Laajakaistasta...

  • 96 753
  • 505

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Kellään kokemuksia palveluntarjoaja Pasilankaistan kiinteistöliittymistä?

Nykyinen yhteyteni on Welho Pro johon olen erittäin tyytyväinen, mutta tämä pasilankaista joka olisi taloyhtiööni saatavilla maksaisi huomattavasti vähemmän.

Edit: Nyt kun tarkemmin tuota sivustoa katselin niin tämä liittymä mikä meidän taloon olisi siis tulossa onkin Danpat-laajakaista liittymä. Hinta €25/kk. Kellään kokemuksia?
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Tenho

Tutkimus maaliskuu 2004, Euroopassa 512kbps laajakaistayhteys keskimäärin 74€/kk.
Puhumattakaan esim. Australiasta (jonka minä ainakin luen länsimaaksi), jossa käsittääkseni yhteyksien hinnat ovat OIKEASTI pöyristyttävän korkeita.


Mikä tutkimus maaliskuussa? Mitkä maat olivat mukana? Itä-Eurooppaa ja Suomeako siinä tutkittiin?

Australiassa hinnat voivat olla kalliit, mutta Suomessa laajakaistat maksavat enemmän kuin missään muussa Länsi-euroopan maassa, mikäli härmä nyt sellaiseksi lasketaan. Aivan eri juttu on sitten kaukoitä, jossain E-Koreassa taidetaan saada laajakaistat Starcraftia varten jo äidinmaidossa.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Toisaalta, Suomi on sen verran kallis maa muutenkin että tavallaan ihan suhteessa menevät nuo ADSL-hinnatkin.

Mutta se ei sitä muuta että operaattorit repivät näillä hinnoilla törkeät voitot.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Noniin, nyt Auria/Sonera on iskenyt takaisin Turun alueella,
ilmeisesti huomattuaan että Saunalahti syö heidän asiakkaitaan
pois kovalla vauhdilla.

Itselleni tuli ilmoitus postissa jossa kerrotaan uudet nopeudet ja hinnat:
1M -> 2M 51e/kk
2M -> 8M 59e/kk (vanha hinta 68e/kk)

Itse kuitenkin jo ehtisin tilata Saunalahden 2M 49e/kk.
Itse katsoin että tuo 2M riittää imutteluun aivan hyvin, kun
entisellä 1M:lläkin sai etsiä että löysi ihmisiä jolta täydellä teholla
sai tavaraa.

Kun vaan avautuisi, ettei tällä modeemilla tarvisi junnata...
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Soneran jo odoteltukin(?) hinnanpudotus astui voimaan 27.5. Mielestäni kohtuullisen kilpailukykyiset hinnat http://tinyurl.com/y3yo

2-megaisen piuhan hinta alkaa olemaan kilpailijoiden tavoittamattomissa, ei lienee tarvitse Elisan ja Sauniksen vastaavia pudotuksia kauaa odottaa?

Niin ja OT: Paljon parjattu asiakaspalvelu on toiminut ihan ok viime aikoina. Edellisestä soitosta kerkesi vierähtämään aikaa vissiin jokunen vuosi, mutta männäviikolla 2 soittoa ja tulos: ekaan puheluun noin 2 minsaa, toisella kerralla eivät edes musaa soittanut kun heppu vastas jo 20 sekunnin(!) venailun jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Helle on pehmittänyt laajakaista-operaattoreiden päät ja laajakaistan hinnat tippuvat vihdoin siedettävälle tasolle.

Elisa ja dna tuplasivat nopeudet ja hinta yhteydellä 1M /512 kbit/s on 48-49 €, ainakin pääkaupunkiseudulla. Sonera ei vielä kerro alennuksista kuin Turun seudulle, esim. 2 Mbit/s / 512 kbit/s on 51,00€/kk. Dna:n tarjous tuli suullisesti asiakaspalvelusta, muuta julkaisua en vielä löytänyt.

Saunalahdella erittäin houkutteleva tarjous saunaverkon alueella, 1 M/768k 36 €/kk.

Itselläni ainakin lähti operaattori vaihtoon heti, tuotteessa ei luulisi olevan eroja luki laskussa saajakohdassa sitten mitä tahansa.
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Pleksi(t)
Helle on pehmittänyt laajakaista-operaattoreiden päät ja laajakaistan hinnat tippuvat vihdoin siedettävälle tasolle.

Elisa ja dna tuplasivat nopeudet ja hinta yhteydellä 1M /512 kbit/s on 48-49 €, ainakin pääkaupunkiseudulla.

Hoo, Turussa on ihana asua: Elisa ADSL 1M/512K 1.9.2004 alkaen 39 €, 2M/512K 45 €.

Mietinpä tässä vain sitä, että nouseeko tuon myötä megaisen kaistani nopeus kahteen megaan vai pudottavatko megaisen hinnan tuohon 39 euroon. Jälkimmäinen kuulostaisi jotenkin fiksummalta.
 
Viestin lähetti yellow
Rauman seudulla ei nyt niin halpaa ole, Dna:lla 512/256 maksaa 48/kk.

Onhan täällä REO:n 2mb langaton, joka on kuulema aika susi (pätkii pirusti, ainakin kaverin mukaan), eikä se toimi kuin tietyissä kaupunginosissa.
Mulla on tuo DNA ollut kohta jo 2 vuotta.

Elisan hinnasta täällä ei ole hajua.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itel on tällanen 100Mbit liittymä hintaan 9 euroa kuussa... Kannattaa liittyä ylioppilaskunnan jäseneksi.

Otin tossa jotain linux distroja jotka oli 700 megaa noin, ni ne tuli vähän rapees minuutissa... Sit eilen otin laillisia mp3-keikkoja ja mixejä alottelevilta DJiltä, ne tuli sellasta noin 600kB/s vauhtia jostain Espanjasta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Joten ymmärsin mainoksista, että halvin Elisa PK-seudulla on nyt 256/31 € kk, mutta se vaatii puhelinliittymän eli 6 € kk.
Saakohan sen Stockkaltakin kun antavat sen modeemin (kai?) ilmaiseksi.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti bool
Niin, kysehän ei ole laajakaistasta, että aika off-topic. :P

Itsehän olen juuri hankkimassa laajakaistaa uuteen asuntoon, kannattanee varmaan vielä odotella jos ne hinnat tähän malliin laskee ja nopeudet kasvaa.
Mikäs se on? Superduperhyperlaajakaista? =)
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan mukaviahan uutisia tuolta Elisalta kirjeitse eilen tuli tosiaan. 1 megasen yhteyden nostavat 2 megaseen ja hinta pysyy samana. Kiitos, kelpaa. Ja yksi hyvä temppu Elisalta tuossa jokin aika sitten oli sähköpostilaatikoiden koon nostaminen 10 megasta 50 megaan, helpottaa sekin muutamia asioita.
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
DNA Tampereella.

Sikäli jos ketään kiinnostaa DNA:n tilanne Tampereen seudulla, niin tässä jotain.

Eli lähetin palautetta Tampereen Puhelimeen, josta tuli vastaus varmaan minuutissa. Eli uus hinnasti tulee voimaan 1.9, jossa vastataan tohon Elisan tarjoukseen ja taitaa samat hinnat tulla kun Pääkaupunkiseudulla.

Vanhojen asiakkaiden yhteydet tuplataan syys-lokakuun aikana (saas nähdä, kyseessä on DNA), ja hinta siis pysyy samassa. Eli 2 meganen maksaaa sitten sen 58 €.

Muun maan tilanteesta en tiedä, mutta eiköhän ne siellä nopeudu missä kilpalijallakin.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Mainittakoon vielä Saunalahden uudet hinnat, voimassa alueilla missä Saunalahdella oma runkoverkko (Etelä-Suomi & Turku):

- 256/256 kbit/s: 28 €/kk (3 kk laskutusvälillä 26 €/kk)
- 512/512 kbits: 30 €/kk
- 1 M/768 kbit/s: 36 €/kk
- 2 M/768 kbit/s: 44 €/kk
- Full Rate (8 M/1 Mbit/s): 58 €/kk
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Tommyhan pistää tänne uutiskirjeitä ihan eri tavalla kuin Pena sopimuksia.

Anyway, nyt alkaa pikkuhiljaa noiden laajakaistaliittymien hinnat olla edes sinnepäin. Hinnat kuitenkin nyt ovat tulleet jonkun verran alas ja tulevat vielä tässä dyksyn aikana, kuten ao viesteistä voi päätellä. Turun alueella mielestäni Soneran laajakaistaa sai jo todella kovalla nopeudella halvalla.

Edit: stiflat jo tuosta Soneran tarjouksesta kertoikin.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Jännä nähdä mitä Sonera tekee PK-seudulla, voi olla että jos ei kohta hinnat laske ja reilusti - loppuu Soneran ADSL-liittymien myynti. Ei niitä kukaan noilla hinnoilla osta.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saunalahti ADSL?

Jos vaan täältä löytyy Saunalahden (ADSL) asiakkaita, niin olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia yhteyden toimivuudesta.

Itse nörtteilen tällä hetkellä Elisan 1 megaisella yhteydellä, joka siis kohta muuttuu tuplasti nopeammaksi. Tämän kanssa ei ole ollut yhtään ongelmaa näiden vuosien aikana, jolloin Elisan yhteyden olen omistanut, mutta silti tuo Saunalahden Full Rate -yhteys kiinnostaisi, onhan se euron halvempi ja samalla kuitenkin 2x-4x nopeampi.

Saunalahden asiakaspalveluhan (mikä palvelu?) nyt on maankuulua, mutta miten on itse yhteyden laita? Jos yhteys pelaa, niin silloinhan asiakaspalveluun ei ole asiaa ja kaikilla on kivaa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tuntuu aika kalliilta nuo keskustelun hinnat...

Rivitaloyhtiömme (28 asuntoa) asukkaille täällä pk-seudulla tehtiin ehdotus, josta en voinut kieltäytyä: Home PNA-tyyppinen nettiratkaisu; hinta 10 €/kk. Nopeus näkyy olevan hiukan vajaa 400 kbits. Hyvin pelittänyt pari päivää. Vielä en tiedä mihin se koira on haudattuna??
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Re: Saunalahti ADSL?

Viestin lähetti Thornton

Saunalahden asiakaspalveluhan (mikä palvelu?) nyt on maankuulua, mutta miten on itse yhteyden laita? Jos yhteys pelaa, niin silloinhan asiakaspalveluun ei ole asiaa ja kaikilla on kivaa.

Minä yllätyin tänään positiivisesti kun soitin tuonne Saunalahden asiakaspalveluun kun olin tilausta tekemässä, sekä internet- että kännykkäpuoli vastasivat molemmat 1-2 minuutissa. Henkisesti olin jo valmistautunut jonottamaan sen 20 minuuttia.

Kaverilla on tuo Saunalahti ollut jo pidemmän aikaa ja kehui että ei ole mitään ongelmia ollut. Saa nähdä miten sitten kun se minulle aukeaa.
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Myös HTV:llä herättiin...
Welho-laajakaistaliittymät 19.8. alkaen

Welho Mini: 100 kbps 27 €/kk (+roskapostin suodatus 2€)
Uusi Welho 300: 300 kbps 31 €/kk (+roskapostin suodatus 2€)
Welho 525 (aiemmin 300 kbps): 525 kbps 39 €/kk
Welho 1M (aiemmin 525 kbps): 1 Mbps 49 €/kk
Welho 3M (aiemmin 2 Mbps): 3 Mbps 69 €/kk
Welho pro: rajoittamaton 46,25 €/kk (sis. modeemivuokran
Eli kaikki muut tulevat nopeammaksi paitsi tietysti tämä omistamani Welho Pro. Tiedä sitten onko tämän Pron nopeudet lähelläkään esim. Saunalahden 2 M/768 kbit/s (44 €/kk) liittymän nopeuksia?
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Re: Saunalahti ADSL?

Viestin lähetti Thornton
Saunalahden asiakaspalveluhan (mikä palvelu?) nyt on maankuulua, mutta miten on itse yhteyden laita? Jos yhteys pelaa, niin silloinhan asiakaspalveluun ei ole asiaa ja kaikilla on kivaa.

No hätä, asiakaspalveluun tuskin tulee asiaa. Itselläni on ollut Saunalahden ADSL nyt puolisen vuotta ja ei pienintäkään valittamisen aihetta. Hinnatkin ovat kohdallaan ensi kuusta lähtien 30€ / kuukausi, kun mulla on 512/512.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Saunalahti ADSL?

Viestin lähetti Pleksi(t)
Minä yllätyin tänään positiivisesti kun soitin tuonne Saunalahden asiakaspalveluun kun olin tilausta tekemässä, sekä internet- että kännykkäpuoli vastasivat molemmat 1-2 minuutissa. Henkisesti olin jo valmistautunut jonottamaan sen 20 minuuttia.

Kaverilla on tuo Saunalahti ollut jo pidemmän aikaa ja kehui että ei ole mitään ongelmia ollut. Saa nähdä miten sitten kun se minulle aukeaa.

Aika yllättävää. Ehkä siellä ollaan vihdoin herätty ihmisten palautteisiin.

Miten muuten käytännössä tuo yhteydentarjoajan vaihto tapahtuu? Tai siis lähinnä kuinka pitkään suunnilleen pitää varautua olevansa ilman nettiä, jos tarjoajaa vaihtaa?
Niinhän ne sanoo, että toimivaa ei kannata vaihtaa, mutta silti hieman kyllä houkuttaa ja voisin tosiaan vaihtoa harkitakin, jos siitä ei tulisi hirveästi vaivaa. Miten muuten, käykö kaikkiin liittymiin samat ADSL-modeemit? Tuollainen Telewellin (?) ulkoinen boksi tuossa koneen päällä istuu, eikä kiinnostusta uuden ostamiseen olisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös