet pakottanut päivästä toiseen lätkimään sitä karvapalloa.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Mun silmään vaan pisti niin paljon ne pienet lukemattomat metrin-parin syötöt joilla Laine siirsi kiekon hyökkäyssinisen jälkeen ketjukaverille. Tai se oman puolustussinisen kulmasta Kanadan kärkikarvaajan längistä lähtenyt syöttö hyökkäyssinisen kulmaan Puljulle täyteen vauhtiin joka lensi pakin ohi ja Aho löi riparin sisään. Laine löysi aina syöttölinjan pakin längeistä, mailan ja vartalon välistä tai perus tape to tape. Nuo on änärin pienessä kaukalossa aivan timantinkovia juttuja, kun tilaa on niin paljon vähemmän. Toki Puljukin syötti esim. Ahon tasoitusmaalin pakin längeistä, mutta näin niitä vaan niin paljon enemmän Laineelta, että annan siitä edun hänelle. En mä näe Laineen syöttötaidossa minkäänlaista heikkoutta NHL:ää ajatellen.

Laineen pelisilmää ja syöttötaitoa on kehuttu siihenkin malliin että joku scoutti ja muutama henkilö hfboardsillakin oli alkanut miettiä olisiko mies jopa parempi sentterinä.

Olet kyllä katsonut aivan oikeita asioita. Laine laukoo paljon, on tehnyt hienoja maaleja ja siksi mies tunnetaan siitä laukausestaan. Mutta se ei tee hänestä huonoa syöttäjää, vaan lähinnä uskomattoman kokonaisvaltaisen pelaajan. Kikka-arsenaali alkaa olla hemmetin monipuolinen. Puolustuspelin voi opetella myöhemmin pikkuhiljaa ja nytkin jo pystyy pitkällä mailalla häiritsemään hyvin laajalla alueella kiekollista vastustajaa. Ihan helmi paketti.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tässäkin ketjussa on ollut puhetta siitä Puljujärven häseltävästä tyylistä pelata. Seuraavassa olisi video viime vuotisista U20-kisoista.

https://www.youtube.com/watch?v=UwI_wjNB_Bk

Näyttäisi että ensinnäkin Jesse on ollut tuolloin lyhyempi ja kyllähän se häsellys loistaa poissaolollaan. Luistelu on paljon semmoista "normaalimman" näköistä. Eli kait tästä voidaan sitten jonkunlaisia varovaisia yhtäläisyysmerkkejä vetää näiden asioiden välille, että kasvupyrähdyksestä johtuen Jesse ei oikein vielä hallitse kroppaansa ja sen vuoksi peli on semmoista kohlaamista. Tuossa videossa nähdään muuten Puljujärven lämäriäkin useampaan otteeseen. Käytti sitä varmaan noissa kisoissa useammin, kuin on käyttänyt koko tällä kaudella. Kyllähän tuo aikamoinen ruoska vaikuttaa olevan.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun silmään vaan pisti niin paljon ne pienet lukemattomat metrin-parin syötöt joilla Laine siirsi kiekon hyökkäyssinisen jälkeen ketjukaverille. Tai se oman puolustussinisen kulmasta Kanadan kärkikarvaajan längistä lähtenyt syöttö hyökkäyssinisen kulmaan Puljulle täyteen vauhtiin joka lensi pakin ohi ja Aho löi riparin sisään. Laine löysi aina syöttölinjan pakin längeistä, mailan ja vartalon välistä tai perus tape to tape. Nuo on änärin pienessä kaukalossa aivan timantinkovia juttuja, kun tilaa on niin paljon vähemmän. Toki Puljukin syötti esim. Ahon tasoitusmaalin pakin längeistä, mutta näin niitä vaan niin paljon enemmän Laineelta, että annan siitä edun hänelle. En mä näe Laineen syöttötaidossa minkäänlaista heikkoutta NHL:ää ajatellen.

Laineen pelisilmää ja syöttötaitoa on kehuttu siihenkin malliin että joku scoutti ja muutama henkilö hfboardsillakin oli alkanut miettiä olisiko mies jopa parempi sentterinä. Itse en tuota todellakaan halua nähdä, mies on niin loistava haastamaan esim. kovassa vauhdissa pakin ohi laidan puolelta "ovechkinmaisilla" liikkeillä, ja niitä ei sentterin tontilta tehdä. Maajoukkueenkin kannalta olen vähän itsekäs, laitureita me tarvitaan.

No nyt alkaa minunkin heikko lähimuisti raksuttaa, kyllähän Laine heitteli niitä hyviä peliä rytmittäviä syöttöjä kuten siinä Kanada pelissä avasi Puljun täyteen vauhtiin ennen Ahon maalia. Toisaalta mieleen muistuu molemmilta Laineelta ja etenkin Puljulta helppoja parin metrin syöttöjä jotka epäonnistui. Ei tuo syöttötaito kummankaan järkyttävä heikkous ole, mutta kyllä syöttötaidossa ja pelinluvussa löytyy vielä petrattavaa NHL:ää ajatellen, ja tuon ikäset talentit saavat varmasti hiottua syöttöjä parempaan kuntoon, ja pelinluku kehittyy kyllä pelatessa.

Ja sentteriä Laineesta ei tosiaan kannata tehdä, koska puolustuspeli ei ole mikään vahvuus, ja laukaus taas on niin jumalaton ase, joka menisi hukkaan sentterin paikalla.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Karri Kivi muuten sanoi äsken Nelosen studiossa, että jos hänen pitäisi valita nyt ykkösdrafti kesällä, niin valitsisi Laineen.

Sanoi itsekin, ettei ihan täsmälleen osaa perustella, mutta sanoi omaavansa näkemyksen, että Laine on poikkeuksellisin pelaaja näistä tämän vuoden spekuloiduista top10-drafteista...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tiedä sitten, kumpi on parempi pelaaja lopulta, mutta luulisi draftissa Laineen menevän melkeinpä ensin. Ymmärtääkseni tuolla halutaan kysellä myös muusta elämästä, kielitaitoa kysellään, asumisjärjestelyt, kouluasiat...
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Laineen katto on minun mielestäni tasoa "lähes Ovechkin" ja lattia tasoa "Nino Niederreiter". Puljujärvellä taas katto on tasoa "Loui Eriksson" ja lattia "Lauri Korpikoski".

Se että kumpi näistä on sitten parempi on ehkä vähän typerä keskustelun aihe minusta. Ja yleensäkään verrata toisiin pelaajiin. Tehköön pojat nyt vain rauhassa omat uransa. Mutta jos ihan sillä supertähteyden kirkkaudella mitataan, niin Laineella loistaa enemmän minun mielestäni. Kuten tässä ketjussa on sanottukin, minusta Laineella on ihan oikeasti kaikki eväät nousta ihan sinne maailmanluokan hyökkääjien joukkoon, jonne pääsee vain harvat ja valitut.

Mutta eniten mua melkein kiinnostaa tuosta kultaa voittaneesta joukkueesta Sebastian Aho ja se kuinka huikea pelimies hänestä voikaan vielä tulla.

Olet aikalailla oikeassa, ja onhan Aho huikea pelaaja josta itsekin tykkään mutta mielestäni mallia "Saku Koivu" ennemminkin tuonne sentteriosastolle rapakon taakse kuin kuitenkaan mikään Crosby tai Datsyuk. Siis erottui todellakin edukseen näissä kisoissa, mutta en vain usko miehen tulevan olemaan mikään ihan maailman parhaimpiin lukeutuva sentteri koskaan änärissä. Toki uskon että majussa tulee olemaankin sitten kova arvokisoissa.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Laineen fysiikassa ja laukauksessa on jotain niin poikkeuksellista, etten yllättyisi jos tulevaisuudessa nousee Kurrin ja Selänteen rinnalle todellisten härmäläistähtien joukkoon änärissä. Ja en hirveästi yllättyisi, jos menisi heistä ohikin.

Itse asiassa Laineesta tulee mieleen eräs ennen omia aikojani loistanut lätkälegenda nimeltä Bobby Hull. Vaalea, hieman kaljuuntuva tukka, komea luusto ja kasvonpiireet, poikkeuksellisen atleettinen kroppa, pelikäsitys ja laukaus. Jos oppii vielä fanien miellyttäjäksi, niin edellytykset ovat jopa ns. franchise pelaajaksi eli sellaiseksi supertähdeksi, jonka ympärille rakennetaan joukkuetta ja myydään koko liigaa.

Ei siinä, että ymmärrän Puljunkin hehkutuksen ja sen, että monet pitävät häntä hieman valmiimpana pakettina. Laineessa on vain supertähdille kuuluvaa "sitä jotakin" hieman enemmän.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Laine. Ihan vaan sen rannekudin takia. Kaamee tykki.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Auts, sori Jesse, ei ollut tarkoitus loukata. Mutta jos kaveri on jättänyt opiskelut peruskoulutasolle kertoo kyllä mielestäni jotain siitä mitä päässä liikkuu tai no ei liiku.

Juu, oma näkökulma saa olla ,mutta liikuit jo siinä rajoilla, että alkoi olla kunnianloukkaus kyseessä. En ole sukua enkä syntiä Jesselle=) Oikeudenmukaisuus vaan nosti kaunista päätään meikässä. Muistanet, että Jesse lähti Ouluun jo 13 vuotiaana ja alussa oli kova ikävä äitäkin vielä. Sitä taustaa vasten ei pidä ihmetellä, että koulu nyt ei ollut ykkösprioriteetti vaan jääkiekko ja on sitä vieläkin. Nuori kaveri, joka ehtii kyllä myöhemminkin opiskella, jos tarvitsee. Tänä aikana koko elämä tuntuu välillä olevan yhtä opiskelua.
 

Snagari

Jäsen
Muistanet, että Jesse lähti Ouluun jo 13 vuotiaana ja alussa oli kova ikävä äitäkin vielä. Sitä taustaa vasten ei pidä ihmetellä, että koulu nyt ei ollut ykkösprioriteetti vaan jääkiekko ja on sitä vieläkin.
Mutta joka päivä Jesse on siellä koulussa kuitenkin ollut. Onko sielläkin vaan kovat mielikuvaharjoitteet olleet käynnissä vai ehkä jopa "idiootin" tavoin on kiinnostanut jauhaa paskaa vierustoverin kanssa ennemmin kuin päntätä sitä koulukirjaa?

Ps. Myös minä olin tällainen idiootti.
 
Viimeksi muokattu:

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Auts, sori Jesse, ei ollut tarkoitus loukata. Mutta jos kaveri on jättänyt opiskelut peruskoulutasolle kertoo kyllä mielestäni jotain siitä mitä päässä liikkuu tai no ei liiku. Kyllähän yhden kortin varaan, tässä tapauksessa jääkiekon, laskeminen "aika" riskaabelia nykyaikana. En nyt halua missään nimessä maalata hiilihankomiestä seinälle, mutta jos kuvitellaan että kaveri saa pahan tällin siinä vaiheessa kun tilillä ei vielä ole miljoonia dollareita ja ei pysty jatkamaan uraansa niin se oli sitten siinä. Älä nyt käsitä väärin, mutta kyllä se mielestäni on osoitus jonkun tason idiotismista, jos nykyaikana jättää opiskelut kansakoulutasolle ja that's it. Olis nyt edes lukenut sen lontoon kunnolla, jos jääkiekkolijaksi on aina halunnut. Olen pahoillani jos loukkasin, mutta tämä oli oma näkökulma.

Jätti kai se Teemu Selännekin koulut peruskouluun. Puljujärven peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo oli jotain 7,5 luokkaa, joten ei nyt aivan vasemman jalan saappaasta ole kyse.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Laine sen takia, että hänessä on enemmän hohtoa, niinkuin TSN kirjoitti. Laine on siis ns. yleisöön vetoavampi ja sitä kautta silläkin on merkitystä kun puhutaan kuitenkin busineksesta.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Laine sen takia, että hänessä on enemmän hohtoa, niinkuin TSN kirjoitti. Laine on siis ns. yleisöön vetoavampi ja sitä kautta silläkin on merkitystä kun puhutaan kuitenkin busineksesta.

Tässä vaiheessa on vielä lähes mahdoton arvioida sitä, kumpi on suurempi fanimagneetti. Yhtä lailla Puljujärvi, iloisen ja mutkattoman luonteen ansiosta voi nousta fanien suosikiksi, varsinkin, jos naisväki ja teinit ottavat hänet omakseen.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Tässä vaiheessa on vielä lähes mahdoton arvioida sitä, kumpi on suurempi fanimagneetti. Yhtä lailla Puljujärvi, iloisen ja mutkattoman luonteen ansiosta voi nousta fanien suosikiksi, varsinkin, jos naisväki ja teinit ottavat hänet omakseen.

Juurikin näin. Esimerkiksi Hertl on noussut ainaisen iloisuutensa avulla yleisön suursuosikiksi, siis pelitaitojen lisäksi.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta joka päivä Jesse on siellä koulussa kuitenkin ollut. Onko sielläkin vaan kovat mielikuvaharjoitteet olleet käynnissä vai ehkä jopa "idiootin" tavoin on kiinnostanut jauhaa paskaa vierustoverin kanssa ennemmin kuin päntätä sitä koulukirjaa?

Ps. Myös minä olin tällainen idiootti.

Enhän toki voi tietää miten Jesse kouluajan on käyttänyt, mutta jostain luin, että keskiarvo olisi ollut loppujen lopuksi 7,6 tai sitä luokkaa. Eli keskimääräisesti tavallinen koululainen, eikä kauheen huonokaan. Kun on lapsena lähtenyt jo maailmalle, niin voi olla, että ei ole tietenkään ollut tarpeeksi kypsä ajattelemaan koulunkäyntiä ja se on mennyt siinä hieman kuin sivussa, vaikka koulussa on ollutkin.

Täytyy sanoa, että itsekin on ollut eräässä vaiheessa idiootti ja lintsasin jengin kanssa jatkuvasti, en lukenut läksyjä ja tuplasin yhden luokan jo poissaolojen takiakin. Väärentelin nimmareita ym.ym.Kotona ei välitetty missä liitelin. Noh...olen naureskellutkin, että olen kuin joku skitsofreenikko, kun katsoo myöhemmin suoritettuja opintoja: kiitettäviä lähes kaikki aineet ja stipendiä tuli.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyl mä Laineeseen ehkä kallistun. Ihan vaan sen takia kun Puljujärvi oli eilen Raumalla ihan tosi paska, kyllä taas hävetä sai suomalaisuuttaan kun katsoi peliä SVT:n streamistä.
 

jannet85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Carolina Hurricanes
Minulle meinaa eniten se, että siinä vaiheessa kun kovat pelit alkoi, Laine näytti parastaan ja taas Pulju nähdäkseni hiukan haparoi. Tiukoissakin paikoissa Laine laukoi kuin pihapeleissä ja finaalissa näytti hienoa yksilötaitoa. Puljujärvi kyllä teki syöttöjä, mutta maaleja hän ei minun mielestä tehnyt ratkaisupeleissä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sportsnetin uudella ranking-listalla Laine on noussut kakkospaikalle ohi Puljun. Makuasioitakin nämä lähinnä ovat, Laineen "se jokin" vain miellyttää myös allekirjoittanutta.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässä vaiheessa on vielä lähes mahdoton arvioida sitä, kumpi on suurempi fanimagneetti. Yhtä lailla Puljujärvi, iloisen ja mutkattoman luonteen ansiosta voi nousta fanien suosikiksi, varsinkin, jos naisväki ja teinit ottavat hänet omakseen.

En löytänyt klippiä haastattelun siitä kohdasta, jossa Pulju vastustamattoman valloittavasti sulattaa sydämet toteamalla luonnonlapsen iloisuudella, miten nyt on lupa! Noh, joku hakekoot kohdan meidän kaikkien iloksi. Kyllähän tuo sydämet sulattaa neitosilta ja tätösiltäkin, ei kahta sanaa=)

En muuten ihmettele, että täällä Laine on noin selkeässä johdossa. Jos oikein profiloin Jatkoajan kirjoittajakuntaa, niin he ovat pääasiassa nuoria, machomaisuuteen taipuvaisia nuoria miehiä, joten Laineen hieman kovistyyli kovinene laukauksineen on täysin selvä valinta. Huolimatta siitä, ettei Puljunkaan laukaus huono ole, mutta kun se perkele nauraa ja on iloinen .Pitää olla mieluummin kuin maansa myynyt. Toivottavasti Laineesta ei tule sellaista! Onhan hän kyllä vakava Puljuun verrattuna, eli palstan lukijoiden mieleen enemmän. Mut makunsa kullakin sanoi koira kun takapäätään nuoli=)
 

Snagari

Jäsen
En muuten ihmettele, että täällä Laine on noin selkeässä johdossa. Jos oikein profiloin Jatkoajan kirjoittajakuntaa, niin he ovat pääasiassa nuoria, machomaisuuteen taipuvaisia nuoria miehiä, joten Laineen hieman kovistyyli kovinene laukauksineen on täysin selvä valinta.
Eiköhän tässä ketjussa ole keskusteltu/keskustellaan siitä kumpi on/kummasta tulee parempi jääkiekkoilija, kiekkopalstalla kun ollaan. Ei siitä kumpi sulattaa sinun tai muiden neitojen ja tätösien sydämet.

Kovisteleva Laine kommentoi ottelua vakavaan tyyliinsä kuin maansa myyneenä - YouTube
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös