La 20.9.2008 SaiPa - JYP

  • 12 846
  • 84

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners
Olen kovasti pahoillani mutta kyllä ihan tosissani olen, en tämän illan perusteella suostu kentällistä suinkaan parhaaksi sm-liigan pelaavaksi kentälliseksi ihan tuosta vain nostamaan. ;)

Kentällistä?? Äsken puhuit pelkästä Immosesta nyt jo koko ketästä, Jussi hei eihän vaan IHAN pieni kade ole iskenyt MEIDÄN Immosta kohtaan??
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Kentällistä?? Äsken puhuit pelkästä Immosesta nyt jo koko ketästä, Jussi hei eihän vaan IHAN pieni kade ole iskenyt MEIDÄN Immosta kohtaan??
Heheh, arvaas miksi puhuin "kentällisestä"? Koska vastasin tähän viestiin:
Sä et voi olla tosissasi???
Jypin ykköskenttä on huikee millä mittarilla mitattuna tahansa ja jos Immonen ei nyt ihan reilun 300 tuhannen arvoinen ole, niin silti paras sm-liigaa pelaava.
...Ja siinä puhutaankin jo koko kentällisestä eikä vain Immosesta. Eikös se ole asiallista vastata sitten koko kentällistä koskien?

Ei ole kade iskenyt, meilläkin on ihan hyvä Jarkko Immonen omasta takaa. Vieläkö jotakuta lapsettaisi?
 

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners
Todentotta, nyt oli nimi selässä ja kyynel silmäkulmassa kyllä sen verran kovaa valuuttaa että tuomio meni täysin puihin. Selkeä selästä laitaan taklaaminen ja pihalle tämä maitojunailija pitää pistää siinä missä muutkin.

Oli kyllä Immoselta heikko esitys kaikkiaan, erittäin yliarvostettu pelaaja. Suu käyvi joka tilanteen jälkeen ja aina oli jalat kohti taivasta kun vain kaveri iholla sattui olemaan...

Ei lapseta ei, tarkotin, että alkukuperainen kritiikkisi koski pelkästään Immosta, missä vaiheessa puhe kääntyi JYP:N ykköskenttään?

Minulle ainakin jäi kuva, että esim. Philman oli tosi hyvä esim. yv:llä maskissa...
 

Aksu

Jäsen
Tuli tuossa aiemmin jaeltua palautetta pelaajille. Yksi unohtui joukosta eli olen vuosien pienen inhon jälkeen oppinut tykkäämään Jääskeläisestä. Sellainen peruspelaaja kaikin tavoin, mutta pelaa ihan miehekästä kiekkoa ja tekee arvokasta duunia, jota tilastoista ei näe. Hyvin roolitettuna käyttökelpoinen äijä.

Omasta leiristä pitää mainita Pulkki. Pelasi Immosia vastaan paljon ja oli hyvin mukana. Oli oikealla tavalla ilkeä ja jakeli pommeja. Hyvä suoritus tänään.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minulle ainakin jäi kuva, että esim. Philman oli tosi hyvä esim. yv:llä maskissa...
Kuka tää Philman on josta usein puhutaan? Joko uusi vahvistusko?

No joo, mulle jäi tuosta Jussi77 tekstistä antipatian maku. Edelleen vaikuttaa ihan sellaista vaikka mies itse sen kovasti kieltääkin. Ok, Sulttaanilla ollut tänään paras päivänsä johon varmasti osaltaan vaikutti edellinen matsi ja myös SaiPan jarrukentällisen hyvä peli jonka ainoana tarkoituksena oli nollata vierasjoukkueen ykkösnyrkki.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Ei lapseta ei, tarkotin, että alkukuperainen kritiikkisi koski pelkästään Immosta, missä vaiheessa puhe kääntyi JYP:N ykköskenttään?
Kyllä, alkuperäinen kritiikkini koskikin pelkästään Immosta jota nyt vähän väijyin muita enemmän. Kuten jo vastasinkin niin Ropelli tuossa halusi laajentaa lausuntoaan koko kentälliseen, mutta toisaalta olen kyllä myös sitä mieltä ettei tuo ykköskenttäkään kokonaisuudessaan nyt ihan tuollaisia ylisanoja tämän pelin perusteella ansaitsisi. Siitä en sano mitään, ansaitsisiko jonain toisena päivänä.

Ette te siellä Jyväskylässä ihan tuulesta temmattuna ole tätä Suomen Itkevimmät Fanit -arvonimeä saaneet.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pelistä kotiutuneena seuraavia..

Tähän mennessä surkein tunnelma pelissä, missä on tullut käytyä. Monta vierashallia on tullut nähtyä. Mutta jos viikonloppupelissä ei mitään tunnelmaa, on se kumma. Melkein voin väittää, että jos olisin aivastanut, niin pelaajien päät olisi kääntynyt katsomoon. Lisäksi jostain viikonlopputunnelmasta kertoo se, että allekirjoittanut joi esimerkiksi n. 25% erään viinapisteen tuotosta. (Näkyi ihan todistettavasti paperilla, ja tähän riitti n. 30€.)

Saipa pelasi pitkälti kiekkoa, mitä monet pelaavat vieraissa. Esim. toisen erän puolivälissä tuli valehtelematta 10 pitkää kiekkoa JYPin 1 vastaan.

Pelihän oli muuten täyttä virkamieskiekkoa. Ehkä näin keski-suomalaisittain paukut oli purettu eilen, eikä tähän niitä hirveästi jäänyt. Kovasti väkinäiseltä näytti muutenkin touhu.

Ja tuosta Immosen taklauksesta. Väitän, että yhtä paljon vikaa oli kokemattomassa vastaanottajassa, kun taklaajassa. Ihan vahingolta tilanne näyttikin. Näin tilanteeseen myös kaikki pelaajat reagoi, eikä kukaan vaatinut edes isoa rangaistusta tuosta.

En viitsi edes kirjoittaa vastinetta siihen, kun joku itki Immosen heikkoutta verrattuna odotuksiin pelissä. Jos kuitenkin avaat ne silmäsi, niin näet sitä tumppuasi pidemmälle. Tänään - Heikoimmallaan suorituksella, Jakke kuitenkin tasoitti pelin. Mutta jos näitä terokohovirtasia tulee esiin sitten keväämmällä, niin nostellaan niille hattua sitten ihan aiheesta. Siihen nyt on vielä vähän matkaa.

Huono peli vierasjoukkueelta, se riitti tasapeliin. Vähän pelottaa jo nyt. Positiivisesti.

Ja loppukaneettina, se viimeinen maali tuli pikkuAntin virheestä, mutta suotakoon se anteeksi eiliseltä.

Edit:

Tuosta videosta, taklaskohan se edes sitä, vai kompastuko vain. Eipä suuria tunteita näy puolin/toisin tuon jälkeen.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Tuosta videosta, taklaskohan se edes sitä, vai kompastuko vain. Eipä suuria tunteita näy puolin/toisin tuon jälkeen.

Joo, kärkimiinat laidat vierellä. Niinhän se meni.

Itse vierestä nähneenä voin ilman värilaseja sanoa, että 99% liigapelaajista olisi lähtenyt vähintään 2+10 minuutin istunnolle. Jos Nyrhinen olisi jäänyt makoilemaan ja lähtenyt samantien koppiin, eikä noussut ylös kuin mies, olisi luultavasti Immonenkin lähtenyt suoraan ulos.
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuosta videosta, taklaskohan se edes sitä, vai kompastuko vain. Eipä suuria tunteita näy puolin/toisin tuon jälkeen.

Täysin samanlaisista ja paljon heppoisemmistakin taklauksista on Kisapuistossa kotijoukkueen pelaajia heitetty ulos. Kysy Malmivaaralta jos et minua usko. Jos esim. Levokarilta olisi tullut samanlainen "vahinko", niin päätuomareiden käsi olisi osoittanut kohti päätyä jo ennenkuin vihellys kuuluu.
 
Jälleen viihdyttävä kotiottelu ja pari pistettä plakkariin. Minunkaan mielestäni tunnelma ei hallissa ole sitä mitä sen toivoisin olevan, mutta fiilis oli silti hyvä SaiPan niitattua voittomaalin.

Kiekkoiltaa osaltaan varjosti ääliömäisin fani- porukka mihin on viime aikoina tullut törmättyä. Pihalle oltiin koko ajan kaipaamassa, nyrkit ojossa. Ryssä- vittuilua ja mestis- paskaa pari erää, onneksi tuli kolmanteen vaihdettua paikkaa. Aikuisia jätkiä ja jutut ja näkemys koko touhusta erittäin ala- arvoisella tasolla. Ei siinä voinut muuta kuin nauraa.

Valitut palat:
"Ihme ettei kysytty passia kun tänne ryssien sekaan pitää tulla katsomaan mestis- kiekkoa".

"Levokari on siis niinku niin paska. Ylivoimasesti liigan paskin pelaaja ikinä."

"SaiPa pelaa kyllä niin mestis... ei, suomi-sarja tason kiekkoa"

(Immosen laitataklauksen yhteydessä)" Vittu mikä puusilmä! Tuo on taas just niin tyypillistä SaiPaa. Vitun filmi- pellet!"

Valitut siinä, ei suinkaan parhaat. Kaikkea ei jaksa tähän aikaan muistaa. Ai niin, kaljakin oli väljähtynyttä ja helvetin ruma akka möi sitä. Säälittävää itkemistä, jota tosin onneksi edusti vain se hyvin pieni osa vieraskannattajista. Eikö tuo ryssäviha ala olla jo aika kulunut juttu? Sinivalkoinen keski- suomi on puhunut. Perkele.

Ei miulla muuta, hell yeah
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Eikö tuo ryssäviha ala olla jo aika kulunut juttu?
Se ei tule koskaan olemaan kulunut juttu. Se on niin yksinkertaisen helppo, jotta alkueläimetkin osaa siitä vittuilla. Eivät vain muista, että täällä sitä ollaan oltu ryssää vastassa (en minä, senkin pikkumieliset kaikkeentarttujat) melkeinpä etunenässä suojelemassa lahtia, jyväskyliä, ynnä muita sisämaan kaupunkeja.

Tämä porukka taisi olla se, joka siellä seisomakatsomossa lähempänä aitioiden puolta huusi jyppiä aina tasoitusmaalin jälkeen mutta muuten oli hiljaista?

Disclaimer: Tiedän, että jokaisen joukkueen kannattajista löytyy idiootteja, myös SaiPan kannattajien joukosta.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Ei se nyt kovin reisille mennyt, kun kerran tappion myötä noustiin SM-liigan sarjataulukossa neljänneksi. Kai tässä ihan tyytyväinen voi olla (tappioonkin).
 

Toompe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Joo, kärkimiinat laidat vierellä. Niinhän se meni.

Itse vierestä nähneenä voin ilman värilaseja sanoa, että 99% liigapelaajista olisi lähtenyt vähintään 2+10 minuutin istunnolle. Jos Nyrhinen olisi jäänyt makoilemaan ja lähtenyt samantien koppiin, eikä noussut ylös kuin mies, olisi luultavasti Immonenkin lähtenyt suoraan ulos.

Videon perusteella Immonen työntää käsillään Nyrhisen päin laitaa. Kip Brennan olisi saanut vastaavsta ainakin kolmen ottelun pelikiellon.
 

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Jep. Videon(kin) perusteella selkeä ulosajon paikka. On se vittu kun raitapaidatkin rupeavat kuvia kumartelemaan.

Edit. Toivottavasti kuittivihkosta löytyy seuraavassa kohtaamisessa vaikkapa tähän tyyliin: http://www.youtube.com/watch?v=IwCiDPKmCmM . En tosin itkisi yhtään, vaikka joku kävisi hakemassa tanssiinkin....
 

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Kyllähän tuo aikalailla menee Nyrhisen omaan piikkiin. Mies kyykistyy itse jo ennen taklausta, eikö todellakaan ole valmiina ottamaan sitä vastaan. Kyllähän tuo lievästi selkään tuli, muttei todellakaan ollut mikään ulosajon paikka, se 2+10 korkeintaan.

Siis hetki? Harva pelaaja on valmiina ottamaan taklausta vastaan metriä ennen laitaa varsinkin kun se suoritetaan käsillä. Kyllä siinä tasapaino menee nähdyin tuloksin. Olisi pitänyt kädet kropassa kiinni (Immonen), niin olisi ollut kova ja varmasti upea niitti. Vaikkakin selkään kohdistui. Mutta Jyväskylän Jumalahan EI voi tehdä rikettä.... Seuraava varmasti kertoo, että Nyrhinen itse hyppäsi pää edeltä laitaan ja varsinaista kontaktia ei ollutkaan.
 

Pappa1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Tribe, Tigers, Angels, Rangers (Texas)
Minun silmääni näytti siltä kuin että Immosen ja Nyrhisen vasemmat jalat olisivat sotkeutuneet ja näin Nyrhinen menettänyt tasapainon ja mennyt pääedellä laitaan. Työntö tuskin oli Immoselta kovinkaan suuri, mutta riittävä että sai tasapainonsa menettäneen jätkän kaadettua.

Näin minun mielestäni. Ainakin jollakin tapaa se Nyrhisen vasen jalka muljahtaa ennen "taklausta".
 

Aksu

Jäsen
Kyllähän tuo aikalailla menee Nyrhisen omaan piikkiin. Mies kyykistyy itse jo ennen taklausta, eikö todellakaan ole valmiina ottamaan sitä vastaan. Kyllähän tuo lievästi selkään tuli, muttei todellakaan ollut mikään ulosajon paikka, se 2+10 korkeintaan.

Ei muuten kyykistynyt. Peliasennon lasku johtui tasapainon menetyksestä, jonka Immonen työntämisellä aiheutti. Katsohan kuva kuvalta tuo tilanne.
 

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
Pakko kai se on tuon videon pohjalta kommentoida itsekin tuota taklausta. Paska mäihä kävi, Immonen oli valmistautunut taklaamaan ja yhtäkkiä kaveri taittaakin itsensä lähes kaksinkerroin pää kohti laitaa. Tuossa olisi sattunut (pää edellä laitaan) vaikka Immonen olisi kaartanut tilanteesta pois. Olisiko saipalaiselta mennyt tasapaino tms? Noh, välittömästi "taklauksen" jälkeen Immonen pyytelee anteeksi / tsekkaa voinnin / whatever, ei tuo nyt oikeasti järin törkeä ollut. Myönnetään, että perinteisen SM-liigan linjauksen myötä olisi voinut antaa isommankin tuomion, MUTTA se tuomio olisi (muiden samanlaisten tilanteiden tapaan) ollut väärä.

Eli toivokaamme 1) ettei Nyrhiselle nyt sattunut hirmu pahasti ja 2) tämä on suuntaus tulevaisuudessakin, että tahattomista tilanteista ei ulos ajeltaisi ja taklattavankin vastuuta tilanteista vähän katsottaisiin.

Minusta tuomareilta oikea ratkaisu 2 minuuttia (tosin en tiedä mikä rangaistuksen syy olisi, ehkä selästä taklaus vaikkei se oikein taklaus ollutkaan).

Onnittelut SaiPalle kahdesta pisteestä kuitenkin, tarkalla puolustuspelillä JYPin tehot pois, vaikkei se ehkä kotiyleisönkään(?) silmiin maailman kaunein pelityyli olisikaan (ts. yleensä vierastaktiikkana tuollaista, kuten joku taisi todetakin).
 

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Minusta tuomareilta oikea ratkaisu 2 minuuttia (tosin en tiedä mikä rangaistuksen syy olisi, ehkä selästä taklaus vaikkei se oikein taklaus ollutkaan).


Eipä sitä kauaa tarvinnutkaan odottaa:) On se kova jätkä....
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Eipä sitä kauaa tarvinnutkaan odottaa:) On se kova jätkä....

No ei kai sitä kauaa tarvitse odottaa kun kyseessä ei tosiaankaan näyttäisi olevan mikään törkeä taklaus (kuten annat ymmärtää), vaan lähinnä paska tuuri kun taklattava menettää tasapainonsa tai kumartuu väärällä hetkellä. Video ei tosin ole parhaasta mahdollisesta kuvakulmasta, mutta vahingolta tuo minun silmiini näyttää. Kostotoimenpiteistä puhuminen tuollaisen tilanteen jälkeen on melko lapsellista touhua...

Tämä siis ilman värilaseja tuon videon perusteella.
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
2) tämä on suuntaus tulevaisuudessakin, että tahattomista tilanteista ei ulos ajeltaisi ja taklattavankin vastuuta tilanteista vähän katsottaisiin.
...Kunnes Jarkko Immonen ei kanna vastuutaan ja päätyy makoilemaan jäähän.

Taklattavan vastuuta ei kukaan poista, mutta toisaalta ei myöskään "se oli vahinko" voi olla mikään perustelu pienemmälle rangaistukselle. Sääntökirja ei ota kantaa onko kampitus tahallinen vai vahinko, korkea maila tahallinen vai vahinko - näistä tahallisista Muukkonen voi sitten laittaa lisäpenalttia mutta rikkeestä, tahallisesta tai vahingosta täytyy pelissä langettaa sama tuomio. Nyt tosiaan mentiin liiga-linjaa jossa täytyy pistää kunnon tilapäiset kuolemat pystyyn jos haluaa tuomareiden kykenevän jonkunlaiseen tasapuoliseen työskentelyyn. Kuten on ennenkin toivottu, niin ei rangaistusten pitäisi suoraan seurauksesta juontua, vaan itse rike on yhtälailla rangaistava jatkoi kaveri sitten peliä tai ei.

Nimi selässä pelasti, niin hieno pelaaja kuin tuo Immosen Jarkko nyt onkin niin tästä kyllä pääsi kuin koira veräjästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös