La 20.9.2008 SaiPa - JYP

  • 12 838
  • 84

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Immosen piti kyllä lentää eka erässä pihalle, mutta liigan naurettava systeemi jakaa rangaistuksia seurauksista tekojen sijaan taisi äijän pelastaa tällä kertaa.
Minä näin tuon Immosen taklauksen kyllä siten, että Nyrhinen menetti tasapainonsa juuri ennen kuin Immosen taklaus osui häneen. Näin ollen Nyrhinen oli jo matkalla pää edellä kohti laitaa ennen kuin JA häntä edes taklasi. Tilanne tuli niin nopeasti, ettei JA:lla ollut mahdollisuutta peruuttaa taklausta. Seurauksena lisää vauhtia Nyrhiselle ja ikävä loukkaantuminen. Olin tosin katsomassa peliä vastakkaisessa päädyssä.

Itse pelistä.

+ tiivis puolustus (tosin vetäydyttiin ehkä vähän liiankin pieneen sumppuun välillä)
+ Topo oli todella hyvä, järjesteli paikkoja ketjukavereille useampaan otteeseen, vaarallinen etenkin maalin takana
+ Levokari on joka pelissä meidän paras puolustaja puolustussuuntaan, eilenkin vaikea ohitettava. Kiekon kanssa on mitä on.
+ Löfman osaa pelata peliä. Ilahduttava pelisilmä ja -rohkeus.
+ Tore jatkoi siitä mihin jäi viime kaudella

- Virtanen ei tehnyt oikein mitään, harvoin yhtä hajuton ja mauton
- Nabokov on liian hidas ja puolustuspelaaminen on puutteellista. Mestisäijät olisivat vähintään yhtä hyviä, eivätkä veisi ulkkaripaikkaa. Potkisin pihalle.
- yleisömäärä oli n. 800 katsojaa vähemmän kuin viikko sitten, ei näin
 

Aksu

Jäsen
Minä näin tuon Immosen taklauksen kyllä siten, että Nyrhinen menetti tasapainonsa juuri ennen kuin Immosen taklaus osui häneen. Näin ollen Nyrhinen oli jo matkalla pää edellä kohti laitaa ennen kuin JA häntä edes taklasi. Tilanne tuli niin nopeasti, ettei JA:lla ollut mahdollisuutta peruuttaa taklausta. Seurauksena lisää vauhtia Nyrhiselle ja ikävä loukkaantuminen. Olin tosin katsomassa peliä vastakkaisessa päädyssä.

Minä olin suoraan sivulla tilanteen kohdalla. Immonen otti käsillä kontaktin, jota ei näe tuosta ottelunauhasta koska se on kuvattu selän takaa. Nyrhisen tasapaino meni Immosen kontaktin jälkeen, ei ennen sitä. Siitä olen satavarma. Muutama muukin tänne kirjoitteleva henkilö näki sivulta läheltä koko tapahtuman. He voivat kumota tai vahvistaa käsitykseni.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Nyt kun itse tuon videon näin, niin kommentoisin seuraavaa:
Heti alkuun joku SaiPan pelaaja työntää Immosta selästä hieman ja jostain syystä Sulttaanilla on tasapaino hakusessa. Yrittää korjailla vielä asentoaan hieman kun hieman jalat takertuvat ja Nyrhinen käy kaatumaan ja samalla, jostain syystä, Immonen hieman käsillään työntää Nyrhistä ja antaa tälle lisää vauhtia joka kaatuu ikävästi laitaa päin. Tilanteen jälkeen Immonen pyytää anteeksi / tsekkaa kaverin tilanteen. Kyllähän tuo jäähyn paikka oli, 2+10 selästä taklaaminen mutta ei ulosajon paikka. Jos tuollaisesta saa ulosajon oli kyseessä sitten JYPin pelaaja tai SaiPan pelaaja (ja taklattavana vaikka itse Immonen) olisi se minun puolestani huutava vääryys. Harmittava vahinko, mutta näitä sattuu pelissä jossa kontakti on sallittu ja suorastaan suositeltavaa.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Minun silmääni näytti siltä kuin että Immosen ja Nyrhisen vasemmat jalat olisivat sotkeutuneet ja näin Nyrhinen menettänyt tasapainon ja mennyt pääedellä laitaan. Työntö tuskin oli Immoselta kovinkaan suuri, mutta riittävä että sai tasapainonsa menettäneen jätkän kaadettua.

Näin minun mielestäni. Ainakin jollakin tapaa se Nyrhisen vasen jalka muljahtaa ennen "taklausta".

Eikö kukaan muu muka näe tilannetta näin? Näin se minunkin mielestäni tuossa menee, kun tarkkaan katsoo. Se taasen ei poista sitä tosiasiaa, että tuosta joku Brennan, Nielikäinen, Stevenson tai joku muu vastaava peluri saisi muutaman pelin pelikieltoa aivan syyttä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Unohtui tuosta aikaisemmasta, joten lisätään se uutena viestinä ettei kukaan pääse sanomaan etten ole mitään tälläistä sanonut. Tarpeeksi sekavaa? Hyvä.

Eli tuomareilla ei ole mahdollista käyttää videoita apuna tuomioita päättäessä ja joskus tilanteet tulee tosi nopeasti. Vaikka siellä nyt oli Sami "siNÄ!" Partanen hääräämässä, niin tätä mieltä minä olen. Voin sen tässä julkisesti sanoa Partasen olevan huonommasta päästä tämän sarjan tuomareista. Sieltä voi tulla ihan mitä vaan, tuolla kertaa lottokoneesta tuli "ei ollu paha".
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Minä olin suoraan sivulla tilanteen kohdalla. Immonen otti käsillä kontaktin, jota ei näe tuosta ottelunauhasta koska se on kuvattu selän takaa. Nyrhisen tasapaino meni Immosen kontaktin jälkeen, ei ennen sitä. Siitä olen satavarma. Muutama muukin tänne kirjoitteleva henkilö näki sivulta läheltä koko tapahtuman. He voivat kumota tai vahvistaa käsitykseni.

Vahvistan omalta kohdaltani ainakin.

Nyrhinen valmistautuu pelaamaan kiekkoa ja ei siksi odota Immosen työntävän käsillään selän puolelta. Paska kuvakulma tuossa videossa kyllä - siitä ei näe, miten Nyrhinen lennähtää laitaan täysin Immosen avustamana. Mitään kompurointeja en nähnyt. Immonen on kuitenkin vahva kaveri ja ajoi kyllä täysiä tilanteeseen.

Ja jotta nyt tulisi selväksi, olisin SaiPan pelaajankin tuosta heittänyt pihalle. Mutta tämä on nyt ollutta ja mennyttä. Immosta olisi pitänyt muistuttaa eilen heti tapahtuman jälkeen, ei seuraavassa kohtaamisessa.
 

Aatu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kisakenttä Oy
Käännetäänpä homma toisin päin. Eli Jarkko Immonen olisi ollut taklattavana kiiltävä potta päässään ja Nyrhinen taklannut. Voisinpa väittää, että Jyväskylän suunnalta tälle palstalle kirjoiteltaisiin, miten tilanne oli törkeä, tahallinen ja vahingoittamistarkoituksella tehty. Lisäksi tuomarikaksikko olisi näyttänyt päätyovea Nyrhisille empimättä ja otteluvalvoja kirjoittanut raporttia kurinpitäjälle. Nyrhiselle olisi napsahtanut tilanteesta kaksi ottelua pelikieltoa ja sakot päälle.

Kyllähän tässä nyt haiskahtaa selkeästi siltä, että kun tekijä on liigan valovoimaisin tähti, niin asiaa katsotaan läpi sormien, ettei vaan liiga saa jälleen kerran negatiivista julkisuutta mediassa. Samat tuomiot pitäisi olla kaikille, saatana.

En nyt lähde ruotimaan tässä, että mikä olisi ollut oikea rangaistus kyseisestä tilanteesta, mutta tahallinen tuo ei ollut missään tapauksessa. Pidän Rantasalmen miestä herramiehenä ja loistavana pelimannena, eikä kyseinen tilanne mielipidettäni mihinkään muuta.

Loppuun totean vain, että tärkeät kaksi pistettä SaiPalle tähän saumaan, neljältä ennakolta vahvemmalta joukkueelta neljä pojoa, sopii miulle, tästä on hyvä jatkaa päävastustajien kimppuun.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Käännetäänpä homma toisin päin. Eli Jarkko Immonen olisi ollut taklattavana kiiltävä potta päässään ja Nyrhinen taklannut. Voisinpa väittää, että Jyväskylän suunnalta tälle palstalle kirjoiteltaisiin, miten tilanne oli törkeä, tahallinen ja vahingoittamistarkoituksella tehty.

Olen äärimmäisen laiska kommentoimaan näitä juupas-eipäs -juttuja, mutta näköjään nyt vaivauduin.

Vahinkohan tässä oli se, että kahden pelaajan liikeradat kohtasivat monien sattumusten kautta lähellä laitaa. Mitään voimakasta ajoa tästä ei voi löytää, ei vaikka parhaansa yrittäisikin. Itse asiassa laitakosketuksessa ei kavereilla ollut edes kontaktia, sitä ennen toki ja sekin aiemmin mainitun liikeratojen sattumanvaraisen kohtaamisen takia.

Hei itse ainakin kuulun siihen jengiin, joka löytää omienkin virheet ja nielee ne mukisematta. Samoin sitä mieltä, että tahallisuus ei sellaisenaan ratkaise mitään, vaan se, mitä kentällä tapahtuu, vahinkoa tai ei. Mutta kun kyseisessä osumahetkessä kaverilta on jo tasapaino vähintäänkin mennyt ja sen pienen osuman jälkeen Immonen ei edes jatka "loppuun saakka", on mielestäni aika naurettavaa spekuloida tilannetta törkeäksi tms. Immonen päinvastoin oli todella herrasmiesmäinen (harvinaista) käyden pyytämässä anteeksi tilannetta, johon joka ikinen kiekkoilija välillä joutuu.

Tähän liittyen OT: Itse ennustelin, että Saipa voisi yllättää monet. Näin uskon edelleen ja pidän kiinni ennusteesta, että Saipa ei sijoitu kahden huonoimman joukkueen listalle runkosarjan päättyessä.

Pelistä ja tunnelmista muuten: JYP on ollut neljässä ekassa pelissä huonompi kuin mitä 4. sija osoittaa. Oman pään avauspeli oli viime kaudella yksi joukkueen parhaista vahvuuksista, nyt se on kääntynyt heikkoudeksi. 2/4 peliä livenä nähneenä tässä on kohta, jolle RD ja JYPin jengi joutuu tekemään paljon, jotta sijoitus 4 parhaan joukossa pitää.

Jupa
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kovaa on ollut vääntö täällä. No, hyvä että puhuttaa. Tuntuu kyllä, että JYP:n ja Pelicansin kohdalla tulee aina näitä sanallisia vääntöjäkin enemmän kuin muiden kanssa.

Itse en ole tilannetta nähnyt, mutta uskon, että Immonen nyt ei ainakaan tahalleen mitään tuollaista tekisi. Ei ole sentyyppinen pelaaja. Tosin harva nyt onkaan. Ikävä tapaturma, toivottavasti Nyrhinen ei ole kauaa poissa. Miestä kyllä tarvitaan. Voi olla hyvinkin, että lyö itseään läpi liigassa jos hyvin käy.

Kahteen pisteeseen olen nyt tästä tyytyväinen. Ottaen huomioon miten tyrmäävästi SaiPan kulkua liigassa on analysoitu ja varsinkin alkukauden vaikean ohjelman kautta, niin hyvä, että ollaan napsittu pisteitäkin.

Tähän liittyen OT: Itse ennustelin, että Saipa voisi yllättää monet. Näin uskon edelleen ja pidän kiinni ennusteesta, että Saipa ei sijoitu kahden huonoimman joukkueen listalle runkosarjan päättyessä.
Toivotaan, että näin käy. Se vaan vaatii, ettei noita avainmiehiä menetetä lasarettiin kovin tiuhaan. Se on tuntunut olevan hieman ongelmana, että juuri kun joku pelaaja on pääsemässä vauhtiin niin käy joku haaveri. SaiPa jos kukaan ei oikein kestä näitä poissaoloja, mutta laji on tälläinen ja sen mukaan mennään.
 

Aatu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kisakenttä Oy
Hei itse ainakin kuulun siihen jengiin, joka löytää omienkin virheet ja nielee ne mukisematta. Samoin sitä mieltä, että tahallisuus ei sellaisenaan ratkaise mitään, vaan se, mitä kentällä tapahtuu, vahinkoa tai ei.

Kuulut vähemmistöön, siis virheitten nielemisestä kun on kyse, mitä palstaa nyt jokunen vuosi on tullut seurattua, niin kyllähän täällä vähän jokaisella on oman joukkueen värilasit silmillä.

Niin, haluan vielä painottaa, että kuten tuossa aikaisemmin kirjoitin, niin en pidä Immosen taklausta millään tasolla tahallisena, vaikkakin varsin ilkeältä tilanne näyttikin.

Ja mitä tuohon anteeksi pyytämiseen tulee, niin Jake ja Anahan tuntevat toisensa junnuvuosilta varsin hyvin, molemmat ovat Sapkon kasvatteja. Eli varsin looginen reaktio Immoselta.

Mutta täältä tähän, lähinnä kritisoin edellä liigan eriarvoista kohtelua pelaajia kohtaan. Jatkakaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös