Laine vai Puljujärvi?

  • 87 283
  • 325

Kumpi pojista on parempi?


  • Äänestäjiä
    736

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Aattele, kuitenkin PuLaAho-ketju kuitenkin pärjäsi, vaikka yks toope olikin aivan luokaton. Kyl mää suurest hämmästelen=)Ihme tapahtui!

Missäs kohtaan minä sanoin Puljun olevan luokaton?

Sulla on ilmeisesti taas mennyt kärppäpelaajan arvostelu tunteisiin (tyyliin Pesonen/Jokinen), ja vedät sitten sen mukaan.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Voisin kuvitella, että ainakin rapakon takana joka pieraisukin tilastoidaan=) Oikeesti...siis olenko näin vaikea ymmärrettäväksi...kiinnosti tietää, mistä olet ne virheiden määrät katsonut. Päättelen siis, että jos ja kun ei ole kyse Ameriikan mallista, niin omasta päästäsi olet ne ottanut. Erehtyminenkin on inhimillistä ja aina ei mene oikein. Vaikka molempia välillä kehut, niin kyllä sä Laineen mies olet ollut koko ajan. Olen siis skeptinen pikkasen.Sori.

Ensinnäkin totta helvetissä minä kehun molempia kun molemmat ovat uskomattoman kovia talentteja ja tehneet nuoresta iästään huolimatta hemmetin kovan duunin päästäkseen tuohon tasoon. Siis yksinkertaisesti molemmat on hyviä kiekkoilijan alkuja ja suomikiekolle tärkeitä mutta kysymykseen kumpi on parempi, olen vastannut Laine. Olen myös jo kertonut miksi olen vastannut Laine. Ja ensimmäinen asia mihin takerruin oli se, että kun jatkoajan kirjoittajat on nuoria kovia sällejä niin tietysti ne laukauksen takia äänestää kovis-Patea. Se oli sinun mutusi. Teit tuollaisen päätelmän vaikka edelleen täällä on aika moni jo kertonut miljoona muuta syytä kuin kovis statuksen.

Kyllä virheiden määrän katsoin niissä peleissä, ja onhan täällä sinulle moni muukin jo maininnut niin se ei ole mielipide asia tuleeko virhe vai ei. Jos kertoo jotain näkemästään niin se ei ole mutu, vaikka se ei ole tilasto. Et pitänyt Jalosenkaan kertomaa missään arvossa koska se oli sen mutu. Kivi on sanonut että poimisi draftissa numerolla yksi Patun, mutta se on vaan Kiven mutu. McKeens rankkasti juuri Laineen ykköseksi, mutta eihän ne voi tietää, ne vaan arpoo.

En jaksa sinun kanssa tästä vääntää, koska kaikella kunnioituksella, me seuraamme tätä lajia vähän toisenlaisella intohimolla. Vai katsoitko sinäkin viikonloppuna 7 peliä lätkää? Käytkö keväisän "höntsäkarkeloissa"? Oletko matkustellut Olympialaisiin kiekon perässä? Tuletko minun kanssani katsomaan World Cuppia?
Sori, mutta tästä minun läppärin näytöltä paistaa, että ymmärrät kiekosta yhtä paljon kuin sika satelliitista, (se ei ole kovin paljoa) sekä tällä haavaa näyttäisit saavan kunnian kantaa tämän jatkoaikayhteisön vahvimpia värilaseja.

Jatka toki taisteluasi tuulimyllyjä vastaan, mun myllystä katkesi jo siipi. Olet vahvoilla.
 
H

Hidas_ja_kankea

McKeens rankkasti juuri Laineen ykköseksi, mutta eihän ne voi tietää, ne vaan arpoo.

Kieltämättä varsin komeaa luettavaa suomalaisen ollessa 1 Laine/ 3 Pulju/ 5 Juolevi.

McKeen’s 2016 Top 30 NHL Draft Rankings (Jan-2016) | McKeen's Hockey

Matthews tipahti vimein ykköspaikalta ulos ja perustelut verrattuna Laineeseen voi linkistä lukea.
Juolevi nousi mukavasti U20-kisojen näytöillä.

Kyllä tällä hetkellä Laine on kovempi prospekti, joka ei Puljusta huonoa pelaajaa tee. Vielä elättelen toiveita kevään nostavan Puljun osakkeita ja ainakin kisojen jälkeisten pelien perusteella suunta näyttää hyvältä.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En jaksa sinun kanssa tästä vääntää, koska kaikella kunnioituksella, me seuraamme tätä lajia vähän toisenlaisella intohimolla. Vai katsoitko sinäkin viikonloppuna 7 peliä lätkää? Käytkö keväisän "höntsäkarkeloissa"? Oletko matkustellut Olympialaisiin kiekon perässä? Tuletko minun kanssani katsomaan World Cuppia?
Sori, mutta tästä minun läppärin näytöltä paistaa, että ymmärrät kiekosta yhtä paljon kuin sika satelliitista, (se ei ole kovin paljoa) sekä tällä haavaa näyttäisit saavan kunnian kantaa tämän jatkoaikayhteisön vahvimpia värilaseja.
Jatka toki taisteluasi tuulimyllyjä vastaan, mun myllystä katkesi jo siipi. Olet vahvoilla.

Alamme löytää samaa linjaa, eli minäkään en jaksa sun kanssasi. Olet lähtenyt henkilökohtaiselle solvauslinjalle ja silloin on aika lopettaa. Olen sanonut miljoona kertaa, ettei kyse ole Kärpistä. Onko tuo niin vaikea tajuta, että siitä ei ole ollut kysymys.

Ja ei, en ole kulkenut ympäri ämpäri maailmaa lätkän perässä. Ihmisillä on nääs erilaiset elämäntilanteet, eikä kaikilla ole mahdollista mennä minne nokka vie. Sen sijaan olen uskollinen kisojen katsoja ja olen ollut joskus istumassa paikanpäällä kotikisoissakin, mutta mulle liian kallista osallistuakseni säännöllisesti, puhumattakaan ulkomaista.

Don Quiote taistelkoot edelleen tuulimyllyjä vastaan, itse lopetan energian tuhlaamisen tähän. Kiitos kaikesta.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Oli sääli, ettei tämän vuoden U20-kisoja pelattu pienessä askissa. Pieni kaukalo tuo etua pelaajille, jotka saavat itsensä terävästi liikkeelle. Laine on diesel, mutta vauhtiin päästyään menee eikä meinaa. Isossa kaukalossa pääsee tekemään laajaa kaarrosta pitäen itsensä jatkuvasti liikkeessä. Mielenkiintoista nähdä miten Laine sopeutuu, kun suunnanmuutokset ovat nopeampia ja luistelutilaa on vähemmän. Laukaushan on kova ja ulottuvuutta piisaa. Käsiä ja silmääkin vaikka ja kuinka.

Perinteisesti nämä ensimmäiset varaukset ovat aloittaneet heti ylhäällä. Nyt luulen, että koko kärkikolmikko aloittaa NHL-uransa AHL-kaukalosta.

No nyt. Minä kirjoitin Puljun antaneen VÄLILLÄ luokattomia syöttöjä verrattuna Laineeseen, ja sinä väität minun tuominneen Puljun luokattomaksi pelaajaksi. Ei siinä, värilasein maailma on tosiaan erilainen.

Olisiko kiekonkäsittelyajalla jotain tekemistä asian kanssa? Puljujärvellä oli tuplamäärä syöttöjä Laineeseen verrattuna. Uskallan siis väittää, että kiekonhallinnassa oli ajallisesti eroa.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Olisiko kiekonkäsittelyajalla jotain tekemistä asian kanssa? Puljujärvellä oli tuplamäärä syöttöjä Laineeseen verrattuna. Uskallan siis väittää, että kiekonhallinnassa oli ajallisesti eroa.

Varmasti. Kyllähän Pulju haki aktiivisemmin kiekkoa, ja piti kiekkoa enemmän.

Eikä mun pointti ollut missään vaiheessa vähätellä Puljua. Kun näitä kahta nykyisellään vertaa, niin Jesse sählää enemmän. En ihmettelisi yhtään vaikka nuo puheet tuosta kovasta pituuskasvusta pitäisi kutinsa, sen verta kömpelöä meno oli välillä. Muutama vuosi voi kääntää asetelman ympäri, mahtavia pelimiehiä molemmat.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Eikä mun pointti ollut missään vaiheessa vähätellä Puljua. Kun näitä kahta nykyisellään vertaa, niin Jesse sählää enemmän. En ihmettelisi yhtään vaikka nuo puheet tuosta kovasta pituuskasvusta pitäisi kutinsa, sen verta kömpelöä meno oli välillä. Muutama vuosi voi kääntää asetelman ympäri, mahtavia pelimiehiä molemmat.

Pitää se kutinsa, ellei Laineella sitten ole äärimmäisen huono ryhti.

Suomi-Venäjä U20 7.11.2015. Jesse Puljujärven ja Patrik Laineen kuvaussessio ottelun jälkeen. - YouTube

Linkki seläkkäin seisoskeluun.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Siltähän tuo näyttää että Pulju on kasvanut Patesta ohi, ei paljoa mutta sentin pari. Kyllähän se koordinaatiota haittaa ja ottaa oman aikansa ennenkuin liikeradat alkavat jälleen löytyä.

Tuo kasvu on vielä ollut poikkeuksellisen nopeaa, koska vielä tämän viimevuoden puolella Puljun pituudeksi taidettiin ilmoittaa 188cm. Vertailussa kannattaakin ottaa huomioon se, ettei Puljulla noita kiekonkäsittelyongelmia ole aikaisemmin ollut ja tässä suhteessa hänellä onkin ehkä hieman enemmän realisoitumatonta potentiaalia reservissä verrattuna useimpiin ikätovereihinsa. Se on tietenkin eri kysymys realisoituuko se koskaan, mutta aika moni ei tunnu ottavan tätä seikkaa huomioon arvioidessaan Puljun olevan "hyvä kahden suunnan hyökkääjä" tms., vaikka hyökkäyspotentiaalia on vaikka kuinka.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Pitää se kutinsa, ellei Laineella sitten ole äärimmäisen huono ryhti.

Suomi-Venäjä U20 7.11.2015. Jesse Puljujärven ja Patrik Laineen kuvaussessio ottelun jälkeen. - YouTube

Linkki seläkkäin seisoskeluun.

No niinhän tuo näyttää. Tuo tosiaan selittää paljon. Muistan omista junnuajoilta, kun joukkuekaveri venähti kesän aikana ainakin sen 10cm. Laji toki eri (lentopallo), mutta voi jeesus mikä Hessu hopo sieltä treeneihin saapui. Melko koomisen näköistä kun muuten varsin taitava pelaaja huitoo ilmassa tyhjää, kun ajoitukset ja motoriikka on aivan hakusessa. Mutta niin vain nousi lähes miesten maajoukkueeseen pelaamaan.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Tässä Puljun highlightit viime vuoden Kanadan kisoista: Jesse Puljujärvi - 2015 IIHF WJC Highlights - YouTube

Todella sulavaa kiekonkäsittely tuossa videossa on joten eiköhän voida todeta tuon kiekon polttelun johtuvan juurikin tuosta kovasta pituuskasvusta, joka toivottavasti on jo pysähtynyt. Kunhan Pulju tottuu "uuteen kehoonsa", niin jälki voi olla tuhoisaa.

Itse kysymykseen vastasin Puljujärvi, mutta ihan hyvin olisin voinut myös antaa Laineelle äänen. Mahtavaa, että meillä viimeinkin on tämän tason laiturilupauksia.
 

Schadowan

Jäsen
Puljun pituusennuste taisi olla 195cm, jossain haastattelussa oli siitä maininta. Siinä alkaa olemaan jo kaverilla kokoa, varsinkin kun saa lisää voimaa kroppaan. Huima potentiaali.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jaa-a, vaikea mennä sanomaan näistä, sen verran erityylisiä pelaajia. Laitoin kuitenkin Puljujärven, perusteluna se, että uskoisin Puljujärven olevan pelaaja joka voittaa mestaruuksia, Laineen taas näkisin pelaajana joka voittaa maalikuninkuuksia. Eiväthän nämä toki toisiaan poissulkevia asioita ole.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Varsin komea alustus tänään Puljujärveltä Kärppien toiseen maaliin. Siitä pääsen aasinsillalla arpomaan sitä että onkohan osa syy noihin kiekon kanssa huolimattomiin ratkaisuihin osaltaan juuri Puljujärven vahvuus eli jatkuva kova energinen liike. Minusta tuo energinen liikkeessä pysyminen on yksi Puljun ehdottomia vahvuuksia.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Noita Hfboardsin keskusteluja on kyllä hassu lukea, kun suomipojilla on vähän karannut mopo käsistä tämän Laine/Puljujärvi hehkutuksen kanssa. Molempien ketjut tuolla prospect osastossa on aika jännää luettavaa. Lainehan nyt esimerkiksi on jo tällä hetkellä joissakin kannanotoissa maailman kaikkien aikojen paras jääkiekkoilija.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Noita Hfboardsin keskusteluja on kyllä hassu lukea, kun suomipojilla on vähän karannut mopo käsistä tämän Laine/Puljujärvi hehkutuksen kanssa. Molempien ketjut tuolla prospect osastossa on aika jännää luettavaa. Lainehan nyt esimerkiksi on jo tällä hetkellä joissakin kannanotoissa maailman kaikkien aikojen paras jääkiekkoilija.
Aika ennalta-arvattava välivaihe synkän jakson jälkeen. Kun kymmeneen vuoteen ei tule ketään ja sitten tulee joitain, joiden jälkeen tulee vielä 190cm/95/kg top 3-varauksia, niin kyllähän se keulii. Tilanne varmaan normalisoituu sitten kun suomalainen pelaajatuotanto alkaa rullaamaan "normaalitasolla". Nyt huippulupauksiin ei yksinkertaisesti ole totuttu, eikä tilannetta/junnuja pystytä sen myötä objektiivisesti arvioimaan.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noita Hfboardsin keskusteluja on kyllä hassu lukea, kun suomipojilla on vähän karannut mopo käsistä tämän Laine/Puljujärvi hehkutuksen kanssa. Molempien ketjut tuolla prospect osastossa on aika jännää luettavaa. Lainehan nyt esimerkiksi on jo tällä hetkellä joissakin kannanotoissa maailman kaikkien aikojen paras jääkiekkoilija.
Onhan se näin. Mutta Laine -ketjussa yksi suomalainen (?) spekuloi ihan hyvin scouteista parissa viestissään. Eli kuinka voi olla mahdollista, että vielä jokin aika sitten Laine oli hädin tuskin kympin joukossa ja nyt turnauksen jälkeen sijoilla 2-4? Ja myöhemmässä viestissä spekuloi, että osaavatko scoutit suhteuttaa ammattilaissarjaa juniorisarjaan ja kuinka paljon sitä puolueellisuutta on Kanadan juniorisarjojen pelaajien puolesta, kun näitä scoutataan enemmän. Mielestäni heittää ihan hyviä kysymyksiä ilmoille.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Onhan se näin. Mutta Laine -ketjussa yksi suomalainen (?) spekuloi ihan hyvin scouteista parissa viestissään. Eli kuinka voi olla mahdollista, että vielä jokin aika sitten Laine oli hädin tuskin kympin joukossa ja nyt turnauksen jälkeen sijoilla 2-4? Ja myöhemmässä viestissä spekuloi, että osaavatko scoutit suhteuttaa ammattilaissarjaa juniorisarjaan ja kuinka paljon sitä puolueellisuutta on Kanadan juniorisarjojen pelaajien puolesta, kun näitä scoutataan enemmän. Mielestäni heittää ihan hyviä kysymyksiä ilmoille.
Kyllä varmasti voi olla niinkin että joidenkin P-Amerikasta tulevien scouttien ja muunkin henkilökunnan mielissä ne Kanadalaiset edelleen ovat etusijalla, ehkä jopa jotenkin sitä itse tiedostamatta. Ihan hyvä pointtihan tuo on. Onko kuitenkaan niin että enää puhutaan mistään valtaosasta, vaan ainoastaan jostakin marginaalisesta osuudesta joistakin vanhan liiton jääristä jotka edelleen näkevät asian näin? Aika tyhmäähän se olisi miltään NHL-organisaatiolta olla pitämättä Eurooppalaisia pelaajia ihan samalla viivalla.

Mutta tulevaisuus sen sitten näyttää kuinka näiden käy.
 
Viimeksi muokattu:

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Onko kuitenkaan niin että enää puhutaan mistään valtaosasta, vaan ainoastaan jostakin marginaalisesta osuudesta joistakin vanhan liiton jääristä jotka edelleen näkevät asian näin? Aika tyhmäähän se olisi miltään NHL-organisaatiolta olla pitämättä Eurooppalaisia pelaajia ihan samalla viivalla.

Toisaalta eivätkö nuo rankingit tule pääasiassa seurojen ulkopuolisilta toimijoilta? Seuroilla on omat scoutinsa, mutta eihän seurojen intresseissä ole mitenkään julkaista omien scoutiensa havaintoja. Nuo julkisia rankingeja tekevät puljut taas tuntuvat olevan hyvinkin erilaisia taustoiltaan.

ISS esimerkiksi näyttäisi myyvän scouttaustilaisuuksia, joihin osallistumalla pääsee heidän prospect-tietokantaansa, josta joukkueet (ilmeisesti yliopisto yms.) scouttaavat pelaajia. Jos näiden busines on Pohjois-Amerikan kolmoskorin junnujen myyminen yliopistourheiluun ja rankingit ovat enemmän markkinointityökalu, niin ei ihme, jos eurooppalaiset junnut eivät niin kiinnosta. Suomen scouteina taisi esim. olla joku Iltalehden avustava toimittaja, jota esim. elite prospect ei tunne missään muodossa ja googlekaan ei anna esim. jääkiekon valmennusosumia ja toisena SJK:n markkinointipäälikkö, joka on pelaillut parhaimmillaan Suomi-Sarjassa itse . Toki voi olla päteviä kavereita, mutta... ISS.llä on myös pelkässä Länsi-Kanadassa kolmasosa enemmän scouteja kuin koko Euroopassa ja Keski- ja Itä-Kanadassa sitten toiset mokomat molemmissa. Ja nuo kaksi suomalaista muodostavat melkein kolmanneksen kaikista Euroopan scouteista. Ei ihan täysin vakuuta, että heillä olisi erityisen hyvä käsitys eurooppalaisita junnuista kaikkineen.
 
Viimeksi muokattu:

Isäntä

Jäsen
Olen samoilla linjoilla @Marre kanssa. Kyllä nuo eri scouting-yritysten rankingit kannattaa jättää omaan arvoonsa. Suuntaa ne toki antavat siitä ketä pelaajia tullaan varaamaan TOP10, 1. kierroksella jne. Itse kyllä enemmän arvostan esim. McKenzien ja Buttonin listoja. He kuitenkin tekevät listansa siten, että katsovat pelejä ja keskustelevat NHL-seurojen palkkalistoilla olevien scouttien kanssa. Ja ovat huomattavasti paremmin hajulla Euroopassa pelaavista pelaajista.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Patrik Laine siis 3 maalia yhteen SM-liigaotteluun. Kuka edellinen 17 vuotias tuollaiseen SM-liigassa pystynyt?

Tuomo Ruutu iski muistaakseni kauden 2000-01 avausottelussa uudessa seurassaan Jokereissa entistä seuraansa HIFK:ta vastaan hattutempun ja oli tuolloin 17-vuotias. Veikkaisin sen olevan edellinen kerta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös